RIVM heeft de testmethode aangepast. Lang niet iedereen wordt meer getest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef GereDathan het volgende:
Wel 155 nieuwe besmetting, en dan hoor ik allemaal mensen gillen over dat het elke dag gaat verdubbelen en we ten onder gaan.
Het aantal nieuwe besmettingen neemt nu alweer af![]()
Lekker in paniek wc papier scoren hoor, stelletje aanstellers.
De WHO adviseert wel iedere case te monitoren, licht of zwaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar we leven in een nood-scenario, niet in een ideaal scenario. Ik denk dat velen nog moeite hebben met die realiteit ten volle te beseffen en zicht te realiseren dat ook in Nederland een falend systeem kan ontstaan onder druk.
Goed nieuws ja. Maar hoe is ze dat gelukt? Denk niet door mensen met keelpijn maar te zeggen dat het niks voorstelt en ze best kunnen werken.twitter:mousmar twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 13:27:48Wat goed nieuws trouwens op het besmettingsfront. Er is geen enkele nieuwe besmetting geconstateerd in Vo'. Een van de 11 originele brandhaarddorpjes die werden afgesloten in Noord-Italië. Ook in Codogno (het dorp van patient 1) daalt het aantal nieuwe besmettingen al dagen. https://t.co/BxD6tFmmJs reageer retweet
Of het was met opzet zodat het goed bij iedereen bleef hangen. Nu is het immers honderdduizend keer gedeeld en besproken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie en je hebt ook wel gelijk maar het is live op tv en je begaat een blunder die eigenlijk gemaakt wordt door iets wat automatisme is. Stom van beiden, maar prima gecorrigeerd.
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit. We kunnen kritiek hebben op de overheden of Rutte. Ik denk dat er niet veel zijn die het beter weten, ook hier niet.
Zeker, diepe buiging voor deze mensen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar wordt ie ook rijkelijk voor beloond.
Ga in deze omstandigheden liever in de schoenen staan van al het ziekenhuispersoneel wat over 2 weken volstrekt overwerkt is.
Als we het dan toch hebben over in iemands schoenen staan.
Ik kan niet meer op de pc inloggen, dus type niet zo veel. Ben nu bezig met wachtwoord achterhalen en zodra ik op een echt toetsenbord kan typen ben ik bereikbaar voor medische vragen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:06 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die zijn hier en die maken zich grote zorgen. Vraag @:arts-assistent maar.
Neemt niet weg dat onze experts dit niet doen zodat er meer doden vallen, dit is hun plan en of het werkt gaan we zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.
Geloof jij dit nou serieus? Ben echt heel benieuwd.
Niet gek bedachtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Of het was met opzet zodat het goed bij iedereen bleef hangen. Nu is het immers honderdduizend keer gedeeld en besproken.
Raar dat ze dat posten. Ik DENK dat er weinig mensen met longontsteking uberhaupt naar 112 bellen. Dat zal toch eerder via een huisartsenpost eerst zijn? Het komt niet op als poepen, dat geleidelijk aan toch? Daarnaast zal het niet om duizenden mensen in een uur tijd gaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:13 schreef Houtenbeen het volgende:
https://twitter.com/Meldkamer_LMS/status/1238828838978760706
Alle zeilen bijzetten, Maastricht doet ook zijn best met die tent voor t zkh.quote:Update woensdag 11 maart
Zuyderland heeft besloten om een afdeling (etage 9) in Heerlen in te richten als cluster(cohort)afdeling voor coronaviruspatiënten. Dat zal vanaf vrijdag gebeuren. De afdeling beschikt vanaf dan over eenpersoonskamers voor Coronapatiënten. Het kan zijn dat hier ook patiënten worden opgenomen met andere virussen, omdat bij sommige verdachte patiënten (nog) niet duidelijk is of er sprake is van het Coronavirus. Naar verwachting volgt er ook een cohortafdeling op locatie Sittard-Geleen.
Een cohortafdeling is bedoeld voor alle laagverdachte patiënten voor corona & influenza, die niet direct aan de casusdefinitie van het RIVM voldoen. Na positieve test corona gaan zij in strikte isolatie, na negatieve test corona gaan zij naar reguliere afdeling. Na positieve test influenza gaan zij naar reguliere druppelisolatie en na negatieve test influenza gaan zij naar reguliere afdeling.
Gelezen. Hij is een expert. Ik niet.quote:
Refereer je nu aan de afname van dagelijkse besmettingen of aan de onwetendheid en laconieke houding onder de bevolking of een deel daarvan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
En zie hier het resultaat van het beleid ....
Gisteren was toch het info immer van RIVM (tijdelijk) gesloten? Toen is iedereen 112 gaan bellenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Raar dat ze dat posten. Ik DENK dat er weinig mensen met longontsteking uberhaupt naar 112 bellen. Dat zal toch eerder via een huisartsenpost eerst zijn? Het komt niet op als poepen, dat geleidelijk aan toch? Daarnaast zal het niet om duizenden mensen in een uur tijd gaan.
Dus als je bestolen bent op straat en in je arm bent gestoken moet je maar geen 112 bellen? Klopt van geen kanten dit en kan nooit echt het officiele standpunt zijn van de landelijke meldkamer.
Maar wat is er algemeen belang aan melden wat het onderliggende lijden was? Dat het er was is toch voldoende?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De AVG bevat een uitzondering als dit in "het algemeen belang" is.
Een epidemie indammen zal een rechter wel accepteren.
Ik heb de afgelopen tijd veel gereisd voor werk. Ik ga er vanuit dat ik het heb/krijg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoax
Ach maak mij er niet zo druk om. Mijd wel sociale contacten zoek het niet op.
Ik zou ze pas met 18 aan de fles hangenquote:
Mensen van onder de 50 zullen ook overlijden wanneer het er te veel worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat maar niet willen zien. Je vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, buurman, collega. En het is niet nodig als je gewoon een week op je reet thuis blijft zitten en sociaal contact vermijdt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dus de mensen die overlijden zijn de echt oudere. Dat was net de vraag aan de hand van het nos bericht.
Waarom dan jonge mensen van 50 zo hard geraakt worden weet ik natuurlijk niet.
Niet zodat er meer doden vallen natuurlijk, denk ook niet dat iemand dat hier beweert.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat onze experts dit niet doen zodat er meer doden vallen, dit is hun plan en of het werkt gaan we zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |