quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door weetjewel5 op 08-03-2020 19:37:54 ]![]()
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirusquote:Op zondag 8 maart 2020 18:30 schreef Zipportal het volgende:
Dat Noord-Korea moet toch wel Corona hebben?![]()
![]()
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo? Mooie stranden daar. En steden.
Niet normaal
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Dan wordt dat weer vergeleken met een aantal verkeersdoden o.i.d. per jaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:18 schreef KingRadler het volgende:
Misschien dat ze wakker worden als er duizenden doden vallen in Nederland.
Er is altijd wel een vergelijking te maken om proberen iets down te playen.![]()
Ludiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
Asymptomatisch suuurreeequote:Op zondag 8 maart 2020 19:25 schreef merino het volgende:
Collega die op werk naast mij zit heeft de griep sinds vandaag en ze woont op campus in Delft waar ze waarschijnlijk is aangestoken.
Kom er straks dus snel genoeg achter of zij mij asymptomatisch heeft kunnen aansteken op werk afgelopen vrijdag.![]()
![]()
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Moet ik mijn vraag (van even terug) weer herhalen?
Niet normaal
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik weet niet of deze al in de op staat, maar prima weergave en zou daar goed in passen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef iBenny het volgende:
https://corona-scanner.com
Deze site heeft wel een mooi overzicht van alle besmettingen
Sterftecijfer is hoger dan ik had verwacht.![]()
Hoe zit het eigenlijk met de stand van het wc papier in Noord Korea?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar sterf je eerder aan de hongerdood dan aan het coronavirus![]()
In Italie 183 doden in 24 uur. Gaat wel hard nu.quote:In Italië zijn de afgelopen 24 uur 133 mensen bezweken aan het coronavirus. Dat is een recordtoename sinds het virus ruim twee weken geleden voor het eerst opdook in Italië. Het totaalaantal coronadoden in het land staat nu op 366. De meeste nieuwe doden werden geteld in de regio Lombardije.
Ook het aantal nieuwe besmettingen in Italië was met een stijging van 5883 naar 7375 gevallen hoger dan ooit. Italië telt nu de meeste coronabesmettingen buiten China; het land heeft sinds vandaag zo'n zestig besmettingen meer dan Zuid-Korea.
Italë nam afgelopen nacht vergaande maatregelen om de uitbraak in te dammen door een kwart van de Italiaanse bevolking in quarantaine te plaatsen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ewerkers-besmet.html![]()
Ga dan maar weer snel nog een keer.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, doe maar. Die wordt toch zo weer verwijderd.
Ik ben al eens in Israël geweest, en jij?Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ja idd.... triest.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:29 schreef _I het volgende:
[..]
Zonder acties zullen we die lijn ook wel blijven volgen, ben ik bang. Het is bizar dat je nu stappen gaat maken van honderden doden per dag in Italie.![]()
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Bij binnenkomst meteen handen wassen met soap.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
Ik denk dat ik paranoïde begin te worden![]()
![]()
Hebben toch mooie steden en strandenquote:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
naar buiten gaanquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
Wie heeft zijn huis al ontsmet? Ik trek tegenwoordig mijn schoenen en jas uit bij de voordeur en die gaan ook niet mee naar binnen.
Deurklinken, keuken, toilet, douche en gang worden dagelijks schoongemaakt met Dettol en Glorix
![]()
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Wat jammer dat je zo overtuigd bent van je ‘mening’ terwijl je er niks van weet.quote:
Heb je verder inhoudelijk nog wat bij te dragen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Werk enz. ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.quote:![]()
Ook voor Corona is het zondag.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef joyvke het volgende:
Gisteren waren ze juist van een iets hoger aantal doden naar een lager aantal en nu dan bijna 3 keer zoveel...![]()
hoezo sure?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Asymptomatisch suuurreee
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.Benauwd en koorts (40 op thermometer).quote:I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
beeetje paranoïde maarquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
![]()
Ja, op een gegeven moment valt het wel mee, want 19.000 door roken.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan wordt dat weer vergeleken met een aantal verkeersdoden o.i.d. per jaar.
Er is altijd wel een vergelijking te maken om proberen iets down te playen.![]()
Maak je verder nooit je huis schoon dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Dan ben je te laatquote:Op zondag 8 maart 2020 19:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Nee. Ik heb wel alcohol doekjes in huis, en de standaard bleek en allesreinigingsmiddel en zo. Maar huis schoonmaken doe ik wel als werk dichtgaat. Dan heb ik de tijd.![]()
![]()
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:33 schreef vuurbrood het volgende:
![]()
Ondertussen heeft Italië heel Europa besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 18:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
We hebben het over Italie; ik weet niet waar jij woont.
Maar waar maken we ons druk om ja?![]()
![]()
Waren het allemaal 80 plussers?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef NaturalScience het volgende:
133 nieuwe doden ik Italië..... bizar![]()
Wat ik niet helemaal snap, er zijn bijna 110.000 besmettingen maar ook dik 60.000 mensen die weer genezen zijn. Moet je dan eigenlijk die 60.000 van de 110.000 afhalen? Of als er hypotetisch geen genezen mensen waren, stond de teller dan op 170.000?![]()
![]()
Je hebt gewoon een beetje aan haar lopen friemelen. Zoenen enzo. Misschien zelfs nog even het kopje er in. Asymptomatisch..quote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef merino het volgende:
[..]
hoezo sure?
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.
[..]
Benauwd en koorts (40 op thermometer).
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 19:37:22 ]![]()
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Italie 183 doden in 24 uur. Gaat wel hard nu.![]()
Afschrijven voor wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef HiZ het volgende:
We kunnen ondertussen Italië gaan afschrijven? Die cijfers zijn ijzingwekkend.~FEYENOORD~
109648quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef MichaelPallada het volgende:
Wat ik niet helemaal snap, er zijn bijna 110.000 besmettingen maar ook dik 60.000 mensen die weer genezen zijn. Moet je dan eigenlijk die 60.000 van de 110.000 afhalen? Of als er hypotetisch geen genezen mensen waren, stond de teller dan op 170.000?
nog 44890 besmet (+/-) 40.95% (van heel de wereld dan) (dat is excl doden en mensen die beter zijn).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Denk je dat ze deuren dicht gingen lassen door enkele honderden doden?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?![]()
Bedoelde het andersquote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef merino het volgende:
[..]
hoezo sure?
Vrijdag had ze wel duizeligheid hoor ik pas net. Samen verdomme nog uit eenzelfde zakje appelstukjes zitten eten.
[..]
Benauwd en koorts (40 op thermometer).
Pas zorgwekkend vanaf de 100.000quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef HiZ het volgende:
We kunnen ondertussen Italië gaan afschrijven? Die cijfers zijn ijzingwekkend.![]()
Is om weerstand op te bouwen!!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Maak je verder nooit je huis schoon dan?
Nee, stofzuigen en stoffen en zo, ok. WC en badkamer iedere week ook. Maar ik poets niet iedere week mijn deurklinken.![]()
EKquote:Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik hou ze nooit aan huis normaal gesproken trek mijn schoenen uit in de gang en laat ze daar ook staan. Tegenwoordig trek jas en schoenen buiten uit en die gaan ook niet meer mee naar binnenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig man![]()
![]()
Sowieso, kan bijna niet anders.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?
Die cijfers moeten hoger liggenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Alle goede recepten staan ondertussen toch wel op internet of te vinden in de betere boekhandel.quote:Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Dacht alquote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Is om weerstand op te bouwen!!
Nee, stofzuigen en stoffen en zo, ok. WC en badkamer iedere week ook. Maar ik poets niet iedere week mijn deurklinken.
~FEYENOORD~
Ah oke..quote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik hou ze nooit aan huis normaal gesproken trek mijn schoenen uit in de gang en laat ze daar ook staan. Tegenwoordig trek jas en schoenen buiten uit en die gaan ook niet meer mee naar binnen![]()
![]()
Wat denk je zelf van een land dat miljoenen mensen in heropvoedingskampen stopt?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?![]()
![]()
Anders heb je nog Happy Italy of Vapiano voor de echte authentieke Italiaanse smaakquote:Op zondag 8 maart 2020 19:39 schreef Stance het volgende:
[..]
Alle goede recepten staan ondertussen toch wel op internet of te vinden in de betere boekhandel.![]()
![]()
Context is alles.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?
Als je niet of nauwelijks test en wel dodelijke slachtoffers hebt, dan is het mortaliteitscijfer extreem hoog.
Zo willen mensen nu graag de besmettingen per dag tussen Italië en Nederland met elkaar vergelijken, maar de GGDs van beide landen werken totaal anders. Dus appels en peren
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland![]()
HeT iS mAaR eEn GRiePjEquote:Op zondag 8 maart 2020 19:35 schreef NaturalScience het volgende:
133 nieuwe doden ik Italië..... bizar
Nog even lekker keertje in het rond hoesten in de supermarkt.![]()
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.quote:
En de GP in Zandvoort ook, gewoon om die bril te pesten.![]()
![]()
Dat ze heel begaan met de opvoeding zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf van een land dat miljoenen mensen in heropvoedingskampen stopt?![]()
Dus dan staat bijvoorbeeld in Italië de teller niet op 7.375 maar op 6.753?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef joyvke het volgende:
[..]
109648
nog 44890 besmet (+/-) 40.95% (van heel de wereld dan) (dat is excl doden en mensen die beter zijn).
Althans, volgens de cijfers van bnonews.com?![]()
ESF en de Formule 0 schrappen dat zou top zijnquote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.
En de GP in Zandvoort ook, gewoon om die bril te pesten.![]()
![]()
Ik denk dat die opvoedingskampen hier ook niet zouden misstaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat ze heel begaan met de opvoeding zijn?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:34:20All but 2 of the new deaths in Italy were 60 or older and most had underlying health conditions - CNN https://t.co/oOeISk5kB0 reageer retweet
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 19:42:57 ]![]()
En Koningsdag.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hopelijk schrappen ze het ESF helemaal.![]()
![]()
okquote:Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Inderdaad. Het hangt helemaal af van de test'dichtheid'. En in Nederland moet je al best behoorlijk ziek zijn wil je een test krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Context is alles.
Als je niet of nauwelijks test en wel dodelijke slachtoffers hebt, dan is het mortaliteitscijfer extreem hoog.
Zo willen mensen nu graag de besmettingen per dag tussen Italië en Nederland met elkaar vergelijken, maar de GGDs van beide landen werken totaal anders. Dus appels en peren
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland![]()
Nu komen Rotterdammers toch nooit buiten Rotterdam, dus een lock down zou best makkelijk gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zit er dik in, NL is dan net zo rood op de kaart als Lombardije nu![]()
hoe smerig zijn jouw schoenen dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Normaal gesproken houd jij je schoenen aan in huis..is toch smerig man
ik doe hier niet anders, tenzij ze vol met modder of bv stront zitten..![]()
In de cijfers van Zuid-Korea zie je idd terug dat de mortaliteit ten opzichte van het aantal cases behoorlijk meevalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Context is alles.
Zuid Korea test heel veel, dat geeft een betrouwbaarder beeld. Ik ga liever daar vanuit dan van een Italië of Nederland
Maar wat ook meespeelt is dat in Italië veel oudjes zijn getroffen.![]()
133 bejaardequote:Op zondag 8 maart 2020 19:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
HeT iS mAaR eEn GRiePjE
[ afbeelding ]
Nog even lekker keertje in het rond hoesten in de supermarkt.![]()
We hebben hier alles jonguhquote:Op zondag 8 maart 2020 19:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu komen Rotterdammers toch nooit buiten Rotterdam, dus een lock down zou best makkelijk gaan.![]()
![]()
Net zoals alle terroristen verwarde mensen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Gehrman het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:34:20All but 2 of the new deaths in Italy were 60 or older and most had underlying health conditions - CNN https://t.co/oOeISk5kB0 reageer retweet
Alsof dat het feit ook maar iets minder erg maakt?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: