Ik schijt normaal gesproken in de vaatwasserquote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
jullie eten van je vloer?
of lopen met je schoenen over je aanrecht ofzo?![]()
Je schoenen aan in huis, je bent toch geen boer manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
jullie eten van je vloer?
of lopen met je schoenen over je aanrecht ofzo?![]()
je vloer is hoe dan ook enigsinds smerig, een schoenzool maakt daar bar weinig verschil in
Pas op hoor. Ze heeft het meegemaakt!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees je eens in in de Spaans griep en de verschillende golven daarvan.
Dat is wat logischer inderdaadquote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die gaan het niet meer onder controle krijgen bedoel ik.
Wij doen het ook nog eens itt brabant heel elegantquote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kan Noord Brabant een puntje aan zuigen, jonguh.
Als de economie hard geraakt wordt, vliegen die millenials als eerst eruit met baantjes als "influencer" / social media etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef vuurbrood het volgende:
De gene die dit virus gaan overleven gaan straks flink cashen. Door een te kort aan personeel zullen werkgevers straks diep in de buidel moeten tasten om gezond en geschoold personeel te vinden![]()
Dik salaris en goedkope woningen tegen 0,01% interest, gaan de millennials dan straks toch een keertje ergens van profiteren
Ah, ik snap hem, thanks!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef joyvke het volgende:
[..]
Italie heeft in totaal 7375 besmettingen, 6387 zijn er nog besmet (716 zijn beter en 410 zijn er overleden). 86,60% is op dit moment nog besmet.
Die percentages heb ik dus in mijn sheet gezet omdat ik dat miste.
Link
Gewoon een griepgolf bovenop de bestaande griepgolf dus. Paniek!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Gehrman het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:34:20All but 2 of the new deaths in Italy were 60 or older and most had underlying health conditions - CNN https://t.co/oOeISk5kB0 reageer retweet
Toevallig net nog een stuk over gelezen op Wikipedia.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lees je eens in in de Spaans griep en de verschillende golven daarvan.
Fist je Pino dan!?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Zo zien mijn handen eruit na een avondje fisten
Beter doe je MBO techniek a mattiequote:Op zondag 8 maart 2020 19:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de economie hard geraakt wordt, vliegen die millenials als eerst eruit met baantjes als "influencer" / social media etc.
das de goden verzoeken omdat nu al aan te trekken :pquote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
Ook deze heb je al:
[ afbeelding ]
Voor veel mensen nog niet van toepassing.
Gaan ze dit nu elke dag melden?quote:133 coronadoden op één dag in Italië, grootste stijging sinds uitbraak
Duitsersquote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Gaan ze dit nu elke dag melden?
Hoe blijven ze in Duitsland zo netjes buiten de statistieken qua doden?
Het land proactief in een recessie te gooien door het hele land in quarantaine te zetten natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?
euhh het merendeel van de nederlanders...? (eigen ervaring hierin: niemand waar ik ooit op bezoek ben geweest moesten de schoenen uit)quote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik schijt normaal gesproken in de vaatwasser![]()
Welke ransaap loopt er met zijn schoenen in huis
Misschien heeft Italië wel de dodelijkere Wuhan variant en Duitsland de minder dodelijke rest van china variant.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Lock-down voor de heel Noord-Brabant en Limburg en alle vluchten uit en naar China, Italië, Zuid Korea stop zetten.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het RIVM veel te reactief vinden handelen: welke maatregelen zouden wij nu moeten nemen?
Het zijn übermenschen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Alleen kampers niet .....quote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef mschol het volgende:
[..]
euhh het merendeel van de nederlanders...?
Moeten we er dan niet elke week een paar honderd verse hertjes in gooien of iets? Ik bedoel als je die opsluit dan kunnen die op zeker over een paar dagen niet meer lopen en zulksquote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef vuurbrood het volgende:
En 900 studenten opsluiten in een leegstaande bajes in Breda
Zelfde als hier, gewoon niet meten zodat het land niet op slot hoeft en geen recessie krijgt. In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:54 schreef byah het volgende:
[..]
Alleen hebben ze allen S5quote:Op zondag 8 maart 2020 19:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alle MBO-ers worden omgeschoold tot verplegers.
Soort dienstplicht, maar dan anders.
Oh ik wil een grapje maken met een vergelijking naar WO2, maar laat maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of in Duitsland zijn de bejaarden al preventief geruimd (op ééntje na... die heet Angela)
Eindelijk, heeft Jaap van Dissel ook een fok account aangemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
- Iedereen die thuis kan werken, thuis laten werkenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef Breekfast het volgende:
Geen recessie? De hele wereldhandel ligt op zijn gat manquote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelfde als hier, gewoon niet meten zodat het land niet op slot hoeft en geen recessie krijgt. In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.
China, 30 januari:quote:Op zondag 8 maart 2020 19:37 schreef wodca het volgende:
[..]
Zou China dan toch gelogen hebben over de cijfers zoals hier in de eerste 10 delen gedacht werd door sommigen ?
En dat gaan wij ook krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef speknek het volgende:
In Italië kregen ze gewoon last dat er geen plausible deniability meer mogelijk was.
Iets met verplicht douchen?quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh ik wil een grapje maken met een vergelijking naar WO2, maar laat maar.
Ja de AEX knalt iddquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Aan de positive kant, de dekingsgraden van de pensieonfondsen kunnen over een paar maande wel naar boven bijgesteld worden![]()
Misschien kan de rest dan toch nog met 65 of eerder met pensioen!![]()
![]()
Voor de baby fokkers onder ons die VMBO kader hebben gedaanquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Tris het volgende:
[..]
Vraag me af of het gros in dit forum wel weet wat dat is.
En er komen weer flink wat koophuizen beschikbaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Aan de positive kant, de dekingsgraden van de pensieonfondsen kunnen over een paar maande wel naar boven bijgesteld worden![]()
![]()
Benzine ja en aandelenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Heel cru, maar zijn er ook al producten/diensten goedkoper geworden door het virus?
Benzine staat hier net over de grens op 1.30, wat normaal rond de 1.40 hangt.
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Heel cru, maar zijn er ook al producten/diensten goedkoper geworden door het virus?
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopenquote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
![]()
Probeer toch een beetje feeling te houden met wat er leeft onder het plebs.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eindelijk, heeft Jaap van Dissel ook een fok account aangemaakt.
Welkom Jaap
Allemaal gekkiesquote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Voor de baby fokkers onder ons die VMBO kader hebben gedaan![]()
S5 wilde zeggen dat er voor (geestelijke) stabiliteit (op een schaal van 1 tot 5) een 5 was gescoord. ... Ook homoseksuelen werden tot 1974 met S5 afgekeurd. Velen houden hun afkeuring op basis van S5 verborgen, omdat dat betekent dat je een psychische of persoonlijkheidsstoornis hebt, meestal nadelig bij een sollicitatie.
Dat wou al niemand drinken, want die troep is gewoon echt niet te hachelenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.
Met wat lyme is het best te doenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat wou al niemand drinken, want die troep is gewoon echt niet te hachelen
Denk dat dat wel meevalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat Corona wel een keertje in de aanbieding gaat komen want niemand wil dat meer drinken nu.
S5 geloof ik nog wel. Maar dat de S uit het het rijtje ABOHZIS komt weet denk ik bijna niemand.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:58 schreef Tris het volgende:
Vraag me af of het gros in dit forum wel weet wat dat is.
Kapitalistquote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopen
Hopelijk over 2 weken in de verkoop staan.
Als het gros van de overledenen 70+ is dan valt het wel mee met de werkgevers die personeel kwijt zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:48 schreef vuurbrood het volgende:
De gene die dit virus gaan overleven gaan straks flink cashen. Door een te kort aan personeel zullen werkgevers straks diep in de buidel moeten tasten om gezond en geschoold personeel te vinden![]()
Dik salaris en goedkope woningen tegen 0,01% interest, gaan de millennials dan straks toch een keertje ergens van profiteren
Niet doorhebben dat dit een typetje is vanuit de overheidquote:Op zondag 8 maart 2020 20:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe die mongool ook drinkt.@:PowerLoungen
Is dit jouw huis?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Het maakt me geen zak uit, zolang ik mijn huis nog maar met winst kan verkopen
Hopelijk over 2 weken in de verkoop staan.
De gemiddelde leeftijd speelt ook een rol. Precieze cijfers zijn er niet, maar de gemiddelde leeftijd is wel bekend, 47 jaar in Italë tov 37 jaar in China. Aangezien oudere mensen hogere kans hebben om te sterven kan dat deels het dodental verklaren.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef vosss het volgende:
Misschien heeft Italië wel de dodelijkere Wuhan variant en Duitsland de minder dodelijke rest van china variant.
Zover reikt mijn kennis ook niet. Maar dat s5 was altijd wel een ding.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
S5 geloof ik nog wel. Maar dat de S uit het het rijtje ABOHZIS komt weet denk ik bijna niemand.
Hij heet toch niet Maja de Bijquote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]
Ja ik zit eeen beetje kut. Gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning, daar moest nog een en ander aan gebeuren en zooi opruimen etc voordat die de verkoop in kan. Aangezien we pas in augustus de sleutel krijgen dachten we rustig aan. Krijg je deze kutzooi ineens.quote:
Bedwantsenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]
Misschien wel in het 'echt'quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hij heet toch niet Maja de Bij
wel?
Houtworm genot.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]
Lekker zijn bek aan het verbranden genotquote:Op zondag 8 maart 2020 20:03 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe die mongool ook drinkt.@:PowerLoungen
quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit jouw huis?
[ afbeelding ]
VERTEL ONS ALLESZZ.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat dit een typetje is vanuit de overheid
Vakanties naar Italië, met name het noorden?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:00 schreef Sfancta het volgende:
Wie zegt dat de gros van de overledenen 70+ is, het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het gros van de overledenen 70+ is dan valt het wel mee met de werkgevers die personeel kwijt zijn.
alle statistieken van de wereld toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wie zegt dat de gros van de overledenen 70+ is, het RIVM?
Wat kan er toch ineens veel veranderen in 4 wekenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik zit eeen beetje kut. Gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning, daar moest nog een en ander aan gebeuren en zooi opruimen etc voordat die de verkoop in kan. Aangezien we pas in augustus de sleutel krijgen dachten we rustig aan. Krijg je deze kutzooi ineens.
Dalijk heb ik ipv gratis van een eerdere restschuld af een 3x zo hoge restschuld. Dus ik moet wel snel verkopen.
Zou ik pas in 2021 kopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:50 schreef DemonRage het volgende:
Ook deze heb je al:
[ afbeelding ]
Voor veel mensen nog niet van toepassing.
Dat is het punt ook niet, het gaat om de totale, absolute, aantallen die medische zorg of zelfs IC nodig hebbenquote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Ik weet dat relativeren niet op prijs gesteld wordt, maar doe het toch.
Het aantal inwoners in Italië is 60 miljoen. Het aantal doden per jaar per 1000 inwoners is zo'n 10.5 (bron). Dit betekent dat er zo'n 1726 mensen per dag overlijden. Het aantal doden van vandaag (133) is natuurlijk heel veel, maar het is zo'n 7.7% van het normaal aantal dagelijkse doden.
Als je dan kijkt naar de variatie per seizoen, dan is dat significant in vergelijking met aan het aantal COVID doden. Aangezien ik deze cijfers van Italië zo snel even niet kan vinden, pak ik de Nederlandse cijfers. In de winter zo'n 15% meer dan in de zomer (bron). Tussen verschillende jaren kan ook zomaar een groot verschil zitten. Het CBS noemt bijvoorbeeld 6% verschil in doden tussen 2014 en 2015, Europees gezien. In Italië was dit zelfs 8.2% (bron).
Dan is er nog het feit dat een deel van deze gevallen zou overlappen. Je kan niet zomaar stellen dat er nu 133 (7.7%) meer mensen dood gaan. Een deel van deze mensen zou waarschijnlijk toch al in deze periode dood zijn gegaan. Precieze cijfers zijn hiervan natuurlijk nog niet te geven, maar als je kijkt daar de leeftijd van de doden en de onderliggende problemen wel aannemelijk.
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.
Neequote:Op zondag 8 maart 2020 20:05 schreef Tris het volgende:
Zover reikt mijn kennis ook niet. Maar dat s5 was altijd wel een ding.
Alle letters zullen voor allerlei kwalen staan neem ik aan?
COR / [En Don SC #1] HATSJOEquote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Open een SC.
Hier graag OT.[/modbreak]
Dank!quote:
In NL polderen we al over het ESF hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Slowakije: vijf gevallen, vandaag aangekondigd dat de twee grootste universiteiten van het land twee weken op slot gaan.
Bulgarije: vier gevallen, álle scholen, universiteiten, bioscopen etc op slot, alle sport geannuleerd in de betreffende provincies - en zonder publiek in de andere provincies.
twitter:JeromeRoos twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:02:28This very interesting finding hints at the potential seasonality of Coronavirus: community-to-community outbreak has so far been limited to “a narrow east-west distribution roughly along the 30-50 N” corridor at consistently similar weather patterns (5-11°C and 47-79% humidity).”
reageer retweet
Beetje extra vet op de botten kan in deze barre tijden geen kwaadquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Sfancta het volgende:
Ben 5 kilo bijgekomen afgelopen twee weekeindes.
HamsterenLekker vreten
Dat gaat door, advies is wel niet te gaan als je last van een hoestje hebtquote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In NL polderen we al over het ESF hoor
die overlapping ben ik benieuwd naar, al is dit bijna onmogelijk om te bepalen. feit is wel dat de snelheid nog steeds toeneemt dus de vraag is waar t stopt. als het aantal doden stabiliseert is eigenlijk pas te zeggen of t ernstig is of niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef Schuifpui het volgende:
Ik weet dat relativeren niet op prijs gesteld wordt, maar doe het toch.
Het aantal inwoners in Italië is 60 miljoen. Het aantal doden per jaar per 1000 inwoners is zo'n 10.5 (bron). Dit betekent dat er zo'n 1726 mensen per dag overlijden. Het aantal doden van vandaag (133) is natuurlijk heel veel, maar het is zo'n 7.7% van het normaal aantal dagelijkse doden.
Als je dan kijkt naar de variatie per seizoen, dan is dat significant in vergelijking met aan het aantal COVID doden. Aangezien ik deze cijfers van Italië zo snel even niet kan vinden, pak ik de Nederlandse cijfers. In de winter zo'n 15% meer dan in de zomer (bron). Tussen verschillende jaren kan ook zomaar een groot verschil zitten. Het CBS noemt bijvoorbeeld 6% verschil in doden tussen 2014 en 2015, Europees gezien. In Italië was dit zelfs 8.2% (bron).
Dan is er nog het feit dat een deel van deze gevallen zou overlappen. Je kan niet zomaar stellen dat er nu 133 (7.7%) meer mensen dood gaan. Een deel van deze mensen zou waarschijnlijk toch al in deze periode dood zijn gegaan. Precieze cijfers zijn hiervan natuurlijk nog niet te geven, maar als je kijkt daar de leeftijd van de doden en de onderliggende problemen wel aannemelijk.
Hier uit kan je toch wel concluderen dat het allemaal niet zo extreem is, als dat het op het eerste ogenblik lijkt. Crematoria zullen bijvoorbeeld absoluut geen verschil gaan merken. Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor de betrokkenen natuurlijk.
Wij pakken alles veel te traag aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In NL polderen we al over het ESF hoor
Ik weet niet waarom maar ik vind dit best interessantquote:Op zondag 8 maart 2020 20:12 schreef hole1988 het volgende:
twitter:JeromeRoos twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:02:28This very interesting finding hints at the potential seasonality of Coronavirus: community-to-community outbreak has so far been limited to “a narrow east-west distribution roughly along the 30-50 N” corridor at consistently similar weather patterns (5-11°C and 47-79% humidity).” [ link | afbeelding ] reageer retweet
iemand van rivm zei een keer bij jinek dat ze naar de rechter kunnen maar dat het nog niet wat voorgekomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:
Wat voor straf kan je trouwens verwachten als je positief bent getest op Covid-19 maar weigert in quarantaine te gaan? Is hier uberhaubt een wet voor?
Daar merkt TS niks van want er worden zeg maar 100.000 elektrische fietsen verkocht per jaar en daarvan gaan er ongeveer 10% van kapot in het eerste jaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, het gaat om de totale, absolute, aantallen die medische zorg of zelfs IC nodig hebben
Zoals je kan lezen (als je de moeite neemt) stort op dit moment de medische zorg van lombardije in door de overbelasting. Dat kan hier ook makkelijk gebeuren.
Als jij dan van je electrieke fiets flikkert en je schedel heeft een barst, dan heb jij ook pech
snap je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |