abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192007543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees "lijkt" en "met wat nu bekend is".
Er was toen al genoeg bekend... het "lijkt" me dat je als rijksinstituut toch eerst ergens in gaat verdiepen voordat je wat roept. En meer dan een maand later blijft het belangrijkste advies geen handen schudden. Tja, ik vind het niet gek dat mensen het RIVM dan niet zo serieus nemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie luistert er nu naar het RIVM als je YoshiBignose op het fok forum hebt!
En zo is het :) nu alleen nog mensen die naar me willen luisteren....
Facts don't care about your feelings
pi_192007698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er was toen al genoeg bekend... het "lijkt" me dat je als rijksinstituut toch eerst ergens in gaat verdiepen voordat je wat roept. En meer dan een maand later blijft het belangrijkste advies geen handen schudden. Tja, ik vind het niet gek dat mensen het RIVM dan niet zo serieus nemen.
[..]

En zo is het :) nu alleen nog mensen die naar me willen luisteren....
Was er toen al "genoeg bekend" ja?
Verder blijft het belangrijkste advies niet "geen handen schudden", maar zoveel mogelijk sociale isolatie. Het effect daarvan zie je bijvoorbeeld in Singapore waar het de cultuur is om dat soort adviezen wel op te volgen. Belangrijkste bij dit soort epidemieën is nou eenmaal dat je de reproductieratio van het virus onder de 1 krijgt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192007752
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:23 schreef polderturk het volgende:
Ik heb wel een tussenoplossing voor het thuisblijven van kinderen.
Ik ben de enige kostverdiener thuis.
Mijn kinderen kunnen thuisblijven. Als we schoolboeken meekrijgen kan ik ervoor zorgen dat mijn kinderen de dingen doen die gedaan moeten worden.

Als de helft van de kinderen thuisblijven kunnen de kinderen op school verder uit elkaar zitten.
Met een tablet kunnen ze hier gewoon inloggen op het systeem van school, daar staan hun taken al klaar. Best handig in geval van nood
pi_192008836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Was er toen al "genoeg bekend" ja?
Verder blijft het belangrijkste advies niet "geen handen schudden", maar zoveel mogelijk sociale isolatie. Het effect daarvan zie je bijvoorbeeld in Singapore waar het de cultuur is om dat soort adviezen wel op te volgen. Belangrijkste bij dit soort epidemieën is nou eenmaal dat je de reproductieratio van het virus onder de 1 krijgt.
Heeft niks met de cultuur te maken. Singapore, net als bijv. Hong Kong (of nog erger Noord Korea) zijn gewoon autoritaire staten waar privacy niks meer waard is en er overal camera's hangen. Zitten genoeg nadelen aan zo'n systeem. Bij dit soort epidemieën kan het een voordeel zijn, maar mensen het land uitgooien omdat ze niet de straat op mochten klinkt niet echt als een land waar ik zou willen wonen.

En we doen wel alsof Nederlanders zo eigenwijs zijn en nooit luisteren, maar dat komt met name door het gebrekkige beleid van de overheid. Als het kabinet loopt te twijfelen doen mensen dat ook. Ze hadden veel eerder een duidelijk standpunt in moeten nemen.
pi_192009350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heeft niks met de cultuur te maken. Singapore, net als bijv. Hong Kong (of nog erger Noord Korea) zijn gewoon autoritaire staten waar privacy niks meer waard is en er overal camera's hangen. Zitten genoeg nadelen aan zo'n systeem. Bij dit soort epidemieën kan het een voordeel zijn, maar mensen het land uitgooien omdat ze niet de straat op mochten klinkt niet echt als een land waar ik zou willen wonen.

En we doen wel alsof Nederlanders zo eigenwijs zijn en nooit luisteren, maar dat komt met name door het gebrekkige beleid van de overheid. Als het kabinet loopt te twijfelen doen mensen dat ook. Ze hadden veel eerder een duidelijk standpunt in moeten nemen.
Dat is natuurlijk onzin. Het beleid op het gebied van vaccinatie is ook duidelijk, maar toch neemt de vaccinatiegraad af met alle gevolgen van dien.
pi_192009897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:15 schreef kree het volgende:

[..]

Euh nee ik gun dat me collega’s niet?
Maar ga dat maar eens uitleggen tegen een werkgever die hier ook tegen op loopt gegarandeerd al is het al werk wat niet gedaan wordt etc.

Vraag dus waar is de grens om je ziek te melden? Dat weet niemand wat ze nu omschrijven voldoet aan 9/10 standaard verkouden zijn wat niks vreemds is.
Ok als iedereen zich ziek gaat melden??? Ik werk voor een klein bedrijfje he en dat kost hem nl de kop of er moet heel veel subsidie zijn nu. Ok er is wat. Maarja joh regering en overheid, komt allemaal te laat.

Ik zeg zolang geen koorts, allemaal rustig aan en gewoon doorwerken corona of niet. Het is toch al niet meer te stoppen of in een gebied te houden.
Je moet gewoon tegen jouw werkgever zeggen, dat de allerrijksten en rijken zelf nog nooit langdurig gewerkt hebben met zieke kerels in een bedrijf, bedrijven waar men op elkaars lippen zit, waardoor de kans om besmet te worden zeer groot is. Is die niet voor rede vatbaar dan knuffel je hem maar eens, zodat die werkgever ook ziek wordt.
pi_192010876
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Het beleid op het gebied van vaccinatie is ook duidelijk, maar toch neemt de vaccinatiegraad af met alle gevolgen van dien.
Het beleid is inderdaad duidelijk: je bent niet verplicht om je kind te laten vaccineren. Blijkbaar zijn er mensen die het in hun hoofd gekregen hebben dat vaccineren niet goed is. Ook dat is niet onbegrijpelijk met zo'n overheid. Een land als Singapore verplicht dat gewoon.
pi_192011149
Maar blijkbaar helpen de strengere maatregelen ook niet in Italië. Weer 2500 nieuwe besmettingen. Dus waarom zouden we exact hetzelfde doen als Italië.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192011198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Maar blijkbaar helpen de strengere maatregelen ook niet in Italië. Weer 2500 nieuwe besmettingen. Dus waarom zouden we exact hetzelfde doen als Italië.
-> wanneer zijn die maatregelen genomen?
-> wat is de incubatietijd?
-> wanneer zijn de mensen die vandaag ziek geworden zijn geïnfecteerd?
pi_192011325
quote:
Omdat het de verspreiding wel vertraagt.
pi_192011331
Vanaf maandag geen les op meerdere basisscholen, middelbare scholen en mbo's
https://nos.nl/artikel/23(...)cholen-en-mbo-s.html
pi_192012003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Netflixed het volgende:
Vanaf maandag geen les op meerdere basisscholen, middelbare scholen en mbo's
https://nos.nl/artikel/23(...)cholen-en-mbo-s.html
Hoe moeten de kinderen leren dan? :? Wat betekent dit voor hun toekomst?
pi_192012084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:47 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Een paar weken niet naar school, ik denk dat ze voortaan door het leven zullen moeten als kwijlende debielen helaas. Het is niet anders.
pi_192012274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:47 schreef KI1234 het volgende:

[..]

In India slopen dat soort kinderen schepen. Wij hebben stranden en een grote haven dan hoeven die boten niet dat hele takkeeind naar India te varen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192012753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zag in een van de actualiteitenprogramma's een kerel voorbijkomen die het naar mijn juist verwoorde: Hij wees erop dat Nederlanders een andere mentaliteit hebben dan Chinezen of Zuid-Koreanen. Wij laten ons niet graag de les lezen door de overheid of welke autoriteit dan ook. Direct vergaande maatregelen van stal halen werkt dus averechts. Je moet stapsgewijs de regels aanscherpen, anders hebben wij er met z'n allen schijt aan.
Ben blij dat je toon al veranderd is van “ja maar hoe ver gaan we” naar “we gaan nog veel verder”.
pi_192013763
Totale paniek. Kom je in een hoestbui omdat je je verslikt staan mensen je al vreemd aan te kijken.

Je moet het niet onderschatten, maar slaat het niet allemaal door?
pi_192013843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:58 schreef Cherni het volgende:
Totale paniek. Kom je in een hoestbui omdat je je verslikt staan mensen je al vreemd aan te kijken.

Dat zit in de mens. Eerder te veel voorzichtigheid dan te weinig.
pi_192021826
De Nederlandse overheid moet Philips dwingen ZO SNEL MOGELIJK een fabriek in te richten in Nederland voor het bouwen van beademingsapparatuur.
pi_192021883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:58 schreef Cherni het volgende:

:{w je kan ook corona hebben, hoor

dus niet meer hoesten :')
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:51:06 #95
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_192024303
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:29 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse overheid moet Philips dwingen ZO SNEL MOGELIJK een fabriek in te richten in Nederland voor het bouwen van beademingsapparatuur.
Gisteren werd op NPO radio 1 gevraagd aan moslims in een moskee in Amsterdam waarom er meer dan 100 man daar waren want de regering had het verbod uitgevaardigd voor groepen mensen van meer dan 100 personen. Antwoord van deze achterlijke idioten: "wij zijn niet bang want wij geloven in Allah die dit virus heeft gemaakt".

Daarom zeg ik keer op keer, moslims horen niet in Nederland want ze berokkenen ons teveel schade
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_192024842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:51 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Gisteren werd op NPO radio 1 gevraagd aan moslims in een moskee in Amsterdam waarom er meer dan 100 man daar waren want de regering had het verbod uitgevaardigd voor groepen mensen van meer dan 100 personen. Antwoord van deze achterlijke idioten: "wij zijn niet bang want wij geloven in Allah die dit virus heeft gemaakt".

Daarom zeg ik keer op keer, moslims horen niet in Nederland want ze berokkenen ons teveel schade
Ik ben zelf geen moslim meer.
In Nederland hebben moskeeen alle vrijdaggebeden verboden. Mijn vader gaat niet meer naar de moskee sinds de uitbraak. Heel weinig moslims delen deze gedachte.

Er zijn ook christenen die zich niet laten inenten/vaccineren en zo. In Griekenland zijn er christenen die in kerken mariabeelden blijven kussen ondanks Corona.

Laat de overheid de moskeeën tijdelijk sluiten zou ik zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door polderturk op 14-03-2020 13:36:25 ]
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:42:41 #97
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_192026425
quote:
:')
graag op anoniem
pi_192026766
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

In Nederland hebben moskeeen alle vrijdaggebeden verboden. Mijn vader gaat niet meer naar de moskee sinds de uitbraak. Heel weinig moslims delen deze gedachte.

Er zijn ook christenen die zich niet laten inenten/vaccineren en zo. In Griekenland zijn er christenen die in kerken mariabeelden blijven kussen ondanks Corona.

en dan flinke rellen laten ontstaan?
Laat ze het uitzoeken met hun Allah...
pi_192027097
nu in totaal 959 besmettingen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:31:11 #100
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_192027259
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Goed geantwoord. Ik beschouw je vanaf nu als een echte Nederlander.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')