| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:26 |
| Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog. Waar links eerst nog schuimbekkend fulmineerde dat electrisch rijden zo goedkoop was, is dat nu afgelopen: per 31 januari schiet de stroomprijs omhoog Lees hieronder een voorbeeld uit België. Geen idee of dat ook voor Nederland geldt, maar dat zal in dat geval natuurlijk niet lang op zich laten wachten
En die klimaatdebielen zijn daar met open ogen ingetrapt. Schitterend Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat | |
| Asjemenou_ | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:27 |
| GTWV! | |
| Plompzakker | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:28 |
| |
| Catkiller | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:29 |
| Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he. Probleem opgelost. | |
| Zwolsboy | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:33 |
| Heel terecht per kwh betalen. Je betaald toch ook per Liter benzine? Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken. | |
| CoolGuy | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:34 |
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt. | |
| herverwijderd | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:34 |
| Dit klinkt vrij logisch. Als in.. dat is inderdaad hoe dat soort dingen werken. Eerst lokken met aantrekkelijke voorwaarden, en daarna de voorwaarden veranderen. Dom als mensen dachten dat dat niet zou gebeuren. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:35 |
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:36 |
Ik wel, zie hierboven Tankstations waar je met goed fatsoen niet kunt tanken | |
| DemonRage | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:37 |
| Die speknekken die leven op aandelen van Shell moeten natuurlijk wel hun luxe-leventje kunnen behouden. | |
| BasEnAad | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:38 |
| Er is 1 ding waar je vanuit kan gaan. Iedereen betaalt elk jaar meer. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:39 |
Het heeft ook geen enkele toekomst in de huidige vorm. Beperkte radius, lang laden en 700 kilo extra accu meesjouwen Ik vind het heerlijk dat die klimaatdrammers nu de deksel op hun neus krijgen | |
| Sicstus | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:41 |
| Je kunt ook gewoon het OV nemen he | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:41 |
Dat. Daar zit het geld, dus zij bepalen alles. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:42 |
Is ook zo handig als je naar een of ander kutdorp moet | |
| JohnnyKnoxville | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:42 |
| Knap hoor TS, binnen de OP weer de hele "vogeltjesdans links-rechts bullshitbingo"-kaart vol. | |
| CoolGuy | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:43 |
Maar dat was nu ook al zo, want het ding is totaal onpraktisch als je veel op de weg zit. Je moet plannen dat je routes neemt waar je ergens kunt laden, dan moet je het geluk hebben dat er een paal vrij is, en vervolgens moet je ook de tijd inplannen voor datzelfde laden. Voor mij is een elektrische auto niet praktisch, dus heb ik er geen, maar ik zit me ook niet te verkneukelen dat anderen 'nu meer moeten gaan betalen'. Zo jammer dat er zoveel mensen zijn die er van genieten als anderen in hun portemonnee geraakt worden. | |
| matigeuser | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:44 |
| Mensen die denken dat we er ooit op vooruit gaan Dat zijn diezelfde idioten die denken dat het goed was dat vrouwen ook gaan werken. Of dat het basisinkomen geweldig is. Of dat insert x goedkoper is. De status quo blijft altijd behouden. Een ondernemer of overheid accepteert geen daling in inkomen of omzet. Het moet altijd blijven 'groeien'. Hebben we meer geld te besteden? Dan gaan de prijzen gewoon omhoog. Hebben we een alternatief gevonden voor de melkkoe? Dan komt er een nieuwe belasting of wat dan ook. No way dat onze overheid straks iedereen met een elektrische auto geen wegenbelasting laat betalen en de auto laat opladen tegen normale energietarieven. Dat scheelt ze miljarden paar jaar. Geen enkele ambtenaar die dat kan accepteren. Er komt altijd iets voor in de plaats. Tering, wat ben ik cynisch en negatief geworden zeg. Maar ja, het blijkt elke keer zo realistisch genoeg dat ik niet anders kan. | |
| Asjemenou_ | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:44 |
![]() | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:45 |
Klopt, maar het is wel waar. Doet pijn hè? | |
| Spanky78 | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:47 |
De markt gaat dit wel regelen. Thuis laden, op het werk laden. Dit soort bedrijven gaan anders gewoon failliet. Overigens moeten ze natuurlijk wel hun investeringen terugverdienen, dus extreem goedkoop kan voorlopig niet. Maar dit is we hee gortig. In Nederland gaat het denk ik niet werken. Meerdere aanbieders en elk bedrijf heeft we laadpalen. Als je een beetje handig bent hoef je echt niet aandeel snelweg te laden. | |
| Ezio | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:48 |
| |
| de_boswachter | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:49 |
| Ik heb je moeder nog met mijn 33 cm stekker opgeladen | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:50 |
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelen De early adopters kregen nog behoorlijk wat subsidie en konden tegen hetzeflde tarief terug leveren, dat is binnenkort afgelopen en levert een niet gebruikte kilowatt maar een paar centen op, daar gaat het verdien model | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:53 |
| Genoeg alternatieven Schooiers met een 5ehands plofkoets die haten op superieure electromobielen | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 15:56 |
Terechte klacht weer, vogeltjesdans. | |
| halfway | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:01 |
Kijk TS zo zit het dus, je moet bij de Telegraaf gaan werken. https://tweakers.net/nieu(...)-van-snelladers.html | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:09 |
![]() Jammer, ik heb veel van IONITY gebruik gemaakt. Met deze tarieven wijk ik wel uit naar een SuperCharger of FastNed. Ben benieuwd of het MainGau tarief blijft gelden. Misschien kan ik een laadpas afsluiten van VAG/ IONITY op onze Citigo iV voor een voordelig tarief en deze vervolgens voor de Tesla gebruiken Ik tank overigens 95% van de tijd thuis, heerlijk! Ik ben minder met range bezig dan met mijn vieze, oncomfortabele diesel. Anno 2020 nog in een plof ottoo rijden [ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 17-01-2020 16:14:50 ] | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:15 |
Dat is natuurlijk niet het hele verhaal | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:16 |
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel wat | |
| Catkiller | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:17 |
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:21 |
Ja dan verdien je je 'investering' over 68 jaar terug ofzo | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:22 |
Ga jij maar lopen Ik tank binnen 5 minuten mijn bolide vol en scheur je wel voorbij | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:24 |
Je hebt niet eens geld om je barrel vol te tanken. Wie moet er nou lopen Daarentegen wel gister je moeder in 5 minuten volgetankt | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:24 |
Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz! Je accu is leeg voor je weer thuis bent | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:25 |
Jij, je hebt toch genoeg alternatieven? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:26 |
Dat opladen duurt zo lang dat je er inderdaad twee nodig hebt ja | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:27 |
Ik rijd op 1 tank voor 6 tientjes naar Italie. Veel succes met je bagger-speelgoed auto, 10 stoppen en 5 uur laden | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:28 |
Ja want die laden fantastisch op als ze 's nachts voor je deur staan | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:29 |
Onzin. Ik moet soms een adres of 4 af per dag, verspreid over het land. Zo'n ding is dan totaal waardeloos. Of als ik 1 van onze monteurs moet gaan sturen: nee sorry meneer we kunnen niet komen, eerst een uur opladen | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:29 |
Laden doe ik vaak gewoon overdag | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:29 |
Voor Ionity. Jazeker. Gewoon fastned pakken voor nood. Anders gewoon thuis of op de zaak volgooien. En de auto altijd 21 graden, nooit meer krabben. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:29 |
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's? | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:29 |
| Ik rij nu bijna 3 maanden elektrisch en laad voornamelijk thuis op. Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van snelladen en dat was eigenlijk meer om te kijken en te ervaren hoe het werkt. Over de maand november heb ik 3100 km gereden en 655 kWh verbruikt (734 kWh inclusief regenereren maar die betaal je niet). Een kWh kost mij 22 cent thuis en dat is dus ¤144. Toen ik nog mijn diesel reed, haalde ik 1 op 18. Dat zijn dus 172 liters a ¤1,5 is ¤258. Het ligt er dus aan hoe je een auto gebruikt en waar je kan laden. Tot nu toe voldoet deze auto in 99% van de gevallen. En dat terwijl ik honderden euros per maand bespaar want het is een lease auto. | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:30 |
Tja. De meeste mensen zijn overdag onderweg met de auto en hebben hem 's nachts ongebruikt voor de deur staan. Maar dan laden de panelen dus niet | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:30 |
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijden | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:30 |
Jij leeft nog in 1970 geloof ik Wedstrijdje naar vakantie rijden doen? | |
| daNpy | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:31 |
Kwestie van tijd voor de MRB verhoogd wordt Dan is het weer wachten op de volgende klimaat smoes. | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:31 |
nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen. | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:31 |
Ja kunst: je wordt gesubsidieerd door de belastingbetaler. | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:32 |
Kan mij dat milieu verrotten man, ik wil comfort. Je denkt toch niet dat ik ooit weer in zo'n oud traag, trillend, fossiel hok ga stappen. Vieze handen met tanken, krabben als het koud is, herrie aan je kop Zet maar een draaiende euro 6 diesel in je slaapkamer en doe vervolgens de ramen dicht. Succes! | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:32 |
Een elektrische auto stoot niet 'nul' uit. Je elektriciteit wordt echter elders opgewekt en in 93% vd gevallen gewoon door kolen of gascentrales in NL. | |
| daNpy | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:32 |
Cynisch en negatief... of gewoon ervaringen uit het verleden met garantie voor de toekomst | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:32 |
Wat? | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:33 |
Ja, de stelling is dat ik genaaid word. Daar ben ik het niet mee eens. | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:34 |
Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie. Een dieselauto stoot in beide gevallen uit, bij de auto en bij het produceren van de diesel. Een elektrische auto alleen bij het produceren van de elektriciteit. En daar kunnen we meer aan doen dan bij de diesel productie. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:35 |
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijden Ja dat ging per kilo toch? | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:35 |
Klopt, moet ook zeggen dat de Tesla minder vaak met stroom direct uit de zonnepanelen geladen wordt. Dit is in het weekend of als ik thuiswerk. Bij de Citigo zal dat anders zijn gezien dit een tweede auto is die overdag eigenlijk altijd thuis staat | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:36 |
1980 belde. | |
| daNpy | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:36 |
Als er 1 ding is wat de overheid wél voor elkaar heeft gekregen is mensen zo ver krijgen dat ze denken dat auto's op brandstoffen meteen "vies" zijn, zie ook dit topic. Alsof elektriciteit wordt opgewekt door elfjes met een windmolentje in de hand. Maar ze kunnen zich véél beter voelen met hun gesubsidieerde magnetron op wielen, die voor degenen die hem (mee) betalen, niet bereikbaar is. Goed hoor, terug naar de middeleeuwen deze mentaliteit | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:37 |
Je vergelijkt appels met peren omdat je nergens de hoeveelheden vergelijkt | |
| daNpy | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:37 |
Nul uitstoot? Elektra wordt "verzonnen" in de accu en dan kun je rijden? | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:37 |
Dit is natuurlijk je kop in het zand steken Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof. Verder neemt de capaciteit van je accu bij iedere lading af en is ze afhankelijk van de omgevingstemperatuur: hoe kouder, hoe minder capaciteit. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:37 |
De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 30 km naar zijn werk. Voor alle dagelijkse ritjes is thuis opladen dus meer dan genoeg. Mocht je dan een keer naar de Ardennen willen rijden, want een andere reden kan ik niet bedenken om naar het zuiden te rijden, dan is incidenteel wat meer betalen ook geen groot probleem. Bovendien zijn er in NL verschillende steden die zoals Utrecht een vaste lage prijs gegarandeerd hebben voor de komende jaren. Om precies dit probleem te voorkomen en bewoners te stimuleren een elektrische auto aan te schaffen. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:38 |
Een paar honderd kilometer doe je gewoon op 1 lading. | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:38 |
Toen reed je niet op 1 tank naar Italië hoor, snuggere | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:38 |
1980 heeft wel gelijk. Maar jij hebt vast wel een fiets als alternatief voor je vakantie naar Italië. | |
| daNpy | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39 |
Ben benieuwd, want nu is dat niet meer zo, dus dat zullen we ook wel rap terug draaien. En dan sta je daar met je sedannetje van 3000 kg | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39 |
Rijd jij eens van Maastricht naar Amsterdam en terug. Voor je weer bij Eindhoven bent zit je met je pik in het grind | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39 |
Nee jou brandstof wordt niet geraffineerd met rendementsverlies, laat staan de inefficiëntie van je brandstofmotor die het grootste deel van je energie omzet in warmte ipv beweging | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:40 |
Bron?
| |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:41 |
Een elektromotor wordt niet warm? Echte technische wondermensen weer hier De ratio gewicht/energieopbrengst is gewoon veel groter bij een verbrandingsmotor. Daarom hebben ze ook gewonnen al een eeuw geleden. | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:41 |
Inmiddels 12.000km gereden met de Model 3, ik ben MINDER tijd kwijt geweest met laden dan dat ik voorheen met tanken kwijt zou zijn geweest. Zag de ploffers gisteren weer in de file staan bij de Tango om nog even "snel" te profiteren van "goedkoop" dinosap Ook lachen om de taferelen te aanschouwen als het weer gaat vriezen, lekker met motor aan in de eigen uitlaatgassen de ramen krabben om vervolgens nog 15 min te vernikkelen in een ijskoude auto. manmanman | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:42 |
Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekke | |
| De_Onnoembare | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:42 |
https://www.prinsautogas.(...)auto%20fijnstof.html https://www.autoblog.nl/n(...)inder-fijnstof-87059 | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:42 |
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik sta liever bij een kruispunt te wachten waar alleen maar elektrische auto's rijden dan waar diesel/benzine auto's rijden. De lokale uitstoot wordt er echt wel beter op. Inderdaad keek ik alleen naar brandstof en niet naar banden, die heb je ook nog bij elektrische auto's. Ik ben wel benieuwd naar de gehele cirkel van elektriciteit opwekken en transporteren versus diesel opwekken en transporteren. De onderzoeken die ik tot nu toe heb gelezen zijn altijd nog in het voordeel van elektriciteit. Het grote voordeel van elektriciteit is dat het naar nul tot heel weinig uitstoot kan groeien en dat kan met diesel niet. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:43 |
41% en de vlag gaat uit in plofland https://www.autoblog.nl/n(...)otor-op-aarde-107350 | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:44 |
Ah, ik vroeg me al af waar je bleef. Moeten de batterijen van je vd klimaat topic detector worden opgeladen? Als ik nu eens zeg dat ik 70 km van mijn werk woon? En dat ik met een benzine auto prima naar de Ardennen en terug kan rijden zonder te hoeven tanken? Dat ik onderweg overal benzine kan tanken en binnen 5 minuten weer lachend langs die aarzelend opladende Nikko voertuigjes rijd? Terwijl ze dus net zoveel moeten betalen? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:47 |
Voor een ontspannen dagje uit ja. Was dan maar liever met de trein gegaan. Zat scenario's waar je snel even brandstof nodig hebt en het niet uitkomt om uitgebreid te laden. | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:47 |
Ah de Ardennen, recent nog geweest, mooie omgeving. Ik had een eigen parkeerplaats bij ons huisje waar ik gratis kon laden, later nog een ander park bezocht waar dit ook het geval was. 1300km gereden voor 16 euro | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:48 |
| Het blijft, naast de afhankelijkheid van een paar bedrijven, nog altijd enorm bewerkelijk om full electrisch te rijden. Lang laden noemen we snel laden om een paar honderd km (dat is wel wat verbeterd laatste jaren) te kunnen rijden. Hybride is een veel slimmere oplossing in mijn ogen. En ik verwacht ook de oplossing die het meest toekomstbestendig is. Zeker als je een hybride systeem zou nemen met gas en waterstof die zichzelf dus van electriciteit voorziet. Niet dat laad-gehannes dus [ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:49:35 ] | |
| Gibson88 | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:48 |
| Elektrische vogeltjesdans | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:48 |
Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:48 |
Zullen we dan ook maar de vlag uithangen voor de nieuwe diesel die een stuk schoner is dan die nikko's? | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:49 |
| Toch mooi deze discussies. Kunnen we hier een timer opzetten en over 10 jaar terugkijken? Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat. Elektrisch rijden staat in de kinderschoenen en er worden mooie ontwikkelingen gedaan zoals het laden in een paar minuten en ook laden via inductie. En elektriciteit wordt vast ook veel schoner in de komende jaar. https://www.press.bmwgrou(...)e-future?language=en | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:50 |
Omdat die niet overal met open ogen in trappen. Omdat ze wel nadenken in plaats van meteen de klimaatsprookjes van onze overheid en de thunbergjes als zoete koek te slikken. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:51 |
Dan zijn er kerncentrales en waterstof fabrieken. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:51 |
Dat is heel goed verklaarbaar want mensen die niet volledig electrisch rijden hoeven dat ook niet met cognitieve dissonantie te benaderen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:51:31 ] | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:51 |
Zeker waar. Er zijn nog situaties waarbij ik meer range zou willen en nog sneller laden. Maar we zitten nog steeds in het begin van dit elektrische rijden tijdperk. Alle vertrouwen dat dit de komende jaren deze problemen minder groot worden. | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:52 |
Geweldig! Dan kan ik dus elektrisch blijven rijden of overstappen op een waterstof auto. Klinkt als een mooie toekomst. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:52 |
Ja totdat je roetfilter gaat regenereren. En succes met de restwaarde van je diesel Fincieel de domste keus die je kunt maken. En daar begon het topic mee. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:53 |
Waterstofautos zijn ook gewoon electrisch. Hier op de zaak krijgen we een eigen waterstofstation. We hebben al 5 waterstofautos in het wagenpark. | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:54 |
Je bedoelt diezelfde mensen die iedere verjaardag lopen te janken dat de benzine, gas, electra, mrb en BPM zo hoog zijn geworden. De boze witman, niets doen en lekker janken man [ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 17-01-2020 17:01:22 ] | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55 |
Ja uiteraard kan het zijn dat de techniek wel veel beter toepasbaar wordt. Even los van het hele accugebeuren en het enorme milieudilemma wat daarachter zit, zou je altijd de optie moeten inzien dat het interessant kan worden. Vooralsnog zijn de voorbeelden heel bewerkelijk (3 minuten opladen voor een op papier miezerige 100km rijden vinden we revolutionair) en is vanuit de huidige stand van zaken een hybride oplossing vele malen efficiënter. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:56:12 ] | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55 |
Klopt, in principe een elektrische auto met stroomcentrale | |
| Revolution-NL | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:57 |
Jammer van het beroerde rendement, het onderhoud, de TCO, het gebrek aan waterstof stations en de capaciteit van de stations. ![]() | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:57 |
Eens, wij hebben ook een plugin hybride en ik zou het echt een aanwinst vinden als die auto een bereik zou hebben van 100km elektrisch. Dan is het volgens mij een ultieme combinatie voor nu. Aan de andere kant, ik red het nu ook met de beperking van een volledige EV. | |
| Herkauwer | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:58 |
Ja, dit zijn mooie plaatjes, kan iemand hier nog diesel en benzine aan toe voegen? | |
| oppanganjastyle | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:28 |
| GTWV! | |
| mikieu | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:28 |
| Daarnaast nemen euro 6 diesels meer fijnstof dan ze uitstoten, ofterwel, ze zuiveren de fijnstof uit de lucht. Tijd dat diesels wegenbelastingvrij worden (euro 6 en evt hoger). | |
| Questular | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:29 |
Welke auto heb je eigenlijk? | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:36 |
Wauw, dit is de meest realistische en kloppende post wat ik sinds tijden op FOK! heb gelezen. Chapeau. [ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 17-01-2020 17:37:03 ] | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:42 |
| |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:44 |
Lees de OP eens | |
| opgebaarde | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:50 |
Natuurlijk moet iedereen met een electrische auto's wegenbelasting betalen, nu is er korting om electrische auto's te stimuleren. Als je die cynische blik gebruikt om te kijken hoe het in bijvoorbeeld 1950 er aan toe ging en hoe het nu is. Kan je mij niet wijsmaken dat we er niet op vooruit zijn gegaan We hebben nu ook een stuk meer dan 50 jaar geleden en toch zijn onze boodschappen tov van ons inkomen gedaald. Was niet goed gaat, is dat wij het niet beter hebben dan onze ouders. Ook niet slechter trouwens | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:53 |
| Kijk al die EV-rijders eens op hun pik getrapt zijn | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:56 |
Mad. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:05 |
Kijk deze EV-rijder eens mad zijn | |
| pferdfahrer | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:08 |
| TS snapt het zoals gewoonlijk weer eens niet. Buiten dat maken echt alleen maar armoedzaaiers zich over dit soort randzaken druk. Ergo TS is een schooier. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:10 |
Nog 50 jaar geleden kon je een huis kopen met een inkomen. Toen betaalde mijn moeder nog 200 gulden per maand voor boodschappen. Tegenwoordig betaal je 400 euro (880 gulden!) voor precies hetzelfde. Toen kostte brandstof ook iets van anderhalve gulden. Een pakje sigaretten 3 gulden. Betaalde je nog niet de hoofdprijs voor warm douchen en een lamp aanzetten. En kon je ook nog eens makkelijk met je hele gezin op vakantie. En was je pensioen waardevast, kostte zorg niet de hoofdprijs en kreeg je wat terug om je spaargeld aan een bank toe te vertrouwen. Nee echt, nu is het allemaal beter. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:11 |
Pferdelul | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:11 |
Echt hè | |
| pferdfahrer | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:16 |
Tontodans | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:21 |
Pferdemongol | |
| halfway | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:22 |
Komt door die parasitaire partij waar jij zo vol van bent. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:28 |
Dat zou jij dus met een elektrische auto ook allemaal kunnen. Met alleen thuis laden, welteverstaan. En dan betaal je zeker weten minder dan je nu aan benzine in je Opel Astra moet gooien. | |
| mikieu | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:42 |
Straks wanneer EV’s volledig wegenbelasting betalen wordt het toch wel een stuk minder leuk een EV te kopen hoor.. Door het pakket erg zware auto’s, hogere aanschafprijs en restwaarde is minimaal omdat weinig mensen accus willen waar al 100.000 mee is gereden (een groter pakket die niet zovaak snellaad kan makkelijk 500.000 mee, maar men durft niet) Daarnaast duurt het laden wel lang (ja snel kan, erg slecht voor de batterij), al meerdere keren gehad dat een collega plots weg moest maar zijn auto nog niet vol genoeg was. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:44 |
Tesla heeft 240kw opladers, half uurtje, niet slecht voor je accu. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:48 |
Model 3 van de vrouw rijden we privé. de stinkdiesel van mijn werkgever staat in het weekend stil. Ga toch geen 22% bijtelling betalen | |
| mikieu | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:51 |
Heel ander segment wmb, wanneer je een goede tesla kunt aanschaffen zul je je weinig druk maken om de afschrijving of het tanken. Enige rede dat we deze autos overal zien is de belachelijke voordelen die ze vooral hadden en nog hebben. Ik geef de mensen die dat doen groot gelijk. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:51 |
M3. | |
| Questular | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:02 |
Dat lijkt me logisch | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:03 |
Misschien ben je vergeten wat den Uyl voor beleid voerde. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:06 |
Nee dank je. Liever 600 km actieradius en unlimited tankvrijheid. Zeker als brandstof zometeen hetzelfde gaat kosten (of meer, want een ev doe je niet zomaar meer weg omdat je die aan de straatstenen niet meer kwijt kunt met alle nadelen) en de aanschafprijs belachelijk hoog is. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:07 |
| Ook echt denken dat het beter is voor het milieu Niemand is ready | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:07 |
Tuurlijk. Dit is verder ook helemaal geen voorbode voor wat er met de elektriciteitsprijs voor je huis gaat gebeuren, als elektrisch rijden gemeengoed gaat worden. Linksom of rechtsom, betalen zul je. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat al die maatregelen die zo gunstig zijn voor 'het klimaat', uiteindelijk ook nog financiële voordelen voor de burger gaan opleveren. Uiteraard alleen in het begin met subsidies, voor mensen die toch al goed bedeeld zijn. Ik lijk bijna wel links als ik dit zo neerzet, terwijl ik dat in de verste verte niet ben. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:07 |
Mijn auto heeft 50 liter tank, 3 minuten vol, niet slecht voor mijn auto. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:08 |
95 procent van de toendertijd ooh zo gewelige Outlander heeft de stekker nog nooit gebruikt | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:08 |
Picanto? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:09 |
De green deal is nog maar het begin. Het klimaat is een grote graaipot voor instellingen en overheden met unlimited mogelijkheden. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:09 |
Heeft die 50 liter? Of moet ik daar de kofferbak bij tellen? | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:10 |
Altijd twee volle jerrycans achterin | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:12 |
Totdat die voordelen weggestreept worden. Want dat kost geld wat de overheid liever in zijn eigen zak houdt. En dan zit je met een ouwe onverkoopbare bak die niemand wil. Ja, voor slooponderdelen ja. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:13 |
Heb ik ook, met bier Altijdready! | |
| opgebaarde | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:17 |
Toen ging 1/3de van salaris op aan eten. Dat haal je nu niet hé, oei Andere kant, de bron hiervan kon ik tijdje terug al niet vinden, maar zelfs dan vergeet jij inflatie in je 200 argument. En ook echt dat 880 gulden even melden | |
| Fer | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:17 |
| Tja ken er ook met een bedrijf waar zware machines draaien. Die betalen nog maar 0,04¤ per KWh. Tesla volladen kost ze slechts 3¤ | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:18 |
Waarom zou je er dan zelf geen gebruik van maken Mensen die in problemen denken | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:18 |
Ik heb een Opel Ampera gehad. Lekker hoor, 0% bijtelling voor een auto van 50K. Ik kon wel 40 km elektrisch rijden na een paar uur opladen op de zaak. | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:31 |
Eens. Ik zou het meer respecteren als men het gewoon eerlijk zou zeggen, in plaats van die emo-porno dat we 'het klimaat moeten redden.' | |
| mikieu | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:33 |
Die mensen hebben hem niet gekocht, want leasen is goedkoper | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:34 |
Je bedoelt die nieuwe 6d diesels, die heel erg schoon lijken in de test, omdat ze tijdens de test niet de filters regenereren? Maar in de praktijk komt op zijn laatst na 500km die rotzooi er toch nog uit tijdens de regeneratie. bron | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:38 |
Bedankt voor de nieuwe sig | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:41 |
| |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:45 |
Toen verdiende men 600 gulden per maand? En een inflatie van meer dan 400% | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:45 |
Omdat ik in tegenstelling tot die klootzakken geen onderdeel wil zijn van het probleem. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:47 |
We zijn sws fucked. Kijk, het grootste probleem van deze planeet is overbevolking. De aarde is kapot gemaakt, gone, niet meer te redden. Vijf voor twaalf is het allang geweest. Straks rijdt iedereen elektrisch en slaan we mekaar de kop in voor een zak aardappelen of schoon drinkwater. Het zal mijn tijd wel duren. | |
| nostra | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:48 |
| 90% van de berijders rijdt een EV in de lease en interesseert dat geen biet, dus het is vrij logisch dat daarop ingespeeld wordt vanuit de markt. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:48 |
Want die fijnstof kan dan niet worden opgevangen natuurlijk Nee, lekker veel fijnstof de lucht in slingeren omdat je Nikko door de accu 700 kilo extra op je banden drukt | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:50 |
Klopt, dat is het werkelijke probleem, als de overheden zich daar nu eens druk om zou maken. Maar daar is geen geld mee te verdienen. Nou ja, nog niet. Tegen de tijd dat we met 10 miljard zijn gaan ze wel weer wat andere belastingen verzinnen. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:51 |
Roep dan ook niet zo hypocriet dat je ervoor kiest vanwege het klimaat. | |
| PzKpfw | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:52 |
In welk opzicht is de aarde kapot? | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:52 |
Die restprijs lijkt extreem mee te vallen. Een tesla S met meer dan 100.000km kost op marktplaats nog steeds ongeveer de helft van de nieuwprijs. Dat is volgens mij helemaal niet zo een slechte restwaarde in vergelijking met brandstofautos. Zeker in vergelijking met dieselauto’s. 15 jaar geleden riepen ze dat ook over de Prius. “Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt, want niemand durft die elektronica te kopen.” Tegenwoordig kost zelfs met 200.000km een Prius of auris Hybrid nog bijna de helft van de nieuwwaarde. Op zich is het weinig relevant wat jij wil, aangezien je toch zo vast zit in je vooroordelen dat je er nooit voor open zal staan. Maar je argument dat je moet snelladen onderweg slaat dus nergens op, omdat ook hij bijvoorbeeld prima elke werkdag met de elektrische auto naar je werk zou kunnen rijden en alleen thuis laden. Tegen een veel lager tarief. En wat betreft afschrijving, zie boven. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:55 |
In welk opzicht niet? | |
| PzKpfw | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:56 |
Het is niet de aarde vergaat ofzo. | |
| mikieu | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:58 |
Restwaarde is nu prima doordat de voordelen er nog zijn, daarnaast is 50.000 afschrijving in 2/4 jaar tijd best veel toch? Een prius is anders, toyota geeft ook levenslang garantie op de batterij. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:58 |
Elektrisch rijden gaat nooit meer goedkoper worden dan het nu is. Zolang alleen al Toyota 12 miljoen brandstofauto's per jaar produceert is het uitstel van executie. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:06 |
Nee jandoedel, die wordt éérst in het partijelfilter opgevangen, en dan op zijn laatst na 500km moet je filter “regenereren”, wat betekent dat het heel heet gemaakt wordt om alle eerder opgevangen stof te verbranden. En deze fase wordt dus niet meegenomen in de officiële 6d test. En als hij meegenomen zou worden, dan zouden ze de 6d norm helemaal niet halen, Gewicht Bmw 3: 1475kg Gewicht tesla 3: 1845kg. Dat is geen 700kg. Bovendien zal elke teslarijder, of zelfs de hybride-rijder, je kunnen vertellen dat ze ontzettend lang met hun remschijven doen. Want een tesla kan electrisch niet alleen binnen 5 seconden van 0 naar 100kmh, maar ook electrisch binnen vijf seconden van 100 naar 0kmh (en daarbij de energie terugwinnen). Dus al het fijnstof van je remschijven en remblokken kan je bij een electrische auto bijna wegstrepen. | |
| opgebaarde | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:07 |
880 gulden vriend Ik vraag me al een tijdje af waarom jij zo infantiel gedraagt, iets van een reactie die je niet bevalt en je schiet meteen in je gemak. Hoewel ik je nu een compliment moet geven dat je geen debiele plaatjes post. Word je nog steeds gepest? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:10 |
Grapjas Het is juist heel relevant wat ik vind. Mijn mening telt net zo goed. Of doet die niet mee omdat die niet precies hetzelfde is als die van jou? Als je alleen korte stukjes woonwerk rijdt, en een keertje boodschappen doet, dan wel ja. Maar er zijn ook mensen zat die de auto niet op die manier gebruiken. Of tellen die ook niet mee omdat ze niet volgens jouw gehersenspoelde manier denken? Je zal hem maar hard nodig hebben. "Ja nu even niet, hij hangt nu aan de lader" En over vooroordelen gesproken zou ik eerst eens even naar jezelf kijken, want in jouw bekrompen optiek is voor een andere mening ook helemaal geen plaats. Ook al staan de feiten recht voor je neus en slaan ze je om de oren. | |
| Tijn | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:12 |
Jep: https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/ | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:12 |
Een vergelijkbare bmw 7 (bovenstaande was voor een model S) schrijft meer af na 100.000km. Dat klopt, en ze hebben zich al bewezen. Bovendien is dat ook één van de weinige auto’s die ook in de praktijk relatief zuinig zijn, en niet alleen in de test. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:16 |
Ik heb een poosje in een kolencentrale gewerkt, dus ik denk dat ik wel weet hoe men met vliegas en fijnstof om kan gaan Anders neem je even een nog zwaardere benzineauto Geweldig. Maar daar was in de vergelijking met benzineautos al rekening gehouden. Want je gaat ook echt altijd van 100 naar 0 binnen 5 seconden terug Die vergelijkingen van jou, echt | |
| spectrumanalyser | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:16 |
| eeuwige gezeur over elektrische auto's. ze gaan een paar jaar mee en dan gaan ze de grens over. blijf je erin rijden dan komen idiote defecten. een portierhandgreep die het begeeft, zodat je 500 euro moet betalen voor een nieuwe. of een defecte accuspanningssensor waardoor de dealer je een nieuw accupakket willen aansmeren. want daar zit een nieuwe in. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:18 |
Welke feiten? Dat is juist wat mij altijd zo stoort aan jouw topics. Het complete ontbreken van feiten. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:19 |
286,- per maand netto? Mijn vader vertelde me dat hij in de jaren 60 al 400 euro omgerekend per maand had Maar als dat zo is, dan is het eten dus niet 4 keer, maar 10 keer duurder geworden! Bedankt voor het bevestigen van mijn punt | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:22 |
Dat is tesla-specifiek. Niet e-auto specifiek. Om maar weer de Prius er als voorbeeld er bij te halen, daar hoef je niet eens een hele nieuwe accu te kopen. Je kan alleen de slechte cellen vervangen. Kennelijk is die accu ook binnen drie kwartier uit te halen en er weer in te zetten. Het kan dus wel, alleen (nog) niet bij tesla. En ter vergelijking, wat kost het als je turbo in de soep loopt? Of als je nieuwe injectors nodig hebt, en deze nogal moeilijk te bereiken zijn? Bij een brandstofauto zijn ook genoeg voorbeelden van peperdure reparaties. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:23 |
En dan heb je dus de buitenlandse opkoper gesubsidieerd. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:27 |
Ik zou de OP nog even lezen. Dat waar jij steeds omheen draait: dat de EV rijders nu fucked zijn. Allerlei randargumenten als "dan laad je toch thuis" of "ik gebruik hem alleen voor woon werk" slaan de plank volledig mis, omdat het niets met de boodschap in de OP te maken heeft. En dat het hele klimaatgeneuzel een groot verdienmodel is, en geen kut met een betere wereld te maken heeft. Bovendien kan je erop wachten dat de prijs van electro in je huis straks verveelvoudigd wordt. Maar dat terzijde. | |
| opgebaarde | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:36 |
200 gulden voor boodschappen in 1969 zou nu ¤ 420 moeten zijn. Als alleen de inflatie gevolgd wordt Dus precies waar jij zo over | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:42 |
Dat heeft er juist alles mee te maken! Het wordt namelijk alléén duurder bij de snelladers, in belgie. Dat is voor NL e-autobezitters bijna nooit relevant. Want in de praktijk wordt extreem veel thuis geladen. En tot nu toe is het alléén in België (bij één aanbieder). Voor teslarijders is het sowieso niet relevant, want tesla superchargers. Daar heb je helemaal gelijk in. Sinds ik in mijn energiezuinige huis woon, heb ik op de eerste dag van de week om 10 uur in de ochtend al genoeg verdient om mijn energierekening te betalen! Een superverdienmodel! Waarschijnlijk ja. Dus daarom is het verstandig om nu al energiezuinig te wonen. | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:45 |
Vader van VD was al een verstandig man JUICHEN | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:45 |
![]() | |
| BoneThugss | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:46 |
| |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:46 |
Rekenen is niet je sterkste kant | |
| opgebaarde | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:59 |
Waarom reageer je altijd infantiel? Je doet alsof je het zo goed weet en dat de ander mongool is met als argument een emoticon en kan dan zelf de som niet maken https://opendata.cbs.nl/s(...)ED/table?fromstatweb Ongelofelijk | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:03 |
Ah, we zijn weer bij de “grappige” plaatjes aangekomen, omdat je argumenten op zijn? Goed om te weten, fijne avond nog. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:10 |
Nee, omdat jij er steeds als een mongool alles aan de haren bij sleept om toch maar je gelijk te krijgen. In de OP staat dat per 1 februari de prijs voor je ev opladen bij die toko drastisch gaat stijgen. En jij hebt het na allerlei gedraai over dat een Tesla wel binnen 5 seconden van 100 naar 0 kan. Flikker toch op, zieltje. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:11 |
Jij begrijpt niet dat je van een inkomen van 286 euro geen 200 gulden kan eten? | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:12 |
Toch jammer dat je altijd weer denkt te moeten schelden. Het doet je argumentatie geen goed. | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:12 |
![]() | |
| IkEetSlakken | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:13 |
Wat kan mij die stroomprijs schelen.... De leasemaatschappij betaalt wel.... | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:14 |
Hier nog even de meest relevante reactie voor je, waar je niet meer inhoudelijk op durfde in te gaan:
| |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:15 |
![]() | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:17 |
Dat is nou ook typisch. Eerst verwijt je mij off-topic te gaan. Maar op mijn post die van jouw OP in één keer gehakt maakt, daar durf je dan niet inhoudelijk op in te gaan? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:23 |
![]() | |
| CoolGuy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:25 |
Dat komt omdat hij daar niet op in wíl gaan omdat het erkennen van die kant van het verhaal een beetje afbreuk doet aan zijn topicje wat er alleen maar is omdat hij net even te hard wil lachen om de mensen met een elektrische auto. | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:27 |
Daar geloof ik helemaal niets van. Je bespaart op dit moment wellicht een euro of 100 of 200 per maand? Leuk voor nu als 'early adopter', maar zoals ik al eerder aangaf: zodra dit gemeengoed gaat worden, ga je gewoon weer meebetalen voor de gederfde inkomsten. En op dat moment zit jij met fantastische verouderde techniek in je huis, die alweer aan vervanging toe is. Je zag het met het eigenwoningforfait. Met de Wet Hillen stimuleren dat je netjes je huis afbetaalt, en als je dan geen schuld meer hebt niet meer hoeven te betalen. Oh wacht, dat kost de schatkist geld. Dan schaffen we het natuurlijk af. Burger, ga maar weer gewoon betalen voor je bezit dat je netjes afbetaald hebt, want het feit dat je door te werken, geld opzij te leggen en netjes te betalen nu die woning hebt, betekent dat je geen huur hoeft te betalen. Dat zijn dus 'inkomsten.' Denk je werkelijk dat dat met energie anders zal zijn? Dat je nu een berg geld investeert om 'zelfvoorzienend' te zijn, zodat je daarna nooit een hoge energierekening meer hebt als de prijzen gaan stijgen? | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:30 |
Nee, omdat hij er alles bij sleept om maar niet op de OP in te gaan. In plaats daarvan heeft hij het over van 100 naar 0 gaan in 5 seconden Dat heb ik hem al een keer of wat duidelijk proberen te maken, en als het kwartje dan nog niet valt ga ik daar niet nogmaals moeite in steken En nu ga ik bij een vriend bier zuipen | |
| vogeltjesdans | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:31 |
Doe geen moeite joh. Zijn antwoord is toch dat hij van 100 naar 0 kan in 5 seconden | |
| halfway | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:33 |
Ik heb er geen herinnering aan. | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:38 |
Toch wel ben ik wel benieuwd. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:20 |
Een goede isolatie en slimme oriëntering ten opzichte van de zon, dat veroudert niet zo snel hoor. Ik weet niet precies hoeveel geld ik per maand bespaar, omdat ik er nooit gewoond heb voordat het gerenoveerd is, maar met die 200 euro per maand die jij noemt zou ik de meerprijs van het energiezuinig ten opzichte van normaal renoveren al over een jaar of drie terugverdiend hebben. Bovendien is er weinig “early adaptor” aan het toepassen van technieken die in Scandinavië en Duitsland al sinds twintig jaar worden gebruikt hoor. | |
| fathank | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:23 |
Bij 1 aanbieder. | |
| #ANONIEM | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:44 |
die je vervolgens oplaad als je thuis bent... als je terug komt vanuit je werk, als de zon weg is overdag voor een appel en een ei terug leveren, en s'avonds je auto tegen volle mep vol gooien | |
| Repentless | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:46 |
Isolatie niet, dat klopt. Ik bedoelde natuurlijk de techniek voor opwekking van energie die je gebruikt. Waar doel je precies op als je het hebt over slimme oriëntering ten opzichte van de zon? De ligging van je huis of de plaatsing van panelen? Het is niet relevant of je het nu snel terugverdient. Mooi meegenomen. Jij gaf als reactie op de voorspelling dat energie veel duurder gaat worden, dat het daarom belangrijk is om nu al energiezuiniger te wonen. Ik reageer dat dat voor nu een leuk verhaal is met misschien wat mooie voordelen (vergelijking hypotheek afbetalen i.c.m. eigenwoningforfait), maar dat je (naar mijn voorspelling) uiteindelijk gewoon weer net zo hard gaat meebetalen, omdat men het ergens vandaan moet halen. Dus "nu al energiezuinig wonen" is mijns inziens helemaal geen oplossing daarvoor. | |
| knoopie | vrijdag 17 januari 2020 @ 23:49 |
Slimme oriëntatie van de ramen. Optimaal gebruik van de zon om op te warmen, maar alleen in het seizoen dat het nodig is. Zonnepanelen heb ik er maar een paar. Net genoeg voor eigen gebruik.het zonnepaneel is trouwens ook al een jaar of veertig oud, dus daar zou ik ook niet per sé van early adaptor willen spreken. Dat zien we wel weer als het zo ver is. Zeer waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zo ver is, en tot die tijd kan ik nog heel veel energie en kosten sparen. | |
| tjoptjop | zaterdag 18 januari 2020 @ 00:25 |
| Wat betaal je bij en Supercharger als Model 3 rijder? Laden de eerste Model S rijders nog steeds gratis trouwens? | |
| Accordtje | zaterdag 18 januari 2020 @ 00:32 |
Ja natuurlijk....net als dat de leasemaatschappij ook altijd de brandstof betaalt... | |
| IkEetSlakken | zaterdag 18 januari 2020 @ 00:33 |
Ehm ja inderdaad. Eigenlijk hetzelfde. Zit gewoon een meter tussen. En laden onderweg gaat ook naar de leasemaatschappij. | |
| Accordtje | zaterdag 18 januari 2020 @ 00:37 |
Je denkt toch niet serieus dat de leasemaatschappij de brandstof betaalt zeker? De klant betaalt gewoon de brandstofkosten hoor, net als kosten voor het laden van de auto. De leasemaatschappij regelt alleen de administratie als dat gewenst is en zorgt voor eventuele afrekeningen tussen voorschot en werkelijke kosten. | |
| IkEetSlakken | zaterdag 18 januari 2020 @ 00:45 |
Haha dreams on.... Ik weet toch zeker zelf wel wat de leasemaatschappij betaalt... Zou raar zijn als benzine wel vergoedt wordt en het laden niet | |
| Accordtje | zaterdag 18 januari 2020 @ 01:17 |
Weet je wat raar is? Denken dat een leasemaatschappij brandstof (of dat nou benzine, diesel of laden is) vergoedt. Jij denkt dus serieus dat je een leaseauto kan bestellen, daar een vast leasetarief voor betaalt en vervolgens met de tankpas kan tanken/laden zoveel je wilt en de leasemaatschappij die kosten voor rekening neemt? En dan "dream on" tegen een ander zeggen | |
| Accordtje | zaterdag 18 januari 2020 @ 01:25 |
Het gaat inderdaad alleen maar duurder worden. Hoe meer elektrische auto's er straks rijden hoe minder inkomsten uit de brandstofaccijnzen. Die moeten compenseert gaan worden, dus zal ongetwijfeld de energiebelasting weer stijgen. Het effect daarvan is dan niet alleen merkbaar voor de automobilist, maar we gaan daardoor met z'n allen meer betalen aan energie, want het wordt in huis dan ook gewoon duurder. Voor de overheid dus een veel betere goudmijn dan de brandstofaccijnzen, want nu gaan ook de mensen zonder auto geconfronteerd worden met hogere kosten. | |
| imgoddamnugly | zaterdag 18 januari 2020 @ 01:37 |
| Klimaatidioten | |
| suijkerbuijk | zaterdag 18 januari 2020 @ 07:56 |
| Nederland word dadelijk de duur om te leven. De verschil tussen rijk en arm gaat groot worden. Waarom denk je dat de melkerbaan weer terug gaat komen. Lekker goedkopere slaven die dan word opgehaald door een electrische bus . | |
| Dven | zaterdag 18 januari 2020 @ 07:58 |
Grote denker | |
| Dven | zaterdag 18 januari 2020 @ 07:59 |
Laat dar we meer weg. Je behoort tot een marginaal groepje roepers. Bukken en slikken, zal je. | |
| IkEetSlakken | zaterdag 18 januari 2020 @ 08:06 |
Zakelijke lease ja. Mijn benzine auto betaalde ik destijds netto rond de 140 euro in de maand en dan mocht ik rijden en tanken wat ik wil. Nu elektrisch betaal ik netto nog maar 64 euro en kan ik overal laden en mag ik ook rijden wat ik wil. Kosten gaan inderdaad via de leasemaatschappij. Enige kosten die ik heb zijn elke maand 64 euro | |
| daNpy | zaterdag 18 januari 2020 @ 09:47 |
![]() Lekker in de rij staan om te laden | |
| Apekoek | zaterdag 18 januari 2020 @ 09:49 |
| Tanken is dan goedkoper per km, is dit wel zo slim? | |
| daNpy | zaterdag 18 januari 2020 @ 09:54 |
Het gaat om geld. Zure regen, gat in de ozonlaag, global warming, klimaat, milieu, fijnstof, PFAS, CO2, het zijn allemaal termen om belastingen te verhogen of in te voeren. Als je dit niet aan zag komen heb je echt even ergens niet opgelet. | |
| Apekoek | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:16 |
Ok sorry | |
| Revolution-NL | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:36 |
Veel Model S en X rijders hebben levenslang onbeperkt SuperChargen op de auto. In Nederland betaal je uit mijn hoofd rond de 0,23ct per kWh bij een SuC, Duitsland is ongeveer 10 cent duurder. Hieronder een aardige blog over het nieuwe prijsmodel van IONITY en het vergelijk met een ouderwetse diesel [ Bericht 14% gewijzigd door Revolution-NL op 18-01-2020 10:49:34 ] | |
| Accordtje | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:44 |
Ja, die kosten noemen ze bijtelling. De overige kosten betaalt je baas. De leasemaatschappij betaalt per saldo helemaal niks, die schiet in feite alleen de kosten voor en neemt het risico op zich. Je baas krijgt gewoon elke maand of elk kwartaal de brandstofafrekening. | |
| Herkauwer | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:51 |
Inderdaad, plus dat je werkgever ¤800+ per maand betaald zodat jij in die auto kan rijden. | |
| IkEetSlakken | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:53 |
Klopt. Maar dan heb ik er zelf toch niets mee te maken? Ik maak me er niet druk om. | |
| tja77 | zaterdag 18 januari 2020 @ 11:33 |
Schadelijke diesel reed je, en nooit de moeite genomen om bij de Tinq ofzo te tanken? Je rekent het duurdere dieseltarief en wel het goedkoopste kW/h tarief. Ik rijd 1 op 23 en tank voor 1,40 de liter. Daarnaast kost een elektrische auto een smak geld meer in aanschaf. | |
| Leandra | zaterdag 18 januari 2020 @ 11:41 |
Ja, een prijs per kWh is idd terecht, maar ik weet niet wat jij thuis betaalt voor een kWh elektriciteit, maar voor 79 cent heb ik ongeveer 4 kWh incl belastingen en dergelijke. | |
| Leandra | zaterdag 18 januari 2020 @ 11:49 |
Wat was dat inkomen dan volgens jou, en kijk ook even naar de specificaties van dat huis, zo mogen ze nu niet eens meer gebouwd worden, maar verder wordt ook niemand meer vrolijk van dat kleine badkamertje met alleen een douche en een wastafel, slechts 1 WC in het hele huis en een keukentje van 2 bij 3. En uiteraard ramen met enkel glas, geen isolatie. | |
| Leandra | zaterdag 18 januari 2020 @ 11:54 |
Ehm ja, 600 gulden in de maand was 50 jaar geleden netto zo ongeveer modaal. In 1970 was ƒ 630 netto modaal. | |
| Leandra | zaterdag 18 januari 2020 @ 12:05 |
Ik weet niet hoe oud jouw vader in de jaren 60 was, maar misschien heeft hij zelf wat omrekenfoutjes gemaakt, of het was bruto, maar misschien was hij ook wel gewoon fabrieksdirecteur, dat kan ook. Ik weet dat mijn vader in 1967 (toen was hij 26) een salarisverhoging wilde hebben, hij wilde namelijk ƒ 600 per maand verdienen, zijn baas ging daar niet in mee, want die deed aan betalen per week en niet per maand, en die zei dat hij ƒ 150 per week kon krijgen en dat was het. Gezien mijn vader de boekhouder van die twee was vond hij dat een prima deal. | |
| opgebaarde | zaterdag 18 januari 2020 @ 12:18 |
4 x 150 = 6eehhh Ik begrijp meteen waarom jij zo goed weet wat je vader toen verdiende | |
| switchboy | zaterdag 18 januari 2020 @ 12:35 |
| Tja, hier kon je op wachten. Electriciteit komt niet zomaar uit de lucht vallen. En de infrastructuur moet een keer worden terugverdient. Dit verklaar dat het per kW/h 4x zo duur is als thuis. IMO is de usecase voor een EV korte ritjes aka woon/werk verkeer en boodschappen. Dan kan je thuis de auto overnacht opladen en kan je overdag prima uit de voeten. Voor de incidentele lange rit betaal je voor onderweg opladen dus nu meer. De kritieke massa is bereikt waardoor de electriciteitsboer zich niet meer als een drugsdealer die iemand verslaaft wil maken hoeft te gedragen. Nota bene als je als vertegenwoordiger of beroepsmatig op de weg zit is een ICE gewoon dé oplossing. De energie dichtheid van benzine/diesel is gewoon ongeëvenaard, tevens is er het gemak van in 1,5 minuut 60L tanken. Alle infrastructuur voor ICE is in de afgelopen 100 jaar aangelegd en hoeft nog nauwelijks terugverdient te worden. Zoals ik al eerder schreef is benzine een prachtige energiedichte vloeistof. Het enige nadeel is dat het op dit moment alleen van fossiele origine beschikbaar is. Het mooie van scheikunde is dat je benzine ook synthetisch kan maken. Dit kost je alleen een heleboel energie. Dit zou in principe CO2 neutraal zijn. Als je benzine 'goedkoop' synthetisch kan maken heb je goud in handen wan dan kan je al je oude techniek R&D en infrastructuur blijven gebruiken. De belangrijkste uitdaging van de 21ste eeuw is dat we in plaats van fossiele gas/olie opstoken om zonne-energie van miljoenen jaren geleden te gebruiken de zonne-energie waarmee de planeet op dit moment gebombardeerd wordt gaan gebruiken. Als we maar een fractie daarvan in elektriciteit om kunnen zetten en opslaan heb je genoeg om in onze huidige consumptie te voorzien. Chemische batterijen gebruiken als opslag van die zonne-energie is een verspilling van zeldzame metalen. Handiger en duurzamer is om er systhetisch butaangas, waterstof of 'benzine' van te maken. Helemaal als je energiebron 'draagbaar' moet zijn. Een andere mooi idee dat ik ooit eens ergens gelezen heb is dat je overdag bijvoorbeeld het IJsselmeer vol kan pompen en dan wanneer het donker wordt het water via turbines weer weglaat lopen. Je slaat de zonne-energie dan op als potentiële zwaartekracht energie. Met zowel synthetische gas energiecentrales als 'de waterkracht batterij' maak je van zonne-energie in Nederland een betrouwbare en on-demand bron. We hebben alleen een delta-werken achtig project nodig om deze theorie in praktijk te brengen. Tevens kunnen we op deze manier onze prachtige aardgas infrastructuur voor goedkoop warmte en koken behouden. Helaas is de politiek te kortzichtig en teveel gefocust op de korte termijn. De focus ligt op effectief 3,5 jaar in de toekomst en alles daarna is 'het probleem van het volgende kabinet'. Er wordt tevens niet groot genoeg gedacht. We kunnen over het IJsselmeer en de Noordzee prachtige zonne parken aanleggen! Wat we nodig hebben voor een échte transitie waarin iedereen zijn levensstandaard kan behouden en er zelfs verdere groei mogelijk is een groot project nodig waarbij de doelstelling zou moeten zijn: "Maak Nederland, met zoveel mogelijk gebruik van de huidige infrastructuur, volledig onafhankelijk van fossiele brandstoffen" Die doelstelling is zeker te halen. Zeker, sommige processen zullen (in het begin) niet super efficiënt zijn, maar zeker mogelijk. Als we ooit de zon naar de aarde met fusie kunnen halen veranderd dat natuurlijk het balspel helemaal. Alle klimaat- huilies/drammes vergeten technische oplossingen en het feit dat we wel móéten met die energie transsite. De olie is gewoon bijna op. Bottom line: Zo doom en gloom is de toekomst helemaal niet. We zitten straks met een max CO2 van 600~700ppm er lekker warmpjes bij. En we hoeven echt niet terug naar de 18de eeuw wat energieconsumptie betreft | |
| vogeltjesdans | zaterdag 18 januari 2020 @ 13:06 |
| De oplossing wat mij betreft is kerncentrales en omzetting naar waterstof. Dan kan daar prima op gestookt worden. | |
| vogeltjesdans | zaterdag 18 januari 2020 @ 13:07 |
In een maand zit ongeveer 13/12 week. | |
| Leandra | zaterdag 18 januari 2020 @ 13:22 |
Ja, hij vertelt dat verhaal nog steeds met een hoop plezier. Ook vooral omdat hij daar een paar jaar later met ruzie weggegaan is en op staande voet ontslag genomen heeft. | |
| nostra | zaterdag 18 januari 2020 @ 13:39 |
| |
| daNpy | zaterdag 18 januari 2020 @ 14:11 |
Klopt wel. 52 weken in 1 jaar is meer dan 4 weken per maand | |
| opgebaarde | zaterdag 18 januari 2020 @ 14:16 |
Had je het dan wel geaccepteerd, als ik van week naar jaar en daarna naar maand gerekend had? Terwijl het al meer dan duidelijk was dat de compagnon een beetje dommig deed? | |
| Herkauwer | zaterdag 18 januari 2020 @ 16:29 |
Ik tankte altijd bij een pomp die ik tegenkwam, behalve op de snelweg, en er zit geen tinq of andere goedkoper merk bij mij in de buurt. Dat is een klein nadeel van dit dorp. Op alle uitvalswegen zitten reguliere benzinestations. Daarnaast heb ik gewoon gezocht op de dieselprijs en deze prijs kwam naar voren. De prijs per kWh is exact de prijs die ik nu laad. Want ik laad thuis. Gemiddeld genomen laad ik 90% thuis en snelladen doe ik niet. | |
| tja77 | zaterdag 18 januari 2020 @ 16:38 |
Wat voor diesel reed je dan? Ik vind 1/18 niet echt zuinig voor een diesel namelijk. Ik zit te twijfelen over mijn volgende auto. Gezinsuitbreiding op komst, en ik rijd ongeveer 35k per jaar. Maar nog geen idee wat het gaat worden. | |
| vogeltjesdans | zaterdag 18 januari 2020 @ 17:53 |
Wat? Je kunt gewoon niet rekenen, pipo. | |
| opgebaarde | zaterdag 18 januari 2020 @ 18:24 |
ow jij denkt dat ik denk dat een maand uit alleen vier hele weken bestaat En verder heb je geen enkel reactie op de postings van Leandra En zelfs al zou een maand uit 28 dagen bestaan. Zelfs dan krijgt de vader als antwoord nee maar heeft de baas niet door dat hij vader geeft wat vader wil. En het wordt erger, vader krijgt zelfs nog meer dan waar hij om vroeg En baas zei zelfs nee vogeltjesdans | |
| Herkauwer | zaterdag 18 januari 2020 @ 18:46 |
Het was een Citroën C4 Grand Picasso automaat (5 jaar oud) met een 1.6 hdi diesel. Dit was een 7 zitter, niet mijn keuze maar was over en heb ik tijdelijk gereden tot mijn nieuwe auto was geleverd. | |
| vogeltjesdans | zaterdag 18 januari 2020 @ 21:01 |
Dat is precies wat ik zei pipo, maar je corrigeerde je fout snel en nu doe je alsof ik die fout maakte En dan nog even een andere user erbij betrekken om je gelijk proberen te halen | |
| opgebaarde | zaterdag 18 januari 2020 @ 21:05 |
Ik corrigeerde niks Gewoon typisch dat je lastige postings negeert | |
| Grems | zaterdag 18 januari 2020 @ 21:50 |
Hoe draagt dit verhaal bij aan de ontmanteling van de Westerse wereld? | |
| switchboy | zaterdag 18 januari 2020 @ 21:56 |
Klimaat drammers willen minder minder. Terwijl ze anders anders moeten drammen. Ze gooien 150 jaar infrastructuur weg. Terwijl je die prima met een paar tweaks kan blijven gebruiken. I got off to a bit of a ramble... | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 09:54 |
Dat deed je wel, je probeert het alleen subtiel te ontwijken | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 11:02 |
Dus jij quote een posting van uren oud, leest de posting niet, reageert op de originele inhoud die binnen korte tijd aangepast zou zijn En dit om die paar domme postings van je goed te praten? [ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 19-01-2020 11:08:42 ] | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 11:26 |
Je kunt lullen wat je wilt, maar je zat fout met je 'in een maand gaan vier weken'. En nu proberen je er met slap gelul onderuit te praten | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 11:43 |
Ik kan me eigenlijk al niet voorstellen dat er iemand in Nederland is die denkt dat een maand precies uit vier weken bestaat En die tekst staat er nog steeds. Daarnet gaf je aan dat ik het aangepast zou hebben Ben er klaar mee. Dom gelul | |
| tja77 | zondag 19 januari 2020 @ 11:45 |
Februari bestaat in ongeveer 75% van de gevallen uit 4 weken. | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 11:49 |
Ja ok. Had in meervoud (maanden) moeten praten. Denk jij dat er Nederlanders zijn die denken dat alle twaalf de maanden bestaan uit precies 4 weken? | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 12:07 |
Ja. Jij. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 12:13 |
| Tsja, niemand die daar nog gaat laden natuurlijk. Over een paar weken draaien ze die prijs wel weer naar beneden, deed Tesla ook na een verhoging. | |
| spectrumanalyser | zondag 19 januari 2020 @ 12:13 |
| over 5 jaar is de subsidieregeling klaar en betalen de eigenaren van elektrische auto's eerst een jaar 25% over de normale wegenbelasting en het jaar daarna 100% wegenbelasting. En die kutauto's zijn zwaar, een testlade van nummer 3 zit op 1600kg-1800 kg. tegen die tijd zal dat 100 euro per maand wegenbelasting zijn. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 12:18 |
Ik denk dat er een ander systeem komt. Naarmate er meer elektrische auto's komen, lopen de inkomsten de ¤8 miljard uit brandstofaccijnzen voor de overheid terug. Daarom verwacht ik dat we over 5 tot 6 jaar een kilometerheffing hebben in Nederland, misschien wel in de hele EU. Wegenbelasting wordt dan afgeschaft. Wordt autorijden duurder? Zeker wel als je meer dan 15.000km per jaar rijdt. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4745881/dijkhoff-vvd-onderzoekt-kilometerheffing | |
| spectrumanalyser | zondag 19 januari 2020 @ 12:42 |
| open deur; autorijden zal hoe dan ook duurder worden. je ziet nu al dat provinciale opcenten werkelijk omhoog schieten. ik betwijfel of het gebruik van de elektrische auto de komende jaren veel zal toenemen. het was slechts december 2019 waarin een record gehaald werd, dat is te verklaren omdat de bijtelling omhoog is gegaan. Nu al staan er 49 van die Tesla model 3's te koop, die december 2019 zijn afgeleverd, met 1 tot 210 km op de teller kilometerheffing zie ik niet gebeuren, zo'n operatie is te ingewikkeld, kostbaar en onzeker. dat kan alleen maar als extra accijns aan de brandstofprijs en er is al het kwartje van kok. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 12:53 |
49 stuks is natuurlijk niets op de ~45.000 elektrische auto's die er verkocht zijn vorig jaar. Kilometerheffing ingewikkeld? We hadden in 2009 al de techniek om dat in te voeren, is puur een politieke keuze geweest om dat toen niet te doen. Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief. | |
| spectrumanalyser | zondag 19 januari 2020 @ 15:05 |
| het zijn 49 Tesla Model 3's die in december 2019 op kenteken zijn gezet. en dat waren er in die maand 3264. Dan is 49 wel opmerkelijk. Dit zijn mensen die er een slaatje uit wilde slaan maar merken nu dat ze ermee blijven zitten. In totaal staan er 4136 elektrische auto's uit 2019 te koop, allen met 1-200 km op de teller. onder het motto 'tweedehands', zodat je van de regelgeving van 2019 kunt profiteren. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 15:15 |
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden? | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 15:45 |
Als je thuis gaat laden? Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh? Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 15:48 |
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden? huichel de huichel | |
| tja77 | zondag 19 januari 2020 @ 15:51 |
Hey, weet je wat. We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels. Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 15:53 |
Geef die zwakke commies nou geen ideeën | |
| Herkauwer | zondag 19 januari 2020 @ 15:54 |
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken. Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 15:55 |
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden. | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 15:56 |
Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk. In beide gevallen hoef je niets meer te doen dan de auto inpluggen, het is niet alsof je voor die stroom thuis op een hometrainer moet gaan zitten fietsen. | |
| Herkauwer | zondag 19 januari 2020 @ 15:58 |
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kosten En dat de verbrandingsmotor van Mercedes is uitgevonden om op waterstof te rijden is mij niet bekend. Zou wel een mooie combinatie kunnen zijn. Gratis/zeer goedkope energie en waterstof motoren. | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 15:59 |
Dit idd, als je je benzine zelf moet betalen ben je behoorlijk van t padje als je langs de snelweg 12 cent per liter extra gaat betalen. | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 16:00 |
Gratis elektriciteit voor je auto en dan thuis een accu die je laadt met die gratis stroom uit je auto... | |
| Accordtje | zondag 19 januari 2020 @ 16:20 |
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee. | |
| Accordtje | zondag 19 januari 2020 @ 16:25 |
Dat zijn gewoon dealers die de auto in 2019 hebben geregistreerd, zodat de auto de komende jaren nog in de 4% bijtelling valt. Niks opmerkelijks aan, dat gebeurde bij elke overgang naar een ander bijtellingspercentage de afgelopen jaren. Die auto's moeten gewoon nog verkocht worden, daar blijven ze echt niet mee zitten. | |
| spectrumanalyser | zondag 19 januari 2020 @ 16:53 |
| toch is het opmerkelijk. er zijn namelijk auto's die onder de nieuwprijs te koop staan. https://www.autoweek.nl/a(...)ikte-teslas-model-3/ | |
| #ANONIEM | zondag 19 januari 2020 @ 17:08 |
En er boven, zelfde artikel | |
| Catkiller | zondag 19 januari 2020 @ 17:37 |
Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig. Kon ik thuis maar benzine tanken voor de prijs van elektriciteit. Normaal zie ik enkel problemen, in dit geval zag ik een hele simpele oplossing. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 17:44 |
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting). | |
| Catkiller | zondag 19 januari 2020 @ 17:46 |
Werken is een ziekte. | |
| BoneThugss | zondag 19 januari 2020 @ 17:53 |
Roven is een gave ik w8 met grote ballen in de Rotterdamse haven | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 18:14 |
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten. | |
| Repentless | zondag 19 januari 2020 @ 18:14 |
De keuze voor "slimme oriëntatie van de ramen" is zeer beperkt natuurlijk. Je kunt je daar op richten bij de zoektocht naar een huis, maar dan wordt de vijver om in te vissen wel behoorlijk kleiner (zowel bestaande als nieuwbouw). En dan moet het huis ook nog eens naar je smaak zijn en binnen je budgettaire mogelijkheden vallen. Dan wordt de keuze wel heel beperkt. Het is ook niet iets dat je kunt aanpassen aan je bestaande woning. Alleen als je zelf een huis bouwt kun je dit doen, maar de groep die dit kan is extreem klein. Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs. | |
| Salvad0R | zondag 19 januari 2020 @ 18:18 |
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen. Meer niet. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 18:19 |
BNW is verderop. | |
| knoopie | zondag 19 januari 2020 @ 18:21 |
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden. | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 18:23 |
Gelukkig is het een gezonde hekel | |
| Zwolsboy | zondag 19 januari 2020 @ 18:24 |
| Wat een gezeur met thuis betaal je toch ook geen 79ct per KWH, Als je thuis eten maakt is ook 10x zo goedkoop dan in een restaurant. Een flesje water op een festival kost 5,- thuis 1 cent. Daar heeft het mee te maken. Je bent niet verplicht om bij een dure laadpaal te gaan laden, je kan dat ook prima thuis doen of ergens anders. Tanken is langs de snelweg ook duurder. Tesla model S jankers, goedkoper rijden dan een Fiat Panda, en nu nog zeuren. Ik wist wel dat het ex castraten zijn die daarin rijden. | |
| Straatcommando. | zondag 19 januari 2020 @ 18:28 |
Hoe werkt dat, een ex castraat? Lijmen ze de ballen er dan weer aan? | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 18:29 |
Siliconen. | |
| Straatcommando. | zondag 19 januari 2020 @ 18:35 |
2020 maakt grote stappen merk ik al. | |
| Repentless | zondag 19 januari 2020 @ 18:38 |
Jij denkt dat je dan niet zwaarder belast gaat worden t.o.v. anderen met een minder energiezuinig huis vanwege de voordelen van jouw energiezuinige huis? Ik refereer nogmaals aan het afschaffen van de Wet Hillen, waar ik een duidelijke parallel in zie: mensen stimuleren om hun huis af te betalen, en als het dan zover is en je netjes aan je verplichtingen hebt voldaan, simpelweg afschaffen. Dan is het feit dat je "niet meer hoeft te betalen voor huisvesting" opeens 'inkomen' waarover je belasting mag gaan aftikken. En waarom is dat? Simpel: het kost de schatkist teveel geld waardoor de begroting niet rond komt, en dat halen ze bij de burger die het kan betalen. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 18:40 |
| Sowieso zal je een verschuiving gaan zien van wegenbelasting en accijnzen op brandstof naar gebruik van infrastructuur (wegennet). Op die manier kan je alle toekomstige brandstofvormen (elektrisch, waterstof, biogas of wat er dan ook maar komt) gelijk behandelen en betaal je naar gebruik, tijd en plaats. Dat kan met accijns straks niet meer, al helemaal niet op (voor sommigen gratis) stroom. Het is ook eerlijker dan wegenbelasting. Of je nu 10 of 100.000km rijdt, op het moment betaal je dezelfde wegenbelasting. Ik verwacht niet dat stroom duurder wordt als meer mensen elektrisch gaan rijden (afgezien van commerciële laadpalen maar dat zal de marktwerking moeten oplossen). | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 18:42 |
Verschil met "Wet Hillen" is wel dat je de EWF straks sowieso betaalt, of je hebt afgelost of niet. Het is geen "boete op aflossen", het is echter geen "beloning op aflossen" meer. | |
| Repentless | zondag 19 januari 2020 @ 19:03 |
Dat klopt. Het is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie de parallel met subsidie voor verduurzamen van je woning of belastingvoordeel (ook subsidie) voor het rijden van een EV. Je hebt er een tijdje voordeel van, maar wanneer het de schatkist teveel geld kost en teveel mensen er gebruik van gaan maken, wordt het teruggedraaid. Daarbij zie ik ook nog wel dat men een bepaald energielabel van een huis als een soort EWF gaat zien: hoe 'groener' je huis, hoe hoger je energiebelasting vanwege het voordeel dat je hebt t.o.v. huizen met lagere energielabels. | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 19:07 |
Je vergeet dat we allang kilometerheffing hebben, namelijk accijns. Zo'n beetje de hoogste van Europa. | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 19:09 |
Je kunt erop wachten tot je stroomprijs omhoog gaat. Er zal toch echt wel een reden zijn waarom zo weinig mensen zonnepanelen hebben, anders had iedereen ze wel. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 19:10 |
"Wet Hillen" was bedoeld als stimulering om af te lossen, door te zorgen dat het eigenwoningforfait vervalt wanneer dit hoger is dan de hypotheekrenteaftrek. Aflossen bespaarde de overheid HRA dus het mes sneed aan 2 kanten. Maar nieuw afgesloten hypotheken met HRA worden sowieso afgelost dus is die stimulering niet meer nodig en daarom wordt het in 30 jaar afgebouwd (en ter compensatie wordt de EWF met 0,05 procentpunt verlaagd tot 0,45% bijtelling in 2023). Het is logisch dat subsidies of stimuleringen gestopt worden als ze niet meer mogelijk zijn, op die manier kan je andere stimuleringen introduceren of bestaande betaalbaar houden. Dat is vervelend maar was te voorzien. Voor mijn afgeloste woning is het ook niet gunstig maar ik kan de gedachte erachter wel begrijpen. | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 19:10 |
Maar met die beperkte actieradius ontkom je er vaak niet aan. | |
| Grems | zondag 19 januari 2020 @ 19:11 |
Tot men een heffing in het leven roept om de gemiste inkomsten te compenseren. Klimaathysterie is net zoals een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen. | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 19:12 |
Nou, dat moet je dus wel. Namelijk anderhalf uur ofzo wachten tot je weer een paar kilometer verder kunt. Lekker gedwongen op een plek moeten blijven. Schiet ook zo lekker op als je ergens dringend moet zijn. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 19:13 |
Nee. Nu ga je compleet aan mijn argumenten voorbij: - meer en meer auto's worden elektrisch dus lopen accijns inkomsten terug, de verkoop van elektrische auto's verdubbelt ongeveer ieder jaar - men wil in de toekomst kunnen beprijzen op plaats en tijdstip, ofwel "spitsheffing" - in de grensstreek kan je die accijns omzeilen, al is dat geen belangrijk argument Er zal een kilometerheffing met uiteindelijk | |
| Leandra | zondag 19 januari 2020 @ 19:14 |
Ja? Jij bent nooit langer dan anderhalf uur thuis voor je weer met de auto weg moet? Ik hoop dat de plek waar je slaapt een laadstation heeft. | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 19:15 |
Als de belastinginkomsten hetzelfde blijven. Dan is het toch goed? En die klimaathysterie wordt nog veel leuker. Voor 2030 49% CO2 uitstoot besparen. Dat worden heel veel windmolens in alle gemeentes in Nederland | |
| vogeltjesdans | zondag 19 januari 2020 @ 19:15 |
Nee hoor. Ze willen alleen schatrijk worden over de rug van de gewone man. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 19:16 |
Stroom zal wel iets duurder worden maar het is net als water een "eerste levensbehoefte", ik verwacht geen bijzondere prijsstijging van stroom. Vreemd argument. Niet iedereen wil eerst geld uitgeven om later geld te besparen, niet iedereen wil ze op het dak, niet iedereen is in staat om er voor te sparen, niet iedereen heeft ruimte voor eigen panelen, huurders zullen sowieso niet snel zonnepanelen aanschaffen. | |
| TigerXtrm | zondag 19 januari 2020 @ 19:16 |
| Realiseer thuis een oplader, betaal je gewoon de normale 22 cent per kwh. Opgelost. Slotje. | |
| Grems | zondag 19 januari 2020 @ 19:18 |
Die moeten natuurlijk stijgen. Alles voor De Toekomst Van Greta. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 19:18 |
Hoe vaak rijden mensen meer dan 350km op een dag? Stel dat je iedere werkdag 350km rijdt, dan zit je al op 91.000km per jaar. Dat zijn er dus niet veel. De meeste mensen rijden gemiddeld 13.000km per jaar, ofwel 32km per dag. Een vertegenwoordiger zal dus belang hebben bij een elektrische auto met 450km range maar voor mij zou 300 voor 95% van m'n ritten meer dan voldoende zijn. Je rijdt met een elektrische auto in principe altijd met een volle accu van huis. | |
| TheFreshPrince | zondag 19 januari 2020 @ 19:20 |
Die komen met name op zee, daar zijn veel grootschaligere projecten te realiseren en is veel meer interesse in aanbesteding. Momenteel kan men op zee al voor 5,5 cent per kWh aanbesteden. | |
| #ANONIEM | zondag 19 januari 2020 @ 19:21 |
Blijven ontkennen dat het oplaad circus erg inefficiënt is ten opzichte van benzine/diesel/gas tanken komt een tikje vreemd over | |
| opgebaarde | zondag 19 januari 2020 @ 19:23 |
Je moet als gemeente besparen. Je mag, als ik goed begrijp, niet ergens in Nederland of op zee compensatie zoeken |