Die zaten nog niet in de cijfers?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:brabantsdagblad twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 15:21:03Twee bewoners zorgafdeling De Leyhoeve aan corona bezweken https://t.co/ZkrJsvebNL reageer retweet
twitter:BNDeStem twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 14:00:02Coronapatiënt (70) overleden in Bravis ziekenhuis Roosendaal https://t.co/ODwlwtwdFA reageer retweet
Zou iemand aub het hele artikel willen quoten, hier of elders, bv hier: COR / Het grote NIEUWS en ACTUALITEITEN topicquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Revanches het volgende:
Kluytmans: ‘Iedereen verwacht dat de premier of de deskundigen het wel weten. Maar wij weten het ook niet precies, wij hebben gewoon nog niet alle informatie over het virus. We leren iedere dag bij.’ Wat hij al wel weet: ‘Dit is de pandemie waar we al decennia voor zijn gewaarschuwd. Dit is gewoon real. En dan schrik je er toch van hoe weerloos je bent.’ Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
We hebben echt wel wat beters te doen dan Rutte afzeiken omdat hij een menselijk foutje maakt. Het is juist misschien wel goed, want het toont aan hoe makkelijk je de fout maakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat is het m juist. Deze fouten kunnen gebeuren bij jou en bij mij. Maar als staatshoofd vind ik dat het niet kan. Hij staat namelijk aan de top van de piramide.
Ook dat hij zijn best doet om de rust te bewaren, vind ik geen verdienste. Hij is immers willens en wetens premier willen worden en dat is hem gelukt. Nu het minder gaat met de wereld, moeten we ineens medelijden met hem hebben (aangaande dat je dat bedoelde met 'in zijn schoenen willen staan')? Ik vind dat als je verantwoordelijkheid wil verwerven door middel van politiek, dat je ook niet moet schuwen om politieke beslissingen te nemen. Op dit moment vind ik zelfs Balkenende minder kneuzig en ongemakkelijk over komen dan Rutte, en wellicht zelfs daadkrachtiger dan Rutte. Maar goed, Balkenende heeft dan ook geen pandemie meegemaakt, dus het is op dit moment ook niet te vergelijken uiteraard. Dat Rutte tijdens deze pandemie punten bij mij heeft verloren, moge duidelijk zijn.
Het ging me dan ook vooral om deze cijfers:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!
zal de gemiddelde corona fokker zeggen.
quote:- 4e patiënt (een tachtiger) is overleden
- 97 patiënten bevinden zich in het ziekenhuis: 24 patiënten onder hen liggen op intensieve zorg, 22 krijgen beademingsondersteuning
ook niet naar de supermarkt?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zit de komende 2 weken in VOLLEDIGE quarantaine. En hoe zit het met jou????
Kinderen staan er bekend om ziektes te verspreiden en scholen zijn broeinesten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.
Net nog een link gegeven naar wat een arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis zegt. Eerder vandaag een link gegeven naar een artikel waaruit blijkt dat kinderen wel degelijk voor veel besmettingen zorgen.
Je hoeft geen expert te zijn om bronnen te raadplegen en daar je conclusies uit te trekken.
Man de eerste twee jaar dat mijn dochter naar een kinderdagverblijf ging was ik gewoon chronisch verkoudenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kinderen staan er bekend om ziektes te verspreiden en scholen zijn broeinesten.
Mensen met kleine kinderen worden dan ook veel vaker ziek.
Rutte is gewoon totaal niet geloofwaardig meer, misschien een nog wel grotere clown dan Trump.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het vind meevallen, integendeel want het mag wat mij betreft wel voorbij zijn.
En ook ben ik geen fan van Rutte. Maar deze 'fout' met handen schudden op tv is naar mijn idee op de juiste manier gecorrigeerd op dat moment. Had je ze liever panisch door beeld zien rennen?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.
Geen idee. Gisteren was 10. Vandaag is 12. Dus minstens 1 van die 3 zou dan niet in de cijfers zitten. Denk ik.quote:
Mag je als burger mensen naar huis schoppen ?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het RIVM werkt alleen als je het strafbaar stelt om op straat te gaan als je één van de symptomen hebt.
Ja maarja dan moet je dat gaan handhaven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
En hoe wou je dat juridisch gaan doen? Want als ik op straat een keer kuch betekent dat niet dat ik dat van te voren wist oid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Jojoke het volgende:
Nee dan houd je niet genoeg afstand. Burgerarrest mag dus ook niet meer nu.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mag je als burger mensen naar huis schoppen ?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Rutte is gewoon totaal niet geloofwaardig meer, misschien een nog wel grotere clown dan Trump.
Reanimatie is ook afgelopenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dan houd je niet genoeg afstand. Burgerarrest mag dus ook niet meer nu.
Dat begrijp ik. Zeg ook niet dat je geen gelijk hebt. Alleen het RIVM heeft iets meer verantwoordelijkheden richting de samenleving. Ik vetrouw overigens ook het RIVM niet voor 100%.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.
Net nog een link gegeven naar wat een arts-microbioloog in het Amphia Ziekenhuis zegt. Eerder vandaag een link gegeven naar een artikel waaruit blijkt dat kinderen wel degelijk voor veel besmettingen zorgen.
Je hoeft geen expert te zijn om bronnen te raadplegen en daar je conclusies uit te trekken.
Wat wil je nog dan? Er zijn volgens mij nog 2 dingen die je kunt doen. Horeca sluiten en scholen dicht. Meer is niet realistisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer komen ze nou met aanvullende maatregelen, kan toch niet nog 48u duren?
Het is weekend. Markie wil relaxen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer komen ze nou met aanvullende maatregelen, kan toch niet nog 48u duren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |