abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192026778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef PSVCL het volgende:
Gewoon allemaal massaal je kind thuis laten en niet gaan werken..kijken hoeveel macht die rutte daadwerkelijk heeft
Precies
Laat gewoon je kind thuis als dat mogelijk is.
Altijd die tokkies met een grote bek tegen de politiek maar zelf ondernemen ze nooit actie
pi_192026779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Tourniquet het volgende:
Veel woonplaats onbekend helaas

[ afbeelding ]
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef PinkLow het volgende:
Ik werk in het basisonderwijs. Is het egoistisch als ik thuis blijf vanaf nu!
nee ,zou iedereen moeten doen
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:00:23 #153
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_192026780
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon gezond verstand.
Maar mijn werk verwacht mij wel! Ik vind het zo dubbel allemaal. Ik ben het zo niet eens met alle regels. Basisonderwijs moet ook gewoon dicht. punt.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_192026781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal een naïeve gedachte dat het alleen bij gezinsleden zou blijven. Besmetten kan ook al voordat symptomen werkelijk verschijnen.
Ze testen nu nog minder.

quote:
Waarom is het testbeleid veranderd?

„Het RIVM verandert het testbeleid om vooral kwetsbare mensen beter te kunnen vinden en op tijd te kunnen behandelen. Het testen gebeurt volgens de richtlijnen van het RIVM. Door te testen volgens de richtlijnen zorgen we ervoor dat er voldoende voorzieningen beschikbaar zijn voor de mensen die ze het meest nodig hebben.”

Wie zijn kwetsbare groepen?

„Mensen van 70 jaar en ouder en mensen die op basis van onderliggend lijden in aanmerking komen voor griepvaccinatie. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met hart- en longaandoeningen.”

Maar kan het dus voorkomen dat de GGD of de huisarts in Brabant anders oordeelt dan in Groningen?

„Ja, inderdaad. In Brabant zijn zoveel gevallen, daar heeft men min of meer losgelaten om iedereen te testen die flinke klachten heeft, koorts en in de buurt is (geweest) van iemand met het virus. Daar moet echt alle aandacht naar de verzwakte ouderen gaan. Maar in Groningen zijn nog maar weinig besmettingen; als je daar de huisarts belt over de klachten kan het zeker zo zijn dat deze je aanmeldt voor een test bij de GGD. Er zijn provincies waar we denken dat het nog goed in te dammen en te traceren is via contactonderzoek.”
Bron: Telegraaf, interview met woordvoerder RIVM.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192026784
Het wordt tijd dat mijn gemeente de grenzen van de gemeente sluit.

#omsingeld
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:00:33 #156
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192026786
mijn keel voelt aan als schuurpapier
pi_192026788
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

In Spanje wordt een flinke boete opgelegd:

Health Minister Alba Verges reassured the towns that food supply and other products will be guaranteed, as will the provision of essential services.

Those who disobey the lockdown could face fines of up to ¤60,000, reported El Mundo, citing government sources.

Bron: Olive Press News Spain
Nou ik pak zo echt wel de metro naar m'n vriendin
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:00:48 #158
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192026789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap je punt echt heel goed. Ik post veel en ik heb inderdaad veel kritiek op het RIVM, maar geloof mij aub. dat ik echt wel mijn best doe om mijn mening te baseren op feiten.

Wat betreft scholen sluiten zouden wij het moeten doen als in Noorwegen. Mensen die in de zorg of andere belangrijke vitale functies werken mogen hun kinderen naar een speciale BSO/KDV brengen. Daar worden de kinderen dan opgevangen, terwijl de ouders kunnen werken. Zo heb je een maximale verdeling tussen mensen thuishouden en je land niet compleet lam leggen.

Mijn excuses als ik er soms met een gestrekt been in ga. Dit komt echt omdat ik zoveel zogenaamde experts zulke domme dingen hoor zeggen. Ik sta werkelijk dagelijks met de bek vol tanden. Ik had dit gewoon ook echt niet verwacht in Nederland. Wij hebben zoveel kennis en kunde (dacht ik), maar in tijd van nood zijn het allemaal slappe vaatdoeken waar je niks aan hebt.

In ieder geval erg tof dat je er wel op reageert _O_
Ik denk dat je je gruwelijk vergist.

Probleem 1 is dat mensen niet met de realiteit om kunnen gaan. Elk maar enigszins negatieve bericht leidt onmiddellijk tot gezeik als hamsteren.

Probleem 2 is dat mensen denken dat alles te voorkomen, te voorspellen of op te lossen is zonder slachtoffers. Nee dus.

Probleem 3 is dat mensen en organisaties rechten hebben. “Het land op slot” klinkt stoer, de realiteit is dat het gewoon niet zomaar kan. Wij zijn geen China

Probleem 4 is dat het lang niet zeker is wat wijsheid is. Ook het rivm wist allang dat die virus hier zou komen, maar probleem 1 en 2. Dus afvlakken, minimaliseren en zorg zo handig mogelijk inzetten, dat is het, meer niet

Kortom, het is wat het is. Ongetwijfeld worden er fouten gemaakt, maar het is volstrekt onzinnig te denken dat iemand het hier voorspelbaar beter zou kunnen doen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 15:00:50 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192026791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er wordt in maastricht een extra tent gebouwd naast het ziekenhuis. Dat bewngt paniek omdat nu mensen gaan denken dat het daar vol is.
Als het niet zou gebeuren, brengt het ook paniek bij anderen die dan gaan vrezen dat er geen capaciteit genoeg is.

NL'ers :')
Facebookgekkies*

Echt veruit de meeste mensen zijn niet zo achterlijk, die zijn eerder gevaarlijk nuchter :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192026792
geertwilderspvv twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 07:09:01 Mijn oproep aan alle scholen en ouders is geen enkel risico te nemen. Negeer de onverantwoorde oproep van Rutte en sluit uw deuren en hou de kinderen als het even kan thuis. De Kamer nam mijn motie aan dat er géén boetes zullen worden uitgedeeld.

#scholendicht #scholensluiten reageer retweet
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:01:02 #161
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192026796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De enige geluiden die ik hoor zijn van operaties die niet door kunnen gaan, maar dat is nog niet een teken dat 100% bereikt is.
Operaties die uitgesteld kunnen worden worden uitgesteld. Vorige week werden mensen daar al van op de hoogte gesteld.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192026802
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:58 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. - Website RIVM.
Ja maar welke definitie van "oudere" hanteert het RIVM? Voor iemand van 20 is iemand van 50 een oudere. Voor iemand van 45 ligt dat getal toch wel wat hoger.

Oudere is zo nietszeggend. Hetzelfde als alleen maar melden hoeveel patiënten er in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt ook niet. Die info is gewoon beschikbaar. Deel die met de burgers. Godverdomme.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:02:06 #163
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_192026806
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

[..]

nee ,zou iedereen moeten doen
Ik ben niet aan het hoesten, maar ik ga dat er wel van maken denk ik.
Mijn man en ouders vinden het achterlijk dat ik niet wil gaan werken.

Man ging vrijdag nog een avondje weg (tegen mijn advies in) en mijn moeder werkt nog steeds (tegen mijn advies in) Ik snap ze niet!?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_192026807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Het kan wel, zeker als jongeren een longziekte hebben. En wat voor mensen van middelbare leeftijd 40-60 jaar?
In Rijnmond lagen er een hoop 50 minners in de IC.
vosss is de naam,
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:02:15 #165
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192026809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef weetjewel5 het volgende:
geertwilderspvv twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 07:09:01 Mijn oproep aan alle scholen en ouders is geen enkel risico te nemen. Negeer de onverantwoorde oproep van Rutte en sluit uw deuren en hou de kinderen als het even kan thuis. De Kamer nam mijn motie aan dat er géén boetes zullen worden uitgedeeld.

#scholendicht #scholensluiten reageer retweet
Hij heeft gewoon gelijk.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 15:02:27 #166
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192026813
WHO
WHO twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 17:01:40 "Second, detect, protect and treat.

You can’t fight a virus if you don’t know where it is. Find, isolate, test and treat every case, to break the chains of #COVID19 transmission.

Every case we find and treat limits the expansion of the disease"-@DrTedros #coronavirus reageer retweet
RIVM
Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest
pi_192026814
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar welke definitie van "oudere" hanteert het RIVM? Voor iemand van 20 is iemand van 50 een oudere. Voor iemand van 45 ligt dat getal toch wel wat hoger.

Oudere is zo nietszeggend. Hetzelfde als alleen maar melden hoeveel patiënten er in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt ook niet. Die info is gewoon beschikbaar. Deel die met de burgers. Godverdomme.
Age of (Dis)information
pi_192026815
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou ja onderliggen lijden is wel van belang toch? Was dus al iets aan de hand.
pi_192026817
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De enige geluiden die ik hoor zijn van operaties die niet door kunnen gaan, maar dat is nog niet een teken dat 100% bereikt is.
Haha ja, zo ken ik er wel meer. Alle andere zorg gooien we eruit, dus 100 procent is nog niet bereikt. Lekker dan.

Veel plezier nog met je hersentumor. Capaciteit is nog niet bereikt, maar plek is nodig voor corona. :)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:03:07 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192026823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nou ja onderliggen lijden is wel van belang toch? Was dus al iets aan de hand.
Maar is dat een serieuze longziekte of astma?
pi_192026831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Of een gebroken been..
vosss is de naam,
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:03:39 #172
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192026834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef Sickert het volgende:

[..]

Eens, en het is meteen het beeld van hoe heel die generatie van Rutte denkt. Lacherig, Laks, met een mindset van ons overkomt niets.
Totdat het te laat is en niemand meer iets kan doen aan de situatie. En dan is het huilen met de pet op.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192026835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:53 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Klopt, mee eens. Maar je wil als niet-zieke maar wel in een risicogroep zittend persoon toch wel weten in welke gebieden je echt veel risico loopt of niet?
Dat begrijp ik, maar we leven in een nood-scenario, niet in een ideaal scenario. Ik denk dat velen nog moeite hebben met die realiteit ten volle te beseffen en zicht te realiseren dat ook in Nederland een falend systeem kan ontstaan onder druk.
pi_192026836
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef tompsv18 het volgende:
Deze cijfers komt Rutte bijzonder goed uit. Scholen voorlopig nog niet dicht.
Niet zo’n onzin verkondigen aub, alsof Rutte persoonlijk baat heeft bij het open houden van de scholen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192026838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Momo het volgende:

[..]

ja geen idee :P Denk ernstiger dan astma maar dat denk ik :p

Misschien mensen die chemo krijgen of copd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')