File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Prettig natuurlijk niet, niemand staat voor de lol in de file. Maar ik vond het wel normaal om die uren in te halen ja.
[..]dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.
[..]
Hmmm het staat er niet zwart op wit hoor. Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open? Als ik de voorbeelden van calamiteitenverlof lees zou je aan de ene kant wel denken dat het eronder valt, want pech met een waterleiding of pech met de auto lijkt op elkaar maar toch...
Normale file ja, ik hou daar rekening mee, ruim ook trouwens. Nu treft mij het “bad luck” weer dat er ineens een ongeval op de A2 is richting zuiden 1 rijbaan open uur ververtraging en A4 richting amsterdam 3 banen dicht. Ook een uur. In twee weken tijd. Ok dat zijn dus geen dingen waar je rekening mee kunt houden. Jah uiteraard ik kan vroeger weg gaan maar kan pas weer 8 uur bij de klant terecht. Wss als ik dus rond 5:30 weg ga ontwijk ik die incidenten. Maar ten opzichte van dat moet dan daar ter plekke wachten voor de deur op afspraak tijd.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:
[..]
File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
File zou die ene keer per jaar met die sneeuwstorm kunnen voorkomen dat echt alles vast staat. Maar bij normale file kun je ook redelijk vooraf voorspellen hoeveel extra reistijd je hebt. Dat is echt geen calamiteit
Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 07:46 schreef trein2000 het volgende:
Waarom zou dit in godsnaam calamiteitenverlof zijn? Wat moet je met spoed oplossen?
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 07:58 schreef kree het volgende:
[..]
Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.
Gebeurt er 1 ongeluk in de spits en dan is de reistijd van half uur zo 2 uur als het beetje de enige route is.
Ok wie is daar dan voor verantwoordelijk, lijkt me niet de werknemer. Laat staan met storingsdiensten waarvan je al helemaal niet weet wanneer het komt en wat voor tijd. Dus dan houdt het voor de de werknemer wel een beetje op.
Of als er andere afspraken gelden..quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 06:41 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.cnvvakmensen.(...)r/te-laat-op-je-werk
[..]
De conclusie moet denk ik zijn dat er wettelijk niets zwart op wit vast ligt waar je naar kunt wijzen en dat je als werkgever op basis van de situatie en relatie met je werknemer zelf de afweging moet maken hoe hiermee om te gaan.
Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 07:21 schreef kree het volgende:
Wat me hier nog het meest aan irriteert is dat een werkever gelijk al gaat denken alleen al aan het idee om dit te korten op een werknemer die wss ter goede trouw gewoon optijd weg gaat rekening al houden met de files. En gebeurt er wat wat niemand kan inschatten het op de werknemer gooien.\
Owh ik snap het werkgevers-punt ook best wel hoor. Maargoed dit is ook nog heel erg afhankelijk vanaf wat voor beroep. Ik kan bv dus soms echt niet dingen half achter laten (elektro) dus dat moet wel af. Dat weet ik en is mijn beroep vrede mee enzo. Maar ok dan verwacht ik ook wel wat flexibiliteit van de werkgever, want ok al hij mij op de minuut zou gaan pakken dan ik ook wel. En daarom gebeurt dat bij mij ook niet gelukkig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb ik al meerdere keren beantwoord. Was woon/werk naar kantoor.
Ben ik dat verplicht volgens de wet?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?
Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Don't care, gaat verder prima.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.
Hij werkt meestal van 9:00 tot 17:00 met minstens 1 uur pauzequote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:21 schreef JeMoeder het volgende:
En je werknemer werkt altijd precies op de minuut 8u? Of werkt hij ook wel eens langer door? Ik begin vaak om 7.15/7.30, ik heb een halfuur pauze maar vaak zit er om 16.30 nog. Ik verwacht dan ook van mijn werkgever dat hij coulant is wanneer ik een keer wat later kom. Gelukkig is hij dat ook.
Waar ik werk kan ik daar gewoon calamiteiten verlof voor indienen. Dan krijg ik, geloof ik, 70% betaald.quote:Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.
De ongeschreven fok wetten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Had ie wel z'n werk af?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenarenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:47 schreef Spanky78 het volgende:
Manmanman wat een fucking kutmentaliteit hier. Stelletje uitgekookte boekhouders. Doe je werk goed en ongeveer in de tijd die er voor staat. Mijn beste mensen doen vee meer dan de mensen die precies 40 uur werken, misschien in 39 uur. Kan mij dat nou schelen. Bedrijf verdient er meer geld mee.
Zolang mijn mensen blij zijn en er hard voor gaan is dat uurtje links of rechts geen probleem. Overigens staan ze er eerder een uurtje te veel, daar doen zij ook niet moeilijk over. Dus een keer kinderen eerder ophalen of thuiswerken met zoeken. Geen probleem.
Als het nodig is staat iedereen er. Met volledige inzet en passie. Fuck de kniepers hier.
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Zoiets had ik ook met een lul als werkgever zon 15 jaar terug, OV lag eruit was 5 uur te laat maar toch gekomen.
Ik denk dat je dan als werkgever iets heel anders te doen staat. Want waarom sta je in eerste instantie al toe dat er een cultuur ontstaat waarin je werknemers de kantjes eraf lopen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenarenAls je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
Alleen een gemiste trein zal inderdaad niet zorgen dat je 2 uur later komt, maar zeker met treinen kunnen allerlei storingen optreden die wel voor 2 uur vertraging zorgen, denk aan aanrijdingen e.d.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:
[..]
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenarenAls je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenarenAls je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.
Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Ik voel een zekere mate van woede in je postquote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?
Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.
Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]
Ik voel een zekere mate van woede in je postHeb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.quote:Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Hoe lang heb je nagedacht over deze super goeie post?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:25 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:17 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
Ik ben het gewoon een keer eens met jouquote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:21 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech?
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
dat ze die uren gewoon inhalen.
De werknemer in kwestie zei wel dat hij het met je eens was, maar ging lekker om 17:00 naar huis.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]
Ik voel een zekere mate van woede in je postHeb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Als aanwezigheid geen punt is, is dat prima.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Diegene die niet normaal doen, zijn de talloze posters, die menen dat TS de grond in moet worden geboord. Volledig off-topic, alleen omdat TS vraagt hoe het qua recht zit.quote:
Heb je uberhaupt wel de reacties van TS gelezen? Uit alles blijkt, dat hij er helemaal geen probleem van heeft gemaakt. Maar voor de toekomst nieuwsgierig is hoe het rechtelijk zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Ik snap deze conclusie niet. Alleen omdat TS wil weten hoe het recht in elkaar zit, trek jij de conclusie dat hij moet stoppen met personeel?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last.
Daar heb je een punt. In dat geval zou ik geen punt maken als baas zijnde (behalve als het elke week gebeurd). Ik zou trouwens wel opletten dat de werknemer zich ook enigszins flexibel opstelt (binnen de mogelijkheden). Zoniet dan was ik gauw klaar en zou ik de niet gewerkte uren er gewoon aftrekken (afhankelijk van arbeidsvoorwaarden natuurlijk)...quote:Op zondag 26 januari 2020 08:36 schreef dop het volgende:
[..]
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
En zoals al eerder aangegeven, als die aanwezigheid echt de belangrijke factor is (bijvoorbeeld in het geval van een receptionist), dan kun je die uren ook niet zomaar inhalen, omdat die aanwezigheid doorgaans alleen binnen een bepaald tijdsvak nut heeft. Na sluitingstijd nog de receptie bemannen om uren in te halen slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
Zoals een leaseauto van de baas waarmee de werknemer pech krijgt?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
quote:
True ik denk dat weinig mensen met zo'n inkomen zo'n auto rijden. Eerst had ik een tweede hands auto overgenomen en daar reed hij in, maar omdat hij wel zo'n 30.000 km per jaar maakt was een elektrische auto gewoon even duur als dat wrak. Doordat ik alles ook mooi zakelijk kan boeken en hij maar 4% bijtelling betaalt is het een koopje en heb je een nette auto. Uiteraard heb ik dat in overleg gedaan. Als het leasecontract afloopt vind ik het prima als hij zegt geef me maar meer salaris en dan ga ik met de trein. Maar dat doet hij nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 06:05 schreef Sport_Life het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik als werknemer (bij een multinational) de uren op een drukker tijdstip inhalen. Met de meeste managers werkt het op deze manier prima, soms eerder weg als de kids ziek zijn oid , daar tegenover in de avond dingen inhalen als het druk is.
Het valt me wel op dat TS nogal slecht tegen kritiek lijkt te kunnen, reacties die niet in zijn straatje passen worden met gestrekt been neergehaald.
Ik hoop dat TS irl meer open staat voor andere meningen.
Verder begrijp ik niet zo goed wat een werknemer die iets boven minimum loon verdient met een auto van 36k moet. Of was deze auto toevallig over?.
Ik denk dat je hem veel meer plezier doet met een wagen van 26k en 2k bonus per jaar.
Het was wel netjes van je werknemer geweest als hij getracht had een beetje tijd in te halen als dat mogelijk was.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]sommige mensen hier zullen m'n werknemer maar zijn.
Dat is ook niet eens toegestaan, loon inhouden mag alleen als de werknemer aantoonbaar grof nalatig is geweest (bewust verzuimen van werk bv.)quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Maar loon inhouden zou ik wel een stapje te ver vinden gaan, al las ik dat je dat dus ook niet gedaan hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |