abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:43:19 #1
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192026437
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 14:43:33 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192026442
959 dus
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192026448
Ggd Twente meldt wel 4 gevallen op 14 maart.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 14:43:55 #4
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192026451
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah goed punt. Ik had alleen de titel gelezen. Daar werd ik even keihard uitgeluld.

Jouw eindeloze RIVM-haat is dodelijk vermoeiend, zeker omdat jij heel veel post. En an sich is dat niet erg, alleen users die wel continu zonder bron beweringen posten worden gewoon verwijderd. Opmerkelijk is dat niet aangetoond is dat kinderen het corona virus veel verspreiden, terwijl je dat net wel zou verwachten.

Ik vind het een prima idee om scholen te sluiten, ook al is onduidelijk of de baat van dit opweegt tegen de consequenties. Zoals het thuishouden van ouders die in de ziekenhuizen werken.
Ik snap je punt echt heel goed. Ik post veel en ik heb inderdaad veel kritiek op het RIVM, maar geloof mij aub. dat ik echt wel mijn best doe om mijn mening te baseren op feiten.

Wat betreft scholen sluiten zouden wij het moeten doen als in Noorwegen. Mensen die in de zorg of andere belangrijke vitale functies werken mogen hun kinderen naar een speciale BSO/KDV brengen. Daar worden de kinderen dan opgevangen, terwijl de ouders kunnen werken. Zo heb je een maximale verdeling tussen mensen thuishouden en je land niet compleet lam leggen.

Mijn excuses als ik er soms met een gestrekt been in ga. Dit komt echt omdat ik zoveel zogenaamde experts zulke domme dingen hoor zeggen. Ik sta werkelijk dagelijks met de bek vol tanden. Ik had dit gewoon ook echt niet verwacht in Nederland. Wij hebben zoveel kennis en kunde (dacht ik), maar in tijd van nood zijn het allemaal slappe vaatdoeken waar je niks aan hebt.

In ieder geval erg tof dat je er wel op reageert _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:00 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192026454
959 aldus RIVM
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192026456
Doet de RIVM niet updaten in het weekend of is die update niet altijd om 14:00 ?
pi_192026458
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef D_A het volgende:
959 aldus RIVM
In totaal?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:33 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192026460
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:36 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192026464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Sjemmert het volgende:
Doet de RIVM niet updaten in het weekend of is die update niet altijd om 14:00 ?
959 zeg ik niet voor niks in de eerste post na de OP
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:37 #10
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192026465
pi_192026466
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.
pi_192026467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Grishenko_ het volgende: [..] In dat licht begrijp ik je. Dat is inderdaad heel vervelend voor je. Mijn punt ging ook over het feit dat door een lakse houding van de regering, ook inspeelt op de laksheid van de burger. "Maandag gaan de scholen gewoon open, omdat leerlingen niet besmettelijk zijn." Dat soort dingen hoor ik van de overheid, waarbij ze zich baseren op adviezen van deskundigen. Nou, ik kan je vertellen dat die 'deskundigen' dachten dat de kans nihil was dat corona hier zou komen, en zijn daarbij een beetje stout geweest door bepaalde adviezen van WHO niet op te volgen. Ook is er crisisberaad geweest een paar dagen geleden, waarbij de maatregel is getroffen om geen handen meer te schudden door onze premier, die daarna doodleuk Jaap van Dissels hand kapot drukte. En daarna lachen gieren brullen, zeggen dat we dat dus niet meer mogen doen. Kolderiek hoe ermee wordt omgegaan. Ik neem het mensen ook niet meer kwalijk dat ze het virus niet meer serieus nemen door toedoen van de beperkte maatregels vervaardigd door ons kabinet.
Ik ben het met je eens en het is ook immens frustrerend. Zelf ben ik docent en het onbegrip bij de leerlingen en ouders is te begrijpen, het is voor de leerlingen heel verwarrend. Ik vond het op de vorige persco een goede vraag aan Rutte; leg eens uit waarom leerlingen rustig met een grote groep op school mogen blijven waar het kan worden opgelopen, waarna ze thuis hun thuiswerkende ouders kunnen aansteken? Het is denk ik de afsluiting van de grens door Trump die alles hier in versnelling heeft gezet. En dat is maar goed ook, want ik had anders nog tragere halfslachtige maatregelen verwacht.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_192026470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:42 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Drink veel warms.
Helpt dit echt?

PS: ik vraag dit voor mijn vriendin mezelf B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2020 @ 14:45:05 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192026472
2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.

Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:45:05 #15
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192026473
Nog niet eens 1.000 besmettingen. Het lek is boven _O_
pi_192026475
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

959 zeg ik niet voor niks in de eerste post na de OP
Ah had ik niet gezien
pi_192026476
https://www.ggdrotterdamr(...)nten-coronavirus-in/

12 nieuwe besmetting in R’dam Rijnmond in ieder geval
pi_192026479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:43 schreef heywoodu het volgende:
959 dus
Als we die psychologische grens van 1.000 overgaan dan is het hek van de dam denken de spindocters van het RIVM
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:45:17 #19
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192026480
2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.

Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:45:19 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192026481
Het aantal besmette zorgmedewerkers wordt in deze laatste update niet meer vermeld.

Slecht teken?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192026485
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:44 schreef Benzyl het volgende:
Valt mij op dat mensen ongezonde dingen hamsteren. Vieze diepvries pizza’s. Cola. Frituursnacks. Bah bah. Dat is niet bepaald goed voor je immuunsysteem.
Dat kopen ze normaal ook, alleen nu twee keer zoveel.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:45:31 #22
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192026486
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef D_A het volgende:

Bron?
pi_192026488
Shady bron: ik las op Twitter dat iemand op radio 1 hoorde dat er later vanmiddag een persconferentie komt
pi_192026489
quote:
Ik als plantaardige #fitgirl heb de tijd van mijn leven. Mensen sterven liever een pijnlijke lange hongersdood dan vega shit te eten. Ga-reat!
Go hard or go home
pi_192026493
quote:
Zaken die het langst goed blijven. Verse groenten en fruit kan je moeilijk hamsteren hé.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')