abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:03:56 #151
545 dop
:copyright: dop
pi_191169428
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 06:34 schreef ender_xenocide het volgende:
Zoals al eerder gesteld door anderen lijkt mij dit onder calamiteiten verlof vallen.

https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen
[..]

En CAO afhankelijk of het al dan wel of niet ten koste gaat van vakantiedagen

https://www.das.nl/juridi(...)ens-vakantie-mag-dat
[..]

klopt helemaal.
https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen

Kans dat er je een cao vind waar bij je een verslechtering op de wetgeving vind is nagenoeg 0
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:13:51 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_191169487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Prettig natuurlijk niet, niemand staat voor de lol in de file. Maar ik vond het wel normaal om die uren in te halen ja.
[..]

:') dat je de tijd neemt om deze onzin te posten. Zelfs m'n werknemer vond het triest toen ik sommige reacties op las.
[..]

Hmmm het staat er niet zwart op wit hoor. Waar trek je namelijk de grens? Autopech, trein vertraging, file..... brug stond open? Als ik de voorbeelden van calamiteitenverlof lees zou je aan de ene kant wel denken dat het eronder valt, want pech met een waterleiding of pech met de auto lijkt op elkaar maar toch...
File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
File zou die ene keer per jaar met die sneeuwstorm kunnen voorkomen dat echt alles vast staat. Maar bij normale file kun je ook redelijk vooraf voorspellen hoeveel extra reistijd je hebt. Dat is echt geen calamiteit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191169539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:

[..]

File, brug open en trein vertraging zijn normale dagelijkse dingen, en geen calamiteiten daar moet je als werknemer speling in je reistijd voor houden.
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
File zou die ene keer per jaar met die sneeuwstorm kunnen voorkomen dat echt alles vast staat. Maar bij normale file kun je ook redelijk vooraf voorspellen hoeveel extra reistijd je hebt. Dat is echt geen calamiteit
Normale file ja, ik hou daar rekening mee, ruim ook trouwens. Nu treft mij het “bad luck” weer dat er ineens een ongeval op de A2 is richting zuiden 1 rijbaan open uur ververtraging en A4 richting amsterdam 3 banen dicht. Ook een uur. In twee weken tijd. Ok dat zijn dus geen dingen waar je rekening mee kunt houden. Jah uiteraard ik kan vroeger weg gaan maar kan pas weer 8 uur bij de klant terecht. Wss als ik dus rond 5:30 weg ga ontwijk ik die incidenten. Maar ten opzichte van dat moet dan daar ter plekke wachten voor de deur op afspraak tijd.

Ok die zijn ook voor de werkgever (in mijn geval iig). Dus tsja.......

Wat me hier nog het meest aan irriteert is dat een werkever gelijk al gaat denken alleen al aan het idee om dit te korten op een werknemer die wss ter goede trouw gewoon optijd weg gaat rekening al houden met de files. En gebeurt er wat wat niemand kan inschatten het op de werknemer gooien.\

Wmb is dat echt slecht gewoon. Want ook als werkgever werkt je dit tegen hoor. Want beiden kunnen daar dan nl niks aan doen. Ter goede trouw dan maar he?

Ok dit zal ik mijn werkgever niet vertellen. Maar als ik op die manier behandelt zou worden door mijn werkgever dan pak ik die uren wel terug op een andere manier hoor.

Juist door dit soort lullige werkgevers gedrag krijg je ongemotiveerde werknemers, jammer dat sommige “bazen”. Dat dan niet door hebben


Ergste nog ja dat kan toch niet kree dat je naar amsterdam er 2 uur over doet (40 min normaal). En voel ik me toch in de zeik gezet terwijl ik er een dik extra half uur al voor uittrok om op tijd te komen... tja als een retard weer eens zij auto crashed midden op de A4 voor Schiphol en ze sluiten die hele weg. Wtf kan ik daar aan doen en toch moet ik dat gezeik dan aanhoren.
Do what you love, love what you do!
pi_191169751
Waarom zou dit in godsnaam calamiteitenverlof zijn? Wat moet je met spoed oplossen?
zie email 27 oktober
pi_191169883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:46 schreef trein2000 het volgende:
Waarom zou dit in godsnaam calamiteitenverlof zijn? Wat moet je met spoed oplossen?
Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.

Gebeurt er 1 ongeluk in de spits en dan is de reistijd van half uur zo 2 uur als het beetje de enige route is.

Ok wie is daar dan voor verantwoordelijk, lijkt me niet de werknemer. Laat staan met storingsdiensten waarvan je al helemaal niet weet wanneer het komt en wat voor tijd. Dus dan houdt het voor de de werknemer wel een beetje op.
Do what you love, love what you do!
pi_191169928
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:58 schreef kree het volgende:

[..]

Je kunt je nog afvragen wat is een calamiteit? Voor sommige beroepsgroepen is het toch echt wel van belang om snel ter plekke te zijn. Maar dan nog is dat aan de werkgever om te zorgen dat de dekking (aan reistijd) redelijk is.

Gebeurt er 1 ongeluk in de spits en dan is de reistijd van half uur zo 2 uur als het beetje de enige route is.

Ok wie is daar dan voor verantwoordelijk, lijkt me niet de werknemer. Laat staan met storingsdiensten waarvan je al helemaal niet weet wanneer het komt en wat voor tijd. Dus dan houdt het voor de de werknemer wel een beetje op.
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
zie email 27 oktober
pi_191170068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
Of als er andere afspraken gelden..
dag
pi_191170116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Of als er andere afspraken gelden..
Zoals? Waar denk je aan?
zie email 27 oktober
pi_191170184
Voor mij is een onverwacht ongeval wel een calamiteit nl als ik ergens op tijd moet zijn?
Ik heb dan dus ruim al rekening gehouden met extra reistijd doordat ik weet waar de standaard files staan.

Ok dan is er een ongeluk waardoor ik dus wellicht zo een uur later kan zijn....
Dat is kut voor de werkgever maar ook voor mij?
Ga al veel vroeger weg maar ik kan alleen rekening houden met files waarvan ik weet dat ze er staan. Maar toch heel regelmatig komt er een ongeluk of weet ik veel wat waardoor je zo echt een uur vertraging kan hebben.
Ok ik denk dat werkgevers hier ook beetje in mee moeten denken hoor. Want hoe anders dan? Nu betaalt die van mij nog de reistijd ook in uren. Maar dat is al een uitzondering. Maar krijg dan dus ook wel gezeik als ik laat ben. Ja duh toen ik de route planner aanzette halverwege de rit was het voor mij bv ook 40 min maar na 20 loopt het vast door ongelukken etc. En zie ik de google route planner alleen oplopen in tijd ipv af. Soms ook niet trouwens. Dus tsja wat moet ik dan?

Nog eerder weg gaan en dan op de stoep maar uurtje wachten of Iets later zijn? Denk aan de werkgever om uit te zoeken ik heb er geen zin in ik neem dubbel reistijd en dat vindt ik beetje mijn max wel om extra te doen heen en terug trouwens.
Do what you love, love what you do!
pi_191170518
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 06:41 schreef ender_xenocide het volgende:

https://www.cnvvakmensen.(...)r/te-laat-op-je-werk
[..]

De conclusie moet denk ik zijn dat er wettelijk niets zwart op wit vast ligt waar je naar kunt wijzen en dat je als werkgever op basis van de situatie en relatie met je werknemer zelf de afweging moet maken hoe hiermee om te gaan.
Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:21 schreef kree het volgende:

Wat me hier nog het meest aan irriteert is dat een werkever gelijk al gaat denken alleen al aan het idee om dit te korten op een werknemer die wss ter goede trouw gewoon optijd weg gaat rekening al houden met de files. En gebeurt er wat wat niemand kan inschatten het op de werknemer gooien.\

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Facts don't care about your feelings
pi_191170629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Owh ik snap het werkgevers-punt ook best wel hoor. Maargoed dit is ook nog heel erg afhankelijk vanaf wat voor beroep. Ik kan bv dus soms echt niet dingen half achter laten (elektro) dus dat moet wel af. Dat weet ik en is mijn beroep vrede mee enzo. Maar ok dan verwacht ik ook wel wat flexibiliteit van de werkgever, want ok al hij mij op de minuut zou gaan pakken dan ik ook wel. En daarom gebeurt dat bij mij ook niet gelukkig.

Want donders goed dat we weten als die sfeer er komt dat het voor beide nl niet gaat werken :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:56:47 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191171677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb ik al meerdere keren beantwoord. Was woon/werk naar kantoor.
Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?
pi_191172082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga je ook eens antwoorden op mijn vragen?
Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:27:46 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191172109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben ik dat verplicht volgens de wet?
Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 januari 2020 @ 12:21:33 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191172897
En je werknemer werkt altijd precies op de minuut 8u? Of werkt hij ook wel eens langer door? Ik begin vaak om 7.15/7.30, ik heb een halfuur pauze maar vaak zit er om 16.30 nog. Ik verwacht dan ook van mijn werkgever dat hij coulant is wanneer ik een keer wat later kom. Gelukkig is hij dat ook.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191172934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval bij kunnen dragen aan adviezen die goed zijn voor je bedrijf.
Don't care, gaat verder prima.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:21 schreef JeMoeder het volgende:
En je werknemer werkt altijd precies op de minuut 8u? Of werkt hij ook wel eens langer door? Ik begin vaak om 7.15/7.30, ik heb een halfuur pauze maar vaak zit er om 16.30 nog. Ik verwacht dan ook van mijn werkgever dat hij coulant is wanneer ik een keer wat later kom. Gelukkig is hij dat ook.
Hij werkt meestal van 9:00 tot 17:00 met minstens 1 uur pauze :') dus hij heeft geen recht van spreken. Maar soms werkt hij ook weleens zaterdag dus dat dekt het wel. Ik hou het zelf niet goed bij omdat het me niet echt interesseert. Pas als er echt problemen ontstaan of de zaken heel slecht gaan moet het anders. Zo lang het nu goed genoeg draait maakt het me niet uit. Dus... ook al verdient hij maar iets meer als minimumloon, hij hoeft er ook niet voor te zwoegen. Lijkt me ook wel wat waard :P
Facts don't care about your feelings
pi_191172970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.
Waar ik werk kan ik daar gewoon calamiteiten verlof voor indienen. Dan krijg ik, geloof ik, 70% betaald.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191173166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben ik dat verplicht volgens de wet?
De ongeschreven fok wetten. :P
pi_191175810
Zoiets had ik ook met een lul als werkgever zon 15 jaar terug, OV lag eruit was 5 uur te laat maar toch gekomen.

Zegt meneer lul ga maar weer naar huis trok hij 8 uur eraf.
De lul had beter positief kunnen zijn dat ik toch gekomen was.

Dacht toen als een flinke pak slaag legaal was deed ik het.

Was ook zon pauper it bedrijf met zon klok systeen, sindsdien haat ik bedrijven waar je moet klokken met zon pasje of code. Te triest is dat
Interessant he ?
pi_191175996
Manmanman wat een fucking kutmentaliteit hier. Stelletje uitgekookte boekhouders. Doe je werk goed en ongeveer in de tijd die er voor staat. Mijn beste mensen doen vee meer dan de mensen die precies 40 uur werken, misschien in 39 uur. Kan mij dat nou schelen. Bedrijf verdient er meer geld mee.

Zolang mijn mensen blij zijn en er hard voor gaan is dat uurtje links of rechts geen probleem. Overigens staan ze er eerder een uurtje te veel, daar doen zij ook niet moeilijk over. Dus een keer kinderen eerder ophalen of thuiswerken met zoeken. Geen probleem.

Als het nodig is staat iedereen er. Met volledige inzet en passie. Fuck de kniepers hier.
Whatever...
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:02:18 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191176253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ok, conclusie is (helaas) dat er inderdaad niet zwart op wit iets over te zeggen is. In de basis is woon-werk gewoon risico werknemer maar er zou sprake van overmacht (calamiteitenverlof) kunnen zijn. Toch vind ik (als werkgever) dat een goede werknemer hierin zijn verantwoordelijk zou nemen door langer door te gaan. In mijn geval heb ik er geen probleem van gemaakt, maar is hij ook niet langer blijven werken.
[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik wil om eventuele discussies te voorkomen gewoon weten aan wie z'n kant de wet staat. Zoals jij ook aangeeft ga je af en toe langer door voor je werkgever, dat zal hij heus wel onthouden en je dan niet naaien als je een keer autopech hebt. Aan de andere kant heb je personeel dat altijd stipt op de minuut doorwerkt en niets extra's doet wat niet in zijn contract staat dus dan is het als werkgever ook eerlijk om hem niet doorbetalen als hij dat niet hoeft te doen volgens de wet.
Had ie wel z'n werk af?

Ik zou proberen te sturen op output ipv uren aanwezigheid/'gewerkt'.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191177768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:47 schreef Spanky78 het volgende:
Manmanman wat een fucking kutmentaliteit hier. Stelletje uitgekookte boekhouders. Doe je werk goed en ongeveer in de tijd die er voor staat. Mijn beste mensen doen vee meer dan de mensen die precies 40 uur werken, misschien in 39 uur. Kan mij dat nou schelen. Bedrijf verdient er meer geld mee.

Zolang mijn mensen blij zijn en er hard voor gaan is dat uurtje links of rechts geen probleem. Overigens staan ze er eerder een uurtje te veel, daar doen zij ook niet moeilijk over. Dus een keer kinderen eerder ophalen of thuiswerken met zoeken. Geen probleem.

Als het nodig is staat iedereen er. Met volledige inzet en passie. Fuck de kniepers hier.
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Zoiets had ik ook met een lul als werkgever zon 15 jaar terug, OV lag eruit was 5 uur te laat maar toch gekomen.
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 januari 2020 @ 18:11:45 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191178007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
Ik denk dat je dan als werkgever iets heel anders te doen staat. Want waarom sta je in eerste instantie al toe dat er een cultuur ontstaat waarin je werknemers de kantjes eraf lopen?

Die cultuur bepaal je als werkgever zelf. De schuld daarvoor kun je nooit bij de werknemer neerleggen. Als werkgever heb je de machtspositie en dus ook de positie om er wat aan te doen.

Ga met je mensen praten en luister écht, in plaats van te lopen fokken.
Resistance is futile.
pi_191178156
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef dop het volgende:

[..]
Een werknemer zal geen 2 uur later komen door een open brug of gemiste trein.
Alleen een gemiste trein zal inderdaad niet zorgen dat je 2 uur later komt, maar zeker met treinen kunnen allerlei storingen optreden die wel voor 2 uur vertraging zorgen, denk aan aanrijdingen e.d.
Zelf eens gehad dat er een storing in een tunnel was (brandalarm wat loos bleek te zijn), vanaf Den Haag kon ik dus niet naar Delft, alleen met de tram vanaf HS. Maar voor iedere tram die al half vol zat bij aankomst op HS stonden zeker 20-25 zoveel mensen te wachten. Uiteindelijk heb ik de tram de andere kant op genomen, na 1 halte eruit en weer een tram die nog niet vol zat weer naar HS genomen maar wel ruim 2 uur later op werk.

Manager deed daar niet moeilijk over en zelf heb ik die dag gewoon wat harder doorgewerkt om het werk toch af te krijgen. Als er nog veel was blijven liggen had ik het denk ik mee naar huis genomen om in de avond nog wat te doen. Iets was ik bij drukte en achterstand anders ook wel eens deed, die 2 uur later kon je dan ook zien als compensatie voor eerder thuis extra gewerkte uren.
pi_191179352
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.

Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')