Er zijn publicaties in de NEJM, een met kinderen en een case gepost van een baby die op de 2e levensdag positief getest werd. Mogelijk door verticale (van moeder op baby tijdens zwangerschap of baring) besmetting. Milde symptomen en goed opgeknapt.quote:
Stel dat 90% van de overledenen last had van een hoge bloeddruk. Dat kan net dat beetje extra informatie zijn dat workaholics die TOCH met "een kuchje" naar hun werk wilden gaan thuishoudt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat is er algemeen belang aan melden wat het onderliggende lijden was? Dat het er was is toch voldoende?
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
Overzicht van leeftijdsverdeling gevallen in China, Korea en Italië:
https://twitter.com/mhermann_/status/1238758401481605120
Omdat misinformatie nu echt impact gaat hebben op hoeveel mensen er uiteindelijk besmet raken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het je niet aanstaat?
Laat die user toch. Is toch zijn opvatting.
Is het ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef KingRadler het volgende:
Het lijkt wel dweilen met de kraan open.
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet zodat er meer doden vallen natuurlijk, denk ook niet dat iemand dat hier beweert.
Ah zou zomaar kunnen, dat heb ik niet meegekregen. Maar 112 is nooit uitsluitend bedoeld geweest voor levensbedreigende situaties. Nu geef je een verkeerd signaal af imo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Gisteren was toch het info immer van RIVM (tijdelijk) gesloten? Toen is iedereen 112 gaan bellen
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef crystal_meth het volgende:
België: (al gemeld waarschijnlijk)
- 133 nieuwe besmettingen
- in totaal zijn er 10.500 stalen getest in België, waarvan er 689 positief bleken
- alleen risicopatiënten worden getest op het virus
- 4e patiënt (een tachtiger) is overleden
- 97 patiënten bevinden zich in het ziekenhuis: 24 patiënten onder hen liggen op intensieve zorg, 22 krijgen beademingsondersteuning
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/14/blog-corona-14-maart/
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Rutte en het RIVM zijn de enigen in de hele wereld die precies doorhebben hoe dit virus werkt. Alle experts buiten Nederland hebben er nul verstand van.
Geloof jij dit nou serieus? Ben echt heel benieuwd.
Maar dan meldt je dat. Niet wat een individuele patiënt heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Stel dat 90% van de overledenen last had van een hoge bloeddruk. Dat kan net dat beetje extra informatie zijn dat workaholics die TOCH met "een kuchje" naar hun werk wilden gaan thuishoudt.
Top, kwam er ook net achter. Heb het aangepast!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.
Enige opmerking is dat CH staat voor Zwitserland. Dacht zelf eerst ook al China.
weinig zeggend idd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
DAAR HEBBEN WE DUS NIKS AAN DEZE CIJFERS!
zal de gemiddelde corona fokker zeggen.
Vooral ook breder informatie inwinnen dan alleen het RIVM. Genoeg podcasts en uitzendingen met experts die jou heel simpel uitleggen wat er nu precies aan de hand is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.
Maar dat is het m juist. Deze fouten kunnen gebeuren bij jou en bij mij. Maar als staatshoofd vind ik dat het niet kan. Hij staat namelijk aan de top van de piramide.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie en je hebt ook wel gelijk maar het is live op tv en je begaat een blunder die eigenlijk gemaakt wordt door iets wat automatisme is. Stom van beiden, maar prima gecorrigeerd.
Ik had gister ook een afspraak met iemand waarbij ik normaal gesproken keurig een hand geef.
Het voelde heel ongemakkelijk, zelfs onfatsoenlijk.
En als ik kijk naar de afgelopen dagen vind ik dat Rutte erg zijn best doet de kalmte te bewaren.
Ik weet niet welke andere politicus dat op dit moment beter of niet beter zou kunnen doen.
Ga in deze omstandigheden maar eens in de schoenen van een premier staan.
Iso country codequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Interessant wat een verschil er in zit, zal ook wel verklaren waarom het zo dodelijk is in Italie dan als je naar de grote aantallen bij 70+ kijkt.
Enige opmerking is dat CH staat voor Zwitserland. Dacht zelf eerst ook al China.
Maar naar wie luister je? De WHO? Het RIVM? Het CDC? Roepen allemaal wat anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het is een lastige situatie, kan wel om moord of brand schreeuwen of dat het zo door moet gaan. Maar niemand weet het en het beste is gewoon gehoorzamen lijkt me. Niemand hier is een expert.
Ik zit de komende 2 weken in VOLLEDIGE quarantaine. En hoe zit het met jou????quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mensen van onder de 50 zullen ook overlijden wanneer het er te veel worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat maar niet willen zien. Je vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, buurman, collega. En het is niet nodig als je gewoon een week op je reet thuis blijft zitten en sociaal contact vermijdt.
Een klein persoonlijk offer voor een groter goed.
twitter:brabantsdagblad twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 15:21:03Twee bewoners zorgafdeling De Leyhoeve aan corona bezweken https://t.co/ZkrJsvebNL reageer retweet
twitter:BNDeStem twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 14:00:02Coronapatiënt (70) overleden in Bravis ziekenhuis Roosendaal https://t.co/ODwlwtwdFA reageer retweet
NU ja, je kunt ook stellen dat de positief geteste groep dus de 20% representeert die zulke problemen krijgt dat ze medische hulp zoeken.quote:
Dat zou ik nog eens overdenken als ik jou was.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!
Je moet ook niet geloven wat ik zeg, maar wat de experts in mijn bronnen zeggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet maar jij beweert dat je het beter weet dan de overheden en hebt kritiek op alles wat ze doen. Dat lijkt me compleet de andere kant en dan kies ik eerder voor het RIVM dan user Kyran van Fok!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |