twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc
#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
quote:Meeste berichten over coronavirus zijn betrouwbaar, maar er is ook nepnieuws
Er wordt veel gewaarschuwd voor nepnieuws over het coronavirus, maar de meeste gedeelde nieuwsberichten zijn betrouwbaar. De meeste links gaan naar serieuze nieuwssites, de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) of het RIVM.
Tegelijkertijd is nepnieuws honderden keren verspreid en daarmee heeft het waarschijnlijk vele duizenden mensen bereikt. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS en datajournalistiek platform Pointer van de KRO-NCRV naar nieuwsberichten die via Twitter zijn gedeeld.
Tussen woensdag 19 februari en donderdag 5 maart werden 20 berichten uit dubieuze of onbetrouwbare bronnen minstens tien keer geretweet. In totaal gebeurde dat ten minste 768 keer. De oorspronkelijke verspreiders hadden opgeteld bijna 900.000 volgers.
Veel nepberichten gaan ook rond via WhatsApp of Facebook-groepen, maar die sociale media zijn niet of nauwelijks in kaart te brengen. Zo verspreiden mensen nagemaakte screenshots, afkomstig van een legitieme bron, met daarin valse berichten.
Verborgen agenda
Populair op Twitter was een lijst met een onjuist aantal gevallen van besmetting door het virus. Die link werd bijna 45.000 keer bekeken; het RIVM voelde zich genoodzaakt om erop te reageren.
Veel berichten zijn afkomstig van sites als Xandernieuws, WantToKnow en Ella Ster. Dat zijn bekende complotsites, zegt nepnieuwsexpert Peter Burger van de Universiteit Leiden.
Ze verspreiden bijvoorbeeld geruchten dat het coronavirus in feite een biowapen is en dat de verspreiding is 'georkestreerd', zoals bijvoorbeeld WantToKnow schrijft, of dat er een verborgen agenda achter het virus zit. Die theorie wordt niet gestaafd.
Bronquote:11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
Laat dan een test doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef kree het volgende:
Net gebeld door werkgever dat we er allemaal wel mee moeten oppassen en snel ziek melden etc.
Nu ben ik al verkouden al maanden trouwens net als 50% in het ov die loopt te snotteren.
Ok dan, zou me hiervoor nooit ziek melden trouwens normaal.
Dus vroeg waar leg je de grens, nou we hebben het maar op koorts hebben gehouden voor nu.
Weet niet eigenlijk of het nu ineens wel niet heel ver gaat met maatregelen?
Hoe dan en waarom? Ik maak me niet echt zorgen tis verkouden net zoals ik alle jaren heb voel me niet ziek etc. Denk dat ze bij de huisarts ook wel wat beters te doen hebben.quote:
Wat heb je te verliezen met een test? Je vraagt zelf waar ligt de grens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:13 schreef kree het volgende:
[..]
Hoe dan en waarom? Ik maak me niet echt zorgen tis verkouden net zoals ik alle jaren heb voel me niet ziek etc. Denk dat ze bij de huisarts ook wel wat beters te doen hebben.
Was btw wel gister in het outbreak gebied Brabant.
Meer de vraag wanneer moet je je zelf zorgen gaan maken? Een snotneus en beetje verkouden zegt niet zo heel veel natuurlijk want heeft iedereen.
quote:RIVM: Aantal coronadoden stijgt naar tien
AMSTERDAM - Het aantal sterfgevallen door het nieuwe coronavirus in Nederland is in een dag tijd verdubbeld: de ziekte COVID-19 heeft nu tien mensen het leven gekost, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Donderdag stond het dodental nog op vijf.
Alle overledenen zijn ouderen "met onderliggend lijden". Het totale aantal mensen bij wie het virus is vastgesteld, is met 190 gestegen tot 804.
Volg de laatste ontwikkelingen rond de coronacrisis in ons liveblog.
Neen, de maatregelen om besmettingen bij werkenden te voorkomen gaan niet te ver Aangezien de allerrijksten en rijken zelf niet langdurig werken in infectiehaarden zoals bedrijven.. De allerrijksten en rijken lopen dus niet dezelfde hogere kans om besmet te worden zoals de werkenden, kunnen dus elk risico uitsluiten, iets dat de werkenden niet kunnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef kree het volgende:
Net gebeld door werkgever dat we er allemaal wel mee moeten oppassen en snel ziek melden etc.
Nu ben ik al verkouden al maanden trouwens net als 50% in het ov die loopt te snotteren.
Ok dan, zou me hiervoor nooit ziek melden trouwens normaal.
Dus vroeg waar leg je de grens, nou we hebben het maar op koorts hebben gehouden voor nu.
Weet niet eigenlijk of het nu ineens wel niet heel ver gaat met maatregelen?
Niks natuurlijk, maar ik heb ook totaal geen vermoeden dat ik het heb ofzo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:15 schreef Benzyl het volgende:
[..]
Wat heb je te verliezen met een test? Je vraagt zelf waar ligt de grens.
Als jij zegt dat je je laten testen op corona laten ze je echt geen week wachten hoor..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:18 schreef kree het volgende:
[..]
Niks natuurlijk, maar ik heb ook totaal geen vermoeden dat ik het heb ofzo?
Lijkt me vrij zinloos om daarvoor nu een afspraak te maken bij de huisarts voor over een week ofzo.
Ok meld me ziek met verkoudheid en dan? Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he? Of anders vertel me.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, de maatregelen om besmettingen bij werkenden te voorkomen gaan niet te ver Aangezien de allerrijksten en rijken zelf niet langdurig werken in infectiehaarden zoals bedrijven.. De allerrijksten en rijken lopen dus niet dezelfde hogere kans om besmet te worden zoals de werkenden, kunnen dus elk risico uitsluiten, iets dat de werkenden niet kunnen.
Ok ja dat denk ik. Maar de symptomen zijn zo zelfde als simpel verkoud zijn dat heel NL zich dan nu wel kan gaan melden bij de huisarts toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij zegt dat je je laten testen op corona laten ze je echt geen week wachten hoor..
Klopt, je moet je alleen melden als je én klachten hebt met de luchtwegen/-holtes én koorts (38+ graden) hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ok ja dat denk ik. Maar de symptomen zijn zo zelfde als simpel verkoud zijn dat heel NL zich dan nu wel kan gaan melden bij de huisarts toch?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Volgens mij toont hij gewoon goed leiderschap. Laat ons de experts volgen en niet populisten die hier een slaatje uit willen slaan.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hield die lockdown-motie eigenlijk in? Ik word niet veel wijzer van die ene regel.
Verder ben ik positief over de wijze waarop het kabinet deze crisis aanvliegt. Begrijp ook goed dat je vergaande maatregelen, zoals die vandaag zijn aangekondigd, niet direct van stal haalt.
Waarom. Ik ga er vanuit dat hij zich zo goed mogelijk laat voorlichten en geen overhaaste paniekbeslissingen neemt. Het is geen film he iedereen blijft braaf een paar weken thuis en aan het einde schijnt het zonnetje en gaat het leven keurig verder.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:40 schreef vipergts het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]Wat is die Rutte toch een enorm incompetente flapdrol wanneer echt leiderschap gevraagd wordt.twitter:wrvandenbroek twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:41:55Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet. Overigens zijn die deskundigen niet zo deskundig want dan waren veel eerder drastische maatregelen genomen! https://t.co/w6hjOaHILM reageer retweet
De boodschapper aanvallen, wat origineel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aldus iemand die zichzelf op Twitter "Echte Nederlander" noemt en in zijn bio heeft staan: "Realist, haat nep nieuws van en manipulatie door de overheid en msm."
Dan doe je een mondkapje op. Als ze dat niet zien zitten sturen ze je naar huis, en meldt je je bij je gemeente voor een aanvullende uitkering.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:19 schreef kree het volgende:
[..]
Ok meld me ziek met verkoudheid en dan? Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he? Of anders vertel me.
Maar kan nu al zeggen dat mijn werkgever daar niet op zit te wachten en ik ook niet eigenlijk
Aangezien de discussie erom gaat wiens advies je wel of niet ter harte moet nemen lijkt het me wel relevant wie de boodschapper is ja...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De boodschapper aanvallen, wat origineel.
Ook met nulurencontracten heb je soms recht op doorbetaling.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:19 schreef kree het volgende:
[..]
Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he?
Nee, de discussie ging over de leiderschapskwaliteiten van Rutte. Je bent af.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien de discussie erom gaat wiens advies je wel of niet ter harte moet nemen lijkt het me wel relevant wie de boodschapper is ja...
Het staat gewoon in die tweet: Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee, de discussie ging over de leiderschapskwaliteiten van Rutte. Je bent af.
Fijn voor die tweet. Lees je ook wat eronder staat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het staat gewoon in die tweet: Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet.
Ok dan heb ik het nog nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, je moet je alleen melden als je én klachten hebt met de luchtwegen/-holtes én koorts (38+ graden) hebt.
Gehehe nouja zover hoef ik niet te gaan denk. Heb geen hekel aan me werk hoor. Maar werd wel even gemeld zo door wgquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan doe je een mondkapje op. Als ze dat niet zien zitten sturen ze je naar huis, en meldt je je bij je gemeente voor een aanvullende uitkering.
Jij ook een fijne dag. Ik groet je op z'n Romeins, wel zo hygiënisch.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet je, je hebt gelijk. Prima joh. Fijne dag nog.
Dat laatste is niet gezegd, dus met één van de twee verschijnselen moet je nog steeds thuisblijven.quote:
Klopt er staat iets over in het contract. Maarja dat stuk skip ik meestal soort van omdat nooit van toepassing geweest. Hmms zal het eens opzoekenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook met nulurencontracten heb je soms recht op doorbetaling.
Nouja het lijkt me persoonlijk zinloos om me te laten testen dan wordt ook niet gevraagd hoor en werk gaat gewoon door.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste is niet gezegd, dus met één van de twee verschijnselen moet je nog steeds thuisblijven.
Alleen er zijn niet de voorzieningen om iedereen te testen met één van de twee verschijnselen, omdat het ook griepseizoen is.
Zag in een van de actualiteitenprogramma's een kerel voorbijkomen die het naar mijn juist verwoorde: Hij wees erop dat Nederlanders een andere mentaliteit hebben dan Chinezen of Zuid-Koreanen. Wij laten ons niet graag de les lezen door de overheid of welke autoriteit dan ook. Direct vergaande maatregelen van stal halen werkt dus averechts. Je moet stapsgewijs de regels aanscherpen, anders hebben wij er met z'n allen schijt aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Oostwoud het volgende:
Alledrie verwarren jullie kalmte met apathie. Rutte heeft geen regie en door de trots die hij heeft op een gebrek aan visie heeft hij niet vooruit kunnen regeren, heeft hij niet de juiste preventieve maatregelen genomen en is het ook nu allemaal te slap qua maatregelen. Gisteren vertelde minister Bruins met droge ogen dat hij de aanpak in Singapore en Zuid-Korea niet kende, als antwoord op een vraag van Baudet. Het kabinet kijkt enkel naar de EU. Het grote probleem van dit kabinet is dat er niemand is die ook maar ruwweg vertrouwd is met de materie. Bruins is een bestuurskundige en jurist, alsof zo'n man ook maar enige notie heeft van wat zorg is, laat staan in tijden van crisis.
Ave, morituri te salutant?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Jij ook een fijne dag. Ik groet je op z'n Romeins, wel zo hygiënisch.
Daar is ook wetgeving voor, bv.:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:28 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt er staat iets over in het contract. Maarja dat stuk skip ik meestal soort van omdat nooit van toepassing geweest. Hmms zal het eens opzoeken
https://www.cnvvakmensen.(...)-een-nulurencontractquote:“Als ik ziek ben, krijg ik geen loon of ziektewetuitkering.”
Verrassing misschien: maar niet volledig waar. Word jij ziek tijdens een oproepperiode? Dan moet jouw werkgever jou betalen voor de nog ingeplande uren. Dus niet alleen de uren over de dag dat je ziek bent geworden. Maar over alle geplande uren die nog moeten komen. Krijg je bijvoorbeeld maandelijks een schema met daarop jouw uren? Alle uren die jij daarop bent ingepland, zijn tijdens jouw ziekteperiode voor rekening van je werkgever.
Je zegt zelf toch dat je symptomen hebt en in een risicogebied bent geweest? Of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:18 schreef kree het volgende:
[..]
Niks natuurlijk, maar ik heb ook totaal geen vermoeden dat ik het heb ofzo?
Lijkt me vrij zinloos om daarvoor nu een afspraak te maken bij de huisarts voor over een week ofzo.
Juist die mentaliteit maakt het zo moeilijk om een virusverspreiding te voorkomen. Mensen gaan uiteindelijk toch door met hun bezigheden, want 'het moet nou eenmaal'.quote:
Dat Nederlanders een eigengereid, of moet ik zeggen, stronteigenwijs volk zijn, daar heb ik geen 'kerel' voor nodig. Ik zeg ook niet dat draconische maatregelen een kentering hadden kunnen zijn. Een eerdere aanpak had wel eerder opschalen in fasering kunnen betekenen en als gevolg daarvan meer preventie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag in een van de actualiteitenprogramma's een kerel voorbijkomen die het naar mijn juist verwoorde: Hij wees erop dat Nederlanders een andere mentaliteit hebben dan Chinezen of Zuid-Koreanen. Wij laten ons niet graag de les lezen door de overheid of welke autoriteit dan ook. Direct vergaande maatregelen van stal halen werkt dus averechts. Je moet stapsgewijs de regels aanscherpen, anders hebben wij er met z'n allen schijt aan.
quote:
Ja verkouden zijn en hoesten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Juist die mentaliteit maakt het zo moeilijk om een virusverspreiding te voorkomen. Mensen gaan uiteindelijk toch door met hun bezigheden, want 'het moet nou eenmaal'.
Thx altijd goed om even te wetenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar is ook wetgeving voor, bv.:
[..]
https://www.cnvvakmensen.(...)-een-nulurencontract
En die mensen moeten ook gewoon thuisblijven....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:35 schreef kree het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen voor mezelf nl want voel me niet ziek heb geen koorts of weet ik veel wat. Gewoon verkouden. En wat ik zeg dat heeft 90% in het ov ook. En ja meter afstand houden beetje lastig he in volgepakte bussen.
Wat snap je niet aan het verschil tussen thuisblijven en naar de huisarts gaan?quote:Dus ok geen koorts dus ga ervan uit dat ik het niet heb. Maarja als je jouw ding aan gaat houden dan moet half NL nu naar de huisarts. Bij koorts ga ik het overwegen denk ik
Als mijn werkgever nu gaat zeggen joh betaal je full-time door omdat je verkoudheid verschijnselen heb dan is het wmb best ook?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
kijk naar China, Zuid-Korea die lijken het ergste al te hebben gehad, maar ja die gingen ook meteen naar extreme maatregelen
vooral Zuid-Korea, maar paar maandjes met dit virus
https://www.rijksoverheid(...)avirus-en-gezondheidquote:Ik ben ziek. Kan dat het nieuwe coronavirus zijn?
Heeft u:
Verkoudheidsklachten of verhoging tot 38 graden Celsius
Contact gehad met een patiënt met het coronavirus, of bent u in een gebied geweest waar het coronavirus heerst:
China (inclusief Hong Kong)
Italië
Iran
Zuid-Korea
Dan hoeft u de huisarts niet te bellen. Uw klachten zijn mild. Dit kan ook een gewone verkoudheid zijn. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat u anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen.
Werkgever probleem met planning ik geen salaris, daarna zorgen dat ik het alsnog krijg. Tich keer weet ik veel Uwv bellen, eindeloze wacht daar. Als je het dan al nog krijgt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die mensen moeten ook gewoon thuisblijven....
[..]
Wat snap je niet aan het verschil tussen thuisblijven en naar de huisarts gaan?
Ik snap je heus wel, maar deze overheidsrichtlijnen zijn echt niet voor de lol opgesteld. Als er teveel mensen zijn zoals jij wordt het virus niet tegengehouden. Ik zeg maar gewoon even waar het op staat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:41 schreef kree het volgende:
[..]
Werkgever probleem met planning ik geen salaris, daarna zorgen dat ik het alsnog krijg. Tich keer weet ik veel Uwv bellen, eindeloze wacht daar. Als je het dan al nog krijgt.
Nee hoor snap wel wat je bedoelt. Maar me ziek gaan melden omdat ik afentoe ff moet niezen of beetje snotneus heb. No way.
Gvd zeg wss is het niks ook en ga mezelf in een eindeloos drama werken zo nu. Als ik koorts ga krijgen ok dan pas ga ik me melden
Het is zoals het is. Persoonlijk verwacht ik ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van mijn landgenoten. Er is de voorbije weken genoeg gezegd en geschreven over het coronavirus. Je kunt zelf ook bedenken dat je je niet in drukke menigten moet begeven als je de longen uit je lijf hoest en net terugkomt van een reis naar het buitenland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:34 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat Nederlanders een eigengereid, of moet ik zeggen, stronteigenwijs volk zijn, daar heb ik geen 'kerel' voor nodig. Ik zeg ook niet dat draconische maatregelen een kentering hadden kunnen zijn. Een eerdere aanpak had wel eerder opschalen in fasering kunnen betekenen en als gevolg daarvan meer preventie.
Ik ben het ten dele met je eens. De man die na terugkomst uit Italië vrolijk ging carnavallen is rijp voor een inrichting. Probleem qua "genoeg gezegd en geschreven" is dat ook veel journalisten niet vertrouwd zijn met deze materie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zoals het is. Persoonlijk verwacht ik ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van mijn landgenoten. Er is de voorbije weken genoeg gezegd en geschreven over het coronavirus. Je kunt zelf ook bedenken dat je je niet in drukke menigten moet begeven als je de longen uit je lijf hoest en net terugkomt van een reis naar het buitenland.
Vind het altijd een beetje laf om direct naar de overheid te wijzen. Had het kabinet eerder moeten ingrijpen? Misschien. Aan de andere kant was het knap lastig geweest om Nederlanders te overtuigen van vergaande maatregelen als er amper landgenoten ziek waren geworden. Als ik eerlijk ben, bekruipt mij zelfs nu nog het gevoel dat er overdreven op de ziekte wordt gereageerd (misschien geen rationele gedachte, maar ik houd er niet van als het publieke leven aan banden wordt gelegd).
Doet ie ook niet he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap je heus wel, maar deze overheidsrichtlijnen zijn echt niet voor de lol opgesteld. Als er teveel mensen zijn zoals jij wordt het virus niet tegengehouden. Ik zeg maar gewoon even waar het op staat.
En ik kan me niet voorstellen dat een werkgever jou kan verplichten te gaan werken wanneer er van bovenste hand expliciet gemeld wordt dat mensen zoals jij thuis moeten blijven.
Maar het is lastig inderdaad, zie bv. https://www.flexmarkt.nl/(...)-en-payrollkrachten/
Tja het is heel simpel, of ze moeten per wet verbieden om te werken of niet. Nu zijn het alleen maar adviezen dus mijn werknemer krijgt echt geen vrij. Ook niet met een loopneus of keelpijntje, want dat heeft half Nederland de laatste weken wel gehad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap je heus wel, maar deze overheidsrichtlijnen zijn echt niet voor de lol opgesteld. Als er teveel mensen zijn zoals jij wordt het virus niet tegengehouden. Ik zeg maar gewoon even waar het op staat.
En ik kan me niet voorstellen dat een werkgever jou kan verplichten te gaan werken wanneer er van bovenste hand expliciet gemeld wordt dat mensen zoals jij thuis moeten blijven.
Maar het is lastig inderdaad, zie bv. https://www.flexmarkt.nl/(...)-en-payrollkrachten/
Jawel ben het wel met je eens hoor. Bv zelf wat je zegt. Je longen uit je lijf hoesten. Wat is daar de definitie van?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zoals het is. Persoonlijk verwacht ik ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van mijn landgenoten. Er is de voorbije weken genoeg gezegd en geschreven over het coronavirus. Je kunt zelf ook bedenken dat je je niet in drukke menigten moet begeven als je de longen uit je lijf hoest en net terugkomt van een reis naar het buitenland.
Vind het altijd een beetje laf om direct naar de overheid te wijzen. Had het kabinet eerder moeten ingrijpen? Misschien. Aan de andere kant was het knap lastig geweest om Nederlanders te overtuigen van vergaande maatregelen als er amper landgenoten ziek waren geworden. Als ik eerlijk ben, bekruipt mij zelfs nu nog het gevoel dat er overdreven op de ziekte wordt gereageerd (misschien geen rationele gedachte, maar ik houd er niet van als het publieke leven aan banden wordt gelegd).
Wel dus. Mits iedereen meewerkt...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef kree het volgende:
[..]
Het is al een pandemie en nu ga je die niet meer tegenhouden.
Het is juist superhelder wat er geschetst is. Blijf (met sterke voorkeur) thuis.quote:Gelukkig is het niet superduidelijk ook geloof ik.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:48 schreef kree het volgende:
[..]
Doet ie ook niet he.
Maar wat jij noemt is toch een politiek spel. Ok net nadat US vluchten gaat verbieden uit EU weet ik veel de hele EU moet weer een richtlijn stellen bladiebla. Mwah nou ok snap het nog wel maar het is toch dan al onwijs te laat? Het is al een pandemie en nu ga je die niet meer tegenhouden. Gelukkig is het niet super dodelijk ook geloof ik. Maarja
Euhm ben het wel deels met je eens en als ik me echt ziek ga voelen dan blijf ik wel thuis. Maar zelfs dat is dan al te laat. En ok het kan nu gewoon niet zijn dat iedereen maar even gaat denken blijf thuis. Met dus de vage verschijnselen. Economie 0 enzo
Als werkgever heb je ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als iedereen denkt zoals jij gaat dit probleem nog een slag erger worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja het is heel simpel, of ze moeten per wet verbieden om te werken of niet. Nu zijn het alleen maar adviezen dus mijn werknemer krijgt echt geen vrij. Ook niet met een loopneus of keelpijntje, want dat heeft half Nederland de laatste weken wel gehad.
Iedereen meewerken gaat nooit gebeuren joh. Ik voorspel dit sterft allemaal zelf een langzame dood althans mag het hopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel dus. Mits iedereen meewerkt...
[..]
Het is juist superhelder wat er geschetst is. Blijf (met sterke voorkeur) thuis.
Het alternatief is dat 60-70% (dat is een realistisch scenario) ziek thuis zit. Hoeveel miljard gaat dat kosten denk je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:57 schreef kree het volgende:
[..]
Iedereen meewerken gaat nooit gebeuren joh. Ik voorspel dit sterft allemaal zelf een langzame dood althans mag het hopen.
Maarja wat moeten we doen dan? Iedereen maar thuis blijven werkgevers miljarden uit overheid pot trekken om door te betalen.\\
Dat idee gaat beetje niet werken ook denk ik?
Echt ik heb geen flauw idee, zeg het ook niet als wetenschapper erover ofzo. Maar gewoon de realiteit zoals ie nu is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat 60-70% (dat is een realistisch scenario) ziek thuis zit. Hoeveel miljard gaat dat kosten denk je?
Maatschappelijke verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als werkgever heb je ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als iedereen denkt zoals jij gaat dit probleem nog een slag erger worden.
En werknemers hoeven niet direct vrij te krijgen.
Dat is absoluut niet realistisch. 80% van de bevolking zal alleen milde klachten hebben als iedereen geïnfecteerd is, hoe kom je in godsnaam erbij dat 60-70% dan ziek thuis zit. De meeste mensen die er ernstig ziek van worden zijn bejaarden en die zitten sowieso al de hele dag thuis, die doen niets meer voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat 60-70% (dat is een realistisch scenario) ziek thuis zit. Hoeveel miljard gaat dat kosten denk je?
En de realiteit is dat als we niet onze collectieve(!) maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, en allemaal Yoshi's gaan worden, dit probleem nog meer uit de klauwen gaat lopen dan het nu al doet. En dan hebben we écht een probleem en wordt het hamsteren van wc-papier wel het minste van onze problemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef kree het volgende:
[..]
Echt ik heb geen flauw idee, zeg het ook niet als wetenschapper erover ofzo. Maar gewoon de realiteit zoals ie nu is.
Je hebt gelijk. Fuck al die bejaarden, zolang jouw bankrekening maar gespekt wordt is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De meeste mensen die er ernstig ziek van worden zijn bejaarden en die zitten sowieso al de hele dag thuis, die doen niets meer voor de maatschappij.
Dat is prima als de collectiviteit? Mijn salaris gewoon doorbetaald voor mij als werknemer etc en ook voor werkgever dan ben ik het helemaal met je eens hoor?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de realiteit is dat als we niet onze collectieve(!) maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, en allemaal Yoshi's gaan worden, dit probleem nog meer uit de klauwen gaat lopen dan het nu al doet. En dan hebben we écht een probleem en wordt het hamsteren van wc-papier wel het minste van onze problemen.
Als je dat ten koste van je werknemers doet verdien je het gewoon om failliet te gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maatschappelijke verantwoordelijkheidlaat me niet lachen. Misschien zit jij in een positie waar het allemaal niet uitmaakt, maar de meeste kleine ondernemers moeten gewoon geld verdienen om rond te komen.
Ben je nou echt zo dom of doe je alleen als of. We zijn toch geen mieren, of bijen met een hive mind ofzo. Mensen denken nou eenmaal niet aan het grote plaatje, rij maar eens om 7:00 in de spitsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de realiteit is dat als we niet onze collectieve(!) maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, en allemaal Yoshi's gaan worden, dit probleem nog meer uit de klauwen gaat lopen dan het nu al doet. En dan hebben we écht een probleem en wordt het hamsteren van wc-papier wel het minste van onze problemen.
Zucht waarom neem ik de tijd ook, jij bent echt kansloosquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Fuck al die bejaarden, zolang jouw bankrekening maar gespekt wordt is er niets aan de hand.
Hoezo "ten koste" dat heet toch gewoon samenwerken? We verdienen er allemaal toch wat aan of niet? Lul niet zo dom. Als iemand ziek is dan ben je ziek, prima dan krijg je gewoon doorbetaald dat zijn de regels. Als je niet ziek bent kom je gewoon werken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je dat ten koste van je werknemers doet verdien je het gewoon om failliet te gaan.
De allerrijksten en rijken hebben toch nooit zelf langdurig gewerkt, met het risico om met zo'n zieke als jou te moeten werken? Jij gunt dus wel de arme collega's van jou dezelfde ziekte als jou, maar niet de allerrijksten en rijken. Verklaar dat maar eens aan alle werkenden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:19 schreef kree het volgende:
[..]
Ok meld me ziek met verkoudheid en dan? Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he? Of anders vertel me.
Maar kan nu al zeggen dat mijn werkgever daar niet op zit te wachten en ik ook niet eigenlijk
Als het RIVM zegt "Met lichte klachten thuisblijven" en jij zegt gewoon domweg van "Ik geloof je niet, je komt werken of je krijgt ontslag op staande voet" dan hoop ik dat al je werknemers vanaf maandag gewoon met lichte klachten thuis zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo "ten koste" dat heet toch gewoon samenwerken? We verdienen er allemaal toch wat aan of niet? Lul niet zo dom. Als iemand ziek is dan ben je ziek, prima dan krijg je gewoon doorbetaald dat zijn de regels. Als je niet ziek bent kom je gewoon werken.
Euh nee ik gun dat me collega’s niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De allerrijksten en rijken hebben toch nooit zelf langdurig gewerkt, met het risico om met zo'n zieke als jou te moeten werken? Jij gunt dus wel de arme collega's van jou dezelfde ziekte als jou, maar niet de allerrijksten en rijken. Verklaar dat maar eens aan alle werkenden.
Dat is de vraag. Dit is een vrij unieke situatie en ik verwacht dat ook dit uiteindelijk (deels) gedekt gaat worden door een overheidspotje.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:06 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is prima als de collectiviteit? Mijn salaris gewoon doorbetaald voor mij als werknemer etc en ook voor werkgever dan ben ik het helemaal met je eens hoor?
Maar dat gebeurt niet?
Zoals ik al zei, ik snap het perspectief voor veel ondernemers/flexwerkers. Of het wenselijk is, is een andere vraag. Deze grote maatregelen zijn ook gisteren pas ingevoerd. Ik denk dat er momenteel heel veel overlegd wordt tussen allerlei beleidsorganen.quote:Ik denk aan mezelf dan en moet eind vd maand de huur en weet ik veel alle rekeningen betalen.
Er is (bijna) geen spits meer. Omdat bedrijven en werknemers hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mensen denken nou eenmaal niet aan het grote plaatje, rij maar eens om 7:00 in de spits![]()
Nou het werd al beetje gedekt voor mkb hoorde ik op het nieuws hoor. Maarja is dat genoeg en idd het is een situatie die nog niet is voortgekomen, nouja sars kun je nog bedenken. Maar dat was toch kleinschaliger of vogelgriepquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Dit is een vrij unieke situatie en ik verwacht dat ook dit uiteindelijk (deels) gedekt gaat worden door een overheidspotje.
[..]
Zoals ik al zei, ik snap het perspectief voor veel ondernemers/flexwerkers. Of het wenselijk is, is een andere vraag. Deze grote maatregelen zijn ook gisteren pas ingevoerd. Ik denk dat er momenteel heel veel overlegd wordt tussen allerlei beleidsorganen.
Het RIVM adviseert. Net zoals ze 2 maanden geleden zeiden dat dit virus niet zo besmettelijk zou zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het RIVM zegt "Met lichte klachten thuisblijven" en jij zegt gewoon domweg van "Ik geloof je niet, je komt werken of je krijgt ontslag op staande voet" dan hoop ik dat al je werknemers vanaf maandag gewoon met lichte klachten thuis zitten.
Want anders is jouw bedrijf gewoon een besmettingshaard.
Prima als jij jouw financiële situatie vele malen belangrijker vindt dan een collectieve pandemie te bestrijden (en ik snap het echt wel voor kleinere ondernemers), maar dit soort nepnieuws verspreiden slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het RIVM adviseert. Net zoals ze 2 maanden geleden zeiden dat dit virus niet zo besmettelijk zou zijn
Hij heeft op zich wel een punt en dat is dat het RIVM er totaal geen zicht op heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima als jij jouw financiële situatie vele malen belangrijker vindt dan een collectieve pandemie te bestrijden (en ik snap het echt wel voor kleinere ondernemers), maar dit soort nepnieuws verspreiden slaat natuurlijk nergens op.
quote:Wat gebeurt er met mensen die weer beter zijn?
Die worden voorlopig nergens gemeld, omdat mensen dat niet hoeven te doen. De cijfers van het RIVM zullen daardoor alleen stijgen. Het aantal betermeldingen wordt er niet weer van afgetrokken.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima als jij jouw financiële situatie vele malen belangrijker vindt dan een collectieve pandemie te bestrijden (en ik snap het echt wel voor kleinere ondernemers), maar dit soort nepnieuws verspreiden slaat natuurlijk nergens op.
Ik lees "lijkt" en "met wat nu bekend is".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/rivm/status/1222434228513705984
Wie luistert er nu naar het RIVM als je YoshiBignose op het fok forum hebt!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Het RIVM adviseert. Net zoals ze 2 maanden geleden zeiden dat dit virus niet zo besmettelijk zou zijn Zo'n partij kan je toch niet serieus nemen.
Je kan je beter afvragen of die vluchtelingen nu nog wel zo happig zijn om naar Europa te komen nu dat virus overal aanwezig lijkt te zijn hier.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Serieuze vraag:
Nederland gaat nu alle vluchten uit China en andere brandhaarden weren. Beetje laat maar goed, gaan we nu dus ook vluchtelingen weren? Aangezien het ook in het midden Oosten en Afrika is uitgebroken?
En die losgelaten vluchtelingen uit Turkije? Daar zijn ook besmettingen?
Er was toen al genoeg bekend... het "lijkt" me dat je als rijksinstituut toch eerst ergens in gaat verdiepen voordat je wat roept. En meer dan een maand later blijft het belangrijkste advies geen handen schudden. Tja, ik vind het niet gek dat mensen het RIVM dan niet zo serieus nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees "lijkt" en "met wat nu bekend is".
En zo is hetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie luistert er nu naar het RIVM als je YoshiBignose op het fok forum hebt!
Was er toen al "genoeg bekend" ja?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er was toen al genoeg bekend... het "lijkt" me dat je als rijksinstituut toch eerst ergens in gaat verdiepen voordat je wat roept. En meer dan een maand later blijft het belangrijkste advies geen handen schudden. Tja, ik vind het niet gek dat mensen het RIVM dan niet zo serieus nemen.
[..]
En zo is hetnu alleen nog mensen die naar me willen luisteren....
Met een tablet kunnen ze hier gewoon inloggen op het systeem van school, daar staan hun taken al klaar. Best handig in geval van noodquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:23 schreef polderturk het volgende:
Ik heb wel een tussenoplossing voor het thuisblijven van kinderen.
Ik ben de enige kostverdiener thuis.
Mijn kinderen kunnen thuisblijven. Als we schoolboeken meekrijgen kan ik ervoor zorgen dat mijn kinderen de dingen doen die gedaan moeten worden.
Als de helft van de kinderen thuisblijven kunnen de kinderen op school verder uit elkaar zitten.
Heeft niks met de cultuur te maken. Singapore, net als bijv. Hong Kong (of nog erger Noord Korea) zijn gewoon autoritaire staten waar privacy niks meer waard is en er overal camera's hangen. Zitten genoeg nadelen aan zo'n systeem. Bij dit soort epidemieën kan het een voordeel zijn, maar mensen het land uitgooien omdat ze niet de straat op mochten klinkt niet echt als een land waar ik zou willen wonen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Was er toen al "genoeg bekend" ja?
Verder blijft het belangrijkste advies niet "geen handen schudden", maar zoveel mogelijk sociale isolatie. Het effect daarvan zie je bijvoorbeeld in Singapore waar het de cultuur is om dat soort adviezen wel op te volgen. Belangrijkste bij dit soort epidemieën is nou eenmaal dat je de reproductieratio van het virus onder de 1 krijgt.
Dat is natuurlijk onzin. Het beleid op het gebied van vaccinatie is ook duidelijk, maar toch neemt de vaccinatiegraad af met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heeft niks met de cultuur te maken. Singapore, net als bijv. Hong Kong (of nog erger Noord Korea) zijn gewoon autoritaire staten waar privacy niks meer waard is en er overal camera's hangen. Zitten genoeg nadelen aan zo'n systeem. Bij dit soort epidemieën kan het een voordeel zijn, maar mensen het land uitgooien omdat ze niet de straat op mochten klinkt niet echt als een land waar ik zou willen wonen.
En we doen wel alsof Nederlanders zo eigenwijs zijn en nooit luisteren, maar dat komt met name door het gebrekkige beleid van de overheid. Als het kabinet loopt te twijfelen doen mensen dat ook. Ze hadden veel eerder een duidelijk standpunt in moeten nemen.
Je moet gewoon tegen jouw werkgever zeggen, dat de allerrijksten en rijken zelf nog nooit langdurig gewerkt hebben met zieke kerels in een bedrijf, bedrijven waar men op elkaars lippen zit, waardoor de kans om besmet te worden zeer groot is. Is die niet voor rede vatbaar dan knuffel je hem maar eens, zodat die werkgever ook ziek wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:15 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee ik gun dat me collega’s niet?
Maar ga dat maar eens uitleggen tegen een werkgever die hier ook tegen op loopt gegarandeerd al is het al werk wat niet gedaan wordt etc.
Vraag dus waar is de grens om je ziek te melden? Dat weet niemand wat ze nu omschrijven voldoet aan 9/10 standaard verkouden zijn wat niks vreemds is.
Ok als iedereen zich ziek gaat melden??? Ik werk voor een klein bedrijfje he en dat kost hem nl de kop of er moet heel veel subsidie zijn nu. Ok er is wat. Maarja joh regering en overheid, komt allemaal te laat.
Ik zeg zolang geen koorts, allemaal rustig aan en gewoon doorwerken corona of niet. Het is toch al niet meer te stoppen of in een gebied te houden.
Het beleid is inderdaad duidelijk: je bent niet verplicht om je kind te laten vaccineren. Blijkbaar zijn er mensen die het in hun hoofd gekregen hebben dat vaccineren niet goed is. Ook dat is niet onbegrijpelijk met zo'n overheid. Een land als Singapore verplicht dat gewoon.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Het beleid op het gebied van vaccinatie is ook duidelijk, maar toch neemt de vaccinatiegraad af met alle gevolgen van dien.
-> wanneer zijn die maatregelen genomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Maar blijkbaar helpen de strengere maatregelen ook niet in Italië. Weer 2500 nieuwe besmettingen. Dus waarom zouden we exact hetzelfde doen als Italië.
Omdat het de verspreiding wel vertraagt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Maar blijkbaar helpen de strengere maatregelen ook niet in Italië. Weer 2500 nieuwe besmettingen. Dus waarom zouden we exact hetzelfde doen als Italië.
Hoe moeten de kinderen leren dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Netflixed het volgende:
Vanaf maandag geen les op meerdere basisscholen, middelbare scholen en mbo's
https://nos.nl/artikel/23(...)cholen-en-mbo-s.html
Een paar weken niet naar school, ik denk dat ze voortaan door het leven zullen moeten als kwijlende debielen helaas. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:47 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hoe moeten de kinderen leren dan?Wat betekent dit voor hun toekomst?
In India slopen dat soort kinderen schepen. Wij hebben stranden en een grote haven dan hoeven die boten niet dat hele takkeeind naar India te varen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:47 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hoe moeten de kinderen leren dan?Wat betekent dit voor hun toekomst?
Ben blij dat je toon al veranderd is van “ja maar hoe ver gaan we” naar “we gaan nog veel verder”.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag in een van de actualiteitenprogramma's een kerel voorbijkomen die het naar mijn juist verwoorde: Hij wees erop dat Nederlanders een andere mentaliteit hebben dan Chinezen of Zuid-Koreanen. Wij laten ons niet graag de les lezen door de overheid of welke autoriteit dan ook. Direct vergaande maatregelen van stal halen werkt dus averechts. Je moet stapsgewijs de regels aanscherpen, anders hebben wij er met z'n allen schijt aan.
Dat zit in de mens. Eerder te veel voorzichtigheid dan te weinig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:58 schreef Cherni het volgende:
Totale paniek. Kom je in een hoestbui omdat je je verslikt staan mensen je al vreemd aan te kijken.
Je moet het niet onderschatten, maar slaat het niet allemaal door?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:58 schreef Cherni het volgende:
Totale paniek. Kom je in een hoestbui omdat je je verslikt staan mensen je al vreemd aan te kijken.
Je moet het niet onderschatten, maar slaat het niet allemaal door?
Gisteren werd op NPO radio 1 gevraagd aan moslims in een moskee in Amsterdam waarom er meer dan 100 man daar waren want de regering had het verbod uitgevaardigd voor groepen mensen van meer dan 100 personen. Antwoord van deze achterlijke idioten: "wij zijn niet bang want wij geloven in Allah die dit virus heeft gemaakt".quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:29 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse overheid moet Philips dwingen ZO SNEL MOGELIJK een fabriek in te richten in Nederland voor het bouwen van beademingsapparatuur.
Ik ben zelf geen moslim meer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:51 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Gisteren werd op NPO radio 1 gevraagd aan moslims in een moskee in Amsterdam waarom er meer dan 100 man daar waren want de regering had het verbod uitgevaardigd voor groepen mensen van meer dan 100 personen. Antwoord van deze achterlijke idioten: "wij zijn niet bang want wij geloven in Allah die dit virus heeft gemaakt".
Daarom zeg ik keer op keer, moslims horen niet in Nederland want ze berokkenen ons teveel schade
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
en dan flinke rellen laten ontstaan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen moslim meer.
In Nederland hebben moskeeen alle vrijdaggebeden verboden. Mijn vader gaat niet meer naar de moskee sinds de uitbraak. Heel weinig moslims delen deze gedachte.
Er zijn ook christenen die zich niet laten inenten/vaccineren en zo. In Griekenland zijn er christenen die in kerken mariabeelden blijven kussen ondanks Corona.
Laat de overheid de moskeeën tijdelijk sluiten zou ik zeggen.
Goed geantwoord. Ik beschouw je vanaf nu als een echte Nederlander.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
In Nederland hebben moskeeen alle vrijdaggebeden verboden. Mijn vader gaat niet meer naar de moskee sinds de uitbraak. Heel weinig moslims delen deze gedachte.
Er zijn ook christenen die zich niet laten inenten/vaccineren en zo. In Griekenland zijn er christenen die in kerken mariabeelden blijven kussen ondanks Corona.
Had een groep grefo's trouwens ook niet zoiets geroepen als dat dit een straf van god was? Mensen die zo denken moet je op een eiland droppen waar ze zo min mogelijk andere mensen kunnen beinvloeden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voorkomen van individuele gevallen. Het gaat om het voorkomen dat teveel mensen tegelijk besmet worden. Mensen die thuisblijven helpen hiermee ook de mensen die wel een hoog risico hebben om besmet te raken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zult het toch wel met mij eens zijn, dat mensen die werken een veel te hoog risico lopen om besmet te worden, en daardoor veel nadelige gevolgen zouden kunnen hebben? Dat is toch nooit rechtvaardig?
Een straf voor wie ? De ziekte is in het begin verspreid door Chinese christenen en de hardst getroffen landen in Europa zijn Spanje en Italie - niet bepaald ongelovig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:32 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Had een groep grefo's trouwens ook niet zoiets geroepen als dat dit een straf van god was?
Als het gaat om het voorkomen dat er teveel mensen tegelijkertijd besmet raken, dan moet men toch alle werkenden vrijaf geven, totdat het land corona vrij is? Want de werkenden hebben toch veelvuldig contacten met steeds wisselende mensen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 19:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voorkomen van individuele gevallen. Het gaat om het voorkomen dat teveel mensen tegelijk besmet worden. Mensen die thuisblijven helpen hiermee ook de mensen die wel een hoog risico hebben om besmet te raken.
Besmet raken wanneer de medische zorg het gewoon prima aankan is een stuk minder ernstig dan besmet worden wanneer tegelijkertijd het hele land besmet is en de medische zorg volledig overspannen is.
Stel je voor je hebt 1 miljoen mensen en bij het allemaal blijven werken zal in een periode van 1 maand 10% besmet raken waarvan 20% ziekenhuisopname nodig heeft, dan heb je dus 100.000 mensen besmet waarvan 20.000 ziekenhuisopname.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het gaat om het voorkomen dat er teveel mensen tegelijkertijd besmet raken, dan moet men toch alle werkenden vrijaf geven, totdat het land corona vrij is? Want de werkenden hebben toch veelvuldig contacten met steeds wisselende mensen?
yep geen werkenden meer, geen kinderen meer naar school totdat het land corona vrij isquote:Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het gaat om het voorkomen dat er teveel mensen tegelijkertijd besmet raken, dan moet men toch alle werkenden vrijaf geven, totdat het land corona vrij is? Want de werkenden hebben toch veelvuldig contacten met steeds wisselende mensen?
Toch niet veel anders dan de rest van Europa? Op wat klef zingende Italianen na.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef YoungDriller het volgende:
Wat een kutvolk zijn we als het er op aankomt zeg.
Dat gaat nooit meer lukken, dat virus krijgen we echt niet meer helemaal weg. We hebben gewoon veel mensen nodig die er immuun voor zijn geworden.quote:Op zondag 15 maart 2020 10:59 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
yep geen werkenden meer, geen kinderen meer naar school totdat het land corona vrij is
Je kan toiletborstels inslaan. Combineert mooi met toiletpapier.quote:Op zondag 15 maart 2020 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
Ik was aan het hamsteren bij de IKEA ., maar daar was nog zat, verkeerde winkel
Of medicijnen/vaccins. Aan beide wordt hard gewerkt.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat nooit meer lukken, dat virus krijgen we echt niet meer helemaal weg. We hebben gewoon veel mensen nodig die er immuun voor zijn geworden.
Dat gaat veel te lang duren. Vaccins langer dan een jaar medicijnen nog vele maanden zo ver ik begrepen heb.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:18 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Of medicijnen/vaccins. Aan beide wordt hard gewerkt.
quote:Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021
In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt. Ook zouden maar liefst 7,9 miljoen Britten in het ziekenhuis kunnen belanden. Dat blijkt uit een geheim document, een briefing voor de Britse regering, dat is ingezien door de krant The Guardian.
De experts vrezen een enorme druk op de gezondheidszorg. "De verwachting is dat tot wel 80 procent van de bevolking geïnfecteerd raakt met Covid-19 in de komende twaalf maanden."
Als de verwachting uitkomt, schatten de experts in dat alleen al in Groot-Brittannië tussen de 318.660 en 531.100 mensen sterven aan de gevolgen van het coronavirus.
Dat hangt ervan af, wellicht zijn er bestaande medicijnen die werken. Voor vaccins zal het inderdaad ongeveer 14 maanden duren.quote:Op zondag 15 maart 2020 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat veel te lang duren. Vaccins langer dan een jaar medicijnen nog vele maanden zo ver ik begrepen heb.
Dan hoeven we ons over het Corona-Virus an sich niet zo'n zorgen te maken denk ik, maar eerder over de miljoenen werklozen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:14 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-maatregelen-rivm-3
[..]
Daarom dacht Rutte zeker aan de economie .... lolquote:Op zondag 15 maart 2020 23:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan hoeven we ons over het Corona-Virus an sich niet zo'n zorgen te maken denk ik, maar eerder over de miljoenen werklozen.
Besnedenquote:Op maandag 16 maart 2020 06:34 schreef theunderdog het volgende:
Zijn er eigenlijk studies die al uitwijzen waarom het deze jonge zo zwaar heeft getroffen, terwijl hij gezond was??
Bij sommige slachtoffers slaat het immuunsysteem op hol, dat zal bij hem ook wel het geval zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:34 schreef theunderdog het volgende:
Zijn er eigenlijk studies die al uitwijzen waarom het deze jonge zo zwaar heeft getroffen, terwijl hij gezond was??
Maar waardoor komt dat? dat moet toch een oorzaak hebben?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij sommige slachtoffers slaat het immuunsysteem op hol, dat zal bij hem ook wel het geval zijn.
Ieder mens is weer wat anders. Waarom komt het dat tijden crisissituaties als dit sommige mensen in totale paniek verkeren en sommige hun hoofd koel kunnen houden?quote:Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waardoor komt dat? dat moet toch een oorzaak hebben?
Open deur. Ik heb interesse in waarom dat zo is.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ieder mens is weer wat anders. Waarom komt het dat tijden crisissituaties als dit sommige mensen in totale paniek verkeren en sommige hun hoofd koel kunnen houden?
Op dit moment zijn het aantal IC bedden meer dan voldoende. Het dodental heeft daarom andere oorzaken.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:28 schreef polderturk het volgende:
Hieronder een bericht can Paulgo. We zijn de lul.
Hieronder een goed nieuwsartikel, waar gesteld wordt dat juist het aantal IC bedden per 100.000 inwoners zo van invloed is op de sterftecijfers aan corona en eigenlijk nog erger de veel hogere sterfte kans van andere niet-besmette ongevals/ernstig zieke patienten bij zo'n pandemie:
"It turns out one of the key factors affecting the mortality rate of coronavirus disease, or COVID-19, appears to be the availability of intensive-care beds – and that means the availability of ventilators. Countries whose governments decided to invest in large numbers of ventilators appear to have half the mortality rate of countries that didn’t.
The world leaders in equipped-bed availability are the United States, with 35 beds with ventilators for every 100,000 people, and Germany and Taiwan, with 30 each. Italy has about a dozen. Canada, with 10 to 12 ICU beds for every 100,000 people"
bron:
https://www.theglobeandma(...)adly-cost-of-a-lack/
Ons land bungelt bijna onderaan in de EU met het absurd lage aantal van 6,4 IC bedden per 100.000 inwoners..
[ afbeelding ]
Dit is ook een plausibele verklaring dat in ons land maar liefst 10 keer meer patienten (20 doden op 1135 besmettingen)overlijden aan corona dan in ons buurland Duitsland ( 11 doden op 5426 besmettingen)..
Daar zouden wij naast dit kabinet ook alle kabinetten uit het verleden voor moeten verantwoordelijk stellen....
Het bezuinigen op de verpleegkundeopleidingen, studiestops bij geneeskunde enz.
Kan zijn dat ze in Duitsland gewoon veel meer mensen getest hebben t.o.v. het aantal doden.quote:Op maandag 16 maart 2020 10:57 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Op dit moment zijn het aantal IC bedden meer dan voldoende. Het dodental heeft daarom andere oorzaken.
Mensen zijn achterlijk, totdat het te laat is.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Je ziet overal nog genoeg volk op straat. Ouderlingen die aan het fietsen zijn, scholieren die van hun schoolvrije weken gebruik maken om te winkelen, mensen die aan het hardlopen zijn... Zo ga je de verspreiding natuurlijk nooit remmen.
Afgelopen middag nog, bij mij op het pleintje, voor mn woning; De buren die daar gezellig aan het buren waren, tafeltje + stoelen erbij. Ik dacht WTF.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Je ziet overal nog genoeg volk op straat. Ouderlingen die aan het fietsen zijn, scholieren die van hun schoolvrije weken gebruik maken om te winkelen, mensen die aan het hardlopen zijn... Zo ga je de verspreiding natuurlijk nooit remmen.
Duitsland doet het qua cijfers in elk geval veel beter dan de andere grote Europese landen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:28 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze in Duitsland gewoon veel meer mensen getest hebben t.o.v. het aantal doden.
De Duitse Gründlichkeit gaat veel verder dan de halve maatregelen in Nederland.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Duitsland doet het qua cijfers in elk geval veel beter dan de andere grote Europese landen.
Waarschijnlijk meer getest inderdaad.
Kappers?quote:Op maandag 16 maart 2020 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Duitse Gründlichkeit gaat veel verder dan de halve maatregelen in Nederland.
Merkel kondigde zojuist aan dat alle winkels op slot moeten. Alleen supermarkten, kappers en apotheken blijven open.
Precies, het is nog steeds veel te druk in supermarkten. Zie daar namelijk veel mensen die ik om besmetting te voorkomen niet te dichtbij wil hebben en waarmee ik ook niet hand in hand mee zou willen lopen. Degene die ik niet vrees, is het hygiënische vrouwelijke personeel.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Buiten fietsen en hardlopen heeft natuurlijk een besmettingskans van 0. Tenzij iemand je in je gezicht gaat hoesten of niezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ieder mens kan dood gaan aan een griepje, de kans is alleen heel klein als je 16 bent. Kun je heel veel theorie op los laten maar is gewoon zo. Zinloos om dit soort paniekberichten nu te gaan verspreiden want er is gewoon vrijwel geen risico voor de gemiddelde 16 jarige.quote:Op maandag 16 maart 2020 07:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Open deur. Ik heb interesse in waarom dat zo is.
Dus vroeg mij gewoon af of men dat misschien weet. Maar kan er niets over vinden.
Mwa, in Spanje en Italie zijn ze ook nogal grondig momenteel.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Duitse Gründlichkeit gaat veel verder dan de halve maatregelen in Nederland.
Merkel kondigde zojuist aan dat alle winkels op slot moeten. Alleen supermarkten, kappers en apotheken blijven open.
Als je haar maar goed zit...quote:Op maandag 16 maart 2020 17:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, in Spanje en Italie zijn ze ook nogal grondig momenteel.
Trouwens, alles dicht behalve de kapper![]()
Wat een domme opmerking. Mensen die zzp'er zijn weten tenminste wat echt werken is. Als je niks doet krijg je niks. Als je ziek bent krijg je niks. Als je op vakantie wil krijg je niks. In tegenstelling tot al die ambtenaren en andere luie loonslaven die hele dag lopen te youtuben op kosten van de werkgever. Niet iedereen hoeft succesvol te zijn, maar iemand die gewoon hard werkt voor z'n geld moet je niet afstraffen.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:38 schreef TjjWester het volgende:
Nederland zit vol met zzp`ers die schijnzelfstandige zijn, beunhaas of werk verrichten dat beter in loondienst kan gedaan worden(en nauwelijks rondkomen) dit soort zelfstandige zijn geen aanwinst en zullen nooit succesvol zijn.
Daar kunnen we beter afscheid van nemen.
Ik neem aan dat hij bedoelt afscheid nemen van die schijnzelfstandigheidsconstructies, niet van de mensen...quote:Op maandag 16 maart 2020 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je haar maar goed zit...
[..]
Wat een domme opmerking. Mensen die zzp'er zijn weten tenminste wat echt werken is. Als je niks doet krijg je niks. Als je ziek bent krijg je niks. Als je op vakantie wil krijg je niks. In tegenstelling tot al die ambtenaren en andere luie loonslaven die hele dag lopen te youtuben op kosten van de werkgever. Niet iedereen hoeft succesvol te zijn, maar iemand die gewoon hard werkt voor z'n geld moet je niet afstraffen.
Juist dat soort zelfstandige zijn verkapte loondienst werkers die zich voordoen als zelfstandige.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je haar maar goed zit...
[..]
Wat een domme opmerking. Mensen die zzp'er zijn weten tenminste wat echt werken is. Als je niks doet krijg je niks. Als je ziek bent krijg je niks. Als je op vakantie wil krijg je niks. In tegenstelling tot al die ambtenaren en andere luie loonslaven die hele dag lopen te youtuben op kosten van de werkgever. Niet iedereen hoeft succesvol te zijn, maar iemand die gewoon hard werkt voor z'n geld moet je niet afstraffen.
Het was geen doodverwensing.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij bedoelt afscheid nemen van die schijnzelfstandigheidsconstructies, niet van de mensen...
Zo lees ik het niet. Natuurlijk moeten we van die constructies af... maar vertel dat maar aan PostNL.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij bedoelt afscheid nemen van die schijnzelfstandigheidsconstructies, niet van de mensen...
Dus je wil alleen succesvolle zelfstandigen en de rest is niet geschikt? Klinkt inderdaad erg zoals de Amerikanen, of je hebt het gemaakt, of je slaapt onder de brug. Maar guess what, je kan niet altijd alleen goede ondernemers hebben. Sommige mensen zijn gewoon prutsers, of ze nou in loondienst zitten of zelfstandige zijn. Maar als loonslaaf komen ze uiteindelijk in de ww of bijstand en dan hebben we er helemaal niets aan.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Juist dat soort zelfstandige zijn verkapte loondienst werkers die zich voordoen als zelfstandige.
Als je het eene gat met andere vult, je hele leven moet druk moet maken over de fiancieen en je wekelijks moet afvragen of je wel opdrachten krijgt dan ben je niet geschikt. Zet een fatsoenlijk bedrijf op of doe het niet.
Go big or go home zoals de amerikanen zeggen.
Dat soort "mannetjes" richten over het algemeen veel schade aan bij particulieren en zijn financieel zeer instabiel. Deze mensen zijn geen aanwinst als zelfstandig. we kunnen ze beter helpen met een loondienst verband of desnoods een sociaal vangnet.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo lees ik het niet. Natuurlijk moeten we van die constructies af... maar vertel dat maar aan PostNL.
[..]
Dus je wil alleen succesvolle zelfstandigen en de rest is niet geschikt? Klinkt inderdaad erg zoals de Amerikanen, of je hebt het gemaakt, of je slaapt onder de brug. Maar guess what, je kan niet altijd alleen goede ondernemers hebben. Sommige mensen zijn gewoon prutsers, of ze nou in loondienst zitten of zelfstandige zijn. Maar als loonslaaf komen ze uiteindelijk in de ww of bijstand en dan hebben we er helemaal niets aan.
Liefst heel veel succesvolle echte zelfstandigen, maar zelfstandigen die jaren achter elkaar maar 1 opdrachtgever hebben zijn niet zelfstandig en de opdrachtgevers die hieraan meewerkt zou allang een boete vanuit de overheid gekregen moeten hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dus je wil alleen succesvolle zelfstandigen en de rest is niet geschikt?
Je bent niet goed wijs manquote:Op maandag 16 maart 2020 17:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat soort "mannetjes" richten over het algemeen veel schade aan bij particulieren en zijn financieel zeer instabiel. Deze mensen zijn geen aanwinst als zelfstandig. we kunnen ze beter helpen met een loondienst verband of desnoods een sociaal vangnet.
Waar maak jij je druk om? Zelfstandigen die achter elkaar maar 1 opdrachtgever hebben werken gewoon en gebruiken geen sociale voorzieningen. Veel beter dan loonslaven die maar job hoppen en iedere keer wat WW meepakken, ziek melden met hoofdpijn op maandag of verplicht hun geld willen hebben ondanks dat de werkgever financiële problemen heeft.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liefst heel veel succesvolle echte zelfstandigen, maar zelfstandigen die jaren achter elkaar maar 1 opdrachtgever hebben zijn niet zelfstandig en de opdrachtgevers die hieraan meewerkt zou allang een boete vanuit de overheid gekregen moeten hebben.
Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:20 schreef TjjWester het volgende:
Volgens experts is de snelste en beste weg naar normalisatie zoveel mensen besmetten. Voor de meeste mensen is het slechts een milde vorm van het griep en de kans op de sterfte is bijzonder laag.
Eerder vormen van SARS waren veel dodelijker maar hadden niet deze impact.
Het overgrote deel hoeft en wordt op dit moment niet opgenomen. sommige ziekenhuizen weigeren zelfs mensen boven de 70.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.
Dat ze in Italië weigeren om de meest kwetsbare mensen op te nemen is dus niet omdat het niet hoeft. Dat is precies vanwege de besmettingspiek die de ziekenhuizen niet aankunnen. Het beste is om de aantal besmettingen zoveel mogelijk te spreidden over de tijd en om te zorgen dat de meest kwetsbare nooit geïnfecteerd raken.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het overgrote deel hoeft en wordt op dit moment niet opgenomen. sommige ziekenhuizen weigeren zelfs mensen boven de 70.
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Buiten fietsen en hardlopen heeft natuurlijk een besmettingskans van 0. Tenzij iemand je in je gezicht gaat hoesten of niezen.
Wel als ze minstens 2 m afstand houden van elkaarquote:Op maandag 16 maart 2020 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.
Kut, Markie is het met mee eens, dat kan nooit een goed teken zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.
Dat die experts dan maar eens vaker gaan winkelen in goedkopere supermarkten, waar het altijd heel druk is. Maar dan moeten die experts wel dicht op het winkelend publiek gaan staan en handje schudden met iedereen in de supermarkt.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:20 schreef TjjWester het volgende:
Volgens experts is de snelste en beste weg naar normalisatie zoveel mensen besmetten. Voor de meeste mensen is het slechts een milde vorm van het griep en de kans op de sterfte is bijzonder laag.
Eerder vormen van SARS waren veel dodelijker maar hadden niet deze impact.
Groeps immuniteit is de beste oplossing, geen halfbakken polder constructie.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat die experts dan maar eens vaker gaan winkelen in goedkopere supermarkten, waar het altijd heel druk is. Maar dan moeten die experts wel dicht op het winkelend publiek gaan staan en handje schudden met iedereen in de supermarkt.
Ja, dan ga maar eens wat vaker jouw boodschappen in goedkopere supermarkten doen als het er te druk is. Dan loop je namelijk een grotere kans om besmet te worden met dat virus en kan je proberen om immuun te worden. Maar dat durven de experts die zichzelf tot experts benoemd hebben dan toch weer niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Groeps immuniteit is de beste oplossing, geen halfbakken polder constructie.
Juist en ik als oudere ga ochtend's vroeg naar de superquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, dan ga maar eens wat vaker jouw boodschappen in goedkopere supermarkten doen als het er te druk is. Dan loop je namelijk een grotere kans om besmet te worden met dat virus en kan je proberen om immuun te worden. Maar dat durven de experts die zichzelf tot experts benoemd hebben dan toch weer niet.
Ik ga altijd pas de supermarkt in als de krachtige opa's en oma's niet meer binnen zijn. Want die willen experimenten op jongeren die winkelen moeten. Met de nadruk op moeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist en ik als oudere ga ochtend's vroeg naar de super
ik heb helemaal nog geen boodschappen gedaan vorige week, ik doe met een toiletrol een maand , ha ha ha
Welke landen kiezen nog meer voor deze "beste oplossing" en wat betekent deze keuze voor ouderen, zwakkeren en mensen met chronische aandoeningen?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Cytokine stormquote:Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waardoor komt dat? dat moet toch een oorzaak hebben?
nee hoor, dit is echtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
De corona outbreak is een hoax en verzonnen om de oververhitte economie wat af te remmen.
Volledige lockdown en niet stressen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nee hoor, dit is echt
alleen er zijn virussen, ziektes vele malen erger zijn dan dit corona (covid-19)
de speech van Rutte vond ik wel goed, maar ik vind de speech van Macron beter om gewoon meteen in volledige lockdown te gaan nu
niet stressen, stress kan ook slecht zijn voor je gezondheid
dus gewoon drukke menigtes vermijden, maar ik zou zeggen ook niet hele dag binnenzitten, maar af en toe naar buiten in de tuin, frisse buitenlucht is ook goed lijkt me
gewoon wat afleiding zoeken gedurende deze tijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:05 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volledige lockdown en niet stressen.
Opmerkelijke combinatie.
Kan ik mij wat bij voorstellen maar ik vind het wel beetje naief.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De eerste grote ronde is de Giro d'Italia. Die is nu 2 weken uitgesteld, maar het zal niemand verbazen als die voor het eerst sinds de 2e wereldoorlog komt te vervallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:22 schreef Frutsel het volgende:
EK Voetbal naar zomer 2021... logisch gevolg
CL finale naar 27 juni
ESF vermoedelijk ook exit...of verplaatst...what's next? De Tour...?
ow ik dacht dat die voor onbepaalde tijd was uitgesteldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De eerste grote ronde is de Giro d'Italia. Die is nu 2 weken uitgesteld, maar het zal niemand verbazen als die voor het eerst sinds de 2e wereldoorlog komt te vervallen.
In het huidige tijdperk is dit zeker mogelijk. Als je ziet hoe snel mensen elkaar napraten of berichten die ze gelezen hebben overnemen zonder zelf een beetje onderzoek te doen. Als je dan rond gaat vragen over hoeveel mensen je echt kent die in quarantaine zitten dan is het antwoord 0. Het is altijd via via via via. Ik weet 100% zeker dat je dit als hoax zo de wereld in kan brengen en er totale paniek en chaos is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
De corona outbreak is een hoax en verzonnen om de oververhitte economie wat af te remmen.
Je doet net alsof het een standaard gegeven is en iedereen met Corona permanente longschade oploopt..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Komen steeds meer berichten naar buiten dat Corona (ook bij jonge mensen) je longen blijvend? naar de klote helpt.
Ik wil dus graag weten of er inderdaad bij veel gevallen geen blijvende schade is, want ik krijg niks mee van mensen die gezond verklaard zijn of hoe het ze inmiddels afgaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je doet net alsof het een standaard gegeven is en iedereen met Corona permanente longschade oploopt..
Het kan gebeuren, bij veel gevallen is er geen blijvende schade, net zoals met zoveel griepvirussen.
Ben geen viroloog maar ik doe even een ongeïnformeerde gok met de stelling dat wanneer het virus zo ongelofelijk zwaar zou zijn dat iedereen standaard permanente longschade oploopt het dodental al met een factor 1000 hoger zou liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik wil dus graag weten of er inderdaad bij veel gevallen geen blijvende schade is, want ik krijg niks mee van mensen die gezond verklaard zijn of hoe het ze inmiddels afgaat.
Niet nadenkende en verbale apen zijn die bejaarden dan, dat die maar niet in restaurants of andere bedrijven gaan werken waar voedsel wordt verwerkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijg nu berichtje via m'n zus: in haar lokale super zeggen de bejaarden letterlijk tegen elkaar dat ze geen zin hebben om 1,5 meter afstand te houden
Dit is dan weer het andere uiterste van nuchter blijven...
AH neemt gelijk maatregelen:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijg nu berichtje via m'n zus: in haar lokale super zeggen de bejaarden letterlijk tegen elkaar dat ze geen zin hebben om 1,5 meter afstand te houden
Dit is dan weer het andere uiterste van nuchter blijven...
quote:AH-caissières achter plastic tafelzeil: ‘Bij kuchende klant is dit in elk geval waterdicht’
https://www.ad.nl/koken-e(...)waterdicht~a3b65243/
Wat een complete onzin.. Frisse neus halen in je tuin of tijdens het hardlopen of fietsen is niets mis mee (alleen niet in groepen doen).quote:Op maandag 16 maart 2020 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat onze overheid niet zwicht voor alle "experts" die ineens opstaan en roepen dat kudde immuniteit niet de oplossing is...
Wat ze dus met de huidige maatregelen hopen te bereiken...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef Djeez het volgende:
Ik zie de corona wel oprukken naar het noorden van het land
Daar is het de komende dagen guur en koud, dus iedereen binnen bij de kachel. In het zuiden wordt het zomers, dus daar is dat virus zo dood.
Brrrrrr, ELF kan weer openquote:
Ik heb soms ook wel eens het verkeerde merk boodschappentas bij me. Plustas bij de AH en andersom, omdat ik haast had en het te lang duurde om de "goeie" te zoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
AH neemt gelijk maatregelen:
[..]
[ afbeelding ]
Die Jumbo-tas![]()
Oké, ik denk dat ik je post verkeerd las.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ze dus met de huidige maatregelen hopen te bereiken...
Of het 'de oplossing' is weten we nog niet. Maar het is niet helemaal helder of die kudde-immuniteit wel opgaat bij dit virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?
Ik hoop dat de overheid niet zwicht voor al die experts die roepen dat immuniteit kweken de oplossing is, dat al die experts dan zelf maar gaan staan bij al die gekke mensen die geen afstand willen houden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat een complete onzin.. Frisse neus halen in je tuin of tijdens het hardlopen of fietsen is niets mis mee (alleen niet in groepen doen).
Ik hoop dat onze overheid niet zwicht voor alle "experts" die ineens opstaan en roepen dat kudde immuniteit niet de oplossing is...
Het was natuurlijk een grapje maar je hebt inderdaad gelijk. Bij ons zijn ze met gevelonderhoud bezig en een van die mannen kwam naar buiten in een beschermend pak (om met hogedruk de muur schoon te spuiten) hij zei dat hij raar werd aangekeken door passanten. Voor hetzelfde geld plaatst iemand een foto op social media: "mannen in beschermende pakken vanwege corona!"quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In het huidige tijdperk is dit zeker mogelijk. Als je ziet hoe snel mensen elkaar napraten of berichten die ze gelezen hebben overnemen zonder zelf een beetje onderzoek te doen. Als je dan rond gaat vragen over hoeveel mensen je echt kent die in quarantaine zitten dan is het antwoord 0. Het is altijd via via via via. Ik weet 100% zeker dat je dit als hoax zo de wereld in kan brengen en er totale paniek en chaos is.
quote:15 patiënten overleden, 346 nieuwe patiënten, in totaal 2051 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?quote:475 nieuwe coronadoden gemeld in Italië
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 475 mensen om het leven gekomen als gevolg van het coronavirus. Dat is een stijging van 19 procent ten opzichte van gisteren, de grootste dagelijkse stijging tot nu toe. In totaal zijn 2.978 om het leven gekomen.
35.713 Italianen zijn besmet geraakt met het virus. 4.025 mensen zijn volledig hersteld van het virus.
De aantallen van de mensen die herstellen zijn ook al zo laag, het is daar toch wel behoorlijk uit de hand aan het lopen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?
Incubatietijd is een bitch.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?
Het debat was ook van een niveau dat je er spontaan een beroerte van zou krijgen, urenlang vingerwijzen naar elkaar, dat is alles wat daar gebeurt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Onze minister van volksgezondheid kan het allemaal niet meer aan.
Die debatten zijn ook gewoon een nutteloos ritueel geworden. De uitkomst staat vooraf al vast en zelfs de stapjes er naartoe zijn extreem voorspelbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het debat was ook van een niveau dat je er spontaan een beroerte van zou krijgen, urenlang vingerwijzen naar elkaar, dat is alles wat daar gebeurt.
Ooh. Zo lang ik mijn besmette buurman niet op eet krijg ik geen corona. Gelukkig!quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:58 schreef Cockwhale het volgende:
Goh, hoe zal dat nou komen..
Die Chinezen moet eens ophouden met alles op te vreten wat beweegt. Dat Afrikanen AIDS in de samenleving hebben weten te integreren door apen te eten, was niet voldoende waarschuwing?
Ik heb mijn buurmeisje gegeten. Was de volgende dag meteen ziek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:06 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ooh. Zo lang ik mijn besmette buurman niet op eet krijg ik geen corona. Gelukkig!
We moeten China sancties opleggen zolang ze die zooi niet verbieden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:58 schreef Cockwhale het volgende:
Goh, hoe zal dat nou komen..
Die Chinezen moet eens ophouden met alles op te vreten wat beweegt. Dat Afrikanen AIDS in de samenleving hebben weten te integreren door apen te eten, was niet voldoende waarschuwing?
Met 100 miljard dek je nog niet een fractie van de wereldwijde kosten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten China sancties opleggen zolang ze die zooi niet verbieden.
Of we moeten ze een rekening van ¤100 miljard opsturen.
Welke deurwaarder ga je inschakelen als ze weigeren te betalen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten China sancties opleggen zolang ze die zooi niet verbieden.
Of we moeten ze een rekening van ¤100 miljard opsturen.
Dit is schade opgelopen voor de lock downquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hm.. in delen van Zuid Amerika heerst het ook en daar is het +30quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef Djeez het volgende:
Ik zie de corona wel oprukken naar het noorden van het land
Daar is het de komende dagen guur en koud, dus iedereen binnen bij de kachel. In het zuiden wordt het zomers, dus daar is dat virus zo dood.
We weten gewoon helemaal niks over dit virus, dus claimen dat het wel zal inperken zodra het warmer gaat worden is je reinste onzin en kan nergens op gebaseerd worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hm.. in delen van Zuid Amerika heerst het ook en daar is het +30
Inderdaadquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
We weten gewoon helemaal niks over dit virus, dus claimen dat het wel zal inperken zodra het warmer gaat worden is je reinste onzin en kan nergens op gebaseerd worden.
Die ¤100 miljard is voor ons (NL).quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:29 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Met 100 miljard dek je nog niet een fractie van de wereldwijde kosten.
twitter:JenniferHYChan twitterde op woensdag 18-03-2020 om 06:08:42⚠️ Serious Warning: Don’t watch if you are an animal lover!
I tweet this for the sole purpose of letting you know #CCPChina is most brutal, #Chinese eat dogs & cats. Big business in #China.
Anything for money. That’s what they are! Sick...really sick
https://t.co/ihnGoS0APR reageer retweet
twitter:RuthOka twitterde op woensdag 14-02-2018 om 06:33:48@RileyChi2 @RepTomGarrett #dogs blowtorched alive in savage #China @China @CNN https://t.co/C9JilBbc2F #Peongchang2018 https://t.co/Kr9XdegtpP … reageer retweet
quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:40 schreef polderturk het volgende:
twitter:RuthOka twitterde op woensdag 14-02-2018 om 06:33:48@:RileyChi2 @:RepTomGarrett #dogs blowtorched alive in savage #China @:China @:CNN https://t.co/C9JilBbc2F #Peongchang2018 https://t.co/Kr9XdegtpP … reageer retweet
En doe geen moeite, want eigenlijk wil ik het helemaal niet zien.quote:Deze Tweet is van een opgeschort account.
alsof china dat boeitquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:59 schreef Hathor het volgende:
Benieuwd of China hier inderdaad aansprakelijk voor gesteld kan worden, het is tenslotte ook niet de eerste keer dat zij aan de basis staan van een gemuteerd griepvirus.
Dit is wss fakenewsquote:Op donderdag 19 maart 2020 08:40 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
En doe geen moeite, want eigenlijk wil ik het helemaal niet zien.
Turkije heeft 42.000 IC bedden, 15.000 meer dan Duitsland terwijl Turkije net zoveel inwoners heeft. Turkije heeft 46 IC bedden per 100.000 inwoners. Nederland heeft er 6 per 100.000.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Nederland marktwerking zorg na 1 week al door hun voorraad mondmaskers, handschoenen en desinffectiemiddel en brillen heen![]()
1000 IC bedden op 17 miljoen mensen wat een zielig landje zijn we ook![]()
Mensen sterven nu buiten de IC in Nederland vooral zo doorgaan in 2021
Je doet net alsof alle Chinezen dit doen. Dat land heeft bijna 1.4 miljard inwoners, natuurlijk lopen er een paar gekken rond.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:40 schreef polderturk het volgende:
twitter:RuthOka twitterde op woensdag 14-02-2018 om 06:33:48@:RileyChi2 @:RepTomGarrett #dogs blowtorched alive in savage #China @:China @:CNN https://t.co/C9JilBbc2F #Peongchang2018 https://t.co/Kr9XdegtpP … reageer retweet
Als je ze gaat straffen met economische sancties zal ze dat zeker wel boeien.quote:
Ik geef ze geen ongelijk. Denk je nou werkelijk dat kinderen zichzelf gaan opsluiten terwijl er zo goed als 0 risico is voor ze? Enige manier om ze binnen te houden is door het in de wet te verplichten met strenge controles op straat. Zo niet, dan gaat het niet gebeuren. Man, zelfs bejaarden lopen gewoon nog buiten en echt niet op 1.5 meter afstand. Als die risicogroepen het zelf al niet eens boeit waarom zouden wij er in godsnaam zo'n probleem van moeten maken...quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:36 schreef michaelmoore het volgende:
Jongeren de vrij zijn die malen niet om corona, die ween het verschil niet tussen macaroni en corona
Ze weten wel dat ze twee weken vrij zijn om te voetballen en gaan daarna naar huis om de corona thuis te brengen
[ afbeelding ]
Zodra er hier net als in Italie 500 mensen op een dag sterven aan dat virus, gaan ze zich wellicht eens achter de oren krabben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Denk je nou werkelijk dat kinderen zichzelf gaan opsluiten terwijl er zo goed als 0 risico is voor ze? Enige manier om ze binnen te houden is door het in de wet te verplichten met strenge controles op straat. Zo niet, dan gaat het niet gebeuren. Man, zelfs bejaarden lopen gewoon nog buiten en echt niet op 1.5 meter afstand. Als die risicogroepen het zelf al niet eens boeit waarom zouden wij er in godsnaam zo'n probleem van moeten maken...
Ja dan wordt het opeens heel anders als ze de lijkenwagen door de straat zien rijdenquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zodra er hier net als in Italie 500 mensen op een dag sterven aan dat virus, gaan ze zich wellicht eens achter de oren krabben.
twitter:antoniuszkh twitterde op woensdag 18-03-2020 om 16:05:45In @antoniuszkh zijn we heel druk met het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus en zijn daarvoor hard op zoek naar mondkapjes. Het gaat om chirurgisch mond-neusmaskers, FFP1, FFP2 en FFP3-maskers. Nathalie van Infectiepreventie doet een oproep! https://t.co/4Fk15Uff5H reageer retweet
In dat stukje word er over Youp gepraat in de verleden tijd, alsof hij al overleden is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://nieuwspaal.nl/cabaretier-youp-van-t-hek-heeft-corona/
weet niet of dit al gedeeld is
terwijl er op teletekst staat dat artsen het onder controle hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dat stukje word er over Youp gepraat in de verleden tijd, alsof hij al overleden is.
Waar is dat? Dan laat ik even wat Chinees bezorgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:36 schreef michaelmoore het volgende:
Jongeren de vrij zijn die malen niet om corona, die weten het verschil niet tussen macaroni en corona
Ze weten wel dat ze twee weken vrij zijn om te voetballen en gaan daarna naar huis om de corona thuis te brengen
[ afbeelding ]
Youp houdt al jaren van een wijntje, nee die is de lul.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:06 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
terwijl er op teletekst staat dat artsen het onder controle hebben
quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dat stukje word er over Youp gepraat in de verleden tijd, alsof hij al overleden is.
quote:"Youp was een alom gewaardeerde cabaretier met een indrukwekkende staat van dienst. Hij was een grootheid. We zullen hem ontzettend missen."
Best bizar toch? Alsof hij al niet langer onder ons is.quote:
Ja dit slaat helemaal nergens op. Die theatercriticus doet een reversed Henk Krolletje.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Best bizar toch? Alsof hij al niet langer onder ons is.
Niet eerder zo´n heldere uiteenzetting gezien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef polderturk het volgende:
In de video geeft de arts aan dat er vocht en blaasjes gevuld met vocht zich bevinden in de longen van Coronapatiënten.
Kan het helpen om met een kijkoperatie die blaasjes open te prikken en het vocht eruit te zuigen?
Ik weet dat je licht autistisch bent maar Nieuwspaal is een beetje zoals de Speld, dat moet je niet serieus nemenquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://nieuwspaal.nl/cabaretier-youp-van-t-hek-heeft-corona/
weet niet of dit al gedeeld is
Kut, ingetuind. Ik houd het op Poe's Law.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik weet dat je licht autistisch bent maar Nieuwspaal is een beetje zoals de Speld, dat moet je niet serieus nemen
Of dacht je dat dit serieus was: https://nieuwspaal.nl/kic(...)halve-meter-afstand/
Niet door gebrek aan IC bedden, maar omdat met mensen met allerlei overige kwalen en/of hoge leeftijd in overleg met de behandelend arts voor een behandelbeperking (bijv geen IC opname, geen beademing, etc.) kiezen. Dit is imo juist een goed iets.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Mensen sterven nu buiten de IC in Nederland vooral zo doorgaan in 2021
Waarom? Omdat je aan het cherry picken bent. Een snelle scan van Nederlandse, Amerikaanse en Britse nieuwspagina's levert voor mij niet zoveel plaatjes van moslims op. Je laatste opmerking is daarom fakenews.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:38 schreef YDOKT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enig idee waarom bij deze berichtgevingen alleen moslims worden getoond? En dit zijn slechts een paar voorbeelden uit Nederland. In de VS en GB worden ook bijna alle corona nieuwsberichten met moslims op de achtergrond gepubliceerd.
correctquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik weet dat je licht autistisch bent maar Nieuwspaal is een beetje zoals de Speld, dat moet je niet serieus nemen
Of dacht je dat dit serieus was: https://nieuwspaal.nl/kic(...)halve-meter-afstand/
Omdat er moslims overal op de wereld zijn. Net mensen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:38 schreef YDOKT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enig idee waarom bij deze berichtgevingen alleen moslims worden getoond? En dit zijn slechts een paar voorbeelden uit Nederland. In de VS en GB worden ook bijna alle corona nieuwsberichten met moslims op de achtergrond gepubliceerd.
Juist, in Noord-Korea is het dus blijkbaar goed los aan het gaan, aangezien zelfs het regime het niet meer kan verbloemen. Dit gaat waarschijnlijk een humanitaire ramp van ongekende proporties worden. Bovendien, als je zag hoe ze in China omgingen met 'verdachte gevallen' laat het zich raden hoe men in Noord-Korea te werk zal gaan.quote:Kim Jong-un:humanitaire ramp dreigt
Het coronavirus dreigt in Noord-Korea
uit te monden in een humanitaire ramp.
Het land kan niet de juiste medische
diensten bieden,zei de Noord-Koreaanse
leider Kim Jong-un in een staatskrant.
Hij voelt zich daar "zelfkritisch en
miserabel" over.Kim heeft de bouw van
een nieuw ziekenhuis aangekondigd.
Het is ongebruikelijk dat Kim toegeeft
dat er problemen zijn in zijn land.Hij
zei drie weken geleden nog dat er nul
besmettingen waren in Noord-Korea.
De Noord-Koreaanse bevolking is extra
kwetsbaar voor het coronavirus omdat
geschat wordt dat 40 procent van de
Noord-Koreanen onvoldoende eten heeft.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Bruins ontslagen nu die bloedlijer van het RIVM nog ene Jaapie
quote:IVM: 30 mensen overleden in laatste 24 uur in Nederland
Sinds de laatste update van het RIVM, gisteren, zijn 534 mensen positief getest. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994, zegt het instituut op basis van aangeleverde gegevens. Onder hen zijn 725 mensen die werken in de zorg.
30 mensen zijn de afgelopen 24 uur overleden aan het coronavirus. In totaal zijn er nu 106 mensen in Nederland gestorven aan de ziekte. Hun leeftijd ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen geweest in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord-Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna komen de meeste ziekmeldingen uit Zuid
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te wordenquote:
Wat probeer je te zeggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te worden![]()
![]()
![]()
.
Dat al die Brabantse zorgmedewerkers die nu immuun aan het worden zijn straks nóg langer en harder door kunnen werken.quote:
Dit gegeven alleen al is waarom de regering en instanties nooit de schuld kunnen krijgen. Net zo goed als dat men zelf het initiatief kan nemen om 'wel' carneval te vieren kan de groep ook uit zichzelf besluiten 't niet te doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te worden![]()
![]()
![]()
.
Het is de vraag hoe ver die immuniteit gaat en hoe lang die aanhoudt. Vooralsnog dragen ook zorgmedewerkers die al corona hebben gehad gewoon persoonlijke beschermingsmiddelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat al die Brabantse zorgmedewerkers die nu immuun aan het worden zijn straks nóg langer en harder door kunnen werken.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 19:45:12UPDATE: France reports 1,617 new cases of coronavirus and 78 new deaths, raising total to 12,612 cases and 450 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:58:04UPDATE: Brazil reports 257 new cases of coronavirus and 4 new deaths, raising total to 904 cases and 11 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Hier in Meppel valt nog mee, weinig klanten in de winkels en zelfs supermarkten zijn veelal leeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:47 schreef kree het volgende:
Die anderhalve meter afstand houden is ook een lachertje maatregel. Het is serieus gewoon niet te doen.
Niet in de supermarkt niet in het ov niet met werk. Nergens niet. Al zou ik het willen, lukt niet.
Zit je in het ov he wat nu rustiger is als normaal gelukkig, dus zit niemand naast je. Hoever zit de volgende rij stoelen voor je? Geen 1.5m hoor dat weet ik wel. Toch alles vol
Het is toch raar want was gister in de supermarkt, Hoogvliet trouwens en is hier in katwijk zh dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hier in Meppel valt nog mee, weinig klanten in de winkels en zelfs supermarkten zijn veelal leeg.
Maar hier is dan ook maar 1 persoon van bekend dat hij of zij het heeft.
Wel zie ik overal kinderen en ouders in speeltuinen gewoon allemaal bij elkaar hangen, dan denk ik wel van wtf.
Wat dan ook de reden is voor de hele afstand houden, druktes vermijden, niet op elkaar gaan staan.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:16 schreef kree het volgende:
[..]
Het is toch raar want was gister in de supermarkt, Hoogvliet trouwens en is hier in katwijk zh dus.
Maar druk zat, zou haast zeggen drukker als normaal wel. En niemand lijkt zich er ene fuck om te geven?
Ze hebben wel plexiglas dingetjes opgehangen voor de kassa enzo![]()
Tja, nou die anderhalve meter houdt niemand aan hier iig.
Is het niet een beetje het doel ook, we moeten elkaar besmetten zodat we kudde immuniteit krijgen (ten kosten van). Ik weet het niet. Totale lockdown zou voor mij helemaal klote zijn.
Maargoed wil ook niet mensen besmetten maar dat is het kutte, je hoeft het niet eens te weten terwijl je voor andere wel een gevaar kunt zijn.
Maar ik kan ook weinig anders? Moet wel met het ov, ok er zit mooi rood wit lint nu 1.5 van de buschauffeur. De rest zit gewoon op elkaar hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat dan ook de reden is voor de hele afstand houden, druktes vermijden, niet op elkaar gaan staan.
Het is niet eens zozeer elkaar besmetten, het is de snelheid waarmee het gebeurt, ziekenhuizen kunnen het niet aan.
Verpleegkundige van andere takken zoals dermatologie (want daar heb ik toevallig contact mee) moeten zich allemaal massaal nu aanmelden bij dat i-flex ofzoiets, waarmee je dus op ieder moment ingezet kan worden hiervoor.
Maar ja mensen zijn aso, net als dat hamsterengedrag, er is meer dan zat, maar natuurlijk niet als jij in je eentje de halve winkel leegkoopt.
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:03 schreef kree het volgende:
[..]
Maar ik kan ook weinig anders? Moet wel met het ov, ok er zit mooi rood wit lint nu 1.5 van de buschauffeur. De rest zit gewoon op elkaar hoor.
Laat staan ns, deuren knopjes etc etc waar iedereen achter elkaar ook aan zit. Zag al mensen met elleboog knopje indrukken om de deur te openen. Tjaaaaa. Ik voel me niet ziek ofzo dus moet ik me uit voorzorg maar afmelden dan bij werk? Niet handig want krijg dat niet totaal betaald nl aangezien wij gewoon doorgaan nog.
Vraag is waar trek je de streep. Voor mij denk als ik koorts heb ofzo of ik zo aan het proesten ben dat ik denk tja kan niet meer.,
Met andere woorden, beetje schijnmaatregelen totdat de hele lockdown komt eind deze week voorspel ik.
Wil niet zeggen dat het geen nut heeft trouwens, maar vooral de kwetsbare groepen moeten zich afzonderen denk ik nu.
Voor iedereen die gezond is etc lijkt het mij niet zo gevaarlijk ookal krijg je het. Maarja wie ben ik? Niet medisch iig. Dus tsja. Vooralsnog moet ik maar mee gaan met het kudde volk die wel besmet zal worden, want dat is uiteindelijk nu even het doel van de regering.
Owh dat is wel kut?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.
Ook nu, dikke rooie ogen totaal ontstoken, puur bijwerking.
Lekkere medicatie waarvan RIVM zei tegen mij : kan ik gewoon gebruiken geen enkel probleem in combi met corona..
RIVM weten totaal niet waar ze het over hebben is wel duidelijk.
Ja arts zegt blijf weg bij mensen want als ik het nu zou krijgen voordat de boel hersteld qua weerstand moet ik maar hopen dat het lichte klachten worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:42 schreef kree het volgende:
[..]
Owh dat is wel kut?
Tja je kunt er aardig aan twijfelen ja over wat er wel nu naar buiten wordt gebracht en of dat ook echt het plan is wat binnen gesloten deuren allang natuurlijk al besloten is enzo.
Ik voorspel nog steeds lockdown. Ookal wi de regering het niet. Ze bezwijken toch wel onder EU druk zoals gewoonlijk.
En jij dan? Nu maar binnen blijven enzo?
Geeft het RIVM ook al advies aan individuen over hun medicijngebruik?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.
Ook nu, dikke rooie ogen totaal ontstoken, puur bijwerking.
Lekkere medicatie waarvan RIVM zei tegen mij : kan ik gewoon gebruiken geen enkel probleem in combi met corona..
RIVM weten totaal niet waar ze het over hebben is wel duidelijk.
Die hebben geen flauw idee van hoe het werkt. Veel te domquote:Op zondag 22 maart 2020 18:46 schreef Hathor het volgende:
Ik zie hier op straat en in het park hele groepen kinderen spelen, echt in grote groepen, alsof er helemaal niks aan de hand is. Nou weet ik dat er op die leeftijd sprake is van verminderd risico, maar ze kunnen wel gewoon besmet worden en het dan thuis weer overdragen aan de volwassenen. Ik snap die ouders niet, hou je kroost gewoon binnen.
Wel bij dit soort medicijnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geeft het RIVM ook al advies aan individuen over hun medicijngebruik?
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wel bij dit soort medicijnen.
Dingen kosten dan ook 1000+ euro per injectie, ik neem er twee per week.
Ik heb het gecheckt bij reumatoloog en dermatoloog (beide schrijven dezelfde medicatie voor, maar voor andere redenen) en ook zij bevestigen dat nu nog steeds het rivm het prima vind dat het gebruikt blijft worden.. wat ik dus ook krankzinnig vind.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.
Heb zelf ook een auto-immuunziekte waarvoor ik niet aan dergelijke medicatie zit (wel aan de insuline), maar het RIVM is toch echt vrij duidelijk over de risico's die ik loop.
Maar wat is hun advies precies? Ik ken wel meer mensen die aan de zware medicatie zitten die je niet direct zal helpen bij een coronabesmetting, maar die ze eigenlijk wel nodig hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb het gecheckt bij reumatoloog en dermatoloog (beide schrijven dezelfde medicatie voor, maar voor andere redenen) en ook zij bevestigen dat nu nog steeds het rivm het prima vind dat het gebruikt blijft worden.. wat ik dus ook krankzinnig vind.
Je voelt letterlijk je weerstand wegvallen met dat spul, begint dan met keelpijn, loopneus uit het niets.
Ontstoken ogen uit het niets. (hoewel dat een zeer zeldzame bijwerking is waar ik dan weer toevallig last van heb)
En ik gebruik het pas twee weken.. sinds vorig jaar toen ik er ook al mee moest stoppen vanwege dat oog probleem.
Nu dus ook weer stoppen maar goed punt is, vrijdag nog bevestigd dat rivm het nog steeds aanhoud als advies en ik ben niet de enige blijkbaar die er vragen over had zo begreep ik.
Nee het is totale onkunde bij het rivm.
Welk auto-immuunziekte heb je?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.
Heb zelf ook een auto-immuunziekte waarvoor ik niet aan dergelijke medicatie zit (wel aan de insuline), maar het RIVM is toch echt vrij duidelijk over de risico's die ik loop.
Mensen die in Nederland hamsteren zijn vooral slecht geïnformeerd, onnodig bang, of spelen iets van een apocalyptisch spelletje. In alle eerste- en tweedewereldlanden waar tot nu toe Corona is uitgebroken bleven supermarkten prima bereikbaar en bevoorraad. En als je uit angst gaat hamsteren om later niet in de supermarkt te hoeven zijn kun je het virus wel op je hamsterdag opdoen.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:24 schreef kree het volgende:
Voor de rest alles kunnen kopen, wat me opviel alleen, Rijst en pasta dingen waren aardig uitverkocht
En wil het echt niet downplayen want neem dit wel serieus alleen niet op het vlak van boodschappen doen ofzo nu.
M.u.v. de 4 Noordelijke provincies. Ik moet zeggen dat ze hier nog aardig nuchter zijn, supermarkten zijn business as usual en je kan bijna een speld horen vallen op straat. Ik heb een half uurtje door de stad gelopen om half zeven en een paar personen gezien die hun hond uitlieten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Chadi het volgende:
Ik hoop dat het land morgen op slot gaat. Te veel idioten. Ook vandaag weer waar ik werk. Geen contact een wat zie je in de middag met na de NL Alert notabene. Ja kluitjes kut volk relaxed een peuk opsteken een... Ach Gooi op slot.
Binnenstad van Maastricht is ook helemaal uitgestorven. De beelden die ik nog zie van mensen die hutjemutje op elkaar staan komen toch vooral uit de Randstad. En op het begin maar janken over die vieze Brabanders met hun klotecarnavalquote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
M.u.v. de 4 Noordelijke provincies. Ik moet zeggen dat ze hier nog aardig nuchter zijn, supermarkten zijn business as usual en je kan bijna een speld horen vallen op straat. Ik heb een half uurtje door de stad gelopen om half zeven en een paar personen gezien die hun hond uitlieten.
Nee. Maar dat zegt ook niemand. Maar meestal als iemand insuline moet spuiten heeft die diabetesquote:Op maandag 23 maart 2020 07:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat staat niet gelijk aan het hebben van een auto immuun ziekte.
Hier in Groningen kun je nog wel mensen zien lopen, maar ik woon aan het Noorderplantsoen en gisteren bijna geen groepen mensen gezien vanaf mijn balkonnetje.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Binnenstad van Maastricht is ook helemaal uitgestorven. De beelden die ik nog zie van mensen die hutjemutje op elkaar staan komen toch vooral uit de Randstad. En op het begin maar janken over die vieze Brabanders met hun klotecarnaval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |