In het huidige tijdperk is dit zeker mogelijk. Als je ziet hoe snel mensen elkaar napraten of berichten die ze gelezen hebben overnemen zonder zelf een beetje onderzoek te doen. Als je dan rond gaat vragen over hoeveel mensen je echt kent die in quarantaine zitten dan is het antwoord 0. Het is altijd via via via via. Ik weet 100% zeker dat je dit als hoax zo de wereld in kan brengen en er totale paniek en chaos is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
De corona outbreak is een hoax en verzonnen om de oververhitte economie wat af te remmen.
Je doet net alsof het een standaard gegeven is en iedereen met Corona permanente longschade oploopt..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Komen steeds meer berichten naar buiten dat Corona (ook bij jonge mensen) je longen blijvend? naar de klote helpt.
Ik wil dus graag weten of er inderdaad bij veel gevallen geen blijvende schade is, want ik krijg niks mee van mensen die gezond verklaard zijn of hoe het ze inmiddels afgaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je doet net alsof het een standaard gegeven is en iedereen met Corona permanente longschade oploopt..
Het kan gebeuren, bij veel gevallen is er geen blijvende schade, net zoals met zoveel griepvirussen.
Ben geen viroloog maar ik doe even een ongeïnformeerde gok met de stelling dat wanneer het virus zo ongelofelijk zwaar zou zijn dat iedereen standaard permanente longschade oploopt het dodental al met een factor 1000 hoger zou liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik wil dus graag weten of er inderdaad bij veel gevallen geen blijvende schade is, want ik krijg niks mee van mensen die gezond verklaard zijn of hoe het ze inmiddels afgaat.
Niet nadenkende en verbale apen zijn die bejaarden dan, dat die maar niet in restaurants of andere bedrijven gaan werken waar voedsel wordt verwerkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijg nu berichtje via m'n zus: in haar lokale super zeggen de bejaarden letterlijk tegen elkaar dat ze geen zin hebben om 1,5 meter afstand te houden
Dit is dan weer het andere uiterste van nuchter blijven...
AH neemt gelijk maatregelen:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijg nu berichtje via m'n zus: in haar lokale super zeggen de bejaarden letterlijk tegen elkaar dat ze geen zin hebben om 1,5 meter afstand te houden
Dit is dan weer het andere uiterste van nuchter blijven...
quote:AH-caissières achter plastic tafelzeil: ‘Bij kuchende klant is dit in elk geval waterdicht’
https://www.ad.nl/koken-e(...)waterdicht~a3b65243/
Wat een complete onzin.. Frisse neus halen in je tuin of tijdens het hardlopen of fietsen is niets mis mee (alleen niet in groepen doen).quote:Op maandag 16 maart 2020 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat onze overheid niet zwicht voor alle "experts" die ineens opstaan en roepen dat kudde immuniteit niet de oplossing is...
Wat ze dus met de huidige maatregelen hopen te bereiken...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:52 schreef Djeez het volgende:
Ik zie de corona wel oprukken naar het noorden van het land
Daar is het de komende dagen guur en koud, dus iedereen binnen bij de kachel. In het zuiden wordt het zomers, dus daar is dat virus zo dood.
Brrrrrr, ELF kan weer openquote:
Ik heb soms ook wel eens het verkeerde merk boodschappentas bij me. Plustas bij de AH en andersom, omdat ik haast had en het te lang duurde om de "goeie" te zoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
AH neemt gelijk maatregelen:
[..]
[ afbeelding ]
Die Jumbo-tas![]()
Oké, ik denk dat ik je post verkeerd las.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ze dus met de huidige maatregelen hopen te bereiken...
Of het 'de oplossing' is weten we nog niet. Maar het is niet helemaal helder of die kudde-immuniteit wel opgaat bij dit virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is wel de oplossing, maar niet op het hoogste tempo want de capaciteit van de zorg kan dat niet aan. Dat is toch gewoon duidelijk?
Ik hoop dat de overheid niet zwicht voor al die experts die roepen dat immuniteit kweken de oplossing is, dat al die experts dan zelf maar gaan staan bij al die gekke mensen die geen afstand willen houden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat een complete onzin.. Frisse neus halen in je tuin of tijdens het hardlopen of fietsen is niets mis mee (alleen niet in groepen doen).
Ik hoop dat onze overheid niet zwicht voor alle "experts" die ineens opstaan en roepen dat kudde immuniteit niet de oplossing is...
Het was natuurlijk een grapje maar je hebt inderdaad gelijk. Bij ons zijn ze met gevelonderhoud bezig en een van die mannen kwam naar buiten in een beschermend pak (om met hogedruk de muur schoon te spuiten) hij zei dat hij raar werd aangekeken door passanten. Voor hetzelfde geld plaatst iemand een foto op social media: "mannen in beschermende pakken vanwege corona!"quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In het huidige tijdperk is dit zeker mogelijk. Als je ziet hoe snel mensen elkaar napraten of berichten die ze gelezen hebben overnemen zonder zelf een beetje onderzoek te doen. Als je dan rond gaat vragen over hoeveel mensen je echt kent die in quarantaine zitten dan is het antwoord 0. Het is altijd via via via via. Ik weet 100% zeker dat je dit als hoax zo de wereld in kan brengen en er totale paniek en chaos is.
quote:15 patiënten overleden, 346 nieuwe patiënten, in totaal 2051 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?quote:475 nieuwe coronadoden gemeld in Italië
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 475 mensen om het leven gekomen als gevolg van het coronavirus. Dat is een stijging van 19 procent ten opzichte van gisteren, de grootste dagelijkse stijging tot nu toe. In totaal zijn 2.978 om het leven gekomen.
35.713 Italianen zijn besmet geraakt met het virus. 4.025 mensen zijn volledig hersteld van het virus.
De aantallen van de mensen die herstellen zijn ook al zo laag, het is daar toch wel behoorlijk uit de hand aan het lopen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?
Incubatietijd is een bitch.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijke aantallen voor een land wat al ruim een week (??) in volledige lockdown zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |