Het is natuurlijk een volstrekte fantasie dat de doden 'de rokers en de dikkertjes die het er zelf naar gemaakt hebben' zijn. Het zijn hoofdzakelijk bejaarden. Dat is een groep die sowieso al veel meer last heeft van overgewicht. Bij mannen boven de 65 ligt het percentage met overgewicht op iets van 60% ofzo en met ernstig overgewicht nog steeds op 20%. Bij kinderen ligt dit op 15% overgewicht en pakweg zo'n 2% ernstig overgewicht.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is letterlijk 0 kans dat we dit virus nog kunnen tegenhouden. Want zelfs als je het virus uitroeit in 1 land, dan zijn er 10 landen waar ze het virus niet uit kunnen roeien. En heb je binnen een paar weken re-infectie.
Hoe lang wil je deze situatie nog volhouden? 2 jaar? 5 jaar? Het aantal doden van een instortende wereld economie en wereldwijde politieke instabiliteit zal zeer binnenkort veel hoger zijn dan 10.000 doden per dag.
Nog afgezien dat een groot deel van de doden de rokers en de dikkertjes zijn. Voor mensen die sowieso al nooit moeite deden voor hun gezondheid ga ik geen moeite doen.
Als jij denkt dat bij zulke aantallen doden alleen de dikkers en de rokers dood gaan, ben je dommer dan ik dacht.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is letterlijk 0 kans dat we dit virus nog kunnen tegenhouden. Want zelfs als je het virus uitroeit in 1 land, dan zijn er 10 landen waar ze het virus niet uit kunnen roeien. En heb je binnen een paar weken re-infectie.
Hoe lang wil je deze situatie nog volhouden? 2 jaar? 5 jaar? Het aantal doden van een instortende wereld economie en wereldwijde politieke instabiliteit zal zeer binnenkort veel hoger zijn dan 10.000 doden per dag.
Nog afgezien dat een groot deel van de doden de rokers en de dikkertjes zijn. Voor mensen die sowieso al nooit moeite deden voor hun gezondheid ga ik geen moeite doen.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een groot deel rokers en dikkertjes zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een volstrekte fantasie dat de doden 'de rokers en de dikkertjes die het er zelf naar gemaakt hebben' zijn. Het zijn hoofdzakelijk bejaarden.
Ik zei: "Nog afgezien dat een groot deel van de doden de rokers en de dikkertjes zijn. "quote:Op donderdag 16 april 2020 14:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als jij denkt dat bij zulke aantallen doden alleen de dikkers en de rokers dood gaan, ben je dommer dan ik dacht.
Wat je ziet gebeuren is dat zij het eerst aan de beurt zijn, meest vatbaar als het ware qua er aan doodgaan.
Maar bij 10.000 per dag ga je natuurlijk veel meer verschillen zien, dik dun, jong en oud.
Zie je nu ook gebeuren immers maar minder vaak.
Dan heb je het over 20% van de doden, 2000 jongeren per dag dus in zo’n ramp scenario als 100% besmetting.
De economie overleefd het wel al de rijke eens ophielden de hand op de knip te houden tijdens een crisis terwijl zij er continue op vooruit gaan.
Of je moet van 1 miljard winst naar 900 miljoen. Dat is ook natuurlijk rampzalig.
Niks er van, jij snapt geen reet van wat je krijgt te lezen over wie er sterft en waardoor.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zei: "Nog afgezien dat een groot deel van de doden de rokers en de dikkertjes zijn. "
Je moet eerst lezen voordat je met je vuisten op je toetsenbord gaat lopen rammen. Jij bent het domme figuur hier.
Ja en dat was nu juist het punt. Mensen boven de 65 hebben heel vaak overgewicht. Wat jij doet is het projecteren van dat overgewicht op mensen op jonge leeftijd waarbij het veelal inderdaad levensstijlkeuzes zijn. Dat ligt bij bejaarden wel iets anders.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:39 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een groot deel rokers en dikkertjes zijn.
Lees bijvoorbeeld dit Al Jazeera artikel: https://www.aljazeera.com(...)200406065716658.html
quote:Op donderdag 16 april 2020 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja en dat was nu juist het punt. Mensen boven de 65 hebben heel vaak overgewicht. Wat jij doet is het projecteren van dat overgewicht op mensen op jonge leeftijd waarbij het veelal inderdaad levensstijlkeuzes zijn. Dat ligt bij bejaarden wel iets anders.
Zoek hulp.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niks er van, jij snapt geen reet van wat je krijgt te lezen over wie er sterft en waardoor.
Het zijn vooral ouderen, vooralsnog, die sterven.
Een deel daarvan heeft overgewicht, nergens word door wie dan ook beweerd dat het vooral mensen met overgewicht zijn, die sterven.
Dat maken domme figuren zoals jij er van en natuurlijk hypocriete figuren als jortje kelder, die uiteraard wel veilig geïsoleerd zit.
Heb je bij die bron ook de cijfers van het percentage patiënten naar leeftijdscohort?quote:Op donderdag 16 april 2020 15:04 schreef oheng het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ouderen met overgewicht het probleem zouden zijn, dan zou die specifieke doelgroep hoger scoren. Dat is niet zo, ouderen met overgewicht hebben juist minder vaak ziekenhuis opnames.
Onder de 50 is juist overgewicht een risicofactor.
Als je alle ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen (zoals overgewicht, diabetes, longaandoeningen, etc) in quarantaine doet, dan kan de rest weer verder met hun leven.
Er is geen andere keuze, want zelfs met de huidige maatregelen blijven het virus zich verspreiden.
Je bedoelt dit?quote:Op donderdag 16 april 2020 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je bij die bron ook de cijfers van het percentage patiënten naar leeftijdscohort?
Mja, dat betreft enkel de VS en dit soort zaken zijn natuurlijk ook niet heel zinvol: "approximately 31.3 to 70.3 percent of adults over the age of 85 years who had COVID-19 in the U.S. were hospitalized".quote:Op donderdag 16 april 2020 15:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bedoelt dit?
https://gis.cdc.gov/grasp/COVIDNet/COVID19_3.html
Je ziet dat COVID opnames schalen met leeftijd. Het zijn geen percentages, maar dat kun je wel berekenen.
Edit: hier opnames naar leeftijds percentage: https://www.statista.com/(...)tes-us-by-age-group/
Ja, die 2e link heeft een wel erg hoge onzekerheid.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, dat betreft enkel de VS en dit soort zaken zijn natuurlijk ook niet heel zinvol: "approximately 31.3 to 70.3 percent of adults over the age of 85 years who had COVID-19 in the U.S. were hospitalized".
Kijk je bijvoorbeeld naar de sterftecijfers van het RIVM dan zie je al hoezeer vooral ouderen overlijden. En dat zijn dan enkel nog de bevestigde gevallen. De oversterfte over de eerste week van april was bijvoorbeeld het dubbele van het aantal bevestigde gevallen waarvan heel veel gevallen ook waarschijnlijk weer bejaarden zijn, omdat ze mensen die in verpleeghuizen liggen al niet eens meer opnemen op de IC als het niet zoveel zin meer heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |