abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191074172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je weet dat de nieuwste diesels zelfs schoner zijn dat electrische auto's? :)
Kan mij dat milieu verrotten man, ik wil comfort.

Je denkt toch niet dat ik ooit weer in zo'n oud traag, trillend, fossiel hok ga stappen. Vieze handen met tanken, krabben als het koud is, herrie aan je kop :')

Zet maar een draaiende euro 6 diesel in je slaapkamer en doe vervolgens de ramen dicht. Succes!
pi_191074175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.
Een elektrische auto stoot niet 'nul' uit. Je elektriciteit wordt echter elders opgewekt en in 93% vd gevallen gewoon door kolen of gascentrales in NL.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:32:31 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191074177
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:44 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die denken dat we er ooit op vooruit gaan :')

Dat zijn diezelfde idioten die denken dat het goed was dat vrouwen ook gaan werken. Of dat het basisinkomen geweldig is. Of dat insert x goedkoper is.

De status quo blijft altijd behouden. Een ondernemer of overheid accepteert geen daling in inkomen of omzet. Het moet altijd blijven 'groeien'.

Hebben we meer geld te besteden? Dan gaan de prijzen gewoon omhoog. Hebben we een alternatief gevonden voor de melkkoe? Dan komt er een nieuwe belasting of wat dan ook.

No way dat onze overheid straks iedereen met een elektrische auto geen wegenbelasting laat betalen en de auto laat opladen tegen normale energietarieven. Dat scheelt ze miljarden paar jaar. Geen enkele ambtenaar die dat kan accepteren. Er komt altijd iets voor in de plaats.

Tering, wat ben ik cynisch en negatief geworden zeg. Maar ja, het blijkt elke keer zo realistisch genoeg dat ik niet anders kan.
Cynisch en negatief... of gewoon ervaringen uit het verleden met garantie voor de toekomst :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191074182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
Vieze handen met tanken, krabben als het koud is, herrie aan je kop :')
Wat? :') _O-
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:33:06 #55
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_191074187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja kunst: je wordt gesubsidieerd door de belastingbetaler.
Ja, de stelling is dat ik genaaid word. Daar ben ik het niet mee eens.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:34:40 #56
47047 Herkauwer
pi_191074198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een elektrische auto stoot niet 'nul' uit. Je elektriciteit wordt echter elders opgewekt en in 93% vd gevallen gewoon door kolen of gascentrales in NL.
Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie.

Een dieselauto stoot in beide gevallen uit, bij de auto en bij het produceren van de diesel. Een elektrische auto alleen bij het produceren van de elektriciteit. En daar kunnen we meer aan doen dan bij de diesel productie.
pi_191074205
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Voor Ionity. Jazeker.

Gewoon fastned pakken voor nood. Anders gewoon thuis of op de zaak volgooien. En de auto altijd 21 graden, nooit meer krabben.
Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijden :')
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kwestie van tijd voor de MRB verhoogd wordt :)
Dan is het weer wachten op de volgende klimaat smoes.
Ja dat ging per kilo toch? O-)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_191074206
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tja. De meeste mensen zijn overdag onderweg met de auto en hebben hem 's nachts ongebruikt voor de deur staan. Maar dan laden de panelen dus niet :')
Klopt, moet ook zeggen dat de Tesla minder vaak met stroom direct uit de zonnepanelen geladen wordt. Dit is in het weekend of als ik thuiswerk.

Bij de Citigo zal dat anders zijn gezien dit een tweede auto is die overdag eigenlijk altijd thuis staat :)
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:36:19 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191074216
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik rijd op 1 tank voor 6 tientjes naar Italie. Veel succes met je bagger-speelgoed auto, 10 stoppen en 5 uur laden :')
1980 belde.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:36:44 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191074221
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet het hele verhaal :) Het gaat vooral om dat links altijd met een vies lachje naar de 'vervuilende brandstofrijder' heeft gewezen en smalend stond te fistpumpen dat zij als morele alleengelijkhouder 'de goede keuze' hadden gemaakt, met hun belerende vingertje hen erop wijzend dat de brandstofrijder toch vooral dom en duurder uit was. Nu blijkt precies dat ze zich keihard in datzelfde wapperende vingertje hebben gesneden en dat rechts gewoon altijd gelijk heeft gehad: het gaat helemaal niet om het klimaat, het gaat gewoon om geld. En dat het klimaat niets anders is dan het zoveelste verdienmodel :)
Als er 1 ding is wat de overheid wél voor elkaar heeft gekregen is mensen zo ver krijgen dat ze denken dat auto's op brandstoffen meteen "vies" zijn, zie ook dit topic.
Alsof elektriciteit wordt opgewekt door elfjes met een windmolentje in de hand. Maar ze kunnen zich véél beter voelen met hun gesubsidieerde magnetron op wielen, die voor degenen die hem (mee) betalen, niet bereikbaar is. Goed hoor, terug naar de middeleeuwen deze mentaliteit :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191074227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Zeker dat mijn elektrische auto nul uitstoot. Dat het opwekken van elektriciteit uitstoot veroorzaakt is zeker waar, maar dat is een andere discussie.

Een dieselauto stoot in beide gevallen uit, bij de auto en bij het produceren van de diesel. Een elektrische auto alleen bij het produceren van de elektriciteit. En daar kunnen we meer aan doen dan bij de diesel productie.
Je vergelijkt appels met peren omdat je nergens de hoeveelheden vergelijkt :) Laat me er dan ook maar een banaan in gooien: een elektrische auto produceert door zijn extra gewicht via zijn banden evenveel fijnstof als een normale auto.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:37:43 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191074231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:31 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

nul uitstoot tegenover wel uitstoten? Hoe is dat schoner? En niet dat AD ding aanhalen want zij hebben de productie van diesel niet meegenomen.
Nul uitstoot?
Elektra wordt "verzonnen" in de accu en dan kun je rijden?
pi_191074233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk je kop in het zand steken _O-
quote:
Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof.
Verder neemt de capaciteit van je accu bij iedere lading af en is ze afhankelijk van de omgevingstemperatuur: hoe kouder, hoe minder capaciteit.
pi_191074234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!

Je accu is leeg voor je weer thuis bent :')
De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 30 km naar zijn werk. Voor alle dagelijkse ritjes is thuis opladen dus meer dan genoeg. Mocht je dan een keer naar de Ardennen willen rijden, want een andere reden kan ik niet bedenken om naar het zuiden te rijden, dan is incidenteel wat meer betalen ook geen groot probleem.

Bovendien zijn er in NL verschillende steden die zoals Utrecht een vaste lage prijs gegarandeerd hebben voor de komende jaren. Om precies dit probleem te voorkomen en bewoners te stimuleren een elektrische auto aan te schaffen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:38:12 #65
157922 fathank
pi_191074238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Want dat is ook zo handig als je een paar 100 km moet rijden :')
[..]

Een paar honderd kilometer doe je gewoon op 1 lading.
pi_191074240
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:36 schreef fathank het volgende:

[..]

1980 belde.
Toen reed je niet op 1 tank naar Italië hoor, snuggere :')
pi_191074243
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:36 schreef fathank het volgende:

[..]

1980 belde.
1980 heeft wel gelijk.

Maar jij hebt vast wel een fiets als alternatief voor je vakantie naar Italië.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39:17 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191074251
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ben benieuwd, want nu is dat niet meer zo, dus dat zullen we ook wel rap terug draaien.
En dan sta je daar met je sedannetje van 3000 kg _O-
pi_191074261
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Een paar honderd kilometer doe je gewoon op 1 lading.
Rijd jij eens van Maastricht naar Amsterdam en terug. Voor je weer bij Eindhoven bent zit je met je pik in het grind :)
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39:53 #70
157922 fathank
pi_191074263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Neh. Omdat de stroom na het opwekken omhoog getransformeerd wordt, dan getransporteerd, dan weer omlaag heb je 3 x rendementsverlies. Dat gebeurt niet bij brandstof.
Verder neemt de capaciteit van je accu bij iedere lading af en is ze afhankelijk van de omgevingstemperatuur: hoe kouder, hoe minder capaciteit.
Nee jou brandstof wordt niet geraffineerd met rendementsverlies, laat staan de inefficiëntie van je brandstofmotor die het grootste deel van je energie omzet in warmte ipv beweging :').
pi_191074273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren omdat je nergens de hoeveelheden vergelijkt :) Laat me er dan ook maar een banaan in gooien: een elektrische auto produceert door zijn extra gewicht via zijn banden evenveel fijnstof als een normale auto.
Bron?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_191074280
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee jou brandstof wordt niet geraffineerd met rendementsverlies, laat staan de inefficiëntie van je brandstofmotor die het grootste deel van je energie omzet in warmte ipv beweging :').
Een elektromotor wordt niet warm? Echte technische wondermensen weer hier :')

De ratio gewicht/energieopbrengst is gewoon veel groter bij een verbrandingsmotor. Daarom hebben ze ook gewonnen al een eeuw geleden.
pi_191074281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Rijd jij eens van het zuiden naar Utrecht en terug, gewoon een centrale plaats. Hyundai kona: maar liefST 395 kM acTIradieous! Einz!

Je accu is leeg voor je weer thuis bent :')
Inmiddels 12.000km gereden met de Model 3, ik ben MINDER tijd kwijt geweest met laden dan dat ik voorheen met tanken kwijt zou zijn geweest.

Zag de ploffers gisteren weer in de file staan bij de Tango om nog even "snel" te profiteren van "goedkoop" dinosap :').

Ook lachen om de taferelen te aanschouwen als het weer gaat vriezen, lekker met motor aan in de eigen uitlaatgassen de ramen krabben om vervolgens nog 15 min te vernikkelen in een ijskoude auto. manmanman :')
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:42:17 #74
157922 fathank
pi_191074296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Rijd jij eens van Maastricht naar Amsterdam en terug. Voor je weer bij Eindhoven bent zit je met je pik in het grind :)
Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekke :s)
pi_191074299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:40 schreef knoopie het volgende:

[..]

Bron?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.prinsautogas.(...)auto%20fijnstof.html

https://www.autoblog.nl/n(...)inder-fijnstof-87059
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:42:44 #76
47047 Herkauwer
pi_191074303
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik sta liever bij een kruispunt te wachten waar alleen maar elektrische auto's rijden dan waar diesel/benzine auto's rijden. De lokale uitstoot wordt er echt wel beter op.

Inderdaad keek ik alleen naar brandstof en niet naar banden, die heb je ook nog bij elektrische auto's.

Ik ben wel benieuwd naar de gehele cirkel van elektriciteit opwekken en transporteren versus diesel opwekken en transporteren. De onderzoeken die ik tot nu toe heb gelezen zijn altijd nog in het voordeel van elektriciteit. Het grote voordeel van elektriciteit is dat het naar nul tot heel weinig uitstoot kan groeien en dat kan met diesel niet.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:43:27 #77
157922 fathank
pi_191074314
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een elektromotor wordt niet warm? Echte technische wondermensen weer hier :')

De ratio gewicht/energieopbrengst is gewoon veel groter bij een verbrandingsmotor. Daarom hebben ze ook gewonnen al een eeuw geleden.
_O-

41% en de vlag gaat uit in plofland :')

https://www.autoblog.nl/n(...)otor-op-aarde-107350
pi_191074319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:37 schreef knoopie het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander rijdt niet meer dan 30 km naar zijn werk. Voor alle dagelijkse ritjes is thuis opladen dus meer dan genoeg. Mocht je dan een keer naar de Ardennen willen rijden, want een andere reden kan ik niet bedenken om naar het zuiden te rijden, dan is incidenteel wat meer betalen ook geen groot probleem.

Bovendien zijn er in NL verschillende steden die zoals Utrecht een vaste lage prijs gegarandeerd hebben voor de komende jaren. Om precies dit probleem te voorkomen en bewoners te stimuleren een elektrische auto aan te schaffen.
Ah, ik vroeg me al af waar je bleef. Moeten de batterijen van je vd klimaat topic detector worden opgeladen?

Als ik nu eens zeg dat ik 70 km van mijn werk woon? En dat ik met een benzine auto prima naar de Ardennen en terug kan rijden zonder te hoeven tanken? Dat ik onderweg overal benzine kan tanken en binnen 5 minuten weer lachend langs die aarzelend opladende Nikko voertuigjes rijd? Terwijl ze dus net zoveel moeten betalen? :)
pi_191074363
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Als ik naar Maastricht ga blijf ik doorgaans langer dan 5 minuten en laad ik ter plekke :s)
Voor een ontspannen dagje uit ja. Was dan maar liever met de trein gegaan. Zat scenario's waar je snel even brandstof nodig hebt en het niet uitkomt om uitgebreid te laden.
pi_191074364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me al af waar je bleef. Moeten de batterijen van je vd klimaat topic detector worden opgeladen?

Als ik nu eens zeg dat ik 70 km van mijn werk woon? En dat ik met een benzine auto prima naar de Ardennen en terug kan rijden zonder te hoeven tanken? Dat ik onderweg overal benzine kan tanken en binnen 5 minuten weer lachend langs die aarzelend opladende Nikko voertuigjes rijd? Terwijl ze dus net zoveel moeten betalen? :)
Ah de Ardennen, recent nog geweest, mooie omgeving. Ik had een eigen parkeerplaats bij ons huisje waar ik gratis kon laden, later nog een ander park bezocht waar dit ook het geval was.

1300km gereden voor 16 euro :D _O- _O_
pi_191074369
Het blijft, naast de afhankelijkheid van een paar bedrijven, nog altijd enorm bewerkelijk om full electrisch te rijden. Lang laden noemen we snel laden om een paar honderd km (dat is wel wat verbeterd laatste jaren) te kunnen rijden.

Hybride is een veel slimmere oplossing in mijn ogen. En ik verwacht ook de oplossing die het meest toekomstbestendig is. Zeker als je een hybride systeem zou nemen met gas en waterstof die zichzelf dus van electriciteit voorziet. Niet dat laad-gehannes dus

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:49:35 ]
pi_191074380
Elektrische vogeltjesdans _O_
Ook in moeilijke tijden.
pi_191074382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het blijft, naast de afhankelijkheid van een paar bedrijven, nog altijd enorm bewerkelijk om full electrisch te rijden. Hybride is een veel slimmeren oplossing in mijn ogen. En ik verwacht ook de oplossing die het meest toekomstbestendig is.
Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden.
pi_191074383
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:43 schreef fathank het volgende:

[..]

_O-

41% en de vlag gaat uit in plofland :')

https://www.autoblog.nl/n(...)otor-op-aarde-107350
Zullen we dan ook maar de vlag uithangen voor de nieuwe diesel die een stuk schoner is dan die nikko's?
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:49:57 #85
47047 Herkauwer
pi_191074392
Toch mooi deze discussies. Kunnen we hier een timer opzetten en over 10 jaar terugkijken? Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat.

Elektrisch rijden staat in de kinderschoenen en er worden mooie ontwikkelingen gedaan zoals het laden in een paar minuten en ook laden via inductie. En elektriciteit wordt vast ook veel schoner in de komende jaar.

quote:
At this ultra-fast charging station, electrically powered research vehicles created as part of the project are able to demonstrate charging times of less than three minutes for the first 100 kilometres of range or 15 minutes for a full charge (10-80 % State of Charge (SOC)).
https://www.press.bmwgrou(...)e-future?language=en
pi_191074399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Grappig genoeg komen dit soort opmerkingen altijd van mensen die zelf geen EV rijden.
Omdat die niet overal met open ogen in trappen. Omdat ze wel nadenken in plaats van meteen de klimaatsprookjes van onze overheid en de thunbergjes als zoete koek te slikken.
pi_191074404
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:49 schreef Herkauwer het volgende:
Toch mooi deze discussies. Kunnen we hier een timer opzetten en over 10 jaar terugkijken? Ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat.

Elektrisch rijden staat in de kinderschoenen en er worden mooie ontwikkelingen gedaan zoals het laden in een paar minuten en ook laden via inductie. En elektriciteit wordt vast ook veel schoner in de komende jaar.
[..]

Dan zijn er kerncentrales en waterstof fabrieken.
pi_191074409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is heel goed verklaarbaar want mensen die niet volledig electrisch rijden hoeven dat ook niet met cognitieve dissonantie te benaderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:51:31 ]
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:51:43 #89
47047 Herkauwer
pi_191074413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Voor een ontspannen dagje uit ja. Was dan maar liever met de trein gegaan. Zat scenario's waar je snel even brandstof nodig hebt en het niet uitkomt om uitgebreid te laden.
Zeker waar. Er zijn nog situaties waarbij ik meer range zou willen en nog sneller laden. Maar we zitten nog steeds in het begin van dit elektrische rijden tijdperk. Alle vertrouwen dat dit de komende jaren deze problemen minder groot worden.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:52:31 #90
47047 Herkauwer
pi_191074420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan zijn er kerncentrales en waterstof fabrieken.
Geweldig! Dan kan ik dus elektrisch blijven rijden of overstappen op een waterstof auto. Klinkt als een mooie toekomst.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:52:39 #91
157922 fathank
pi_191074422
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zullen we dan ook maar de vlag uithangen voor de nieuwe diesel die een stuk schoner is dan die nikko's?
Ja totdat je roetfilter gaat regenereren. En succes met de restwaarde van je diesel _O-.

Fincieel de domste keus die je kunt maken. En daar begon het topic mee.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:53:52 #92
157922 fathank
pi_191074433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:52 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Geweldig! Dan kan ik dus elektrisch blijven rijden of overstappen op een waterstof auto. Klinkt als een mooie toekomst.
Waterstofautos zijn ook gewoon electrisch.

Hier op de zaak krijgen we een eigen waterstofstation. We hebben al 5 waterstofautos in het wagenpark.
pi_191074443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat die niet overal met open ogen in trappen. Omdat ze wel nadenken in plaats van meteen de klimaatsprookjes van onze overheid en de thunbergjes als zoete koek te slikken.
Je bedoelt diezelfde mensen die iedere verjaardag lopen te janken dat de benzine, gas, electra, mrb en BPM zo hoog zijn geworden. De boze witman, niets doen en lekker janken man :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 17-01-2020 17:01:22 ]
pi_191074453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:49 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ja uiteraard kan het zijn dat de techniek wel veel beter toepasbaar wordt. Even los van het hele accugebeuren en het enorme milieudilemma wat daarachter zit, zou je altijd de optie moeten inzien dat het interessant kan worden. Vooralsnog zijn de voorbeelden heel bewerkelijk (3 minuten opladen voor een op papier miezerige 100km rijden vinden we revolutionair) en is vanuit de huidige stand van zaken een hybride oplossing vele malen efficiënter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2020 16:56:12 ]
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55:32 #95
47047 Herkauwer
pi_191074463
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Waterstofautos zijn ook gewoon electrisch.

Hier op de zaak krijgen we een eigen waterstofstation. We hebben al 5 waterstofautos in het wagenpark.
Klopt, in principe een elektrische auto met stroomcentrale :P
pi_191074487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Klopt, in principe een elektrische auto met stroomcentrale :P
Jammer van het beroerde rendement, het onderhoud, de TCO, het gebrek aan waterstof stations en de capaciteit van de stations.

vrijdag 17 januari 2020 @ 16:57:26 #97
47047 Herkauwer
pi_191074490
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja uiteraard kan het zijn dat de techniek wel veel beter toepasbaar wordt. Even los van het hele accugebeuren zou het dan interessant kunnen worden. Vooralsnog zijn de voorbeelden heel bewerkelijk (3 minuten opladen voor een op papier miezerige 100km rijden vinden we revolutionair) en is vanuit de huidige stand van zaken een hybride oplossing vele malen efficiënter.
Eens, wij hebben ook een plugin hybride en ik zou het echt een aanwinst vinden als die auto een bereik zou hebben van 100km elektrisch. Dan is het volgens mij een ultieme combinatie voor nu.

Aan de andere kant, ik red het nu ook met de beperking van een volledige EV.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:58:05 #98
47047 Herkauwer
pi_191074497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jammer van het beroerde rendement, het onderhoud, de TCO, het gebrek aan waterstof stations en de capaciteit van de stations.
[ afbeelding ]
Ja, dit zijn mooie plaatjes, kan iemand hier nog diesel en benzine aan toe voegen?
  vrijdag 17 januari 2020 @ 17:28:22 #99
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_191074780
GTWV!
pi_191074785
Daarnaast nemen euro 6 diesels meer fijnstof dan ze uitstoten, ofterwel, ze zuiveren de fijnstof uit de lucht. Tijd dat diesels wegenbelastingvrij worden (euro 6 en evt hoger).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')