abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2020 @ 00:45:28 #201
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_191082207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 00:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat de leasemaatschappij de brandstof betaalt zeker? De klant betaalt gewoon de brandstofkosten hoor, net als kosten voor het laden van de auto. De leasemaatschappij regelt alleen de administratie als dat gewenst is en zorgt voor eventuele afrekeningen tussen voorschot en werkelijke kosten.
Haha dreams on.... Ik weet toch zeker zelf wel wat de leasemaatschappij betaalt... Zou raar zijn als benzine wel vergoedt wordt en het laden niet
Wakadoodle!
pi_191082366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 00:45 schreef IkEetSlakken het volgende:

Haha dreams on.... Ik weet toch zeker zelf wel wat de leasemaatschappij betaalt... Zou raar zijn als benzine wel vergoedt wordt en het laden niet
Weet je wat raar is? Denken dat een leasemaatschappij brandstof (of dat nou benzine, diesel of laden is) vergoedt.

Jij denkt dus serieus dat je een leaseauto kan bestellen, daar een vast leasetarief voor betaalt en vervolgens met de tankpas kan tanken/laden zoveel je wilt en de leasemaatschappij die kosten voor rekening neemt?

En dan "dream on" tegen een ander zeggen _O-
pi_191082420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 19:58 schreef BoneThugss het volgende:

Elektrisch rijden gaat nooit meer goedkoper worden dan het nu is. Zolang alleen al Toyota 12 miljoen brandstofauto's per jaar produceert is het uitstel van executie.
Het gaat inderdaad alleen maar duurder worden. Hoe meer elektrische auto's er straks rijden hoe minder inkomsten uit de brandstofaccijnzen. Die moeten compenseert gaan worden, dus zal ongetwijfeld de energiebelasting weer stijgen. Het effect daarvan is dan niet alleen merkbaar voor de automobilist, maar we gaan daardoor met z'n allen meer betalen aan energie, want het wordt in huis dan ook gewoon duurder.

Voor de overheid dus een veel betere goudmijn dan de brandstofaccijnzen, want nu gaan ook de mensen zonder auto geconfronteerd worden met hogere kosten.
pi_191082496
Klimaatidioten _O- Eigenlijk zijn zij best gevaarlijk voor eenieders portommonnee. Wat moeten we met die idioten doen praten helpt niet :{
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191083370
Nederland word dadelijk de duur om te leven.

De verschil tussen rijk en arm gaat groot worden.
Waarom denk je dat de melkerbaan weer terug gaat komen.
Lekker goedkopere slaven die dan word opgehaald door een electrische bus .
  zaterdag 18 januari 2020 @ 07:58:05 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191083380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 07:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nederland word dadelijk de duur om te leven.

De verschil tussen rijk en arm gaat groot worden.
Waarom denk je dat de melkerbaan weer terug gaat komen.
Lekker goedkopere slaven die dan word opgehaald door een electrische bus .
Grote denker _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 18 januari 2020 @ 07:59:01 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191083386
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 01:37 schreef imgoddamnugly het volgende:
Klimaatidioten _O- Eigenlijk zijn zij best gevaarlijk voor eenieders portommonnee. Wat moeten we met die idioten doen praten helpt niet :{
Laat dar we meer weg. Je behoort tot een marginaal groepje roepers. Bukken en slikken, zal je.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 18 januari 2020 @ 08:06:00 #208
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_191083416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 01:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Weet je wat raar is? Denken dat een leasemaatschappij brandstof (of dat nou benzine, diesel of laden is) vergoedt.

Jij denkt dus serieus dat je een leaseauto kan bestellen, daar een vast leasetarief voor betaalt en vervolgens met de tankpas kan tanken/laden zoveel je wilt en de leasemaatschappij die kosten voor rekening neemt?

En dan "dream on" tegen een ander zeggen _O-
Zakelijke lease ja. Mijn benzine auto betaalde ik destijds netto rond de 140 euro in de maand en dan mocht ik rijden en tanken wat ik wil. Nu elektrisch betaal ik netto nog maar 64 euro en kan ik overal laden en mag ik ook rijden wat ik wil. Kosten gaan inderdaad via de leasemaatschappij. Enige kosten die ik heb zijn elke maand 64 euro
Wakadoodle!
  zaterdag 18 januari 2020 @ 09:47:31 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191084222

Lekker in de rij staan om te laden _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191084241
Tanken is dan goedkoper per km, is dit wel zo slim?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 09:54:36 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191084291
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 09:49 schreef Apekoek het volgende:
Tanken is dan goedkoper per km, is dit wel zo slim?
Het gaat om geld.
Zure regen, gat in de ozonlaag, global warming, klimaat, milieu, fijnstof, PFAS, CO2, het zijn allemaal termen om belastingen te verhogen of in te voeren.

Als je dit niet aan zag komen heb je echt even ergens niet opgelet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191084533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 09:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het gaat om geld.
Zure regen, gat in de ozonlaag, global warming, klimaat, milieu, fijnstof, PFAS, CO2, het zijn allemaal termen om belastingen te verhogen of in te voeren.

Als je dit niet aan zag komen heb je echt even ergens niet opgelet.
Ok sorry
  zaterdag 18 januari 2020 @ 10:36:50 #213
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191084725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 00:25 schreef tjoptjop het volgende:
Wat betaal je bij en Supercharger als Model 3 rijder?

Laden de eerste Model S rijders nog steeds gratis trouwens?
Veel Model S en X rijders hebben levenslang onbeperkt SuperChargen op de auto. In Nederland betaal je uit mijn hoofd rond de 0,23ct per kWh bij een SuC, Duitsland is ongeveer 10 cent duurder.

Hieronder een aardige blog over het nieuwe prijsmodel van IONITY en het vergelijk met een ouderwetse diesel

[ Bericht 14% gewijzigd door Revolution-NL op 18-01-2020 10:49:34 ]
pi_191084793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 08:06 schreef IkEetSlakken het volgende:

Zakelijke lease ja. Mijn benzine auto betaalde ik destijds netto rond de 140 euro in de maand en dan mocht ik rijden en tanken wat ik wil. Nu elektrisch betaal ik netto nog maar 64 euro en kan ik overal laden en mag ik ook rijden wat ik wil. Kosten gaan inderdaad via de leasemaatschappij. Enige kosten die ik heb zijn elke maand 64 euro
Ja, die kosten noemen ze bijtelling.
De overige kosten betaalt je baas. De leasemaatschappij betaalt per saldo helemaal niks, die schiet in feite alleen de kosten voor en neemt het risico op zich. Je baas krijgt gewoon elke maand of elk kwartaal de brandstofafrekening.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 10:51:38 #215
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_191084850
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De overige kosten betaalt je baas. De leasemaatschappij betaalt per saldo helemaal niks, die schiet in feite alleen de kosten voor en neemt het risico op zich. Je baas krijgt gewoon elke maand of elk kwartaal de brandstofafrekening.
Inderdaad, plus dat je werkgever ¤800+ per maand betaald zodat jij in die auto kan rijden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zaterdag 18 januari 2020 @ 10:53:00 #216
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_191084872
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan heb ik er zelf toch niets mee te maken? Ik maak me er niet druk om.
Wakadoodle!
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:33:00 #217
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_191085298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
Ik rij nu bijna 3 maanden elektrisch en laad voornamelijk thuis op. Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van snelladen en dat was eigenlijk meer om te kijken en te ervaren hoe het werkt.

Over de maand november heb ik 3100 km gereden en 655 kWh verbruikt (734 kWh inclusief regenereren maar die betaal je niet). Een kWh kost mij 22 cent thuis en dat is dus ¤144.

Toen ik nog mijn diesel reed, haalde ik 1 op 18. Dat zijn dus 172 liters a ¤1,5 is ¤258.

Het ligt er dus aan hoe je een auto gebruikt en waar je kan laden. Tot nu toe voldoet deze auto in 99% van de gevallen. En dat terwijl ik honderden euros per maand bespaar want het is een lease auto.
Schadelijke diesel reed je, en nooit de moeite genomen om bij de Tinq ofzo te tanken? Je rekent het duurdere dieseltarief en wel het goedkoopste kW/h tarief.
Ik rijd 1 op 23 en tank voor 1,40 de liter. Daarnaast kost een elektrische auto een smak geld meer in aanschaf.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:41:21 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191085383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Heel terecht per kwh betalen.

Je betaald toch ook per Liter benzine?

Electro meuk heeft te veel steun gehad tijd om ze aan te pakken.
Ja, een prijs per kWh is idd terecht, maar ik weet niet wat jij thuis betaalt voor een kWh elektriciteit, maar voor 79 cent heb ik ongeveer 4 kWh incl belastingen en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:49:24 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191085451
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 18:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nog 50 jaar geleden kon je een huis kopen met een inkomen. Toen betaalde mijn moeder nog 200 gulden per maand voor boodschappen. Tegenwoordig betaal je 400 euro (880 gulden!) voor precies hetzelfde. Toen kostte brandstof ook iets van anderhalve gulden. Een pakje sigaretten 3 gulden. Betaalde je nog niet de hoofdprijs voor warm douchen en een lamp aanzetten. En kon je ook nog eens makkelijk met je hele gezin op vakantie. En was je pensioen waardevast, kostte zorg niet de hoofdprijs en kreeg je wat terug om je spaargeld aan een bank toe te vertrouwen.

Nee echt, nu is het allemaal beter.
Wat was dat inkomen dan volgens jou, en kijk ook even naar de specificaties van dat huis, zo mogen ze nu niet eens meer gebouwd worden, maar verder wordt ook niemand meer vrolijk van dat kleine badkamertje met alleen een douche en een wastafel, slechts 1 WC in het hele huis en een keukentje van 2 bij 3.
En uiteraard ramen met enkel glas, geen isolatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:54:58 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191085499
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Toen verdiende men 600 gulden per maand? _O-

En een inflatie van meer dan 400% :') Echt _O-
Ehm ja, 600 gulden in de maand was 50 jaar geleden netto zo ongeveer modaal.

In 1970 was ƒ 630 netto modaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:05:08 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191085602
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

286,- per maand netto? :')

Mijn vader vertelde me dat hij in de jaren 60 al 400 euro omgerekend per maand had :')

Maar als dat zo is, dan is het eten dus niet 4 keer, maar 10 keer duurder geworden! Bedankt voor het bevestigen van mijn punt :D
Ik weet niet hoe oud jouw vader in de jaren 60 was, maar misschien heeft hij zelf wat omrekenfoutjes gemaakt, of het was bruto, maar misschien was hij ook wel gewoon fabrieksdirecteur, dat kan ook.

Ik weet dat mijn vader in 1967 (toen was hij 26) een salarisverhoging wilde hebben, hij wilde namelijk ƒ 600 per maand verdienen, zijn baas ging daar niet in mee, want die deed aan betalen per week en niet per maand, en die zei dat hij ƒ 150 per week kon krijgen en dat was het.
Gezien mijn vader de boekhouder van die twee was vond hij dat een prima deal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191085731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jouw vader in de jaren 60 was, maar misschien heeft hij zelf wat omrekenfoutjes gemaakt, of het was bruto, maar misschien was hij ook wel gewoon fabrieksdirecteur, dat kan ook.

Ik weet dat mijn vader in 1967 (toen was hij 26) een salarisverhoging wilde hebben, hij wilde namelijk ƒ 600 per maand verdienen, zijn baas ging daar niet in mee, want die deed aan betalen per week en niet per maand, en die zei dat hij ƒ 150 per week kon krijgen en dat was het.
Gezien mijn vader de boekhouder van die twee was vond hij dat een prima deal.
4 x 150 = 6eehhh :o _O-

Ik begrijp meteen waarom jij zo goed weet wat je vader toen verdiende
pi_191085875
Tja, hier kon je op wachten. Electriciteit komt niet zomaar uit de lucht vallen. En de infrastructuur moet een keer worden terugverdient. Dit verklaar dat het per kW/h 4x zo duur is als thuis.

IMO is de usecase voor een EV korte ritjes aka woon/werk verkeer en boodschappen. Dan kan je thuis de auto overnacht opladen en kan je overdag prima uit de voeten. Voor de incidentele lange rit betaal je voor onderweg opladen dus nu meer. De kritieke massa is bereikt waardoor de electriciteitsboer zich niet meer als een drugsdealer die iemand verslaaft wil maken hoeft te gedragen.

Nota bene als je als vertegenwoordiger of beroepsmatig op de weg zit is een ICE gewoon dé oplossing. De energie dichtheid van benzine/diesel is gewoon ongeëvenaard, tevens is er het gemak van in 1,5 minuut 60L tanken. Alle infrastructuur voor ICE is in de afgelopen 100 jaar aangelegd en hoeft nog nauwelijks terugverdient te worden.

Zoals ik al eerder schreef is benzine een prachtige energiedichte vloeistof. Het enige nadeel is dat het op dit moment alleen van fossiele origine beschikbaar is. Het mooie van scheikunde is dat je benzine ook synthetisch kan maken. Dit kost je alleen een heleboel energie. Dit zou in principe CO2 neutraal zijn. Als je benzine 'goedkoop' synthetisch kan maken heb je goud in handen wan dan kan je al je oude techniek R&D en infrastructuur blijven gebruiken.

De belangrijkste uitdaging van de 21ste eeuw is dat we in plaats van fossiele gas/olie opstoken om zonne-energie van miljoenen jaren geleden te gebruiken de zonne-energie waarmee de planeet op dit moment gebombardeerd wordt gaan gebruiken. Als we maar een fractie daarvan in elektriciteit om kunnen zetten en opslaan heb je genoeg om in onze huidige consumptie te voorzien. Chemische batterijen gebruiken als opslag van die zonne-energie is een verspilling van zeldzame metalen. Handiger en duurzamer is om er systhetisch butaangas, waterstof of 'benzine' van te maken. Helemaal als je energiebron 'draagbaar' moet zijn.

Een andere mooi idee dat ik ooit eens ergens gelezen heb is dat je overdag bijvoorbeeld het IJsselmeer vol kan pompen en dan wanneer het donker wordt het water via turbines weer weglaat lopen. Je slaat de zonne-energie dan op als potentiële zwaartekracht energie.

Met zowel synthetische gas energiecentrales als 'de waterkracht batterij' maak je van zonne-energie in Nederland een betrouwbare en on-demand bron. We hebben alleen een delta-werken achtig project nodig om deze theorie in praktijk te brengen.

Tevens kunnen we op deze manier onze prachtige aardgas infrastructuur voor goedkoop warmte en koken behouden.

Helaas is de politiek te kortzichtig en teveel gefocust op de korte termijn. De focus ligt op effectief 3,5 jaar in de toekomst en alles daarna is 'het probleem van het volgende kabinet'. Er wordt tevens niet groot genoeg gedacht. We kunnen over het IJsselmeer en de Noordzee prachtige zonne parken aanleggen! Wat we nodig hebben voor een échte transitie waarin iedereen zijn levensstandaard kan behouden en er zelfs verdere groei mogelijk is een groot project nodig waarbij de doelstelling zou moeten zijn:
"Maak Nederland, met zoveel mogelijk gebruik van de huidige infrastructuur, volledig onafhankelijk van fossiele brandstoffen"

Die doelstelling is zeker te halen. Zeker, sommige processen zullen (in het begin) niet super efficiënt zijn, maar zeker mogelijk.

Als we ooit de zon naar de aarde met fusie kunnen halen veranderd dat natuurlijk het balspel helemaal.

Alle klimaat- huilies/drammes vergeten technische oplossingen en het feit dat we wel móéten met die energie transsite. De olie is gewoon bijna op.

Bottom line:
Zo doom en gloom is de toekomst helemaal niet. We zitten straks met een max CO2 van 600~700ppm er lekker warmpjes bij. En we hoeven echt niet terug naar de 18de eeuw wat energieconsumptie betreft
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_191086251
De oplossing wat mij betreft is kerncentrales en omzetting naar waterstof. Dan kan daar prima op gestookt worden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_191086258
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

4 x 150 = 6eehhh :o _O-

Ik begrijp meteen waarom jij zo goed weet wat je vader toen verdiende
In een maand zit ongeveer 13/12 week.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')