Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien is jouw wereldje nogal klein, maar er zijn zat bedrijven waar werknemers niet die mentaliteit hebben die jouw werknemers hebben. En dat komt echt niet altijd door de werkgever. Sowieso zo'n beetje 90% van de ambtenarenAls je werknemers hebt die de kantjes er vanaf lopen en niet meer doen dan nodig dan is het alleen maar gepast om als werkgever ook streng te zijn op een uurtje meer of minder.
[..]
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Aangezien ik verantwoordelijk ben voor een stuk van een bedrijf is het aan mij om dergelijk gedrag wel of niet te accepteren. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de cultuur in mijn afdeling en welke mensen er rond lopen. Dus ik zou me enorm kut voelen als ik blijkbaar zo’n slechte leidinggevende zou zijn dat mensen zich zo durven gedragen.
Daarnaast ontsla ik mensen die niet uit het juiste hout gesneden zijn en koester de goeden.
Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Het klinkt alsof je niet aan hem gemeld hebt dat je niet op tijd ging komen. Beetje communicatie zou handig zijn. Op zich niet onbegrijpelijk dat als iemand 5 uur later komt, je beter helemaal niet meer kan komen. Dat had jou ook tijd gescheeld.
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last. Daar doet die 36k leaseauto niks aan af.
Ik voel een zekere mate van woede in je postquote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Had het zeker wel gemeld maar het was dik 15 jaar terug, toen hadden we smsjes en dat las men soms pas uren erna. En sterker nog ik had het gemeld via de receptie hun zeiden we zien je vanzelf wel verschijnen, daarnaast ik was al op de helft van de reis, (bijna 2 uur enkele reis) denk je dat ik dan zo even terug ging?
Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Als ik niet was gekomen dan koste het me hoe dan ook een verlof dag.
2 uur arbeid kwijt waar praat je over, tientjes werk misschien 100.- en dan zeik je? dan zou ik als ik jou was je dikke auto weg doen en een barreltje kopen.
Hoop voor je werknemer dat hij snel ontslag indient en jij op de fles gaat, als ik zie hoeveel tijd jij hier doorbrengt gaat het niet zo best met je bedrijf.
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]
Ik voel een zekere mate van woede in je postHeb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.quote:Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Hoe lang heb je nagedacht over deze super goeie post?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:25 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ik zou m niks betalen, gewoon nooit iets. Toch alleen maar een last een werknemer, heb je niks aan.
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:17 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb alleen de OP en een paar random reacties bekeken. Wat is dit voor een angstcultuur? Doorbetalen van 2 uur? Staat je bedrijf op de grens van faillisement of ben je gewoon extreem raar
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
Ik ben het gewoon een keer eens met jouquote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:21 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja lollig ho hi ha. Ik lees ze prima en ik reageer ook niet op wat wettelijk correct zou zijn, ik ben geen jurist. Maar de andere werknemers zeggen dus ook dat hij gewoon die uren moet inhalen vanwege zijn pech?
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
dat ze die uren gewoon inhalen.
De werknemer in kwestie zei wel dat hij het met je eens was, maar ging lekker om 17:00 naar huis.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig dat je de paar dingen die je bekeken hebt dan ook niet goed leest. Ik vroeg namelijk gewoon af wat de wet zegt. Interessante is dat de meeste werknemers die ik spreek (in real life, niet downies van fok) het met me eens zijn dat ze die uren gewoon inhalen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar nee. In je eentje werken is ook zo saai.
[..]
Ik voel een zekere mate van woede in je postHeb trouwens geen dikke auto meer, moet het helaas met een Model 3 doen. Het is weleens beter gegaan maar ach, ik kan er van rondkomen en m'n werknemer ook dus eigenlijk zou je (en de meeste anderen hier) me met meer respect moeten behandelen. Het hele bedrijfsleven bestaat niet alleen uit multinationals.
Als aanwezigheid geen punt is, is dat prima.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:07 schreef SuperWeber het volgende:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat die uren geboekt worden. Hier hebben we een flexsysteem. Er wordt verwacht dat je 37.5 uur werkt per week. Je begint tussen 7 en 9 en je vertrekt tussen 15 en 18. Het systeem trekt er automatisch een half uur lunch vanaf. Wanneer ik een calamiteit heb, dan informeer ik mijn werkgever over het feit dat ik na 9.00 ga beginnen en dat is geen probleem. Is er een week dat ik niet genoeg uren kan maken dan is dat geen probleem zolang de hoeveelheid flexuren zich maar tussen de -40 en +40 bevindt en de range is voor managers -120 en +120. Uren die ik niet werk boek ik ook niet.
Diegene die niet normaal doen, zijn de talloze posters, die menen dat TS de grond in moet worden geboord. Volledig off-topic, alleen omdat TS vraagt hoe het qua recht zit.quote:
Heb je uberhaupt wel de reacties van TS gelezen? Uit alles blijkt, dat hij er helemaal geen probleem van heeft gemaakt. Maar voor de toekomst nieuwsgierig is hoe het rechtelijk zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Jij bent kennelijk zon pauper werkgever die het liefst zoveel mogelijk verlof uren eraf rukt.
Ik snap deze conclusie niet. Alleen omdat TS wil weten hoe het recht in elkaar zit, trek jij de conclusie dat hij moet stoppen met personeel?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:01 schreef fathank het volgende:
Beter stop je gewoon met je personeel. Je ziet het niet als verrijking van je toko maar als last.
Daar heb je een punt. In dat geval zou ik geen punt maken als baas zijnde (behalve als het elke week gebeurd). Ik zou trouwens wel opletten dat de werknemer zich ook enigszins flexibel opstelt (binnen de mogelijkheden). Zoniet dan was ik gauw klaar en zou ik de niet gewerkte uren er gewoon aftrekken (afhankelijk van arbeidsvoorwaarden natuurlijk)...quote:Op zondag 26 januari 2020 08:36 schreef dop het volgende:
[..]
Niet elke functie staat flexibele werktijden toe.
Portier receptioniste helpdesk medewerker die zullen Gewoon op vaste tijden aanwezig moeten zijn. Langer blijven na sluitingstijd heeft dan ook weinig nut.
En zoals al eerder aangegeven, als die aanwezigheid echt de belangrijke factor is (bijvoorbeeld in het geval van een receptionist), dan kun je die uren ook niet zomaar inhalen, omdat die aanwezigheid doorgaans alleen binnen een bepaald tijdsvak nut heeft. Na sluitingstijd nog de receptie bemannen om uren in te halen slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus je betaalt je werknemer voor aanwezigheid. Duidelijk.
Zoals een leaseauto van de baas waarmee de werknemer pech krijgt?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoofdregel is geen werk geen loon. Het wordt pas anders als het in de risicosfeer van de werkgever ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |