Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:20 schreef TjjWester het volgende:
Volgens experts is de snelste en beste weg naar normalisatie zoveel mensen besmetten. Voor de meeste mensen is het slechts een milde vorm van het griep en de kans op de sterfte is bijzonder laag.
Eerder vormen van SARS waren veel dodelijker maar hadden niet deze impact.
Het overgrote deel hoeft en wordt op dit moment niet opgenomen. sommige ziekenhuizen weigeren zelfs mensen boven de 70.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.
Dat ze in Italië weigeren om de meest kwetsbare mensen op te nemen is dus niet omdat het niet hoeft. Dat is precies vanwege de besmettingspiek die de ziekenhuizen niet aankunnen. Het beste is om de aantal besmettingen zoveel mogelijk te spreidden over de tijd en om te zorgen dat de meest kwetsbare nooit geïnfecteerd raken.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het overgrote deel hoeft en wordt op dit moment niet opgenomen. sommige ziekenhuizen weigeren zelfs mensen boven de 70.
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Buiten fietsen en hardlopen heeft natuurlijk een besmettingskans van 0. Tenzij iemand je in je gezicht gaat hoesten of niezen.
Wel als ze minstens 2 m afstand houden van elkaarquote:Op maandag 16 maart 2020 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zo weinig mogelijk mensen buiten zijn. Als iedereen denkt, ik kan wel even naar buiten om hard te gaan lopen of fietsen rem je nooit de verspreiding.
Kut, Markie is het met mee eens, dat kan nooit een goed teken zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan creeer je een opnamepiek die je niet kunt opvangen. Er is ergens een optimum tussen de piek afvlakken en en zo snel mogelijk herd immunity opbouwen.
Dat die experts dan maar eens vaker gaan winkelen in goedkopere supermarkten, waar het altijd heel druk is. Maar dan moeten die experts wel dicht op het winkelend publiek gaan staan en handje schudden met iedereen in de supermarkt.quote:Op maandag 16 maart 2020 18:20 schreef TjjWester het volgende:
Volgens experts is de snelste en beste weg naar normalisatie zoveel mensen besmetten. Voor de meeste mensen is het slechts een milde vorm van het griep en de kans op de sterfte is bijzonder laag.
Eerder vormen van SARS waren veel dodelijker maar hadden niet deze impact.
Groeps immuniteit is de beste oplossing, geen halfbakken polder constructie.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat die experts dan maar eens vaker gaan winkelen in goedkopere supermarkten, waar het altijd heel druk is. Maar dan moeten die experts wel dicht op het winkelend publiek gaan staan en handje schudden met iedereen in de supermarkt.
Ja, dan ga maar eens wat vaker jouw boodschappen in goedkopere supermarkten doen als het er te druk is. Dan loop je namelijk een grotere kans om besmet te worden met dat virus en kan je proberen om immuun te worden. Maar dat durven de experts die zichzelf tot experts benoemd hebben dan toch weer niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Groeps immuniteit is de beste oplossing, geen halfbakken polder constructie.
Juist en ik als oudere ga ochtend's vroeg naar de superquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, dan ga maar eens wat vaker jouw boodschappen in goedkopere supermarkten doen als het er te druk is. Dan loop je namelijk een grotere kans om besmet te worden met dat virus en kan je proberen om immuun te worden. Maar dat durven de experts die zichzelf tot experts benoemd hebben dan toch weer niet.
Ik ga altijd pas de supermarkt in als de krachtige opa's en oma's niet meer binnen zijn. Want die willen experimenten op jongeren die winkelen moeten. Met de nadruk op moeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist en ik als oudere ga ochtend's vroeg naar de super
ik heb helemaal nog geen boodschappen gedaan vorige week, ik doe met een toiletrol een maand , ha ha ha
Welke landen kiezen nog meer voor deze "beste oplossing" en wat betekent deze keuze voor ouderen, zwakkeren en mensen met chronische aandoeningen?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Cytokine stormquote:Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waardoor komt dat? dat moet toch een oorzaak hebben?
nee hoor, dit is echtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
De corona outbreak is een hoax en verzonnen om de oververhitte economie wat af te remmen.
Volledige lockdown en niet stressen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nee hoor, dit is echt
alleen er zijn virussen, ziektes vele malen erger zijn dan dit corona (covid-19)
de speech van Rutte vond ik wel goed, maar ik vind de speech van Macron beter om gewoon meteen in volledige lockdown te gaan nu
niet stressen, stress kan ook slecht zijn voor je gezondheid
dus gewoon drukke menigtes vermijden, maar ik zou zeggen ook niet hele dag binnenzitten, maar af en toe naar buiten in de tuin, frisse buitenlucht is ook goed lijkt me
gewoon wat afleiding zoeken gedurende deze tijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:05 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volledige lockdown en niet stressen.
Opmerkelijke combinatie.
Kan ik mij wat bij voorstellen maar ik vind het wel beetje naief.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De eerste grote ronde is de Giro d'Italia. Die is nu 2 weken uitgesteld, maar het zal niemand verbazen als die voor het eerst sinds de 2e wereldoorlog komt te vervallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:22 schreef Frutsel het volgende:
EK Voetbal naar zomer 2021... logisch gevolg
CL finale naar 27 juni
ESF vermoedelijk ook exit...of verplaatst...what's next? De Tour...?
ow ik dacht dat die voor onbepaalde tijd was uitgesteldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De eerste grote ronde is de Giro d'Italia. Die is nu 2 weken uitgesteld, maar het zal niemand verbazen als die voor het eerst sinds de 2e wereldoorlog komt te vervallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |