abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192089225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Slachtoffers als in zieken of slachtoffers als in doden?
Hij zei dat de mortaliteit bij dit soort virussen bij voldoende goede zorg onder de 1% kan blijven. Daarna gingen ze even rekenen en kwamen deze cijfers eruit.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:22:39 #102
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192089244
Laten ze nou maar eerst met zelftesten komen, zodat we kunnen zien wie immuun is.
A child is born with no state of mind.
pi_192089249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het noodzakelijk is, niks mis mee. Maar voor je vertier nu gaan shoppen, vind ik belachelijk. Je kunt het virus verspreiden. Ook met handschoenen aan. Want he doet 1 deur open, handschoenen besmet, vervolgens naar de volgende deur, deur besmet.
Nou ja, shoppen, je maakt het meteen heel anders. Ik ga naar de stad, duik een boekenwinkel in en ga boeken kopen. Vind ik leuk. Misschien nog wat andere winkels, maar wel met de regels in m’n achterhoofd.

Ook fijn dat we de lokale ondernemers nog kunnen ondersteunen trouwens.

Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet chill (geestelijk ook niet), prima voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.

Dus zolang het mag, ga ik wel naar buiten, een frisse neus halen, etc.

Ik vertrouw dus verder ook op deskundigen en wat de premier aangeeft.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:23:25 #104
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192089263
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd. :@
Ik dus ook, vrijwel alle symptomen op longontsteking na. Had het drie weken ongeveer
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_192089274
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Er zijn bijzonder veel mensen zonder symptomen.
Jammer dat hij niet zegt hoelang geleden hij dat contact had en grappig dat je wel getest kunt worden zonder symptomen als je rijk en beroemd bent :)
pi_192089291
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:13 schreef _I het volgende:

[..]

Nice. :)

Mijn besluit heeft in deze wereld idd nihil effect. Wel moet ik iets met mijn eigen status. Het bedrijf; waarvan het er naar uitziet dat het nooit meer (in dezelfde vorm) zal draaien. En dat wil ik ergens ook niet.

Als dit het nieuwe zijn is, dan wil ik me graag zo snel mogelijk overgeven aan de nieuwe realiteit en verder gaan.
Plastic schermen in restaurants, mondkapjes met bril als de standaard, handschoenen in het openbaar en geen tekenen van affectie meer.

Als volk worden we dat redelijk autistisch en OCD-gestuurd, maar als je groeit als een bacteriekolonie, dan zal je ook andere levensvormen moeten gaan zoeken. Het is een realiteitscheck die we misschien wel nodig hadden.

Twijfel of niet, het is goed en heb er verder vrede mee. :P
Ja inderdaad, dan kunnen we net zo goed doorschakelen. Overigens geldt dit alles tot het moment dat er een goed vaccin of medicijn beschikbaar is. Dan gaan we waarschijnlijk terug naar het oude.
pi_192089295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:21 schreef Elan het volgende:

[..]

De stad in om een boek te kopen :') Dan begrijp je dus echt niets, maar dan ook niets van de bittere ernst van de situatie.

Mensen zoals jij zorgen er voor dat je straks alleen nog naar buiten mag met speciale permissie.
Mwah, en gewoon een frisse neus halen.

Okay, waarom zijn dat soort niet essentiële winkels dan eigenlijk nog open? Zelfs de coffeeshops openen de deuren weer.
pi_192089298
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:21 schreef Zeroku het volgende:

[..]

https://www.ed.nl/dossier(...)etjes-rond~af9834a6/

Dit al voorbijgekomen hier?
He fijn! Een verstandig bericht dat de krant haalt. Normaalgesproken gaan kranten liever met de sensatieverhalen aan de gang, maar deze keer dus gewoon een nuance.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192089305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Nou ja, shoppen, je maakt het meteen heel anders. Ik ga naar de stad, duik een boekenwinkel in en ga boeken kopen. Vind ik leuk. Misschien nog wat andere winkels, maar wel met de regels in m’n achterhoofd.

Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet leuk. Leuk voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.

Prima dat je het doet omdat je reking houdt met de normen.
Maar wees je er ook van bewust dat er nog zoveel mensen zijn die dat niet snappen of er juist schijt aan hebben. Hou inderdaad de afstand, haal wat je nodig acht maar wees net zo alert op de onachtzamen en domme paupers
Doei
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:25:18 #110
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192089307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Okay, waarom zijn dat soort niet essentiële winkels dan eigenlijk nog open? Zelfs de coffeeshops openen de deuren weer.
Nou ja coffeeshops begrijp ik wel, anders krijg je al die straatdealers weer.
pi_192089316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
Viroloog op NPO 1 zegt dat bij goede zorg er nog steeds 50-100k slachtoffers kunnen vallen voordat 70% immuun is :o Hoewel getallen erg onzeker zijn en afhankelijk van tijd tot vaccin.
Beetje duister om dat zo te roepen. Doelde hij dan op een bepaalde bevolkingsgroep. Hoeveel ouderen en chronisch (zwaar) zieken telt Nederland.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:25:38 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089319
Als iedereen die hier denkt mogelijk maanden terug al covid-19 gehad te hebben dan was tegen nu het hele land al geïnfecteerd _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192089325
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 09:25:56 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192089330
quote:

[..]

Omdat Nederland
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:26:30 #116
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192089338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?
Wij FOK!kers komen sowieso toch al nooit van onze zolderkamer af.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192089343
GoughCJ twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:20:17 Now that I am recovering from Covid-19, I want to share my symptoms, and my experience, in case it is of help to anyone else. I've felt pretty rotten the last few days, but am finally improving.

I am only talking about my own experiences - as a patient, not a doctor. (1/n) reageer retweet
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:27:05 #118
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089350
quote:
Als je thuis kunt werken ben je al het grootste gedeelte van de dag binnen. Die paar uurtjes daarna kun je gewoon Netflixen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:27:22 #119
3542 Gia
User under construction
pi_192089356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet leuk. Leuk voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.

Ik blijf binnen.
Man doet boodschappen en laat de hond uit. Man werkt thuis.

Ik kook, na mijn handen en onderarmen gewassen te hebben met Dettolzeep.
Draai dagelijks een was.

Frisse neus haal ik in de tuin.
Boeken via bol.com.

Ik ga nog niet misschien naar de stad.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:27:24 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Beetje duister om dat zo te roepen. Doelde hij dan op een bepaalde bevolkingsgroep. Hoeveel ouderen en chronisch (zwaar) zieken telt Nederland.
Indien je het laag weet te houden dan zal het voornamelijk inderdaad ouderen en zwakkere mensen treffen.

Indien je geen adequate zorg meer kan leveren dan sterven er veel mensen onnodig. Ook mensen die het normaal gesproken wél overleefd zouden hebben. Zie de vele dertigers en veertigers die momenteel ook in Italië overlijden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192089359
quote:
Ik vind het niet makkelijk, ik vind het puur noodzaak. Ik ga al een week alleen maar deur uit voor pure noodzaak. Ik wil het liefst mijn moeder een dikke knuffel geven en voor haar 12 uur lang een pan met stoofvlees maken en thee zetten en ff voor haar iets snoeien in de tuin.
Maar dat kan gewoon niet meer. Punt uit.
Doei
pi_192089362
quote:
Ik ben in staat mezelf bezig te houden, al sinds ik kind was...

Loner en zo
pi_192089371
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:04 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.
En dan zit het in je oog.

Nee, prima hoor, ik neem zelf ook een hoop schoonmaakgebeuren in acht. helaas is het haast niet te voorkomen om het op te lopen, tenzij strikte thuisisolatie, alle geleverde boodschappen desinfecteren bij thuisbrengen enzovoort.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:28:04 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:26 schreef polderturk het volgende:
GoughCJ twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:20:17 Now that I am recovering from Covid-19, I want to share my symptoms, and my experience, in case it is of help to anyone else. I've felt pretty rotten the last few days, but am finally improving.

I am only talking about my own experiences - as a patient, not a doctor. (1/n) reageer retweet
Nou, bedankt voor deze tweet.
pi_192089378
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef SuperHartje het volgende:
Laten ze nou maar eerst met zelftesten komen, zodat we kunnen zien wie immuun is.
Waar is het bewijs dat we er immuun van worden
pi_192089381
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192089385
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dan kunnen we net zo goed doorschakelen. Overigens geldt dit alles tot het moment dat er een goed vaccin of medicijn beschikbaar is. Dan gaan we waarschijnlijk terug naar het oude.
Als bedrijven 6 maanden gewerkt hebben met het thuiswerkconcept, gaan ze niet snel terug. Investeringen zijn gedaan, er is een nieuwe dagelijkse routine ontstaan. Mensen breken daar niet zo snel weer uit. Als de hele bevolking 6 maanden getraind is in online shoppen, welke winkels blijven er dan nog over.

We worden al gedwongen om te veranderen. Horeca minimaal een maand of 6 dicht, of open, maar dan aangepast.

Maar goed, had ik net mijn volledige bezinning, laten we niet weer de BNW/manische kant op gaan. :+
pi_192089395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?
Ja hoor, laat haar bonbons rondbrengen op een willekeurig brabants IC

als ze dan na een week niets heeft was ze immuun
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:29:17 #129
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]

He fijn! Een verstandig bericht dat de krant haalt. Normaalgesproken gaan kranten liever met de sensatieverhalen aan de gang, maar deze keer dus gewoon een nuance.
Precies. Ook een nuchter en inhoudelijk verhaal. Het is in tijden van 24/7 nieuws ook lastig om te filteren welk nieuws je serieus moet nemen. Daarom zijn dit soort berichten, van mensen die er dag en nacht mee bezig zijn, ook wel een mooi geluid t.o.v. alle paniek.
pi_192089406
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:26 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wij FOK!kers komen sowieso toch al nooit van onze zolderkamer af.
Nee maar serieus, na een paar dagen moet je toch helemaal gek worden? Ik kan het niet aan in ieder geval.
pi_192089410
1 nieuw geval in Wuhan volgens China, weet niet of ik moet lachen of huilen om deze goeie garp.
pi_192089414
quote:
Da's geen 1,5 meter afstand! :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192089417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]

En het ziekenhuis zet nu ook machines in, die normaal worden gebruikt voor het transport van patiënten. Er is ruimte vrijgekomen omdat het aantal niet-spoedeisende operaties wordt afgebouwd. Minder operaties gaan door, daardoor zijn minder ic-bedden nodig. ,,We proberen de best mogelijke zorg voor de stad en de regio te realiseren.’’

Heel verstandig, corona gaat voor en de rest kan stikken
pi_192089424
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis. :{
Ken de verhalen van dit ziektebeeld zelfs vanuit Noorwegen in ca januari/februari, toen Covid daar nog niet zou zijn, alsmede NL collega's in die periode. Wellicht toch enkel een zware griep met hoest.
pi_192089441
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik blijf binnen.

Draai dagelijks een was.

Boeken via bol.com.

En dus de bezorgers mogen van jou wel naar buiten boeken aan je leveren?

Maar: hoe houd je het vol?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:31:24 #136
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089450
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef _I het volgende:

[..]

Als bedrijven 6 maanden gewerkt hebben met het thuiswerkconcept, gaan ze niet snel terug. Investeringen zijn gedaan, er is een nieuwe dagelijkse routine ontstaan. Mensen breken daar niet zo snel weer uit. Als de hele bevolking 6 maanden getraind is in online shoppen, welke winkels blijven er dan nog over.

We worden al gedwongen om te veranderen. Horeca minimaal een maand of 6 dicht, of open, maar dan aangepast.

Maar goed, had ik net mijn volledige bezinning, laten we niet weer de BNW/manische kant op gaan. :+
Bedrijven gaan wellicht ook inzien dat mensen niet meer anderhalve uur per dag in de file hoeven te staan om koste wat kost op kantoor het laptoptje open te klappen. Veel werk kan echt meer dan prima vanuit huis uitgevoerd worden. Scheelt ook weer wat stikstof.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:31:35 #137
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192089457
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef funnywell het volgende:

[..]

Waar is het bewijs dat we er immuun van worden
Neem aan dat als je het gehad hebt en zelf beter wordt, je er in ieder geval weerstand tegen hebt. Het is gwn fijn om dat vast te kunnen stellen. Zelftesten lijkt me daarom wel handig.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:31:36 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik blijf binnen.

Draai dagelijks een was.

Boeken via bol.com.

Mensen zien het verschil niet echt tussen (sociale) contacten zoveel mogelijk mijden en jezelf maandenlang als kluizenaar opsluiten.
pi_192089460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.

Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.

Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:32:17 #140
3542 Gia
User under construction
pi_192089474
quote:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.
pi_192089475
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Of het virus verloopt in alle landen vrijwel hetzelfde en we hebben het allemaal goed gedaan... En geen idee wat nou wel of niet werkte.
Hong Kong, Singapore en Zuid Korea's aanpak lijkt wel goed te werken. Afgaande dan op media verhalen van o.m. specialisten aldaar.

Minister Bruins gaf aan dat ''ze'' de situatie in Singapore totaal buiten beschouwing hadden gelaten incl hun goed lijkende werkende plan van aanpak. :)
pi_192089479
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bedrijven gaan wellicht ook inzien dat mensen niet meer anderhalve uur per dag in de file hoeven te staan om koste wat kost op kantoor het laptoptje open te klappen. Veel werk kan echt meer dan prima vanuit huis uitgevoerd worden. Scheelt ook weer wat stikstof.
Olieafhankelijkheid, nieuwe supply chain, voedsel niet meer exporteren, dus boeren gaan andere dingen verzinnen of land verkopen. Het zet een hele waardeketen aan tot veranderen.
pi_192089484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef shomila het volgende:

[..]

Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.
Als de overheid datzelfde zou vinden hadden ze toch die dingen al verboden/gesloten (boekenwinkels?)
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:33:20 #144
57816 crew  Mijk
BAM
pi_192089489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:30 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Ken de verhalen van dit ziektebeeld zelfs vanuit Noorwegen in ca januari/februari, toen Covid daar nog niet zou zijn, alsmede NL collega's in die periode. Wellicht toch enkel een zware griep met hoest.
Ja, "nog niet zou zijn".. hier zit speling in, ik denk ook dat het eerder verspreid is dan men dacht
As above, so below.
pi_192089492
quote:

[..]

Dat valt ook niet te rijmen, maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.

Frisse neus halen doe ik ook, maar wel met een boog om anderen heen en behalve essentiële zaken niet gezellig winkelen of de stad in. Je kunt ook gewoon je boek via bol.com bestellen.
blablablabla
pi_192089493
quote:
Niet iedereen raakt imuun.

"De meesten" raken imuun .
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192089497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Tyr80 het volgende:
@:Bosbeetle lees die tweets bij Elsevier, er moet er minimaal 1 bij staan waar zelfs jij vraagtekens bij zet (hoop ik).

En hou op met doen alsof mensen zichzelf hier tot expert benoemen, want dat doet niemand. Voorlichting van verschillende instanties wordt vergeleken en daaruit volgt een patroon van incompetentie danwel moedwillig onjuiste voorlichting vanuit het RIVM.

En dan hebben we het nog niet gehad over de uitvoering.
Dit. Simpele feiten.
pi_192089500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als de overheid datzelfde zou vinden hadden ze toch die dingen al verboden/gesloten (boekenwinkels?)
Ja? De scholen gingen eerst toch ook niet dicht.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:34:01 #149
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192089502
Edit
pi_192089505
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Als je thuis kunt werken ben je al het grootste gedeelte van de dag binnen. Die paar uurtjes daarna kun je gewoon Netflixen.
Ja precies, voor mij al vervelend genoeg. Dus dan wil je elke dag Netflix. Hmm.

Ik ben daar niet sterk genoeg voor. Heb toch soort van sociaal contact nodig, buitenlucht en mensen, anders word ik verdrietig en moedeloos. Altijd al gehad.

Ik hoop dat het snel voorbij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')