SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
959 dusVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik snap je punt echt heel goed. Ik post veel en ik heb inderdaad veel kritiek op het RIVM, maar geloof mij aub. dat ik echt wel mijn best doe om mijn mening te baseren op feiten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah goed punt. Ik had alleen de titel gelezen. Daar werd ik even keihard uitgeluld.
Jouw eindeloze RIVM-haat is dodelijk vermoeiend, zeker omdat jij heel veel post. En an sich is dat niet erg, alleen users die wel continu zonder bron beweringen posten worden gewoon verwijderd. Opmerkelijk is dat niet aangetoond is dat kinderen het corona virus veel verspreiden, terwijl je dat net wel zou verwachten.
Ik vind het een prima idee om scholen te sluiten, ook al is onduidelijk of de baat van dit opweegt tegen de consequenties. Zoals het thuishouden van ouders die in de ziekenhuizen werken.
Wat betreft scholen sluiten zouden wij het moeten doen als in Noorwegen. Mensen die in de zorg of andere belangrijke vitale functies werken mogen hun kinderen naar een speciale BSO/KDV brengen. Daar worden de kinderen dan opgevangen, terwijl de ouders kunnen werken. Zo heb je een maximale verdeling tussen mensen thuishouden en je land niet compleet lam leggen.
Mijn excuses als ik er soms met een gestrekt been in ga. Dit komt echt omdat ik zoveel zogenaamde experts zulke domme dingen hoor zeggen. Ik sta werkelijk dagelijks met de bek vol tanden. Ik had dit gewoon ook echt niet verwacht in Nederland. Wij hebben zoveel kennis en kunde (dacht ik), maar in tijd van nood zijn het allemaal slappe vaatdoeken waar je niks aan hebt.
In ieder geval erg tof dat je er wel op reageert![]()
![]()
959 aldus RIVM[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
In totaal?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
heywoodu
![]()
959 zeg ik niet voor niks in de eerste post na de OPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Sjemmert het volgende:
Doet de RIVM niet updaten in het weekend of is die update niet altijd om 14:00 ?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.![]()
Ik ben het met je eens en het is ook immens frustrerend. Zelf ben ik docent en het onbegrip bij de leerlingen en ouders is te begrijpen, het is voor de leerlingen heel verwarrend. Ik vond het op de vorige persco een goede vraag aan Rutte; leg eens uit waarom leerlingen rustig met een grote groep op school mogen blijven waar het kan worden opgelopen, waarna ze thuis hun thuiswerkende ouders kunnen aansteken? Het is denk ik de afsluiting van de grens door Trump die alles hier in versnelling heeft gezet. En dat is maar goed ook, want ik had anders nog tragere halfslachtige maatregelen verwacht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Grishenko_ het volgende: [..] In dat licht begrijp ik je. Dat is inderdaad heel vervelend voor je. Mijn punt ging ook over het feit dat door een lakse houding van de regering, ook inspeelt op de laksheid van de burger. "Maandag gaan de scholen gewoon open, omdat leerlingen niet besmettelijk zijn." Dat soort dingen hoor ik van de overheid, waarbij ze zich baseren op adviezen van deskundigen. Nou, ik kan je vertellen dat die 'deskundigen' dachten dat de kans nihil was dat corona hier zou komen, en zijn daarbij een beetje stout geweest door bepaalde adviezen van WHO niet op te volgen. Ook is er crisisberaad geweest een paar dagen geleden, waarbij de maatregel is getroffen om geen handen meer te schudden door onze premier, die daarna doodleuk Jaap van Dissels hand kapot drukte. En daarna lachen gieren brullen, zeggen dat we dat dus niet meer mogen doen. Kolderiek hoe ermee wordt omgegaan. Ik neem het mensen ook niet meer kwalijk dat ze het virus niet meer serieus nemen door toedoen van de beperkte maatregels vervaardigd door ons kabinet.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Helpt dit echt?quote:
PS: ik vraag dit voor mijn vriendin mezelf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.
Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Nog niet eens 1.000 besmettingen. Het lek is boven
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ah had ik niet gezienquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
959 zeg ik niet voor niks in de eerste post na de OP![]()
https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/
12 nieuwe besmetting in R’dam Rijnmond in ieder geval![]()
Als we die psychologische grens van 1.000 overgaan dan is het hek van de dam denken de spindocters van het RIVMquote:![]()
2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.
Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Het aantal besmette zorgmedewerkers wordt in deze laatste update niet meer vermeld.
Slecht teken?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat kopen ze normaal ook, alleen nu twee keer zoveel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Benzyl het volgende:
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.sig verwijderd door FA![]()
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef D_A het volgende:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Shady bron: ik las op Twitter dat iemand op radio 1 hoorde dat er later vanmiddag een persconferentie komt![]()
Ik als plantaardige #fitgirl heb de tijd van mijn leven. Mensen sterven liever een pijnlijke lange hongersdood dan vega shit te eten. Ga-reat!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Benzyl het volgende:
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.Go hard or go home![]()
Zaken die het langst goed blijven. Verse groenten en fruit kan je moeilijk hamsteren hé.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Benzyl het volgende:
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ja, bij mij tochquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Helpt dit echt?
PS: ik vraag dit voor mijn vriendin mezelf.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
12 overleden tot nog toe.
Dat getal van besmette mensen vind ik al lang niet meer interessant omdat ik denk dat dat aantal vele maanden hoger ligt![]()
Evenstar
![]()
Zo irritant dat ze niet gewoon één format hebben met die posts. Iedere dag doen ze wat anders, zodat niks meer te herleiden is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef MichaelScott het volgende:
Het aantal besmette zorgmedewerkers wordt in deze laatste update niet meer vermeld.
Slecht teken?![]()
heywoodu
![]()
Nou ja, als dat gewoon op Radio 1 is gemeld zal dat niet zo moeilijk te verifiëren zijn. "Ik heb gehoor dat iemand heeft gehoord dat op een van de voorname radiostations iets is gezegd" klinkt dubieuzerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Shady bron: ik las op Twitter dat iemand op radio 1 hoorde dat er later vanmiddag een persconferentie komt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Sarcasme is je niet vreemd lees ikquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Zeroku het volgende:
Nog niet eens 1.000 besmettingen. Het lek is boven“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
3 minder overleden dan gisteren. Dat is wel positief.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
@RIVM
Sinds gisteren zijn er 2 patiënten in Nederland overleden aan COVID-19. Er zijn 155 nieuwe patiënten bij ons gemeld. In totaal zijn er nu 959 personen positief getest, waarvan 136 patiënten opgenomen zijn (geweest) in het ziekenhuis. #COVID19 #coronavirus![]()
Als je zo leeft ben je feitelijk al dood. Je weet het alleen zelf nog nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik als plantaardige #fitgirl heb de tijd van mijn leven. Mensen sterven liever een pijnlijke lange hongersdood dan vega shit te eten. Ga-reat!.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
heywoodu
![]()
Als het op een gegeven moment niet anders kan moet het maar inderdaad, dan ga ik ook die vegameuk niet weigeren natuurlijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik als plantaardige #fitgirl heb de tijd van mijn leven. Mensen sterven liever een pijnlijke lange hongersdood dan vega shit te eten. Ga-reat!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Het aantal is tot en met gisterJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
En dat is een nietszeggend getal doordat er alleen mensen van 70+ en mensen met een ziekte getest worden.quote:![]()
Als je ziek bent tellen alleen nog maar calorieen waar het vandaan komt boeit dan niet zoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Benzyl het volgende:
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.
Of ga je staan koken als je zwaar ziek op bed licht en alleen woont?![]()
de meeste besmette mensen zijn niet eens getest. dus 10000 besmettingen lijkt me realistischer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Zeroku het volgende:
Nog niet eens 1.000 besmettingen. Het lek is boven![]()
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getestOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, achterlijke mensen.quote:
Ik ben gisteren na het werk ook nog snel 2 glazen gaan drinken in het lokaal café, maar na 1u30 was ik al door hoor.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Als je het twitter berichtje hier even linkt, dan kunnen we via Radio1 terug luisteren naar ongeveer het tijdstip om te kijken wat daarover werd gezegdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef cemeteryslut het volgende:
Shady bron: ik las op Twitter dat iemand op radio 1 hoorde dat er later vanmiddag een persconferentie komtIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Maatregelen lijken effect te hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:46 schreef Tourniquet het volgende:
155 nieuwe patiënten, 2 overleden & 959 totaal volgens het RIVM.![]()
Kool blijft lang goed, pompoen ook. Prei en spruiten kun je ook relatief lang bewaren in de koelkast. Diepvriesgroenten kun je ook kopen. Onzinnig om je vriezer vol te stouwen met koolhydraten wmb.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zaken die het langst goed blijven. Verse groenten en fruit kan je moeilijk hamsteren hé.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 14:49:00 ]![]()
Yep. Dat roep ik al sinds begin februari.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:46 schreef Twinkle20 het volgende:
12 overleden tot nog toe.
Dat getal van besmette mensen vind ik al lang niet meer interessant omdat ik denk dat dat aantal vele maanden hoger ligt
Verder is het aantal cases cumulatief. Je zou daar elke dag de overledenen en genezen mensen af moeten halen om tot het aantal actieve cases te komen.![]()
Evenstar
![]()
Stijging van 18% wat betreft de opnamen. Dat valt mij dan nog mee. Hopelijk blijft dat aanhouden.![]()
Ik weet niet of het panieken is. De meeste hier blijven toch gewoon vrij nuchter. Dat was ook zo toen het virus nog in China zat en iedereen liep te papegaaien dat het virus hier niet naartoe zou komen maar hier wel heel wat mensen waren die dat ernstig betwijfelden. De een noemt het paniek, de ander realisme.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vriendin komt net uit de binnenstad van Amsterdam en zegt dat het superdruk is. Overal toeristen en shoppende mensen.
Ik snap dat wij hier lekker zitten te panieken soms, maar toch ben ik er verbaast over.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Haha neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maatregelen lijken effect te hebben.![]()
Ja dat gaat iedereen nu denken. Dus geen reden om de scholen dicht te houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Minder testen en meer doden lekker bezig daar bij het RIVM en GGDquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik denk. Logisch gevolg van minder testen.![]()
Ben je nu serieus?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maatregelen lijken effect te hebben.
Dus 1) je negeert de tijd tot de eerste symptomen verschijnen
en 2) je negeert:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er eenOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://twitter.com/tweel(...)823132963770368?s=21quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als je het twitter berichtje hier even linkt, dan kunnen we via Radio1 terug luisteren naar ongeveer het tijdstip om te kijken wat daarover werd gezegd![]()
Het is Polderturk. Ga niet in op die vent.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Dus 1) je negeert de tijd tot de eerste symptomen verschijnen
en 2) je negeert:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
@Maver24quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef KnalPoenani het volgende:
https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/
12 nieuwe besmetting in R’dam Rijnmond in ieder geval![]()
![]()
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Als de maatregel is minder testen, klopt dit wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat kan nog helemaal niet binnen een paar dagenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maatregelen lijken effect te hebben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Leuk dat iedereen roept dat het komt door te weinig testen, maar het aantal opnames en het aantal doden zijn echt wel minder hard gestegen dan bijvoorbeeld gisteren. Dat heeft niets met die testjes te maken.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Stimmt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef gniffie het volgende:
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?![]()
Niet op reageren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat kan nog helemaal niet binnen een paar dagenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Ja en hier gaat het dus fout. Omdat iedereen die eerste klachten negeert en denkt "oh het is maar een griepje".quote:Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten.
Terwijl als ze je testen en zegt "ja je hebt Corona" het voor die mensen en hun werkgever duidelijk is dat ze voorlopig binnen blijven.![]()
dat is toch juist veel?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef Kyran het volgende:
Stijging van 18% wat betreft de opnamen. Dat valt mij dan nog mee. Hopelijk blijft dat aanhouden.![]()
Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Handen schudden is automatisme, dus fout is snel gemaakt.
Hoe had je liever gezien dat ze het oploste op dat moment?
Ik herhaal, in functie als staatshoofd die maatregels aankondigt en nog in dezelfde adem die makkelijk verbreekt.
Het is niet Jan de Boerenlul om de hoek die zegt dat je niet aan je gezicht moet zitten, en dan aan zijn neus zit. Dit is onze premier tijdens een pandemie.
Maar goed, jij vindt het meevallen. Ik vind het schandalig."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Tris het volgende:
[..]
Als de maatregel is minder testen, klopt dit wel.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik snap ook niet waarom ze mensen met milde klachten niet meer testen? Is dat vanwege het aantal testkits of wat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef gniffie het volgende:
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Lachwekkend toch!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik als plantaardige #fitgirl heb de tijd van mijn leven. Mensen sterven liever een pijnlijke lange hongersdood dan vega shit te eten. Ga-reat!
Des te meer voor ons!![]()
![]()
Ook niet met de maatregelen!!@quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Zeroku het volgende:
Leuk dat iedereen roept dat het komt door te weinig testen, maar het aantal opnames en het aantal doden zijn echt wel minder hard gestegen dan bijvoorbeeld gisteren. Dat heeft niets met die testjes te maken.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Als je niet test kun je ook geen cijfers hebbenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef tompsv18 het volgende:
Deze cijfers komt Rutte bijzonder goed uit. Scholen voorlopig nog niet dicht.![]()
Evenstar
![]()
In twee weken tijd hebben zij nu al drie keer testbeleid aangepast, dus die cijfers zijn inderdaad totaal nutteloos.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef gniffie het volgende:
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?![]()
Ja en omdat iedereen testen niet nodig is. Als 1 gezinslid het heeft en de andere drie krijgen ook gezondheidsklachten blijft iedereen vanzelf binnen. Het testen van die mensen heeft dan geen nut omdat je dat toch wel kunt bedenken dat zij het dan ook hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze mensen met milde klachten niet meer testen? Is dat vanwege het aantal testkits of wat?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als je niet test kun je ook geen cijfers hebben![]()
Terwijl Zuid-Korea laat zien dat je dit virus ook kan indammen met gewoon heel veel testen, isoleren en informeren. Jammer dat dit hier niet gebeurd. Nederland voelt zo aan als een 3e wereld land wat dat betreft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef gniffie het volgende:
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Te laat ...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef THEFXR het volgende:
zit al een uur te twijfelen of ik wat extra boodschappen zal halen![]()
Dat lijkt me nogal een naïeve gedachte dat het alleen bij gezinsleden zou blijven. Besmetten kan ook al voordat symptomen werkelijk verschijnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja en omdat iedereen testen niet nodig is. Als 1 gezinslid het heeft en de andere drie krijgen ook gezondheidsklachten blijft iedereen vanzelf binnen. Het testen van die mensen heeft dan geen nut omdat je dat toch wel kunt bedenken dat zij het dan ook hebben.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Hoe zit het eigenlijk met Finland? Dat is toch geen sociaal land? Mensen staan al een paar meter van elkaar bij een bushalte![]()
Omdat het er zoveel zijn vermoed ik. Ze proberen ook niet meer te containen maar af te remmen icm mensen zo snel mogelijk helpen die het nodig hebben. Daarom is het logisch om de mensen met hevige klachten te testen zodat die zsm behandeld kunnen worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze mensen met milde klachten niet meer testen? Is dat vanwege het aantal testkits of wat?![]()
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Gewoon net als Amerika 100.000den testen met drive-in.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Alles is al weg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef THEFXR het volgende:
zit al een uur te twijfelen of ik wat extra boodschappen zal halenMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Klopt, mee eens. Maar je wil als niet-zieke maar wel in een risicogroep zittend persoon toch wel weten in welke gebieden je echt veel risico loopt of niet?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Omdat het er zoveel zijn vermoed ik. Ze proberen ook niet meer te containen maar af te remmen icm mensen zo snel mogelijk helpen die het nodig hebben. Daarom is het logisch om de mensen met hevige klachten te testen zodat die zsm behandeld kunnen worden.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
heywoodu
![]()
Daarom dat het biatlon in Finland vandaag gewoon door gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef Doublepain het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Finland? Dat is toch geen sociaal land? Mensen staan al een paar meter van elkaar bij een bushalteVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Resultaat is ook nog eens van minder testen, dat het percentage doden en kritieke gevallen juist veel te hoog uit zal vallen. Dat kan misschien nog wel meer paniek veroorzaken dan gewoon veel cases.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zie Turkijequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als je niet test kun je ook geen cijfers hebben![]()
Vanavond laat als ze aan het bijvullen zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef THEFXR het volgende:
zit al een uur te twijfelen of ik wat extra boodschappen zal halen![]()
Ja, je hoest alleen, dan kun je toch wel werken?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en hier gaat het dus fout. Omdat iedereen die eerste klachten negeert en denkt "oh het is maar een griepje".
Terwijl als ze je testen en zegt "ja je hebt Corona" het voor die mensen en hun werkgever duidelijk is dat ze voorlopig binnen blijven.![]()
Rotterdam 26 staat in dat lijstjequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Het zijn er maar 6 in Rotterdam. Regio rijnmond is vrij groot gebiedLeipe shit ouwe![]()
Waarom wordt hun website niet geupdatequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???![]()
Ja en de meeste zullen het niet eens door hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef tompsv18 het volgende:
959 x10 lijkt me wel een redelijke afspiegeling
Lichaam maakt zelf antistoffen genoeg en zijn in de 'sterke' leeftijd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Krijg je dan na afloop een Big Mac?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef hollandia02 het volgende:
Gewoon net als Amerika 100.000den testen met drive-in.![]()
Evenstar
![]()
Wacht, moet het anders verwoorden .. "hopelijk blijft de daling aanhouden".quote:
Van 11 op 12 maart was het +30%
Van 12 op 13 maart was het +34%
Van 13 op 14 maar was het +18%
Zegt natuurlijk niks nog, eerst de cijfers van de volgende twee drie dagen afwachten om een beter beeld te krijgen.![]()
Gewoon allemaal massaal je kind thuis laten en niet gaan werken..kijken hoeveel macht die rutte daadwerkelijk heeft![]()
In Spanje wordt een flinke boete opgelegd:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
In Italie werkt het blijkbaar wel.. je krijgt anders een dikke boete.
Ben wel benieuwd of Nederland dat dan goed gaat aanpakken, met militairen en politie overal om te controleren.
Health Minister Alba Verges reassured the towns that food supply and other products will be guaranteed, as will the provision of essential services.
Those who disobey the lockdown could face fines of up to ¤60,000, reported El Mundo, citing government sources.
Bron: Olive Press News Spain
[ Bericht 1% gewijzigd door Nadelspiel op 14-03-2020 15:05:53 ]![]()
Eens, en het is meteen het beeld van hoe heel die generatie van Rutte denkt. Lacherig, Laks, met een mindset van ons overkomt niets.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.
Ik herhaal, in functie als staatshoofd die maatregels aankondigt en nog in dezelfde adem die makkelijk verbreekt.
Het is niet Jan de Boerenlul om de hoek die zegt dat je niet aan je gezicht moet zitten, en dan aan zijn neus zit. Dit is onze premier tijdens een pandemie.
Maar goed, jij vindt het meevallen. Ik vind het schandalig.Narf!![]()
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Al gepost?
nos
Twee nieuwe coronadoden, 155 nieuwe besmettingen geregistreerd
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd. Dat meldt het RIVM. Daarmee komt het totaal aantal geregistreerde besmettingen op 959.
Er zijn twee nieuwe patiënten overleden aan de gevolgen van het virus. Het gaat om oudere patiënten met onderliggend lijden. Het dodental staat nu op twaalf.
Gisteren werden 190 nieuwe patiënten gemeld. "Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast", meldt het RIVM. "Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel is om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien."![]()
Dat klopt. Het is het kortzichtige denken, halfslachtige maatregels, kolderieke optredens, waardoor men dit hele circus niet meer serieus neemt. Ik neem het ze niet kwalijk meer door deze uitermate slechte communicatie van de overheid naar diens burgers toe.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Cara het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens en het is ook immens frustrerend. Zelf ben ik docent en het onbegrip bij de leerlingen en ouders is te begrijpen, het is voor de leerlingen heel verwarrend. Ik vond het op de vorige persco een goede vraag aan Rutte; leg eens uit waarom leerlingen rustig met een grote groep op school mogen blijven waar het kan worden opgelopen, waarna ze thuis hun thuiswerkende ouders kunnen aansteken? Het is denk ik de afsluiting van de grens door Trump die alles hier in versnelling heeft gezet. En dat is maar goed ook, want ik had anders nog tragere halfslachtige maatregelen verwacht.
"Kinderen onder de 20 zijn niet besmettelijk."
Nou, ik denk daar heel anders over. Maar ik ben geen expert, en iemand kan tegen me zeggen: "Rutte zei het, dus het is waar." Dan ben ik in principe uitgeluld. Ook als ze zeggen: "Ik houd me aan de richtlijnen van het RIVM." Ik denk dat die richtlijnen niet voldoende zijn om dit binnen afzienbare tijd te bezweren, maar nogmaals; zij zijn de experts dus zij hebben uiteindelijk altijd gelijk, ook als ze ongelijk hebben."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Zo ver ik heb begrepen nog helemaal nergens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik zeg nergens dat ik het vind meevallen, integendeel want het mag wat mij betreft wel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.
Maar goed, jij vindt het meevallen. Ik vind het schandalig.
En ook ben ik geen fan van Rutte. Maar deze 'fout' met handen schudden op tv is naar mijn idee op de juiste manier gecorrigeerd op dat moment. Had je ze liever panisch door beeld zien rennen?![]()
quote:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Meer testen en meer bevestigde gevallen zet ook de uitbraak van paniek voort.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Resultaat is ook nog eens van minder testen, dat het percentage doden en kritieke gevallen juist veel te hoog uit zal vallen. Dat kan misschien nog wel meer paniek veroorzaken dan gewoon veel cases.
Er is niets wat je goed kan doen nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
GGD Drenthe zegt dat er vandaag geen nieuwe besmettingen zijn geconstateerd. Gisteren 2 die bij de uitslag van vandaag staan.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
In totaal klopt. Rivm site geeft 24 aan trouwens als ik op het bolletje drukquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Rotterdam 26 staat in dat lijstje![]()
nee informatie achterhouden zorgt voor rust? gewoon alles open en eerlijk lijkt me verstandig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.![]()
Welke definitie hanteert het RIVM mbt "oudere"? Is iemand van 55 al een oudere volgens het RIVM of is dat pas bij 70+ bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef bitterbal het volgende:
Er zijn twee nieuwe patiënten overleden aan de gevolgen van het virus. Het gaat om oudere patiënten met onderliggend lijden. Het dodental staat nu op twaalf.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
WC PAPIER KOPEN!!!!!!quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat zijn inderdaad interessante gegevens om te melden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.![]()
![]()
En dit dus inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.
vosss is de naam,
Yes, precies wat we nodig hebben! Minder testen! Jeej!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Mensen die niet langer nadenken wel ja. Helaas zijn er daar een hoop van in Nederland.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.![]()
Cijfers liegen niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik hoor andere geluiden van mensen die in de zorg werken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver ik heb begrepen nog helemaal nergens.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Zouden ze het ook vermelden als mensen die jong zijn overleden zijn of mensen zonder gezondheidsproblemen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef bitterbal het volgende:
Al gepost?
nos
Twee nieuwe coronadoden, 155 nieuwe besmettingen geregistreerd
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd. Dat meldt het RIVM. Daarmee komt het totaal aantal geregistreerde besmettingen op 959.
Er zijn twee nieuwe patiënten overleden aan de gevolgen van het virus. Het gaat om oudere patiënten met onderliggend lijden. Het dodental staat nu op twaalf.
Gisteren werden 190 nieuwe patiënten gemeld. "Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast", meldt het RIVM. "Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel is om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien."![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
![]()
![]()
Ik vroeg me dat ook al af deze weekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef Doublepain het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Finland? Dat is toch geen sociaal land? Mensen staan al een paar meter van elkaar bij een bushalte![]()
215 cases momenteel blijkbaar (bron: worldometers)![]()
Er wordt in maastricht een extra tent gebouwd naast het ziekenhuis. Dat bewngt paniek omdat nu mensen gaan denken dat het daar vol is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver ik heb begrepen nog helemaal nergens.
Als het niet zou gebeuren, brengt het ook paniek bij anderen die dan gaan vrezen dat er geen capaciteit genoeg is.
NL'ers
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het merendeel heeft het al te pakken,lichte symptomen..alleen is het niet dodelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.
Kwestie van thuis uitzieken met zn alle![]()
Ik werk in het basisonderwijs. Is het egoistisch als ik thuis blijf vanaf nu!Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Behalve als je ze doelbewust manipuleert. Wat nu dus gaande is. Wat een bananenland zijn we toch ook. Complete waanzin dit.quote:
vosss is de naam,
Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. - Website RIVM.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze het ook vermelden als mensen die jong zijn overleden zijn of mensen zonder gezondheidsproblemen?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Tuurlijk niet, stel je eens voor dat het volk in paniek raakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze het ook vermelden als mensen die jong zijn overleden zijn of mensen zonder gezondheidsproblemen?![]()
Neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef PinkLow het volgende:
Ik werk in het basisonderwijs. Is het egoistisch als ik thuis blijf vanaf nu!![]()
Jongeren raken verzwakt maar overlijden nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze het ook vermelden als mensen die jong zijn overleden zijn of mensen zonder gezondheidsproblemen?![]()
Ja maar china ditdatquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Behalve als je ze doelbewust manipuleert. Wat nu dus gaande is. Wat een bananenland zijn we toch ook. Complete waanzin dit.![]()
komt omdat er hamsters waren en dat beviel rutte niet, dus cijfers omlaagquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
nee het is egoistisch als je gaat werken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef PinkLow het volgende:
Ik werk in het basisonderwijs. Is het egoistisch als ik thuis blijf vanaf nu!![]()
Lijkt me gewoon gezond verstand.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef PinkLow het volgende:
Ik werk in het basisonderwijs. Is het egoistisch als ik thuis blijf vanaf nu!Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De enige geluiden die ik hoor zijn van operaties die niet door kunnen gaan, maar dat is nog niet een teken dat 100% bereikt is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik hoor andere geluiden van mensen die in de zorg werken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wilders heeft ook al opgeroepen om de kinderen thuis te houden. Kwestie van tijd voordat er zoveel gaten gaan vallen docenten het schijtzat zijn dat ze dicht gaan.![]()
Ik ken alleen mijn mede broeders en zusters in dit topic en één vriend irl in Nederland en een vriend in Noorwegen die nadenken. Voor de rest allemaal unconscious schapen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:57 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Mensen die niet langer nadenken wel ja. Helaas zijn er daar een hoop van in Nederland.![]()
Het kan wel, zeker als jongeren een longziekte hebben. En wat voor mensen van middelbare leeftijd 40-60 jaar?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Jongeren raken verzwakt maar overlijden niet![]()
Preciesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef PSVCL het volgende:
Gewoon allemaal massaal je kind thuis laten en niet gaan werken..kijken hoeveel macht die rutte daadwerkelijk heeft
Laat gewoon je kind thuis als dat mogelijk is.
Altijd die tokkies met een grote bek tegen de politiek maar zelf ondernemen ze nooit actie![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Tourniquet het volgende:
Veel woonplaats onbekend helaas
[ afbeelding ]nee ,zou iedereen moeten doenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef PinkLow het volgende:
Maar mijn werk verwacht mij wel! Ik vind het zo dubbel allemaal. Ik ben het zo niet eens met alle regels. Basisonderwijs moet ook gewoon dicht. punt.quote:Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ze testen nu nog minder.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal een naïeve gedachte dat het alleen bij gezinsleden zou blijven. Besmetten kan ook al voordat symptomen werkelijk verschijnen.Bron: Telegraaf, interview met woordvoerder RIVM.quote:Waarom is het testbeleid veranderd?
„Het RIVM verandert het testbeleid om vooral kwetsbare mensen beter te kunnen vinden en op tijd te kunnen behandelen. Het testen gebeurt volgens de richtlijnen van het RIVM. Door te testen volgens de richtlijnen zorgen we ervoor dat er voldoende voorzieningen beschikbaar zijn voor de mensen die ze het meest nodig hebben.”
Wie zijn kwetsbare groepen?
„Mensen van 70 jaar en ouder en mensen die op basis van onderliggend lijden in aanmerking komen voor griepvaccinatie. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met hart- en longaandoeningen.”
Maar kan het dus voorkomen dat de GGD of de huisarts in Brabant anders oordeelt dan in Groningen?
„Ja, inderdaad. In Brabant zijn zoveel gevallen, daar heeft men min of meer losgelaten om iedereen te testen die flinke klachten heeft, koorts en in de buurt is (geweest) van iemand met het virus. Daar moet echt alle aandacht naar de verzwakte ouderen gaan. Maar in Groningen zijn nog maar weinig besmettingen; als je daar de huisarts belt over de klachten kan het zeker zo zijn dat deze je aanmeldt voor een test bij de GGD. Er zijn provincies waar we denken dat het nog goed in te dammen en te traceren is via contactonderzoek.”"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Nou ik pak zo echt wel de metro naar m'n vriendinquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
In Spanje wordt een flinke boete opgelegd:
Health Minister Alba Verges reassured the towns that food supply and other products will be guaranteed, as will the provision of essential services.
Those who disobey the lockdown could face fines of up to ¤60,000, reported El Mundo, citing government sources.
Bron: Olive Press News Spain![]()
Ik denk dat je je gruwelijk vergist.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik snap je punt echt heel goed. Ik post veel en ik heb inderdaad veel kritiek op het RIVM, maar geloof mij aub. dat ik echt wel mijn best doe om mijn mening te baseren op feiten.
Wat betreft scholen sluiten zouden wij het moeten doen als in Noorwegen. Mensen die in de zorg of andere belangrijke vitale functies werken mogen hun kinderen naar een speciale BSO/KDV brengen. Daar worden de kinderen dan opgevangen, terwijl de ouders kunnen werken. Zo heb je een maximale verdeling tussen mensen thuishouden en je land niet compleet lam leggen.
Mijn excuses als ik er soms met een gestrekt been in ga. Dit komt echt omdat ik zoveel zogenaamde experts zulke domme dingen hoor zeggen. Ik sta werkelijk dagelijks met de bek vol tanden. Ik had dit gewoon ook echt niet verwacht in Nederland. Wij hebben zoveel kennis en kunde (dacht ik), maar in tijd van nood zijn het allemaal slappe vaatdoeken waar je niks aan hebt.
In ieder geval erg tof dat je er wel op reageert
Probleem 1 is dat mensen niet met de realiteit om kunnen gaan. Elk maar enigszins negatieve bericht leidt onmiddellijk tot gezeik als hamsteren.
Probleem 2 is dat mensen denken dat alles te voorkomen, te voorspellen of op te lossen is zonder slachtoffers. Nee dus.
Probleem 3 is dat mensen en organisaties rechten hebben. “Het land op slot” klinkt stoer, de realiteit is dat het gewoon niet zomaar kan. Wij zijn geen China
Probleem 4 is dat het lang niet zeker is wat wijsheid is. Ook het rivm wist allang dat die virus hier zou komen, maar probleem 1 en 2. Dus afvlakken, minimaliseren en zorg zo handig mogelijk inzetten, dat is het, meer niet
Kortom, het is wat het is. Ongetwijfeld worden er fouten gemaakt, maar het is volstrekt onzinnig te denken dat iemand het hier voorspelbaar beter zou kunnen doen![]()
Facebookgekkies*quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt in maastricht een extra tent gebouwd naast het ziekenhuis. Dat bewngt paniek omdat nu mensen gaan denken dat het daar vol is.
Als het niet zou gebeuren, brengt het ook paniek bij anderen die dan gaan vrezen dat er geen capaciteit genoeg is.
NL'ers
Echt veruit de meeste mensen zijn niet zo achterlijk, die zijn eerder gevaarlijk nuchter
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 07:09:01Mijn oproep aan alle scholen en ouders is geen enkel risico te nemen. Negeer de onverantwoorde oproep van Rutte en sluit uw deuren en hou de kinderen als het even kan thuis. De Kamer nam mijn motie aan dat er géén boetes zullen worden uitgedeeld.
#scholendicht #scholensluiten reageer retweet![]()
Operaties die uitgesteld kunnen worden worden uitgesteld. Vorige week werden mensen daar al van op de hoogte gesteld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige geluiden die ik hoor zijn van operaties die niet door kunnen gaan, maar dat is nog niet een teken dat 100% bereikt is.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja maar welke definitie van "oudere" hanteert het RIVM? Voor iemand van 20 is iemand van 50 een oudere. Voor iemand van 45 ligt dat getal toch wel wat hoger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. - Website RIVM.
Oudere is zo nietszeggend. Hetzelfde als alleen maar melden hoeveel patiënten er in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt ook niet. Die info is gewoon beschikbaar. Deel die met de burgers. Godverdomme.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik ben niet aan het hoesten, maar ik ga dat er wel van maken denk ik.quote:
Mijn man en ouders vinden het achterlijk dat ik niet wil gaan werken.
Man ging vrijdag nog een avondje weg (tegen mijn advies in) en mijn moeder werkt nog steeds (tegen mijn advies in) Ik snap ze niet!?Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
In Rijnmond lagen er een hoop 50 minners in de IC.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Het kan wel, zeker als jongeren een longziekte hebben. En wat voor mensen van middelbare leeftijd 40-60 jaar?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 07:09:01Mijn oproep aan alle scholen en ouders is geen enkel risico te nemen. Negeer de onverantwoorde oproep van Rutte en sluit uw deuren en hou de kinderen als het even kan thuis. De Kamer nam mijn motie aan dat er géén boetes zullen worden uitgedeeld.
#scholendicht #scholensluiten reageer retweetIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Evenstar
![]()
WHORIVMtwitter:WHO twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 17:01:40"Second, detect, protect and treat.
You can’t fight a virus if you don’t know where it is. Find, isolate, test and treat every case, to break the chains of #COVID19 transmission.
Every case we find and treat limits the expansion of the disease"-@DrTedros #coronavirus reageer retweet
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest![]()
Age of (Dis)informationquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar welke definitie van "oudere" hanteert het RIVM? Voor iemand van 20 is iemand van 50 een oudere. Voor iemand van 45 ligt dat getal toch wel wat hoger.
Oudere is zo nietszeggend. Hetzelfde als alleen maar melden hoeveel patiënten er in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt ook niet. Die info is gewoon beschikbaar. Deel die met de burgers. Godverdomme.![]()
Nou ja onderliggen lijden is wel van belang toch? Was dus al iets aan de hand.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar welke definitie van "oudere" hanteert het RIVM? Voor iemand van 20 is iemand van 50 een oudere. Voor iemand van 45 ligt dat getal toch wel wat hoger.
Oudere is zo nietszeggend. Hetzelfde als alleen maar melden hoeveel patiënten er in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt ook niet. Die info is gewoon beschikbaar. Deel die met de burgers. Godverdomme.![]()
Haha ja, zo ken ik er wel meer. Alle andere zorg gooien we eruit, dus 100 procent is nog niet bereikt. Lekker dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige geluiden die ik hoor zijn van operaties die niet door kunnen gaan, maar dat is nog niet een teken dat 100% bereikt is.
Veel plezier nog met je hersentumor. Capaciteit is nog niet bereikt, maar plek is nodig voor corona.![]()
![]()
Maar is dat een serieuze longziekte of astma?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja onderliggen lijden is wel van belang toch? Was dus al iets aan de hand.![]()
Of een gebroken been..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is dat een serieuze longziekte of astma?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Totdat het te laat is en niemand meer iets kan doen aan de situatie. En dan is het huilen met de pet op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef Sickert het volgende:
[..]
Eens, en het is meteen het beeld van hoe heel die generatie van Rutte denkt. Lacherig, Laks, met een mindset van ons overkomt niets."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dat begrijp ik, maar we leven in een nood-scenario, niet in een ideaal scenario. Ik denk dat velen nog moeite hebben met die realiteit ten volle te beseffen en zicht te realiseren dat ook in Nederland een falend systeem kan ontstaan onder druk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Klopt, mee eens. Maar je wil als niet-zieke maar wel in een risicogroep zittend persoon toch wel weten in welke gebieden je echt veel risico loopt of niet?![]()
Niet zo’n onzin verkondigen aub, alsof Rutte persoonlijk baat heeft bij het open houden van de scholenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef tompsv18 het volgende:
Deze cijfers komt Rutte bijzonder goed uit. Scholen voorlopig nog niet dicht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja geen ideequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is dat een serieuze longziekte of astma?Denk ernstiger dan astma maar dat denk ik :p
Misschien mensen die chemo krijgen of copd?![]()
Hmmm... Ja gaat helemaal goedkomen met deze RIVMquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
WHORIVMtwitter:WHO twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 17:01:40"Second, detect, protect and treat.
You can’t fight a virus if you don’t know where it is. Find, isolate, test and treat every case, to break the chains of #COVID19 transmission.
Every case we find and treat limits the expansion of the disease"-@:DrTedros #coronavirus reageer retweet
Gewoon een beetje stout.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
Every case we find and treat limits the expansion of the disease"-@:DrTedros #coronavirus reageer retweet
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest
En nu gaat Ria lekker hoestend de AH in want niemand heeft gezegd je hebt Corona blijf 2 weken thuis.![]()
Er liggen JONGE mensen op de IC zonder onderliggend lijden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja onderliggen lijden is wel van belang toch? Was dus al iets aan de hand.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Duitsland meldt inmiddels meer dan 4100 besmettingen te hebben (in totaal)
https://www.zeit.de/wisse(...)itung-epidemie-karteOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://www.limburger.nl/(...)p-parkeerterrein-azmquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt in maastricht een extra tent gebouwd naast het ziekenhuis. Dat bewngt paniek omdat nu mensen gaan denken dat het daar vol is.
NL'ers![]()
Tja.... je kan ook iedereen testen en dan na een paar dagen helemaal zonder tests zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest
Voorbereiding
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oke.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Revanches het volgende:
[..]
Er liggen JONGE mensen op de IC zonder onderliggend lijden.![]()
Evenstar
![]()
En zie hier het resultaat van het beleid ....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef GereDathan het volgende:
Wel 155 nieuwe besmetting, en dan hoor ik allemaal mensen gillen over dat het elke dag gaat verdubbelen en we ten onder gaan.
Het aantal nieuwe besmettingen neemt nu alweer af![]()
Lekker in paniek wc papier scoren hoor, stelletje aanstellers.![]()
Het is echt stuitend. Godver.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getestAnd I am a weapon of massive consumption
Het is zijn beleid, dus komt hem wel degelijk goed uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo’n onzin verkondigen aub, alsof Rutte persoonlijk baat heeft bij het open houden van de scholen![]()
And I am a weapon of massive consumption
dus wilders heeft mijn idee gejat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef weetjewel5 het volgende:
#scholendicht #scholensluiten reageer retweet![]()
Dat bleek toch 40-50 te zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:05 schreef Revanches het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-jonger-dan-50-jaar![]()
Die zijn hier en die maken zich grote zorgen. Vraag @Arts-assistent maar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:05 schreef bitterbal het volgende:
Misschien is er iemand medisch onderlegd hier die dat weet wat de risico's zijnAnd I am a weapon of massive consumption
Hij werkt er wel 1x per weekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo’n onzin verkondigen aub, alsof Rutte persoonlijk baat heeft bij het open houden van de scholen
En het zijn vooral hoger opgeleiden die op de VVD stemmen. En laagopgeleiden op de PVV; dus dat Wilders voor sluiting is kan je ook sarcastisch beschouwen..![]()
GW heeft nog nooit ergens gelijk mee gehad, oproerkraaier eerste klas zonder ballen.quote:
Beetje sneu dat hij nu niet op de banken staat: WILLEN WE MEER OF MINDER CORONAAAAA?![]()
Misschien hebben andere landen ook data van de leeftijden en condities van overledenen?
Ook is dat natuurlijk ook een private zaak.![]()
Het gaat me erom dat hij die fout sowieso niet moet begaan als staatshoofd. Het is een kleine moeite om bij deze maatregel van te voren af te spreken om geen handen te schudden na afloop. Dat is professioneel. Maar om een maatregel aan te kondigen, en die zelf kolderiek verbreken en het afdoen met een grap tijdens een ernstige situatie, vind ik staatshoofd-onwaardig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het vind meevallen, integendeel want het mag wat mij betreft wel voorbij zijn.
En ook ben ik geen fan van Rutte. Maar deze 'fout' met handen schudden op tv is naar mijn idee op de juiste manier gecorrigeerd op dat moment. Had je ze liever panisch door beeld zien rennen?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ja dus de mensen die overlijden zijn de echt oudere. Dat was net de vraag aan de hand van het nos bericht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:05 schreef Revanches het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-jonger-dan-50-jaar
Waarom dan jonge mensen van 50 zo hard geraakt worden weet ik natuurlijk niet.![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hoeveel doden?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Duitsland meldt inmiddels meer dan 4100 besmettingen te hebben (in totaal)
https://www.zeit.de/wisse(...)itung-epidemie-karte![]()
inleiding tot, geen testen meer, want het heeft geen zin meer, het is overalalquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand of je het (direct) nog eens kunt krijgen als je net genezen bent? Of is daar nog niks over bekend uit China bijvoorbeeld?![]()
Gevaarlijk dom is een term die bij jou pastquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef GereDathan het volgende:
Wel 155 nieuwe besmetting, en dan hoor ik allemaal mensen gillen over dat het elke dag gaat verdubbelen en we ten onder gaan.
Lekker in paniek wc papier scoren hoor, stelletje aanstellers.![]()
Ja diequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.limburger.nl/(...)p-parkeerterrein-azm'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom? Omdat het je niet aanstaat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dit niet gewoon verwijderd worden, zulke trollen?
Laat die user toch. Is toch zijn opvatting.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.![]()
De AVG bevat een uitzondering als dit in "het algemeen belang" is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:07 schreef Doublepain het volgende:
Ze mogen volgensmij niet eens zeggen wat voor medische problemen ze hadden omdat AVG
Een epidemie indammen zal een rechter wel accepteren.![]()
Dit iddquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Omdat hij over dit stukje heen leest wat essentieel is:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het je niet aanstaat?quote:Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel is om thuis te blijven bij de eerste klachten.![]()
Dit. We kunnen kritiek hebben op de overheden of Rutte. Ik denk dat er niet veel zijn die het beter weten, ook hier niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Kortom, het is wat het is. Ongetwijfeld worden er fouten gemaakt, maar het is volstrekt onzinnig te denken dat iemand het hier voorspelbaar beter zou kunnen doen![]()
Hoaxquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er lopen er sowieso wel wat rond. Corona zit al door heel Nederland.
Ach maak mij er niet zo druk om. Mijd wel sociale contacten zoek het niet op.![]()
De meeste mensen noemen mij verstandig en realistisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gevaarlijk dom is een term die bij jou past
Wil je nog een lekker recept voor WC papier?![]()
Pandemiequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De AVG bevat een uitzondering als dit in "het algemeen belang" is.
Een epidemie indammen zal een rechter wel accepteren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De dappere waddeneilanden zouden nog wel coronavrij kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er lopen er sowieso wel wat rond. Corona zit al door heel Nederland.![]()
De schade van de economie beperken past precies in het straatje van Rutte.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo’n onzin verkondigen aub, alsof Rutte persoonlijk baat heeft bij het open houden van de scholen"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ik begrijp je reactie en je hebt ook wel gelijk maar het is live op tv en je begaat een blunder die eigenlijk gemaakt wordt door iets wat automatisme is. Stom van beiden, maar prima gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:06 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het gaat me erom dat hij die fout sowieso niet moet begaan als staatshoofd. Het is een kleine moeite om bij deze maatregel van te voren af te spreken om geen handen te schudden na afloop. Dat is professioneel. Maar om een maatregel aan te kondigen, en die zelf kolderiek verbreken en het afdoen met een grap tijdens een ernstige situatie, vind ik staatshoofd-onwaardig.
Ik had gister ook een afspraak met iemand waarbij ik normaal gesproken keurig een hand geef.
Het voelde heel ongemakkelijk, zelfs onfatsoenlijk.
En als ik kijk naar de afgelopen dagen vind ik dat Rutte erg zijn best doet de kalmte te bewaren.
Ik weet niet welke andere politicus dat op dit moment beter of niet beter zou kunnen doen.
Ga in deze omstandigheden maar eens in de schoenen van een premier staan.![]()
over een week praten mensen wel anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gevaarlijk dom is een term die bij jou past![]()
Evenstar
![]()
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Prima artikel dit, vooral voor de "het is maar een griepje" mensen.Niet mijn woorden, maar de woorden van Jan Kluytmans, arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis in Breda.quote:Tijdens een HEFTIG griepjaar liggen er alleen op de absolute top van een epidemie tien mensen tegelijkertijd met influenza op de IC van het Amphia, en we staan nu pas aan het begin. Wie dit virus nu nog bestempelt als een gewoon griepje, vertoont echt laakbaar gedrag.![]()
twitter:Meldkamer_LMS twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 15:06:26#covid_19 Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties. Voorkom dat de meldkamers overbelast raken.
Vragen over het coronavirus? Kijk op https://t.co/qJuZMdIY3P of https://t.co/sjrfmEufHN of bel tussen 8.00 - 20u met 0800-1351. reageer retweet![]()
@onlogischquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
Prima artikel dit, vooral voor de "het is maar een griepje" mensen.
[..]
Niet mijn woorden, maar de woorden van Jan Kluytmans, arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis in Breda.![]()
Daar wordt ie ook rijkelijk voor beloond.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Tris het volgende:
Ga in deze omstandigheden maar eens in de schoenen van een premier staan.
Ga in deze omstandigheden liever in de schoenen staan van al het ziekenhuispersoneel wat over 2 weken volstrekt overwerkt is.
Als we het dan toch hebben over in iemands schoenen staan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
RIVM heeft de testmethode aangepast. Lang niet iedereen wordt meer getest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef GereDathan het volgende:
Lekker in paniek wc papier scoren hoor, stelletje aanstellers.
Verdubbeling is tussen 2 en 4 dagen, niet per dagIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
De WHO adviseert wel iedere case te monitoren, licht of zwaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar we leven in een nood-scenario, niet in een ideaal scenario. Ik denk dat velen nog moeite hebben met die realiteit ten volle te beseffen en zicht te realiseren dat ook in Nederland een falend systeem kan ontstaan onder druk.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Goed nieuws ja. Maar hoe is ze dat gelukt? Denk niet door mensen met keelpijn maar te zeggen dat het niks voorstelt en ze best kunnen werken.twitter:mousmar twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 13:27:48Wat goed nieuws trouwens op het besmettingsfront. Er is geen enkele nieuwe besmetting geconstateerd in Vo'. Een van de 11 originele brandhaarddorpjes die werden afgesloten in Noord-Italië. Ook in Codogno (het dorp van patient 1) daalt het aantal nieuwe besmettingen al dagen. https://t.co/BxD6tFmmJs reageer retweet
![]()
Of het was met opzet zodat het goed bij iedereen bleef hangen. Nu is het immers honderdduizend keer gedeeld en besproken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie en je hebt ook wel gelijk maar het is live op tv en je begaat een blunder die eigenlijk gemaakt wordt door iets wat automatisme is. Stom van beiden, maar prima gecorrigeerd.![]()
Evenstar
![]()
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit. We kunnen kritiek hebben op de overheden of Rutte. Ik denk dat er niet veel zijn die het beter weten, ook hier niet.
Geloof jij dit nou serieus? Ben echt heel benieuwd.![]()
Zeker, diepe buiging voor deze mensen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar wordt ie ook rijkelijk voor beloond.
Ga in deze omstandigheden liever in de schoenen staan van al het ziekenhuispersoneel wat over 2 weken volstrekt overwerkt is.
Als we het dan toch hebben over in iemands schoenen staan.
Alleen had deze post betrekking op de houding van de premier.![]()
Ik kan niet meer op de pc inloggen, dus type niet zo veel. Ben nu bezig met wachtwoord achterhalen en zodra ik op een echt toetsenbord kan typen ben ik bereikbaar voor medische vragen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die zijn hier en die maken zich grote zorgen. Vraag @:arts-assistent maar.![]()
Neemt niet weg dat onze experts dit niet doen zodat er meer doden vallen, dit is hun plan en of het werkt gaan we zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.
Niet gek bedachtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Of het was met opzet zodat het goed bij iedereen bleef hangen. Nu is het immers honderdduizend keer gedeeld en besproken.![]()
![]()
Kluytmans: ‘Iedereen verwacht dat de premier of de deskundigen het wel weten. Maar wij weten het ook niet precies, wij hebben gewoon nog niet alle informatie over het virus. We leren iedere dag bij.’ Wat hij al wel weet: ‘Dit is de pandemie waar we al decennia voor zijn gewaarschuwd. Dit is gewoon real. En dan schrik je er toch van hoe weerloos je bent.’ Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=freeAnd I am a weapon of massive consumption
Raar dat ze dat posten. Ik DENK dat er weinig mensen met longontsteking uberhaupt naar 112 bellen. Dat zal toch eerder via een huisartsenpost eerst zijn? Het komt niet op als poepen, dat geleidelijk aan toch? Daarnaast zal het niet om duizenden mensen in een uur tijd gaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
https://twitter.com/Meldkamer_LMS/status/1238828838978760706
Dus als je bestolen bent op straat en in je arm bent gestoken moet je maar geen 112 bellen? Klopt van geen kanten dit en kan nooit echt het officiele standpunt zijn van de landelijke meldkamer.Doei.![]()
https://www.zuyderland.nl(...)oronavirus-covid-19/Alle zeilen bijzetten, Maastricht doet ook zijn best met die tent voor t zkh.quote:Update woensdag 11 maart
Zuyderland heeft besloten om een afdeling (etage 9) in Heerlen in te richten als cluster(cohort)afdeling voor coronaviruspatiënten. Dat zal vanaf vrijdag gebeuren. De afdeling beschikt vanaf dan over eenpersoonskamers voor Coronapatiënten. Het kan zijn dat hier ook patiënten worden opgenomen met andere virussen, omdat bij sommige verdachte patiënten (nog) niet duidelijk is of er sprake is van het Coronavirus. Naar verwachting volgt er ook een cohortafdeling op locatie Sittard-Geleen.
Een cohortafdeling is bedoeld voor alle laagverdachte patiënten voor corona & influenza, die niet direct aan de casusdefinitie van het RIVM voldoen. Na positieve test corona gaan zij in strikte isolatie, na negatieve test corona gaan zij naar reguliere afdeling. Na positieve test influenza gaan zij naar reguliere druppelisolatie en na negatieve test influenza gaan zij naar reguliere afdeling.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Wel bijzonder dat er mensen in dit topic zijn die 24/7 zitten te refreshen voor nieuwe cijfers, en als die er zijn dan wordt alles gedebunked
- China houdt van alles achter, cijfers zijn onbetrouwbaar
- Korea test heel anders, cijfers zijn niet representatief
- Nederland manipuleert cijfers, kun je niks mee![]()
Overzicht van leeftijdsverdeling gevallen in Zwitserland, Korea en Italië:
https://twitter.com/mhermann_/status/1238758401481605120![]()
Gelezen. Hij is een expert. Ik niet.quote:
Hij zal wel gelijk hebben.
Spijtig dat ik wekenlang als een brave burger in het RIVM heb geloofd![]()
![]()
Refereer je nu aan de afname van dagelijkse besmettingen of aan de onwetendheid en laconieke houding onder de bevolking of een deel daarvan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
En zie hier het resultaat van het beleid ....
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Gisteren was toch het info immer van RIVM (tijdelijk) gesloten? Toen is iedereen 112 gaan bellenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Raar dat ze dat posten. Ik DENK dat er weinig mensen met longontsteking uberhaupt naar 112 bellen. Dat zal toch eerder via een huisartsenpost eerst zijn? Het komt niet op als poepen, dat geleidelijk aan toch? Daarnaast zal het niet om duizenden mensen in een uur tijd gaan.
Dus als je bestolen bent op straat en in je arm bent gestoken moet je maar geen 112 bellen? Klopt van geen kanten dit en kan nooit echt het officiele standpunt zijn van de landelijke meldkamer.![]()
Maar wat is er algemeen belang aan melden wat het onderliggende lijden was? Dat het er was is toch voldoende?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De AVG bevat een uitzondering als dit in "het algemeen belang" is.
Een epidemie indammen zal een rechter wel accepteren.zie email 27 oktober![]()
Ik heb de afgelopen tijd veel gereisd voor werk. Ik ga er vanuit dat ik het heb/krijg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoax
Ach maak mij er niet zo druk om. Mijd wel sociale contacten zoek het niet op.
Maar zit niet in een risicogroep en ben voor de rest gezond. Ook al jaaaaaren geen echte griep meer gehad.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik zou ze pas met 18 aan de fles hangenquote:Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Mensen van onder de 50 zullen ook overlijden wanneer het er te veel worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat maar niet willen zien. Je vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, buurman, collega. En het is niet nodig als je gewoon een week op je reet thuis blijft zitten en sociaal contact vermijdt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dus de mensen die overlijden zijn de echt oudere. Dat was net de vraag aan de hand van het nos bericht.
Waarom dan jonge mensen van 50 zo hard geraakt worden weet ik natuurlijk niet.
Een klein persoonlijk offer voor een groter goed.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 15:18:29 ]![]()
Evenstar
![]()
Niet zodat er meer doden vallen natuurlijk, denk ook niet dat iemand dat hier beweert.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat onze experts dit niet doen zodat er meer doden vallen, dit is hun plan en of het werkt gaan we zien.![]()
Wat zijn dat toch voor idioten die 112 bellen om info over corona ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
België: (al gemeld waarschijnlijk)
- 133 nieuwe besmettingen
- in totaal zijn er 10.500 stalen getest in België, waarvan er 689 positief bleken
- alleen risicopatiënten worden getest op het virus
- 4e patiënt (een tachtiger) is overleden
- 97 patiënten bevinden zich in het ziekenhuis: 24 patiënten onder hen liggen op intensieve zorg, 22 krijgen beademingsondersteuning
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/14/blog-corona-14-maart/are we infinite or am I alone![]()
Er zijn publicaties in de NEJM, een met kinderen en een case gepost van een baby die op de 2e levensdag positief getest werd. Mogelijk door verticale (van moeder op baby tijdens zwangerschap of baring) besmetting. Milde symptomen en goed opgeknapt.quote:![]()
Stel dat 90% van de overledenen last had van een hoge bloeddruk. Dat kan net dat beetje extra informatie zijn dat workaholics die TOCH met "een kuchje" naar hun werk wilden gaan thuishoudt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat is er algemeen belang aan melden wat het onderliggende lijden was? Dat het er was is toch voldoende?![]()
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Overzicht van leeftijdsverdeling gevallen in China, Korea en Italië:
https://twitter.com/mhermann_/status/1238758401481605120
Enige opmerking is dat CH staat voor Zwitserland. Dacht zelf eerst ook al China.![]()
Omdat misinformatie nu echt impact gaat hebben op hoeveel mensen er uiteindelijk besmet raken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het je niet aanstaat?
Laat die user toch. Is toch zijn opvatting.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is het ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef KingRadler het volgende:
Het lijkt wel dweilen met de kraan open.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet zodat er meer doden vallen natuurlijk, denk ook niet dat iemand dat hier beweert.![]()
Ah zou zomaar kunnen, dat heb ik niet meegekregen. Maar 112 is nooit uitsluitend bedoeld geweest voor levensbedreigende situaties. Nu geef je een verkeerd signaal af imo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Gisteren was toch het info immer van RIVM (tijdelijk) gesloten? Toen is iedereen 112 gaan bellenDoei.![]()
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef crystal_meth het volgende:
België: (al gemeld waarschijnlijk)
- 133 nieuwe besmettingen
- in totaal zijn er 10.500 stalen getest in België, waarvan er 689 positief bleken
- alleen risicopatiënten worden getest op het virus
- 4e patiënt (een tachtiger) is overleden
- 97 patiënten bevinden zich in het ziekenhuis: 24 patiënten onder hen liggen op intensieve zorg, 22 krijgen beademingsondersteuning
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/14/blog-corona-14-maart/
zal de gemiddelde corona fokker zeggen.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.
Maar dan meldt je dat. Niet wat een individuele patiënt heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Stel dat 90% van de overledenen last had van een hoge bloeddruk. Dat kan net dat beetje extra informatie zijn dat workaholics die TOCH met "een kuchje" naar hun werk wilden gaan thuishoudt.zie email 27 oktober![]()
Top, kwam er ook net achter. Heb het aangepast!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.
Enige opmerking is dat CH staat voor Zwitserland. Dacht zelf eerst ook al China.![]()
weinig zeggend idd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!
zal de gemiddelde corona fokker zeggen.![]()
Vooral ook breder informatie inwinnen dan alleen het RIVM. Genoeg podcasts en uitzendingen met experts die jou heel simpel uitleggen wat er nu precies aan de hand is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.![]()
Maar dat is het m juist. Deze fouten kunnen gebeuren bij jou en bij mij. Maar als staatshoofd vind ik dat het niet kan. Hij staat namelijk aan de top van de piramide.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie en je hebt ook wel gelijk maar het is live op tv en je begaat een blunder die eigenlijk gemaakt wordt door iets wat automatisme is. Stom van beiden, maar prima gecorrigeerd.
Ik had gister ook een afspraak met iemand waarbij ik normaal gesproken keurig een hand geef.
Het voelde heel ongemakkelijk, zelfs onfatsoenlijk.
En als ik kijk naar de afgelopen dagen vind ik dat Rutte erg zijn best doet de kalmte te bewaren.
Ik weet niet welke andere politicus dat op dit moment beter of niet beter zou kunnen doen.
Ga in deze omstandigheden maar eens in de schoenen van een premier staan.
Ook dat hij zijn best doet om de rust te bewaren, vind ik geen verdienste. Hij is immers willens en wetens premier willen worden en dat is hem gelukt. Nu het minder gaat met de wereld, moeten we ineens medelijden met hem hebben (aangaande dat je dat bedoelde met 'in zijn schoenen willen staan')? Ik vind dat als je verantwoordelijkheid wil verwerven door middel van politiek, dat je ook niet moet schuwen om politieke beslissingen te nemen. Op dit moment vind ik zelfs Balkenende minder kneuzig en ongemakkelijk over komen dan Rutte, en wellicht zelfs daadkrachtiger dan Rutte. Maar goed, Balkenende heeft dan ook geen pandemie meegemaakt, dus het is op dit moment ook niet te vergelijken uiteraard. Dat Rutte tijdens deze pandemie punten bij mij heeft verloren, moge duidelijk zijn."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Iso country codequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.
Enige opmerking is dat CH staat voor Zwitserland. Dacht zelf eerst ook al China.
CA is ook geen china'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar naar wie luister je? De WHO? Het RIVM? Het CDC? Roepen allemaal wat anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.zie email 27 oktober![]()
Ik zit de komende 2 weken in VOLLEDIGE quarantaine. En hoe zit het met jou????quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mensen van onder de 50 zullen ook overlijden wanneer het er te veel worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat maar niet willen zien. Je vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, buurman, collega. En het is niet nodig als je gewoon een week op je reet thuis blijft zitten en sociaal contact vermijdt.
Een klein persoonlijk offer voor een groter goed.![]()
Twee mensen overleden aan corona in Tilburgtwitter:brabantsdagblad twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 15:21:03Twee bewoners zorgafdeling De Leyhoeve aan corona bezweken https://t.co/ZkrJsvebNL reageer retweet
twitter:BNDeStem twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 14:00:02Coronapatiënt (70) overleden in Bravis ziekenhuis Roosendaal https://t.co/ODwlwtwdFA reageer retweet
![]()
NU ja, je kunt ook stellen dat de positief geteste groep dus de 20% representeert die zulke problemen krijgt dat ze medische hulp zoeken.quote:
Zo kun je we terugrekenen en een schatting maken![]()
Dat zou ik nog eens overdenken als ik jou was.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!![]()
Evenstar
![]()
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!
Net nog een link gegeven naar wat een arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis zegt. Eerder vandaag een link gegeven naar een artikel waaruit blijkt dat kinderen wel degelijk voor veel besmettingen zorgen.
Je hoeft geen expert te zijn om bronnen te raadplegen en daar je conclusies uit te trekken.![]()
Die zaten nog niet in de cijfers?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:brabantsdagblad twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 15:21:03Twee bewoners zorgafdeling De Leyhoeve aan corona bezweken https://t.co/ZkrJsvebNL reageer retweet
twitter:BNDeStem twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 14:00:02Coronapatiënt (70) overleden in Bravis ziekenhuis Roosendaal https://t.co/ODwlwtwdFA reageer retweet
![]()
Zou iemand aub het hele artikel willen quoten, hier of elders, bv hier: COR / Het grote NIEUWS en ACTUALITEITEN topicquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Revanches het volgende:
Kluytmans: ‘Iedereen verwacht dat de premier of de deskundigen het wel weten. Maar wij weten het ook niet precies, wij hebben gewoon nog niet alle informatie over het virus. We leren iedere dag bij.’ Wat hij al wel weet: ‘Dit is de pandemie waar we al decennia voor zijn gewaarschuwd. Dit is gewoon real. En dan schrik je er toch van hoe weerloos je bent.’ Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
Ik kan het niet lezen want geblokkeerd."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
We hebben echt wel wat beters te doen dan Rutte afzeiken omdat hij een menselijk foutje maakt. Het is juist misschien wel goed, want het toont aan hoe makkelijk je de fout maakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat is het m juist. Deze fouten kunnen gebeuren bij jou en bij mij. Maar als staatshoofd vind ik dat het niet kan. Hij staat namelijk aan de top van de piramide.
Ook dat hij zijn best doet om de rust te bewaren, vind ik geen verdienste. Hij is immers willens en wetens premier willen worden en dat is hem gelukt. Nu het minder gaat met de wereld, moeten we ineens medelijden met hem hebben (aangaande dat je dat bedoelde met 'in zijn schoenen willen staan')? Ik vind dat als je verantwoordelijkheid wil verwerven door middel van politiek, dat je ook niet moet schuwen om politieke beslissingen te nemen. Op dit moment vind ik zelfs Balkenende minder kneuzig en ongemakkelijk over komen dan Rutte, en wellicht zelfs daadkrachtiger dan Rutte. Maar goed, Balkenende heeft dan ook geen pandemie meegemaakt, dus het is op dit moment ook niet te vergelijken uiteraard. Dat Rutte tijdens deze pandemie punten bij mij heeft verloren, moge duidelijk zijn.
Next.![]()
Het ging me dan ook vooral om deze cijfers:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!
zal de gemiddelde corona fokker zeggen.quote:- 4e patiënt (een tachtiger) is overleden
- 97 patiënten bevinden zich in het ziekenhuis: 24 patiënten onder hen liggen op intensieve zorg, 22 krijgen beademingsondersteuningare we infinite or am I alone![]()
ook niet naar de supermarkt?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zit de komende 2 weken in VOLLEDIGE quarantaine. En hoe zit het met jou????![]()
Kinderen staan er bekend om ziektes te verspreiden en scholen zijn broeinesten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.
Net nog een link gegeven naar wat een arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis zegt. Eerder vandaag een link gegeven naar een artikel waaruit blijkt dat kinderen wel degelijk voor veel besmettingen zorgen.
Je hoeft geen expert te zijn om bronnen te raadplegen en daar je conclusies uit te trekken.
Mensen met kinderen worden dan ook veel vaker ziek.![]()
Evenstar
![]()
Man de eerste twee jaar dat mijn dochter naar een kinderdagverblijf ging was ik gewoon chronisch verkoudenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kinderen staan er bekend om ziektes te verspreiden en scholen zijn broeinesten.
Mensen met kleine kinderen worden dan ook veel vaker ziek.Niet normaal.
![]()
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.![]()
Rutte is gewoon totaal niet geloofwaardig meer, misschien een nog wel grotere clown dan Trump.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het vind meevallen, integendeel want het mag wat mij betreft wel voorbij zijn.
En ook ben ik geen fan van Rutte. Maar deze 'fout' met handen schudden op tv is naar mijn idee op de juiste manier gecorrigeerd op dat moment. Had je ze liever panisch door beeld zien rennen?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.![]()
![]()
Vakman pur sang![]()
Geen idee. Gisteren was 10. Vandaag is 12. Dus minstens 1 van die 3 zou dan niet in de cijfers zitten. Denk ik.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Mag je als burger mensen naar huis schoppen ?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Ja maarja dan moet je dat gaan handhaven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.
Ik zou het geen probleem vinden, gewoon checkpoints overal. Voor de toegang naar het winkelcentrum bijvoorbeeld.![]()
En hoe wou je dat juridisch gaan doen? Want als ik op straat een keer kuch betekent dat niet dat ik dat van te voren wist oid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.zie email 27 oktober![]()
Niemand corona toewensen hier ajb. Hou dat maar gewoon in je hoofd als het dan echt moet.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nee dan houd je niet genoeg afstand. Burgerarrest mag dus ook niet meer nu.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mag je als burger mensen naar huis schoppen ?![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Rutte is gewoon totaal niet geloofwaardig meer, misschien een nog wel grotere clown dan Trump.![]()
![]()
Reanimatie is ook afgelopenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dan houd je niet genoeg afstand. Burgerarrest mag dus ook niet meer nu.![]()
Wanneer komen ze nou met aanvullende maatregelen, kan toch niet nog 48u duren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Finland is zich aan het voorbereiden voor een lock doen. Waarschijnlijk maandag alle scholen en kdb dicht. Bron Iltasanomat![]()
Dat begrijp ik. Zeg ook niet dat je geen gelijk hebt. Alleen het RIVM heeft iets meer verantwoordelijkheden richting de samenleving. Ik vetrouw overigens ook het RIVM niet voor 100%.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.
Je hoeft geen expert te zijn om bronnen te raadplegen en daar je conclusies uit te trekken.
Maar hun maatschappelijk belang is iets groter als dat van een individu. En of jij dat bent of een arts is dan evident.![]()
Wat wil je nog dan? Er zijn volgens mij nog 2 dingen die je kunt doen. Horeca sluiten en scholen dicht. Meer is niet realistisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer komen ze nou met aanvullende maatregelen, kan toch niet nog 48u duren?zie email 27 oktober![]()
Het is weekend. Markie wil relaxen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer komen ze nou met aanvullende maatregelen, kan toch niet nog 48u duren?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: