Ja, hij vertelt dat verhaal nog steeds met een hoop plezier.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
4 x 150 = 6eehhh![]()
![]()
Ik begrijp meteen waarom jij zo goed weet wat je vader toen verdiende
quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In een maand zit ongeveer 13/12 week.
Klopt wel.quote:
Had je het dan wel geaccepteerd, als ik van week naar jaar en daarna naar maand gerekend had?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In een maand zit ongeveer 13/12 week.
Ik tankte altijd bij een pomp die ik tegenkwam, behalve op de snelweg, en er zit geen tinq of andere goedkoper merk bij mij in de buurt. Dat is een klein nadeel van dit dorp. Op alle uitvalswegen zitten reguliere benzinestations. Daarnaast heb ik gewoon gezocht op de dieselprijs en deze prijs kwam naar voren.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schadelijke diesel reed je, en nooit de moeite genomen om bij de Tinq ofzo te tanken? Je rekent het duurdere dieseltarief en wel het goedkoopste kW/h tarief.
Ik rijd 1 op 23 en tank voor 1,40 de liter. Daarnaast kost een elektrische auto een smak geld meer in aanschaf.
Wat voor diesel reed je dan? Ik vind 1/18 niet echt zuinig voor een diesel namelijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik tankte altijd bij een pomp die ik tegenkwam, behalve op de snelweg, en er zit geen tinq of andere goedkoper merk bij mij in de buurt. Dat is een klein nadeel van dit dorp. Op alle uitvalswegen zitten reguliere benzinestations. Daarnaast heb ik gewoon gezocht op de dieselprijs en deze prijs kwam naar voren.
De prijs per kWh is exact de prijs die ik nu laad. Want ik laad thuis. Gemiddeld genomen laad ik 90% thuis en snelladen doe ik niet.
Wat? Je kunt gewoon niet rekenen, pipo.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had je het dan wel geaccepteerd, als ik van week naar jaar en daarna naar maand gerekend had?
Terwijl het al meer dan duidelijk was dat de compagnon een beetje dommig deed?![]()
ow jij denkt dat ik denk dat een maand uit alleen vier hele weken bestaatquote:Op zaterdag 18 januari 2020 17:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat? Je kunt gewoon niet rekenen, pipo.
Het was een Citroën C4 Grand Picasso automaat (5 jaar oud) met een 1.6 hdi diesel. Dit was een 7 zitter, niet mijn keuze maar was over en heb ik tijdelijk gereden tot mijn nieuwe auto was geleverd.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 16:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat voor diesel reed je dan? Ik vind 1/18 niet echt zuinig voor een diesel namelijk.
Ik zit te twijfelen over mijn volgende auto. Gezinsuitbreiding op komst, en ik rijd ongeveer 35k per jaar. Maar nog geen idee wat het gaat worden.
Dat is precies wat ik zei pipo, maar je corrigeerde je fout snel en nu doe je alsof ik die fout maaktequote:Op zaterdag 18 januari 2020 18:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow jij denkt dat ik denk dat een maand uit alleen vier hele weken bestaat![]()
En verder heb je geen enkel reactie op de postings van Leandra![]()
En zelfs al zou een maand uit 28 dagen bestaan. Zelfs dan krijgt de vader als antwoord nee maar heeft de baas niet door dat hij vader geeft wat vader wil.![]()
En het wordt erger, vader krijgt zelfs nog meer dan waar hij om vroeg![]()
En baas zei zelfs nee![]()
vogeltjesdans![]()
Ik corrigeerde niksquote:Op zaterdag 18 januari 2020 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zei pipo, maar je corrigeerde je fout snel en nu doe je alsof ik die fout maakte
En dan nog even een andere user erbij betrekken om je gelijk proberen te halen
Hoe draagt dit verhaal bij aan de ontmanteling van de Westerse wereld?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:35 schreef switchboy het volgende:
Tja, hier kon je op wachten. Electriciteit komt niet zomaar uit de lucht vallen. En de infrastructuur moet een keer worden terugverdient. Dit verklaar dat het per kW/h 4x zo duur is als thuis.
....
Bottom line:
Zo doom en gloom is de toekomst helemaal niet. We zitten straks met een max CO2 van 600~700ppm er lekker warmpjes bij. En we hoeven echt niet terug naar de 18de eeuw wat energieconsumptie betreft
Klimaat drammers willen minder minder. Terwijl ze anders anders moeten drammen. Ze gooien 150 jaar infrastructuur weg. Terwijl je die prima met een paar tweaks kan blijven gebruiken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 21:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoe draagt dit verhaal bij aan de ontmanteling van de Westerse wereld?
Dat deed je wel, je probeert het alleen subtiel te ontwijkenquote:Op zaterdag 18 januari 2020 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik corrigeerde niks
Gewoon typisch dat je lastige postings negeert
quote:Op zondag 19 januari 2020 09:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat deed je wel, je probeert het alleen subtiel te ontwijken
Je kunt lullen wat je wilt, maar je zat fout met je 'in een maand gaan vier weken'. En nu proberen je er met slap gelul onderuit te pratenquote:Op zondag 19 januari 2020 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]![]()
Dus jij quote een posting van uren oud, leest de posting niet, reageert op de originele inhoud die binnen korte tijd aangepast zou zijn
![]()
En dit om die paar domme postings van je goed te praten?![]()
Ik kan me eigenlijk al niet voorstellen dat er iemand in Nederland is die denkt dat een maand precies uit vier weken bestaatquote:Op zondag 19 januari 2020 11:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wilt, maar je zat fout met je 'in een maand gaan vier weken'. En nu proberen je er met slap gelul onderuit te praten
Februari bestaat in ongeveer 75% van de gevallen uit 4 weken.quote:Op zondag 19 januari 2020 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk al niet voorstellen dat er iemand in Nederland is die denkt dat een maand precies uit vier weken bestaat
En die tekst staat er nog steeds. Daarnet gaf je aan dat ik het aangepast zou hebben![]()
Ben er klaar mee. Dom gelul
Ja ok. Had in meervoud (maanden) moeten praten.quote:Op zondag 19 januari 2020 11:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Februari bestaat in ongeveer 75% van de gevallen uit 4 weken.
Ja. Jij.quote:Op zondag 19 januari 2020 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja ok. Had in meervoud (maanden) moeten praten.
Denk jij dat er Nederlanders zijn die denken dat alle twaalf de maanden bestaan uit precies 4 weken?
Ik denk dat er een ander systeem komt.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
over 5 jaar is de subsidieregeling klaar en betalen de eigenaren van elektrische auto's eerst een jaar 25% over de normale wegenbelasting en het jaar daarna 100% wegenbelasting. En die kutauto's zijn zwaar, een testlade van nummer 3 zit op 1600kg-1800 kg. tegen die tijd zal dat 100 euro per maand wegenbelasting zijn.
49 stuks is natuurlijk niets op de ~45.000 elektrische auto's die er verkocht zijn vorig jaar.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
open deur; autorijden zal hoe dan ook duurder worden. je ziet nu al dat provinciale opcenten werkelijk omhoog schieten.
ik betwijfel of het gebruik van de elektrische auto de komende jaren veel zal toenemen. het was slechts december 2019 waarin een record gehaald werd, dat is te verklaren omdat de bijtelling omhoog is gegaan.
Nu al staan er 49 van die Tesla model 3's te koop, die december 2019 zijn afgeleverd, met 1 tot 210 km op de teller![]()
Kilometerheffing ingewikkeld? We hadden in 2009 al de techniek om dat in te voeren, is puur een politieke keuze geweest om dat toen niet te doen.quote:kilometerheffing zie ik niet gebeuren, zo'n operatie is te ingewikkeld, kostbaar en onzeker. dat kan alleen maar als extra accijns aan de brandstofprijs en er is al het kwartje van kok.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Catkiller het volgende:
Ja nou, dan ga je gewoon thuis laden he.
Probleem opgelost.
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaatquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik zie het issue niet echt.
Als je thuis gaat laden?quote:Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat![]()
Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?quote:Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je thuis gaat laden?
Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh?
Dure stroom, ze zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Hey, weet je wat.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je thuis gaat laden?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Geef die zwakke commies nou geen ideeënquote:Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hey, weet je wat.
We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels.
Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen.
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus het is een positieve factor dat je reikwijdte en bewegingsvrijheid wordt beperkt tot de helft van de totale afstandscapaciteit van je electrische auto, zonder financieel verkracht te worden?
huichel de huichel
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.
Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hey, weet je wat.
We maken alle groente en fruit 10 keer zo duur in de winkels.
Niks aan de hand, want je kunt het ook thuis verbouwen.
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kostenquote:Op zondag 19 januari 2020 15:55 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
is gewoon corporatieve uitbuiting van iets wat gratis moet zijn. Mercedes' verbrandingsmotor was uitgevonden om op waterstof te rijden.
Dit idd, als je je benzine zelf moet betalen ben je behoorlijk van t padje als je langs de snelweg 12 cent per liter extra gaat betalen.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.
Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Gratis elektriciteit voor je auto en dan thuis een accu die je laadt met die gratis stroom uit je auto...quote:Op zondag 19 januari 2020 15:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik kan je niet volgen! Waarom moet elektriciteit gratis zijn, ik zie dat wel gebeuren als we genoeg kunnen produceren zonder al te veel kosten
En dat de verbrandingsmotor van Mercedes is uitgevonden om op waterstof te rijden is mij niet bekend.
Zou wel een mooie combinatie kunnen zijn. Gratis/zeer goedkope energie en waterstof motoren.
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief.
Dat zijn gewoon dealers die de auto in 2019 hebben geregistreerd, zodat de auto de komende jaren nog in de 4% bijtelling valt. Niks opmerkelijks aan, dat gebeurde bij elke overgang naar een ander bijtellingspercentage de afgelopen jaren. Die auto's moeten gewoon nog verkocht worden, daar blijven ze echt niet mee zitten.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zijn 49 Tesla Model 3's die in december 2019 op kenteken zijn gezet. en dat waren er in die maand 3264. Dan is 49 wel opmerkelijk. Dit zijn mensen die er een slaatje uit wilde slaan maar merken nu dat ze ermee blijven zitten.
En er boven, zelfde artikelquote:Op zondag 19 januari 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch is het opmerkelijk. er zijn namelijk auto's die onder de nieuwprijs te koop staan.
https://www.autoweek.nl/a(...)ikte-teslas-model-3/
Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
De issue is dat opladen van 8 naar 60 euro gaat![]()
Of zijn jullie gewoon latente sadomasochisten die het fijn vinden om geraped te worden?
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).quote:Op zondag 19 januari 2020 17:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ondertussen zijn de mensen die "geraped" worden mensen die genoeg geld hebben om nu al elektrisch te rijden en die zich kapot lachen dat de overheid daar sponsor van is maar zodra het fors meer gaat kosten om onderweg te laden dan zijn ze ineens zielig.
Kon ik thuis maar benzine tanken voor de prijs van elektriciteit.
Normaal zie ik enkel problemen, in dit geval zag ik een hele simpele oplossing.
Werken is een ziekte.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
Roven is een gave ik w8 met grote ballen in de Rotterdamse havenquote:
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.quote:Op zondag 19 januari 2020 16:20 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig. Het wordt veel eenvoudiger, de energiebelasting zal gewoon gaan stijgen om de brandstofaccijns te compenseren. En dat is dubbel kassa, waar daar betaalt niet alleen de automobilist aan mee.
De keuze voor "slimme oriëntatie van de ramen" is zeer beperkt natuurlijk. Je kunt je daar op richten bij de zoektocht naar een huis, maar dan wordt de vijver om in te vissen wel behoorlijk kleiner (zowel bestaande als nieuwbouw). En dan moet het huis ook nog eens naar je smaak zijn en binnen je budgettaire mogelijkheden vallen. Dan wordt de keuze wel heel beperkt. Het is ook niet iets dat je kunt aanpassen aan je bestaande woning. Alleen als je zelf een huis bouwt kun je dit doen, maar de groep die dit kan is extreem klein.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Slimme oriëntatie van de ramen. Optimaal gebruik van de zon om op te warmen, maar alleen in het seizoen dat het nodig is. Zonnepanelen heb ik er maar een paar. Net genoeg voor eigen gebruik.het zonnepaneel is trouwens ook al een jaar of veertig oud, dus daar zou ik ook niet per sé van early adaptor willen spreken.
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.quote:Dat zien we wel weer als het zo ver is. Zeer waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat het zo ver is, en tot die tijd kan ik nog heel veel energie en kosten sparen.
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er komt kilometerheffing mét uiteindelijk spitsheffing. Daar durf ik wel een kratje op te zetten.
BNW is verderop.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.
Meer niet.
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf: dat is mooi, leuk meegenomen voor nu en wellicht de komende jaren. Echter geeft nu energiezuinig wonen je geen enkel voordeel op het moment dat energie opeens heel duur wordt i.v.m. elektrisch rijden, en men die kosten ook gaat verhalen op de energiezuinige burger. Terwijl het volgens jou wel belangrijk is om nu al te doen als oplossing voor een explosief stijgende energieprijs.
Gelukkig is het een gezonde hekelquote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
Hoe werkt dat, een ex castraat? Lijmen ze de ballen er dan weer aan?quote:Op zondag 19 januari 2020 18:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat een gezeur met thuis betaal je toch ook geen 79ct per KWH,
Als je thuis eten maakt is ook 10x zo goedkoop dan in een restaurant.
Een flesje water op een festival kost 5,- thuis 1 cent.
Daar heeft het mee te maken.
Je bent niet verplicht om bij een dure laadpaal te gaan laden, je kan dat ook prima thuis doen of ergens anders.
Tanken is langs de snelweg ook duurder.
Tesla model S jankers, goedkoper rijden dan een Fiat Panda, en nu nog zeuren. Ik wist wel dat het ex castraten zijn die daarin rijden.
Siliconen.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe werkt dat, een ex castraat? Lijmen ze de ballen er dan weer aan?
2020 maakt grote stappen merk ik al.quote:
Jij denkt dat je dan niet zwaarder belast gaat worden t.o.v. anderen met een minder energiezuinig huis vanwege de voordelen van jouw energiezuinige huis? Ik refereer nogmaals aan het afschaffen van de Wet Hillen, waar ik een duidelijke parallel in zie: mensen stimuleren om hun huis af te betalen, en als het dan zover is en je netjes aan je verplichtingen hebt voldaan, simpelweg afschaffen. Dan is het feit dat je "niet meer hoeft te betalen voor huisvesting" opeens 'inkomen' waarover je belasting mag gaan aftikken.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.
Verschil met "Wet Hillen" is wel dat je de EWF straks sowieso betaalt, of je hebt afgelost of niet.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij denkt dat je dan niet zwaarder belast gaat worden t.o.v. anderen met een minder energiezuinig huis vanwege de voordelen van jouw energiezuinige huis? Ik refereer nogmaals aan het afschaffen van de Wet Hillen, waar ik een duidelijke parallel in zie: mensen stimuleren om hun huis af te betalen, en als het dan zover is en je netjes aan je verplichtingen hebt voldaan, simpelweg afschaffen. Dan is het feit dat je "niet meer hoeft te betalen voor huisvesting" opeens 'inkomen' waarover je belasting mag gaan aftikken.
En waarom is dat? Simpel: het kost de schatkist teveel geld waardoor de begroting niet rond komt, en dat halen ze bij de burger die het kan betalen.
Dat klopt. Het is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie de parallel met subsidie voor verduurzamen van je woning of belastingvoordeel (ook subsidie) voor het rijden van een EV.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verschil met "Wet Hillen" is wel dat je de EWF straks sowieso betaalt, of je hebt afgelost of niet.
Het is geen "boete op aflossen", het is echter geen "beloning op aflossen" meer.
Je vergeet dat we allang kilometerheffing hebben, namelijk accijns. Zo'n beetje de hoogste van Europa.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
49 stuks is natuurlijk niets op de ~45.000 elektrische auto's die er verkocht zijn vorig jaar.
[..]
Kilometerheffing ingewikkeld? We hadden in 2009 al de techniek om dat in te voeren, is puur een politieke keuze geweest om dat toen niet te doen.
Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief.
Je kunt erop wachten tot je stroomprijs omhoog gaat. Er zal toch echt wel een reden zijn waarom zo weinig mensen zonnepanelen hebben, anders had iedereen ze wel.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je thuis gaat laden?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
"Wet Hillen" was bedoeld als stimulering om af te lossen, door te zorgen dat het eigenwoningforfait vervalt wanneer dit hoger is dan de hypotheekrenteaftrek.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie de parallel met subsidie voor verduurzamen van je woning of belastingvoordeel (ook subsidie) voor het rijden van een EV.
Je hebt er een tijdje voordeel van, maar wanneer het de schatkist teveel geld kost en teveel mensen er gebruik van gaan maken, wordt het teruggedraaid. Daarbij zie ik ook nog wel dat men een bepaald energielabel van een huis als een soort EWF gaat zien: hoe 'groener' je huis, hoe hoger je energiebelasting vanwege het voordeel dat je hebt t.o.v. huizen met lagere energielabels.
Maar met die beperkte actieradius ontkom je er vaak niet aan.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tot men een heffing in het leven roept om de gemiste inkomsten te compenseren.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.
Nou, dat moet je dus wel. Namelijk anderhalf uur ofzo wachten tot je weer een paar kilometer verder kunt. Lekker gedwongen op een plek moeten blijven. Schiet ook zo lekker op als je ergens dringend moet zijn.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk.
In beide gevallen hoef je niets meer te doen dan de auto inpluggen, het is niet alsof je voor die stroom thuis op een hometrainer moet gaan zitten fietsen.
Nee.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet dat we allang kilometerheffing hebben, namelijk accijns. Zo'n beetje de hoogste van Europa.
Ja? Jij bent nooit langer dan anderhalf uur thuis voor je weer met de auto weg moet?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, dat moet je dus wel. Namelijk anderhalf uur ofzo wachten tot je weer een paar kilometer verder kunt. Lekker gedwongen op een plek moeten blijven. Schiet ook zo lekker op als je ergens dringend moet zijn.
Als de belastinginkomsten hetzelfde blijven. Dan is het toch goed?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Tot men een heffing in het leven roept om de gemiste inkomsten te compenseren.
Klimaathysterie is net zoals een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen.
Nee hoor. Ze willen alleen schatrijk worden over de rug van de gewone man.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.
Meer niet.
Stroom zal wel iets duurder worden maar het is net als water een "eerste levensbehoefte", ik verwacht geen bijzondere prijsstijging van stroom.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt erop wachten tot je stroomprijs omhoog gaat.
Vreemd argument.quote:Er zal toch echt wel een reden zijn waarom zo weinig mensen zonnepanelen hebben, anders had iedereen ze wel.
Die moeten natuurlijk stijgen.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de belastinginkomsten hetzelfde blijven. Dan is het toch goed?
En die klimaathysterie wordt nog veel leuker. Voor 2030 49% CO2 uitstoot besparen. Dat worden heel veel windmolens in alle gemeentes in Nederland
Hoe vaak rijden mensen meer dan 350km op een dag?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar met die beperkte actieradius ontkom je er vaak niet aan.
Die komen met name op zee, daar zijn veel grootschaligere projecten te realiseren en is veel meer interesse in aanbesteding.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de belastinginkomsten hetzelfde blijven. Dan is het toch goed?
En die klimaathysterie wordt nog veel leuker. Voor 2030 49% CO2 uitstoot besparen. Dat worden heel veel windmolens in alle gemeentes in Nederland
Blijven ontkennen dat het oplaad circus erg inefficiënt is ten opzichte van benzine/diesel/gas tanken komt een tikje vreemd overquote:Op zondag 19 januari 2020 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Jij bent nooit langer dan anderhalf uur thuis voor je weer met de auto weg moet?
Ik hoop dat de plek waar je slaapt een laadstation heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |