Maatregelen lijken effect te hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:46 schreef Tourniquet het volgende:
155 nieuwe patiënten, 2 overleden & 959 totaal volgens het RIVM.

Kool blijft lang goed, pompoen ook. Prei en spruiten kun je ook relatief lang bewaren in de koelkast. Diepvriesgroenten kun je ook kopen. Onzinnig om je vriezer vol te stouwen met koolhydraten wmb.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zaken die het langst goed blijven. Verse groenten en fruit kan je moeilijk hamsteren hé.

Yep. Dat roep ik al sinds begin februari.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:46 schreef Twinkle20 het volgende:
12 overleden tot nog toe.
Dat getal van besmette mensen vind ik al lang niet meer interessant omdat ik denk dat dat aantal vele maanden hoger ligt

Ik weet niet of het panieken is. De meeste hier blijven toch gewoon vrij nuchter. Dat was ook zo toen het virus nog in China zat en iedereen liep te papegaaien dat het virus hier niet naartoe zou komen maar hier wel heel wat mensen waren die dat ernstig betwijfelden. De een noemt het paniek, de ander realisme.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vriendin komt net uit de binnenstad van Amsterdam en zegt dat het superdruk is. Overal toeristen en shoppende mensen.
Ik snap dat wij hier lekker zitten te panieken soms, maar toch ben ik er verbaast over.

Haha neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maatregelen lijken effect te hebben.

Ja dat gaat iedereen nu denken. Dus geen reden om de scholen dicht te houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]

Minder testen en meer doden lekker bezig daar bij het RIVM en GGDquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik denk. Logisch gevolg van minder testen.

Ben je nu serieus?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]

https://twitter.com/tweel(...)823132963770368?s=21quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als je het twitter berichtje hier even linkt, dan kunnen we via Radio1 terug luisteren naar ongeveer het tijdstip om te kijken wat daarover werd gezegd

Het is Polderturk. Ga niet in op die vent.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Dus 1) je negeert de tijd tot de eerste symptomen verschijnen
en 2) je negeert:
Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een

@Maver24quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef KnalPoenani het volgende:
https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/
12 nieuwe besmetting in R’dam Rijnmond in ieder geval

Als de maatregel is minder testen, klopt dit wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]

Dat kan nog helemaal niet binnen een paar dagenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef polderturk het volgende:
[..]

Stimmt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef gniffie het volgende:
Nu het testbeleid is veranderd heb je toch niets meer aan die cijfers?

Niet op reageren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat kan nog helemaal niet binnen een paar dagen

Ja en hier gaat het dus fout. Omdat iedereen die eerste klachten negeert en denkt "oh het is maar een griepje".quote:Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten.

dat is toch juist veel?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:48 schreef Kyran het volgende:
Stijging van 18% wat betreft de opnamen. Dat valt mij dan nog mee. Hopelijk blijft dat aanhouden.

Als staatshoofd tijdens een gezondheidscrisis een maatregel nemen door te stellen dat 17 miljoen mensen zich moeten inspannen om geen handen meer te schudden is een eerste. Om dan zelf die maatregel als staatshoofd te verbreken, vind ik uitermate schandalig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Handen schudden is automatisme, dus fout is snel gemaakt.
Hoe had je liever gezien dat ze het oploste op dat moment?

quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Tris het volgende:
[..]
Als de maatregel is minder testen, klopt dit wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |