quote:“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.
Ionity lokte tot nu toe haar klanten met een eenvoudige tariefering: 8 euro per laadbeurt, ongeacht hoeveel elektriciteit er werd getankt. Maar dat is eind deze maand afgelopen. Wie vanaf 31 januari de kabel van zijn elektrische bolide aan een schandsnellaadpaal van het bedrijf hangt, zal daarvoor 79 cent per kilowattuur moeten dokken.
Versies met een groter rijbereik van elektrische wagens als de Tesla Model 3, de Audi e-tron quattro, de Porsche Taycan en in de toekomst de VW ID.3 Pro S, hebben een batterij van 77 kWh. Een oplaadbeurt van 60 kWh kost dan 47,4 euro, en een volledige oplaadbeurt 60 euro. “Met deze woekerprijs kost het me 60 euro om mijn auto te laden en betaal ik 15 euro per 100 km, duurder dan conventionele wagens”
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Ik wel, zie hierbovenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
Het heeft ook geen enkele toekomst in de huidige vorm. Beperkte radius, lang laden en 700 kilo extra accu meesjouwenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Heel terecht per kwh betalen.
Je betaald toch ook per Liter benzine?
Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken.
Dat. Daar zit het geld, dus zij bepalen alles.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:37 schreef DemonRage het volgende:
Die speknekken die leven op aandelen van Shell moeten natuurlijk wel hun luxe-leventje kunnen behouden.
Is ook zo handig als je naar een of ander kutdorp moetquote:
Maar dat was nu ook al zo, want het ding is totaal onpraktisch als je veel op de weg zit. Je moet plannen dat je routes neemt waar je ergens kunt laden, dan moet je het geluk hebben dat er een paal vrij is, en vervolgens moet je ook de tijd inplannen voor datzelfde laden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik wel, zie hierboven
Tankstations waar je met goed fatsoen niet kunt tanken
Klopt, maar het is wel waar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Knap hoor TS, binnen de OP weer de hele "vogeltjesdans links-rechts bullshitbingo"-kaart vol.
De markt gaat dit wel regelen. Thuis laden, op het werk laden. Dit soort bedrijven gaan anders gewoon failliet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog.
Lees hieronder een voorbeeld uit België.
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |