quote:“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.
Ionity lokte tot nu toe haar klanten met een eenvoudige tariefering: 8 euro per laadbeurt, ongeacht hoeveel elektriciteit er werd getankt. Maar dat is eind deze maand afgelopen. Wie vanaf 31 januari de kabel van zijn elektrische bolide aan een schandsnellaadpaal van het bedrijf hangt, zal daarvoor 79 cent per kilowattuur moeten dokken.
Versies met een groter rijbereik van elektrische wagens als de Tesla Model 3, de Audi e-tron quattro, de Porsche Taycan en in de toekomst de VW ID.3 Pro S, hebben een batterij van 77 kWh. Een oplaadbeurt van 60 kWh kost dan 47,4 euro, en een volledige oplaadbeurt 60 euro. “Met deze woekerprijs kost het me 60 euro om mijn auto te laden en betaal ik 15 euro per 100 km, duurder dan conventionele wagens”
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
Ik wel, zie hierbovenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
Het heeft ook geen enkele toekomst in de huidige vorm. Beperkte radius, lang laden en 700 kilo extra accu meesjouwenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Heel terecht per kwh betalen.
Je betaald toch ook per Liter benzine?
Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken.
Dat. Daar zit het geld, dus zij bepalen alles.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:37 schreef DemonRage het volgende:
Die speknekken die leven op aandelen van Shell moeten natuurlijk wel hun luxe-leventje kunnen behouden.
Is ook zo handig als je naar een of ander kutdorp moetquote:
Maar dat was nu ook al zo, want het ding is totaal onpraktisch als je veel op de weg zit. Je moet plannen dat je routes neemt waar je ergens kunt laden, dan moet je het geluk hebben dat er een paal vrij is, en vervolgens moet je ook de tijd inplannen voor datzelfde laden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik wel, zie hierboven
Tankstations waar je met goed fatsoen niet kunt tanken
Klopt, maar het is wel waar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Knap hoor TS, binnen de OP weer de hele "vogeltjesdans links-rechts bullshitbingo"-kaart vol.
De markt gaat dit wel regelen. Thuis laden, op het werk laden. Dit soort bedrijven gaan anders gewoon failliet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog.
Lees hieronder een voorbeeld uit Belgiė.
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Terechte klacht weer, vogeltjesdans.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Kijk TS zo zit het dus, je moet bij de Telegraaf gaan werken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kon erop wachten: de stroomtarieven voor elektrische voertuigen schieten omhoog. Waar links eerst nog schuimbekkend fulmineerde dat electrisch rijden zo goedkoop was, is dat nu afgelopen: per 31 januari schiet de stroomprijs omhoog
Lees hieronder een voorbeeld uit Belgiė. Geen idee of dat ook voor Nederland geldt, maar dat zal in dat geval natuurlijk niet lang op zich laten wachten
[..]
En die klimaatdebielen zijn daar met open ogen ingetrapt. SchitterendEen bulderend lachsalvo ontsnappend aan mijn zich verkneukelend goddelijk lichaam deed door het kantoor schallen
Klacht: nog steeds types die denken dat het milieu niet puur en alleen om het geld gaat
Dat is natuurlijk niet het hele verhaalquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo jammer dat er zoveel mensen zijn die er van genieten als anderen in hun portemonnee geraakt worden.
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel watquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelen
De early adopters kregen nog behoorlijk wat subsidie en konden tegen hetzeflde tarief terug leveren, dat is binnenkort afgelopen en levert een niet gebruikte kilowatt maar een paar centen op, daar gaat het verdien model
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want dat kan ook altijd met een elektrische auto. Dat komt altijd perfect uit met die beperkte actieradius.
Ja dan verdien je je 'investering' over 68 jaar terug ofzoquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
het is wachten op de huilers die te laat zijn ingestapt met de zonnepanelen
De early adopters kregen nog behoorlijk wat subsidie en konden tegen hetzeflde tarief terug leveren, dat is binnenkort afgelopen en levert een niet gebruikte kilowatt maar een paar centen op, daar gaat het verdien model
Ga jij maar lopenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:53 schreef fathank het volgende:
Genoeg alternatieven
Schooiers met een 5ehands plofkoets die haten op superieure electromobielen
Je hebt niet eens geld om je barrel vol te tanken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ga jij maar lopen
Ik tank binnen 5 minuten mijn bolide vol en scheur je wel voorbij
Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.
Jij, je hebt toch genoeg alternatieven?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Je hebt niet eens geld om je barrel vol te tanken.
Wie moet er nou lopen.
Dat opladen duurt zo lang dat je er inderdaad twee nodig hebt jaquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel wat
Ik rijd op 1 tank voor 6 tientjes naar Italie. Veel succes met je bagger-speelgoed auto, 10 stoppen en 5 uur ladenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:53 schreef fathank het volgende:
Genoeg alternatieven
Schooiers met een 5ehands plofkoets die haten op superieure electromobielen
Ja want die laden fantastisch op als ze 's nachts voor je deur staanquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schaf het salderen maar af, ik heb twee hongerige EVs voor de deur, die lusten altijd wel wat
Onzin. Ik moet soms een adres of 4 af per dag, verspreid over het land. Zo'n ding is dan totaal waardeloos.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:17 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zo beperkt is dat nou ook weer niet in een klein land als dat van ons.
Laden doe ik vaak gewoon overdagquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja want die laden fantastisch op als ze 's nachts voor je deur staan
Voor Ionity. Jazeker.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij, je hebt toch genoeg alternatieven?
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer, ik heb veel van IONITY gebruik gemaakt. Met deze tarieven wijk ik wel uit naar een SuperCharger of FastNed. Ben benieuwd of het MainGau tarief blijft gelden.
Misschien kan ik een laadpas afsluiten van VAG/ IONITY op onze Citigo iV voor een voordelig tarief en deze vervolgens voor de Tesla gebruiken.
Ik tank overigens 95% van de tijd thuis, heerlijk! Ik ben minder met range bezig dan met mijn vieze, oncomfortabele diesel.
Anno 2020 nog in een plof ottoo rijden!!!!
Tja. De meeste mensen zijn overdag onderweg met de auto en hebben hem 's nachts ongebruikt voor de deur staan. Maar dan laden de panelen dus nietquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Laden doe ik vaak gewoon overdag
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijdenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor Ionity. Jazeker.
Gewoon fastned pakken voor nood. Anders gewoon thuis of op de zaak volgooien. En de auto altijd 21 graden, nooit meer krabben.
Jij leeft nog in 1970 geloof ikquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik tank overigens 95% van de tijd thuis, heerlijk! Ik ben minder met range bezig dan met mijn vieze, oncomfortabele diesel.
Kwestie van tijd voor de MRB verhoogd wordtquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef herverwijderd het volgende:
Dit klinkt vrij logisch. Als in.. dat is inderdaad hoe dat soort dingen werken. Eerst lokken met aantrekkelijke voorwaarden, en daarna de voorwaarden veranderen. Dom als mensen dachten dat dat niet zou gebeuren.
nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's?
Ja kunst: je wordt gesubsidieerd door de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
Het ligt er dus aan hoe je een auto gebruikt en waar je kan laden. Tot nu toe voldoet deze auto in 99% van de gevallen. En dat terwijl ik honderden euros per maand bespaar want het is een lease auto.
Kan mij dat milieu verrotten man, ik wil comfort.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's?
Een elektrische auto stoot niet 'nul' uit. Je elektriciteit wordt echter elders opgewekt en in 93% vd gevallen gewoon door kolen of gascentrales in NL.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.
Cynisch en negatief... of gewoon ervaringen uit het verleden met garantie voor de toekomstquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:44 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die denken dat we er ooit op vooruit gaan![]()
Dat zijn diezelfde idioten die denken dat het goed was dat vrouwen ook gaan werken. Of dat het basisinkomen geweldig is. Of dat insert x goedkoper is.
De status quo blijft altijd behouden. Een ondernemer of overheid accepteert geen daling in inkomen of omzet. Het moet altijd blijven 'groeien'.
Hebben we meer geld te besteden? Dan gaan de prijzen gewoon omhoog. Hebben we een alternatief gevonden voor de melkkoe? Dan komt er een nieuwe belasting of wat dan ook.
No way dat onze overheid straks iedereen met een elektrische auto geen wegenbelasting laat betalen en de auto laat opladen tegen normale energietarieven. Dat scheelt ze miljarden paar jaar. Geen enkele ambtenaar die dat kan accepteren. Er komt altijd iets voor in de plaats.
Tering, wat ben ik cynisch en negatief geworden zeg. Maar ja, het blijkt elke keer zo realistisch genoeg dat ik niet anders kan.
Wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vieze handen met tanken, krabben als het koud is, herrie aan je kop
Ja, de stelling is dat ik genaaid word. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja kunst: je wordt gesubsidieerd door de belastingbetaler.
Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een elektrische auto stoot niet 'nul' uit. Je elektriciteit wordt echter elders opgewekt en in 93% vd gevallen gewoon door kolen of gascentrales in NL.
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijdenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor Ionity. Jazeker.
Gewoon fastned pakken voor nood. Anders gewoon thuis of op de zaak volgooien. En de auto altijd 21 graden, nooit meer krabben.
Ja dat ging per kilo toch?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor de MRB verhoogd wordt
Dan is het weer wachten op de volgende klimaat smoes.
Klopt, moet ook zeggen dat de Tesla minder vaak met stroom direct uit de zonnepanelen geladen wordt. Dit is in het weekend of als ik thuiswerk.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja. De meeste mensen zijn overdag onderweg met de auto en hebben hem 's nachts ongebruikt voor de deur staan. Maar dan laden de panelen dus niet
1980 belde.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik rijd op 1 tank voor 6 tientjes naar Italie. Veel succes met je bagger-speelgoed auto, 10 stoppen en 5 uur laden
Als er 1 ding is wat de overheid wél voor elkaar heeft gekregen is mensen zo ver krijgen dat ze denken dat auto's op brandstoffen meteen "vies" zijn, zie ook dit topic.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet het hele verhaalHet gaat vooral om dat links altijd met een vies lachje naar de 'vervuilende brandstofrijder' heeft gewezen en smalend stond te fistpumpen dat zij als morele alleengelijkhouder 'de goede keuze' hadden gemaakt, met hun belerende vingertje hen erop wijzend dat de brandstofrijder toch vooral dom en duurder uit was. Nu blijkt precies dat ze zich keihard in datzelfde wapperende vingertje hebben gesneden en dat rechts gewoon altijd gelijk heeft gehad: het gaat helemaal niet om het klimaat, het gaat gewoon om geld. En dat het klimaat niets anders is dan het zoveelste verdienmodel
Je vergelijkt appels met peren omdat je nergens de hoeveelheden vergelijktquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:34 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie.
Een dieselauto stoot in beide gevallen uit, bij de auto en bij het produceren van de diesel. Een elektrische auto alleen bij het produceren van de elektriciteit. En daar kunnen we meer aan doen dan bij de diesel productie.
Nul uitstoot?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.
Dit is natuurlijk je kop in het zand stekenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:34 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie.
Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof.quote:Een dieselauto stoot in beide gevallen uit, bij de auto en bij het produceren van de diesel. Een elektrische auto alleen bij het produceren van de elektriciteit. En daar kunnen we meer aan doen dan bij de diesel productie.
De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 30 km naar zijn werk. Voor alle dagelijkse ritjes is thuis opladen dus meer dan genoeg. Mocht je dan een keer naar de Ardennen willen rijden, want een andere reden kan ik niet bedenken om naar het zuiden te rijden, dan is incidenteel wat meer betalen ook geen groot probleem.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!
Je accu is leeg voor je weer thuis bent
Een paar honderd kilometer doe je gewoon op 1 lading.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijden
[..]
Ja dat ging per kilo toch?
1980 heeft wel gelijk.quote:
Ben benieuwd, want nu is dat niet meer zo, dus dat zullen we ook wel rap terug draaien.quote:
Rijd jij eens van Maastricht naar Amsterdam en terug. Voor je weer bij Eindhoven bent zit je met je pik in het grindquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Een paar honderd kilometer doe je gewoon op 1 lading.
Nee jou brandstof wordt niet geraffineerd met rendementsverlies, laat staan de inefficiėntie van je brandstofmotor die het grootste deel van je energie omzet in warmte ipv bewegingquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk je kop in het zand steken
[..]
Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof.
Verder neemt de capaciteit van je accu bij iedere lading af en is ze afhankelijk van de omgevingstemperatuur: hoe kouder, hoe minder capaciteit.
Bron?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren omdat je nergens de hoeveelheden vergelijktLaat me er dan ook maar een banaan in gooien: een elektrische auto produceert door zijn extra gewicht via zijn banden evenveel fijnstof als een normale auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Een elektromotor wordt niet warm? Echte technische wondermensen weer hierquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee jou brandstof wordt niet geraffineerd met rendementsverlies, laat staan de inefficiėntie van je brandstofmotor die het grootste deel van je energie omzet in warmte ipv beweging.
Inmiddels 12.000km gereden met de Model 3, ik ben MINDER tijd kwijt geweest met laden dan dat ik voorheen met tanken kwijt zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!
Je accu is leeg voor je weer thuis bent
Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekkequote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rijd jij eens van Maastricht naar Amsterdam en terug. Voor je weer bij Eindhoven bent zit je met je pik in het grind
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Bron?https://www.prinsautogas.(...)auto%20fijnstof.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.autoblog.nl/n(...)inder-fijnstof-87059Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik sta liever bij een kruispunt te wachten waar alleen maar elektrische auto's rijden dan waar diesel/benzine auto's rijden. De lokale uitstoot wordt er echt wel beter op.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk je kop in het zand steken
[..]
Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof.
Verder neemt de capaciteit van je accu bij iedere lading af en is ze afhankelijk van de omgevingstemperatuur: hoe kouder, hoe minder capaciteit.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een elektromotor wordt niet warm? Echte technische wondermensen weer hier
De ratio gewicht/energieopbrengst is gewoon veel groter bij een verbrandingsmotor. Daarom hebben ze ook gewonnen al een eeuw geleden.
Ah, ik vroeg me al af waar je bleef. Moeten de batterijen van je vd klimaat topic detector worden opgeladen?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 30 km naar zijn werk. Voor alle dagelijkse ritjes is thuis opladen dus meer dan genoeg. Mocht je dan een keer naar de Ardennen willen rijden, want een andere reden kan ik niet bedenken om naar het zuiden te rijden, dan is incidenteel wat meer betalen ook geen groot probleem.
Bovendien zijn er in NL verschillende steden die zoals Utrecht een vaste lage prijs gegarandeerd hebben voor de komende jaren. Om precies dit probleem te voorkomen en bewoners te stimuleren een elektrische auto aan te schaffen.
Voor een ontspannen dagje uit ja. Was dan maar liever met de trein gegaan. Zat scenario's waar je snel even brandstof nodig hebt en het niet uitkomt om uitgebreid te laden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekke
Ah de Ardennen, recent nog geweest, mooie omgeving. Ik had een eigen parkeerplaats bij ons huisje waar ik gratis kon laden, later nog een ander park bezocht waar dit ook het geval was.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al af waar je bleef. Moeten de batterijen van je vd klimaat topic detector worden opgeladen?
Als ik nu eens zeg dat ik 70 km van mijn werk woon? En dat ik met een benzine auto prima naar de Ardennen en terug kan rijden zonder te hoeven tanken? Dat ik onderweg overal benzine kan tanken en binnen 5 minuten weer lachend langs die aarzelend opladende Nikko voertuigjes rijd? Terwijl ze dus net zoveel moeten betalen?
Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het blijft, naast de afhankelijkheid van een paar bedrijven, nog altijd enorm bewerkelijk om full electrisch te rijden. Hybride is een veel slimmeren oplossing in mijn ogen. En ik verwacht ook de oplossing die het meest toekomstbestendig is.
Zullen we dan ook maar de vlag uithangen voor de nieuwe diesel die een stuk schoner is dan die nikko's?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:43 schreef fathank het volgende:
[..]
41% en de vlag gaat uit in plofland
https://www.autoblog.nl/n(...)otor-op-aarde-107350
https://www.press.bmwgrou(...)e-future?language=enquote:At this ultra-fast charging station, electrically powered research vehicles created as part of the project are able to demonstrate charging times of less than three minutes for the first 100 kilometres of range or 15 minutes for a full charge (10-80 % State of Charge (SOC)).
Omdat die niet overal met open ogen in trappen. Omdat ze wel nadenken in plaats van meteen de klimaatsprookjes van onze overheid en de thunbergjes als zoete koek te slikken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden.
Dan zijn er kerncentrales en waterstof fabrieken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:49 schreef Herkauwer het volgende:
Toch mooi deze discussies. Kunnen we hier een timer opzetten en over 10 jaar terugkijken? Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat.
Elektrisch rijden staat in de kinderschoenen en er worden mooie ontwikkelingen gedaan zoals het laden in een paar minuten en ook laden via inductie. En elektriciteit wordt vast ook veel schoner in de komende jaar.
[..]
https://www.press.bmwgrou(...)e-future?language=en
Dat is heel goed verklaarbaar want mensen die niet volledig electrisch rijden hoeven dat ook niet met cognitieve dissonantie te benaderen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden.
Zeker waar. Er zijn nog situaties waarbij ik meer range zou willen en nog sneller laden. Maar we zitten nog steeds in het begin van dit elektrische rijden tijdperk. Alle vertrouwen dat dit de komende jaren deze problemen minder groot worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Voor een ontspannen dagje uit ja. Was dan maar liever met de trein gegaan. Zat scenario's waar je snel even brandstof nodig hebt en het niet uitkomt om uitgebreid te laden.
Geweldig! Dan kan ik dus elektrisch blijven rijden of overstappen op een waterstof auto. Klinkt als een mooie toekomst.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan zijn er kerncentrales en waterstof fabrieken.
Ja totdat je roetfilter gaat regenereren. En succes met de restwaarde van je dieselquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar de vlag uithangen voor de nieuwe diesel die een stuk schoner is dan die nikko's?
Waterstofautos zijn ook gewoon electrisch.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:52 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geweldig! Dan kan ik dus elektrisch blijven rijden of overstappen op een waterstof auto. Klinkt als een mooie toekomst.
Je bedoelt diezelfde mensen die iedere verjaardag lopen te janken dat de benzine, gas, electra, mrb en BPM zo hoog zijn geworden. De boze witman, niets doen en lekker janken manquote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat die niet overal met open ogen in trappen. Omdat ze wel nadenken in plaats van meteen de klimaatsprookjes van onze overheid en de thunbergjes als zoete koek te slikken.
Ja uiteraard kan het zijn dat de techniek wel veel beter toepasbaar wordt. Even los van het hele accugebeuren en het enorme milieudilemma wat daarachter zit, zou je altijd de optie moeten inzien dat het interessant kan worden. Vooralsnog zijn de voorbeelden heel bewerkelijk (3 minuten opladen voor een op papier miezerige 100km rijden vinden we revolutionair) en is vanuit de huidige stand van zaken een hybride oplossing vele malen efficiėnter.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:49 schreef Herkauwer het volgende:
Toch mooi deze discussies. Kunnen we hier een timer opzetten en over 10 jaar terugkijken? Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat.
Elektrisch rijden staat in de kinderschoenen en er worden mooie ontwikkelingen gedaan zoals het laden in een paar minuten en ook laden via inductie. En elektriciteit wordt vast ook veel schoner in de komende jaar.
[..]
https://www.press.bmwgrou(...)e-future?language=en
Klopt, in principe een elektrische auto met stroomcentralequote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Waterstofautos zijn ook gewoon electrisch.
Hier op de zaak krijgen we een eigen waterstofstation. We hebben al 5 waterstofautos in het wagenpark.
Jammer van het beroerde rendement, het onderhoud, de TCO, het gebrek aan waterstof stations en de capaciteit van de stations.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klopt, in principe een elektrische auto met stroomcentrale
Eens, wij hebben ook een plugin hybride en ik zou het echt een aanwinst vinden als die auto een bereik zou hebben van 100km elektrisch. Dan is het volgens mij een ultieme combinatie voor nu.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja uiteraard kan het zijn dat de techniek wel veel beter toepasbaar wordt. Even los van het hele accugebeuren zou het dan interessant kunnen worden. Vooralsnog zijn de voorbeelden heel bewerkelijk (3 minuten opladen voor een op papier miezerige 100km rijden vinden we revolutionair) en is vanuit de huidige stand van zaken een hybride oplossing vele malen efficiėnter.
Ja, dit zijn mooie plaatjes, kan iemand hier nog diesel en benzine aan toe voegen?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jammer van het beroerde rendement, het onderhoud, de TCO, het gebrek aan waterstof stations en de capaciteit van de stations.
[ afbeelding ]
Welke auto heb je eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekke
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |