abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191101869
het zijn 49 Tesla Model 3's die in december 2019 op kenteken zijn gezet. en dat waren er in die maand 3264. Dan is 49 wel opmerkelijk. Dit zijn mensen die er een slaatje uit wilde slaan maar merken nu dat ze ermee blijven zitten.

In totaal staan er 4136 elektrische auto's uit 2019 te koop, allen met 1-200 km op de teller. onder het motto 'tweedehands', zodat je van de regelgeving van 2019 kunt profiteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_191101976
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.

Probleem opgelost.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat :')

Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
  zondag 19 januari 2020 @ 15:45:14 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191102367
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[..]

Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
Als je thuis gaat laden?
Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191102422
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je thuis gaat laden?
Dure stroom, ze zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?

huichel de huichel
  zondag 19 januari 2020 @ 15:51:20 #255
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_191102468
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je thuis gaat laden?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Hey, weet je wat.
We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels.
Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen. *O*
pi_191102495
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hey, weet je wat.
Geef die zwakke commies nou geen ideeën
  zondag 19 januari 2020 @ 15:54:20 #257
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_191102511
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?

huichel de huichel
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.

Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_191102534
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.

Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.
  zondag 19 januari 2020 @ 15:56:33 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191102541
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hey, weet je wat.
Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk.

In beide gevallen hoef je niets meer te doen dan de auto inpluggen, het is niet alsof je voor die stroom thuis op een hometrainer moet gaan zitten fietsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 19 januari 2020 @ 15:58:03 #260
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_191102564
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kosten

En dat de verbrandingsmotor van Mercedes is uitgevonden om op waterstof te rijden is mij niet bekend.

Zou wel een mooie combinatie kunnen zijn. Gratis/zeer goedkope energie en waterstof motoren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 19 januari 2020 @ 15:59:06 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191102579
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dit idd, als je je benzine zelf moet betalen ben je behoorlijk van t padje als je langs de snelweg 12 cent per liter extra gaat betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 19 januari 2020 @ 16:00:25 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191102599
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kosten

En dat de verbrandingsmotor van Mercedes is uitgevonden om op waterstof te rijden is mij niet bekend.

Zou wel een mooie combinatie kunnen zijn. Gratis/zeer goedkope energie en waterstof motoren.
Gratis elektriciteit voor je auto en dan thuis een accu die je laadt met die gratis stroom uit je auto... :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191102911
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief.
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.
pi_191102995
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zijn 49 Tesla Model 3's die in december 2019 op kenteken zijn gezet. en dat waren er in die maand 3264. Dan is 49 wel opmerkelijk. Dit zijn mensen die er een slaatje uit wilde slaan maar merken nu dat ze ermee blijven zitten.
Dat zijn gewoon dealers die de auto in 2019 hebben geregistreerd, zodat de auto de komende jaren nog in de 4% bijtelling valt. Niks opmerkelijks aan, dat gebeurde bij elke overgang naar een ander bijtellingspercentage de afgelopen jaren. Die auto's moeten gewoon nog verkocht worden, daar blijven ze echt niet mee zitten.
pi_191103393
toch is het opmerkelijk. er zijn namelijk auto's die onder de nieuwprijs te koop staan.
https://www.autoweek.nl/a(...)ikte-teslas-model-3/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_191103599
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch is het opmerkelijk. er zijn namelijk auto's die onder de nieuwprijs te koop staan.
https://www.autoweek.nl/a(...)ikte-teslas-model-3/
En er boven, zelfde artikel
  zondag 19 januari 2020 @ 17:37:10 #267
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_191104031
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[..]

Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.

Kon ik thuis maar benzine tanken voor de prijs van elektriciteit.

Normaal zie ik enkel problemen, in dit geval zag ik een hele simpele oplossing.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_191104173
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:37 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.

Kon ik thuis maar benzine tanken voor de prijs van elektriciteit.

Normaal zie ik enkel problemen, in dit geval zag ik een hele simpele oplossing.
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
  zondag 19 januari 2020 @ 17:46:53 #269
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_191104209
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
Werken is een ziekte. o|O
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_191104306
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:46 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Werken is een ziekte. o|O
Roven is een gave ik w8 met grote ballen in de Rotterdamse haven
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191104577
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.
  zondag 19 januari 2020 @ 18:14:41 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191104582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:49 schreef knoopie het volgende:

[..]

Slimme oriëntatie van de ramen. Optimaal gebruik van de zon om op te warmen, maar alleen in het seizoen dat het nodig is. Zonnepanelen heb ik er maar een paar. Net genoeg voor eigen gebruik.het zonnepaneel is trouwens ook al een jaar of veertig oud, dus daar zou ik ook niet per sé van early adaptor willen spreken.
De keuze voor "slimme oriëntatie van de ramen" is zeer beperkt natuurlijk. Je kunt je daar op richten bij de zoektocht naar een huis, maar dan wordt de vijver om in te vissen wel behoorlijk kleiner (zowel bestaande als nieuwbouw). En dan moet het huis ook nog eens naar je smaak zijn en binnen je budgettaire mogelijkheden vallen. Dan wordt de keuze wel heel beperkt. Het is ook niet iets dat je kunt aanpassen aan je bestaande woning. Alleen als je zelf een huis bouwt kun je dit doen, maar de groep die dit kan is extreem klein.

quote:
Dat zien we wel weer als het zo ver is. Zeer waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zo ver is, en tot die tijd kan ik nog heel veel energie en kosten sparen.
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.
pi_191104616
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.

Meer niet.
pi_191104641
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.

Meer niet.
BNW is verderop.
pi_191104654
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')