correctquote:Op donderdag 19 maart 2020 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik weet dat je licht autistisch bent maar Nieuwspaal is een beetje zoals de Speld, dat moet je niet serieus nemen
Of dacht je dat dit serieus was: https://nieuwspaal.nl/kic(...)halve-meter-afstand/
Omdat er moslims overal op de wereld zijn. Net mensen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:38 schreef YDOKT het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enig idee waarom bij deze berichtgevingen alleen moslims worden getoond? En dit zijn slechts een paar voorbeelden uit Nederland. In de VS en GB worden ook bijna alle corona nieuwsberichten met moslims op de achtergrond gepubliceerd.
Juist, in Noord-Korea is het dus blijkbaar goed los aan het gaan, aangezien zelfs het regime het niet meer kan verbloemen. Dit gaat waarschijnlijk een humanitaire ramp van ongekende proporties worden. Bovendien, als je zag hoe ze in China omgingen met 'verdachte gevallen' laat het zich raden hoe men in Noord-Korea te werk zal gaan.quote:Kim Jong-un:humanitaire ramp dreigt
Het coronavirus dreigt in Noord-Korea
uit te monden in een humanitaire ramp.
Het land kan niet de juiste medische
diensten bieden,zei de Noord-Koreaanse
leider Kim Jong-un in een staatskrant.
Hij voelt zich daar "zelfkritisch en
miserabel" over.Kim heeft de bouw van
een nieuw ziekenhuis aangekondigd.
Het is ongebruikelijk dat Kim toegeeft
dat er problemen zijn in zijn land.Hij
zei drie weken geleden nog dat er nul
besmettingen waren in Noord-Korea.
De Noord-Koreaanse bevolking is extra
kwetsbaar voor het coronavirus omdat
geschat wordt dat 40 procent van de
Noord-Koreanen onvoldoende eten heeft.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Bruins ontslagen nu die bloedlijer van het RIVM nog ene Jaapie
quote:IVM: 30 mensen overleden in laatste 24 uur in Nederland
Sinds de laatste update van het RIVM, gisteren, zijn 534 mensen positief getest. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994, zegt het instituut op basis van aangeleverde gegevens. Onder hen zijn 725 mensen die werken in de zorg.
30 mensen zijn de afgelopen 24 uur overleden aan het coronavirus. In totaal zijn er nu 106 mensen in Nederland gestorven aan de ziekte. Hun leeftijd ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen geweest in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord-Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna komen de meeste ziekmeldingen uit Zuid
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te wordenquote:
Wat probeer je te zeggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te worden![]()
![]()
![]()
.
Dat al die Brabantse zorgmedewerkers die nu immuun aan het worden zijn straks nóg langer en harder door kunnen werken.quote:
Dit gegeven alleen al is waarom de regering en instanties nooit de schuld kunnen krijgen. Net zo goed als dat men zelf het initiatief kan nemen om 'wel' carneval te vieren kan de groep ook uit zichzelf besluiten 't niet te doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het lijkt nog maar even geleden dat we elkaar op dit forum aanvielen over het wel of niet doorgaan van carnaval. Een paar weken later is de gezondheidszorg van Brabant hard op weg om een bastion van groepsimmuniteit te worden![]()
![]()
![]()
.
Het is de vraag hoe ver die immuniteit gaat en hoe lang die aanhoudt. Vooralsnog dragen ook zorgmedewerkers die al corona hebben gehad gewoon persoonlijke beschermingsmiddelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat al die Brabantse zorgmedewerkers die nu immuun aan het worden zijn straks nóg langer en harder door kunnen werken.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 19:45:12UPDATE: France reports 1,617 new cases of coronavirus and 78 new deaths, raising total to 12,612 cases and 450 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:58:04UPDATE: Brazil reports 257 new cases of coronavirus and 4 new deaths, raising total to 904 cases and 11 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Hier in Meppel valt nog mee, weinig klanten in de winkels en zelfs supermarkten zijn veelal leeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:47 schreef kree het volgende:
Die anderhalve meter afstand houden is ook een lachertje maatregel. Het is serieus gewoon niet te doen.
Niet in de supermarkt niet in het ov niet met werk. Nergens niet. Al zou ik het willen, lukt niet.
Zit je in het ov he wat nu rustiger is als normaal gelukkig, dus zit niemand naast je. Hoever zit de volgende rij stoelen voor je? Geen 1.5m hoor dat weet ik wel. Toch alles vol
Het is toch raar want was gister in de supermarkt, Hoogvliet trouwens en is hier in katwijk zh dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hier in Meppel valt nog mee, weinig klanten in de winkels en zelfs supermarkten zijn veelal leeg.
Maar hier is dan ook maar 1 persoon van bekend dat hij of zij het heeft.
Wel zie ik overal kinderen en ouders in speeltuinen gewoon allemaal bij elkaar hangen, dan denk ik wel van wtf.
Wat dan ook de reden is voor de hele afstand houden, druktes vermijden, niet op elkaar gaan staan.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:16 schreef kree het volgende:
[..]
Het is toch raar want was gister in de supermarkt, Hoogvliet trouwens en is hier in katwijk zh dus.
Maar druk zat, zou haast zeggen drukker als normaal wel. En niemand lijkt zich er ene fuck om te geven?
Ze hebben wel plexiglas dingetjes opgehangen voor de kassa enzo![]()
Tja, nou die anderhalve meter houdt niemand aan hier iig.
Is het niet een beetje het doel ook, we moeten elkaar besmetten zodat we kudde immuniteit krijgen (ten kosten van). Ik weet het niet. Totale lockdown zou voor mij helemaal klote zijn.
Maargoed wil ook niet mensen besmetten maar dat is het kutte, je hoeft het niet eens te weten terwijl je voor andere wel een gevaar kunt zijn.
Maar ik kan ook weinig anders? Moet wel met het ov, ok er zit mooi rood wit lint nu 1.5 van de buschauffeur. De rest zit gewoon op elkaar hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat dan ook de reden is voor de hele afstand houden, druktes vermijden, niet op elkaar gaan staan.
Het is niet eens zozeer elkaar besmetten, het is de snelheid waarmee het gebeurt, ziekenhuizen kunnen het niet aan.
Verpleegkundige van andere takken zoals dermatologie (want daar heb ik toevallig contact mee) moeten zich allemaal massaal nu aanmelden bij dat i-flex ofzoiets, waarmee je dus op ieder moment ingezet kan worden hiervoor.
Maar ja mensen zijn aso, net als dat hamsterengedrag, er is meer dan zat, maar natuurlijk niet als jij in je eentje de halve winkel leegkoopt.
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:03 schreef kree het volgende:
[..]
Maar ik kan ook weinig anders? Moet wel met het ov, ok er zit mooi rood wit lint nu 1.5 van de buschauffeur. De rest zit gewoon op elkaar hoor.
Laat staan ns, deuren knopjes etc etc waar iedereen achter elkaar ook aan zit. Zag al mensen met elleboog knopje indrukken om de deur te openen. Tjaaaaa. Ik voel me niet ziek ofzo dus moet ik me uit voorzorg maar afmelden dan bij werk? Niet handig want krijg dat niet totaal betaald nl aangezien wij gewoon doorgaan nog.
Vraag is waar trek je de streep. Voor mij denk als ik koorts heb ofzo of ik zo aan het proesten ben dat ik denk tja kan niet meer.,
Met andere woorden, beetje schijnmaatregelen totdat de hele lockdown komt eind deze week voorspel ik.
Wil niet zeggen dat het geen nut heeft trouwens, maar vooral de kwetsbare groepen moeten zich afzonderen denk ik nu.
Voor iedereen die gezond is etc lijkt het mij niet zo gevaarlijk ookal krijg je het. Maarja wie ben ik? Niet medisch iig. Dus tsja. Vooralsnog moet ik maar mee gaan met het kudde volk die wel besmet zal worden, want dat is uiteindelijk nu even het doel van de regering.
Owh dat is wel kut?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.
Ook nu, dikke rooie ogen totaal ontstoken, puur bijwerking.
Lekkere medicatie waarvan RIVM zei tegen mij : kan ik gewoon gebruiken geen enkel probleem in combi met corona..
RIVM weten totaal niet waar ze het over hebben is wel duidelijk.
Ja arts zegt blijf weg bij mensen want als ik het nu zou krijgen voordat de boel hersteld qua weerstand moet ik maar hopen dat het lichte klachten worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:42 schreef kree het volgende:
[..]
Owh dat is wel kut?
Tja je kunt er aardig aan twijfelen ja over wat er wel nu naar buiten wordt gebracht en of dat ook echt het plan is wat binnen gesloten deuren allang natuurlijk al besloten is enzo.
Ik voorspel nog steeds lockdown. Ookal wi de regering het niet. Ze bezwijken toch wel onder EU druk zoals gewoonlijk.
En jij dan? Nu maar binnen blijven enzo?
Geeft het RIVM ook al advies aan individuen over hun medicijngebruik?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helaas zit ik in de kwetsbare groep door medicatie wat mijn weerstand onderuit heeft gehaald.
Ook nu, dikke rooie ogen totaal ontstoken, puur bijwerking.
Lekkere medicatie waarvan RIVM zei tegen mij : kan ik gewoon gebruiken geen enkel probleem in combi met corona..
RIVM weten totaal niet waar ze het over hebben is wel duidelijk.
Die hebben geen flauw idee van hoe het werkt. Veel te domquote:Op zondag 22 maart 2020 18:46 schreef Hathor het volgende:
Ik zie hier op straat en in het park hele groepen kinderen spelen, echt in grote groepen, alsof er helemaal niks aan de hand is. Nou weet ik dat er op die leeftijd sprake is van verminderd risico, maar ze kunnen wel gewoon besmet worden en het dan thuis weer overdragen aan de volwassenen. Ik snap die ouders niet, hou je kroost gewoon binnen.
Wel bij dit soort medicijnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geeft het RIVM ook al advies aan individuen over hun medicijngebruik?
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wel bij dit soort medicijnen.
Dingen kosten dan ook 1000+ euro per injectie, ik neem er twee per week.
Ik heb het gecheckt bij reumatoloog en dermatoloog (beide schrijven dezelfde medicatie voor, maar voor andere redenen) en ook zij bevestigen dat nu nog steeds het rivm het prima vind dat het gebruikt blijft worden.. wat ik dus ook krankzinnig vind.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.
Heb zelf ook een auto-immuunziekte waarvoor ik niet aan dergelijke medicatie zit (wel aan de insuline), maar het RIVM is toch echt vrij duidelijk over de risico's die ik loop.
Maar wat is hun advies precies? Ik ken wel meer mensen die aan de zware medicatie zitten die je niet direct zal helpen bij een coronabesmetting, maar die ze eigenlijk wel nodig hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb het gecheckt bij reumatoloog en dermatoloog (beide schrijven dezelfde medicatie voor, maar voor andere redenen) en ook zij bevestigen dat nu nog steeds het rivm het prima vind dat het gebruikt blijft worden.. wat ik dus ook krankzinnig vind.
Je voelt letterlijk je weerstand wegvallen met dat spul, begint dan met keelpijn, loopneus uit het niets.
Ontstoken ogen uit het niets. (hoewel dat een zeer zeldzame bijwerking is waar ik dan weer toevallig last van heb)
En ik gebruik het pas twee weken.. sinds vorig jaar toen ik er ook al mee moest stoppen vanwege dat oog probleem.
Nu dus ook weer stoppen maar goed punt is, vrijdag nog bevestigd dat rivm het nog steeds aanhoud als advies en ik ben niet de enige blijkbaar die er vragen over had zo begreep ik.
Nee het is totale onkunde bij het rivm.
Welk auto-immuunziekte heb je?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar waar zeggen ze dat het "gewoon te gebruiken is in combinatie met corona"? Kan me toch niet voorstellen dat ze dat zeggen over medicatie die je immuunsysteem lamlegt. Wel is het vaak zo dat mensen dergelijke medicatie krijgen omdat ze een auto-immuunziekte hebben. Dan snijdt het mes aan twee kanten als je het virus oploopt. Het helpt niet dat je immuunsysteem verzwakt is, maar anderzijds heeft stoppen met de medicatie ook weer een negatief effect op je gezondheid.
Heb zelf ook een auto-immuunziekte waarvoor ik niet aan dergelijke medicatie zit (wel aan de insuline), maar het RIVM is toch echt vrij duidelijk over de risico's die ik loop.
Mensen die in Nederland hamsteren zijn vooral slecht geïnformeerd, onnodig bang, of spelen iets van een apocalyptisch spelletje. In alle eerste- en tweedewereldlanden waar tot nu toe Corona is uitgebroken bleven supermarkten prima bereikbaar en bevoorraad. En als je uit angst gaat hamsteren om later niet in de supermarkt te hoeven zijn kun je het virus wel op je hamsterdag opdoen.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:24 schreef kree het volgende:
Voor de rest alles kunnen kopen, wat me opviel alleen, Rijst en pasta dingen waren aardig uitverkocht
En wil het echt niet downplayen want neem dit wel serieus alleen niet op het vlak van boodschappen doen ofzo nu.
M.u.v. de 4 Noordelijke provincies. Ik moet zeggen dat ze hier nog aardig nuchter zijn, supermarkten zijn business as usual en je kan bijna een speld horen vallen op straat. Ik heb een half uurtje door de stad gelopen om half zeven en een paar personen gezien die hun hond uitlieten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Chadi het volgende:
Ik hoop dat het land morgen op slot gaat. Te veel idioten. Ook vandaag weer waar ik werk. Geen contact een wat zie je in de middag met na de NL Alert notabene. Ja kluitjes kut volk relaxed een peuk opsteken een... Ach Gooi op slot.
Binnenstad van Maastricht is ook helemaal uitgestorven. De beelden die ik nog zie van mensen die hutjemutje op elkaar staan komen toch vooral uit de Randstad. En op het begin maar janken over die vieze Brabanders met hun klotecarnavalquote:Op zondag 22 maart 2020 22:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
M.u.v. de 4 Noordelijke provincies. Ik moet zeggen dat ze hier nog aardig nuchter zijn, supermarkten zijn business as usual en je kan bijna een speld horen vallen op straat. Ik heb een half uurtje door de stad gelopen om half zeven en een paar personen gezien die hun hond uitlieten.
Nee. Maar dat zegt ook niemand. Maar meestal als iemand insuline moet spuiten heeft die diabetesquote:Op maandag 23 maart 2020 07:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat staat niet gelijk aan het hebben van een auto immuun ziekte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |