Haha dreams on.... Ik weet toch zeker zelf wel wat de leasemaatschappij betaalt... Zou raar zijn als benzine wel vergoedt wordt en het laden nietquote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat de leasemaatschappij de brandstof betaalt zeker? De klant betaalt gewoon de brandstofkosten hoor, net als kosten voor het laden van de auto. De leasemaatschappij regelt alleen de administratie als dat gewenst is en zorgt voor eventuele afrekeningen tussen voorschot en werkelijke kosten.
Weet je wat raar is? Denken dat een leasemaatschappij brandstof (of dat nou benzine, diesel of laden is) vergoedt.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:45 schreef IkEetSlakken het volgende:
Haha dreams on.... Ik weet toch zeker zelf wel wat de leasemaatschappij betaalt... Zou raar zijn als benzine wel vergoedt wordt en het laden niet
Het gaat inderdaad alleen maar duurder worden. Hoe meer elektrische auto's er straks rijden hoe minder inkomsten uit de brandstofaccijnzen. Die moeten compenseert gaan worden, dus zal ongetwijfeld de energiebelasting weer stijgen. Het effect daarvan is dan niet alleen merkbaar voor de automobilist, maar we gaan daardoor met z'n allen meer betalen aan energie, want het wordt in huis dan ook gewoon duurder.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 19:58 schreef BoneThugss het volgende:
Elektrisch rijden gaat nooit meer goedkoper worden dan het nu is. Zolang alleen al Toyota 12 miljoen brandstofauto's per jaar produceert is het uitstel van executie.
Grote denkerquote:Op zaterdag 18 januari 2020 07:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nederland word dadelijk de duur om te leven.
De verschil tussen rijk en arm gaat groot worden.
Waarom denk je dat de melkerbaan weer terug gaat komen.
Lekker goedkopere slaven die dan word opgehaald door een electrische bus .
Laat dar we meer weg. Je behoort tot een marginaal groepje roepers. Bukken en slikken, zal je.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 01:37 schreef imgoddamnugly het volgende:
KlimaatidiotenEigenlijk zijn zij best gevaarlijk voor eenieders portommonnee. Wat moeten we met die idioten doen praten helpt niet
Zakelijke lease ja. Mijn benzine auto betaalde ik destijds netto rond de 140 euro in de maand en dan mocht ik rijden en tanken wat ik wil. Nu elektrisch betaal ik netto nog maar 64 euro en kan ik overal laden en mag ik ook rijden wat ik wil. Kosten gaan inderdaad via de leasemaatschappij. Enige kosten die ik heb zijn elke maand 64 euroquote:Op zaterdag 18 januari 2020 01:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Weet je wat raar is? Denken dat een leasemaatschappij brandstof (of dat nou benzine, diesel of laden is) vergoedt.
Jij denkt dus serieus dat je een leaseauto kan bestellen, daar een vast leasetarief voor betaalt en vervolgens met de tankpas kan tanken/laden zoveel je wilt en de leasemaatschappij die kosten voor rekening neemt?
En dan "dream on" tegen een ander zeggen
Het gaat om geld.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:49 schreef Apekoek het volgende:
Tanken is dan goedkoper per km, is dit wel zo slim?
Ok sorryquote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het gaat om geld.
Zure regen, gat in de ozonlaag, global warming, klimaat, milieu, fijnstof, PFAS, CO2, het zijn allemaal termen om belastingen te verhogen of in te voeren.
Als je dit niet aan zag komen heb je echt even ergens niet opgelet.
Veel Model S en X rijders hebben levenslang onbeperkt SuperChargen op de auto. In Nederland betaal je uit mijn hoofd rond de 0,23ct per kWh bij een SuC, Duitsland is ongeveer 10 cent duurder.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:25 schreef tjoptjop het volgende:
Wat betaal je bij en Supercharger als Model 3 rijder?
Laden de eerste Model S rijders nog steeds gratis trouwens?
Ja, die kosten noemen ze bijtelling.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 08:06 schreef IkEetSlakken het volgende:
Zakelijke lease ja. Mijn benzine auto betaalde ik destijds netto rond de 140 euro in de maand en dan mocht ik rijden en tanken wat ik wil. Nu elektrisch betaal ik netto nog maar 64 euro en kan ik overal laden en mag ik ook rijden wat ik wil. Kosten gaan inderdaad via de leasemaatschappij. Enige kosten die ik heb zijn elke maand 64 euro
Inderdaad, plus dat je werkgever ¤800+ per maand betaald zodat jij in die auto kan rijden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, die kosten noemen ze bijtelling.
De overige kosten betaalt je baas. De leasemaatschappij betaalt per saldo helemaal niks, die schiet in feite alleen de kosten voor en neemt het risico op zich. Je baas krijgt gewoon elke maand of elk kwartaal de brandstofafrekening.
Klopt. Maar dan heb ik er zelf toch niets mee te maken? Ik maak me er niet druk om.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, die kosten noemen ze bijtelling.
De overige kosten betaalt je baas. De leasemaatschappij betaalt per saldo helemaal niks, die schiet in feite alleen de kosten voor en neemt het risico op zich. Je baas krijgt gewoon elke maand of elk kwartaal de brandstofafrekening.
Schadelijke diesel reed je, en nooit de moeite genomen om bij de Tinq ofzo te tanken? Je rekent het duurdere dieseltarief en wel het goedkoopste kW/h tarief.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
Ik rij nu bijna 3 maanden elektrisch en laad voornamelijk thuis op. Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van snelladen en dat was eigenlijk meer om te kijken en te ervaren hoe het werkt.
Over de maand november heb ik 3100 km gereden en 655 kWh verbruikt (734 kWh inclusief regenereren maar die betaal je niet). Een kWh kost mij 22 cent thuis en dat is dus ¤144.
Toen ik nog mijn diesel reed, haalde ik 1 op 18. Dat zijn dus 172 liters a ¤1,5 is ¤258.
Het ligt er dus aan hoe je een auto gebruikt en waar je kan laden. Tot nu toe voldoet deze auto in 99% van de gevallen. En dat terwijl ik honderden euros per maand bespaar want het is een lease auto.
Ja, een prijs per kWh is idd terecht, maar ik weet niet wat jij thuis betaalt voor een kWh elektriciteit, maar voor 79 cent heb ik ongeveer 4 kWh incl belastingen en dergelijke.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Heel terecht per kwh betalen.
Je betaald toch ook per Liter benzine?
Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken.
Wat was dat inkomen dan volgens jou, en kijk ook even naar de specificaties van dat huis, zo mogen ze nu niet eens meer gebouwd worden, maar verder wordt ook niemand meer vrolijk van dat kleine badkamertje met alleen een douche en een wastafel, slechts 1 WC in het hele huis en een keukentje van 2 bij 3.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 18:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nog 50 jaar geleden kon je een huis kopen met een inkomen. Toen betaalde mijn moeder nog 200 gulden per maand voor boodschappen. Tegenwoordig betaal je 400 euro (880 gulden!) voor precies hetzelfde. Toen kostte brandstof ook iets van anderhalve gulden. Een pakje sigaretten 3 gulden. Betaalde je nog niet de hoofdprijs voor warm douchen en een lamp aanzetten. En kon je ook nog eens makkelijk met je hele gezin op vakantie. En was je pensioen waardevast, kostte zorg niet de hoofdprijs en kreeg je wat terug om je spaargeld aan een bank toe te vertrouwen.
Nee echt, nu is het allemaal beter.
Ehm ja, 600 gulden in de maand was 50 jaar geleden netto zo ongeveer modaal.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toen verdiende men 600 gulden per maand?
En een inflatie van meer dan 400%Echt
Ik weet niet hoe oud jouw vader in de jaren 60 was, maar misschien heeft hij zelf wat omrekenfoutjes gemaakt, of het was bruto, maar misschien was hij ook wel gewoon fabrieksdirecteur, dat kan ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
286,- per maand netto?
Mijn vader vertelde me dat hij in de jaren 60 al 400 euro omgerekend per maand had
Maar als dat zo is, dan is het eten dus niet 4 keer, maar 10 keer duurder geworden! Bedankt voor het bevestigen van mijn punt
4 x 150 = 6eehhhquote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jouw vader in de jaren 60 was, maar misschien heeft hij zelf wat omrekenfoutjes gemaakt, of het was bruto, maar misschien was hij ook wel gewoon fabrieksdirecteur, dat kan ook.
Ik weet dat mijn vader in 1967 (toen was hij 26) een salarisverhoging wilde hebben, hij wilde namelijk ƒ 600 per maand verdienen, zijn baas ging daar niet in mee, want die deed aan betalen per week en niet per maand, en die zei dat hij ƒ 150 per week kon krijgen en dat was het.
Gezien mijn vader de boekhouder van die twee was vond hij dat een prima deal.
In een maand zit ongeveer 13/12 week.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
4 x 150 = 6eehhh![]()
![]()
Ik begrijp meteen waarom jij zo goed weet wat je vader toen verdiende
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |