quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door weetjewel5 op 08-03-2020 19:37:54 ]![]()
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirusquote:Op zondag 8 maart 2020 18:30 schreef Zipportal het volgende:
Dat Noord-Korea moet toch wel Corona hebben?![]()
![]()
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo? Mooie stranden daar. En steden.
Niet normaal
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dan wordt dat weer vergeleken met een aantal verkeersdoden o.i.d. per jaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:18 schreef KingRadler het volgende:
Misschien dat ze wakker worden als er duizenden doden vallen in Nederland.
Er is altijd wel een vergelijking te maken om proberen iets down te playen.![]()
Ludiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
Asymptomatisch suuurreeequote:Op zondag 8 maart 2020 19:25 schreef merino het volgende:
Collega die op werk naast mij zit heeft de griep sinds vandaag en ze woont op campus in Delft waar ze waarschijnlijk is aangestoken.
Kom er straks dus snel genoeg achter of zij mij asymptomatisch heeft kunnen aansteken op werk afgelopen vrijdag.![]()
![]()
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?
Niet normaal
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik weet niet of deze al in de op staat, maar prima weergave en zou daar goed in passen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef iBenny het volgende:
https://corona-scanner.com
Deze site heeft wel een mooi overzicht van alle besmettingen
Sterftecijfer is hoger dan ik had verwacht.![]()
Hoe zit het eigenlijk met de stand van het wc papier in Noord Korea?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
In Italie 183 doden in 24 uur. Gaat wel hard nu.quote:In Italië zijn de afgelopen 24 uur 133 mensen bezweken aan het coronavirus. Dat is een recordtoename sinds het virus ruim twee weken geleden voor het eerst opdook in Italië. Het totaalaantal coronadoden in het land staat nu op 366. De meeste nieuwe doden werden geteld in de regio Lombardije.
Ook het aantal nieuwe besmettingen in Italië was met een stijging van 5883 naar 7375 gevallen hoger dan ooit. Italië telt nu de meeste coronabesmettingen buiten China; het land heeft sinds vandaag zo'n zestig besmettingen meer dan Zuid-Korea.
Italë nam afgelopen nacht vergaande maatregelen om de uitbraak in te dammen door een kwart van de Italiaanse bevolking in quarantaine te plaatsen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ewerkers-besmet.html![]()
Ga dan maar weer snel nog een keer.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ja idd.... triest.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:29 schreef _I het volgende:
[..]
Zonder acties zullen we die lijn ook wel blijven volgen, ben ik bang. Het is bizar dat je nu stappen gaat maken van honderden doden per dag in Italie.![]()
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Bij binnenkomst meteen handen wassen met soap.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
Ik denk dat ik paranoïde begin te worden![]()
![]()
Hebben toch mooie steden en strandenquote:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
naar buiten gaanquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
![]()
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Wat jammer dat je zo overtuigd bent van je ‘mening’ terwijl je er niks van weet.quote:
Heb je verder inhoudelijk nog wat bij te dragen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Werk enz. ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.quote:![]()
Ook voor Corona is het zondag.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef joyvke het volgende:
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...![]()
hoezo sure?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Asymptomatisch suuurreee
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.Benauwd en koorts (40 op thermometer).quote:I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
beeetje paranoïde maarquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
![]()
Ja, op een gegeven moment valt het wel mee, want 19.000 door roken.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan wordt dat weer vergeleken met een aantal verkeersdoden o.i.d. per jaar.
Er is altijd wel een vergelijking te maken om proberen iets down te playen.![]()
Maak je verder nooit je huis schoon dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Dan ben je te laatquote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.![]()
![]()
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
![]()
Ondertussen heeft Italië heel Europa besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
We hebben het over Italie; ik weet niet waar jij woont.
Maar waar maken we ons druk om ja?![]()
![]()
Waren het allemaal 80 plussers?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef NaturalScience het volgende:
133 nieuwe doden ik Italië..... bizar![]()
Wat ik niet helemaal snap, er zijn bijna 110.000 besmettingen maar ook dik 60.000 mensen die weer genezen zijn. Moet je dan eigenlijk die 60.000 van de 110.000 afhalen? Of als er hypotetisch geen genezen mensen waren, stond de teller dan op 170.000?![]()
![]()
Je hebt gewoon een beetje aan haar lopen friemelen. Zoenen enzo. Misschien zelfs nog even het kopje er in. Asymptomatisch..quote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef merino het volgende:
[..]
hoezo sure?
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.
[..]
Benauwd en koorts (40 op thermometer).
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 19:37:22 ]![]()
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Italie 183 doden in 24 uur. Gaat wel hard nu.![]()
Afschrijven voor wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef HiZ het volgende:
We kunnen ondertussen Italië gaan afschrijven? Die cijfers zijn ijzingwekkend.~FEYENOORD~
109648quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef MichaelPallada het volgende:
Wat ik niet helemaal snap, er zijn bijna 110.000 besmettingen maar ook dik 60.000 mensen die weer genezen zijn. Moet je dan eigenlijk die 60.000 van de 110.000 afhalen? Of als er hypotetisch geen genezen mensen waren, stond de teller dan op 170.000?
nog 44890 besmet (+/-) 40.95% (van heel de wereld dan) (dat is excl doden en mensen die beter zijn).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Denk je dat ze deuren dicht gingen lassen door enkele honderden doden?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?![]()
Bedoelde het andersquote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef merino het volgende:
[..]
hoezo sure?
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.
[..]
Benauwd en koorts (40 op thermometer).
Pas zorgwekkend vanaf de 100.000quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef HiZ het volgende:
We kunnen ondertussen Italië gaan afschrijven? Die cijfers zijn ijzingwekkend.![]()
Is om weerstand op te bouwen!!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Maak je verder nooit je huis schoon dan?
Nee, stofzuigen en stoffen en zo, ok. WC en badkamer iedere week ook. Maar ik poets niet iedere week mijn deurklinken.![]()
EKquote:Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik hou ze nooit aan huis normaal gesproken trek mijn schoenen uit in de gang en laat ze daar ook staan. Tegenwoordig trek jas en schoenen buiten uit en die gaan ook niet meer mee naar binnenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig man![]()
![]()
Sowieso, kan bijna niet anders.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?
Die cijfers moeten hoger liggenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Alle goede recepten staan ondertussen toch wel op internet of te vinden in de betere boekhandel.quote:Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Dacht alquote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Is om weerstand op te bouwen!!
Nee, stofzuigen en stoffen en zo, ok. WC en badkamer iedere week ook. Maar ik poets niet iedere week mijn deurklinken.
~FEYENOORD~
Ah oke..quote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik hou ze nooit aan huis normaal gesproken trek mijn schoenen uit in de gang en laat ze daar ook staan. Tegenwoordig trek jas en schoenen buiten uit en die gaan ook niet meer mee naar binnen![]()
![]()
Wat denk je zelf van een land dat miljoenen mensen in heropvoedingskampen stopt?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?![]()
![]()
Anders heb je nog Happy Italy of Vapiano voor de echte authentieke Italiaanse smaakquote:Op zondag 8 maart 2020 19:39 schreef Stance het volgende:
[..]
Alle goede recepten staan ondertussen toch wel op internet of te vinden in de betere boekhandel.![]()
![]()
Context is alles.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?
Als je niet of nauwelijks test en wel dodelijke slachtoffers hebt, dan is het mortaliteitscijfer extreem hoog.
Zo willen mensen nu graag de besmettingen per dag tussen Italië en Nederland met elkaar vergelijken, maar de GGDs van beide landen werken totaal anders. Dus appels en peren
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland![]()
HeT iS mAaR eEn GRiePjEquote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef NaturalScience het volgende:
133 nieuwe doden ik Italië..... bizar
Nog even lekker keertje in het rond hoesten in de supermarkt.![]()
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.quote:
En de GP in Zandvoort ook, gewoon om die bril te pesten.![]()
![]()
Dat ze heel begaan met de opvoeding zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf van een land dat miljoenen mensen in heropvoedingskampen stopt?![]()
Dus dan staat bijvoorbeeld in Italië de teller niet op 7.375 maar op 6.753?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef joyvke het volgende:
[..]
109648
nog 44890 besmet (+/-) 40.95% (van heel de wereld dan) (dat is excl doden en mensen die beter zijn).
Althans, volgens de cijfers van bnonews.com?![]()
ESF en de Formule 0 schrappen dat zou top zijnquote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.
En de GP in Zandvoort ook, gewoon om die bril te pesten.![]()
![]()
Ik denk dat die opvoedingskampen hier ook niet zouden misstaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat ze heel begaan met de opvoeding zijn?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:34:20All but 2 of the new deaths in Italy were 60 or older and most had underlying health conditions - CNN https://t.co/oOeISk5kB0 reageer retweet
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 19:42:57 ]![]()
En Koningsdag.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.![]()
![]()
okquote:Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Inderdaad. Het hangt helemaal af van de test'dichtheid'. En in Nederland moet je al best behoorlijk ziek zijn wil je een test krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Context is alles.
Als je niet of nauwelijks test en wel dodelijke slachtoffers hebt, dan is het mortaliteitscijfer extreem hoog.
Zo willen mensen nu graag de besmettingen per dag tussen Italië en Nederland met elkaar vergelijken, maar de GGDs van beide landen werken totaal anders. Dus appels en peren
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland![]()
Nu komen Rotterdammers toch nooit buiten Rotterdam, dus een lock down zou best makkelijk gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zit er dik in, NL is dan net zo rood op de kaart als Lombardije nu![]()
hoe smerig zijn jouw schoenen dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig man
ik doe hier niet anders, tenzij ze vol met modder of bv stront zitten..![]()
In de cijfers van Zuid-Korea zie je idd terug dat de mortaliteit ten opzichte van het aantal cases behoorlijk meevalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Context is alles.
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland
Maar wat ook meespeelt is dat in Italië veel oudjes zijn getroffen.![]()
133 bejaardequote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
HeT iS mAaR eEn GRiePjE
[ afbeelding ]
Nog even lekker keertje in het rond hoesten in de supermarkt.![]()
We hebben hier alles jonguhquote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu komen Rotterdammers toch nooit buiten Rotterdam, dus een lock down zou best makkelijk gaan.![]()
![]()
Net zoals alle terroristen verwarde mensen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Gehrman het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:34:20All but 2 of the new deaths in Italy were 60 or older and most had underlying health conditions - CNN https://t.co/oOeISk5kB0 reageer retweet
Alsof dat het feit ook maar iets minder erg maakt?![]()
![]()
Ranzig manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe smerig zijn jouw schoenen dan?
![]()
C. Ni Haoquote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef DemonRage het volgende:
Waar word je vandaag de dag sneller zenuwachtig van?
A. *kuch*
B. Buongiorno!Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Lekker hygiënisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar. Ik ben een middag bezig geweest om een tweet op te nemen en mij lukt het niet meer. Kon ook geen flikker qua help hier op deze site vinden.quote:
Kudo's voor jou dus
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Precies. Lopen nog veel mensen die het waarschijnlijk ook hebben, maar weinig klachten..quote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. Het hangt helemaal af van de test'dichtheid'. En in Nederland moet je al best behoorlijk ziek zijn wil je een test krijgen.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dudequote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
Eerlijk gezegd zou ik wel in paniek raken als juist jonge, gezonde mensen zouden overlijden.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Net zoals alle terroristen verwarde mensen zijn.
Alsof dat het feit ook maar iets minder erg maakt?
Zoals bij de Spaanse griep. The horror.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En dan nog... Vol met stront? Kijk jij wel waar je stapt dan?quote:
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Haha! Normaliter werkt het gewoon prima maar nu kreeg ik ineens een verkeerde tweetquote:Op zondag 8 maart 2020 19:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar. Ik ben een middag bezig geweest om een tweet op te nemen en mij lukt het niet meer. Kon ook geen flikker qua help hier op deze site vinden.
Kudo's voor jou dus![]()
![]()
Doe ik sobersoquote:Op zondag 8 maart 2020 19:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Binnen zitten zul je.![]()
En wat minder met hygiëne.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat ze heel begaan met de opvoeding zijn?![]()
![]()
Ja want die heb je meegemaakt natuurlijk. Ook mooie steden toen zekerquote:Op zondag 8 maart 2020 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik wel in paniek raken als juist jonge, gezonde mensen zouden overlijden.
Zoals bij de Spaanse griep. The horror.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Gewoon de link uit de balk kopiëren, nadat je op de tweet hebt geklit.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar. Ik ben een middag bezig geweest om een tweet op te nemen en mij lukt het niet meer. Kon ook geen flikker qua help hier op deze site vinden.
Kudo's voor jou dus![]()
The bestquote:Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ook community based COVID19 transmission?![]()
De gene die dit virus gaan overleven gaan straks flink cashen. Door een te kort aan personeel zullen werkgevers straks diep in de buidel moeten tasten om gezond en geschoold personeel te vinden![]()
Dik salaris en goedkope woningen tegen 0,01% interest, gaan de millennials dan straks toch een keertje ergens van profiteren![]()
![]()
quote:jullie eten van je vloer?quote:
of lopen met je schoenen over je aanrecht ofzo?![]()
je vloer is hoe dan ook enigsinds smerig, een schoenzool maakt daar bar weinig verschil in![]()
Italie heeft in totaal 7375 besmettingen, 6387 zijn er nog besmet (716 zijn beter en 410 zijn er overleden). 86,60% is op dit moment nog besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Dus dan staat bijvoorbeeld in Italië de teller niet op 7.375 maar op 6.753?
Althans, volgens de cijfers van bnonews.com?
Die percentages heb ik dus in mijn sheet gezet omdat ik dat miste.
Link~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Lees je eens in in de Spaans griep en de verschillende golven daarvan.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik wel in paniek raken als juist jonge, gezonde mensen zouden overlijden.
Zoals bij de Spaanse griep. The horror.![]()
Ik schijt normaal gesproken in de vaatwasserquote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
jullie eten van je vloer?
![]()
Welke ransaap loopt er met zijn schoenen in huis![]()
![]()
Je schoenen aan in huis, je bent toch geen boer manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
jullie eten van je vloer?
je vloer is hoe dan ook enigsinds smerig, een schoenzool maakt daar bar weinig verschil in
tering![]()
Pas op hoor. Ze heeft het meegemaakt!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees je eens in in de Spaans griep en de verschillende golven daarvan.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dat is wat logischer inderdaadquote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die gaan het niet meer onder controle krijgen bedoel ik.
~FEYENOORD~
Wij doen het ook nog eens itt brabant heel elegantquote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kan Noord Brabant een puntje aan zuigen, jonguh.![]()
Als de economie hard geraakt wordt, vliegen die millenials als eerst eruit met baantjes als "influencer" / social media etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef vuurbrood het volgende:
De gene die dit virus gaan overleven gaan straks flink cashen. Door een te kort aan personeel zullen werkgevers straks diep in de buidel moeten tasten om gezond en geschoold personeel te vinden![]()
Dik salaris en goedkope woningen tegen 0,01% interest, gaan de millennials dan straks toch een keertje ergens van profiteren![]()
![]()
Ah, ik snap hem, thanks!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef joyvke het volgende:
[..]
Italie heeft in totaal 7375 besmettingen, 6387 zijn er nog besmet (716 zijn beter en 410 zijn er overleden). 86,60% is op dit moment nog besmet.
Die percentages heb ik dus in mijn sheet gezet omdat ik dat miste.
Link![]()
![]()
Gewoon een griepgolf bovenop de bestaande griepgolf dus. Paniek!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Gehrman het volgende:
![]()
Toevallig net nog een stuk over gelezen op Wikipedia.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees je eens in in de Spaans griep en de verschillende golven daarvan.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Fist je Pino dan!?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Zo zien mijn handen eruit na een avondje fisten![]()
Beter doe je MBO techniek a mattiequote:Op zondag 8 maart 2020 19:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de economie hard geraakt wordt, vliegen die millenials als eerst eruit met baantjes als "influencer" / social media etc.![]()
![]()
das de goden verzoeken omdat nu al aan te trekken :pquote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
Ook deze heb je al:
[ afbeelding ]
Voor veel mensen nog niet van toepassing.![]()
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?![]()
Gaan ze dit nu elke dag melden?quote:133 coronadoden op één dag in Italië, grootste stijging sinds uitbraak
Hoe blijven ze in Duitsland zo netjes buiten de statistieken qua doden?![]()
Duitsersquote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Gaan ze dit nu elke dag melden?
![]()
Het land proactief in een recessie te gooien door het hele land in quarantaine te zetten natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?![]()
![]()
euhh het merendeel van de nederlanders...? (eigen ervaring hierin: niemand waar ik ooit op bezoek ben geweest moesten de schoenen uit)quote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik schijt normaal gesproken in de vaatwasser![]()
Welke ransaap loopt er met zijn schoenen in huis![]()
Misschien heeft Italië wel de dodelijkere Wuhan variant en Duitsland de minder dodelijke rest van china variant.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Hoe blijven ze in Duitsland zo netjes buiten de statistieken qua doden?
Wij hebben in elk geval voor het overgrote deel de Italiaanse variant. Welke van de 2 dat dan ook mag zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Lock-down voor de heel Noord-Brabant en Limburg en alle vluchten uit en naar China, Italië, Zuid Korea stop zetten.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?
En 900 studenten opsluiten in een leegstaande bajes in Breda![]()
![]()
Het zijn übermenschen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Alleen kampers niet .....quote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef mschol het volgende:
[..]
euhh het merendeel van de nederlanders...?![]()
![]()
Moeten we er dan niet elke week een paar honderd verse hertjes in gooien of iets? Ik bedoel als je die opsluit dan kunnen die op zeker over een paar dagen niet meer lopen en zulksquote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef vuurbrood het volgende:
En 900 studenten opsluiten in een leegstaande bajes in Breda
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zelfde als hier, gewoon niet meten zodat het land niet op slot hoeft en geen recessie krijgt. In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Hoe blijven ze in Duitsland zo netjes buiten de statistieken qua doden?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Alleen hebben ze allen S5quote:Op zondag 8 maart 2020 19:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alle MBO-ers worden omgeschoold tot verplegers.
Soort dienstplicht, maar dan anders.![]()
Oh ik wil een grapje maken met een vergelijking naar WO2, maar laat maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of in Duitsland zijn de bejaarden al preventief geruimd (op ééntje na... die heet Angela)
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Eindelijk, heeft Jaap van Dissel ook een fok account aangemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?
Welkom Jaap![]()
![]()
- Iedereen die thuis kan werken, thuis laten werkenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
- Uitleg hoe je mondkapjes goed kan gebruiken voor zij die ze hebben
- Uitleg hoe je iemand met een longontsteking thuis het beste kan behandelen
- Preventief Vitamine D en C laten slikken
- Voorbereiden op wat er in Italie gebeurt
- Vrijwilligers inzetten en inventariseren
- Heldere uitleg geven aan werknemers hoe om te gaan met zieken/deze situatie
- Duidelijke instructies communiceren over waar te zijn met je problemen
- Artsen zelf laten beslissen als zij wel mensen willen laten testen (bij ernstige klachten)
- Stappenplan communiceren wat er gaat gebeuren in welke fase en welke criteria hierbij horen
- Beurs bevriezen
- Negatief reisadvies voor alle landen
- Open communicatie over besmetting via ademen, feces en dagen lang via staal/spullen
- Heel NL ziek laten melden bij koorts en hoest
- Ouderen isoleren en helpen
- Social netwerk opzetten voor hulp per regio
- Stoppen met knuffelen/zoenen
- Bril omlaag, dan pas doorspoelen
- Hoe het huis te reinigen?
- Hoe om te gaan met een zieke in een gezin?
Das even uit de losse pols.
[ Bericht 4% gewijzigd door _I op 08-03-2020 20:41:08 ]![]()
Geen recessie? De hele wereldhandel ligt op zijn gat manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelfde als hier, gewoon niet meten zodat het land niet op slot hoeft en geen recessie krijgt. In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.![]()
![]()
![]()
![]()
China, 30 januari:quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
7736 confirmed
12167 suspected
1370 severe
170 deaths
Zuid Korea en Italie zitten beiden op 7300 nu, Korea met 50 doden, Italië met 366.
Als je op basis van de Italiaanse cijfers denkt dat China loog, wat doe je dan met de Koreaanse cijfers?are we infinite or am I alone![]()
En dat gaan wij ook krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef speknek het volgende:
In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.
Ik denk dat er 11 medewerkers van dat ziekenhuis in Breda positief getest zijn en nog 300 getest zijn met klachten in tilburg dat afhankelijk van wat daar uit gaat komen dat ze wel lockdowns gaan regelen hoor. Ze kunnen toch bijna niet anders meer? Ik bedoel iemand bij het RIVM zal toch op zeker ook naar de cijfers in Italië kijken in het begin en deze naast de onze leggen? Toch? Toch???De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Aan de positive kant, de dekingsgraden van de pensieonfondsen kunnen over een paar maande wel naar boven bijgesteld worden![]()
Misschien kan de rest dan toch nog met 65 of eerder met pensioen!![]()
![]()
![]()
![]()
Iets met verplicht douchen?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh ik wil een grapje maken met een vergelijking naar WO2, maar laat maar.![]()
Heel cru, maar zijn er ook al producten/diensten goedkoper geworden door het virus?
Benzine staat hier net over de grens op 1.30, wat normaal rond de 1.40 hangt.![]()
Ja de AEX knalt iddquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Aan de positive kant, de dekingsgraden van de pensieonfondsen kunnen over een paar maande wel naar boven bijgesteld worden![]()
![]()
![]()
Voor de baby fokkers onder ons die VMBO kader hebben gedaanquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Tris het volgende:
[..]
Vraag me af of het gros in dit forum wel weet wat dat is.![]()
S5 wilde zeggen dat er voor (geestelijke) stabiliteit (op een schaal van 1 tot 5) een 5 was gescoord. ... Ook homoseksuelen werden tot 1974 met S5 afgekeurd. Velen houden hun afkeuring op basis van S5 verborgen, omdat dat betekent dat je een psychische of persoonlijkheidsstoornis hebt, meestal nadelig bij een sollicitatie.![]()
En er komen weer flink wat koophuizen beschikbaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
![]()
Misschien is dat virus toch niet zo verkeerd.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Benzine ja en aandelenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Heel cru, maar zijn er ook al producten/diensten goedkoper geworden door het virus?
Benzine staat hier net over de grens op 1.30, wat normaal rond de 1.40 hangt.❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Benzine staat hier net over de grens op 1.30, wat normaal rond de 1.40 hangt.![]()
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
![]()
Hopelijk over 2 weken in de verkoop staan.
vosss is de naam,
Probeer toch een beetje feeling te houden met wat er leeft onder het plebs.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eindelijk, heeft Jaap van Dissel ook een fok account aangemaakt.
Welkom Jaap![]()
Allemaal gekkiesquote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Voor de baby fokkers onder ons die VMBO kader hebben gedaan![]()
S5 wilde zeggen dat er voor (geestelijke) stabiliteit (op een schaal van 1 tot 5) een 5 was gescoord. ... Ook homoseksuelen werden tot 1974 met S5 afgekeurd. Velen houden hun afkeuring op basis van S5 verborgen, omdat dat betekent dat je een psychische of persoonlijkheidsstoornis hebt, meestal nadelig bij een sollicitatie.Konden destijds niet of nauwelijks een baan krijgen.
![]()
Dat wou al niemand drinken, want die troep is gewoon echt niet te hachelenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.
vosss is de naam,
Met wat lyme is het best te doenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat wou al niemand drinken, want die troep is gewoon echt niet te hachelen![]()
Denk dat dat wel meevalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.
En als mensen een vergelijking daar in gaan maken zijn ze sowieso zonde van de zuurstof~FEYENOORD~
S5 geloof ik nog wel. Maar dat de S uit het het rijtje ABOHZIS komt weet denk ik bijna niemand.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Tris het volgende:
Vraag me af of het gros in dit forum wel weet wat dat is.![]()
Kapitalistquote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopen
Hopelijk over 2 weken in de verkoop staan.![]()
![]()
![]()
Als het gros van de overledenen 70+ is dan valt het wel mee met de werkgevers die personeel kwijt zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef vuurbrood het volgende:
Niet doorhebben dat dit een typetje is vanuit de overheidquote:Op zondag 8 maart 2020 20:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe die mongool ook drinkt.@:PowerLoungen
![]()
![]()
Is dit jouw huis?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopen
Hopelijk over 2 weken in de verkoop staan.![]()
![]()
De gemiddelde leeftijd speelt ook een rol. Precieze cijfers zijn er niet, maar de gemiddelde leeftijd is wel bekend, 47 jaar in Italë tov 37 jaar in China. Aangezien oudere mensen hogere kans hebben om te sterven kan dat deels het dodental verklaren.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef vosss het volgende:
Misschien heeft Italië wel de dodelijkere Wuhan variant en Duitsland de minder dodelijke rest van china variant.
Speelt er mss een piek mee, of is het systeem overbelast waardoor ze eerder sterven? Dat kan ook.
https://www.liberoquotidi(...)_cosa_non_torna.html
Gemiddeld sterven personen rond de 81 jaar in Italië. Dus het kan best zijn dat een grotere groep hoogbejaarden in de hele set ook het dodental omhoog jagen.
https://www.repubblica.it(...)gie_gravi-250375699/![]()
Zover reikt mijn kennis ook niet. Maar dat s5 was altijd wel een ding.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
S5 geloof ik nog wel. Maar dat de S uit het het rijtje ABOHZIS komt weet denk ik bijna niemand.
Alle letters zullen voor allerlei kwalen staan neem ik aan?![]()
Hij heet toch niet Maja de Bijquote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]
wel?![]()
Ja ik zit eeen beetje kut. Gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning, daar moest nog een en ander aan gebeuren en zooi opruimen etc voordat die de verkoop in kan. Aangezien we pas in augustus de sleutel krijgen dachten we rustig aan. Krijg je deze kutzooi ineens.quote:
Dalijk heb ik ipv gratis van een eerdere restschuld af een 3x zo hoge restschuld. Dus ik moet wel snel verkopen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Bedwantsenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]![]()
Misschien wel in het 'echt'quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hij heet toch niet Maja de Bij
wel?![]()
Houtworm genot.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]![]()
Lekker zijn bek aan het verbranden genotquote:Op zondag 8 maart 2020 20:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe die mongool ook drinkt.@:PowerLoungen
RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]![]()
!!
Nee.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
VERTEL ONS ALLESZZ.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat dit een typetje is vanuit de overheid![]()
Ik weet dat relativeren niet op prijs gesteld wordt, maar doe het toch.
Het aantal inwoners in Italië is 60 miljoen. Het aantal doden per jaar per 1000 inwoners is zo'n 10.5 (bron). Dit betekent dat er zo'n 1726 mensen per dag overlijden. Het aantal doden van vandaag (133) is natuurlijk heel veel, maar het is zo'n 7.7% van het normaal aantal dagelijkse doden.
Als je dan kijkt naar de variatie per seizoen, dan is dat significant in vergelijking met aan het aantal COVID doden. Aangezien ik deze cijfers van Italië zo snel even niet kan vinden, pak ik de Nederlandse cijfers. In de winter zo'n 15% meer dan in de zomer (bron). Tussen verschillende jaren kan ook zomaar een groot verschil zitten. Het CBS noemt bijvoorbeeld 6% verschil in doden tussen 2014 en 2015, Europees gezien. In Italië was dit zelfs 8.2% (bron).
Dan is er nog het feit dat een deel van deze gevallen zou overlappen. Je kan niet zomaar stellen dat er nu 133 (7.7%) meer mensen dood gaan. Een deel van deze mensen zou waarschijnlijk toch al in deze periode dood zijn gegaan. Precieze cijfers zijn hiervan natuurlijk nog niet te geven, maar als je kijkt daar de leeftijd van de doden en de onderliggende problemen wel aannemelijk.
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.![]()
Vakanties naar Italië, met name het noorden?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Wie zegt dat de gros van de overledenen 70+ is, het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het gros van de overledenen 70+ is dan valt het wel mee met de werkgevers die personeel kwijt zijn.![]()
alle statistieken van de wereld toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wie zegt dat de gros van de overledenen 70+ is, het RIVM?![]()
Ik verwacht dat de huizen in Italie straks het eerst gaan dalen.
Huizen voor slechts 1 euro in ItaliëDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Wat kan er toch ineens veel veranderen in 4 wekenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik zit eeen beetje kut. Gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning, daar moest nog een en ander aan gebeuren en zooi opruimen etc voordat die de verkoop in kan. Aangezien we pas in augustus de sleutel krijgen dachten we rustig aan. Krijg je deze kutzooi ineens.
Dalijk heb ik ipv gratis van een eerdere restschuld af een 3x zo hoge restschuld. Dus ik moet wel snel verkopen.![]()
We leven in een wereld vol schijnzekerheid![]()
![]()
Zou ik pas in 2021 kopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
Ook deze heb je al:
[ afbeelding ]
Voor veel mensen nog niet van toepassing.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Dat is het punt ook niet, het gaat om de totale, absolute, aantallen die medische zorg of zelfs IC nodig hebbenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Het aantal inwoners in Italië is 60 miljoen. Het aantal doden per jaar per 1000 inwoners is zo'n 10.5 (bron). Dit betekent dat er zo'n 1726 mensen per dag overlijden. Het aantal doden van vandaag (133) is natuurlijk heel veel, maar het is zo'n 7.7% van het normaal aantal dagelijkse doden.
Als je dan kijkt naar de variatie per seizoen, dan is dat significant in vergelijking met aan het aantal COVID doden. Aangezien ik deze cijfers van Italië zo snel even niet kan vinden, pak ik de Nederlandse cijfers. In de winter zo'n 15% meer dan in de zomer (bron). Tussen verschillende jaren kan ook zomaar een groot verschil zitten. Het CBS noemt bijvoorbeeld 6% verschil in doden tussen 2014 en 2015, Europees gezien. In Italië was dit zelfs 8.2% (bron).
Dan is er nog het feit dat een deel van deze gevallen zou overlappen. Je kan niet zomaar stellen dat er nu 133 (7.7%) meer mensen dood gaan. Een deel van deze mensen zou waarschijnlijk toch al in deze periode dood zijn gegaan. Precieze cijfers zijn hiervan natuurlijk nog niet te geven, maar als je kijkt daar de leeftijd van de doden en de onderliggende problemen wel aannemelijk.
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.
Zoals je kan lezen (als je de moeite neemt) stort op dit moment de medische zorg van lombardije in door de overbelasting. Dat kan hier ook makkelijk gebeuren.
Als jij dan van je electrieke fiets flikkert en je schedel heeft een barst, dan heb jij ook pech
snap je?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 20:09:59 ]![]()
Neequote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Tris het volgende:
Zover reikt mijn kennis ook niet. Maar dat s5 was altijd wel een ding.
Alle letters zullen voor allerlei kwalen staan neem ik aan?
A: Algemeen
B: Bovenste extremiteiten
O: Onderste extremiteiten
H: Horen
Z: Zicht
I: Inteligentie
S: Stabiliteit.
En dan kon je een score halen op de keuring van 1 goed t/m 5 kut. Daarom is S5 gewoon belabberd.
https://defensieweb.fandom.com/wiki/ABOHZIS![]()
Open een SC.
Hier graag On Topic."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
COR / [En Don SC #1] HATSJOEquote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Open een SC.
Hier graag OT.[/modbreak]~FEYENOORD~
Dank!quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Slowakije: vijf gevallen, vandaag aangekondigd dat de twee grootste universiteiten van het land twee weken op slot gaan.
Bulgarije: vier gevallen, álle scholen, universiteiten, bioscopen etc op slot, alle sport geannuleerd in de betreffende provincies - en zonder publiek in de andere provincies.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
In NL polderen we al over het ESF hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Slowakije: vijf gevallen, vandaag aangekondigd dat de twee grootste universiteiten van het land twee weken op slot gaan.
Bulgarije: vier gevallen, álle scholen, universiteiten, bioscopen etc op slot, alle sport geannuleerd in de betreffende provincies - en zonder publiek in de andere provincies.![]()
twitter:JeromeRoos twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:02:28This very interesting finding hints at the potential seasonality of Coronavirus: community-to-community outbreak has so far been limited to “a narrow east-west distribution roughly along the 30-50 N” corridor at consistently similar weather patterns (5-11°C and 47-79% humidity).”
reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
Beetje extra vet op de botten kan in deze barre tijden geen kwaadquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Sfancta het volgende:
Ben 5 kilo bijgekomen afgelopen twee weekeindes.
HamsterenLekker vreten
![]()
![]()
Dat gaat door, advies is wel niet te gaan als je last van een hoestje hebtquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In NL polderen we al over het ESF hoor![]()
die overlapping ben ik benieuwd naar, al is dit bijna onmogelijk om te bepalen. feit is wel dat de snelheid nog steeds toeneemt dus de vraag is waar t stopt. als het aantal doden stabiliseert is eigenlijk pas te zeggen of t ernstig is of niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.![]()
Wij pakken alles veel te traag aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In NL polderen we al over het ESF hoor![]()
Ik weet niet waarom maar ik vind dit best interessantquote:Op zondag 8 maart 2020 20:12 schreef hole1988 het volgende:
twitter:JeromeRoos twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:02:28This very interesting finding hints at the potential seasonality of Coronavirus: community-to-community outbreak has so far been limited to “a narrow east-west distribution roughly along the 30-50 N” corridor at consistently similar weather patterns (5-11°C and 47-79% humidity).” [ link | afbeelding ] reageer retweet
~FEYENOORD~
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Nog steeds 0 doden in Duitsland.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
iemand van rivm zei een keer bij jinek dat ze naar de rechter kunnen maar dat het nog niet wat voorgekomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?![]()
Daar merkt TS niks van want er worden zeg maar 100.000 elektrische fietsen verkocht per jaar en daarvan gaan er ongeveer 10% van kapot in het eerste jaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, het gaat om de totale, absolute, aantallen die medische zorg of zelfs IC nodig hebben
Zoals je kan lezen (als je de moeite neemt) stort op dit moment de medische zorg van lombardije in door de overbelasting. Dat kan hier ook makkelijk gebeuren.
Als jij dan van je electrieke fiets flikkert en je schedel heeft een barst, dan heb jij ook pech
snap je?
Aldus zijn redenatie.![]()
![]()
Uiteraard, dan val je onder de GGDquote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?
Net als jij onder de GGZ zou moeten vallen![]()
![]()
Ik bedoel het aflasten enz nu ivm corona.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hoezo? Het liedje ligt toch al vast, en de stad ook![]()
ohquote:Op zondag 8 maart 2020 20:15 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik bedoel het aflasten enz nu ivm corona.![]()
Handel gaat voor, de mensen die nu ziek worden en doodgaan of de rest van hun leven de gevolgen mee moeten dragen van dit virus dat is gewoon collateral damage.quote:
Is gewoon op basis van de gegevens van het RIVM zo doorgerekend door het CPB en aan het kabinet gepresenteerd
Alles voor de Eurozone![]()
![]()
https://www.volkskrant.nl(...)uarantaine~b243c1ef/quote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Is nu al aan de handquote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, het gaat om de totale, absolute, aantallen die medische zorg of zelfs IC nodig hebben
snap je?
Collega die met gebroken rug amper hulp kreeg want ziekenhuis had andere prioriteiten. Corona
Vanmiddag
Regio RijnmondOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben wel benieuwd naar de leeftijdstatistieken in Italië inderdaad. Als je naast het hogere sterftepercentage ook ziet dat een hoger percentage doden in de lagere leeftijdscategorieën valt dan zou je kunnen zeggen dat het wellicht om een agressievere vorm gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef zipcon het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd speelt ook een rol. Precieze cijfers zijn er niet, maar de gemiddelde leeftijd is wel bekend, 47 jaar in Italë tov 37 jaar in China. Aangezien oudere mensen hogere kans hebben om te sterven kan dat deels het dodental verklaren.
Speelt er mss een piek mee, of is het systeem overbelast waardoor ze eerder sterven? Dat kan ook.
https://www.liberoquotidi(...)_cosa_non_torna.html
Gemiddeld sterven personen rond de 81 jaar in Italië. Dus het kan best zijn dat een grotere groep hoogbejaarden in de hele set ook het dodental omhoog jagen.
https://www.repubblica.it(...)gie_gravi-250375699/
Als de leeftijdsstatistieken van de doden hetzelfde zijn dan moet je wellicht de oorzaak zoeken in de gemiddelde leeftijd van degenen die besmet raken.
Of een 3e mogelijkheid is dat China het totaal aantal besmettingen beter in beeld heeft dan Italië.
Of zie ik nog wat over het hoofd?![]()
Een gebroken rug loopt niet weg hè.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Is nu al aan de hand
Collega die met gebroken rug amper hulp kreeg want ziekenhuis had andere prioriteiten
Vanmiddag
Regio Rijnmond![]()
Precies. Deze COVID-19 zieken komen bovenop de al bestaande zieken waar in het 'systeem' al rekening mee gehouden is.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
snap je?
De zorg is deels planbaar. Je weet bijvoorbeeld dat er ongeveer 100 mensen per dag van hun fiets vallen en daarvoor zorg op een SEH nodig hebben.
Hetzelfde is zo voor de seizoensgriep. Daarvan weten we ook ongeveer hoeveel mensen zorg nodig gaan hebben.
Deze uitbraak is géén deel van de planbare zorg.
En er is een relatief hoog aantal IC plekken nodig voor de COVID-19 zieken.
Het is zeer zeldzaam dat je met een 'gewone' griep op een IC terecht komt.
Dit bovenop een al overbelast zorgsysteem met een chronisch tekort aan gespecialiseerde verpleegkundigen die ook nog eens zelf uit kunnen vallen door ziekte (of uit voorzorg al zijn ze maar verkouden)."This is the first day of the rest of your life"![]()
Ik heb nog niks vernomen van de koepelorganisatie waar de school van mijn kinderen onder valt. Maar ik heb mijn werkgever en opdrachtgevers vast voorbereid dat ik een dezer dagen uit kan vallen. Woon in Brabant tegen de Gelderlandse en Limburgse grens.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
Wordt leuk morgen...
https://studio040.nl/nieu(...)uis-door-coronavirus
En thuiswerken met 3 hyperdepieper kinderen om mij heen gaat hem echt niet worden.![]()
![]()
Is dit waar?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Is nu al aan de hand
Collega die met gebroken rug amper hulp kreeg want ziekenhuis had andere prioriteiten. Corona
Vanmiddag
Regio Rijnmond![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Wel een dode duitser die op vakantie was in Egypte.quote:"This is the first day of the rest of your life"![]()
Ik kom uit die branche. Het krijgt normaal echt iets meer aandacht dan nuquote:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wij doen op zich best veel tests dusquote:Op zondag 8 maart 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Template:COVID19Testing
Best wel interessant dit.![]()
Het enige land die het serieus aanpakt is in dit geval Zuid Korea.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
Best wel interessant dit.
In Europa is men alleen maar bezig met het redden van de EU en de Eurozone![]()
![]()
Je ziet wel vaker die beredeneringen voorbij komen. Op het werk hoor je ook alleen maar dat er meer doodgaan aan griep.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daar merkt TS niks van want er worden zeg maar 100.000 elektrische fietsen verkocht per jaar en daarvan gaan er ongeveer 10% van kapot in het eerste jaar.
Aldus zijn redenatie.
Blijkbaar denken mensen niet zo goed na over de gevolgen als men in een rap tempo allemaal gelijktijdig ziek worden. De zorg sector stond al op spanning zonder corona.
Wat mij betreft kan die noodstatus niet snel genoeg komen. Ik kan namelijk prima vanuit huis werken. Alleen zolang RIVM blijft roeptoeteren dat het een griepje is en we vaker onze handen moeten wassen zal ik toch iedere dag naar buiten moeten.![]()
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben al 20 jaar astma en COPD patiënt (ben nu 40 als het uitmaakt). Betekent besmet raken met covid-19 voor mij dat ik het sowieso niet meer zal kunnen navertellen? Of bestaat er toch ook een sprankje hoop voor mij? En zo ja, waar?
-bezorgde lezer![]()
"community-to-community outbreak"? Waarom neemt ie Spanje met 613 gevallen niet mee, maar wel locaties in de VS met enkele tientallen gevallen?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:12 schreef hole1988 het volgende:
twitter:JeromeRoos twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:02:28This very interesting finding hints at the potential seasonality of Coronavirus: community-to-community outbreak has so far been limited to “a narrow east-west distribution roughly along the 30-50 N” corridor at consistently similar weather patterns (5-11°C and 47-79% humidity).” [ link | afbeelding ] reageer retweet
are we infinite or am I alone![]()
Ik zou maar dingen gaan regelen alvast. Klinkt niet heel hoopvol.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben al 20 jaar astma en COPD patiënt. Betekent besmet raken met covid-19 voor mij dat ik het sowieso niet meer zal kunnen navertellen? Of bestaat er toch ook een sprankje hoop voor mij? En zo ja, waar?
-bezorgde lezer![]()
Economische terugval kan meer levens kosten dan een virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Het enige land die het serieus aanpakt is in dit geval Zuid Korea.
In Europa is men alleen maar bezig met het redden van de EU en de EurozoneIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Heb geen astma en copb, en ben al bang. Kan me voorstellen dat je erg bezorgd bentquote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben al 20 jaar astma en COPD patiënt (ben nu 40 als het uitmaakt). Betekent besmet raken met covid-19 voor mij dat ik het sowieso niet meer zal kunnen navertellen? Of bestaat er toch ook een sprankje hoop voor mij? En zo ja, waar?
-bezorgde lezer![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mooie post. Niks mis met relativeren als het onderbouwd wordt zoals nu. Echter, is het aantal doden door het virus niet het grootste probleem wat ons te wachten staat.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.
Als er niet op tijd ingegrepen wordt raken de ziekenhuizen overvol. Dit gebeurde in China en het gebeurt nu ook in Italië. In China hebben ze duizenden zorgmedewerkers uit andere delen van het land ingevlogen en binnen enkele dagen ziekenhuizen uit de grond gestampt om hun capaciteit te vergroten. Dit is onmogelijk in Italië en Nederland.
Wanneer de ziekenhuizen in Nederland over een paar weken vol beginnen te lopen gaan er ook mensen overlijden die nog wel een flinke levensverwachting hadden. Daarnaast moeten er dan keuzes gemaakt gaan worden. Wie ga je helpen als je nog maar één bed vrij hebt? Hoe maak je die keuze? Nederland heeft geen capaciteit om met zoiets om te kunnen gaan. Al jarenlang klagen zorgmedewerkers dat het te druk is en dat er meer personeel nodig is en dat is dan zonder een uitbraak van een virus zoals deze.
In Italië zie je nu al geruchten ontstaan dat ze keuzes moeten gaan maken. Geponsioneerde zorgmedewerkers worden opgeroepen om te komen helpen, vakanties worden ingetrokken, mensen worden in de gangen van ziekenhuizen behandeld.
Stel je krijgt een medische aandoening waar je in 100% van de gevallen volledig van kan herstellen als je op tijd geholpen wordt. Je probeert medische hulp te krijgen, maar er is geen ruimte, want alles ligt vol. Wat doe je dan?
Normaal gesproken kan je in dit soort situaties nog naar je buurlanden kijken, maar dat heeft nu ook heel weinig zin.![]()
Lees je hier in: https://www.longfonds.nl/(...)n-met-een-longziektequote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer![]()
In elk geval een hoger risico wat je loopt op complicaties waarvan de ergste de dood is.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezerDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
USA.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
Best wel interessant dit.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Wie had vorig jaar rond deze tijd kunnen bedenken in wat voor scenario we nu leven? Is toch abnormaal.![]()
Morgen extra vitamine C 1000mg kopen, nog wat Iglo ping maaltijden, potten mayonaise en lange vloei.
Ik ga niet wachten tot het RIVM iedereen op noodrantsoen gaat zetten![]()
Wanneer roept Italië nou officieel de noodtoestand af?![]()
Evenstar
![]()
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Bulgarije: vier gevallen, álle scholen, universiteiten, bioscopen etc op slot, alle sport geannuleerd in de betreffende provincies - en zonder publiek in de andere provincies.![]()
![]()
Kan je niet je longarts bellen? Dit zijn wel serieuze vragenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer![]()
Evenstar
![]()
Dat hebben ze 30 januari al gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef vuurbrood het volgende:
Morgen extra vitamine C 1000mg kopen, nog wat Iglo ping maaltijden, potten mayonaise en lange vloei.
Het is nogal een "happening" zegmaar. Jammer dat wij die mee moeten maken.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Sfancta het volgende:
Wie had vorig jaar rond deze tijd kunnen bedenken in wat voor scenario we nu leven? Is toch abnormaal..
vosss is de naam,
Tja mensen die ik het scenario voor over 2 weken vertel verklaren me voor gek.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Sfancta het volgende:
Wie had vorig jaar rond deze tijd kunnen bedenken in wat voor scenario we nu leven? Is toch abnormaal.
Net als vorige maand.![]()
Dat hebben ze weken terug al gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef vuurbrood het volgende:
Wanneer roept Italië nou officieel de noodtoestand af?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanwege-coronavirusquote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef vuurbrood het volgende:
Wanneer roept Italië nou officieel de noodtoestand af?"This is the first day of the rest of your life"![]()
Nee joh. Sowieso niet 'sowieso'. Je onderliggende klachten heb je natuurlijk liever niet maar je leeftijd spreekt enorm in je voordeel. In jouw categorie is er slechts 0,4% kans op sterfte en ik verwacht bovendien dat ze met jouw achtergrond veel eerder een plekje gaan vinden voor medische zorg. Keep calm!quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer
Volgens velen in dit topic is er uberhaupt bijna niemand die het overleefd, dus kan ik je van harte de statistieken aanbevelen zodat je eigen conclusies kan trekken zonder alle emoties hier
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 20:27:42 ]![]()
Ja. Die leren dus hoe het niet moet. Van Italië, maar inmiddels zijn wij dus ook al een voorbeeld van hoe het niet moet.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpen
vosss is de naam,
Wie weet wat er allemaal nog gebeurt voor 8 maart 2021.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Sfancta het volgende:
Wie had vorig jaar rond deze tijd kunnen bedenken in wat voor scenario we nu leven? Is toch abnormaal.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Je hebt niets aan die lange vloei als Brabant op slot gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef vuurbrood het volgende:
Doe eens, verklaar je niet voor gek.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja mensen die ik het scenario voor over 2 weken vertel verklaren me voor gek.
Net als vorige maand.![]()
saudis maken korte metten met covid
Saudi-Arabië sluit scholen
Saudi-Arabië gaat alle andere onderwijsinstellingen in het land sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus. De maatregel gaat morgen in en geldt voor onbepaalde tijd.
Het land telde vandaag vier nieuwe coronabesmettingen, waarmee het totaal op elf komt. De meeste gevallen zijn geconstateerd in de olieregio Qatif, in het oosten van het land. Niemand mag het gebied nog in of uit, maar de Saudische regering denkt niet dat dit gevolgen zal hebben voor de olieproductie.![]()
Een FOEI gesprek met Jaap?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?![]()
![]()
Op het begin was het hier echt big news als er een nieuwe case is,
Vandaag de dag: Ach 76 erbij.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik verwacht dat het voor 8 maart 2021 nog een keertje gaat regenen en dat we nog wat dagen met zon te zien zullen krijgenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal nog gebeurt voor 8 maart 2021.![]()
![]()
In veel landen zijn er helaas niet genoeg tests om iedereen met klachten te testen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
alleen zuid korea is serieus bezig, de rest is veel te weinig naar mijn mening.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Hadden ze daar scholen?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:27 schreef bitterbal het volgende:
Saudi-Arabië gaat alle andere onderwijsinstellingen in het land sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus. De maatregel gaat morgen in en geldt voor onbepaalde tijd.
Het land telde vandaag vier nieuwe coronabesmettingen, waarmee het totaal op elf komt. De meeste gevallen zijn geconstateerd in de olieregio Qatif, in het oosten van het land. Niemand mag het gebied nog in of uit, maar de Saudische regering denkt niet dat dit gevolgen zal hebben voor de olieproductie.![]()
Er gaan brandhaarden van besmettingen op slot. Scholen dicht. Grote evenementen worden afgelast. Voetbal zonder publiek of geen voetbal. De ziekenhuizen overvol.quote:
Net als in Italië, maar dan hier.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Nou vind ik dit wel een beetje overdreven. Vier gevallen en het halve land op slot.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hadden ze daar scholen?![]()
![]()
Of met zijn alles de onderkant van grassprietjes tellen....quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het voor 8 maart 2021 nog een keertje gaat regenen en dat we nog wat dagen met zon te zien zullen krijgen![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer![]()
![]()
Gaat de GP van Zandvoort wel gewoon door? Die is over een paar weken alquote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaan brandhaarden van besmettingen op slot. Scholen dicht. Grote evenementen worden afgelast. Voetbal zonder publiek of geen voetbal. De ziekenhuizen overvol.
Net als in Italië, maar dan hier.
vosss is de naam,
Die lange vloei koop ik alleen voor de hosslequote:Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef -river- het volgende:
[..]
Je hebt niets aan die lange vloei als Brabant op slot gaat.![]()
Voor als die junkies echt desperate beginnen te worden![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is de toename per dag vanaf 28 februari:
[ code verwijderd ]Uitleg over groei van een topchannel:quote:Op zondag 8 maart 2020 14:30 schreef kilon het volgende:
[..]
De toename neemt percentueel gezien dus af. Opgelost.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ja, maar zonder publiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Gaat de GP van Zandvoort wel gewoon door? Die is over een paar weken al
Net als in Bahrein.![]()
Evenstar
![]()
Uhm ja, het begint altijd met een paar. Hebben wij al tientallen voorbeelden van hoe het niet moet? Snap echt niet hoe je kan zeggen dat dit overdreven is. Het is toch duidelijk dat dit de enige manier is om er mee om te gaan? Vandaag heb je er vier, morgen ach en voordat je het weet ga je Italië achterna.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou vind ik dit wel een beetje overdreven. Vier gevallen en het halve land op slot.
Als wij dit op dag 1 of 2 ook hadden gedaan hadden wij nu ook hele andere getallen.![]()
Coronavirus, rellen in gevangenissen in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
Angst voor besmetting en beperkingen veroorzaken protesten in gevangenissen: gevangenen in opstand in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
https://www.corriere.it/c(...).shtml?refresh_ce-cp"This is the first day of the rest of your life"![]()
Het scheelt natuurlijk dat de helft van de kinderen daar al nooit naar school gaat natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:27 schreef bitterbal het volgende:
Anarchiequote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef the_actraiser het volgende:
Angst voor besmetting en beperkingen veroorzaken protesten in gevangenissen: gevangenen in opstand in Modena, Napels, Salerno en Frosinone
[ afbeelding ]
https://www.corriere.it/c(...).shtml?refresh_ce-cp![]()
So it will begins![]()
![]()
We zitten in de derde week na het derde geval. Je kan een uitbraak niet vergelijken met virus dat al jaren onder de bevolking rond gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Ook in Italie krijgen mensen een prik tegen de meest voorkomende griepvirussen van dat seizoen. Als dit niet zou gebeuren, lopen miljoenen mensen extra risico. Dat risico lopen ze nu wel.
Je relativeert dus niet echt iets. Je vergelijkt bekende data uit het verleden en past dat toe op een virus dat 3 maanden rondwoekert. Je zou het ook kunnen vergelijken met de Spaanse griep en dan zijn de uitkomsten desastreus. Feit is dat we niet weten wat er gaat gebeuren en hoe er gehandeld gaat worden in NL.
Nog nooit in mijn leven heb ik meegemaakt dat er een EU land op slot gaat voor dit verschijnsel. Kan jij uitleggen waarom landen al hun toerisme opofferen en een recessie riskeren, als zij ook de griepcijfers kennen?![]()
Bijenkorf heb ik nog 2 jaar opgezeten. Komt wel dichtbij nu.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
Wordt leuk morgen...
https://studio040.nl/nieu(...)uis-door-coronavirus![]()
Gebeurt het dan eindelijk?quote:![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Yes, zo goes it well out the claws walkingquote:.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
meteen ingrijpen, of hebben ze nauwelijks getest en denken ze dat er veel meer zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fijn dat er landen zijn die meteen ingrijpenare we infinite or am I alone![]()
Hoi KL1234, de kans dat jij besmet raakt met COVID19 is nihil want het is namelijk helemaal niet zo besmetterlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer
Groetjes, het RIVM en de minister.![]()
![]()
Heftigquote:Op zondag 8 maart 2020 20:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yes, zo goes it well out the claws walking.
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:30 schreef the_actraiser het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.corriere.it/c(...).shtml?refresh_ce-cp![]()
Dan heb je in dat geval een verhoogd risico. Er zijn tabellen ergens waar die percentages instaan van hoeveel kans je dan loopt. In jouw geval zit dat dan iets onder de 5%. Dus heb je minstens 95% dat je bij de Corona Survivors zit straksquote:Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef KI1234 het volgende:
-bezorgde lezer
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Evenstar
![]()
Dat kan natuurlijk ook nog, maar hoe dan ook, ze grijpen in ieder geval redelijk snel in.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
meteen ingrijpen, of hebben ze nauwelijks getest en denken ze dat er veel meer zijn?![]()
Het aantal nieuwe coronavirusgevallen staat sinds het begin van de avond wereldwijd op 109.032, inclusief 3595 sterfgevallen, in 99 landen en gebieden. Sinds gistermiddag 17.00 uur zijn er 4129 nieuwe gevallen en 236 nieuwe sterfgevallen gemeld, blijkt uit informatie die het Franse persbureau AFP uit officiële bronnen heeft samengesteld.
China, exclusief Hongkong en Macau, waar de epidemie zich sinds eind december voordoet, telt 80.695 gevallen, waarvan 3097 met dodelijke afloop. Dat zijn 44 nieuwe besmettingen en 27 sterfgevallen sinds zaterdagmiddag.
De meest getroffen landen na China zijn: Italië (7375 gevallen, 366 doden), Zuid-Korea (7313 gevallen, 48 doden), Iran (6566 gevallen, 194 doden) en Frankrijk (1126 gevallen, 19 doden).![]()
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
En dat voor eind april.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er gaan brandhaarden van besmettingen op slot. Scholen dicht. Grote evenementen worden afgelast. Voetbal zonder publiek of geen voetbal. De ziekenhuizen overvol.
Net als in Italië, maar dan hier.![]()
![]()
Krijgen mensen dan geld voor het kaartje terug?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, maar zonder publiek.
Net als in Bahrein.![]()
Ik vraag me oprecht af of Dance Valley dit jaar nog wel doorgaat?quote:
De hele dance en festival scene in Nederland straks failliet![]()
![]()
Dat zeg ik. We zitten nog ver af van het kantelpunt. Ook logisch aangezien het pas net aan de gang is hier.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Uitleg over groei van een topchannel:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
interessant!quote:![]()
Helder! Dit gaat alleen wel over het virus, niet over de positieve testen. Die hebben een limiet per dag.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Uitleg over groei van een topchannel:![]()
Ik denk het wel. De helft van die mensen zijn dan al overleden, dus de financiele schade valt mee.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Krijgen mensen dan geld voor het kaartje terug?![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De helft van die mensen zijn dan al overleden, dus de financiele schade valt mee.![]()
![]()
Niet als die jongeren niet dood willen gaan en 6 weken in het ziekenhuis moeten liggen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De helft van die mensen zijn dan al overleden, dus de financiele schade valt mee.
Zal dat kosten per persoon?![]()
90% van de overleden mensen hadden al onderliggende afwijkingen anders hadden ze geen kaartje gekocht.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk het wel. De helft van die mensen zijn dan al overleden, dus de financiele schade valt mee.
Dus dan maakt het niet uit volgens velen.![]()
900 p.p per dag zoietsquote:Op zondag 8 maart 2020 20:45 schreef _I het volgende:
[..]
Niet als die jongeren niet dood willen gaan en 6 weken in het ziekenhuis moeten liggen.
Zal dat kosten per persoon?[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
en 10% had waarschijnlijk toch niet gekomen ivm de griepquote:Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
90% van de overleden mensen hadden al onderliggende afwijkingen anders hadden ze geen kaartje gekocht.
Wat zouden ze met hun organen doen zijn die überhaupt nog wat waard op Chinese markt?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
90% van de overleden mensen hadden al onderliggende afwijkingen anders hadden ze geen kaartje gekocht.
@KingRoland herken jij dit?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de kerk wordt de hostie al niet meer op de tong uitgegeven...~FEYENOORD~
De longen gebruiken ze dan bij transplantaties in Hong Kong of in Tibetquote:Op zondag 8 maart 2020 20:47 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat zouden ze met hun organen doen zijn die überhaupt nog wat waard op Chinese markt?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Meest interessante in dat filmpje is dat stukje rond 8:20 waar ze uitleggen hoeveel invloed E*p heeft op het aantal besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik. We zitten nog ver af van het kantelpunt. Ook logisch aangezien het pas net aan de gang is hier.
E = Average number of people someone infected is exposed to each day
p = Probability of each exposure becoming an infection.
Met fatsoenlijke maatregelen hadden wij hier E lager kunnen houden, waardoor E*p ook lager zou zijn geweest, waardoor overbelasting van ons zorgstelsel veel langer uitgesteld of zelfs voorkomen had kunnen worden.![]()
Maar, die ziekenhuismedewerkers, die zijn woensdag getest dus. En nu pas de uitslag. Tenminste, als ik het goed lees op de telegraaf.
Dat is toch behoorlijk laat?![]()
Met betrekking tot o.a. de diamond princess cruisegangers was de amerikaanse aanpak net als die van veel andere landen veel zorgvuldiger inderdaad. Ook de communicatie vanuit cdc en white house was vele malen beter dan hier vanuit het RIVM en overheid. Dat het ook daar niet toereikend was en ze de moed hebben opgegeven doet daar helemaal niets aan af.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Volgens @:van_lamehuizen deed de VS enorm voorzichtig en was hun een aanpak een voorbeeld wat Nederland moest volgen![]()
![]()
The World Health Organization recommends protective equipment including masks (if they not available, a cloth to cover the mouth is recommended) for persons who must handle dead or ill chickens in regions affected by H5N1 (5). Quality commercial masks are not always accessible, but anecdotal evidence has showed that handmade masks of cotton gauze were protective in military barracks and in healthcare workers during the Manchurian epidemic (6,7). A simple, locally made, washable mask may be a solution if commercial masks are not available. We describe the test results of 1 handmade, reusable, cotton mask.
https://www.ncbi.nlm.nih.(...)_app&utm_name=iossmf
Misschien kunnen we met z'n allen maskers maken van oude panties en t-shirts voor onze zorg-toppers.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: