abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:01:47 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191179524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenaren :') Als je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:16:54 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191179698
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 19:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.

Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
^O^

Dit zou gesneden koek moeten zijn voor iedereen die leiding geeft.
Resistance is futile.
pi_191179725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.

Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?

Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.

Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Interessant he ?
pi_191180182
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:

Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?

Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.

Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Ik voel een zekere mate van woede in je post :') Heb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Facts don't care about your feelings
pi_191180281
Beetje offtopic, maar is het minimumloon betalen + 1 loonsverhoging en daarnaast een leaseauto voor woon-werkverkeer naar een en hetzelfde kantoor niet een beetje vreemd? :?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 21:48:51 #181
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191181449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Ik voel een zekere mate van woede in je post :') Heb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191189459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
pi_191195507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 15:25 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
Hoe lang heb je nagedacht over deze super goeie post?
pi_191195549
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar :D
pi_191195571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:17 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar :D
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
pi_191195602
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech? :D
pi_191196030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:21 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech? :D
Ik ben het gewoon een keer eens met jou _O_
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191198795
quote:

[..]

dat ze die uren gewoon inhalen.
:') :') :') :') :')

goeie reden om lekker 3 dagen ziek te melden
  zondag 26 januari 2020 @ 07:36:03 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191198845
quote:

[..]

De werknemer in kwestie zei wel dat hij het met je eens was, maar ging lekker om 17:00 naar huis.
Resistance is futile.
  zondag 26 januari 2020 @ 07:37:35 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191198847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

:')

Ik snap wel waarom hij dat niet doet.
Resistance is futile.
  zondag 26 januari 2020 @ 08:07:32 #191
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_191198913
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_191198988
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Als aanwezigheid geen punt is, is dat prima.

Zeker met de files is het voor velen handiger een half uur eerder te vertrekken, dan ben je ook echt een half uur eerder op je werk in het algemeen. Juist hierdoor creëer je flexibiliteit voor jou en je werkgever. als een werkgever dat niet waardeert heeft ie een probleem.
  zondag 26 januari 2020 @ 08:36:46 #193
545 dop
:copyright: dop
pi_191199006
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 26 januari 2020 @ 08:50:42 #194
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_191199080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:34 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kom op zeg, doe gewoon normaal
Diegene die niet normaal doen, zijn de talloze posters, die menen dat TS de grond in moet worden geboord. Volledig off-topic, alleen omdat TS vraagt hoe het qua recht zit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Heb je uberhaupt wel de reacties van TS gelezen? Uit alles blijkt, dat hij er helemaal geen probleem van heeft gemaakt. Maar voor de toekomst nieuwsgierig is hoe het rechtelijk zit.

quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last.
Ik snap deze conclusie niet. Alleen omdat TS wil weten hoe het recht in elkaar zit, trek jij de conclusie dat hij moet stoppen met personeel?

Als ik nieuwsgierig ben hoe immigratierecht in elkaar zit, trek je dan ook de conclusie dat ik vast een racist ben?

[ Bericht 29% gewijzigd door Hallmark op 26-01-2020 08:58:45 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 26 januari 2020 @ 15:58:42 #195
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_191203911
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:36 schreef dop het volgende:

[..]

Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
Daar heb je een punt. In dat geval zou ik geen punt maken als baas zijnde (behalve als het elke week gebeurd). Ik zou trouwens wel opletten dat de werknemer zich ook enigszins flexibel opstelt (binnen de mogelijkheden). Zoniet dan was ik gauw klaar en zou ik de niet gewerkte uren er gewoon aftrekken (afhankelijk van arbeidsvoorwaarden natuurlijk)...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_191213730
Even de andere kant op denken, zonder direct de werkgever te bashen. Ik zou, als ik door autopech twee uur later op mijn werk zou komen, die twee uur gewoon weer inhalen. Als het uitkomt en mogelijk is (sluiting bedrijfspand enzo) dan waarschijnlijk die zelfde nog, maar anders die week zelf nog.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Het is wat.......
pi_191213813
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 21:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
En zoals al eerder aangegeven, als die aanwezigheid echt de belangrijke factor is (bijvoorbeeld in het geval van een receptionist), dan kun je die uren ook niet zomaar inhalen, omdat die aanwezigheid doorgaans alleen binnen een bepaald tijdsvak nut heeft. Na sluitingstijd nog de receptie bemannen om uren in te halen slaat nergens op. :')

Hexagon stelde daar nog vragen over, maar die zijn selectief genegeerd door TS.
  maandag 27 januari 2020 @ 14:06:13 #198
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191217678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
Zoals een leaseauto van de baas waarmee de werknemer pech krijgt?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191226481
:') deze ts zal je werkgever zijn.
Op anoniem
pi_191228022
Eerlijk gezegd zou ik als werknemer (bij een multinational) de uren op een drukker tijdstip inhalen. Met de meeste managers werkt het op deze manier prima, soms eerder weg als de kids ziek zijn oid , daar tegenover in de avond dingen inhalen als het druk is.

Het valt me wel op dat TS nogal slecht tegen kritiek lijkt te kunnen, reacties die niet in zijn straatje passen worden met gestrekt been neergehaald.
Ik hoop dat TS irl meer open staat voor andere meningen.

Verder begrijp ik niet zo goed wat een werknemer die iets boven minimum loon verdient met een auto van 36k moet. Of was deze auto toevallig over? ;).
Ik denk dat je hem veel meer plezier doet met een wagen van 26k en 2k bonus per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')