abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192088224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:09 schreef kwiwi het volgende:
Maar is er nou eigenlijk enige transparantie over de IC bedden capaciteit vs IC bedden in gebruik?
Dat wel, maar niet over exacte leeftijden en of deze patiënten onderliggende kwalen hebben. Wat ik m.n. interessant vind te weten van de 50- patiënten.
pi_192088231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"flatten the curve" ....
niet als je iedereen opsluit, dan raakt niemand besmet toch?
pi_192088232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:10 schreef Noek het volgende:
Corona gaat veel slachtoffers maken maar de domheid van mensen nog tig keer meer.
History repeats itself
pi_192088234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef wpor het volgende:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.

Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?

Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
Wat dacht je dan? Op dinsdag is het sowieso drukker dan op maandag in een normale werkweek...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:16:46 #105
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zodra die uit de lockdown komen moeten ze er meteen weer in.
Er is hier nooit een lockdown geweest :D enkel in Macau.

Enkel mondmaskers+desinfectie+ervaringen SARS 10 jaar geleden...
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192088240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Houtenbeen het volgende:
BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06 BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
Maar dit gaat niet op voor Nederland, want wij doen al dingen. Ofzo.
pi_192088251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

echt een gevaarlijke aanname die immuniteit en op daarop te vertrouwen.....1 mutatie en we kunnen weer in lockdown.
Schadelijk ook omdat er een hoop mensen nu zoiets lijken te hebben van ''kom maar op met dat virus, dan heb ik het gehad en ben immuun en kan gewoon alles doen als voorheen''.
pi_192088253
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
hadden jullie liever die complete lockdown gehad?
Nee, tuurlijk niet. Werkt ook niet.
pi_192088256
er worden weer geen goede posts gewaardeerd diep in de nacht, blij dat ik ben ga slapen :Z

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Jongens, wat een gebagger. :') Hier een crosspost van mij naar aanleiding van Rutte's toespraak, om het niveau weer wat op te krikken hier. :7

We hebben dus geen lockdown, omdat het land anders misschien wel een jaar op slot gaat en we daarna alsnog besmettingen en uitbraken gaan krijgen vanuit het buitenland. Alsof een lockdown alleen wordt gedaan om de dans te ontspringen? Ik vind dat echt een drogreden.

Ze willen het "gecontroleerd" rond laten gaan, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat er nog enige grip is op dit proces. Ze weten helemaal niet hoe hard het nu gaat, hoe snel "code zwart" (wanneer ze patiënten moeten gaan weigeren) op de IC's dichterbij komt. Daarom zouden ze nú een lockdown moeten afkondigen voor 2-4 weken. Valt de druk op de IC's daarna mee, dan kunnen ze de maatregelen weer wat minder streng maken.

Een tijdelijke lockdown kan dus prima een onderdeel zijn van het gecontroleerd rond laten gaan, het is niet of het één, of het ander. Tegen de tijd dat het RIVM daar alsnog mee op de proppen komt, is er weer kostbare tijd verspild en is de kans op "code zwart" (en daardoor onnodig veel sterfte) weer groter.

Ze zijn met die hele COVID-19 nog niet één keer proactief geweest. Altijd de risico's onderschat, altijd te langzaam gereageerd, altijd te weinig drastisch ingegrepen. Je zou denken dat ze de kans om tóch nog iets goed te kunnen doen met beide handen aan zouden grijpen, maar nee. Ze zijn wel consequent, dat moet ik ze nageven. :X
mee eens dit!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:18:39 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192088269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Er is hier nooit een lockdown geweest :D enkel in Macau.

Enkel mondmaskers+desinfectie+ervaringen SARS 10 jaar geleden...
Ok. Ja dat helpt wel inderdaad. Ook raar dat de overheid niet veel meer daarop inzet. Hier worden mensen met een mondkapje nog belachelijk gemaakt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:18:41 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192088270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Velen zijn al besmet.
pi_192088271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ik denk ook eigenlijk niet dat veel mensen nu naar buiten gaan om vrijwillig besmet te raken Jij wel?.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192088273
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Houtenbeen het volgende:
BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06 BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
ze dachten het wel even te kunnen downplayen alsof het over de brexit ging
pi_192088278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
hadden jullie liever die complete lockdown gehad?
Er is ook nog een tussenweg. Niet noodzakelijke winkels sluiten. Neem aan dat de overheid uit economische overwegingen dit nog niet besluit (kudde immuniteit bull)
pi_192088279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef Fukushima het volgende:
er worden weer geen goede posts gewaardeerd diep in de nacht, blij dat ik ben ga slapen :Z
[..]

mee eens dit!
Ja, ik ook.
pi_192088285
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.

Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen
Het is niet eens geprobeerd of ooit correct besproken/toegesproken aan de NL bevolking.
pi_192088286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk ook eigenlijk niet dat veel mensen nu naar buiten gaan om vrijwillig besmet te raken Jij wel?.
onbewust toch wel. nog naar werk en ikea's :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:19:41 #118
3542 Gia
User under construction
pi_192088287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Blijf het flauw vinden om mensen die langer dan een week of twee weken geleden op reis zijn gegaan dat te verwijten. Niet iedereen is paranoïde aangelegd en vertrouwt gewoon op de informatie vanuit de overheid. Wat in een land als Nederland gewoon moet kunnen, je bent dan hooguit een beetje naïef. Maar wederom, nogal flauw om mensen dat te gaan verwijten en superieur te doen vanaf je forumpje.
Mijn nichtje is 3 februari naar Australië vertrokken, voor 4 maanden. 3 Dagen later was het al in Europa. 27 februari in Nederland.

Als je gezien hebt hoe hard het in Italië ging in die tussentijd, kun je toch beter niet meer vertrekken vanaf 1 maart.

Ben benieuwd of mijn nichtje haar reis af kan maken, of dat ze eerder terug moet komen.
Zij had dit niet aan kunnen zien komen.
Vanaf maart de reizigers, wel.
pi_192088291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef wpor het volgende:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.

Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?

Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
ja dat hoor ik dus ook, maar volgens mij was de bedoeling om dit pas 6 april (of de week ervoor) te beoordelen. maatregelen afschalen of juist verlengen/verhogen.

nu gaat iedereen maar weer doen wat hem het beste uitkomt
pi_192088298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef bitterbal het volgende:

[..]

maar het is toch een terecht punt dat we ons zolang niet kunnen opsluiten wachten op een vaccin?
Er zijn tussenwegen.
pi_192088304
Dat hele groepsimmuniteit is op zich logisch, als je te maken hebt met een bekend virus.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat in dezen werkt? Ik zie wetenschappers namelijk hele andere dingen beweren?
pi_192088306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]

onbewust toch wel. nog naar werk en ikea's :P
Ja en misschien ook nog die "het is maar een griepje" mensen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:09 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088308
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het toch vreemd allemaal.
Rutte zei vrijdag nog dat kinderen niet kunnen besmetten.
Gisteravond ineens zegt hij dat een groot deel van de bevolking het virus op gaat lopen.

Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat veel experts het zelf niet weten en dat veel vragen onbeantwoord zullen zijn nu. Het is afwachten allemaal hoe het gaat lopen, met de huidige maatregelen.
Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.

Recent zei bijvoorbeeld oosterhuis iets in een praatprogramma over de Chinese situatie heel afgemeten één klein detail. Dat werd door de presentatoren gelijk geëxtrapoleerd naar een hele algemene uitspraak over Nederland. Wat osterhaus weer gesprek. Dat soort wetenschappers zijn gewend om te praten over hoe de dingen exact zijn (geweest) en er wordt nu van ze gewenst om te voorspellen hoe het exact gaat worden, een heel andere tak van sport.

Ook zal niet het advies van één expert de doorslag geven, het is uiteindelijk een politieke beslissing. Zo'n beslissing wordt gebaseerd op heel veel factoren. Ze kunnen ook niet een oplossing kiezen die op alle vlakken de beste is.

Uiteindelijk weten ze veel wel maar ook veel niet en proberen met die kennis de juiste beslissingen te nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192088309
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:20 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Er zijn tussenwegen.
j dat doen we nu toch? er waren hier post van users die deze strategie niet fijn vinden.

De andere optie is niets doen of complete lockdown
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:41 #125
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192088312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja dat hoor ik dus ook, maar volgens mij was de bedoeling om dit pas 6 april (of de week ervoor) te beoordelen. maatregelen afschalen of juist verlengen/verhogen.

nu gaat iedereen maar weer doen wat hem het beste uitkomt
Tsja... Dan zie ik een volledige lock down nog wel komen.
:{
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')