quote:“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.
Ionity lokte tot nu toe haar klanten met een eenvoudige tariefering: 8 euro per laadbeurt, ongeacht hoeveel elektriciteit er werd getankt. Maar dat is eind deze maand afgelopen. Wie vanaf 31 januari de kabel van zijn elektrische bolide aan een schandsnellaadpaal van het bedrijf hangt, zal daarvoor 79 cent per kilowattuur moeten dokken.
Versies met een groter rijbereik van elektrische wagens als de Tesla Model 3, de Audi e-tron quattro, de Porsche Taycan en in de toekomst de VW ID.3 Pro S, hebben een batterij van 77 kWh. Een oplaadbeurt van 60 kWh kost dan 47,4 euro, en een volledige oplaadbeurt 60 euro. “Met deze woekerprijs kost het me 60 euro om mijn auto te laden en betaal ik 15 euro per 100 km, duurder dan conventionele wagens”
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Ik wel, zie hierbovenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
Het heeft ook geen enkele toekomst in de huidige vorm. Beperkte radius, lang laden en 700 kilo extra accu meesjouwenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Heel terecht per kwh betalen.
Je betaald toch ook per Liter benzine?
Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken.
Dat. Daar zit het geld, dus zij bepalen alles.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:37 schreef DemonRage het volgende:
Die speknekken die leven op aandelen van Shell moeten natuurlijk wel hun luxe-leventje kunnen behouden.
Is ook zo handig als je naar een of ander kutdorp moetquote:
Maar dat was nu ook al zo, want het ding is totaal onpraktisch als je veel op de weg zit. Je moet plannen dat je routes neemt waar je ergens kunt laden, dan moet je het geluk hebben dat er een paal vrij is, en vervolgens moet je ook de tijd inplannen voor datzelfde laden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik wel, zie hierboven
Tankstations waar je met goed fatsoen niet kunt tanken
Klopt, maar het is wel waar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Knap hoor TS, binnen de OP weer de hele "vogeltjesdans links-rechts bullshitbingo"-kaart vol.
De markt gaat dit wel regelen. Thuis laden, op het werk laden. Dit soort bedrijven gaan anders gewoon failliet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog.
Lees hieronder een voorbeeld uit België.
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Terechte klacht weer, vogeltjesdans.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Kijk TS zo zit het dus, je moet bij de Telegraaf gaan werken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog. Waar links eerst nog schuimbekkend fulmineerde dat electrisch rijden zo goedkoop was, is dat nu afgelopen: per 31 januari schiet de stroomprijs omhoog
Lees hieronder een voorbeeld uit België. Geen idee of dat ook voor Nederland geldt, maar dat zal in dat geval natuurlijk niet lang op zich laten wachten
[..]
En die klimaatdebielen zijn daar met open ogen ingetrapt. SchitterendEen bulderend lachsalvo ontsnappend aan mijn zich verkneukelend goddelijk lichaam deed door het kantoor schallen
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Dat is natuurlijk niet het hele verhaalquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo jammer dat er zoveel mensen zijn die er van genieten als anderen in hun portemonnee geraakt worden.
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel watquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelen
De early adopters kregen nog behoorlijk wat subsidie en konden tegen hetzeflde tarief terug leveren, dat is binnenkort afgelopen en levert een niet gebruikte kilowatt maar een paar centen op, daar gaat het verdien model
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius.
Ja dan verdien je je 'investering' over 68 jaar terug ofzoquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelen
De early adopters kregen nog behoorlijk wat subsidie en konden tegen hetzeflde tarief terug leveren, dat is binnenkort afgelopen en levert een niet gebruikte kilowatt maar een paar centen op, daar gaat het verdien model
Ga jij maar lopenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:53 schreef fathank het volgende:
Genoeg alternatieven
Schooiers met een 5ehands plofkoets die haten op superieure electromobielen
Je hebt niet eens geld om je barrel vol te tanken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ga jij maar lopen
Ik tank binnen 5 minuten mijn bolide vol en scheur je wel voorbij
Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.
Jij, je hebt toch genoeg alternatieven?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Je hebt niet eens geld om je barrel vol te tanken.
Wie moet er nou lopen.
Dat opladen duurt zo lang dat je er inderdaad twee nodig hebt jaquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel wat
Ik rijd op 1 tank voor 6 tientjes naar Italie. Veel succes met je bagger-speelgoed auto, 10 stoppen en 5 uur ladenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:53 schreef fathank het volgende:
Genoeg alternatieven
Schooiers met een 5ehands plofkoets die haten op superieure electromobielen
Ja want die laden fantastisch op als ze 's nachts voor je deur staanquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel wat
Onzin. Ik moet soms een adres of 4 af per dag, verspreid over het land. Zo'n ding is dan totaal waardeloos.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.
Laden doe ik vaak gewoon overdagquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja want die laden fantastisch op als ze 's nachts voor je deur staan
Voor Ionity. Jazeker.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij, je hebt toch genoeg alternatieven?
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer, ik heb veel van IONITY gebruik gemaakt. Met deze tarieven wijk ik wel uit naar een SuperCharger of FastNed. Ben benieuwd of het MainGau tarief blijft gelden.
Misschien kan ik een laadpas afsluiten van VAG/ IONITY op onze Citigo iV voor een voordelig tarief en deze vervolgens voor de Tesla gebruiken.
Ik tank overigens 95% van de tijd thuis, heerlijk! Ik ben minder met range bezig dan met mijn vieze, oncomfortabele diesel.
Anno 2020 nog in een plof ottoo rijden!!!!
Tja. De meeste mensen zijn overdag onderweg met de auto en hebben hem 's nachts ongebruikt voor de deur staan. Maar dan laden de panelen dus nietquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Laden doe ik vaak gewoon overdag
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijdenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor Ionity. Jazeker.
Gewoon fastned pakken voor nood. Anders gewoon thuis of op de zaak volgooien. En de auto altijd 21 graden, nooit meer krabben.
Jij leeft nog in 1970 geloof ikquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik tank overigens 95% van de tijd thuis, heerlijk! Ik ben minder met range bezig dan met mijn vieze, oncomfortabele diesel.
Kwestie van tijd voor de MRB verhoogd wordtquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef herverwijderd het volgende:
Dit klinkt vrij logisch. Als in.. dat is inderdaad hoe dat soort dingen werken. Eerst lokken met aantrekkelijke voorwaarden, en daarna de voorwaarden veranderen. Dom als mensen dachten dat dat niet zou gebeuren.
nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's?
Ja kunst: je wordt gesubsidieerd door de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
Het ligt er dus aan hoe je een auto gebruikt en waar je kan laden. Tot nu toe voldoet deze auto in 99% van de gevallen. En dat terwijl ik honderden euros per maand bespaar want het is een lease auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |