quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaatquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
Als je thuis gaat laden?quote:Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat![]()
Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?quote:Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je thuis gaat laden?
Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh?
Dure stroom, ze zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Hey, weet je wat.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je thuis gaat laden?
Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Geef die zwakke commies nou geen ideeënquote:Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hey, weet je wat.
We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels.
Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen.
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?
huichel de huichel
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.
Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hey, weet je wat.
We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels.
Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen.
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kostenquote:Op zondag 19 januari 2020 15:55 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.
Dit idd, als je je benzine zelf moet betalen ben je behoorlijk van t padje als je langs de snelweg 12 cent per liter extra gaat betalen.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.
Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Gratis elektriciteit voor je auto en dan thuis een accu die je laadt met die gratis stroom uit je auto...quote:Op zondag 19 januari 2020 15:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kosten
En dat de verbrandingsmotor van Mercedes is uitgevonden om op waterstof te rijden is mij niet bekend.
Zou wel een mooie combinatie kunnen zijn. Gratis/zeer goedkope energie en waterstof motoren.
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief.
Dat zijn gewoon dealers die de auto in 2019 hebben geregistreerd, zodat de auto de komende jaren nog in de 4% bijtelling valt. Niks opmerkelijks aan, dat gebeurde bij elke overgang naar een ander bijtellingspercentage de afgelopen jaren. Die auto's moeten gewoon nog verkocht worden, daar blijven ze echt niet mee zitten.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zijn 49 Tesla Model 3's die in december 2019 op kenteken zijn gezet. en dat waren er in die maand 3264. Dan is 49 wel opmerkelijk. Dit zijn mensen die er een slaatje uit wilde slaan maar merken nu dat ze ermee blijven zitten.
En er boven, zelfde artikelquote:Op zondag 19 januari 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch is het opmerkelijk. er zijn namelijk auto's die onder de nieuwprijs te koop staan.
https://www.autoweek.nl/a(...)ikte-teslas-model-3/
Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat![]()
Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).quote:Op zondag 19 januari 2020 17:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.
Kon ik thuis maar benzine tanken voor de prijs van elektriciteit.
Normaal zie ik enkel problemen, in dit geval zag ik een hele simpele oplossing.
Werken is een ziekte.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
Roven is een gave ik w8 met grote ballen in de Rotterdamse havenquote:
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.quote:Op zondag 19 januari 2020 16:20 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.
De keuze voor "slimme oriëntatie van de ramen" is zeer beperkt natuurlijk. Je kunt je daar op richten bij de zoektocht naar een huis, maar dan wordt de vijver om in te vissen wel behoorlijk kleiner (zowel bestaande als nieuwbouw). En dan moet het huis ook nog eens naar je smaak zijn en binnen je budgettaire mogelijkheden vallen. Dan wordt de keuze wel heel beperkt. Het is ook niet iets dat je kunt aanpassen aan je bestaande woning. Alleen als je zelf een huis bouwt kun je dit doen, maar de groep die dit kan is extreem klein.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Slimme oriëntatie van de ramen. Optimaal gebruik van de zon om op te warmen, maar alleen in het seizoen dat het nodig is. Zonnepanelen heb ik er maar een paar. Net genoeg voor eigen gebruik.het zonnepaneel is trouwens ook al een jaar of veertig oud, dus daar zou ik ook niet per sé van early adaptor willen spreken.
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.quote:Dat zien we wel weer als het zo ver is. Zeer waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zo ver is, en tot die tijd kan ik nog heel veel energie en kosten sparen.
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.
BNW is verderop.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.
Meer niet.
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |