zow, jij bent in een weekje tijd ook aardig omgeslagenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Kekster het volgende:
Gewoon beheersbaar houden tot het vaccin er is. Beter dan mogelijk 1,5 jaar in lockdown met patrouillerende legereenheden op straat en een economie die naar de klote is.
Dus de lokale ondernemers gaan eraan en de webshops maar spekken, want die bezorgers mogen wel lopen met handschoenen en overal aanbellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt ook niet te rijmen, maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
Frisse neus halen doe ik ook, maar wel met een boog om anderen heen en behalve essentiële zaken niet gezellig winkelen of de stad in. Je kunt ook gewoon je boek via bol.com bestellen.
Is het al veel te laat voor. De investeringen vanuit China zitten al in heel Europa en ze zijn zich de laatste tijd ook bijzonder aan het toespitsen op investeringen in Afrika.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kritieke medische producten zelf produceren.
Dus minder globalisering.
Daaaag China met hun superplan to take over the world over 50 jaar
Dat was gister. We zullen het zien die andere landen zijn allemaal achterlijk die in lockdown gaan. Nee paniek komt er waarschijnlijk pas als er meer doden vallen. Achter de feiten aanlopen is Nederland goed in. Hoeveel voorbeelden willen ze hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren ook gezegd dat ze toch niet kunnen voorkomen dat mensen ziek worden, maar alleen de piek willen controleren. Door deze regels (scholen sluiten, zoveel mogelijk thuis werken) worden natuurlijk veel minder mensen tegelijk ziek, maar om helemaal niet meer buiten te kunnen komen is een stap die onze overheid nog niet heeft gezet en dus blijkbaar ook nog niet nodig acht. Kunnen we wel helemaal in paniek raken, maar dat is nu denk ik ook nog niet nodig
Maar de grenzen waren toch al dicht?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Al die Duitsers komen toch al naar de Nederlandse Ikea's net over de grens. Dus wordt inderdaad tijd dat ze ook hier dichtgaan, voor het hier helemaal topdrukte wordt.
Nou ja, probleem is dat zij volgens de overheid niks verkeerd doet. Ja, zij kan haar eigen verantwoordelijkheid nemen en het niet doen, maar de overheid moet voor dit soort burgers ook gewoon alles sluiten, anders werkt het niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef shomila het volgende:
[..]
Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.
Dus nu komen zowel de Belgen als de Duitsers naar Nederland om 'gezellig' met het hele gezin naar de IKEA te gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef bitterbal het volgende:
nos
16 MINUTEN GELEDEN
IKEA in Duitsland en VW-fabrieken dicht
In Duitsland gaan alle 53 vestigingen van IKEA dicht. Het meubelbedrijf doet dat vanwege de veiligheid van de medewerkers en klanten.
Ook Volkswagen neemt extra maatregelen. Enkele personeelsleden zijn besmet met het coronavirus en om verdere verspreiding te voorkomen, gaat vanaf vrijdag een onbekend aantal VW-fabrieken dicht.
De Duitse regering gaat verder alle Duitsers die vanwege reisbeperkingen in het buitenland vastzitten, proberen terug te halen. Daarvoor wordt 50 miljoen euro vrijgemaakt, heeft minister Maas van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt. Ook raadt Duitsland zijn burgers aan alleen nog naar het buitenland te gaan als dat echt noodzakelijk is.
NL zal wel volgen
Oh ja, dat is ook niet te vergelijken. Ik kan mezelf niet vergelijken met ondernemers of zzp’ers die straks gewoon 0 inkomen hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jouw probleem van "ik kan dat niet aan" is echt zwaar ondergeschikt aan de problemen van zorgpersoneel, zzp-ers en corona-patiënten.
Ik hoop echt dat alle niet noodzakelijke fysieke winkels, zo snel mogelijk sluiten.
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?
Coffeeshops mogen mensen ook weer heen trouwens.
Dus idd, wat verwacht je?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen.
Nederlandse grens staat wagenwijd open. De enige grens in heel Europa die nog openstaat. Duitsers zijn dus welkom. We zijn een open land..quote:
Van wat ik heb gelezen zijn de doden die wij op dit moment hebben gehad allemaal nog ouderen geweest en mensen met onderliggende ziektes. Past ook bij wat tot nu toe nog is verteld. Niet dat het niet erg is, maar vind het minder erg dan dat er gezonde jonge kinderen massaal overlijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:41 schreef shomila het volgende:
[..]
Dat was gister. We zullen het zien die andere landen zijn allemaal achterlijk die in lockdown gaan. Nee paniek komt er waarschijnlijk pas als er meer doden vallen. Achter de feiten aanlopen is Nederland goed in. Hoeveel voorbeelden willen ze hebben.
Nee. Overigens wel een kritiek punt dit. Als Duitsland dit soort grote concerns gaan sluiten, zullen de Nederlandse vestigingen snel volgen en daarmee zal het een soort sneeuwbaleffect gaan creëren op de gehele retail > weinig mensen op straat > geen klandizie > zelf sluiten van winkels.quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-voor-afhalen.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?
De Duitsers bewaakten die grens toch zelf al...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederlandse grens staat wagenwijd open. De enige grens in heel Europa die nog openstaat. Duitsers zijn dus welkom. We zijn een open land..
Overal in het nieuws, ze mogen alleen open als afhaalloket.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?
GVD, eerst een virus maken en dan cashen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef bbfakir het volgende:
[..]
https://www.aliexpress.co(...)02_,searchweb201603_
Daar heb je helemaal gelijk in. Sowieso luistert de helft niet. Het zijn net kleine kinderen. Die lockdown komt er ook als het aantal omhoog gaat. En dat zijn de geteste aantallen want ze weten geeneens hoeveel het virus hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is dat zij volgens de overheid niks verkeerd doet. Ja, zij kan haar eigen verantwoordelijkheid nemen en het niet doen, maar de overheid moet voor dit soort burgers ook gewoon alles sluiten, anders werkt het niet.
gister naar Rutte geluisterd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Kaji het volgende:
Niks mis met de stad ingaan. Het doel is zsm groepsimmuniteit op te bouwen, dus de besmetting moet wel blijven doorgaan. Zolang we maar net onder de maximale zorgcapaciteit blijven. Daarnaast is het wel zo goed voor je geestelijke gezondheid.
Sinds een week of zo krijg ik ook constant spam van Aliexpres, alsof ze de schade goed willen makenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
GVD, eerst een virus maken en dan cashen.
Ze hebben wel ballen.
Daahaag gecontroleerde verspreidingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus nu komen zowel de Belgen als de Duitsers naar Nederland om 'gezellig' met het hele gezin naar de IKEA te gaan
Het zit hem ook meer in het "ik ga een winkel in want dat vind ik leuk" en "ik ga op visite bij die persoon want dat vind ik leuk" en dat dan voor jezelf goedpraten door handschoenen te dragen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Verveel me geen seconde en heb een hele grote tuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |