Ja en misschien ook nog die "het is maar een griepje" mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
onbewust toch wel. nog naar werk en ikea's
Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het toch vreemd allemaal.
Rutte zei vrijdag nog dat kinderen niet kunnen besmetten.
Gisteravond ineens zegt hij dat een groot deel van de bevolking het virus op gaat lopen.
Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat veel experts het zelf niet weten en dat veel vragen onbeantwoord zullen zijn nu. Het is afwachten allemaal hoe het gaat lopen, met de huidige maatregelen.
j dat doen we nu toch? er waren hier post van users die deze strategie niet fijn vinden.quote:
Tsja... Dan zie ik een volledige lock down nog wel komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat hoor ik dus ook, maar volgens mij was de bedoeling om dit pas 6 april (of de week ervoor) te beoordelen. maatregelen afschalen of juist verlengen/verhogen.
nu gaat iedereen maar weer doen wat hem het beste uitkomt
tussen de regels door kreeg ik gisteren bij op1 wel het gevoel dat Oosterhuis het niet eens was met deze tactiek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.
Recent zei bijvoorbeeld oosterhuis iets in een praatprogramma over de Chinese situatie heel afgemeten één klein detail. Dat werd door de presentatoren gelijk geëxtrapoleerd naar een hele algemene uitspraak over Nederland. Wat osterhaus weer gesprek. Dat soort wetenschappers zijn gewend om te praten over hoe de dingen exact zijn (geweest) en er wordt nu van ze gewenst om te voorspellen hoe het exact gaat worden, een heel andere tak van sport.
Ook zal niet het advies van één expert de doorslag geven, het is uiteindelijk een politieke beslissing. Zo'n beslissing wordt gebaseerd op heel veel factoren. Ze kunnen ook niet een oplossing kiezen die op alle vlakken de beste is.
Er wordt maar wat aangeklooid. De mensen hier volgen alles op de voet. Maar begrijpen niet dat basiszaken zoals dagelijks handen ontsmetten niet benoemd word.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Het is niet eens geprobeerd of ooit correct besproken/toegesproken aan de NL bevolking.
Als het zo doorgaat hier in Brabant komt die ook wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja... Dan zie ik een volledige lock down nog wel komen.
Dom en zó ontzettend asociaal. Het risico is voornamelijk voor de (oudere) ander, dus op geen enkele manier bereid om afstand te doen van een paar pleziertjesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.
Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.
wel eerlijk en klopt preciesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:22 schreef bitterbal het volgende:
Macron zei dit ook te doen omdat mensen toch schijt hadden aan de situatie.
Wij zijn denk ik niet veel anders
Dank voor de antwoordenquote:
Niet noodzakelijk winkels EN niet noodzakelijke bedrijvenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Er is ook nog een tussenweg. Niet noodzakelijke winkels sluiten. Neem aan dat de overheid uit economische overwegingen dit nog niet besluit (kudde immuniteit bull)
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
quote:"We were expecting herd immunity to build. We now realise it’s not possible to cope with that," professor Azra Ghani, chair of infectious diseases epidemiology at Imperial,
quote:An "intensive intervention package" will have to be "maintained until a vaccine becomes available (potentially 18 months or more)"
quote:Johnson said that anyone in isolation should avoid leaving the house "even to buy food or essentials" and should exercise outside the house only at a safe distance from others.
"experts" aangelijnd en gemuilkorfd door onze regering en economie, waardoor gewoon valse informatie word verspreid, dat is wel heel duidelijk geworden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.
Recent zei bijvoorbeeld oosterhuis iets in een praatprogramma over de Chinese situatie heel afgemeten één klein detail. Dat werd door de presentatoren gelijk geëxtrapoleerd naar een hele algemene uitspraak over Nederland. Wat osterhaus weer gesprek. Dat soort wetenschappers zijn gewend om te praten over hoe de dingen exact zijn (geweest) en er wordt nu van ze gewenst om te voorspellen hoe het exact gaat worden, een heel andere tak van sport.
Ook zal niet het advies van één expert de doorslag geven, het is uiteindelijk een politieke beslissing. Zo'n beslissing wordt gebaseerd op heel veel factoren. Ze kunnen ook niet een oplossing kiezen die op alle vlakken de beste is.
Uiteindelijk weten ze veel wel maar ook veel niet en proberen met die kennis de juiste beslissingen te nemen.
Natuurlijk is van de 3 door Rutte gedefinieerde opties (!) de middenweg het beste.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
j dat doen we nu toch? er waren hier post van users die deze strategie niet fijn vinden.
De andere optie is niets doen of complete lockdown
waar zit jij ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Pumpalov het volgende:
Lockdown dag 4 van start. Enige risico dat ik loop is m'n vriendin die hier sinds vrijdag is maar zelf uit de grootste brandhaart van het land komt
Ochtendupdate 5 nieuwe positieve testen dus 67 in totaal. Inmiddels al 6 mensen die ook door de snelrechter veroordeeld zijn tot omgerekend 3000 euro boete omdst ze hun quarantaine verbroken hebben.
Ik vond het gisteren al niet zo een heel goed plan. Maar ik denk dat het gewoon het enige plan is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik heb gister dit topic verlaten nadat iedereen in de Rutte polonaise liep, en de aanpak zo geweldig was. Wat is er veranderd in dit topic sinds die tijd, want ik merk nu dat de tendens weer om is geslagen?
Of is het puur toevallig dat er nu een andere groep users online is?
Of niet. Mensen denken tegenwoordig met de portemonnee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Maikuuul het volgende:
Over 9 maand wel weer een flinke geboortegolf
of ontsmetten als je ergens bent geweest, veel meer handen wassen....zich niet in grotere groepen bevinden, allemaal zaken die de bevolking van singapore wel snapt of zich laat opleggenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:22 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Er wordt maar wat aangeklooid. De mensen hier volgen alles op de voet. Maar begrijpen niet dat basiszaken zoals dagelijks handen ontsmetten niet benoemd word.
Te idioot voor woorden
Ja! Zeker na Rutte's toespraak gisterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk ook eigenlijk niet dat veel mensen nu naar buiten gaan om vrijwillig besmet te raken Jij wel?.
Volgens mij weet niemand precies wat nou echt goed is of niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik heb gister dit topic verlaten nadat iedereen in de Rutte polonaise liep, en de aanpak zo geweldig was. Wat is er veranderd in dit topic sinds die tijd, want ik merk nu dat de tendens weer om is geslagen?
het trok even een groep andere users denk ik, ik ben vanaf het alle eerste begin toen we nog in NWS zaten sceptisch geweest over de aanpak van onze regeringquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ook als ze eerst gehoord hebben hoe zwaar de ziekte kan zijn bij sommige mensen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:25 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ja! Zeker na Rutte's toespraak gisteren
Soms vraag ik me wel eens af of mensen luisteren? Rutte vertelde toch dat de huidige maatregelen tot doel hadden om langzaam richting herd immunity te gaan...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef wpor het volgende:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.
Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?
Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
Of vrijgezellengolf omdat iedereen lijp wordt van thuiswerken met de vrouw (m/v).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Maikuuul het volgende:
Dit blijf ik ook apart vinden. Aan de andere kant als het aantal besmettingen daadwerkelijk factor 4 tot 8 hoger zou liggen dan was het in de ziekenhuizen al chaos geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Tarado het volgende:
op de huidige strategie heb ik niet zoveel kritiek, is alleen wel wat (te) laat ingezet en verder blijf ik het vreemd vinden dat er zo weinig getest wordt, als je dan die zogenaamde herd immunity wilt bereiken zal je toch moeten weten waar je aan toe bent ipv gokken.
daar wordt overheen 'gelezen' net zoals het woord 'meestal' gisteren niet gehoord is door heel veel mensen over immuniteitquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ook als ze eerst gehoord hebben hoe zwaar de ziekte kan zijn bij sommige mensen?
Dit is appels met peren vergelijken. De cultuur is daar heel anders. En men heeft daar meer discipline.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.
Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen
fijn kinderen op deze fucked al veel te drukke wereld zetten....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Maikuuul het volgende:
Het RIVM beschikte echter blijkbaar niet over internet en wist zodoende niets van alle reeds opgedane kennis van landen als China, Zuid Korea, Singapore enz. Zelfs de WHO ontzag menquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Uiteindelijk weten ze veel wel maar ook veel niet en proberen met die kennis de juiste beslissingen te nemen.
Nee deze groep heeft gewoon een langere adem (lol) en is er intensiever mee bezig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |