abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191145730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:53 schreef FF het volgende:
Het is in principe simpel.
Je hebt een arbeidsovereenkomst voor x-uur in de week.
Komt hij 2 uur later binnen, dan haalt hij dat elders in.
Bij de meeste bedrijven is dat gewoon ergens in het jaar.
Die 'in principe' werkt beide kanten op eh.

Bedoel, als een werknemer er straks voor kiest om exact op tijd te komen en weg te gaan, moet je achteraf niet gaan klagen dat-ie niet even iets langer doorgaat, zodat dat ene ding vandaag af is. Of dat-ie echt alleen doet wat er in het contract staat, dus niets aanraakt wat buiten zijn/haar verantwoordelijkheid valt.

Dus ja, in principe kun je terecht eisen van je werknemer dat hij die 2 uur maar gaat inhalen. Maar wees dan ook bereid om een werknemer te hebben die geneigd is om minder flexibel te zijn, maar alsnog binnen de lijntjes blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2020 16:26:53 ]
pi_191145788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bedoel, als een werknemer er straks voor kiest om exact op tijd te komen en weg te gaan, moet je achteraf niet gaan klagen dat-ie niet even iets langer doorgaat, zodat dat ene ding vandaag af is.
Hou er wel rekening mee dat een werkgever in principe een machtspositie heeft. Die kan gewoon tijdens een beoordelingsgesprek zeggen tegen die werknemer "Je doet niet lekker in ons team mee" als ie niet langer doorgaat, of een andere onzin-reden gebruiken om hem negatief te beoordelen.

Maakt je dat een klootzak-werkgever? Absoluut, maar dat recht heb je als werkgever in principe wel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191146121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:23 schreef denattedweil het volgende:

Dat je hier een topic voor opent en het jezelf afvraagt of je wel in je recht staat als je loon inhoud, dat zegt al genoeg over jou als persoon. Ga je ook loon inhouden als je werknemer in de file staat en daardoor een uurtje te laat op werk verschijnt?? _O-
Toen ik vroeger in loondienst zat haalde ik de tijd gewoon in die ik later kwam door file hoor. Is toch heel normaal? Hier blijkbaar niet...

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:23 schreef FortunaHome het volgende:

[..]

Hij is een enorme lul de behanger weet ik van vroeger :D :Y
:*
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:57:46 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191146133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Toen ik vroeger in loondienst zat haalde ik de tijd gewoon in die ik later kwam door file hoor. Is toch heel normaal? Hier blijkbaar niet...
Wat we al zeggen "context"
pi_191146227
Een werkgever die advies op Fok vraagt is gewoon lachwekkend.

Vraag mij ook af hoe het bedrijf er financieel bij staat als je begint te huilen over 2 uurtjes.

Misschien had je belangstelling kunnen tonen in je werknemer. Vragen of alles goed gaat.
pi_191146307
Denk dat Ts beetje een knoeiert is.
WGR / Vergunning nodig voor personenvervoer?
pi_191146480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:

Nee, is gewoon woon/werk verkeer en kantoorbaan dus zijn uren tellen als hij hier aanwezig is.
Tsja euh gewoon inhalen dan op een geschikt tijdstip? Bijna niemand werkt precies 9 tot precies 5 dus er zullen heus wel wat uurtjes links en rechts ingehaald en geschipperd mogen worden?

Ik heb ergens wel het idee dat je best een goede werkgever wilt zijn in je bedrijf, maar waarom laat je dit soort arbeidsrechterlijke zaken niet éénmalig door een specialist eventjes uitzoeken en voor de rest contractueel goed afdichten?

Ik kan me niet voorstellen dat je elke week wel een nieuwe vraag hebt over hoe je je bedrijf moet runnen en dat dan elke keer op dit forum neerlegt?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:27:34 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191146539
Ook nog een vraag die je kunt stellen. In hoeverre vangt het team zoiets op? Weet je team de verwachte omzet, ondanks 2 uur uitval van een teamlid, gewoon te halen?
pi_191146631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Toen ik vroeger in loondienst zat haalde ik de tijd gewoon in die ik later kwam door file hoor. Is toch heel normaal? Hier blijkbaar niet...
[..]

:*
Hier is dat ook niet normaal degene die nu zeggen dat je door moet betalen zijn vast niet zo als ze iets moeten betalen wat ze niet hebben gedaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:15:47 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191147148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Toen ik vroeger in loondienst zat haalde ik de tijd gewoon in die ik later kwam door file hoor. Is toch heel normaal? Hier blijkbaar niet...
[..]

:*
Het is toch vervelend dat je hier in dit topic allerlei cruciale vragen ontwijkt die er toe doen over hoe terecht jouw idee is

1. Is dit een keurige werknemer die eenmalig pech heeft of loopt deze werknemer er structureel de kantjes vanaf?

2. Is zijn twee uur afwezigheid schadelijk voor je bedrijfsprestaties? Wordt daardoor minder omzet gehaald of worden er deadlines niet gehaald?

3. En indien 1 of 2 van toepassing is. In hoeverre heb je zelf al met hem besproken hoe hij het wil oplossen?
pi_191147170
Als iemand uit mijn team
Zoiets heeft dan leef ik een beetje mee en regelen we dat de auto snel weer in orde is. Die extra uren draaien ze dan wel als het nodig is.

In principe kan ik afdwingen dat mensen er zijn en uren inhalen. Maar ik heb er meer aan als ze tevreden zijn en ook voor mij iets willen doen. Ik ben net zo succesvol als mijn team. Dus als ik ze boos maak met me te gedragen als een lulhannes krijg ik dat terug in resultaten.

TS is waarschijnlijk een prutser en pennywise-pound-foolish
Whatever...
pi_191147236
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:55 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maar tijdig naar garage brengen en onderhoud is wel de schuld aan de werknemer.
Dat is afhankelijk van de situatie, ik ken bedrijven waar inderdaad de berijder dat regelt, maar ook bedrijven waar dit gewoon door het bedrijf wordt geregeld.

TS maakt echter geen melding van achterstallig onderhoud en dus ga ik daar ook niet van uit tenzij TS met informatie komt waaruit zou blijken dat dit wel het geval is.

En zelfs als dat het geval is, is het de vraag of de medewerker daar verantwoordelijk voor gehouden kan worden. Zo heeft de rechter bepaald in een zaak waarin een lease auto gestolen is waarbij de medewerker de sleutels in het contact had laten zitten en de auto dus niet afgesloten met de sleutels in het contact op een parkeerplaats achter gelaten heeft dat dit de medewerker niet aangerekend kon worden. De werkgever was verantwoordelijk voor de schade. Je moet in de regel dus vrij ver gaan als werknever voordat de werkgever een zaak heeft.
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:32:55 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191147354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:17 schreef Spanky78 het volgende:
Als iemand uit mijn team
Zoiets heeft dan leef ik een beetje mee en regelen we dat de auto snel weer in orde is. Die extra uren draaien ze dan wel als het nodig is.

In principe kan ik afdwingen dat mensen er zijn en uren inhalen. Maar ik heb er meer aan als ze tevreden zijn en ook voor mij iets willen doen. Ik ben net zo succesvol als mijn team. Dus als ik ze boos maak met me te gedragen als een lulhannes krijg ik dat terug in resultaten.

TS is waarschijnlijk een prutser en pennywise-pound-foolish
Anderzijds, als de medewerker erom bekend staat de kantjes er vanaf te lopen en/of weigert eventuele schade goed te maken, dan kan een keer een maatregel nemen wel nuttig zijn. De hand boven het hoofd houden is ook niet goed voor de teamspirit.
pi_191147774
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Anderzijds, als de medewerker erom bekend staat de kantjes er vanaf te lopen en/of weigert eventuele schade goed te maken, dan kan een keer een maatregel nemen wel nuttig zijn. De hand boven het hoofd houden is ook niet goed voor de teamspirit.
Als dat zo is, dan doe je dat los van een pechgeval en heb je hier al eerder feedback over gegeven.

Iets anders hiervoor aangrijpen vind ik niet verstandig. Dat komt erg onrechtvaardig over, je moet een straf/maatregel altijd koppelen aan het gedrag dat het veroorzaakt. En niet op een ander moment hard uithalen. Tenminste, zo denk ik erover.
Whatever...
pi_191147840
TS, was werknemer op weg naar een klus of klant of naar kantoor?

Tijd vanaf huis naar klant is al werktijd, ook al is er pech onderweg.
Tijd van huis naar het vaste kantoor is eigen tijd..
dag
pi_191148126
Als het woon/werk verkeer is en er is geen afspraak over betaling hiervan dan is dit gewoon tijd van de werknemer en kost hem dit vrije uren of maakt deze maar overuren.
Ik ken niet anders...
Ik (als werknemer) zou er niet eens over nadenken om dit anders te zien eigenlijk...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191148167
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Bijna niemand werkt precies 9 tot precies 5 dus er zullen heus wel wat uurtjes links en rechts ingehaald en geschipperd mogen worden?
Klopt want dan werk je in het algemeen een half uur te kort per dag voor 40 uur per wqeek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191148693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Dat het een leasebak is maakt niks uit, het is niet jouw schuld dat hij autopech krijgt in een leasebak. Ik neem aan dat jij niet zelf aan zijn auto gaat lopen sleutelen als er iets mis is.

Maar 2 uur hierop inhouden is uiteraard echt een jodenstreek, zoals iedereen in dit topic al heeft gezegd.
Natuurlijk maakt dat wel verschil. Bij de leasebak is de werkgever verantwoordelijk voor onderhoud aan de auto. Bij privé bezit van de werknemer is de werknemer zelf verantwoordelijk.

De verantwoordelijke partij zal juridisch gezien waarschijnlijk ook de partij zijn die moet opdraaien voor de gemiste werk uren.
pi_191148924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:38 schreef Rolfieo het volgende:

[..]


[..]


[..]

Wel interessante.... Als er iets kleins van de werknemer gevraagd wordt, staat men direct op hun strepen, en is de werkgever de boeman. WGR / 'Verplicht' privé 06 gebruiken voor werkgever?
En zo zijn er nog wel mee voorbeelden te vinden. De vraag is hierin wel valide.Maar in dit andere topic moet de werknemer gewoon op zijn strepen staan en moet de werkgever maar wat regelen. Je krijgt daarbij juist de situatie dat de werkgever ook op de werkgever op zijn strepen kan staan.
Dit is WGR. De vraag is wat mag. De antwoorden worden dan ook voornamelijk gebaseerd op wat wel en niet mag volgens de wet en regelgeving. Wat een individu van die regels vindt, is niet zo van belang.

In alle gevallen kan de vragende partij strak de wet volgen. Maar je kan ook met de exacte regelgeving in je achterhoofd kijken wat een redelijke oplossing is. In geval van een telefoon: als die nodig is voor het werk, moet de baas die verstrekken. Maar als je er toch al een hebt en hem slechts incidenteel moet gebruiken zonder klanten te bellen, is het dan redelijk om een telefoon van de baas te verwachten? Nee.

Maar wel zodra je voor dat incidentele gebruik je nummer moet delen met derden. Dan schaadt het je privacy en je moet als werkgever mijns inziens niet eens willen dat je werknemer het risico loopt om buiten werktijd op zijn prive nummer 'lastig gevallen' wordt.

In een geval als deze autopech:
Is de betreffende werknemer altijd optijd / werkt hij zijn 8 uur per dag, dan is het 'shit happens' voor werknemer dat hij pech had en heb je het als werkgever verder niet over de gemiste uurtjes. Maar is het een werknemer die vaak te laat is of 'altijd wat' heeft en gaat het om een privé auto, dan kan op een gegeven moment natuurlijk de maat vol zijn. De juiste benadering is dan echter nog steeds niet om mede te delen dat de uurtjes worden gekort. Je vraagt dan gewoon wanneer hij de uurtjes wil inhalen. Dat zet waarschijnlijk net iets minder kwaad bloed bij de betreffende medewerker én alle collega's.
pi_191150228
Ik heb wel eens de sleutel van de leasebak in de sloot gegooid. Werd ook gewoon betaald. Naar de dealer gaan en nieuwe sleutels laten maken was ook onder werktijd.
.
pi_191150339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is toch vervelend dat je hier in dit topic allerlei cruciale vragen ontwijkt die er toe doen over hoe terecht jouw idee is

1. Is dit een keurige werknemer die eenmalig pech heeft of loopt deze werknemer er structureel de kantjes vanaf?

2. Is zijn twee uur afwezigheid schadelijk voor je bedrijfsprestaties? Wordt daardoor minder omzet gehaald of worden er deadlines niet gehaald?

3. En indien 1 of 2 van toepassing is. In hoeverre heb je zelf al met hem besproken hoe hij het wil oplossen?
Dat komt omdat ik alleen wilde weten hoe het volgens de wet geregeld is. Ik ga hem er niet op straffen, interesseert me vrij weinig die 2 uurtjes. Overigens was hij wel gewoon 17:00 weer vertrokken door jullie, want ik liet hem dit topic zien en toen zag hij dat blijkbaar iedereen aan zijn kant stond. Dus bedankt :')

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:15 schreef Fer het volgende:
Ik heb wel eens de sleutel van de leasebak in de sloot gegooid. Werd ook gewoon betaald. Naar de dealer gaan en nieuwe sleutels laten maken was ook onder werktijd.
Vertelde je aan je baas dat je de sleutels in de sloot had gegooid of dat je ze kwijt was geraakt :')
Facts don't care about your feelings
pi_191150732
Wat ik me dus afvraag; zou dit niet ook onder calamiteitenverlof kunnen vallen? Want, dat is bedoelt voor verlof om dringende persoonlijke omstandigheden te kunnen regelen. Rijksoverheid.nl geeft dan deze voorbeelden:
quote:
Voorbeelden van omstandigheden waarin u recht heeft op verlof:

u moet uw kind van school halen dat opeens ziek is geworden;
uw partner moet bevallen;
uw waterleiding is gesprongen en u moet meteen een loodgieter regelen;
een direct familielid overlijdt. Het familielid is een bloedverwant van u, uw echtgenoot of uw geregistreerd partner in de rechte lijn of in de tweede graad van de zijlijn;
u kunt alleen onder werktijd stemmen;
u moet naar de dokter en dit kan alleen onder werktijd. Of u moet iemand uit uw naaste omgeving naar de dokter begeleiden.
Als je met autopech langs de kant staat moet je dat in veel situaties ook eerst regelen; je kan toch moeilijk je auto op de vluchtstrook laten staan tot na je werkdag, zeg maar.

Ik vind de info hierover ook maar tegenstrijdig, want elders lees ik dan weer dit:

quote:
Recht op loon als u niet kunt werken vanwege een omstandigheid die in alle redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt

Er zijn bepaalde omstandigheden denkbaar waardoor u niet kunt werken, maar waarbij u toch recht heeft op doorbetaling van uw loon. Volgens de wet moet het dan gaan om een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt. Welke omstandigheden voor rekening en risico van uw werkgever komen en welke omstandigheden voor uw eigen rekening blijven, moet van geval tot geval bekeken worden.

Een voorbeeld. Stel u komt altijd met uw eigen auto naar het werk. Op een morgen heeft u autopech waardoor u pas halverwege de dag op kantoor kunt komen. Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.

Als u niet kunt werken omdat u een gevangenisstraf moet uitzitten, is uw werkgever (uiteraard) ook niet verplicht om uw loon door te betalen. Ook dit is geen omstandigheid die in redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt.
Dat lijkt me een beetje tegenstrijdig. Want dat iemand er niet is door een ziek kind of een lekkage thuis lijkt me dan ook geen “omstandigheid die in redelijkheid voor rekening van de werkgever komt”. Maar dat is dus wel een situatie waarin je recht hebt op verlof met behoud van loon. Ik zie niet zo goed in waarom autopech dan anders is...
pi_191150771
Afboeken onder calamiteitenverlof.
pi_191150984
Als die persoon verder nooit te laat komt, en prima zijn werk doet. Dan zou ik het gewoon hierbij laten, en die 2 uur lekker laten zitten.

Levert je veel meer op op de lange termijn (tevreden werknemers) en je bent ook wel een urenneuker als je hier al om gaat miepen.
pi_191151138
Ik begrijp eigenlijk niet waarom een werkgever dit zou moeten compenseren. Het is toch maar 2 uurtjes verlof en incidenteel, volgens mij komt problemen met reistijd voor risico van de werknemer. Ik heb als werknemer meestal de neiging om dat toch onder eigen verlof af te willen boeken.

Maar een beetje meedenken kan best en is afhankelijk van de situatie. Volgens mij zou ik er als werkgever ook niet moeilijk over doen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:02:07 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Naja, toen ik nog in loondienst was kon m'n werkgever het ook niet schelen of ik later was doordat de trein niet reed. In m'n overeenkomst stond 40 uur per werk werken dus dat moest ik linksom of rechtsom maar halen. En dat deed ik overigens ook gewoon. Mentaliteit hier is "ik kan er niks aan doen dus het is niet mijn probleem".
En vond jij dat als werknemer destijds prettig en redelijk?
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:41:18 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191151893
Degelijke dossiers bijhouden, en zo nu en dan iemand ontslaan die "geen team player" is. Houdt je scherp, en is goed voor je bloeddruk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:42:03 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik alleen wilde weten hoe het volgens de wet geregeld is. Ik ga hem er niet op straffen, interesseert me vrij weinig die 2 uurtjes. Overigens was hij wel gewoon 17:00 weer vertrokken door jullie, want ik liet hem dit topic zien en toen zag hij dat blijkbaar iedereen aan zijn kant stond. Dus bedankt :')
[..]

Vertelde je aan je baas dat je de sleutels in de sloot had gegooid of dat je ze kwijt was geraakt :')
Ik vraag me ernstig af hoe jouw relatie met deze werknemer is. Enerzijds vraag je je af waar je als werkgever mee wegkomt, anderzijds laat je je werknemer dit topic zien :') .

Je geeft rare signalen af en je zet een beeld neer van jezelf als een niet-empathische authoritaire baas, en vervolgens vind je het vreemd dat de mensen die hier meeposten reageren op dat (eenzijdige?) beeld van jou.

Als klap op de vuurpijl maak je een idiote fout door dit topic te laten lezen, waardoor de werknemer nu ook een raar beeld heeft van jou en bovendien besluit dat je wel in je recht staat als werkgever maar hij heeft gewoon schijt. Je bedankt daarvoor fok met een sarcastische kutsmiley, maar dit heb je zelf zo gestuurd. En je deelt je fok account met je medewerker, die dit ongetwijfeld gaat delen met eventuele collega's, waardoor iedereen op de werkvloer zich afvraagt waar jij in godsnaam mee bezig bent.

Zelfreflectie. Volwassen managementstijl. Allemaal dingen die je hier niet demonstreert. Hopelijk is het in de werkelijkheid anders gesteld. Zo niet: je bent echt waanzinnig onprofessioneel.
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:46:16 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151977
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
Degelijke dossiers bijhouden, en zo nu en dan iemand ontslaan die "geen team player" is. Houdt je scherp, en is goed voor je bloeddruk. :)
Heeft alleen zin als je de medewerker aantoonbaar aanspreekt op dit soort gedrag. En je moet nogal een dossier hebben wil een rechter meegaan in ontslag. Goed voor je bloeddruk is het niet, je moet er geduldig voor zijn, niet emotioneel betrokken bij de medewerker en je moet in staat zijn om eerlijke feedback te geven in een verbeteringstraject. Bovendien sluiten de meeste medewerkers een verbeteringstraject succesvol af (om vervolgens terug te vallen in oud gedrag).
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 23:13:04 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191152371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik alleen wilde weten hoe het volgens de wet geregeld is. Ik ga hem er niet op straffen, interesseert me vrij weinig die 2 uurtjes. Overigens was hij wel gewoon 17:00 weer vertrokken door jullie, want ik liet hem dit topic zien en toen zag hij dat blijkbaar iedereen aan zijn kant stond. Dus bedankt :')
Ik mag hopen dat dat laten zien een geintje is anders denk ik dat je je wel heel erg in je kaarten hebt laten kijken. Het komt ook niet heel professioneel over om hem te laten zien dat je je juridisch laat bijstaan door wat voorbijgangers op een forum. Je had het net zo goed in de kroeg kunnen vragen dan waar hij bij was.

Maar niemand stelt zomaar willekeurig die vraag. Als je het wilt weten wil je het ook kunnen gebruiken. En dat kan. Of het heel erg verstandig is dat is dan weer een ander verhaal. We weten immers veel te weinig over die werknemer en over hoe die 2 uur jouw bedrijfsprestaties naar beneden zouden halen.
pi_191154126
Zoals al eerder gesteld door anderen lijkt mij dit onder calamiteiten verlof vallen.

https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen

quote:
Wanneer calamiteitenverlof of kort verzuimverlof
In de volgende gevallen heeft u recht op calamiteiten- of kort verzuimverlof:

als u door een situatie van overmacht meteen vrij moet nemen;
als u een wettelijke of door de overheid opgelegde verplichting alleen kan vervullen als u vrij neemt;
als u door bijzondere persoonlijke omstandigheden vrij moet nemen.
Voorbeelden van omstandigheden waarin u recht heeft op verlof:

u moet uw kind van school halen dat opeens ziek is geworden;
uw partner moet bevallen;
uw waterleiding is gesprongen en u moet meteen een loodgieter regelen;
een direct familielid overlijdt. Het familielid is een bloedverwant van u, uw echtgenoot of uw geregistreerd partner in de rechte lijn of in de tweede graad van de zijlijn;
u kunt alleen onder werktijd stemmen;
u moet naar de dokter en dit kan alleen onder werktijd. Of u moet iemand uit uw naaste omgeving naar de dokter begeleiden.
Verlof melden bij werkgever
U meldt het calamiteitenverlof of kort verzuimverlof zo snel mogelijk bij uw werkgever. Daarbij geeft u aan hoe lang u verwacht dat het verlof gaat duren. Uw werkgever mag een redelijk verzoek voor calamiteitenverlof of kort verzuimverlof niet weigeren.

Uw werkgever mag u achteraf vragen om aan te tonen dat het verlof nodig was.

Andere afspraken in cao
In uw cao kunnen andere afspraken staan over calamiteiten- of kort verzuimverlof. Deze afspraken kunnen ook in een regeling van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging staan. Als dat zo is, gelden deze afspraken.
En CAO afhankelijk of het al dan wel of niet ten koste gaat van vakantiedagen

https://www.das.nl/juridi(...)ens-vakantie-mag-dat

quote:
Calamiteitenverlof tijdens vakantie? Mag dat?
Ja, dat mag.

Als u tijdens uw vakantie privéproblemen heeft die u direct moet oplossen, kunt u calamiteitenverlof opnemen. Bijvoorbeeld als uw partner bevalt of een direct familielid overlijdt. Uw werkgever kan een redelijk verzoek voor calamiteitenverlof niet weigeren. U moet het verlof wel zo snel mogelijk bij uw werkgever melden.
Daarbij moet u aangeven hoe lang het verlof naar verwachting duurt. Bij samenloop van vakantieverlof met calamiteitenverlof gaat calamiteitenverlof voor. Het calamiteitenverlof gaat dus niet ten koste van de vakantiedagen.

In een cao of arbeidsovereenkomst kan mogelijk een afwijkende regeling zijn opgenomen, waarbij het verlof met bovenwettelijke vakantiedagen wordt verrekend.


[ Bericht 12% gewijzigd door ender_xenocide op 23-01-2020 06:40:44 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_191156141
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

En vond jij dat als werknemer destijds prettig en redelijk?
Prettig natuurlijk niet, niemand staat voor de lol in de file. Maar ik vond het wel normaal om die uren in te halen ja.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vraag me ernstig af hoe jouw relatie met deze werknemer is. Enerzijds vraag je je af waar je als werkgever mee wegkomt, anderzijds laat je je werknemer dit topic zien :') .

Je geeft rare signalen af en je zet een beeld neer van jezelf als een niet-empathische authoritaire baas, en vervolgens vind je het vreemd dat de mensen die hier meeposten reageren op dat (eenzijdige?) beeld van jou.

Als klap op de vuurpijl maak je een idiote fout door dit topic te laten lezen, waardoor de werknemer nu ook een raar beeld heeft van jou en bovendien besluit dat je wel in je recht staat als werkgever maar hij heeft gewoon schijt. Je bedankt daarvoor fok met een sarcastische kutsmiley, maar dit heb je zelf zo gestuurd. En je deelt je fok account met je medewerker, die dit ongetwijfeld gaat delen met eventuele collega's, waardoor iedereen op de werkvloer zich afvraagt waar jij in godsnaam mee bezig bent.

Zelfreflectie. Volwassen managementstijl. Allemaal dingen die je hier niet demonstreert. Hopelijk is het in de werkelijkheid anders gesteld. Zo niet: je bent echt waanzinnig onprofessioneel.
:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 06:34 schreef ender_xenocide het volgende:
Zoals al eerder gesteld door anderen lijkt mij dit onder calamiteiten verlof vallen.

https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen
[..]

En CAO afhankelijk of het al dan wel of niet ten koste gaat van vakantiedagen

https://www.das.nl/juridi(...)ens-vakantie-mag-dat
[..]

Hmmm het staat er niet zwart op wit hoor. Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open? Als ik de voorbeelden van calamiteitenverlof lees zou je aan de ene kant wel denken dat het eronder valt, want pech met een waterleiding of pech met de auto lijkt op elkaar maar toch...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:41:10 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191156189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]

:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten.
Het is best doorzichtig hoor, hoe je met dat soort reacties voorkomt dat je misschien moet erkennen dat er best iets zit in de kritiek die je krijgt.

Je doet je voor als een hele meneer, die zich boven de ‘loonslaven’ verheven voelt. Maar die superioriteit lijkt alleen maar gestoeld op een grote bek geven als je kritiek krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191156215
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

En vond jij dat als werknemer destijds prettig en redelijk?
het is nooit prettig om autopech te hebben natuurlijk.
Verder vind ik het persoonlijk raar dat iemand denkt zijn uren niet te hoeven maken als er iets tussen is gekomen. De overeenkomst met je werkgever verandert toch niet ineens of zo.
pi_191156258
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:41 schreef Lienekien het volgende:

Het is best doorzichtig hoor, hoe je met dat soort reacties voorkomt dat je misschien moet erkennen dat er best iets zit in de kritiek die je krijgt.

Je doet je voor als een hele meneer, die zich boven de ‘loonslaven’ verheven voelt. Maar die superioriteit lijkt alleen maar gestoeld op een grote bek geven als je kritiek krijgt.
Daar hebben we de psycholoog van Fok ook weer hoor :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:08:18 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191156488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar hebben we de psycholoog van Fok ook weer hoor :')
Maarre vind jij nou zelf dat je je hier als een hele professionele werkgever presenteert?
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:16:29 #137
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_191156577
Ik vind het een uitstekende vraag, en TS geeft aan dat het een theoretische vraag betreft.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:
Wat ik me dus afvraag; zou dit niet ook onder calamiteitenverlof kunnen vallen?
De enige, maar werkelijk ook enige die fatsoenlijk antwoord geeft, is Silliegirl.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open?
Sommigen van die zaken kun je verwachten, en bovendien gebeuren ze zeer regelmatig. File is dagelijks. Treinen rijden ca. 80% van de ritten op tijd, dus je zou verwachten dat je 1 van de 5 werkdagen te laat op je werk komt. Brug idem, is te verwachten.

Maar dat je met een relatief nieuwe auto, zonder waarschuwing, langs de snelweg komt te staan? Dat lijkt mij echt een uitzondering.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_191156780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:16 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind het een uitstekende vraag, en TS geeft aan dat het een theoretische vraag betreft.
[..]

De enige, maar werkelijk ook enige die fatsoenlijk antwoord geeft, is Silliegirl.
[..]

Sommigen van die zaken kun je verwachten, en bovendien gebeuren ze zeer regelmatig. File is dagelijks. Treinen rijden ca. 80% van de ritten op tijd, dus je zou verwachten dat je 1 van de 5 werkdagen te laat op je werk komt. Brug idem, is te verwachten.

Maar dat je met een relatief nieuwe auto, zonder waarschuwing, langs de snelweg komt te staan? Dat lijkt mij echt een uitzondering.
Eens. Maar deze site bijv. noemt specifiek autopech als eigen tijd. Nou is dit geen officiële website, maar ze lijken me wel verstand te hebben van juridische zaken: https://www.judex.nl/rech(...)eb-ik-recht-op-loon/

"Een voorbeeld. Stel u komt altijd met uw eigen auto naar het werk. Op een morgen heeft u autopech waardoor u pas halverwege de dag op kantoor kunt komen. Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt."
Facts don't care about your feelings
pi_191156787
Woon/werk is voor rekening van de werknemer.

Is het onderweg van/naar een adres voor werkzaamheden in opdracht van de werkgever, dan zijn de kosten voor de werkgever (ook als het een privé auto betreft).
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Redactie Frontpage donderdag 23 januari 2020 @ 11:44:00 #140
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191156900
Ik begin steeds minder te geloven dat TS actief is op de arbeidsmarkt, laat staan dat hij werkgever is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191157023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Eens. Maar deze site bijv. noemt specifiek autopech als eigen tijd. Nou is dit geen officiële website, maar ze lijken me wel verstand te hebben van juridische zaken: https://www.judex.nl/rech(...)eb-ik-recht-op-loon/

"Een voorbeeld. Stel u komt altijd met uw eigen auto naar het werk. Op een morgen heeft u autopech waardoor u pas halverwege de dag op kantoor kunt komen. Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt."
Dat ligt misschien ook aan de situatie waarin je autopech krijgt. Stel ik ga van huis, wil wegrijden en mn auto start niet. In theorie is er dan geen acuut probleem; ik kan alternatief vervoer nemen naar mijn werk en die auto kan prima blijven wachten tot ik klaar ben met werken.

Als je halverwege op de snelweg pech krijgt zit je met een situatie die je acuut moet oplossen, je kan daar immers niet zo met je auto blijven staan, das gevaarlijk.

Ik denk dat daar het verschil in zit.

De site die je zelf quote zegt trouwens ook dat elke situatie apart bekeken moet worden, denk dat dat dan bij “autopech” ook zo opgaat.
pi_191157346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.
Jij noemt het onzin, ik vind dat er zinnige dingen in staan.

Sowieso snap ik niet waarom je meteen denkt aan wel/niet doorbetalen. Bedoel, zo hard is het toch niet om én te laten merken dat je begrip hebt voor je werknemer (autopech is kut) én aan te geven dat het wenselijk is dat hij alsnog die uren inhaalt/maakt?
pi_191157381
wettelijk hoef je de werknemer niet door te betalen, maar of dat gunstig is voor de werknemer/ werkgever verhouding is maar de vraag... persoonlijk zou ik als werkgever de 2 uurtjes wél door betalen om de goede relatie met de werknemer te behouden
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  donderdag 23 januari 2020 @ 13:01:05 #144
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_191157709
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:42 schreef Seven. het volgende:
Je geeft rare signalen af en je zet een beeld neer van jezelf als een niet-empathische authoritaire baas
Dit is toch allemaal off topic? TS vroeg gewoon wat de regels zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:21 schreef zarGon het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom je meteen denkt aan wel/niet doorbetalen
Ik kan dit niet terugvinden in de berichten van TS, hoor.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_191157753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 13:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is toch allemaal off topic? TS vroeg gewoon wat de regels zijn.
[..]

Ik kan dit niet terugvinden in de berichten van TS, hoor.
Ben blij dat er mensen zoals jij zijn, geeft me iets meer hoop in de mensheid :P

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij noemt het onzin, ik vind dat er zinnige dingen in staan.

Sowieso snap ik niet waarom je meteen denkt aan wel/niet doorbetalen. Bedoel, zo hard is het toch niet om én te laten merken dat je begrip hebt voor je werknemer (autopech is kut) én aan te geven dat het wenselijk is dat hij alsnog die uren inhaalt/maakt?
Nogmaals, ik vroeg gewoon wat de regels waren. Ik hou van regels want dan heb je geen punten waar je over zou hoeven te discussiëren.
Facts don't care about your feelings
pi_191161367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben blij dat er mensen zoals jij zijn, geeft me iets meer hoop in de mensheid :P
[..]

Nogmaals, ik vroeg gewoon wat de regels waren. Ik hou van regels want dan heb je geen punten waar je over zou hoeven te discussiëren.
Een belangrijke vraag heb je daarvoor zelf onbeantwoord gelaten..
Was je werknemer onderweg naar zijn vaste kantoor of naar een klant/filiaal/klus?
dag
pi_191161380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Een belangrijke vraag heb je daarvoor zelf onbeantwoord gelaten..
Was je werknemer onderweg naar zijn vaste kantoor of naar een klant/filiaal/klus?
Heb ik al meerdere keren beantwoord. Was woon/werk naar kantoor.
Facts don't care about your feelings
pi_191169283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Prettig natuurlijk niet, niemand staat voor de lol in de file. Maar ik vond het wel normaal om die uren in te halen ja.
[..]

:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.
[..]

Hmmm het staat er niet zwart op wit hoor. Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open? Als ik de voorbeelden van calamiteitenverlof lees zou je aan de ene kant wel denken dat het eronder valt, want pech met een waterleiding of pech met de auto lijkt op elkaar maar toch...


Wat ik zo op het internet lees is dat dus niet wettelijk vastgelegd wat overmacht/calamiteiten zijn, maar afhankelijk van hoe werkgever / werknemer de situatie interpreteren.

Wat ik nog wel gevonden heb is dat woon- werkverkeer onder risico van werknemer valt. Maar ook hier noemen ze overmacht weer als eventuele uitzondering.


https://www.cnvvakmensen.(...)r/te-laat-op-je-werk

quote:
Te laat op je werk
Aaargh! De sneeuw zorgde voor een chaos op het spoor gisteren en vandaag. Was jij (net als half Nederland) te laat op je werk? Lees dan hier wat de regels zijn rondom te laat op je werk komen.

Want als de treinen niet rijden, is dat dan pech voor je werkgever of voor jou?

Overmacht
Als je te laat komt omdat je je hebt verslapen, is dat vrij duidelijk je eigen schuld. Maar staan er door gladheid of een groot ongeluk gigantische files of loopt de situatie op het spoor in de soep, dan kan er sprake zijn van overmacht. Het lastige is dat er geen duidelijke regels zijn over wat overmacht is. Files zijn vaak al geen goede reden meer, omdat je kunt weten dat op bepaalde routes en bij slecht weer files ontstaan. Daar kun je je op voorbereiden door eerder van huis te gaan.
Eigen risico
Woon-/werkverkeer wordt gezien als risico voor jou als werknemer. Heb je een soepele werkgever, dan betaalt hij de tijd die je te laat was misschien gewoon uit. Houdt jouw baas van regeltjes? Dan heb je pech: je zult dan vrije uren moeten opnemen of de verloren tijd op een ander moment moeten compenseren.

Het verschilt ook wat de gevolgen van jouw te-laat-kom-acties zijn. Sta je aan de lopende band of staan er klanten op je te wachten, dan is dat schadelijk voor jouw werkgever en zal hij minder soepel omgaan met laatkomers. Terwijl het in sommige andere beroepen niet zoveel uitmaakt op welke tijden je je werk doet.

Structureel te laat
Iedereen komt wel eens te laat en de meeste werkgevers zullen dat door de vingers zien zolang dat af en toe gebeurt. Maar lig je ’s ochtends gewoon te lang te snoozen, dan kan te laat komen je serieus in de problemen brengen:

In eerste instantie zal je werkgever je natuurlijk aanspreken op het te laat komen.
Trek je je daar niets van aan, dan kun je een waarschuwing krijgen. Hiermee zet je niet direct je baan op het spel, maar zo’n waarschuwing komt wel in je dossier te staan. Ga je vaker de fout in, dan een dossier vol waarschuwingen tot ontslag leiden.
Je kunt geschorst worden. Kom je vaak te laat en trek je je niets aan van waarschuwingen, dan kan je werkgever je schorsen. Hij moet tijdens de schorsing wel jouw loon doorbetalen.
Ook het inhouden van loon is een strafmaatregel die werkgevers kunnen inzetten. Je krijgt dan geen loon voor de tijd die je niet aanwezig bent.
Blijf jij een notoire laatkomer, dan kan dat ervoor zorgen dat je contract niet verlengd wordt of dat je wordt ontslagen.

Cao
In de wet staat niets over te laat op je werk komen. Wel zijn er in sommige cao’s afspraken over weersomstandigheden waarbij niet gewerkt kan worden. Je kunt dan bijvoorbeeld beroep doen op een uitkering, eventueel met aanvulling van je werkgever.

Flexibel
Vind je het lastig om op tijd te komen, dan moet je misschien op zoek gaan naar een werkgever die werkt met flexibele arbeidstijden. Bij steeds meer bedrijven mag je zelf weten hoe laat je binnenkomt, zolang je je werk afkrijgt en je uren maakt. Zo heb je veel meer vrijheid om zelf je dag in te delen.
De conclusie moet denk ik zijn dat er wettelijk niets zwart op wit vast ligt waar je naar kunt wijzen en dat je als werkgever op basis van de situatie en relatie met je werknemer zelf de afweging moet maken hoe hiermee om te gaan.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_191169311
Niet alles gelezen, maar ok als je beetje collegiaal wil zijn naar je werknemers (en zeker als het lease is van de zaak). Dan zou een werkgever dit wmb moeten betalen gewoon. Alsof die gozer er iets aan kon doen?? Shit happens werkgevers risico dat.
Do what you love, love what you do!
pi_191169409
Mag trouwens hopen dat een aantal antwoorden hier sarcastisch was richting werknemer?

Omg zeg. Hmms hoevaak ik al niet vaker langer gebleven ben of werk af heb gemaakt buiten mijn normale uren omdat de werkgever ging vragen ja moet ik anders in plannen weer of weer iemand anders langs etc etc.

Maar ik maak het ook mee hoor meerdere keren extra lange file terwijl ik dan bv al twee keer de normale reistijd reken buiten de spits. Tja wat kan ik daar aan doen dan 3 uur in de morgen weg gaan?????

Fuck it en zoals sommige zeggen ook, als een werkgever mij zo gaat pakken op die dingen dan pak ik dat net zo goed terug en is het eind werktijd spullen neer en plan maar andere in of verzet de hele shit wat tien keer meer kost als dat ik het zelf even nog afmaak.

Maar dan gaat het wmb hard tegen hard hoor. Ik wil best wat geven, maar als een werkgever me hierop zou gaan pakken dan kan die dik in de stront zakken wmb ook. Tot zover mij wgr mening. :P
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:03:56 #151
545 dop
:copyright: dop
pi_191169428
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 06:34 schreef ender_xenocide het volgende:
Zoals al eerder gesteld door anderen lijkt mij dit onder calamiteiten verlof vallen.

https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen
[..]

En CAO afhankelijk of het al dan wel of niet ten koste gaat van vakantiedagen

https://www.das.nl/juridi(...)ens-vakantie-mag-dat
[..]

klopt helemaal.
https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen

Kans dat er je een cao vind waar bij je een verslechtering op de wetgeving vind is nagenoeg 0
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:13:51 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_191169487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Prettig natuurlijk niet, niemand staat voor de lol in de file. Maar ik vond het wel normaal om die uren in te halen ja.
[..]

:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.
[..]

Hmmm het staat er niet zwart op wit hoor. Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open? Als ik de voorbeelden van calamiteitenverlof lees zou je aan de ene kant wel denken dat het eronder valt, want pech met een waterleiding of pech met de auto lijkt op elkaar maar toch...
File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
File zou die ene keer per jaar met die sneeuwstorm kunnen voorkomen dat echt alles vast staat. Maar bij normale file kun je ook redelijk vooraf voorspellen hoeveel extra reistijd je hebt. Dat is echt geen calamiteit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191169539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:

[..]

File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
File zou die ene keer per jaar met die sneeuwstorm kunnen voorkomen dat echt alles vast staat. Maar bij normale file kun je ook redelijk vooraf voorspellen hoeveel extra reistijd je hebt. Dat is echt geen calamiteit
Normale file ja, ik hou daar rekening mee, ruim ook trouwens. Nu treft mij het “bad luck” weer dat er ineens een ongeval op de A2 is richting zuiden 1 rijbaan open uur ververtraging en A4 richting amsterdam 3 banen dicht. Ook een uur. In twee weken tijd. Ok dat zijn dus geen dingen waar je rekening mee kunt houden. Jah uiteraard ik kan vroeger weg gaan maar kan pas weer 8 uur bij de klant terecht. Wss als ik dus rond 5:30 weg ga ontwijk ik die incidenten. Maar ten opzichte van dat moet dan daar ter plekke wachten voor de deur op afspraak tijd.

Ok die zijn ook voor de werkgever (in mijn geval iig). Dus tsja.......

Wat me hier nog het meest aan irriteert is dat een werkever gelijk al gaat denken alleen al aan het idee om dit te korten op een werknemer die wss ter goede trouw gewoon optijd weg gaat rekening al houden met de files. En gebeurt er wat wat niemand kan inschatten het op de werknemer gooien.\

Wmb is dat echt slecht gewoon. Want ook als werkgever werkt je dit tegen hoor. Want beiden kunnen daar dan nl niks aan doen. Ter goede trouw dan maar he?

Ok dit zal ik mijn werkgever niet vertellen. Maar als ik op die manier behandelt zou worden door mijn werkgever dan pak ik die uren wel terug op een andere manier hoor.

Juist door dit soort lullige werkgevers gedrag krijg je ongemotiveerde werknemers, jammer dat sommige “bazen”. Dat dan niet door hebben


Ergste nog ja dat kan toch niet kree dat je naar amsterdam er 2 uur over doet (40 min normaal). En voel ik me toch in de zeik gezet terwijl ik er een dik extra half uur al voor uittrok om op tijd te komen... tja als een retard weer eens zij auto crashed midden op de A4 voor Schiphol en ze sluiten die hele weg. Wtf kan ik daar aan doen en toch moet ik dat gezeik dan aanhoren.
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 07:46:29 #154
408813 crew  trein2000
pi_191169751
Waarom zou dit in godsnaam calamiteitenverlof zijn? Wat moet je met spoed oplossen?
zie email 27 oktober
pi_191169883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:46 schreef trein2000 het volgende:
Waarom zou dit in godsnaam calamiteitenverlof zijn? Wat moet je met spoed oplossen?
Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.

Gebeurt er 1 ongeluk in de spits en dan is de reistijd van half uur zo 2 uur als het beetje de enige route is.

Ok wie is daar dan voor verantwoordelijk, lijkt me niet de werknemer. Laat staan met storingsdiensten waarvan je al helemaal niet weet wanneer het komt en wat voor tijd. Dus dan houdt het voor de de werknemer wel een beetje op.
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 08:02:27 #156
408813 crew  trein2000
pi_191169928
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:58 schreef kree het volgende:

[..]

Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.

Gebeurt er 1 ongeluk in de spits en dan is de reistijd van half uur zo 2 uur als het beetje de enige route is.

Ok wie is daar dan voor verantwoordelijk, lijkt me niet de werknemer. Laat staan met storingsdiensten waarvan je al helemaal niet weet wanneer het komt en wat voor tijd. Dus dan houdt het voor de de werknemer wel een beetje op.
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
zie email 27 oktober
pi_191170068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
Of als er andere afspraken gelden..
dag
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 08:32:36 #158
408813 crew  trein2000
pi_191170116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Of als er andere afspraken gelden..
Zoals? Waar denk je aan?
zie email 27 oktober
pi_191170184
Voor mij is een onverwacht ongeval wel een calamiteit nl als ik ergens op tijd moet zijn?
Ik heb dan dus ruim al rekening gehouden met extra reistijd doordat ik weet waar de standaard files staan.

Ok dan is er een ongeluk waardoor ik dus wellicht zo een uur later kan zijn....
Dat is kut voor de werkgever maar ook voor mij?
Ga al veel vroeger weg maar ik kan alleen rekening houden met files waarvan ik weet dat ze er staan. Maar toch heel regelmatig komt er een ongeluk of weet ik veel wat waardoor je zo echt een uur vertraging kan hebben.
Ok ik denk dat werkgevers hier ook beetje in mee moeten denken hoor. Want hoe anders dan? Nu betaalt die van mij nog de reistijd ook in uren. Maar dat is al een uitzondering. Maar krijg dan dus ook wel gezeik als ik laat ben. Ja duh toen ik de route planner aanzette halverwege de rit was het voor mij bv ook 40 min maar na 20 loopt het vast door ongelukken etc. En zie ik de google route planner alleen oplopen in tijd ipv af. Soms ook niet trouwens. Dus tsja wat moet ik dan?

Nog eerder weg gaan en dan op de stoep maar uurtje wachten of Iets later zijn? Denk aan de werkgever om uit te zoeken ik heb er geen zin in ik neem dubbel reistijd en dat vindt ik beetje mijn max wel om extra te doen heen en terug trouwens.
Do what you love, love what you do!
pi_191170518
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 06:41 schreef ender_xenocide het volgende:

https://www.cnvvakmensen.(...)r/te-laat-op-je-werk
[..]

De conclusie moet denk ik zijn dat er wettelijk niets zwart op wit vast ligt waar je naar kunt wijzen en dat je als werkgever op basis van de situatie en relatie met je werknemer zelf de afweging moet maken hoe hiermee om te gaan.
Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:21 schreef kree het volgende:

Wat me hier nog het meest aan irriteert is dat een werkever gelijk al gaat denken alleen al aan het idee om dit te korten op een werknemer die wss ter goede trouw gewoon optijd weg gaat rekening al houden met de files. En gebeurt er wat wat niemand kan inschatten het op de werknemer gooien.\

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Facts don't care about your feelings
pi_191170629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Owh ik snap het werkgevers-punt ook best wel hoor. Maargoed dit is ook nog heel erg afhankelijk vanaf wat voor beroep. Ik kan bv dus soms echt niet dingen half achter laten (elektro) dus dat moet wel af. Dat weet ik en is mijn beroep vrede mee enzo. Maar ok dan verwacht ik ook wel wat flexibiliteit van de werkgever, want ok al hij mij op de minuut zou gaan pakken dan ik ook wel. En daarom gebeurt dat bij mij ook niet gelukkig.

Want donders goed dat we weten als die sfeer er komt dat het voor beide nl niet gaat werken :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:56:47 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191171677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb ik al meerdere keren beantwoord. Was woon/werk naar kantoor.
Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?
pi_191172082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?
Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:27:46 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191172109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 januari 2020 @ 12:21:33 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191172897
En je werknemer werkt altijd precies op de minuut 8u? Of werkt hij ook wel eens langer door? Ik begin vaak om 7.15/7.30, ik heb een halfuur pauze maar vaak zit er om 16.30 nog. Ik verwacht dan ook van mijn werkgever dat hij coulant is wanneer ik een keer wat later kom. Gelukkig is hij dat ook.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191172934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.
Don't care, gaat verder prima.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:21 schreef JeMoeder het volgende:
En je werknemer werkt altijd precies op de minuut 8u? Of werkt hij ook wel eens langer door? Ik begin vaak om 7.15/7.30, ik heb een halfuur pauze maar vaak zit er om 16.30 nog. Ik verwacht dan ook van mijn werkgever dat hij coulant is wanneer ik een keer wat later kom. Gelukkig is hij dat ook.
Hij werkt meestal van 9:00 tot 17:00 met minstens 1 uur pauze :') dus hij heeft geen recht van spreken. Maar soms werkt hij ook weleens zaterdag dus dat dekt het wel. Ik hou het zelf niet goed bij omdat het me niet echt interesseert. Pas als er echt problemen ontstaan of de zaken heel slecht gaan moet het anders. Zo lang het nu goed genoeg draait maakt het me niet uit. Dus... ook al verdient hij maar iets meer als minimumloon, hij hoeft er ook niet voor te zwoegen. Lijkt me ook wel wat waard :P
Facts don't care about your feelings
pi_191172970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.
Waar ik werk kan ik daar gewoon calamiteiten verlof voor indienen. Dan krijg ik, geloof ik, 70% betaald.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191173166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben ik dat verplicht volgens de wet?
De ongeschreven fok wetten. :P
pi_191175810
Zoiets had ik ook met een lul als werkgever zon 15 jaar terug, OV lag eruit was 5 uur te laat maar toch gekomen.

Zegt meneer lul ga maar weer naar huis trok hij 8 uur eraf.
De lul had beter positief kunnen zijn dat ik toch gekomen was.

Dacht toen als een flinke pak slaag legaal was deed ik het.

Was ook zon pauper it bedrijf met zon klok systeen, sindsdien haat ik bedrijven waar je moet klokken met zon pasje of code. Te triest is dat
Interessant he ?
pi_191175996
Manmanman wat een fucking kutmentaliteit hier. Stelletje uitgekookte boekhouders. Doe je werk goed en ongeveer in de tijd die er voor staat. Mijn beste mensen doen vee meer dan de mensen die precies 40 uur werken, misschien in 39 uur. Kan mij dat nou schelen. Bedrijf verdient er meer geld mee.

Zolang mijn mensen blij zijn en er hard voor gaan is dat uurtje links of rechts geen probleem. Overigens staan ze er eerder een uurtje te veel, daar doen zij ook niet moeilijk over. Dus een keer kinderen eerder ophalen of thuiswerken met zoeken. Geen probleem.

Als het nodig is staat iedereen er. Met volledige inzet en passie. Fuck de kniepers hier.
Whatever...
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:02:18 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191176253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Had ie wel z'n werk af?

Ik zou proberen te sturen op output ipv uren aanwezigheid/'gewerkt'.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191177768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:47 schreef Spanky78 het volgende:
Manmanman wat een fucking kutmentaliteit hier. Stelletje uitgekookte boekhouders. Doe je werk goed en ongeveer in de tijd die er voor staat. Mijn beste mensen doen vee meer dan de mensen die precies 40 uur werken, misschien in 39 uur. Kan mij dat nou schelen. Bedrijf verdient er meer geld mee.

Zolang mijn mensen blij zijn en er hard voor gaan is dat uurtje links of rechts geen probleem. Overigens staan ze er eerder een uurtje te veel, daar doen zij ook niet moeilijk over. Dus een keer kinderen eerder ophalen of thuiswerken met zoeken. Geen probleem.

Als het nodig is staat iedereen er. Met volledige inzet en passie. Fuck de kniepers hier.
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Zoiets had ik ook met een lul als werkgever zon 15 jaar terug, OV lag eruit was 5 uur te laat maar toch gekomen.
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 januari 2020 @ 18:11:45 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191178007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
Ik denk dat je dan als werkgever iets heel anders te doen staat. Want waarom sta je in eerste instantie al toe dat er een cultuur ontstaat waarin je werknemers de kantjes eraf lopen?

Die cultuur bepaal je als werkgever zelf. De schuld daarvoor kun je nooit bij de werknemer neerleggen. Als werkgever heb je de machtspositie en dus ook de positie om er wat aan te doen.

Ga met je mensen praten en luister écht, in plaats van te lopen fokken.
Resistance is futile.
pi_191178156
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:

[..]
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
Alleen een gemiste trein zal inderdaad niet zorgen dat je 2 uur later komt, maar zeker met treinen kunnen allerlei storingen optreden die wel voor 2 uur vertraging zorgen, denk aan aanrijdingen e.d.
Zelf eens gehad dat er een storing in een tunnel was (brandalarm wat loos bleek te zijn), vanaf Den Haag kon ik dus niet naar Delft, alleen met de tram vanaf HS. Maar voor iedere tram die al half vol zat bij aankomst op HS stonden zeker 20-25 zoveel mensen te wachten. Uiteindelijk heb ik de tram de andere kant op genomen, na 1 halte eruit en weer een tram die nog niet vol zat weer naar HS genomen maar wel ruim 2 uur later op werk.

Manager deed daar niet moeilijk over en zelf heb ik die dag gewoon wat harder doorgewerkt om het werk toch af te krijgen. Als er nog veel was blijven liggen had ik het denk ik mee naar huis genomen om in de avond nog wat te doen. Iets was ik bij drukte en achterstand anders ook wel eens deed, die 2 uur later kon je dan ook zien als compensatie voor eerder thuis extra gewerkte uren.
pi_191179352
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.

Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
Whatever...
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:01:47 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191179524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:16:54 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191179698
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 19:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.

Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
^O^

Dit zou gesneden koek moeten zijn voor iedereen die leiding geeft.
Resistance is futile.
pi_191179725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?

Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.

Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Interessant he ?
pi_191180182
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:

Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?

Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.

Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Ik voel een zekere mate van woede in je post :') Heb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Facts don't care about your feelings
pi_191180281
Beetje offtopic, maar is het minimumloon betalen + 1 loonsverhoging en daarnaast een leaseauto voor woon-werkverkeer naar een en hetzelfde kantoor niet een beetje vreemd? :?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 21:48:51 #181
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191181449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]

Ik voel een zekere mate van woede in je post :') Heb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191189459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
pi_191195507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 15:25 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
Hoe lang heb je nagedacht over deze super goeie post?
Facts don't care about your feelings
pi_191195549
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar :D
pi_191195571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:17 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar :D
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
Facts don't care about your feelings
pi_191195602
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech? :D
pi_191196030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:21 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech? :D
Ik ben het gewoon een keer eens met jou _O_
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191198795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

dat ze die uren gewoon inhalen.
:') :') :') :') :')

goeie reden om lekker 3 dagen ziek te melden
  zondag 26 januari 2020 @ 07:36:03 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191198845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
De werknemer in kwestie zei wel dat hij het met je eens was, maar ging lekker om 17:00 naar huis.
Resistance is futile.
  zondag 26 januari 2020 @ 07:37:35 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191198847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]

Ik voel een zekere mate van woede in je post :') Heb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
:')

Ik snap wel waarom hij dat niet doet.
Resistance is futile.
  zondag 26 januari 2020 @ 08:07:32 #191
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_191198913
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_191198988
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Als aanwezigheid geen punt is, is dat prima.

Zeker met de files is het voor velen handiger een half uur eerder te vertrekken, dan ben je ook echt een half uur eerder op je werk in het algemeen. Juist hierdoor creëer je flexibiliteit voor jou en je werkgever. als een werkgever dat niet waardeert heeft ie een probleem.
  zondag 26 januari 2020 @ 08:36:46 #193
545 dop
:copyright: dop
pi_191199006
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 26 januari 2020 @ 08:50:42 #194
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_191199080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:34 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kom op zeg, doe gewoon normaal
Diegene die niet normaal doen, zijn de talloze posters, die menen dat TS de grond in moet worden geboord. Volledig off-topic, alleen omdat TS vraagt hoe het qua recht zit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Heb je uberhaupt wel de reacties van TS gelezen? Uit alles blijkt, dat hij er helemaal geen probleem van heeft gemaakt. Maar voor de toekomst nieuwsgierig is hoe het rechtelijk zit.

quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last.
Ik snap deze conclusie niet. Alleen omdat TS wil weten hoe het recht in elkaar zit, trek jij de conclusie dat hij moet stoppen met personeel?

Als ik nieuwsgierig ben hoe immigratierecht in elkaar zit, trek je dan ook de conclusie dat ik vast een racist ben?

[ Bericht 29% gewijzigd door Hallmark op 26-01-2020 08:58:45 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 26 januari 2020 @ 15:58:42 #195
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_191203911
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:36 schreef dop het volgende:

[..]

Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
Daar heb je een punt. In dat geval zou ik geen punt maken als baas zijnde (behalve als het elke week gebeurd). Ik zou trouwens wel opletten dat de werknemer zich ook enigszins flexibel opstelt (binnen de mogelijkheden). Zoniet dan was ik gauw klaar en zou ik de niet gewerkte uren er gewoon aftrekken (afhankelijk van arbeidsvoorwaarden natuurlijk)...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_191213730
Even de andere kant op denken, zonder direct de werkgever te bashen. Ik zou, als ik door autopech twee uur later op mijn werk zou komen, die twee uur gewoon weer inhalen. Als het uitkomt en mogelijk is (sluiting bedrijfspand enzo) dan waarschijnlijk die zelfde nog, maar anders die week zelf nog.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Het is wat.......
pi_191213813
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 21:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
En zoals al eerder aangegeven, als die aanwezigheid echt de belangrijke factor is (bijvoorbeeld in het geval van een receptionist), dan kun je die uren ook niet zomaar inhalen, omdat die aanwezigheid doorgaans alleen binnen een bepaald tijdsvak nut heeft. Na sluitingstijd nog de receptie bemannen om uren in te halen slaat nergens op. :')

Hexagon stelde daar nog vragen over, maar die zijn selectief genegeerd door TS.
  maandag 27 januari 2020 @ 14:06:13 #198
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191217678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
Zoals een leaseauto van de baas waarmee de werknemer pech krijgt?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 27 januari 2020 @ 23:17:57 #199
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_191226481
:') deze ts zal je werkgever zijn.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_191228022
Eerlijk gezegd zou ik als werknemer (bij een multinational) de uren op een drukker tijdstip inhalen. Met de meeste managers werkt het op deze manier prima, soms eerder weg als de kids ziek zijn oid , daar tegenover in de avond dingen inhalen als het druk is.

Het valt me wel op dat TS nogal slecht tegen kritiek lijkt te kunnen, reacties die niet in zijn straatje passen worden met gestrekt been neergehaald.
Ik hoop dat TS irl meer open staat voor andere meningen.

Verder begrijp ik niet zo goed wat een werknemer die iets boven minimum loon verdient met een auto van 36k moet. Of was deze auto toevallig over? ;).
Ik denk dat je hem veel meer plezier doet met een wagen van 26k en 2k bonus per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')