Dat is toch niet zo gek?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou het aantal doden een getal zijn waarop je maatregelen moet baseren?
Verdomme, hopelijk is het tegen die tijd wel klaar.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:01 schreef LTVDK het volgende:
De Europese buitengrenzen gaan op slot:
[..]
bij aankomst toch twee weken opgesloten worden kijken of je besmet bentquote:Op maandag 16 maart 2020 16:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is te hopen, anders is elke kist een mega infectiehaard
Gaat de chauffeur die hier vanuit zijn cabine de containers in de vrachtwagen kiepert ziek worden van het afval dan?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat soort dingen lopen vaak nog door juist ivm ziekten. Hoop wel op juiste matrialen/desinfectiemiddellen en een dikke gevarentoeslag voor de chauffeurs en beladers.
Om de rest vd wereld te beschermen tegen infectiehaard Europa?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:01 schreef LTVDK het volgende:
De Europese buitengrenzen gaan op slot:
[..]
Direct nadat ik naar het pijnlijk sterven van ouderen/ernstig zieken verwezen heb ga ik niet even onderstrepen wat een heerlijke zomer het voor mij zal worden nee, dat is nogal gek.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:03 schreef Kaji het volgende:
[..]
Jij geniet niet van je zomer als de griep wat oudjes velt?
Is nog steeds nr 1 bron van memes onder mensen uit noord oost groningen op mn facebook XDquote:Op maandag 16 maart 2020 17:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Rumag was 4 jaar geleden al niet meer rullevant.
Heb je een link, ik kan het wel verstaan?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:02 schreef kwiwi het volgende:
Godver, de persco voor Zwitserland is in het Frans...Daar kan ik toch niks mee..
gooi de link fffquote:Op maandag 16 maart 2020 17:02 schreef kwiwi het volgende:
Godver, de persco voor Zwitserland is in het Frans...Daar kan ik toch niks mee..
Heb je wel eens gedacht aan het aantal mensen die hierdoor hun baan kwijtraken enzo?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:03 schreef Kaji het volgende:
[..]
Ze zijn nu over op het Duits.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb je een link, ik kan het wel verstaan?
Buikgriep gaat ook rondquote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb darmkrampen en m'n scheten en ontlasting stinken naar rotte eieren. Geen verhoging, hoest niet en geen diarree. Kan ik Corona hebben?
Nah.. scheelt 2 weken, binnen de 14 dagen wachttijd zijn 2 "herstelden" op de 1414 nog steeds een lachertje , er blijkbaar geen interesse wie van alle besmetten stiekum weer hersteld zijnquote:Op maandag 16 maart 2020 16:59 schreef SamCooke het volgende:
[..]
1e besmetting in Nederland is op donderdag 27 februari gevonden. Niks anderhalve maand.
Natuurlijk zou dat niet moeten, maar dat is de manier waarop NL achter de feiten aanloopt.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou het aantal doden een getal zijn waarop je maatregelen moet baseren?
Toevallig rotte eieren gegeten?quote:
nee denk vleermuizen soepquote:
https://blogmickey.com/20(...)rus-covid-19-closurequote:Op maandag 16 maart 2020 16:58 schreef Sfancta het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)onder-bezoekers.html
Op zich zijn de richtlijnen duidelijk eerst bellen met je huisarts. Maar ik ben geen arts. En denk dat je geen corona hebt.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb darmkrampen en m'n scheten en ontlasting stinken naar rotte eieren. Geen verhoging, hoest niet en geen diarree. Kan ik Corona hebben?
Rutte zei zelf dat die niet teveel op de zaken vooruit wilde lopen en het liefst ingrijpt als hij harde feiten/cijfers ziet.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ugh vieze bierschetenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Scholen dicht, overal wemelt t van de ouders met kinderen, lijkt wel vakantie appte iemand me daarnet.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk ik ook, hij zei "waarschijnlijk".
Als hij zegt "Ja Markie doet vanavond alles dicht" krijg je de rest van de dag dikke chaos. En dan niet zoals dat half uurtje bij de coffeeshop maar 6 uur lang massaal naar de slijterij, dierenwinkel, bakker en xenos.
Dat is iets wat elk jaar gebeurt, ouderen en zieken gaan nu eenmaal dood. Deal with it.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Direct nadat ik naar het pijnlijk sterven van ouderen/ernstig zieken verwezen heb ga ik niet even onderstrepen wat een heerlijke zomer het voor mij zal worden nee, dat is nogal gek.
Jawel. Aantal ziekenhuisopnames afgezet tegen vrije plekken is veel interessanter.quote:
Nee, maar je kan door de geur nu wel veilig naar de winkel.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Zou ze er weer lacherig over gaan doen , zoals afgelopen weken?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:05 schreef superniger het volgende:
Extra lange uitzending van Jinek vanavond.
Je mag in de UK sowieso maar 2 doosjes paracetamol en ibuprofen en dergelijke meenemen per keer.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:58 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Netjes. Kon het hier nergens meer vinden etos, kruidvat, ah, hema, action, lidl.......
Dramaqueenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Direct nadat ik naar het pijnlijk sterven van ouderen/ernstig zieken verwezen heb ga ik niet even onderstrepen wat een heerlijke zomer het voor mij zal worden nee, dat is nogal gek.
hier in nederland had dat hele plein vol gestaan met schreeuwende kinderenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
https://blogmickey.com/20(...)rus-covid-19-closure
tis alleen niet de griep. Enige geluk wat we kunnen hebben zoals de statistieken nu laten zien dat vooral Aziaten en mensen uit het midden oosten het zwaar te verduren hebben. En ja mensen uit Italie en Spanje vallen in hun opbouw daar ook onder. Dus het lijkt een racistisch virus te zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:03 schreef Kaji het volgende:
[..]
Op een zondagmorgen bij je broer zn slaapkamer naar binnen wandelenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bierscheten, beste scheten
quote:Op maandag 16 maart 2020 17:08 schreef funnywell het volgende:
[..]
tis alleen niet de griep. Enige geluk wat we kunnen hebben zoals de statistieken nu laten zien dat vooral Aziaten en mensen uit het midden oosten het zwaar te verduren hebben. En ja mensen uit Italie en Spanje vallen in hun opbouw daar ook onder. Dus het lijkt een racistisch virus te zijn.
Waarom doe je dat ookquote:Op maandag 16 maart 2020 17:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Op een zondagmorgen bij je broer zn slaapkamer naar binnen wandelenugh meurennnnn
Komen ze zeker weer hierheen om te spelenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:09 schreef Belg het volgende:
In België zijn buiten speeltuinen nu ook dicht. ( Zo van die onbewaakte speelpleintjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Gemeent moet afsluiten met lint:
13:04
Ook alle buitenspeeltuinen moeten dicht
Niet alleen de binnenspeeltuinen, maar ook alle buitenspeeltuinen moeten dicht om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat staat te lezen op de officiële website van de federale overheid rond het coronavirus.
De beslissing werd donderdag al genomen door de Nationale Veiligheidsraad, maar door een verkeerde communicatie bleven veel buitenspeeltuinen dit weekend gewoon open.
Oh jaquote:Op maandag 16 maart 2020 17:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Komen ze zeker weer hierheen om te spelen
Ik heb er moeite mee om te begrijpen dat andere mensen dit niet begrijpen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:54 schreef Kyran het volgende:
Je ziet vooral normalcy bias aan het werk.
Sportscholen gaan dicht > lekker met een groep in het park samenkomen
Scholen gaan dicht > Gewoon met alle buurtkinderen en ouders bijelkaar komen, bijkletsen terwijl de kinderen samenspelen
Niet willen accepteren dat de gewone dagelijkse leven even niet meer kan en flinke aanpassingen nodig zijn.
kan niet de grenzen zijn al dichtquote:Op maandag 16 maart 2020 17:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Komen ze zeker weer hierheen om te spelen
Weet ik veel, is al zo lang geleden. Maar die stank kan ik me nog goed herinnerenquote:Op maandag 16 maart 2020 17:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom doe je dat ook
Dat is 18 dagen geleden pas, 2,5 weken. En er wordt veelal gemeld dat herstel minimaal 2 weken duurt. Als je milde klachten hebt zal dat sneller zijn, maar die meten we toch niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:05 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nah.. scheelt 2 weken, binnen de 14 dagen wachttijd zijn 2 "herstelden" op de 1414 nog steeds een lachertje , er blijkbaar geen interesse wie van alle besmetten stiekum weer hersteld zijn
Vriendin van me heeft net een paar maanden haar Zwitserse paspoort, die is nu opgeroepen voor zivilschutz.Uni in Zurich is tot eind mei dicht.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef kwiwi het volgende:
Zwitserland nu ook in lockdown. Zoals in Oostenrijk eigenlijk; scholen waren al dicht, maar nu ook alle winkels, horeca, bioscopen etc. Je mag wel nog naar buiten lijkt het.
Bron: Persco van de regering op tv zojuist.
Daar geven ze hier niets om aangezien ze oa nog vrolijk een bruiloft met 500 gasten houden.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
In Zwitserland speelt de regering op het gevoel van mensen in door te zeggen dat als we ons hier niet aan houden, het kind met kanker niet meer geopereerd kan worden, hartoperaties niet meer kunnen worden uitgevoerd etc.
Ja dat had ik wel verwacht, want politie per hoofd van de bevolking is hier heel laag.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft net een paar maanden haar Zwitserse paspoort, die is nu opgeroepen voor zivilschutz.Uni in Zurich is tot eind mei dicht.
Slim. Hoop dat Rutte ook met een zelfde soort statement gaat komen en vanavond erg dramatisch doet.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
In Zwitserland speelt de regering op het gevoel van mensen in door te zeggen dat als we ons hier niet aan houden, het kind met kanker niet meer geopereerd kan worden, hartoperaties niet meer kunnen worden uitgevoerd etc.
jonguhquote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het schijnt dat Martijn een kinderopvang heeft voor al die kinderen mer ouders die niet in vitale beroepen werken
Vraag me oprecht af of dat zin heeft. In plaats van elkaar binnen besmetten staat iedereen buiten in de rij op elkaar te hoesten?quote:Op maandag 16 maart 2020 16:59 schreef Fukushima het volgende:
Spanje nu ook 1 persoon per keer naar binnen
[ afbeelding ]
Verdomme hoe fout dat ik moest lachen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het schijnt dat Martijn een kinderopvang heeft voor al die kinderen mer ouders die niet in vitale beroepen werken
Dat heeft alles te maken met onze overheid die dit wekenlang laconiek , onwetend en lacherig heeft benaderdquote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee om te begrijpen dat andere mensen dit niet begrijpen.
Het slechte nieuws blijft zich maar opstapelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:05 schreef superniger het volgende:
Extra lange uitzending van Jinek vanavond.
Nee... Helaas...quote:Op maandag 16 maart 2020 07:08 schreef raptorix het volgende:
@:achja zijn er nog genoeg kogels op voorraad, en kan ik met S5 nog opgeroepen worden?
Ja golven van dubbele longontstekingen overspoelen en overbelasten ieder jaar de zorg, doordat egocentrische knurften als jij het belangrijker vinden lekker carnaval te vieren, naar het cafe en op voorjaarsvakantie te gaan en de neus ophalen voor het leed van anderen zolang ze zichzelf maar onschendbaar wanen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:07 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat is iets wat elk jaar gebeurt, ouderen en zieken gaan nu eenmaal dood. Deal with it.
Het is jammer dat het moet, maar dat is wel de waarheid. Als helft van mijn collega's wegvallen kunnen wij straks nog maar 50 patiënten per dag behandelen i.p.v. de 200-250 die wij nu doen. Daar kan ook een familielid van die mensen die nu alsnog bijelkaar komen tussen zitten. Zij denken daar echt niet over na.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
waarom onzin? Of ze rechten hebben weet ik niet maar het is wat anders dan onzin dat je liever voortbestaat dan naar de klote gaat.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is natuurlijk onzin. Men zegt continu ja ZZP'ers moeten dit maar zien te overleven dit dat en een sportschool kan gewoon geld pakken terwijl je er geen gebruik van kunt maken? Lijkt mij niet.
quote:Op maandag 16 maart 2020 17:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Het slechte nieuws blijft zich maar opstapelen.
Ik vind dat Rutte daar wel wat duidelijker in mag zijn, desnoods overdrijven.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is jammer dat het moet, maar dat is wel de waarheid. Als helft van mijn collega's wegvallen kunnen wij straks nog maar 50 patiënten per dag behandelen i.p.v. de 200-250 die wij nu doen. Daar kan ook een familielid van die mensen die nu alsnog bijelkaar komen tussen zitten. Zij denken daar echt niet over na.
En dat zit me een beetje dwars, er zijn dus weer evenveel klachtenvije mensen 14 dagen na hun zg "besmetting" maar dat is geen interessante infoquote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat is 18 dagen geleden pas, 2,5 weken. En er wordt veelal gemeld dat herstel minimaal 2 weken duurt. Als je milde klachten hebt zal dat sneller zijn, maar die meten we toch niet meer.
Never waste a good crisis, geldt ook voor allerlei artiesten.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat vind Anna Nooshin van Corona? Nee, hoef ik niet te weten.
quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ook al last van sinds vorige week woensdag. Ga er maar vanuit dat als het corona was het ondertussen al was doorgebroken? Geen idee of je dan eerst een week keelpijn hebt.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:13 schreef roos94 het volgende:
Ik begin een goeie keelpijn te krijgen, t zal toch niet he
oef....quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
https://www.ggdzeeland.nl(...)covid-19-in-zeeland/quote:Een persoon uit Oost-Souburg en een tweede persoon uit Sas van Gent zijn besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). Er zijn nu 21 bevestigde besmettingen met het coronavirus (COVID-19) in Zeeland. Lees verder:
Eens!quote:Op maandag 16 maart 2020 17:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat Rutte daar wel wat duidelijker in mag zijn, desnoods overdrijven.
18 gevallen momenteel. Ze nemen het zekere voor het onzekere lijkt het.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:46 schreef Jojoke het volgende:
..]
Ik dacht dat ze daar bijna geen gevallen hadden?
Straks alleen supermarkten en zorg.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Cronometer het volgende:
Wat een blamage eigenlijk dat heel fucking NL nu leunt op net die sector waar continu op bezuinigd is. Dan voel je je toch ook genaaid als verpleegkundige.
En urenlang in de deprimerende rij staan mag wel, maar oh wee als je een rondje door het park loopt zonder contact met andere mensen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vraag me oprecht af of dat zin heeft. In plaats van elkaar binnen besmetten staat iedereen buiten in de rij op elkaar te hoesten?
Achter de crisis durven ze nooit meer op de zorg bezuinigen ! ben ik 100% zeker vabquote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Cronometer het volgende:
Wat een blamage eigenlijk dat heel fucking NL nu leunt op net die sector waar continu op bezuinigd is. Dan voel je je toch ook genaaid als verpleegkundige.
En terecht, maar de egoistische Nederlander zal het niet uitmaken. Die baalt vooral dat ie niet naar het cafe kan en vindt het wel best met "overvolle zwakke" bevolking.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Waar woon je? Ik was vorige week nog in oost souburgquote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
https://www.ggdzeeland.nl(...)covid-19-in-zeeland/
Ja kut, nu dus ook in m'n dorp.
In zekere zin wel, maar vergeet niet we in het verleden ook zware tijden hebben gehad, in de jaren 80 was de economie bar en boos en weet ik nog wel dat ik ontzettend bang was dat mijn vader zijn werk zou verliezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:14 schreef Belg het volgende:
Dit moet de ergste crisis zijn sinds de WO2
Dan moeten ze die regelgeving maar even opschorten want dat slaat helemaal nergens op als niemand mag vliegen. Als dat in een normaal schema gebeurt een enkele keer, maar om nu zo zinloos kerosine te verspillen. Ik denk dat het probleem is dat ze logistiek gezien helemaal geen parkeerplaatsen hebben voor al die machines. Kijk maar naar waar ze die 737 max overal neer zetten.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:14 schreef joyvke het volgende:
Voor diegene die het vliegverkeer zien. Hier een verklaring:
https://edition.cnn.com/t(...)t-flights/index.html
Ook al zijn de vliegtuigen leeg gaan ze toch vliegen, omdat ze anders hun plek kwijtraken om te kunnen vliegen aan een andere maatschappij. Aangezien er ook vliegverkeer naar de USA gaat - terwijl er niemand in of uit mocht met Europa zijn deze vliegtuigen waarschijnlijk gewoon leeg.
Oliecrisis in de 70's.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:14 schreef Belg het volgende:
Dit moet de ergste crisis zijn sinds de WO2
Nu zijn ook de bestellingen van drankgigant mogelijk besmet. Daar gaat m'n plan voor de quarantaine.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hulde, want zó is het ook. Dat beseffen mensen die denken dat alleen bejaarden eraan sterven nietquote:Op maandag 16 maart 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Waar heb jij het over? Ga even een frisse neus halen man, je klinkt nogal gestresst.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja golven van dubbele longontstekingen overspoelen en overbelasten ieder jaar de zorg, doordat egocentrische knurften als jij het belangrijker vinden lekker carnaval te vieren, naar het cafe en op voorjaarsvakantie te gaan en de neus ophalen voor het leed van anderen zolang ze zichzelf maar onschendbaar wanen.![]()
Maar dan zou men nu toch onderhand uit de media hebben moeten vernemen dat het toch wel heel serieus is? Als je nu gewoon naar de Ikea gaat om te shoppen ontken je dat er een groot probleem is.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met onze overheid die dit wekenlang laconiek , onwetend en lacherig heeft benaderd
Op zich zou dit geen probleem moeten zijn. Aangezien de richtlijnen zijn houd afstand en vermijd groepen mensen. Maar vraag me af hoe je domheid van mensen aan kan pakken?quote:Op maandag 16 maart 2020 17:09 schreef Belg het volgende:
In België zijn buiten speeltuinen nu ook dicht. ( Zo van die onbewaakte speelpleintjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Gemeent moet afsluiten met lint:
13:04
Ook alle buitenspeeltuinen moeten dicht
Niet alleen de binnenspeeltuinen, maar ook alle buitenspeeltuinen moeten dicht om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat staat te lezen op de officiële website van de federale overheid rond het coronavirus.
De beslissing werd donderdag al genomen door de Nationale Veiligheidsraad, maar door een verkeerde communicatie bleven veel buitenspeeltuinen dit weekend gewoon open.
En dan ben je 18 en stampen ze je er uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Straks alleen supermarkten en zorg.
Leunt het hele land op de sector waar continu op bezuinigd is en een paar 16-jarigen die wel even komen werken voor nieuwe airpods.
RIP dat je sowieso in Zeeland wil wonen manquote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Cuba crisis, was echt scheren langs de afgrond.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oliecrisis in de 70's.
We gaan het zien.
Ik hoop het ook, dat zou inhouden dat het voorbij isquote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Belg het volgende:
Ik hoop dat ik in Juni Competitie voetbal zie en dat iok met mijn luie reet op een camping mag zitten
Laten we hopen
Zomeravond voetbal, da's een genot man.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:15 schreef Belg het volgende:
Ik hoop dat ik in Juni Competitie voetbal zie en dat iok met mijn luie reet op een camping mag zitten
Laten we hopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |