Ja en de meeste zullen het niet eens door hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef tompsv18 het volgende:
959 x10 lijkt me wel een redelijke afspiegeling
Krijg je dan na afloop een Big Mac?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef hollandia02 het volgende:
Gewoon net als Amerika 100.000den testen met drive-in.
Wacht, moet het anders verwoorden .. "hopelijk blijft de daling aanhouden".quote:
In Spanje wordt een flinke boete opgelegd:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
In Italie werkt het blijkbaar wel.. je krijgt anders een dikke boete.
Ben wel benieuwd of Nederland dat dan goed gaat aanpakken, met militairen en politie overal om te controleren.
Eens, en het is meteen het beeld van hoe heel die generatie van Rutte denkt. Lacherig, Laks, met een mindset van ons overkomt niets.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.
Ik herhaal, in functie als staatshoofd die maatregels aankondigt en nog in dezelfde adem die makkelijk verbreekt.
Het is niet Jan de Boerenlul om de hoek die zegt dat je niet aan je gezicht moet zitten, en dan aan zijn neus zit. Dit is onze premier tijdens een pandemie.
Maar goed, jij vindt het meevallen. Ik vind het schandalig.
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???
Dat klopt. Het is het kortzichtige denken, halfslachtige maatregels, kolderieke optredens, waardoor men dit hele circus niet meer serieus neemt. Ik neem het ze niet kwalijk meer door deze uitermate slechte communicatie van de overheid naar diens burgers toe.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Cara het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens en het is ook immens frustrerend. Zelf ben ik docent en het onbegrip bij de leerlingen en ouders is te begrijpen, het is voor de leerlingen heel verwarrend. Ik vond het op de vorige persco een goede vraag aan Rutte; leg eens uit waarom leerlingen rustig met een grote groep op school mogen blijven waar het kan worden opgelopen, waarna ze thuis hun thuiswerkende ouders kunnen aansteken? Het is denk ik de afsluiting van de grens door Trump die alles hier in versnelling heeft gezet. En dat is maar goed ook, want ik had anders nog tragere halfslachtige maatregelen verwacht.
Zo ver ik heb begrepen nog helemaal nergens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.
Ik zeg nergens dat ik het vind meevallen, integendeel want het mag wat mij betreft wel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.
Ik herhaal, in functie als staatshoofd die maatregels aankondigt en nog in dezelfde adem die makkelijk verbreekt.
Het is niet Jan de Boerenlul om de hoek die zegt dat je niet aan je gezicht moet zitten, en dan aan zijn neus zit. Dit is onze premier tijdens een pandemie.
Maar goed, jij vindt het meevallen. Ik vind het schandalig.
quote:
Meer testen en meer bevestigde gevallen zet ook de uitbraak van paniek voort.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Resultaat is ook nog eens van minder testen, dat het percentage doden en kritieke gevallen juist veel te hoog uit zal vallen. Dat kan misschien nog wel meer paniek veroorzaken dan gewoon veel cases.
In totaal klopt. Rivm site geeft 24 aan trouwens als ik op het bolletje drukquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Rotterdam 26 staat in dat lijstje
nee informatie achterhouden zorgt voor rust? gewoon alles open en eerlijk lijkt me verstandig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je pas paniek. Er liggen al heel wat IC's helemaal vol.
Welke definitie hanteert het RIVM mbt "oudere"? Is iemand van 55 al een oudere volgens het RIVM of is dat pas bij 70+ bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:55 schreef bitterbal het volgende:
Er zijn twee nieuwe patiënten overleden aan de gevolgen van het virus. Het gaat om oudere patiënten met onderliggend lijden. Het dodental staat nu op twaalf.
WC PAPIER KOPEN!!!!!!quote:
Dat zijn inderdaad interessante gegevens om te melden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef vosss het volgende:
En waarom zegt dat hoerekut RIVM niet gewoon hoeveel er NU in het ziekenhuis en op de IC liggen???
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.
En dit dus inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Fijn dit allemaal. Nu hebben de mensen WEER het idee dat het allemaal wel meevalt.
Yes, precies wat we nodig hebben! Minder testen! Jeej!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |