abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191104673
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Moet je niet zoveel geld verbrassen en gewoon sparen, dan kan ook jij elektrisch rijden (mocht je dat ambiëren, persoonlijk heb ik geen auto, maar wel een gezonde hekel aan uitbuiting).
Gelukkig is het een gezonde hekel
pi_191104693
Wat een gezeur met thuis betaal je toch ook geen 79ct per KWH,

Als je thuis eten maakt is ook 10x zo goedkoop dan in een restaurant.
Een flesje water op een festival kost 5,- thuis 1 cent.

Daar heeft het mee te maken.

Je bent niet verplicht om bij een dure laadpaal te gaan laden, je kan dat ook prima thuis doen of ergens anders.
Tanken is langs de snelweg ook duurder.

Tesla model S jankers, goedkoper rijden dan een Fiat Panda, en nu nog zeuren. Ik wist wel dat het ex castraten zijn die daarin rijden. :')
Interessant he ?
  Forum Admin zondag 19 januari 2020 @ 18:28:01 #278
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191104732
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat een gezeur met thuis betaal je toch ook geen 79ct per KWH,

Als je thuis eten maakt is ook 10x zo goedkoop dan in een restaurant.
Een flesje water op een festival kost 5,- thuis 1 cent.

Daar heeft het mee te maken.

Je bent niet verplicht om bij een dure laadpaal te gaan laden, je kan dat ook prima thuis doen of ergens anders.
Tanken is langs de snelweg ook duurder.

Tesla model S jankers, goedkoper rijden dan een Fiat Panda, en nu nog zeuren. Ik wist wel dat het ex castraten zijn die daarin rijden. :')
Hoe werkt dat, een ex castraat? Lijmen ze de ballen er dan weer aan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 19 januari 2020 @ 18:29:51 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191104759
quote:
9s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe werkt dat, een ex castraat? Lijmen ze de ballen er dan weer aan?
Siliconen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin zondag 19 januari 2020 @ 18:35:02 #280
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191104809
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Siliconen.
2020 maakt grote stappen merk ik al.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 19 januari 2020 @ 18:38:59 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191104869
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:21 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.
Jij denkt dat je dan niet zwaarder belast gaat worden t.o.v. anderen met een minder energiezuinig huis vanwege de voordelen van jouw energiezuinige huis? Ik refereer nogmaals aan het afschaffen van de Wet Hillen, waar ik een duidelijke parallel in zie: mensen stimuleren om hun huis af te betalen, en als het dan zover is en je netjes aan je verplichtingen hebt voldaan, simpelweg afschaffen. Dan is het feit dat je "niet meer hoeft te betalen voor huisvesting" opeens 'inkomen' waarover je belasting mag gaan aftikken. :')

En waarom is dat? Simpel: het kost de schatkist teveel geld waardoor de begroting niet rond komt, en dat halen ze bij de burger die het kan betalen.
pi_191104901
Sowieso zal je een verschuiving gaan zien van wegenbelasting en accijnzen op brandstof naar gebruik van infrastructuur (wegennet).

Op die manier kan je alle toekomstige brandstofvormen (elektrisch, waterstof, biogas of wat er dan ook maar komt) gelijk behandelen en betaal je naar gebruik, tijd en plaats.

Dat kan met accijns straks niet meer, al helemaal niet op (voor sommigen gratis) stroom.

Het is ook eerlijker dan wegenbelasting. Of je nu 10 of 100.000km rijdt, op het moment betaal je dezelfde wegenbelasting.

Ik verwacht niet dat stroom duurder wordt als meer mensen elektrisch gaan rijden (afgezien van commerciële laadpalen maar dat zal de marktwerking moeten oplossen).
pi_191104924
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:38 schreef Repentless het volgende:

[..]

Jij denkt dat je dan niet zwaarder belast gaat worden t.o.v. anderen met een minder energiezuinig huis vanwege de voordelen van jouw energiezuinige huis? Ik refereer nogmaals aan het afschaffen van de Wet Hillen, waar ik een duidelijke parallel in zie: mensen stimuleren om hun huis af te betalen, en als het dan zover is en je netjes aan je verplichtingen hebt voldaan, simpelweg afschaffen. Dan is het feit dat je "niet meer hoeft te betalen voor huisvesting" opeens 'inkomen' waarover je belasting mag gaan aftikken. :')

En waarom is dat? Simpel: het kost de schatkist teveel geld waardoor de begroting niet rond komt, en dat halen ze bij de burger die het kan betalen.
Verschil met "Wet Hillen" is wel dat je de EWF straks sowieso betaalt, of je hebt afgelost of niet.
Het is geen "boete op aflossen", het is echter geen "beloning op aflossen" meer.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:03:05 #284
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191105271
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Verschil met "Wet Hillen" is wel dat je de EWF straks sowieso betaalt, of je hebt afgelost of niet.
Het is geen "boete op aflossen", het is echter geen "beloning op aflossen" meer.
Dat klopt. Het is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie de parallel met subsidie voor verduurzamen van je woning of belastingvoordeel (ook subsidie) voor het rijden van een EV.

Je hebt er een tijdje voordeel van, maar wanneer het de schatkist teveel geld kost en teveel mensen er gebruik van gaan maken, wordt het teruggedraaid. Daarbij zie ik ook nog wel dat men een bepaald energielabel van een huis als een soort EWF gaat zien: hoe 'groener' je huis, hoe hoger je energiebelasting vanwege het voordeel dat je hebt t.o.v. huizen met lagere energielabels.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:07:48 #285
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_191105345
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

49 stuks is natuurlijk niets op de ~45.000 elektrische auto's die er verkocht zijn vorig jaar.
[..]

Kilometerheffing ingewikkeld? We hadden in 2009 al de techniek om dat in te voeren, is puur een politieke keuze geweest om dat toen niet te doen.

Zekerheid is: als de overheid straks de inkomsten uit brandstofaccijns ziet teruglopen, komt er een alternatief. En kilometerheffing (met spitsheffing) is dan een logisch alternatief.

Je vergeet dat we allang kilometerheffing hebben, namelijk accijns. Zo'n beetje de hoogste van Europa.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:09:25 #286
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_191105369
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je thuis gaat laden?
Thuis kost je stroom ook 78 cent per kWh?
Dure stroom, je zou eens kunnen overwegen zonnepanelen te plaatsen.
Je kunt erop wachten tot je stroomprijs omhoog gaat. Er zal toch echt wel een reden zijn waarom zo weinig mensen zonnepanelen hebben, anders had iedereen ze wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_191105386
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:03 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat klopt. Het is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik zie de parallel met subsidie voor verduurzamen van je woning of belastingvoordeel (ook subsidie) voor het rijden van een EV.

Je hebt er een tijdje voordeel van, maar wanneer het de schatkist teveel geld kost en teveel mensen er gebruik van gaan maken, wordt het teruggedraaid. Daarbij zie ik ook nog wel dat men een bepaald energielabel van een huis als een soort EWF gaat zien: hoe 'groener' je huis, hoe hoger je energiebelasting vanwege het voordeel dat je hebt t.o.v. huizen met lagere energielabels.
"Wet Hillen" was bedoeld als stimulering om af te lossen, door te zorgen dat het eigenwoningforfait vervalt wanneer dit hoger is dan de hypotheekrenteaftrek.

Aflossen bespaarde de overheid HRA dus het mes sneed aan 2 kanten.

Maar nieuw afgesloten hypotheken met HRA worden sowieso afgelost dus is die stimulering niet meer nodig en daarom wordt het in 30 jaar afgebouwd (en ter compensatie wordt de EWF met 0,05 procentpunt verlaagd tot 0,45% bijtelling in 2023).

Het is logisch dat subsidies of stimuleringen gestopt worden als ze niet meer mogelijk zijn, op die manier kan je andere stimuleringen introduceren of bestaande betaalbaar houden.

Dat is vervelend maar was te voorzien. Voor mijn afgeloste woning is het ook niet gunstig maar ik kan de gedachte erachter wel begrijpen.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:10:40 #288
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_191105388
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:54 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Wat jij schrijft is niet per se waar. Het geldt alleen als je gaat snelladen, als je ergens bent waar je gewoon kan laden is er ook niets aan de hand. Dat kost soms zelfs minder dat thuis opwekken.

Als je alleen maar kan snelladen is het wel een dingetje ja. Maar goed, de meeste mensen tanken ook al niet langs de snelweg als ze op hun geld willen letten.
Maar met die beperkte actieradius ontkom je er vaak niet aan.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:11:28 #289
451005 Grems
Clown World
pi_191105396
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:21 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een beetje raar wat je daar zegt. Als ik nu 1/4 van de energie verbruik van het gemiddelde huishouden in NL, en dus 1/4 betaal, dan is die verhouding nog net zo als de energie veel duurder zou worden.
Tot men een heffing in het leven roept om de gemiste inkomsten te compenseren.

Klimaathysterie is net zoals een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:12:37 #290
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_191105405
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, dat is een ander verhaal, maar als je liever bij een laadstation 78 cent per kwh betaalt dan thuis 20 cent moet je dat lekker doen natuurlijk.

In beide gevallen hoef je niets meer te doen dan de auto inpluggen, het is niet alsof je voor die stroom thuis op een hometrainer moet gaan zitten fietsen.
Nou, dat moet je dus wel. Namelijk anderhalf uur ofzo wachten tot je weer een paar kilometer verder kunt. Lekker gedwongen op een plek moeten blijven. Schiet ook zo lekker op als je ergens dringend moet zijn.
pi_191105420
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je vergeet dat we allang kilometerheffing hebben, namelijk accijns. Zo'n beetje de hoogste van Europa.
Nee.

Nu ga je compleet aan mijn argumenten voorbij:

- meer en meer auto's worden elektrisch dus lopen accijns inkomsten terug, de verkoop van elektrische auto's verdubbelt ongeveer ieder jaar
- men wil in de toekomst kunnen beprijzen op plaats en tijdstip, ofwel "spitsheffing"
- in de grensstreek kan je die accijns omzeilen, al is dat geen belangrijk argument

Er zal een kilometerheffing met uiteindelijk
  zondag 19 januari 2020 @ 19:14:22 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191105442
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou, dat moet je dus wel. Namelijk anderhalf uur ofzo wachten tot je weer een paar kilometer verder kunt. Lekker gedwongen op een plek moeten blijven. Schiet ook zo lekker op als je ergens dringend moet zijn.
Ja? Jij bent nooit langer dan anderhalf uur thuis voor je weer met de auto weg moet?
Ik hoop dat de plek waar je slaapt een laadstation heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191105465
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Tot men een heffing in het leven roept om de gemiste inkomsten te compenseren.

Klimaathysterie is net zoals een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen.
Als de belastinginkomsten hetzelfde blijven. Dan is het toch goed?

En die klimaathysterie wordt nog veel leuker. Voor 2030 49% CO2 uitstoot besparen. Dat worden heel veel windmolens in alle gemeentes in Nederland
  zondag 19 januari 2020 @ 19:15:57 #294
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_191105473
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de commies de individu de mogelijkheid tot reizen willen ontnemen.

Meer niet.
Nee hoor. Ze willen alleen schatrijk worden over de rug van de gewone man.
pi_191105478
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je kunt erop wachten tot je stroomprijs omhoog gaat.
Stroom zal wel iets duurder worden maar het is net als water een "eerste levensbehoefte", ik verwacht geen bijzondere prijsstijging van stroom.

quote:
Er zal toch echt wel een reden zijn waarom zo weinig mensen zonnepanelen hebben, anders had iedereen ze wel.
Vreemd argument.

Niet iedereen wil eerst geld uitgeven om later geld te besparen, niet iedereen wil ze op het dak, niet iedereen is in staat om er voor te sparen, niet iedereen heeft ruimte voor eigen panelen, huurders zullen sowieso niet snel zonnepanelen aanschaffen.
pi_191105486
Realiseer thuis een oplader, betaal je gewoon de normale 22 cent per kwh.

Opgelost. Slotje.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 19 januari 2020 @ 19:18:30 #297
451005 Grems
Clown World
pi_191105509
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En die klimaathysterie wordt nog veel leuker. Voor 2030 49% CO2 uitstoot besparen. Dat worden heel veel windmolens in alle gemeentes in Nederland
Die moeten natuurlijk stijgen.

Alles voor De Toekomst Van Greta.
pi_191105513
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar met die beperkte actieradius ontkom je er vaak niet aan.
Hoe vaak rijden mensen meer dan 350km op een dag?

Stel dat je iedere werkdag 350km rijdt, dan zit je al op 91.000km per jaar.
Dat zijn er dus niet veel.

De meeste mensen rijden gemiddeld 13.000km per jaar, ofwel 32km per dag.

Een vertegenwoordiger zal dus belang hebben bij een elektrische auto met 450km range maar voor mij zou 300 voor 95% van m'n ritten meer dan voldoende zijn.

Je rijdt met een elektrische auto in principe altijd met een volle accu van huis.
pi_191105538
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die komen met name op zee, daar zijn veel grootschaligere projecten te realiseren en is veel meer interesse in aanbesteding.

Momenteel kan men op zee al voor 5,5 cent per kWh aanbesteden.
pi_191105555
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Jij bent nooit langer dan anderhalf uur thuis voor je weer met de auto weg moet?
Ik hoop dat de plek waar je slaapt een laadstation heeft.
Blijven ontkennen dat het oplaad circus erg inefficiënt is ten opzichte van benzine/diesel/gas tanken komt een tikje vreemd over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')