abonnement Unibet Coolblue
pi_191040717
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
pi_191040768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die 1300 gewonden worden niet veroorzaakt door een handjevol raddraaiers.
[..]

Het verbod op vuurwerk is kinderlijk makkelijk te onderbouwen.

https://nos.nl/artikel/23(...)-dan-vorig-jaar.html
Als in een nacht massaal door het land vuurwerk word afgestoken is het logisch dat de spoedeisende hulp het druk heeft.

Dat is bij een houseparty niet anders. Dan ligt ook lokaal waar dit evenement word gehouden de spoedeisende hulp vol met bezoekers.

Maar daarmee ga je dit soort evenementen niet verbieden. De meeste bezoekers amuseren zich schijnbaar met die k.....t muziek en komen weer gezond thuis.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:04:03 #3
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191040824
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:

Als in een nacht massaal door het land vuurwerk word afgestoken is het logisch dat de spoedeisende hulp het druk heeft.
Het feit dat jij dat logisch vindt is alleen maar een bevestiging dat het verbod z.s.m. ingevoerd moet worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:05:16 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191040845
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:52 schreef Red_85 het volgende:

Omdat ik er van overtuigd ben dat iemand ergens de cijfers onderuit gehaald had.
Maar kan die bron nergens vinden.

Of je zet eindelijk je oogkleppen eens af en accepteert de realiteit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191040907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het feit dat jij dat logisch vindt is alleen maar een bevestiging dat het verbod z.s.m. ingevoerd moet worden.
En dan vinden er geen ongelukken meer plaats. Als ik jou was zou ik overal een rubberen tegel gaan leggen.

https://www.elektrischefi(...)evallen-met-e-bikes/

Mogelijk moet je nu al een verbod gaan invoeren op de e-bike. Dan ben je de grote ellende voor. :)
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:09:26 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191040930
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:08 schreef Cherni het volgende:

En dan vinden er geen ongelukken meer plaats.
Tuurlijk wel. Maar er vallen niet 1300 gewonden door vuurwerk. Maar blijkbaar vind jij dat niet zo belangrijk. En dat zegt iets over je
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191040945
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Maar er vallen niet 1300 gewonden door vuurwerk. Maar blijkbaar vind jij dat niet zo belangrijk. En dat zegt iets over je
Ongelukken gebeuren nu eenmaal. Dan vallen ze niet door vuurwerk maar op een andere manier.
pi_191040962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je zet eindelijk je oogkleppen eens af en accepteert de realiteit.
Je kan ook geloven op de blauwe ogen wat iedereen zegt. De nos heeft zich de afgelopen jaren echt laten blijken dat ze een goede betrouwbare nieuwsdienst zijn ook. Absoluut neutraal en niet sturend in berichtgevingen enzo....

Je kan daarin tegen ook gewoon een goedgelovige lemming blijven natuurlijk. Keuze is aan iedereen zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:13:11 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191040982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:10 schreef Cherni het volgende:

Ongelukken gebeuren nu eenmaal. Dan vallen ze niet door vuurwerk maar op een andere manier.
Goddd..... 8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191040984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan ook geloven op de blauwe ogen wat iedereen zegt. De nos heeft zich de afgelopen jaren echt laten blijken dat ze een goede betrouwbare nieuwsdienst zijn ook. Absoluut neutraal en niet sturend in berichtgevingen enzo....

Je kan daarin tegen ook gewoon een goedgelovige lemming blijven natuurlijk. Keuze is aan iedereen zelf.
Dit is sarcasme toch? Noem 1 NOS artikel van de afgelopen weken die positief over vuurwerk was
pi_191040989
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

En dan vinden er geen ongelukken meer plaats. Als ik jou was zou ik overal een rubberen tegel gaan leggen.

https://www.elektrischefi(...)evallen-met-e-bikes/

Mogelijk moet je nu al een verbod gaan invoeren op de e-bike. Dan ben je de grote ellende voor. :)
Hoooow!!
E-bikes verbieden!!! SCHNELLL!!!!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:14:15 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:11 schreef Red_85 het volgende:

Je kan ook geloven op de blauwe ogen wat iedereen zegt.
Waarom zou ik dat doen? Iedereen weet dat dat heel dom is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:14:20 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan ook geloven op de blauwe ogen wat iedereen zegt. De nos heeft zich de afgelopen jaren echt laten blijken dat ze een goede betrouwbare nieuwsdienst zijn ook. Absoluut neutraal en niet sturend in berichtgevingen enzo....
De NOS rapporteert gewoon bevolkingsonderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voor een verbod is. Het is ook moeilijk, accepteren dat je bij een zeurende minderheid hoort.
pi_191041018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dit is sarcasme toch? (...)
Ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191041026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

De NOS rapporteert gewoon bevolkingsonderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voor een verbod is. Het is ook moeilijk, accepteren dat je bij een zeurende minderheid hoort.
Statistieken zijn toch de overtreffende trap van leugens? :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191041037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom zou ik dat doen? Iedereen weet dat dat heel dom is.
Ok, maar dan kan ik deze post niet helemaal rijmen van je:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je zet eindelijk je oogkleppen eens af en accepteert de realiteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:15:35 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoooow!!
E-bikes verbieden!!! SCHNELLL!!!!!!!
Je hebt een punt.

https://nos.nl/artikel/23(...)trische-fietsen.html

Oh, wacht, de NOS zegt het.....dan klopt het vast niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

De NOS rapporteert gewoon bevolkingsonderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voor een verbod is. Het is ook moeilijk, accepteren dat je bij een zeurende minderheid hoort.
Ik mag dan ook hopen dat de politiek het verbod zo snel als mogelijk is in zal voeren. Weg met die rotzooi.
pi_191041053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Goddd..... 8)7
:)
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:16:46 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041060
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ok, maar dan kan ik deze post niet helemaal rijmen van je:
[..]

Ik vraag je niet om mij te geloven. Ik heb namelijk onderbouwing voor mijn uitspraken. Maar ik begin te begrijpen dat dit allemaal iets te complex voor je is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

De NOS rapporteert gewoon bevolkingsonderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voor een verbod is. Het is ook moeilijk, accepteren dat je bij een zeurende minderheid hoort.
Hey, dat is leuk.
In een andere discussie, laten we zeggen ZP, is die meerderheid weer ondergeschikt en wordt er wel naar de zeurende minderheid geluisterd.

Deze vuurwerkdiscussie is echt heerlijk om te onthouden voor, laten we zeggen, over een maand of 10.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191041080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik mag dan ook hopen dat de politiek het verbod zo snel als mogelijk is in zal voeren. Weg met die rotzooi.
De e-bike :)
pi_191041087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

De e-bike :)
Nee, het gaat hier toch om vuurwerk in dit topic? Een e-bike is ook geen rotzooi, maar vuurwerk wel.
pi_191041111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vraag je niet om mij te geloven. Ik heb namelijk onderbouwing voor mijn uitspraken. Maar ik begin te begrijpen dat dit allemaal iets te complex voor je is.
Zelva had ook een bron dat de onderzoeksmethodes en rekenkunsten van de nos niet helemaal betrouwbaar waren...

Maar we gaan opeens weer uit de hoogte doen. Is goed. Ik zie dat het allemaal een beetje te lastig voor je wordt als we verder gaan kijken dan het primaire bericht en de onderzoekers gaan bekijken of deze wel helemaal betrouwbaar gehandeld hebben.
Dat gaat boven je pet. Blijf jij maar op blauwe ogen geloven. Daar stopt je intelligentie.

Goeden dag verders. :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191041123
Maar goed ook de vuurwerkbranche is zelf voor een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, dus ik neem aan dat het verbod er zal komen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)uurpijlen~afd81ee1b/
pi_191041128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier toch om vuurwerk in dit topic? Een e-bike is ook geen rotzooi, maar vuurwerk wel.
Het gaat om het aantal ongelukken en dat op die basis iets verboden moet worden.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:21:50 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Statistieken zijn toch de overtreffende trap van leugens? :')
Dat is alleen zo als ze consequent niet aan jouw kant staan, en je zelf niet in staat bent om met eigen cijfers te komen ;).
pi_191041145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ongelukken gebeuren nu eenmaal. Dan vallen ze niet door vuurwerk maar op een andere manier.
Daarbij worden alle verwondingen nu op 1 hoop gegooid (SEH en huisartsenpost) dus ook de brandblaar wordt gezien als een "verwonding" als men naar de huisartsenpost gaat. De zware verwondingen (SEH) komen vnl door illegaal vuurwerk.
pi_191041160
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat om het aantal ongelukken en dat op die basis iets verboden moet worden.
Alleen om de ongelukken, dus niet om de overlast voor mensen en dieren, de vernielingen en de milieuschade?
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:24:45 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hey, dat is leuk.
In een andere discussie, laten we zeggen ZP, is die meerderheid weer ondergeschikt en wordt er wel naar de zeurende minderheid geluisterd.
_O- _O- _O- _O- _O- Pure komedie, die discussieskills van je _O-.

Help me even met een linkje over een landelijk verbod op Zwarte Piet _O-
pi_191041212
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarbij worden alle verwondingen nu op 1 hoop gegooid (SEH en huisartsenpost) dus ook de brandblaar wordt gezien als een "verwonding" als men naar de huisartsenpost gaat. De zware verwondingen (SEH) komen vnl door illegaal vuurwerk.
Die discussie ga ik niet eens aan met een aantal users. Dat heeft geen zin. Het zijn users die wel problemen hebben met ongelukken ontstaan door vuurwerk maar over houseparty's, e-bike en noem het allemaal maar op geen woord. Maar dat soort users zullen zelf wel een e-bike gebruiken en dan moet het uiteraard niet verboden worden.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:26:12 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zelva had ook een bron dat de onderzoeksmethodes en rekenkunsten van de nos niet helemaal betrouwbaar waren...

_O- De NOS voert die onderzoeken onder de bevolking helemaal niet eens zelf uit _O- _O-
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:28:19 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:

Zelva had ook een bron dat de onderzoeksmethodes en rekenkunsten van de nos niet helemaal betrouwbaar waren...

Maar we gaan opeens weer uit de hoogte doen. Is goed. Ik zie dat het allemaal een beetje te lastig voor je wordt als we verder gaan kijken dan het primaire bericht en de onderzoekers gaan bekijken of deze wel helemaal betrouwbaar gehandeld hebben.
Dat gaat boven je pet. Blijf jij maar op blauwe ogen geloven. Daar stopt je intelligentie.

Goeden dag verders. :W
Je hebt gewoon geen verhaal. En de reden dat ik 'uit de hoogte' doe, is omdat je structureel alle argumenten negeert en alleen maar vast blijft zitten in je tunnelvisie. En dat maakt allemaal niet uit, want het verbod gaat er gewoon komen. En terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:29:08 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die discussie ga ik niet eens aan met een aantal users. Dat heeft geen zin. Het zijn users die wel problemen hebben met ongelukken ontstaan door vuurwerk maar over houseparty's, e-bike en noem het allemaal maar op geen woord. Maar dat soort users zullen zelf wel een e-bike gebruiken en dan moet het uiteraard niet verboden worden.
_O-

Hahaha, je probeert een soort discussie opgang te brengen over het gebruik van het vervoersmiddel 'de e-bike' en dat die ook verboden moeten worden vanwege ongelukken als het gooien met bommen in woonwijken ook verboden wordt. _O- _O- En dat iedereen die het daar niet mee eens is waarschijnlijk zelf een e-bike heeft _O- _O- _O-

Ik had al een tijdje niet in dit draadje gekeken, maar jullie voorstanders verrichten echt fantastisch werk :) Prima lunchpauze zo _O-
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:29:16 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat om het aantal ongelukken en dat op die basis iets verboden moet worden.
En zelfs dat snap je niet....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- Pure komedie, die discussieskills van je _O-.

Help me even met een linkje over een landelijk verbod op Zwarte Piet _O-
Heb ik het over een verbod op ZP? Ik heb het over de ondergeschiktheid van de meerderheid in bepaalde discussies zodra het uitkomt.

Dat vind jij dus pure komedie? Ik denk eerder dat jij geen reet snapt van het woord 'hypocriet'.

Maargoed, snap dat het allemaal voor jou ook te moeilijk begint te raken het allemaal een beetje bij te houden. Verder dan wat kinderachtig op de man speel gedrag en een overdaad aan icoontjes kom jij ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:31:15 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041315
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:22 schreef AchJa het volgende:

Daarbij worden alle verwondingen nu op 1 hoop gegooid
En terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O-

Hahaha, je probeert een soort discussie opgang te brengen over het gebruik van het vervoersmiddel 'de e-bike' en dat die ook verboden moeten worden vanwege ongelukken als het gooien met bommen in woonwijken ook verboden wordt. _O- _O- En dat iedereen die het daar niet mee eens is waarschijnlijk zelf een e-bike heeft _O- _O- _O-

Ik had al een tijdje niet in dit draadje gekeken, maar jullie voorstanders verrichten echt fantastisch werk :) Prima lunchpauze zo _O-
Nee, die e-bike moet je niet verbieden. Waar zeg ik dat. Maar als users aankomen met een verbod op vuurwerk vanwege de ongelukken en met geweldige cijfers komen waar een schaafwond al is meegenomen onder die cijfers zoals AchJa ook al aangeeft dan is het schijnbaar wel geen probleem als het om ongevallen gaat met een e-bike, houseparty's etc.

En overlast is een heel ander punt. Ja vuurwerk geeft overlast. Al zeker als tuig met opzet vuurwerk inzet op een manier waar het niet voor bedoeld is. Maar die gebruiken wel meer middelen om overlast te veroorzaken. Dat is niet het probleem van vuurwerk maar van de gebruiker.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:38:57 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb ik het over een verbod op ZP? Ik heb het over de ondergeschiktheid van de meerderheid in bepaalde discussies zodra het uitkomt.

Met een voorbeeld dat spaak loopt, aangezien de zeurende minderheid voor het afschaffen/verbieden van Zwarte Piet, dat nog totaal niet voor elkaar heeft gekregen. Leuke poging wel om de discussie te verplaatsen naar een ander terrein op het moment dat je hier alweer uitgespeeld was.

quote:
Dat vind jij dus pure komedie? Ik denk eerder dat jij geen reet snapt van het woord 'hypocriet'.
Dit is toch ook weer pure komedie ja. _O-
Niet alleen weiger jij te accepteren dat er een stabiele meerderheid voor een vuurwerkverbod is, en zie je onbestaande gelijkenissen tussen het invoeren van een vuurwerkverbod en de Zwarte Pietendiscussie, maar je denkt blijkbaar ook dat het om precies dezelfde groepen gaat. Want hoe anders zou het woord 'hypocriet' hier van toepassing kunnen zijn nadat je deze twee discussies vergeleken hebt en geconcludeerd dat het hypocriet is. _O-

Dat is toch fantastisch. Aan de ene kant heb je de meerderheid van de bevolking die voor een vuurwerkverbod is, en de zeurende minderheid waar jij bij hoort die dat niet wil accepteren.
Aan de andere kant heb je de minderheid van de bevolking die voor een Zwarte Pietenverbod is.

En de anti-ZP, anti-Vuurwerkgroep, zouden dan dezelfde mensen zijn. Hoe kan het anders hypocriet zijn, als de 2 groepen niet gelijk zijn aan elkaar - er is immers niets hypocriets aan een pro-Piet'er die voor een vuurwerkverbod is.

Dat iemand op een dusdanig simpele manier over deze discussies denkt is al om je te bescheuren, maar dat je ook je kolossale tegenspraak niet ziet, is ook puur goud.

Ga alsjeblieft door. Haal er meer onderwerpen bij. Heb je ook iets met de EU ofzo, dat dat er ook nog bij kan?
pi_191041561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En zelfs dat snap je niet....
Nee, jij snapt het met je selectieve quotes en je op psycholoog getinte praatjes 10101.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:43:15 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041573
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee, die e-bike moet je niet verbieden. Waar zeg ik dat. Maar als users aankomen met een verbod op vuurwerk vanwege de ongelukken en met geweldige cijfers komen waar een schaafwond al is meegenomen onder die cijfers zoals AchJa ook al aangeeft dan is het schijnbaar wel geen probleem als het om ongevallen gaat met een e-bike, houseparty's etc.

_O-
Wat is dan precies de relevantie van je e-bikevoorbeeld, dat gaat over ongelukken in het verkeer, tegenover de ongelukken die gebeuren bij het afsteken van bommen in woonwijken? Want als het je niet gaat over dat jij vindt dat er dan ook gepleit moet worden voor een verbod op e-bikes (LOL), wat wil je er dan precies mee zeggen?

Wist je trouwens dat er in Nederland hele ambtenarenapparaten bezig zijn met het terugdringen van gewonden in het verkeer, dat er permanente discussies zijn over wie waar mag rijden, over straatindelingen, over gevaarlijke kruispunten, over rijexamens, over fietsexamens, over helmen, over voorrangsregels, over snelheidsbeperkingen, noem maar op.
Ik weet niet of het toevallig aansluit op je e-bikevoorbeeld, aangezien je zelf ook niet echt lijkt te weten wat je er precies mee wil zeggen, maar misschien kun je er wat mee.
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:44:35 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het met je selectieve quotes en je op psycholoog getinte praatjes 10101.
Het is psychologie.

En inderdaad, ik snap het.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041708
Ik vermoed overigens dat het verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen er gaat komen.

De discussie is naar mijn mening nu eigenlijk meer of siervuurwerk enkel centraal georganiseerd afgestoken gaat worden of dat particulieren ook nog siervuurwerk kunnen afsteken.
pi_191041743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Met een voorbeeld dat spaak loopt, aangezien de zeurende minderheid voor het afschaffen/verbieden van Zwarte Piet, dat nog totaal niet voor elkaar heeft gekregen. Leuke poging wel om de discussie te verplaatsen naar een ander terrein op het moment dat je hier alweer uitgespeeld was.

Waarom geldt de meerderheid in deze discussie wel en in die van ZP niet? Dwepen met de meerderheid blijft hetzelfde.
quote:
[..]

Dit is toch ook weer pure komedie ja. _O-
Niet alleen weiger jij te accepteren dat er een stabiele meerderheid voor een vuurwerkverbod is, en zie je onbestaande gelijkenissen tussen het invoeren van een vuurwerkverbod en de Zwarte Pietendiscussie, maar je denkt blijkbaar ook dat het om precies dezelfde groepen gaat. Want hoe anders zou het woord 'hypocriet' hier van toepassing kunnen zijn nadat je deze twee discussies vergeleken hebt en geconcludeerd dat het hypocriet is. _O-
Ik heb het over de 'meerderheid', ik zeg nergens dat het dezelfde mensen zijn.
Het blijft hypocriet om te dwepen dat de meerderheid moet besluiten, terwijl het in andere discussies weer niet op gaat.
quote:
Dat is toch fantastisch. Aan de ene kant heb je de meerderheid van de bevolking die voor een vuurwerkverbod is, en de zeurende minderheid waar jij bij hoort die dat niet wil accepteren.
Aan de andere kant heb je de minderheid van de bevolking die voor een Zwarte Pietenverbod is.

En de anti-ZP, anti-Vuurwerkgroep, zouden dan dezelfde mensen zijn. Hoe kan het anders hypocriet zijn, als de 2 groepen niet gelijk zijn aan elkaar - er is immers niets hypocriets aan een pro-Piet'er die voor een vuurwerkverbod is.

Dat iemand op een dusdanig simpele manier over deze discussies denkt is al om je te bescheuren, maar dat je ook je kolossale tegenspraak niet ziet, is ook puur goud.

Ga alsjeblieft door. Haal er meer onderwerpen bij. Heb je ook iets met de EU ofzo, dat dat er ook nog bij kan?
Als iemand zo post als jij weet je ook gewoon dat je met een simpele ziel te maken hebt die alleen uit is op persoonlijk maken van discussies. Van de inhoud af, op de man en lekker trollen.

Maar doe je ding, ga lekker door. Ik vind het ook wel amusant dit hoe jij doet en denkt gelijk te hebben op deze manier. Ga vooral lekker door met rammen op die icoontjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191041748
Waarom zoveel discussie over zoiets omzinnigs als "vuurwerk"?

Ooit begonnen als grap, om aan het eind van het jaar wat vuurpijlen of vuurpotten af te steken, is het de afgelopen decenniën volkomen uit de hand gelopen. De situatie op 31 december is vergeljkbaar met een burgeroorlog.

De overheid moet gewoon ingrijpen en die flauwekul afschaffen.
pi_191041749
Ik vind dat particuliere siervuurwerk eigenlijk niet eens zo indrukwekkend, een beetje een paar potjes waar wat gekleurd licht af komt en daarna een berg troep op straat.

Vuurpijlen vind ik dan veel mooier maar ik kan goed begrijpen dat ze die willen verbieden omdat er te veel ongelukken mee gebeuren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191041773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is psychologie.

En inderdaad, ik snap het.
Jij snapt het. Je haalt de kern er niet eens uit waar het mij om gaat. En dat noemt zich een psycholoog. :)

Je hebt niet eens in de gaten dat het niet eens om een vuurwerkverbod alleen gaat. Dat het mij om de doorgeschoten regelgeving gaat met het roepen om steeds meer verboden waar ik geen voorstander van ben heb je niet eens door.
pi_191041787
Je kan ook zeggen dat degene die niet met vuurwerk om kunnen gaan het voor de rest verpesten die dat wel kunnen, om die reden ben ik voor een verbod, je hebt altijd mensen die er niet goed om weten te gaan, dit kost weer geld voor de andere Nederlanders dus afschaffen er mee
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:53:05 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191041815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom geldt de meerderheid in deze discussie wel en in die van ZP niet? Dwepen met de meerderheid blijft hetzelfde.
Maar de meerderheid geldt ook gewoon in de Zwarte Pietdiscussie. Wat denk jij dat de reden is dat de Zwarte Piet nog steeds niet verboden is, hmm.

Kijk, op zich is het vaak een goed idee in discussies om een vergelijking te trekken met een ander onderwerp. Als dan blijkt dat in gelijke situaties anders gehandeld wordt, heb je zoiets als een tegenspraak. Maar dan moet je wel gelijke situaties hebben. Dat is je nog niet echt gelukt hier _O-
quote:
[..]

Ik heb het over de 'meerderheid', ik zeg nergens dat het dezelfde mensen zijn.
Het blijft hypocriet om te dwepen dat de meerderheid moet besluiten, terwijl het in andere discussies weer niet op gaat.
Welke discussies dan?
pi_191041823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Je kan ook zeggen dat degene die niet met een e-bike om kunnen gaan het voor de rest verpesten die dat wel kunnen, om die reden ben ik voor een verbod, je hebt altijd mensen die er niet goed om weten te gaan, dit kost weer geld voor de andere Nederlanders in hun hogere zorgverzekering dus afschaffen er mee
ftfy.

@Cherni.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:54:06 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041843
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:51 schreef Cherni het volgende:

Jij snapt het.
:Y
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2020 @ 13:55:54 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191041880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:53 schreef Red_85 het volgende:

...

Vreemd. Je bent niet op mijn NOS-onderbouwing ingegaan. Heeft de NOS dan ineens wel gelijk als het over E-bikes gaat? ?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191041922
Ik vind het wel lief dat mensen telkens onderzoeken naar boven halen waar ze 2000 mensen iets vragen en dan deze uitslag op heel Nederland projecteren. Deze onderzoeken kan je makkelijk in de prullenbak gooien. Stel je dezelfde vraag aan 10 verschillende groepen van 2000 mensen, krijg je elke keer een andere uitslag.

Deze onderzoeken zie je in meer discussies terug komen. Zoals bij de Zwarte piet discussie dan komt de NOS met deze berichtgeving. https://nos.nl/artikel/22(...)ele-zwarte-piet.html Dit is dus een onderzoek onder 3100 mensen in 2018.
Maar toch zijn in de meeste gemeente buiten de groten steden gewoon zwarte pieten zonder problemen of gedoe. https://www.hartvannederl(...)s-piet-gewoon-zwart/

Dus op een gegeven moment kan je afvragen hoe of welke mensen worden gevraagd of worden de berichten nogal gekleurd. Zoals wat je bij Brexit ook heel erg zag, mensen zouden het liefst in de EU blijven en stayers winnen terrein. Uiteindelijk gebeurde het tegenovergestelde.
pi_191042006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de meerderheid geldt ook gewoon in de Zwarte Pietdiscussie. Wat denk jij dat de reden is dat de Zwarte Piet nog steeds niet verboden is, hmm.

Waar heb ik het over een verbod op ZP?
Waar? Wijs mij aan dan.

Ik heb het over het opeens nu wel het 'luister naar de meerderheid!' gelul.
quote:
Kijk, op zich is het vaak een goed idee in discussies om een vergelijking te trekken met een ander onderwerp. Als dan blijkt dat in gelijke situaties anders gehandeld wordt, heb je zoiets als een tegenspraak. Maar dan moet je wel gelijke situaties hebben. Dat is je nog niet echt gelukt hier _O-
[..]

Welke discussies dan?
Hier is de meerderheid wel belangrijk.
In de ZP discussie is de meerderheid weer niet belangrijk.

Dus nog steeds zo hypocriet als maar kan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O-
Wat is dan precies de relevantie van je e-bikevoorbeeld, dat gaat over ongelukken in het verkeer, tegenover de ongelukken die gebeuren bij het afsteken van bommen in woonwijken? Want als het je niet gaat over dat jij vindt dat er dan ook gepleit moet worden voor een verbod op e-bikes (LOL), wat wil je er dan precies mee zeggen?

Wist je trouwens dat er in Nederland hele ambtenarenapparaten bezig zijn met het terugdringen van gewonden in het verkeer, dat er permanente discussies zijn over wie waar mag rijden, over straatindelingen, over gevaarlijke kruispunten, over rijexamens, over fietsexamens, over helmen, over voorrangsregels, over snelheidsbeperkingen, noem maar op.
Ik weet niet of het toevallig aansluit op je e-bikevoorbeeld, aangezien je zelf ook niet echt lijkt te weten wat je er precies mee wil zeggen, maar misschien kun je er wat mee.
De kern, namelijk het roepen om een verbod op iets waar de normale burger last van krijgt. Of het nu om vuurwerk gaat, alcohol, messen, e-bike, houseparty's, verdovende middelen. Bedenk maar iets of er zijn weer users die roepen om een verbod. Je vraagt je af hoe dat soort users in het dagelijks leven omgaan met tegenslagen etc.
pi_191042091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vreemd. Je bent niet op mijn NOS-onderbouwing ingegaan. Heeft de NOS dan ineens wel gelijk als het over E-bikes gaat? ?
Waarom moet ik op e-bikes verder gaan? Ik hoop dat je snapt dat ik wat sarcastisch ben als het gaat om mijn verbodsgeroep. Dat is het hele punt hier.

Al een week.

Nog niet door?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:09:17 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191042096
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

De kern, namelijk het roepen om een verbod op iets waar de normale burger last van krijgt. Of het nu om vuurwerk gaat, alcohol, messen, e-bike, houseparty's, verdovende middelen. Bedenk maar iets of er zijn weer users die roepen om een verbod. Je vraagt je af hoe dat soort users in het dagelijks leven omgaan met tegenslagen etc.
Ze zouden tegenslagen moeten verbieden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191042100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze zouden tegenslagen moeten verbieden
_O- *)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:09:52 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191042103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:08 schreef Red_85 het volgende:

Waarom moet ik op e-bikes verder gaan?
Om dat je de hele tijd loopt te zeiken over de onbetrouwbaarheid van de NOS. Maar blijkbaar is dat wat selectief bij jou.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191042109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze zouden tegenslagen moeten verbieden
Als dat mogelijk zou zijn had je de ideale oplossing.
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:11:13 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191042122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als dat mogelijk zou zijn had je de ideale oplossing.
Voor jou wel, ja. Want dat vuurwerkverbod zit je nogal dwars. Ben je al in therapie?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191042128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Om dat je de hele tijd loopt te zeiken over de onbetrouwbaarheid van de NOS. Maar blijkbaar is dat wat selectief bij jou.
Nee. Helemaal niet. NOS is selectief, gekleurd en daardoor veel minder betrouwbaar.

Ik denk dat we de nos maar moeten verbieden.
En e-bikes. Nog steeds.

Keukentrapjes ook. En stenen en stokken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor jou wel, ja. Want dat vuurwerkverbod zit je nogal dwars. Ben je al in therapie?
Ik ben dagelijks in therapie. Gelukkig niet bij jou, want dan zou ik de gehele maatschappij als een gevaar zien.

Je hebt het nog steeds niet door. Toevallig zit ik nu in deze draad. Het had net zo goed een draad kunnen zijn die het eten van vlees aan banden wil leggen.
pi_191042148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor jou wel, ja. Want dat vuurwerkverbod zit je nogal dwars. Ben je al in therapie?
Een tegenslag is ook dat je volgend jaar nog steeds knallen hoort en agressie ziet tegen hulpverleners.

Ofwel dat dit verbod totaal niet gaat werken. Dat is de grootste tegenslag die nog gaat komen voor alle verbodsroepers.
Voor iets waar al genoeg middelen voor waren om juist te handelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact en jij snapt er helemaal niets van.
Als je last hebt van relschoppers die met vuurwerk en stenen gooien, is dit land in staat om vuurwerk en stenen te verbieden in plaats van de relschoppers aan te pakken.

Dan zijn we allemaal heel trots dat we denken relschoppers te hebben uitgebannen als stenen en vuurwerk verboden zijn, maar staan we toch weer verbaasd dat de relschoppers stokken hebben gepakt.

Hoe kan dat toch?
Ik snap dat jij mensen met een andere mening / ander inzicht dan de jouwe bestempelt als mensen die het helemaal niet snappen.
pi_191042156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Helemaal niet. NOS is selectief, gekleurd en daardoor veel minder betrouwbaar.

Ik denk dat we de nos maar moeten verbieden.
En e-bikes. Nog steeds.

Keukentrapjes ook. En stenen en stokken.
verbod op leven, is dat niet iets leuks ?
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:13:34 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191042162
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

De kern, namelijk het roepen om een verbod op iets waar de normale burger last van krijgt. Of het nu om vuurwerk gaat, alcohol, messen, e-bike, houseparty's, verdovende middelen. Bedenk maar iets of er zijn weer users die roepen om een verbod. Je vraagt je af hoe dat soort users in het dagelijks leven omgaan met tegenslagen etc.
Op de een of andere manier typ je telkens het woord e-bike in je posts. Hoe komt dat? Kun je dat even uitleggen?
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:13:44 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191042167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:11 schreef Red_85 het volgende:

NOS is selectief,
Oh, net als jij, dus?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191042178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, net als jij, dus?
Wederom maak je het persoonlijk.
Ga op de inhoud van de discussie. Of ben je uitgeluld?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Op de een of andere manier typ je telkens het woord e-bike in je posts. Hoe komt dat? Kun je dat even uitleggen?
Op de een of andere manier ben jij in iedere post persoonlijk. Hoe komt dat? Kun je dat even uitleggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Op de een of andere manier typ je telkens het woord e-bike in je posts. Hoe komt dat? Kun je dat even uitleggen?
Ik kan ook het eten van vlees, het roken of drinken op de korrel nemen. Of het voetbal. Of het staken.

Het schoot mij zo te binnen omdat ik laatst een artikel als over de gevaren van Chinese e-bikes.
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:16:56 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191042206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik kan ook het eten van vlees, het roken of drinken op de korrel nemen. Of het voetbal.
Leg eens even uit wat je precies bedoelt met het e-bike voorbeeld.

Ik keek net even naar buiten, daar komt een vrouw voorbij op een e-bike. Dan moet ik naar buiten lopen en roepen dat het verboden zou moeten worden toch? Maar waarom precies?
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:17:14 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191042209
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik kan ook het eten van vlees, het roken of drinken op de korrel nemen. Of het voetbal. Of het staken.
Maar dit topic gaat over vuurwerk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:20:15 #74
80382 manny
30 is best veel
pi_191042244
ben nu al benieuwd welke kronkelredenaties we volgend jaar krijgen (als verbod er komt)

ja, logisch dat ze nu gaan rellen. vuurwerkverbod.

veel minder oogletsel en brandwonden. volgens de NOS ja....

man raakt vingers kwijt na maken vuurwerkbom. Ja, zie je wel dat verbod niet werkt.

heerlijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_191042249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik snap dat jij mensen met een andere mening / ander inzicht dan de jouwe bestempelt als mensen die het helemaal niet snappen.
Jij komt met een post als dit dat niemand mag gaan lopen kankeren volgens jou, wie een andere mening heeft dan jij hebt. Daarbij zet je ze direct weg als 'zieliger dan jullie al waren'.

En dan kom je nu met die post?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:04 schreef DrMabuse het volgende:
Prachtig hoe deze "traditie" in zo'n korte tijd rigoureus om zeep is geholpen geheel en alleen door randdebielen met het verstand en handelingsvermogen van een kleuter.

En de tering : mensen die nu de overheid de schuld geven omdat die niet hard genoeg optraden / optreden.

Het gaat om iets dat feestelijk was / behoorde te zijn en verdomme niet een oorlog uitgevochten op straat.

De enige verantwoordelijken zijn en blijven (zoals vaker) het achterlijke Neanderthaler volk.

Met het kleine verstand en vooral het (veel te korte) korte lontje.

Gefeliciteerd hoor.

En ga s.v.p. nu vooral niet lopen kankeren dat jullie feestje nu is afgenomen door de boze overheid.

Dat maakt jullie nog zieliger dan jullie al waren.
Waar zit je met je kop man?
Waaw -O-

Wat een enorm hypocriet volk zit er toch in nws.
Bizar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Leg eens even uit wat je precies bedoelt met het e-bike voorbeeld.

Ik keek net even naar buiten, daar komt een vrouw voorbij op een e-bike. Dan moet ik naar buiten lopen en roepen dat het verboden zou moeten worden toch? Maar waarom precies?
Nogmaals, waar zeg ik dat het verboden moet worden. Ik reageerde niet eens op jou maar op een user die mij steeds persoonlijk aanvalt in iedere draad. Met selectieve quotes. Maar die snapt schijnbaar alles.
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:26:09 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191042319
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nogmaals, waar zeg ik dat het verboden moet worden. Ik reageerde niet eens op jou maar op een user die mij steeds persoonlijk aanvalt in iedere draad. Met selectieve quotes. Maar die snapt schijnbaar alles.
Maar je komt zelf tot 6x toe met een post over e-bikes. Ik wil nou wel eens weten wat je daar precies mee bedoeld. Waarom zouden we moeten pleiten voor een e-bikeverbod in een draadje over een breedgedragen wens van de bevolking voor een vuurwerkverbod?
pi_191042376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar je komt zelf tot 6x toe met een post over e-bikes. Ik wil nou wel eens weten wat je daar precies mee bedoeld. Waarom zouden we moeten pleiten voor een e-bikeverbod in een draadje over een breedgedragen wens van de bevolking voor een vuurwerkverbod?
Wie begint er nu weer over e-bikes. Dat ben jij. Ik haalde dat aan omdat een user vuurwerk totaal wil verbieden vanwege het aantal ongelukken met vuurwerk. Het aantal ongelukken met e-bikes is ook meetbaar en is ook niet mals. Ik pleit dus niet voor een totaalverbod. Niet voor e-bikes noch voor vuurwerk etc etc.

Ik zal het nogmaals herhalen. Prima als men per wijk een gebied gaat aanwijzen om vuurwerk af te steken, legaal maar dat zal uiteraard ook nog niet genoeg zijn voor een deel users.
pi_191042382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij komt met een post als dit dat niemand mag gaan lopen kankeren volgens jou, wie een andere mening heeft dan jij hebt. Daarbij zet je ze direct weg als 'zieliger dan jullie al waren.

En dan kom je nu met die post?
[..]

Waar zit je met je kop man?
Waaw -O-

Wat een enorm hypocriet volk zit er toch in nws.
Bizar.
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt blijkbaar.

Ik stel vast dat het traditionele Oud en Nieuw vieren (waar ik elk jaar van geniet / genoot en lang aan mee heb gedaan door zelf vuurwerk af te steken) nu uiteindelijk om zeep is geholpen door een groep debielen die in toenemende mate blinde agressie vertoont en op een ranzige manier publieke en privé eigendommen vernielt.

I.p.v. nu naar de overheid te wijzen kunnen deze debielen beter naar zichzelf wijzen.

En volgens jou snap ik het helemaal niet.

Ben ik nu zelfs "hypocriet volk".

Tering, hoe lekker simpel is het discussiëren voor sommigen toch.
pi_191042394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dit is sarcasme toch? Noem 1 NOS artikel van de afgelopen weken die positief over vuurwerk was
Neutraliteit betekent niet dat je voor ieder negatief bericht ook een positief bericht moet schrijven. En ik heb genoeg tokkies aan bod horen komen die 'gewoon lekker willuh knalluh'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191042408
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem van vuurwerk maar van de gebruiker.
Wil je jezelf echt in de hoek van de 'MURICA FUCK YEAH duwen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191042422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wil je jezelf echt in de hoek van de 'MURICA FUCK YEAH duwen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gebruikers het probleem zijn is geen argument om het op elke hoek van de straat in de winkel te leggen. Dat geldt net zo goed voor wapens -- pas als je aan kan tonen dat je geen gevaarlijke gek bent en weet hoe je met zo'n ding om kan gaan, dan mag je IMO er pas 1 kopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191042442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat gebruikers het probleem zijn is geen argument om het op elke hoek van de straat in de winkel te leggen. Dat geldt net zo goed voor wapens -- pas als je aan kan tonen dat je geen gevaarlijke gek bent en weet hoe je met zo'n ding om kan gaan, dan mag je IMO er pas 1 kopen.
Kortom: alleen vuurwerkshows door gelicentieerde personen. Lijkt me prima.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191042451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar je komt zelf tot 6x toe met een post over e-bikes. Ik wil nou wel eens weten wat je daar precies mee bedoeld. Waarom zouden we moeten pleiten voor een e-bikeverbod in een draadje over een breedgedragen wens van de bevolking voor een vuurwerkverbod?
Waarom geldt de wens van meerderheid opeens nu wel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042479
Harde knallen zijn al lang verboden, alsook het opblazen van bushokjes, brievenbussen en het gooien van vuurwerk naar anderen waaronder hulpverleners.
Toch wordt het elk jaar erger, zeggen ze. Wat verwachten jullie dat er gebeurt bij een totaalverbod? Dat daar wel iedereen zich braaf aan houdt?
pi_191042483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wil je jezelf echt in de hoek van de 'MURICA FUCK YEAH duwen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je haalt een prima punt aan. Daar kan ik niet omheen. De eerste user waarvan ik het ga verliezen. Ik ben voor een verbod op vuurwapens tenzij je een vergunning hebt. Maar dat is hier altijd al zo geweest. Veel andere zaken zoals vuurwerk, alcohol etc is altijd prima verlopen. Het is iets van de laatste jaren dat er steeds meer om verboden word geroepen waar ik geen voorstander van ben.

Ik probeer nog altijd zelf de verantwoording te nemen om veilig met zaken om te gaan ook al zijn die niet altijd gezond. Maw ik wil die verantwoording zelf nemen en niet door een overheid gedwongen worden. En dat lukt mij prima en velen met mij.
pi_191042537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt blijkbaar.
Wederom, sneren op de man ipv inhoudelijk. Daar begin je mee.
quote:
Ik stel vast dat het traditionele Oud en Nieuw vieren (waar ik elk jaar van geniet / genoot en lang aan mee heb gedaan door zelf vuurwerk af te steken) nu uiteindelijk om zeep is geholpen door een groep debielen die in toenemende mate blinde agressie vertoont en op een ranzige manier publieke en privé eigendommen vernielt.

I.p.v. nu naar de overheid te wijzen kunnen deze debielen beter naar zichzelf wijzen.
Deze debielen stoppen niet met agressie en vernieling. Ook niet door een vuurwerkverbod.
Het verbieden heeft namelijk geen enkele zin. Als vuurwerk verboden wordt, pakken ze stenen, als stenen verboden wordt, pakken ze stokken, als stokken verboden worden, pakken ze dakpannen....
Het is niet het middel, het is de handhaving.
quote:
En volgens jou snap ik het helemaal niet.

Dat doe je inderdaad niet nee. Enige wat je doet is op de man spelen nu omdat je inhoudelijk gewoon niets meer toe te voegen hebt.
quote:
Ben ik nu zelfs "hypocriet volk".

Tering, hoe lekker simpel is het discussiëren voor sommigen toch.
Jep. Volgens jouw standpunt zie ik het ook niet. Ook op de man spelen ipv inhoudelijk.
Wat ben jij denkende? Als ik niet op inhoud iemand kan overtuigen, zal diegene wel blind zijn? Dat is pas simplistisch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191042673
E
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom: alleen vuurwerkshows door gelicentieerde personen. Lijkt me prima.
En wie gaat die mensen allemaal opleiden, wie gaat dat betalen, en hoe zorg je ervoor dat pyrotechnici ook allemaal willen schieten op 31 dec.

Ja daar heb je niet over nagedacht he.
pi_191042724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
E
[..]

En wie gaat die mensen allemaal opleiden, wie gaat dat betalen, en hoe zorg je ervoor dat pyrotechnici ook allemaal willen schieten op 31 dec.

Ja daar heb je niet over nagedacht he.
Tis geen grondrecht hè. Als er capaciteit voor zo'n show is, is het leuk. Is dat er niet ligt er een markt voor opleidingen of gaat t niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191042733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Tis geen grondrecht hè. Als er capaciteit voor zo'n show is, is het leuk. Is dat er niet ligt er een markt voor opleidingen of gaat t niet.
En wat denk je dat het volk dan gaat doen?
pi_191042746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zoals welke landen?

Frankrijk? Waar wekelijks de gele hesjes gebruik maken van al het illegale spul?
Italie? Waar wekelijks de harde kernen van de voetbalclubs de bekende uien de atletiekbaan op tieft?
Belgie? Waar er gewoon zwaar spul in de winkels te krijgen is?
Duitsland? Waar het ook uit de hand loopt?
Denemarken? Waar het ook uit de hand loopt?
Polen? Waar het zwaarste vuurwerk gewoon te krijgen is als je een beetje rond vraagt?
Zelfs op Hawaii werkt het echt fantastisch zo'n verbod.
Die laatste is echt een mooi voorbeeld en dat is zelfs op een eiland.
Daar gat het hier ook gewoon naar toe. Vuurwerk halen in Belgie is hier net zo makkelijk als bier of benzine.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191042769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan ook geloven op de blauwe ogen wat iedereen zegt. De nos heeft zich de afgelopen jaren echt laten blijken dat ze een goede betrouwbare nieuwsdienst zijn ook. Absoluut neutraal en niet sturend in berichtgevingen enzo....

Je kan daarin tegen ook gewoon een goedgelovige lemming blijven natuurlijk. Keuze is aan iedereen zelf.
Dit jaar was een stijging idd. Niet verrassend in de omgeving van Den Haag waar toevallig ook een ander verbod was dit jaar.

In de jaren daarvoor was het gehalveerd. Dat geeft de NOS ook gewoon terug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191042829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:40 schreef Wegenbouwer het volgende:
Harde knallen zijn al lang verboden, alsook het opblazen van bushokjes, brievenbussen en het gooien van vuurwerk naar anderen waaronder hulpverleners.
Toch wordt het elk jaar erger, zeggen ze. Wat verwachten jullie dat er gebeurt bij een totaalverbod? Dat daar wel iedereen zich braaf aan houdt?
Vast niet, maar het punt is (en dat zeggen vooral de handhavers), dat een totaalverbod erin resulteert dat iedere knal verboden is. Kortom, je weet direct dát iemand in overtreding is en je hoeft niet te bepalen of de knal nou van legaal of illegaal vuurwerk komt. Bovendien is er geen enkele reden meer om knalvuurwerk op zak te hebben, want je mag het toch niet afsteken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191042851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:00 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En wat denk je dat het volk dan gaat doen?
Gewoon, oud en nieuw met vrienden en familie vieren net als de rest vd wereld.

Je doet alsof het of zelf afsteken, of een gegarandeerde vuurwerkshow is of anders het volk massaal gaat rellen: dat gaat niet gebeuren. 85-95% die nu afsteekt zal bij een verbod niet meer gaan afsteken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191042869
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik probeer nog altijd zelf de verantwoording te nemen om veilig met zaken om te gaan ook al zijn die niet altijd gezond. Maw ik wil die verantwoording zelf nemen en niet door een overheid gedwongen worden. En dat lukt mij prima en velen met mij.
Het probleem is dan ook niet de mensen die zich wél met verstand in de openbare ruimte begeven, maar zij die dat niet doen. Het is altijd een afweging tussen de 'goeden' en de kwaden'. Bij vuurwerk is de pendulum nu naar de andere kant aan het slingeren. Mede ook doordat vuurwerk bijna per definitie overlast oplevert, zelfs al ga je er verstandig mee om.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191042889
Frits uit Leeuwarden mag NOOIT meer een klein rotje of vuurpijl afsteken, wat hij al 40 jaar deed zonder gevaarlijkheden of ongelukken. Blij mee dat hem dat plezier ontnomen is?
pi_191042908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:40 schreef Wegenbouwer het volgende:
Harde knallen zijn al lang verboden, alsook het opblazen van bushokjes, brievenbussen en het gooien van vuurwerk naar anderen waaronder hulpverleners.
Toch wordt het elk jaar erger, zeggen ze. Wat verwachten jullie dat er gebeurt bij een totaalverbod? Dat daar wel iedereen zich braaf aan houdt?
Ja ik snap die naïviteit ook niet, dat opblazen van spul is niet mogelijk met legaal knalvuurwerk.
Maar op een of andere manier gaat dat niet meer gebeuren nu we legaal vuurwerk gaan verbieden.

Net zoals dat de handhaving veel beter wordt. Ook al is die er nu al niet en wordt er volop vuurwerk afgestoken vanaf de herfstvakantie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:13:43 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191042922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:11 schreef Aristai het volgende:
Frits uit Leeuwarden mag NOOIT meer een klein rotje of vuurpijl afsteken, wat hij al 40 jaar deed zonder gevaarlijkheden of ongelukken. Blij mee dat hem dat plezier ontnomen is?
Zo ja, enorm hee. Ik ga me even verkneukelen om die gedachte.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191042936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vast niet, maar het punt is (en dat zeggen vooral de handhavers), dat een totaalverbod erin resulteert dat iedere knal verboden is. Kortom, je weet direct dát iemand in overtreding is en je hoeft niet te bepalen of de knal nou van legaal of illegaal vuurwerk komt. Bovendien is er geen enkele reden meer om knalvuurwerk op zak te hebben, want je mag het toch niet afsteken.
Dat is het nu ook al heel het jaar. Toch wordt er volop vuurwerk afgestoken vanaf de herfstvakantie. En denk maar niet dat de politie komt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191042945
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gewoon, oud en nieuw met vrienden en familie vieren net als de rest vd wereld.

Je doet alsof het of zelf afsteken, of een gegarandeerde vuurwerkshow is of anders het volk massaal gaat rellen: dat gaat niet gebeuren. 85-95% die nu afsteekt zal bij een verbod niet meer gaan afsteken.
Laat dat nu net de groep zijn die ook niet aan het rellen was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191042947
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gewoon, oud en nieuw met vrienden en familie vieren net als de rest vd wereld.

Je doet alsof het of zelf afsteken, of een gegarandeerde vuurwerkshow is of anders het volk massaal gaat rellen: dat gaat niet gebeuren. 85-95% die nu afsteekt zal bij een verbod niet meer gaan afsteken.
Bron?
pi_191042963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vast niet, maar het punt is (en dat zeggen vooral de handhavers), dat een totaalverbod erin resulteert dat iedere knal verboden is. Kortom, je weet direct dát iemand in overtreding is en je hoeft niet te bepalen of de knal nou van legaal of illegaal vuurwerk komt. Bovendien is er geen enkele reden meer om knalvuurwerk op zak te hebben, want je mag het toch niet afsteken.
Dat is op elke dag van het jaar behalve 31 december vanaf 18:00 ook al zo. Toch is het bij mij in de wijk de hele maand december een oorlogsgebied.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191043001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Laat dat nu net de groep zijn die ook niet aan het rellen was.
klopt. Maar als zij stoppen valt elke andere knal ineens op.

Los van dat zitten er in die groep van 85-95% ook omstanders die gewond raakten. Zitten er ook genoeg mensen die al die zooi niet opruimen dag erna, etc. Het geeft al met al behoorlijk wat overlast voor die paar kwartier.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191043011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is op elke dag van het jaar behalve 31 december vanaf 18:00 ook al zo. Toch is het bij mij in de wijk de hele maand december een oorlogsgebied.
Dan word het eens tijd dat men gaat handhaven. Er zijn al regels en verboden. Maar die schijnen dus al niet te werken. En als tuig in de gaten krijgt dat er toch niets word ondernomen kun je alles wel verbieden maar het lost het probleem van overlast niet op.
pi_191043016
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

klopt. Maar als zij stoppen valt elke andere knal ineens op.

Los van dat zitten er in die groep van 85-95% ook omstanders die gewond raakten. Zitten er ook genoeg mensen die al die zooi niet opruimen dag erna, etc. Het geeft al met al behoorlijk wat overlast voor die paar kwartier.
En wat gebeurt er dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191043027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is op elke dag van het jaar behalve 31 december vanaf 18:00 ook al zo. Toch is het bij mij in de wijk de hele maand december een oorlogsgebied.
Klopt, maar het gaat dan ook vooral om de overlast met oud en nieuw. Bovendien betekent een verbod op knalvuurwerk ook dat je het niet meer (in Nederland) kunt kopen. Dat mensen het dan in België gaan halen is wellicht nog steeds een ding voor randgemeenten, maar het gros van Nederland gaat niet de moeite doen om helemaal naar België te rijden, vermoed ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191043060
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan?
Het handhaven wordt makkelijker.


Gek dat het heke handhaving argument niet gold toen er een rookverbod in de horeca kwam. Toen waren er ook mensen als Frits uit Leeuwarden (zie post 95) die al 40 jaar een sigarwtje opstaken in de kroeg en ineens dat niet meer konden. Het heeft ff tijd en wat boetes nodig gehad maar tis nu normaal dat je niet meer binnen rookt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191043079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, je weet direct dát iemand in overtreding is en je hoeft niet te bepalen of de knal nou van legaal of illegaal vuurwerk komt.
Net of dat zo moeilijk is om te bepalen. Bij dat echte harde spul hoor je het direct.
pi_191043086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet de mensen die zich wél met verstand in de openbare ruimte begeven, maar zij die dat niet doen. Het is altijd een afweging tussen de 'goeden' en de kwaden'. Bij vuurwerk is de pendulum nu naar de andere kant aan het slingeren. Mede ook doordat vuurwerk bijna per definitie overlast oplevert, zelfs al ga je er verstandig mee om.
Helaas ja, daar heb ik dus wel problemen mee dat een klein deel niet aan te pakken is. En dat geld voor meer zaken. En juist die verboden brengen weer een ander probleem met zich mee. Met vuurwerk is dat nog afwachten maar spreek maar eens iemand aan die ergens rookt waar het verboden is en die zit niet lekker in zijn vel. Mensen zoeken altijd grenzen op. En hoe strakker die grens hoe meer geweld. En dat vanwege een deel dat niet te handhaven is.
pi_191043127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mensen zoeken altijd grenzen op. En hoe strakker die grens hoe meer geweld.
Ik denk niet dat je dat hard kunt maken.

Voorbeelden te over van verboden die op de lange termijn zeker wel een positief effect gesorteerd hebben. De beste is nog wel de BOB-campagne.

Ik ben ervan overtuigd dat men over een aantal decennia met verbazing terugkijkt naar deze periode: 'toen mochten particulieren gewoon nog zelf vuurwerk afsteken?' 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191043128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat dan ook vooral om de overlast met oud en nieuw. Bovendien betekent een verbod op knalvuurwerk ook dat je het niet meer (in Nederland) kunt kopen. Dat mensen het dan in België gaan halen is wellicht nog steeds een ding voor randgemeenten, maar het gros van Nederland gaat niet de moeite doen om helemaal naar België te rijden, vermoed ik.
Er komen waarschijnlijk meer verkooppunten in Nederland, valt immers flink aan te verdienen.
pi_191043181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat hard kunt maken.

Voorbeelden te over van verboden die op de lange termijn zeker wel een positief effect gesorteerd hebben. De beste is nog wel de BOB-campagne.

Ik ben ervan overtuigd dat men over een aantal decennia met verbazing terugkijkt naar deze periode: 'toen mochten particulieren gewoon nog zelf vuurwerk afsteken?' 8)7
Ik ben benieuwd. Ik spreek een roker niet meer aan als hij daar rookt waar het niet mag. Dat lesje heb ik inmiddels al wel geleerd. Ik merk dat mensen steeds vaker last krijgen van een kort lontje. En neem je ook nog bepaalde vrijetijdsbestedingen af vrees ik het ergste. Mensen moeten op hun manier kunnen afschakelen.
pi_191043214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:28 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Er komen waarschijnlijk meer verkooppunten in Nederland, valt immers flink aan te verdienen.
Jij denkt dat een verbod resulteert in meer (dan illegale) vuurwerkverkooppunten? Oké..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191043354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het handhaven wordt makkelijker.

Gek dat het heke handhaving argument niet gold toen er een rookverbod in de horeca kwam. Toen waren er ook mensen als Frits uit Leeuwarden (zie post 95) die al 40 jaar een sigarwtje opstaken in de kroeg en ineens dat niet meer konden. Het heeft ff tijd en wat boetes nodig gehad maar tis nu normaal dat je niet meer binnen rookt.
Hoe dan. Want dat is geen uitleg. Hoe wordt er dan wel gehandhaafd?

Overigens is dat rookverbod idd een goede. Nog steeds veel cafe's waar gerookt wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191043382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij denkt dat een verbod resulteert in meer (dan illegale) vuurwerkverkooppunten? Oké..
Jep net zoals dat het sluiten van coffeeshops zo goed gewerkt heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191043394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe dan. Want dat is geen uitleg. Hoe wordt er dan wel gehandhaafd?

Overigens is dat rookverbod idd een goede. Nog steeds veel cafe's waar gerookt wordt.
je zal altijd uitzonderingen houden inderdaad. Net zoals er ook altijd mensen blijven die met alcohol op gaan rijden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:55:28 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191043506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe dan. Want dat is geen uitleg. Hoe wordt er dan wel gehandhaafd?

Overigens is dat rookverbod idd een goede. Nog steeds veel cafe's waar gerookt wordt.
En in hoeveel horeca gelegenheden wordt er nog gerookt ten opzichte van voor het verbod?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191043557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En in hoeveel horeca gelegenheden wordt er nog gerookt ten opzichte van voor het verbod?
Voor mijn gevoel de helft.
Maar ik ga een heel stuk minder uit dan 10 jaar geleden dus geen cijfers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:12:47 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191043785
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel de helft.
Maar ik ga een heel stuk minder uit dan 10 jaar geleden dus geen cijfers.
Kan je vertellen dat het veeeel minder is. Zeker als je restaurants mee gaat tellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191043800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En in hoeveel horeca gelegenheden wordt er nog gerookt ten opzichte van voor het verbod?
Niet veel en dat werkt prima. Maar als straks in de buitenlucht ook nog een verbod komt dan vrees ik het ergste. Zolang mensen nog een plek hebben is veel mogelijk maar zodra er een totaalverbod aan te pas gaat komen ontstaan er problemen. Want in de openlucht word er nog behoorlijk wat afgerookt.

En die spanningen voel je ook terug op een werkvloer onder collega,s want leg maar eens uit dat een speciale rookplek weg moet maar een bid en kolfruimte wel mag. Dat is niet meer uit te leggen als een groot deel roker is en nog steeds behoefte is aan een speciale rookruimte.
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:27:18 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191044050
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:13 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niet veel en dat werkt prima. Maar als straks in de buitenlucht ook nog een verbod komt dan vrees ik het ergste. Zolang mensen nog een plek hebben is veel mogelijk maar zodra er een totaalverbod aan te pas gaat komen ontstaan er problemen. Want in de openlucht word er nog behoorlijk wat afgerookt.

En die spanningen voel je ook terug op een werkvloer onder collega,s want leg maar eens uit dat een speciale rookplek weg moet maar een bid en kolfruimte wel mag. Dat is niet meer uit te leggen als een groot deel roker is en nog steeds behoefte is aan een speciale rookruimte.
Daarom zie je ook dat dit soort dingen gefaseerd worden ingevoerd. Binnen in een restaurant roken was vroeger normaal, nu wordt je echt met de nek aangekeken als je het in je hoofd haalt.
Mensen moeten de kans krijgen te wennen aan een verbod, zodat het op den duur ook maatschappelijk niet meer normaal is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191044156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daarom zie je ook dat dit soort dingen gefaseerd worden ingevoerd. Binnen in een restaurant roken was vroeger normaal, nu wordt je echt met de nek aangekeken als je het in je hoofd haalt.
Mensen moeten de kans krijgen te wennen aan een verbod, zodat het op den duur ook maatschappelijk niet meer normaal is.
Dan komt er een vervanger. Waar de jeugd in het verleden meters bier bestelde en massaal rookte grijpt men nu vaker toe naar andere genotsmiddelen tot lachgas aan toe. Je denkt een probleem op te lossen en creëert een ander dat mogelijk nog meer schade aanricht. De tijd zal het leren want ondanks al die lapmiddelen moet je mij even uitleggen hoe het komt dat steeds meer mensen een kort lontje krijgen. Als mensen onder druk staan moet men kunnen afblazen. En niet iedereen doet dat met sporten. Dat kun je niet verwachten.
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:41:31 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191044255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan komt er een vervanger. Waar de jeugd in het verleden meters bier bestelde en massaal rookte grijpt men nu vaker toe naar andere genotsmiddelen tot lachgas aan toe. Je denkt een probleem op te lossen en creëert een ander dat mogelijk nog meer schade aanricht. De tijd zal het leren want ondanks al die lapmiddelen moet je mij even uitleggen hoe het komt dat steeds meer mensen een kort lontje krijgen. Als mensen onder druk staan moet men kunnen afblazen. En niet iedereen doet dat met sporten. Dat kun je niet verwachten.
Liever wat mensen die aan een ballonnetje lurken dan rokers, maar dat is persoonlijk.

Zoals het nu geregeld is met roken vind ik een prima balans. Met vuurwerk gaan we nu ook de goede kant op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:44:41 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191052579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:14 schreef Red_85 het volgende:

Wederom maak je het persoonlijk.
Ga op de inhoud van de discussie.
Maar er staat geen inhoud in jouw reacties. Het enige dat je doet is roepen dat bepaalde nieuwssites onbetrouwbaar zijn, maar zonder enige onderbouwing te leveren. Je begint een beetje als Trump te klinken. En dat is geen compliment, kan ik je vertellen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:48:35 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191052622
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:13 schreef Cherni het volgende:

Niet veel en dat werkt prima. Maar als straks in de buitenlucht ook nog een verbod komt dan vrees ik het ergste.
Het 'ergste' dat er kan gebeuren, is dat roken op den duur helemaal verdwijnt. En daar is iedereen bij gebaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:32 schreef Cherni het volgende:

Dan komt er een vervanger. Waar de jeugd in het verleden meters bier bestelde en massaal rookte grijpt men nu vaker toe naar andere genotsmiddelen tot lachgas aan toe. Je denkt een probleem op te lossen en creëert een ander dat mogelijk nog meer schade aanricht. De tijd zal het leren want ondanks al die lapmiddelen moet je mij even uitleggen hoe het komt dat steeds meer mensen een kort lontje krijgen. Als mensen onder druk staan moet men kunnen afblazen. En niet iedereen doet dat met sporten. Dat kun je niet verwachten.
Of je leert de jeugd dat je dat soort dingen niet nodig hebt. Het is de samenleving die ze dat vertelt, namelijk (mensen zoals jij, bijvoorbeeld). Dat verzinnen ze niet zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191052752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het 'ergste' dat er kan gebeuren, is dat roken op den duur helemaal verdwijnt. En daar is iedereen bij gebaat.
[..]

Of je leert de jeugd dat je dat soort dingen niet nodig hebt. Het is de samenleving die ze dat vertelt, namelijk (mensen zoals jij, bijvoorbeeld). Dat verzinnen ze niet zelf.
Stop toch eens met die vooroordelen. Je snapt er niets van. Met je jij en therapie.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:04:20 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191052814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:59 schreef Cherni het volgende:

Stop toch eens met die vooroordelen.
Zijn geen vooroordelen, dat is gewoon hoe de wereld (de mensheid) in elkaar zit. Dat jij daar je ogen voor sluit, betekent niet dat het niet waar is.

Maar ik geef je 1 kansje nog: wat zijn volgens jou de voordelen van het toestaan van roken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:08:26 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191052847
quote:
CDA en VVD zijn om: verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen

VVD en CDA steunen een verbod op de verkoop van knalvuurwerk en vuurpijlen, wanneer het kabinet daarmee komt. Dat kondigde vrijdag al aan dat consumentenvuurwerk verder aan banden wordt gelegd. De draai is opmerkelijk, een dergelijk verbod ligt zeker binnen de VVD gevoelig.

Het CDA is niet meer tegen een verbod, maar wil niet dat het daar bij blijft. ,,Met alleen een verbod verandert er geen klap in Nederland’’, aldus Kamerlid Chris van Dam vanmiddag in de Tweede Kamer. ,,Dan staan we hier volgend jaar weer.’’ Van Dam vindt dat er een ‘waarden- en normendiscussie’ gevoerd moet worden als het gaat om feestvieren in de openbare ruimte. ,,Het is gewoon pure hufterigheid die hier tot uiting komt.’’

Ook wil de coalitiepartij dat het kabinet meer doet aan handhaving. ,,Als je niet iets wezenlijks doet aan de handhaving, verandert er ook met zo'n verbod niets. ,,Het kabinet zal dus echt met plannen moeten komen, wil het CDA zo'n verbod steunen.’’

Een deel van de fractie in de Tweede Kamer vindt, net als ongeveer de helft van haar achterban, dat vuurwerk ongemoeid zou moeten worden gelaten. Toch is er een meerderheid van andere partijen in het parlement dat knalvuurwerk en vuurpijlen wil verbieden. Ook het kabinet hintte er vrijdag op dat het bij ingrijpen voor die maatregelen voelt. Het wil eind februari een besluit hebben genomen. De druk daarop wordt opgevoerd door de steden Amsterdam en Rotterdam dat met eigen afsteekverboden wil gaan werken. Ook de VVD-burgemeesters Jan van Zanen (Utrecht) en Johan Remkes (Den Haag) vroegen om ingrijpen.

Steun
De steun van regeringspartij VVD is daarbij niet nodig, maar het zou politieke brokken kunnen geven als het standpunt van de partij en die van het kabinet diametraal tegenover elkaar zouden blijven staan. Eind vorig jaar nog voelde de VVD nog niets voor verdere verboden. Dijkhoff noemt het vanmiddag geen draai, maar spreekt van ‘voortschrijdend inzicht.’

Dijkhoff deelt met zijn CDA-collega dat een verbod alleen niet genoeg is. ,,Het zit 'm ook in de mentaliteit. Het is gewoon tuig dat zich misdraagt. Dus naast dat we een verbod kunnen accepteren, moet er ook duidelijker gehandhaafd worden.’’ De VVD-fractievoorzitter vindt dat de politie ‘steviger op mag treden’ en meent dat overtreders ‘een aantal oud en nieuws ergens anders mogen vieren dan op straat, zodat ze ook duidelijk voelen dat we dat hufterige gedrag niet pikken.’’

Doof
Fractievoorzitter Klaas Dijkhoff (VVD).
Fractievoorzitter Klaas Dijkhoff (VVD). © ANP
Dijkhoff zei eerder nog ‘grondig’ na te willen denken over eventuele verboden. Hij schreef in een stuk op zijn Facebookpagina dat hij niet ‘doof en blind’ is voor de gaande discussie, maar geen overhaast besluit wilde nemen. ,,Ik snap ook heel goed dat je er klaar mee bent, als je leest over vuurwerk dat naar agenten en naar een rouwstoet wordt gegooid, over spullen die in de fik worden gestoken, over levensgevaarlijke situaties.’’

Toch schreef Dijkhoff ook: ,,Je kunt dan als politicus natuurlijk binnen een week na oud en nieuw zeggen: ‘verbieden die hap’ en vervolgens doen alsof je het probleem daarmee oplost. Maar je kunt ook grondig nadenken over de juiste balans. Dat laatste heeft mijn voorkeur.”

Volgens Dijkhoff is het echter ‘niet gelukt’ om mensen te bewegen verantwoordelijk om te gaan met vuurwerk. ,,Het is niet zozeer dat dit jaar nu erger was dan het jaar ervoor, het is een optelsom.’’

Debat
De Kamer gaat ‘zo spoedig mogelijk’ met minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) in debat over de ongeregeldheden en de maatregelen rond oud en nieuw. Een ruime Kamermeerderheid steunde een verzoek daartoe van GroenLinks-leider Jesse Klaver.

‘Grimmiger’
Deze jaarwisseling werden er ruim 9300 incidenten geregistreerd, 387 meer dan vorig jaar. ‘De jaarwisseling wordt grimmiger’, stelt de politie, die bijna 300 aanhoudingen verrichtte. Brandstichting, vernieling en openlijke geweldpleging tegen hulpverleners en agenten waren opnieuw schering en inslag, met de flatbrand in Arnhem als tragisch dieptepunt.

Hoewel er qua incidenten en aanhoudingen over langere termijn een daling te zien is, geven de cijfers volgens de commandanten geen correcte weergave van de werkelijkheid. Zo zou het aantal incidenten veel hoger liggen, maar doen veel agenten geen aangifte van kleine incidenten. Ze zouden vinden dat dat ‘erbij hoort’.

Vuurwerkverbod
Korpschef Erik Akerboom zei eerder al dat een landelijk vuurwerkverbod steeds dichterbij komt. ,,Twee derde van de Nederlanders is voor een verbod op vuurwerk en steden als Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven willen een totaalverbod.’’ Meer gemeenten zullen volgens de korpschef volgen. Als er eenmaal een vuurwerkverbod komt, ‘dan moeten we daar ook stevig op handhaven. Het komende jaar wordt dat de grote opgave.’

Ook de vuurwerkbranche is voorstander van een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) wil het liefst op korte termijn een akkoord bereiken waarin ‘de randvoorwaarden voor een veilige en feestelijke jaarwisseling’ zijn opgenomen. ,,Want zo kan het niet langer”, aldus een woordvoerder.

https://www.ad.nl/politie(...)-vuurpijlen~a7c42e31

^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191052865
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zijn geen vooroordelen, dat is gewoon hoe de wereld (de mensheid) in elkaar zit. Dat jij daar je ogen voor sluit, betekent niet dat het niet waar is.

Maar ik geef je 1 kansje nog: wat zijn volgens jou de voordelen van het toestaan van roken?
Er is aan niets een voordeel, ook niet aan andere genotsmiddelen. Maar mensen gebruiken het nu eenmaal en een verbod op al die middelen gaat niet helpen. Snap je dat nu nog niet. Ze kunnen niet eens handhaven en dan wil jij alles verbieden. Zo werkt de wereld niet. Kom eens een keer naar buiten.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:15:48 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191052933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:09 schreef Cherni het volgende:

Maar mensen gebruiken het nu eenmaal en een verbod op al die middelen gaat niet helpen.
In de jaren '70 rookte 60% van de bevolking, nu is dat 17%.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191053146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In de jaren '70 rookte 60% van de bevolking, nu is dat 17%.
Ondertussen gebruikt men andere middelen. Maar ik wens je veel succes met al je verboden en met je handhaving. Bovendien zijn veel van die verboden niet uit eens te voeren. De wethouder die messen wil verbieden en het dan heeft over preventief fouilleren is toch te bizar voor woorden.

Ondertussen gaat het tuig door en de burger die prima met genotsmiddelen kan omgaan mag het bekopen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:33:02 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191053154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:32 schreef Cherni het volgende:

Ondertussen gebruikt men andere middelen.
Welk middel wordt er door 60% van de bevolking gebruikt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191053241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welk middel wordt er door 60% van de bevolking gebruikt?
Energie drankjes, diverse soorten verdovende middelen etc. Er is niets veranderd Ondertussen is de criminaliteit in Amsterdam al niet meer op te lossen. De drooglegging werkte ook zo fantastisch. Ondertussen krijg ik steeds vaker te maken met agressie die jij zeker niet voor mij komt oplossen. Dat weet ik wel zeker.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:38:54 #134
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191053260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:38 schreef Cherni het volgende:

Energie drankjes,
_O-

Ok, dit was je laatste kans. Je hebt gefaald.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191053809
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

_O-

Ok, dit was je laatste kans. Je hebt gefaald.
Prima dan heb ik gefaald. Als je het niet erg vind gebruik ik de middelen op mijn manier. En net zoals miljoenen andere inwoners drink ik mijn biertje etc. En het advies dat jij geeft heb ik niet nodig. En als iemand liters energie drank drinkt prima. Ik zou er alleen niet teveel van drinken. Dat is het advies dat ik zou geven, maar een verbod nee. Maar volgens jou is het niet mogelijk om alles met mate en beleid te gebruiken.

En nee, ik wens niet in een hoek geduwd te worden en als tuig te worden behandeld en zeker niet door jou met je vooroordelen. Pak eerst maar eens de mensen aan die niet met bepaalde vrijheden kunnen omgaan ipv de normale burger lastig te vallen met diverse dwangmaatregelingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 16-01-2020 10:25:22 ]
pi_191053925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het 'ergste' dat er kan gebeuren, is dat roken op den duur helemaal verdwijnt. En daar is iedereen bij gebaat.
[..]

Of je leert de jeugd dat je dat soort dingen niet nodig hebt. Het is de samenleving die ze dat vertelt, namelijk (mensen zoals jij, bijvoorbeeld). Dat verzinnen ze niet zelf.
Samenleving verteld ze helemaal niks. Het is een uitvlucht na genot en lachgas is een van de opties daar naar toe. Dat ga je steeds meer krijgen in een samenleving waar presteren en je belangrijk voelen ten kosten van andere bij veel mensen op een staat.
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:30:15 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191054021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:24 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Samenleving verteld ze helemaal niks.
De samenleving vertelt ze alles. Stam+t. Is derde persoon enkelvoud.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191054072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De samenleving vertelt ze alles. Stam+t. Is derde persoon enkelvoud.
Voor geprogrammeerde woorden zijn sneller om te typen. Maar toch bedankt voor je input.
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:36:31 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191054152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:32 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Voor geprogrammeerde woorden zijn sneller om te typen. Maar toch bedankt voor je input.
Jouw telefoon is voorgeprogrammeerd in analfabetisch?

Maar dat neemt niet weg dat kinderen ALLES van de samenleving leren. Kinderen roken, drinken, nemen pillen, lachgas, omdat het beschikbaar is en het normaal wordt gevonden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191054302
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar er staat geen inhoud in jouw reacties. Het enige dat je doet is roepen dat bepaalde nieuwssites onbetrouwbaar zijn, maar zonder enige onderbouwing te leveren. Je begint een beetje als Trump te klinken. En dat is geen compliment, kan ik je vertellen.
Dat de nos niet zo betrouwbaar meer is, wordt onderschreven door iets meer mensen dan alleen ikzelf.
Daarbij had ik toch echt de post van Zelva er bij gequote waaruit blijkt dat wat er in het bericht staat wat geplaatst is door de nos, gewoon niet klopt.

En voor de rest, wederom persoonlijk gejank van je.
Lijkt wel alsof je argumenten op zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191054360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jouw telefoon is voorgeprogrammeerd in analfabetisch?
Wederom persoonlijke aanval en poging tot ridiculiseren van je tegenstander.

Net als een paar andere users hier, kun jij wel normaal discussiëren? Lijkt er niet op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191054393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

Energie drankjes, diverse soorten verdovende middelen etc. Er is niets veranderd Ondertussen is de criminaliteit in Amsterdam al niet meer op te lossen. De drooglegging werkte ook zo fantastisch. Ondertussen krijg ik steeds vaker te maken met agressie die jij zeker niet voor mij komt oplossen. Dat weet ik wel zeker.
Die relschoppers pakken gewoon iets anders inderdaad om naar de hulpdiensten te gooien. Of pakken een andere datum.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191054737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die relschoppers pakken gewoon iets anders inderdaad om naar de hulpdiensten te gooien. Of pakken een andere datum.
En die moet je hard aanpakken.
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:32:19 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191055057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:

Dat de nos niet zo betrouwbaar meer is, wordt onderschreven door iets meer mensen dan alleen ikzelf.
Onderschreven is niet aangetoond.

quote:
En voor de rest, wederom persoonlijk gejank van je.
Lijkt wel alsof je argumenten op zijn.
Aangezien je nog geen enkel argument van mij hebt weerlegd, ben ik niet degene die nieuwe argumenten hoeft aan te dragen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:33:18 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191055085
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:47 schreef Red_85 het volgende:

... en poging tot ridiculiseren van je tegenstander.
Niet nodig. Daar zijn jullie zelf heel capabel in. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:33:46 #146
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191055098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die relschoppers pakken gewoon iets anders inderdaad om naar de hulpdiensten te gooien. Of pakken een andere datum.
Ja, ze gaan met flesjes energiedrank gooien!

_O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191055134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Bron?
Even snel rekenend zou je kunnen stellen dat er:

* 77¤ miljoen euro aan legaal vuurwerk is verkocht afgelopen jaar.
* Gemiddeld zo'n 40/50 ¤ per persoon is uitgegeven aan het kopen van vuurwerk (en dan pak ik het nog vrij minimaal).
* Er dus zo'n 1 à 2 miljoen actieve kopers van vuurwerk zijn in ons land.
* Deze groep dus 5-15% van de bevolking bevat.

Bij een verbod zal er voor de overige 85-95% niets veranderen - enkel meer rust en minder zorgen om materiële of lichamelijke schade. Voor de rest van de mensen zal een deel zich er bij neerleggen en de traditie laten voor wat het is (omdat illegaal / te veel moeite) en een deel nog wel blijven knallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191055466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet nodig. Daar zijn jullie zelf heel capabel in. :)
Over capabel gesproken. Je zou je moeten schamen als pshycholoog zijnde. Nu heb ik al niet een te hoge pet op van die beroepsgroep maar jij spant de kroon.

Iemand wijzen op grammaticale fouten zegt mij meer dan genoeg. De users met een behoorlijk niveau doen dit niet eens om zich even te bewijzen.

Praktische ervaring heb je in ieder geval niet. Dat blijkt wel uit je teksten. Je selectieve quotes zeggen meer dan genoeg. En bij onregelmatigheden wil ik jou wel eens aan het werk zien.
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:59:04 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191055525
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Over capabel gesproken. Je zou je moeten schamen als pshycholoog zijnde. Nu heb ik al niet een te hoge pet op van die beroepsgroep maar jij spant de kroon.

Iemand wijzen op grammaticale fouten zegt mij meer dan genoeg. De users met een behoorlijk niveau doen dit niet eens om zich even te bewijzen.

Praktische ervaring heb je in ieder geval niet. Dat blijkt wel uit je teksten. Je selectieve quotes zeggen meer dan genoeg. En bij onregelmatigheden wil ik jou wel eens aan het werk zien.
Kom op zeg, e-bikes, energiedrankjes. Je haalt er van alles bij om krampachtig je punt te verdedigen en nu begin je een heel verhaal over een opmerking over grammatica, waardoor je je geroepen voelt om iemand aan te vallen op zijn beroep en het gebrek aan kwaliteit daarvoor. Af en toe moet je je verlies nemen en niet wanhopig om je heen gaan slaan...
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:00:48 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191055546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:55 schreef Cherni het volgende:

Nu heb ik al niet een te hoge pet op van die beroepsgroep maar jij spant de kroon.
Dat is een veel voorkomend verschijnsel bij de lagere sociale klassen: als ze het niet begrijpen, vertrouwen ze het niet. En verzinnen ze andere verschijnselen, die ze wel 'snappen'. Zie daar het ontstaan van religie. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191055579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jouw telefoon is voorgeprogrammeerd in analfabetisch?

Maar dat neemt niet weg dat kinderen ALLES van de samenleving leren. Kinderen roken, drinken, nemen pillen, lachgas, omdat het beschikbaar is en het normaal wordt gevonden.
Blijkbaar heb je de functie nooit gebruikt, maar het werkt heel simpel. Het programmatje maakt je woord of geeft je keuze. Ik noem het eerder luiheid, maar als jij dat vind. Lekker laten zo, niemand gaat er dood van.

Kinderen leren ook keuzes maken in het leven en iedereen maakt goede of slechte keuzes. Deze worden voor een gedeelte gemaakt door de samenleving. Maar om dit soort onderwerpen zeer zeker niet. Je hebt altijd de keuze om te gaan roken ja of nee. Net als mensen de keuze hebben om getriggered te raken door beledigingen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:08:28 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191055641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:03 schreef hunterrnl het volgende:

Blijkbaar heb je de functie nooit gebruikt, maar het werkt heel simpel.
Iets te 'simpel' als je het mij vraagt.

quote:
Kinderen leren ook keuzes maken in het leven
En die keuzes zijn ALLEMAAL beinvloed door de samenleving waarin ze opgroeien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191055830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kom op zeg, e-bikes, energiedrankjes. Je haalt er van alles bij om krampachtig je punt te verdedigen en nu begin je een heel verhaal over een opmerking over grammatica, waardoor je je geroepen voelt om iemand aan te vallen op zijn beroep en het gebrek aan kwaliteit daarvoor. Af en toe moet je je verlies nemen en niet wanhopig om je heen gaan slaan...
Betreffende user gaat in iedere draad op de persoonlijke tour en dan ook nog met selectieve quotes. Bovendien vraagt men om welke vervangers het dan zou gaan en uiteraard dan benoem ik er een paar. En schijnbaar snap je het dan niet en behoor je tot de de lagere sociale klasse. Ook weer een vooroordeel, maar goed dan behoor ik tot de lagere sociale klasse. Is dat een probleem?

En ik neem mijn verlies wel vaker. Zelfs in deze draad waar een user het heeft over wapens in de VS. En in nog wel meer draden.

Maar helaas, betreffende user valt mij steeds aan in welke draad dan ook. En nu ga ik dan eens een keer behoorlijk op de persoonlijke tour en dat is uiteraard normaliter mijn stijl niet en kan ik beter niet doen maar betreffende user spant de kroon.
pi_191055858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Iets te 'simpel' als je het mij vraagt.
[..]

En die keuzes zijn ALLEMAAL beinvloed door de samenleving waarin ze opgroeien.
Blijkbaar voor jou moeilijk genoeg om een uitleg te geven van hoe het werkt.

Dus keuzes worden allemaal beïnvloed door de samenleving waarin ze opgroeien. Ik zou het prettig vinden als je met wat voorbeelden komt. Ik kan natuurlijk makkelijk met onzin komen van Molenbeek of de Schilderswijk zijn bolwerken van IS Als flauw voorbeeld te noemen.
pi_191055891
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is een veel voorkomend verschijnsel bij de lagere sociale klassen: als ze het niet begrijpen, vertrouwen ze het niet. En verzinnen ze andere verschijnselen, die ze wel 'snappen'. Zie daar het ontstaan van religie. :)
Dus mensen die geloven zijn dom?
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:35:40 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191056002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dus mensen die geloven zijn dom?
Aannemelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:36:09 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191056012
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:26 schreef hunterrnl het volgende:

Ik zou het prettig vinden als je met wat voorbeelden komt.
Ik moet voorbeelden geven van iets dat iedereen weet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191056944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Onderschreven is niet aangetoond.
[..]

Aangezien je nog geen enkel argument van mij hebt weerlegd, ben ik niet degene die nieuwe argumenten hoeft aan te dragen.
Ah, selectief quoten. Op de reden ga je gewoon niet in.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet nodig. Daar zijn jullie zelf heel capabel in. :)
Krijg toch steeds meer het gevoel dat jij daar de ster in bent.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, ze gaan met flesjes energiedrank gooien!

_O-
He, even he. Om die reden zijn blikjes al verboden in het voetbalstadion :W

https://www.johancruijffarena.nl/huisregels.htm
quote:
ARTIKEL 8 – ONGEOORLOOFDE VOORWERPEN EN GEDRAG
8.1 Het is verboden voorwerpen in de Johan Cruijff ArenA mee te nemen die een gevaar kunnen vormen voor de gezondheid, de veiligheid en/of de openbare orde, waaronder flessen, glazen, blikjes, stokken, voetbalshirts bij andere Evenementen dan voetbalwedstrijden, spandoeken en/of andere voorwerpen waarop, in de ogen van (interventie)stewards, beveiligingspersoneel, politie, medewerkers van Stadion Amsterdam en/of ander bevoegd gezag, discriminerende en/of provocerende teksten, afbeeldingen of vormen staan afgebeeld, kettingen, slagwapens, steekwapens en stootwapens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:49:20 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191056964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:

Op de reden ga je gewoon niet in.
Je komt niet met argumenten.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:

He, even he. Om die reden zijn blikjes al verboden in het voetbalstadion :W

https://www.johancruijffarena.nl/huisregels.htm
[..]

Goed vergelijk, ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191056966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik moet voorbeelden geven van iets dat iedereen weet?
Das op zich vreemd. Als iedereen het weet kon je makkelijk antwoord geven op een hele simpele vraag, konden we het allemaal met elkaar eens zijn en leefde we nog lang en gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door hunterrnl op 16-01-2020 13:54:38 ]
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:54:59 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191057033
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:49 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Das op zich vreemd. Als iedereen het weet kon je makkelijk antwoord geven op de hele simpele vraag, konden we het allemaal met elkaar eens zijn en leefde we nog lang en gelukkig.
Nou ja, het is echt basis pedagogie/psychologie/sociologie. Heb jij kinderen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191057116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nou ja, het is echt basis pedagogie/psychologie/sociologie. Heb jij kinderen?
Kan je antwoord geven op mijn vraag ?
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:02:03 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191057123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:01 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Kan je antwoord geven op mijn vraag ?
Heb ik net gedaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191057139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:49 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Das op zich vreemd. Als iedereen het weet kon je makkelijk antwoord geven op een hele simpele vraag, konden we het allemaal met elkaar eens zijn en leefde we nog lang en gelukkig.
Kinderen worden helaas blootgesteld aan diverse gevaren. Met verboden los je dit niet op. Zolang kinderen de kans krijgen om fouten te mogen maken en daarvan leren zullen ze op oudere leeftijd prima functioneren. Lukt het dan nog niet dan moet men handhaven. Al die totaal verboden lossen niets op. Veel is ook niet mogelijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 januari 2020 @ 14:03:07 #165
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191057141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:01 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Kan je antwoord geven op mijn vraag ?
Tuurlijk niet, daarom lult hij al topics lang om alles heen.
pi_191057172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan.
Ik heb net iets gelezen wat eigenlijk van toepassing is op jou gedrag.

Dat is een veel voorkomend verschijnsel bij bepaalde mensen: als ze het niet begrijpen, vertrouwen ze het niet. En verzinnen ze andere verschijnselen, die ze wel 'snappen'

Beetje aangepast natuurlijk. Wil de lagere klassen niet kwetsen of verlagen tot zijn niveau.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:12:13 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191057268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:05 schreef hunterrnl het volgende:

Ik heb net iets gelezen wat eigenlijk van toepassing is op jouw gedrag.
Het is een aanwijzend voornaamwoord.

Ik vind het persoonlijk verbluffend dat er mensen zijn die niet weten wat de invloed van omgeving (samenleving) is op de ontwikkeling van kinderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:14:05 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191057293
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:02 schreef Cherni het volgende:
Al die totaal verboden lossen niets op.
En toch is het percentage rokers fors lager dan 50 jaar geleden. Vreemd.....zijn 'we' blijkbaar allemaal ineens verstandig geworden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191057399
Ik moet zeggen vorig jaar heb ik oudjaar gevierd in Bologna en dit jaar in New York. In beide steden geen vuurwerk, maar heb het totaal niet gemist. Zolang er maar drank is.
pi_191057446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch is het percentage rokers fors lager dan 50 jaar geleden. Vreemd.....zijn 'we' blijkbaar allemaal ineens verstandig geworden.
Dat is op generaties gebaseerd. Jeugd gebruikt nu andere middelen. En zo werkt het. En zolang de mensheid bestaat worden er genotsmiddelen gebruikt in welke vorm dan ook. Bovendien is er op roken nog geen totaal verbod ingevoerd. En daar gaat het om. Een totaal verbod. Er zijn nu prima regels en begin die eerst maar eens te handhaven. En mbt vuurwerk idem. Er zijn al regels. Ga die nu eerst maar eens handhaven alvorens je overal een totaalverbod voor gaat invoeren.

Mbt vuurwerk gaf ik al aan om mij aan te passen. Wijs maar een plek/zone aan. Maar ik vrees dat dit voor jou nog niet voldoende is. Waar is je vertrouwen dat het overgrote deel prima omgaat met vuurwerk of andere genotsmiddelen.
pi_191057497
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is een aanwijzend voornaamwoord.

Ik vind het persoonlijk verbluffend dat er mensen zijn die niet weten wat de invloed van omgeving (samenleving) is op de ontwikkeling van kinderen.
Ik ben trots op je. Je hebt het al aangepast naar omgeving. Natuurlijk zal je eerste reactie zijn dat je dit al de hele tijd bedoelde.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch is het percentage rokers fors lager dan 50 jaar geleden. Vreemd.....zijn 'we' blijkbaar allemaal ineens verstandig geworden.
Das nou jammer. Ik dacht net dat je verstandiger was geworden. Maar als we even basis logica gebruiken, zullen de meeste mensen van toen helaas al overleden zijn aan de ziekte kanker en dat we de resultaat daarvan gebruiken om nu mensen te waarschuwen.
pi_191057740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is een aanwijzend voornaamwoord.

Ik vind het persoonlijk verbluffend dat er mensen zijn die niet weten wat de invloed van omgeving (samenleving) is op de ontwikkeling van kinderen.
Nu je het daar toch over hebt lijkt me dat wel een belangrijk punt. Een totaal verbod zal voor O&N 2020/2021 nog niet zoveel uithalen.
Echter als de nu opgroeiende jeugd zich beseft hoe gevaarlijk vuurwerk kan zijn en ze het niet meer massaal kunnen kopen zal de overlast van illegaal vuurwerk wel afnemen.
Hoe leg je een puber uit dat illegaal vuurwerk gevaarlijk is/kan zijn als je op elke hoek van de straat reguliere knallers kunt kopen.

Ik kreeg als 12-jarige ¤20 om vuurwerk van te kopen. Wekenlang zoeken in de folders hoe je het meeste vuurwerk kon kopen van dat geld. Sta je vervolgens 12 uur in de kou die flutrotjes af te steken. Het jaar daarop heb je daar geen zin meer in en ga je alles in een doos gooien en vanzelf kom je uit bij de cobras. Gewoon omdat je als kind het idee hebt gehad dat vuurwerk erbij hoort en dat het normaal is.
pi_191059491
Klaas Dijkhoff gaat het tuig keihard aanpakken _O_ wat een politicus! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191059658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:39 schreef RamboDirk het volgende:
Klaas Dijkhoff gaat het tuig keihard aanpakken _O_ wat een politicus! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe wil hij dat doen. Je krijgt nu al geen ondersteuning bij agressie. Ik zal je zeggen verbod of niet. Als ik te maken krijg met onregelmatigheden en ik merk dat ik mensen tot rust kan krijgen als ze een sig. opsteken ook al is het verboden dan laat ik ze rustig roken.

De agressie neemt met rasse schreden toe. En dan zul je vaak op eigen kracht een besluit nemen. En als dan blijkt dat het anders moet dan hoor ik het achteraf wel.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 januari 2020 @ 16:51:22 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191059679
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191059951
_O- Ongelooflijk hoe zij meer dan 30 jaar geleden dingen maakten die nu nog actueel zijn.
pi_191069193
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet zeggen vorig jaar heb ik oudjaar gevierd in Bologna en dit jaar in New York. In beide steden geen vuurwerk, maar heb het totaal niet gemist. Zolang er maar drank is.
Wat uiteindelijk veel linker is en waarschijnlijk ook een grotere oorzaak van hufterigheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191069263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat uiteindelijk veel linker is en waarschijnlijk ook een grotere oorzaak van hufterigheid.
Bij NYE parties wel ja (drank en/of drugs), maar heb het idee dat steeds meer mensen voor de economische versie van O&N thuis vieren kiezen. Sowieso al jaren klaar met het gehypte Oud en Nieuw feest waarbij je echt de deur uit moet gaan om het maar gezellig te hebben - thuis met familie/vrienden is dat minstens zo leuk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191072194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bij NYE parties wel ja (drank en/of drugs), maar heb het idee dat steeds meer mensen voor de economische versie van O&N thuis vieren kiezen. Sowieso al jaren klaar met het gehypte Oud en Nieuw feest waarbij je echt de deur uit moet gaan om het maar gezellig te hebben - thuis met familie/vrienden is dat minstens zo leuk.
Eens. Je hoort altijd iedereen over dat ze naar bepaalde feesten gaan, maar vaak blijken de feesten waar je tijdenlang naar uit kijkt het minst leuk te zijn door de verwachting die je ervan hebt. Ik denk ook dat de drank met Oud en Nieuw de grootste oorzaak is van alle problemen.
pi_191072450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bij NYE parties wel ja (drank en/of drugs), maar heb het idee dat steeds meer mensen voor de economische versie van O&N thuis vieren kiezen. Sowieso al jaren klaar met het gehypte Oud en Nieuw feest waarbij je echt de deur uit moet gaan om het maar gezellig te hebben - thuis met familie/vrienden is dat minstens zo leuk.
Ik heb het niet over de NYE parties. Althans niet de grote feesten. Meer het hele NYE bij elkaar vieren gaat ook gepaard met stevig alcoholgebruik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191072483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de NYE parties. Althans niet de grote feesten. Meer het hele NYE bij elkaar vieren gaat ook gepaard met stevig alcoholgebruik.
Zeker, maar met vrienden/familie onder elkaar zal dat stukken minder vaak uit de hand lopen dan bij grote(re) feesten met allerlei wildvreemden en volk dat er op uit is om het nieuwe jaar te begin met een lekkere knokpartij :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191084801
Twee op de drie Nederlanders (65 procent) zijn nu voor een algeheel vuurwerkverbod, waar dat in november nog 50 procent was. Ongeveer 85 procent vindt het niet langer verantwoord om op de oude manier door te gaan met afsteken van vuurwerk. Dat komt naar voren uit een rapport van onderzoeksbureau I&O Research.
Nog maar 44 procent noemt het afsteken van vuurwerk ,,een mooie traditie”, tegen 61 procent in 2016.
pi_191085254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:45 schreef giscard het volgende:
Twee op de drie Nederlanders (65 procent) zijn nu voor een algeheel vuurwerkverbod, waar dat in november nog 50 procent was. Ongeveer 85 procent vindt het niet langer verantwoord om op de oude manier door te gaan met afsteken van vuurwerk. Dat komt naar voren uit een rapport van onderzoeksbureau I&O Research.
Nog maar 44 procent noemt het afsteken van vuurwerk ,,een mooie traditie”, tegen 61 procent in 2016.
Ahjah, weer een bericht van de NOS van een onderzoek waar iets van 2200 mensen zijn ondervraagd. Eigenlijk is het tegenwoordig een beetje eng aan het worden en het maakt niet uit of je voor of tegen iets bent. Maar met gestuurde berichtgeving moet je eigenlijk nooit blij mee zijn. Het kan namelijk wel je gelijk geven, maar is het ook tegelijkertijd de echte werkelijkheid wat word geschetst. Op deze manieren werden mensen ook bespeeld in de Tweede wereldoorlog of zoals je nog steeds ziet in China of Noord-Korea. Daarom sluiten ze het internet daar ook af van westerse invloeden die een andere waarheid aan het licht brengen.

Zullen we de berichtgeving van de Brexit er even bij pakken met dezelfde soort onderzoeken ? Ik pak even wat berichten om de zoveel tijd.

https://nos.nl/artikel/21(...)l-in-eu-blijven.html

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tegen-brexit-stemmen

https://www.rtlz.nl/algem(...)n-een-brexit-stemmen

https://www.linda.nl/nieuws/britse-meerderheid-tegen-brexit/

https://www.tijd.be/dossi(...)brexit/10077428.html

https://www.europa-nu.nl/(...)_eu?ctx=vh6ukzb3nnt0

Dus 4 jaar lang worden dit soort berichtgeving om onze oren geklapperd. Dus waarom is het resultaat toch anders dan dat ze al 4 jaar lang verkondigen. Het maakt niet uit of je voor of tegen bent. Dit soort sturende berichtgeving is gevaarlijk. Op een dag kunnen ze de pijlen op jou richten.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:46:30 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191085431
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:45 schreef giscard het volgende:
Twee op de drie Nederlanders (65 procent) zijn nu voor een algeheel vuurwerkverbod, waar dat in november nog 50 procent was. Ongeveer 85 procent vindt het niet langer verantwoord om op de oude manier door te gaan met afsteken van vuurwerk. Dat komt naar voren uit een rapport van onderzoeksbureau I&O Research.
Nog maar 44 procent noemt het afsteken van vuurwerk ,,een mooie traditie”, tegen 61 procent in 2016.
Overigens zie je de lijn "voor een verbod" evenwijdig omhoog gaan met de lijn "centrale vuurwerkshows"... Mensen die nu voor een verbod stemmen zijn er dus heilig van onvertuigd dat overal en nergens vuurwerkshows georganiseerd gaan worden, iig op zijn minst in de plaats waar ze zelf wonen. We waren er hier al een tijdje achter dat dat volledig onhaalbaar is.



Het onderzoek kun je trouwens hier downloaden: IO Research
pi_191085478
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Overigens zie je de lijn "voor een verbod" evenwijdig omhoog gaan met de lijn "centrale vuurwerkshows"... Mensen die nu voor een verbod stemmen zijn er dus heilig van onvertuigd dat overal en nergens vuurwerkshows georganiseerd gaan worden, iig op zijn minst in de plaats waar ze zelf wonen. We waren er hier al een tijdje achter dat dat volledig onhaalbaar is.

[ afbeelding ]

Het onderzoek kun je trouwens hier downloaden: IO Research
Och, hier in de provincie zit dat wel snor. In het kleine Vierhouten hier om de hoek worden al jaren vuurwerkshows gehouden.

En mijn gemeente heeft ook vaker met dat bijltje gehakt. We hebben hier een fraaie boulevard die zich uitstekend leent voor een show. Komt dus helemaal goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191085492
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:28 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ahjah, weer een bericht van de NOS van een onderzoek waar iets van 2200 mensen zijn ondervraagd. Eigenlijk is het tegenwoordig een beetje eng aan het worden en het maakt niet uit of je voor of tegen iets bent. Maar met gestuurde berichtgeving moet je eigenlijk nooit blij mee zijn. Het kan namelijk wel je gelijk geven, maar is het ook tegelijkertijd de echte werkelijkheid wat word geschetst. Op deze manieren werden mensen ook bespeeld in de Tweede wereldoorlog of zoals je nog steeds ziet in China of Noord-Korea. Daarom sluiten ze het internet daar ook af van westerse invloeden die een andere waarheid aan het licht brengen.

Zullen we de berichtgeving van de Brexit er even bij pakken met dezelfde soort onderzoeken ? Ik pak even wat berichten om de zoveel tijd.

https://nos.nl/artikel/21(...)l-in-eu-blijven.html

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tegen-brexit-stemmen

https://www.rtlz.nl/algem(...)n-een-brexit-stemmen

https://www.linda.nl/nieuws/britse-meerderheid-tegen-brexit/

https://www.tijd.be/dossi(...)brexit/10077428.html

https://www.europa-nu.nl/(...)_eu?ctx=vh6ukzb3nnt0

Dus 4 jaar lang worden dit soort berichtgeving om onze oren geklapperd. Dus waarom is het resultaat toch anders dan dat ze al 4 jaar lang verkondigen. Het maakt niet uit of je voor of tegen bent. Dit soort sturende berichtgeving is gevaarlijk. Op een dag kunnen ze de pijlen op jou richten.
De NOS meldt slechts wat door I&O is onderzocht. Kun je je wel opwinden over de berichtgeving, maar daarmee sla je de plank flink mis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:56:00 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191085510
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, hier in de provincie zit dat wel snor. In het kleine Vierhouten hier om de hoek worden al jaren vuurwerkshows gehouden.

En mijn gemeente heeft ook vaker met dat bijltje gehakt. We hebben hier een fraaie boulevard die zich uitstekend leent voor een show. Komt dus helemaal goed.
Dan heb je hier niet meegelezen. Het gaat er niet om wat er nu gebeurt maar de schaal waarop het moet gaan gebeuren en alle perikelen en kosten eromheen.
pi_191085540
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan heb je hier niet meegelezen. Het gaat er niet om wat er nu gebeurt maar de schaal waarop het moet gaan gebeuren en alle perikelen en kosten eromheen.
Daar vinden we wel een oplossing voor. Ik maak mij geen enkele zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191085549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:28 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ahjah, weer een bericht van de NOS van een onderzoek waar iets van 2200 mensen zijn ondervraagd. Eigenlijk is het tegenwoordig een beetje eng aan het worden en het maakt niet uit of je voor of tegen iets bent. Maar met gestuurde berichtgeving moet je eigenlijk nooit blij mee zijn. Het kan namelijk wel je gelijk geven, maar is het ook tegelijkertijd de echte werkelijkheid wat word geschetst. Op deze manieren werden mensen ook bespeeld in de Tweede wereldoorlog of zoals je nog steeds ziet in China of Noord-Korea. Daarom sluiten ze het internet daar ook af van westerse invloeden die een andere waarheid aan het licht brengen.

Zullen we de berichtgeving van de Brexit er even bij pakken met dezelfde soort onderzoeken ? Ik pak even wat berichten om de zoveel tijd.

https://nos.nl/artikel/21(...)l-in-eu-blijven.html

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tegen-brexit-stemmen

https://www.rtlz.nl/algem(...)n-een-brexit-stemmen

https://www.linda.nl/nieuws/britse-meerderheid-tegen-brexit/

https://www.tijd.be/dossi(...)brexit/10077428.html

https://www.europa-nu.nl/(...)_eu?ctx=vh6ukzb3nnt0

Dus 4 jaar lang worden dit soort berichtgeving om onze oren geklapperd. Dus waarom is het resultaat toch anders dan dat ze al 4 jaar lang verkondigen. Het maakt niet uit of je voor of tegen bent. Dit soort sturende berichtgeving is gevaarlijk. Op een dag kunnen ze de pijlen op jou richten.
Over een half jaar komt er weer een andere uitslag en over een paar jaar helemaal (zie zwarte piet discussie of wat verder weg de rechten van vrouwen begin vorige eeuw). Dat mensen hun mening bijstellen, is volstrekt logisch.
pi_191085569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:28 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ahjah, weer een bericht van de NOS van een onderzoek waar iets van 2200 mensen zijn ondervraagd. .
Het was een bericht van Trouw
Het zal wel zijn dat andere media het ook berichten vandaag of morgen
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:11:14 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191085651
Overigens...

quote:
De periode van afname van de vragenlijst is door de jaren enigszins verschoven (voor de veldwerkperiodes zie rapport, hoofdstuk 4 ). Daardoor is een klein tijdseffect niet uit te sluiten.
quote:
Meting 2020

I&O Research voerde van vrijdag 10 tot en met dinsdagochtend 14 januari 2020 een online onderzoek uitnaar de standpunten en ervaringen van Nederlanders met betrekking tot vuurwerk. In deze periode
werkten 2.221 Nederlanders van 18 jaar en ouder mee aan het onderzoek. De deelnemers zijn
geselecteerd uit het I&O Research Panel (n=2066), aangevuld met leden van PanelClix (n=155).
quote:
Eerdere metingen

• 2019. Het onderzoek in 2019 is uitgevoerd van donderdag 7 tot en met maandagochtend 18
november. 1.992 Nederlanders van 18 jaar en ouder werkten mee aan het onderzoek.
• 2018. Het onderzoek in 2018 is uitgevoerd van donderdag 15 november tot en met donderdag 22
november 2018. In totaal hebben in deze periode 3.052 Nederlanders (18+) deelgenomen aan het
onderzoek.
• 2017. De meting in 2017 vond plaats van donderdag 16 november tot en met zondag 26 november
2017. Aan dit onderzoek werkten 3.339 Nederlanders (18+) mee.
• 2016. De meting in 2016 vond plaats van donderdag 1 december tot en met maandag 5 december
2016. Aan dit onderzoek namen 2.519 Nederlanders van 18 jaar en ouder deel.
• 2015. De meting in 2015 vond plaats van donderdag 3 tot en met dinsdag 8 december 2015 onder
2.492 Nederlanders (18+).
• 2014. De meting in 2014 vond plaats van 26 december tot en met 28 december 2014. Aan dit
onderzoek namen 5.865 Nederlanders van 18 jaar en ouder deel.
Zo kan ik het gvd ook... :') _O-
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:14:34 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_191085688
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:11 schreef AchJa het volgende:
Overigens...
[..]


[..]


[..]

Zo kan ik het gvd ook... :') _O-
Wel slim natuurlijk om dit onderzoek nu direct na de jaarwisseling te houden. Met de nadruk op al die nieuwsberichten over ellende ligt alles nog prima in het geheugen.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:21:38 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191085749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wel slim natuurlijk om dit onderzoek nu direct na de jaarwisseling te houden. Met de nadruk op al die nieuwsberichten over ellende ligt alles nog prima in het geheugen.
Dit dus, oud Hollandsch de boel besodemieteren...
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:26:25 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_191085800
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus, oud Hollandsch de boel besodemieteren...
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn standpunten veranderen niet per seizoen.

Ook midden in de zomer zou ik aangeven voor een vuurwerkverbod te zijn.
pi_191085814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS meldt slechts wat door I&O is onderzocht. Kun je je wel opwinden over de berichtgeving, maar daarmee sla je de plank flink mis.
Opwinden is een beetje overdreven niet. Leg gewoon op een normale manier uit waarom ik iets vind en onderbouw het een beetje.

Inderdaad NOS meld slechts wat het onderzoek zegt. Alleen het bericht aandikken is natuurlijk wel wat ze zelf doen en het overdramatiseren van het onderwerp. Ze zijn eigenlijk niet veel anders dan Powned daarin.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Over een half jaar komt er weer een andere uitslag en over een paar jaar helemaal (zie zwarte piet discussie of wat verder weg de rechten van vrouwen begin vorige eeuw). Dat mensen hun mening bijstellen, is volstrekt logisch.
Wat ook logisch is als je bij elk onderzoek 2000 andere mensen vraagt dat je een ander antwoord krijgt. Als je in de gemeente gaat vragen waar ik woon met 90k inwoners, ga je een totaal andere uitslag krijgen. De problemen waren hier niet zo erg, met uiteindelijk na de laatste berichtgeving 15 januari van 2 gewonden door vuurwerk, 36 meldingen van geluidsoverlast, in brandgestoken rotonde en een paar kapotte vuilnisbakken.


Ik ben zelf niet voor of tegen een vuurwerkverbod, steek al 13 jaar geen vuurwerk af. Waar ik wel een hekel aan heb is het gehuil van een bepaalde hoek die bij elke discussie omhoog komt drijven. Afgelopen December ben ik 3 keer aangesproken geweest door mensen om te stoppen met vuurwerk afsteken, anders zouden ze even de politie bellen. Waarop ik antwoord: Beste mevrouw/meneer, U mag van mij gerust de politie bellen. Maar wees gewaarschuwd, de agenten zullen eerder u aanspreken wegens het verspillen van hun tijd.

[ Bericht 11% gewijzigd door hunterrnl op 18-01-2020 12:38:32 ]
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:33:44 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191085863
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:26 schreef remlof het volgende:

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn standpunten veranderen niet per seizoen.

Ook midden in de zomer zou ik aangeven voor een vuurwerkverbod te zijn.
Lang niet allemaal, heel veel mensen laten zich beinvloeden door al het nieuws wat nog vers in het geheugen ligt. Als je vlak na het ongeval met bv. de stint zou peilen wie dat ding wil verbieden zou de uitslag heel anders zijn dan dat je dezelfde vraag nu zou stellen.
pi_191085884
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:28 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Opwinden is een beetje overdreven niet. Leg gewoon op een normale manier uit waarom ik iets vind en onderbouw het een beetje.

Inderdaad NOS meld slechts wat het onderzoek zegt. Alleen het bericht aandikken is natuurlijk wel wat ze zelf doen en het overdramatiseren van het onderwerp. Ze zijn eigenlijk niet veel anders dan Powned daarin.
Hoe is het bericht 'aangedikt'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191085896
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus, oud Hollandsch de boel besodemieteren...
opiniepeilingen voor en na iets zijn er altijd.
Heeft niks met besodemieteren te maken.
Vanwaar die verdachtmakingen naar de peilingbureau's ?
pi_191085908
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus, oud Hollandsch de boel besodemieteren...
Mwoah, vind het persoonlijk juist logisch om zo'n peiling kort na de jaarwisseling te houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191085928
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, vind het persoonlijk juist logisch om zo'n peiling kort na de jaarwisseling te houden.
Dat lijkt mij ook.

Hoewel ik wel altijd een beetje het idee heb dat het publiek dat aan peilingen meedoet van een bepaalde slag is.
Conscience do cost.
pi_191085972
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook.

Hoewel ik wel altijd een beetje het idee heb dat het publiek dat aan peilingen meedoet van een bepaalde slag is.
En dan zit er ook nog verschil in welke peiling.
Bij 1vandaag is er al jaren een groot percentage tegen vuurwerk, terwijl dat bij andere onderzoeken veel lager was.
pi_191085975
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lang niet allemaal, heel veel mensen laten zich beinvloeden door al het nieuws wat nog vers in het geheugen ligt. Als je vlak na het ongeval met bv. de stint zou peilen wie dat ding wil verbieden zou de uitslag heel anders zijn dan dat je dezelfde vraag nu zou stellen.
Dit soort onderzoeken zijn ook nog afhankelijk van de personen. Zou je bij ons in de wijk dat onderzoek houden zal 95% tegen een vuurwerk verbod zijn. Logisch ook want de complete wijk steekt gezamenlijk vuurwerk af op een veld in de wijk. Bovendien blijven vrienden/familie etc overnachten zodat ze niet met drank op naar huis hoeven te gaan. Iemand die niets met Carnaval te maken heeft zal ook al snel voor een verbod willen gaan als je de plaatselijke berichten leest mbt vernielingen. Als je mij zou vragen of je Koningsdag nog moet vieren zeg ik nee, schaf die vreselijke dag maar af. Maar een paar dagen later zou ik de Koningsdag niet willen verbieden. Genoeg mensen die er goed mee om kunnen gaan en dat feest prima kunnen vieren.

Wat men in Den Haag of andere plaats wil moet men daar maar zelf bepalen.
pi_191086006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit soort onderzoeken zijn ook nog afhankelijk van de personen. Zou je bij ons in de wijk dat onderzoek houden zal 95% tegen een vuurwerk verbod zijn. Logisch ook want de complete wijk steekt gezamenlijk vuurwerk af op een veld in de wijk. Bovendien blijven vrienden/familie etc overnachten zodat ze niet met drank op naar huis hoeven te gaan. Iemand die niets met Carnaval te maken heeft zal ook al snel voor een verbod willen gaan als je de plaatselijke berichten leest mbt vernielingen. Als je mij zou vragen of je Koningsdag nog moet vieren zeg ik nee, schaf die vreselijke dag maar af. Maar een paar dagen later zou ik de Koningsdag niet willen verbieden. Genoeg mensen die er goed mee om kunnen gaan en dat feest prima kunnen vieren.

Wat men in Den Haag of andere plaats wil moet men daar maar zelf bepalen.
Daarom streven onderzoeksbureaus er ook naar om de steekproef te houden met mensen uit alle lagen van de bevolking.

Als je alleen in een schrale volkswijk gaat peilen, is inderdaad praktisch iedereen tegen een verbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:45:50 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191086014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:37 schreef Bluesdude het volgende:

opiniepeilingen voor en na iets zijn er altijd.
Heeft niks met besodemieteren te maken.
Vanwaar die verdachtmakingen naar de peilingbureau's ?
Alle jaren hebben ze voor de jaarwisseling gepeild en nu plotseling er vlak na, niet meer dan logisch dat je een andere uitslag krijgt.

Maar goed, dit soort antwoorden had ik wel verwacht van de verbodsclub.
pi_191086032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:28 schreef hunterrnl het volgende:

[..]


Wat ook logisch is als je bij elk onderzoek 2000 andere mensen vraagt dat je een ander antwoord krijgt. Als je in de gemeente gaat vragen waar ik woon met 90k inwoners, ga je een totaal andere uitslag krijgen. De problemen waren hier niet zo erg, met uiteindelijk na de laatste berichtgeving 15 januari van 2 gewonden door vuurwerk, 36 meldingen van geluidsoverlast, in brandgestoken rotonde en een paar kapotte vuilnisbakken.
.
Als het goed is, heeft dit bureau uit hun bestand van 25.000 leden een selectieve groep mensen aangeschreven om hun mening te geven. Deze groep zou representatief moeten zijn. Dit bureau houdt hier de ISO normen aan.

M.i. zouden we wat dag betreft niet hoeven te twijfelen aan de cijfers. Alleen de cijfers zijn zoals altijd aan context onderhevig. Zoals ik geloof fokker achja in dit of ander topic al liet zien dat de pijlmomenten enorm van elkaar wisselen. Het is logisch dat het enthousiasme voor uurwerk op een absoluut dieptepunt is vlak na O&N
pi_191086061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alle jaren hebben ze voor de jaarwisseling gepeild en nu plotseling er vlak na, niet meer dan logisch dat je een andere uitslag krijgt.
Ik snap het.... de uitslag past niet in wat jij gewenst vind wat de bevolking moet vinden.
Meer dan ooit maken mensen zich druk over de overlast.
logisch dat peilinbureau's en media daarover berichten

quote:
Maar goed, dit soort antwoorden had ik wel verwacht van de verbodsclub.
Ik zit niet bij een club ... Ik zit wel bij de Nederlandse bevollking die steeds meer ontevreden is met vuurwerkoverlast.
pi_191086096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik snap het.... de uitslag past niet in wat jij gewenst vind wat de bevolking moet vinden.
Meer dan ooit maken mensen zich druk over de overlast.
logisch dat peilinbureau's en media daarover berichten
[..]

Ik zit niet bij een club ... Ik zit wel bij de Nederlandse bevollking die steeds meer ontevreden is met vuurwerkoverlast.
Je bent dus duidelijk voor een klaar. Niet eromheen draaien of van die vrouwen antwoorden geven
.
Dus een simpele vraag. Ken jij het verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk ?
pi_191086098
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom streven onderzoeksbureaus er ook naar om de steekproef te houden met mensen uit alle lagen van de bevolking.

Als je alleen in een schrale volkswijk gaat peilen, is inderdaad praktisch iedereen tegen een verbod.
Waar het ook om gaat. Een verbod zie ik niet zitten, althans als we het gaan hebben over een totaal verbod voor de particulier. Er zijn al voldoende regels. Dat er een handvol mensen niet met de al bestaande regels om kunnen gaan is inderdaad een probleem. Maar dat is een kwestie van handhaven. Als hier een user mij vertelt dat er op 5 januari nog winkelruiten sneuvelen door vuurwerk dan is er wel meer aan de hand.
pi_191086105
Een referendum zou zo handig zijn om dit te beslechten. :)
Conscience do cost.
pi_191086116
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:52 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Je bent dus duidelijk voor een klaar. Niet eromheen draaien of van die vrouwen antwoorden geven
.
Dus een simpele vraag. Ken jij het verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk ?
oei.... ik ken het verschil niet tussen een gehaktbal en frikandel..... geldt dat ook?
Wat hebben vrouwen te maken met mijn laatste postingen ?
pi_191086178
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei.... ik ken het verschil niet tussen een gehaktbal en frikandel..... geldt dat ook?
Wat hebben vrouwen te maken met mijn laatste postingen ?
Na das precies het verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk. Het is in dat opzicht een goeie vergelijking.

Je geeft nogal vrouwelijke antwoorden. Beetje eromheen breien, terwijl het wel duidelijk is.
pi_191086233
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, vind het persoonlijk juist logisch om zo'n peiling kort na de jaarwisseling te houden.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je mij zou vragen direct na Koningsdag waar ik een hoop ellende heb meegemaakt en of lees zal je wel begrijpen dat ik voor een verbod van die dag ben. Maar als de rust is wedergekeerd stel ik die mening snel bij.
pi_191086284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:00 schreef hunterrnl het volgende:

Je geeft nogal vrouwelijke antwoorden. Beetje eromheen breien, terwijl het wel duidelijk is.
oei.... ken jij de betekenis van sexisme ?

Waar draai ik om heen? Ik vond de vraag over verschil legaal en illegaal vuurwerk niet relevant, niet terzake. Dus nam ik het niet serieus.
pi_191086316
Afgezien van of mensen kunnen beoordelen of iets legaal of illegaal vuurwerk is, valt me wel op dat er een een heel vertekend beeld is over wat men de komende jaarwisseling kan verwachten.
In een bekend dagblad afgelopen week ook weer zo'n foto met bijschrift a la 'mensen die verwachtingsvol naar de lucht kijken, zal dat de komende jaarwisseling tevergeefs zijn?'
Nee. Er komt wss een vuurpijlverbod. Vuurpijlen zijn nu misschien 2% van wat je in de lucht ziet knallen. De rest blijft legaal.
En de knallen die je overlast geven zijn niet de knallen die verboden worden.
De rotjes hoorde je al niet, er zal alleen een vermindering zijn in de single shots-knallen, that's it.
pi_191086356
En dat is mijn persoonlijke mening. Om landelijk vuurwerkshows te geven zie ik niet zitten. Ga al die mensen die behoorlijk wat alcohol op hebben maar weer eens thuis krijgen. Het is prima als je per wijk een gebied aanwijst en mensen die de bestaande regels overtreden aanpakt.
pi_191086429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei.... ken jij de betekenis van sexisme ?

Waar draai ik om heen? Ik vond de vraag over verschil legaal en illegaal vuurwerk niet relevant, niet terzake. Dus nam ik het niet serieus.
Ow is dat seksisme ? Het is algemeen bekend dat vrouwen dit inzetten om een persoon niet te kwetsen die ze op dat moment afwijzen, laat hun zachtaardige kant zien en mannen zijn daar directer in, is meer ballen tonen. Is het zeggen dat mannen een piemel hebben en vrouwen borsten ook seksisme ?

Is zeer relevant. Legaal vuurwerk zoals een vuurpijl hebben allerlei strenger controle ondergaan met veiligheid voor op, zoals meer vertragende elementen om weg te komen en minder de uiteindelijke kruit. Ook een simpele kanonslag die je bij de NL vuurwerk boer haalt, hoor je amper als je een plastic emmer om heen doet en laat nog is geen schade achter ook. Dit vuurwerk zou verboden worden.


Het illegale vuurwerk uit Duitsland, Polen of Belgie waar jij vooral last van heb. Is met alles veel harder en veel gevaarlijker. Een striker of een Nitraat blaast de eerder genoemde plastic emmer in stukjes en de wel bekende prullenbakken of zelfs BBQ`s als je eigen spullen haat. Dit vuurwerk gaat volgend jaar gewoon weer de grens over

  zaterdag 18 januari 2020 @ 13:24:41 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191086450
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap het.... de uitslag past niet in wat jij gewenst vind wat de bevolking moet vinden.
Meer dan ooit maken mensen zich druk over de overlast.
logisch dat peilinbureau's en media daarover berichten

Ik zit niet bij een club ... Ik zit wel bij de Nederlandse bevollking die steeds meer ontevreden is met vuurwerkoverlast.
Het onderzoeksbureau meldt het nb. zelf:

quote:
(1) De periode van afname van de vragenlijst is door de jaren enigszins verschoven (voor de veldwerkperiodes zie rapport, hoofdstuk 4 ). Daardoor is een klein tijdseffect niet uit te sluiten.
Na jaren een redelijk stabiele lijn hebben we plotseling een scherpe stijging en het verschil is dat er nu vlak na de jaarwisseling gepeild is ipv er (ruim) voor.
pi_191086515
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:24 schreef AchJa het volgende:

Na jaren een redelijk stabiele lijn hebben we plotseling een scherpe stijging en het verschil is dat er nu vlak na de jaarwisseling gepeild is ipv er (ruim) voor.
En dan ? Dat is toch normaal hoe meningen veranderen? Idem allerlei processen
Jaren en jaren nauwelijks een verandering en dan ineens een versnelling>
Zelf denk ik al jarenlang aan een verbod op rotjes, het knalvuurwerk dus.
En een verbod op harde knallen van siervuurwerk en vuurpijlen.
Nu het maatschappelijk meer speelt, denk ik er meer aan en is het te overwegen ook vuurpijlen te verbieden, dan wel die grote aantallen terug te dringen...met strengere regels, accijnsen etc.

Feitelijk onderschrijf ik normale rechtse meningen. oa nu door CDA en VVD omarrmd.
pi_191086534
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dan ? Dat is toch normaal hoe meningen veranderen? Idem allerlei processen
Jaren en jaren nauwelijks een verandering en dan ineens een versnelling>

Bij onderzoeken is het wel wenselijk met constanten te werken, en dus ook de tijd van afname.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 13:39:09 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191086606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:30 schreef Bluesdude het volgende:
En dan ? Dat is toch normaal hoe meningen veranderen? Idem allerlei processen
Jaren en jaren nauwelijks een verandering en dan ineens een versnelling>
Nog een uitschieter, welliswaar in mindere mate is de eerste peiling (2015), die werd vlak voor de jaarwisseling gedaan, dus ook op een moment dat er flink geknald werd. Daar zie je ook een hoger aantal mensen die voor een verbod zijn, het jaar daarna werd er eind november gepeild en plotseling was het percentage weer lager. Dat heeft niks met een veranderende mening te maken maar gewoon een logisch gevolg nav recente gebeurtenissen, hell het flatdrama in Arnhem zal ook een flinke duit in het zakje gedaan hebben vwb dit onderzoek.
pi_191086687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog een uitschieter, welliswaar in mindere mate is de eerste peiling (2015), die werd vlak voor de jaarwisseling gedaan, dus ook op een moment dat er flink geknald werd. Daar zie je ook een hoger aantal mensen die voor een verbod zijn, het jaar daarna werd er eind november gepeild en plotseling was het percentage weer lager. Dat heeft niks met een veranderende mening te maken maar gewoon een logisch gevolg nav recente gebeurtenissen, hell het flatdrama in Arnhem zal ook een flinke duit in het zakje gedaan hebben vwb dit onderzoek.
Geen idee. Ik vind Bluesdude niet echt bepaald een onderbouwde mening hebben of überhaupt enige ervaring heeft met vuurwerk. Enige wat ik hoor is *ik heb last en dan moet het verboden worden* en haalt seksisme, Rechts/Links erbij.

Voor of tegen, het maakt niet uit. Mensen zullen altijd toegang hebben tot deze spullen als ze in het buitenland andere regels handhaven als bij ons. Das gewoon het nadeel van open grenzen.

[ Bericht 4% gewijzigd door hunterrnl op 18-01-2020 13:52:54 ]
pi_191087312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het onderzoeksbureau meldt het nb. zelf:
[..]

Na jaren een redelijk stabiele lijn hebben we plotseling een scherpe stijging en het verschil is dat er nu vlak na de jaarwisseling gepeild is ipv er (ruim) voor.
Ja. En dat is maar goed ook. Nu krijgen we tenminste een uitslag waar de politiek iets mee kan doen. Als die tijd was er slap beleid, maar met deze cijfers die een groot draagvlak aangeven is er mogelijkheid tot het inperken van het afsteken van vuurwerk.
Win-win situatie dus.
pi_191087402
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lang niet allemaal, heel veel mensen laten zich beinvloeden door al het nieuws wat nog vers in het geheugen ligt. Als je vlak na het ongeval met bv. de stint zou peilen wie dat ding wil verbieden zou de uitslag heel anders zijn dan dat je dezelfde vraag nu zou stellen.
Mensen vergeten inderdaad een beetje wat er ook alweer gebeurd was, zo kan je het ook uitleggen.
pi_191088370
Ah, de mediacampagne van de policor is nog steeds draaiende. Inmiddels begint het wel ' :') '-vormen aan te nemen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 januari 2020 @ 18:36:18 #226
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_191090091
een vuurwerkverbod gaat niet werken, er wordt massaal en voor kapitalen aan illegaal vuurwerk ingekocht/gesmokkeld elk jaar. Dat is allemaal al illegaal en strafbaar en toch neemt half nl het riscio. er verandert voor de meesten dus niets. handhaven gaat ook niet lukken. vertel mij maar eens hoe je al politie wilt gaan handhaven als 13 uur is geweest en in elke straat in je hele stad tegelijk de wet wordt overtreden.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_191090966
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:46 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Geen idee. Ik vind Bluesdude niet echt bepaald een onderbouwde mening hebben of überhaupt enige ervaring heeft met vuurwerk. Enige wat ik hoor is *ik heb last en dan moet het verboden worden* en haalt seksisme, Rechts/Links erbij.
Ik heb ervaring met vuurwerk. Ik was ook jong en dan wil je wat .
Jij begint ineens over vrouwen op een sexistische manier, maar jij snapt toch niet wat je fout zei
Massa's mensen hebben last van dat oudjaarvuurwerk overal.
Velen hadden iets van... het is maar een paar dagen, een paar uur en dan is het voorbij.
Siervuurwerk op de grond en mooie lichtjes in de lucht is/was de belangrijkste reden voor die massa's dat niet te verbieden. Voor mij ook, hoewel dat allemaal minder kan, minder knallen, en veiliger.

Ik was vorige week bij een bushalte . De glazen hokjes waren vernield met oudjaar. Er waren brandjes gesticht op het plein, minutenlang harde knallen, een ruit van een appartement was verrnield.
Stoere jochies die getriggerd door het jaarlijkse knalfestijn gingen rellen.
In het gehele land zag men dit oudjaarsperiode meer van dit soort relneigingen.
Asl er minder knalwerk te verkrijgen is, minder pubers die klaarkomen daarop en minder rellen en mensen intimideren.
In Belgie scheen dat soort overlast minder te zijn door strengere regels
pi_191095988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 13:46 schreef hunterrnl het volgende:

Voor of tegen, het maakt niet uit. Mensen zullen altijd toegang hebben tot deze spullen als ze in het buitenland andere regels handhaven als bij ons. Das gewoon het nadeel van open grenzen.
Dat is op zich geen probleem. Bij een totaalverbod is het afsteken van vuurwerk namelijk altijd illegaal en dat maakt het gewoon wat makkelijker te handhaven. Wat mij betreft mag het bezit van vuurwerk dan ook meteen bestraft worden volgens de wet wapens en munitie. Dat schrikt een groot deel van de mensen bij voorbaat al af.

Ik ben zelf op zich niet tegen vuurwerk, vond het vroeger ook leuk om af te steken, maar ik liep rond met vuurwerk dat gewoon in je hand kon ontploffen zonder schade aan te richten. Tegenwoordig wordt er vuurwerk afgestoken en gegooid naar hulpverleners dat gelijkwaardig is aan een handgranaat 8)7 . En natuurlijk doet Jan met de pet dat niet, maar zijn dat volledig doorgesnoven complete imbecielen, maar feit blijft wel dat de vraag naar steeds zwaarder vuurwerk de afgelopen jaren alleen maar toegenomen is. De lol is er wat mij betreft nu wel vanaf.

Ik kan me goed voorstellen dat met name de politie vind dat er een totaalverbod moet komen. Het is gewoon absurd dat je (in feite) wordt bekogeld met handgranaten, terwijl je aan het werk bent. Mocht zo'n verbod er niet komen dan zou ik er begrip voor hebben als de politie gewoon weigert op oudjaarsdag de straat op te gaan.
pi_191113278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met vuurwerk. Ik was ook jong en dan wil je wat .
Jij begint ineens over vrouwen op een sexistische manier, maar jij snapt toch niet wat je fout zei
Massa's mensen hebben last van dat oudjaarvuurwerk overal.
Velen hadden iets van... het is maar een paar dagen, een paar uur en dan is het voorbij.
Siervuurwerk op de grond en mooie lichtjes in de lucht is/was de belangrijkste reden voor die massa's dat niet te verbieden. Voor mij ook, hoewel dat allemaal minder kan, minder knallen, en veiliger.

Ik was vorige week bij een bushalte . De glazen hokjes waren vernield met oudjaar. Er waren brandjes gesticht op het plein, minutenlang harde knallen, een ruit van een appartement was verrnield.
Stoere jochies die getriggerd door het jaarlijkse knalfestijn gingen rellen.
In het gehele land zag men dit oudjaarsperiode meer van dit soort relneigingen.
Asl er minder knalwerk te verkrijgen is, minder pubers die klaarkomen daarop en minder rellen en mensen intimideren.
In Belgie scheen dat soort overlast minder te zijn door strengere regels
Dat lukt je niet met legaal knalvuurwerk. Dus hoe gaat iets wat al illegaal is nog illegaler maken dit soort dingen oplossen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191113388
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat lukt je niet met legaal knalvuurwerk. Dus hoe gaat iets wat al illegaal is nog illegaler maken dit soort dingen oplossen?
Dingen vernielen was sowieso al illegaal, net als vuurwerk naar hulpverleners gooien. Iets wat maar niet door lijkt te dringen bij de totaalverbodsroepers.
Het enige wat dit laat zien is dat een verbod niet het gewenste effect heeft.
pi_191113469
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:57 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dingen vernielen was sowieso al illegaal, net als vuurwerk naar hulpverleners gooien. Iets wat maar niet door lijkt te dringen bij de totaalverbodsroepers.
Het enige wat dit laat zien is dat een verbod niet het gewenste effect heeft.
Naja er valt iets te zeggen om de middelen die daar voor gebruikt worden te verbieden. Mara het heeft geen zin wanneer middel A gebruikt wordt om dan middel B te verbieden.

Het aparte is dat de vuurwerkoverlast en vandalisme echt al jaren daalt. Met als uitzondering dit jaar. En rara waar waren de hevigste rellen dit jaar.

Je ,mag van mij tegen vuurwerk zijn maar hoe kun je zo naïef zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191115193
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met vuurwerk. Ik was ook jong en dan wil je wat .
Jij begint ineens over vrouwen op een sexistische manier, maar jij snapt toch niet wat je fout zei
Massa's mensen hebben last van dat oudjaarvuurwerk overal.
Velen hadden iets van... het is maar een paar dagen, een paar uur en dan is het voorbij.
Siervuurwerk op de grond en mooie lichtjes in de lucht is/was de belangrijkste reden voor die massa's dat niet te verbieden. Voor mij ook, hoewel dat allemaal minder kan, minder knallen, en veiliger.

Ik was vorige week bij een bushalte . De glazen hokjes waren vernield met oudjaar. Er waren brandjes gesticht op het plein, minutenlang harde knallen, een ruit van een appartement was verrnield.
Stoere jochies die getriggerd door het jaarlijkse knalfestijn gingen rellen.
In het gehele land zag men dit oudjaarsperiode meer van dit soort relneigingen.
Asl er minder knalwerk te verkrijgen is, minder pubers die klaarkomen daarop en minder rellen en mensen intimideren.
In Belgie scheen dat soort overlast minder te zijn door strengere regels
Als je het verschil tussen illegaal en legaal niet weet. Betwijfel ik of je ervaring hebt.

Vuurwerk problemen leggen iets bloot wat veel mensen normaal niet zien. In plaats van de jongeren aan te pakken worden hun wapens weggenomen die ze zo makkelijk weer voor andere in kunnen ruilen. Alleen minder mensen hebben er nu last van.

In Belgie mocht je rond het jaar 2010 als Belg al bijna geen vuurwerk kopen en was heel het jaar te koop. Knalvuurwerk moest je een vergunning hebben en bij sier was het ook maar de vraag of het mocht per gemeente. Maar de wet zat zo vol met gaten ( Nederlanders of vuurwerk op prive terrein ) en zorgde voor verwarring dat ze in 2015 veranderingen hadden gemaakt. Nu is het gewoon verboden tenzij de gemeente een uitzondering geeft. Overlast was er al vrij weinig in Belgie met vuurwerk omdat het nooit grootschalig werd gebruikt ( buiten wat rellen om ) en toch werd heel het jaar verkocht. Dus om Belgie erbij te pakken als voorbeeld van hoe het wel kan is nogal vreemd omdat de situatie totaal anders is..
  vrijdag 24 januari 2020 @ 08:42:50 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191170180
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nu je het daar toch over hebt lijkt me dat wel een belangrijk punt. Een totaal verbod zal voor O&N 2020/2021 nog niet zoveel uithalen.
Echter als de nu opgroeiende jeugd zich beseft hoe gevaarlijk vuurwerk kan zijn en ze het niet meer massaal kunnen kopen zal de overlast van illegaal vuurwerk wel afnemen.
Hoe leg je een puber uit dat illegaal vuurwerk gevaarlijk is/kan zijn als je op elke hoek van de straat reguliere knallers kunt kopen.

Ik kreeg als 12-jarige ¤20 om vuurwerk van te kopen. Wekenlang zoeken in de folders hoe je het meeste vuurwerk kon kopen van dat geld. Sta je vervolgens 12 uur in de kou die flutrotjes af te steken. Het jaar daarop heb je daar geen zin meer in en ga je alles in een doos gooien en vanzelf kom je uit bij de cobras. Gewoon omdat je als kind het idee hebt gehad dat vuurwerk erbij hoort en dat het normaal is.
Dit, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191265294
Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen komt er dit jaar al!

*O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:06:18 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191265424
_O_

Al heeft een gedeeltelijk verbod lang niet de voordelen van een totaalverbod, is dit een grote stap in de goede richting.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191265523
Al het buitenlands vuurwerk het land uit! *O*
pi_191266053
pi_191266178
Het wordt morgen pas officieel bekend gemaakt, maar dit is veelbelovend nieuws.
pi_191266187
Goed nieuws! Nu alles nog verbieden!
pi_191266241
Als dit eind van het jaar positief uitpakt dan volgt volgend jaar waarschijnlijk meteen een totaalverbod.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:04:23 #241
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_191266250
GroenLinks kneuzen topic dit.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_191266260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:03 schreef nietzeuren het volgende:
Als dit eind van het jaar positief uitpakt dan volgt volgend jaar waarschijnlijk meteen een totaalverbod.
Als dit positief uitpakt, blijft het voorlopig zo doorgaan.
pi_191266317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

Ik was vorige week bij een bushalte . De glazen hokjes waren vernield met oudjaar.
Is al illegaal.
quote:
Er waren brandjes gesticht op het plein
Ook illegaal
quote:
een ruit van een appartement was verrnield.
Is al illegaal. En verkeerd gespeld.

quote:
Stoere jochies die getriggerd door het jaarlijkse knalfestijn gingen rellen.
Is al illegaal.

En toch gebeuren al die dingen massaal. Je zou bijna gaan denken dat het illegaal maken van dingen geen magische oplossing is voor deze problemen :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191266359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Is al illegaal.
[..]

Ook illegaal
[..]

Is al illegaal. En verkeerd gespeld.
[..]

Is al illegaal.

En toch gebeuren al die dingen massaal. Je zou bijna gaan denken dat het illegaal maken van dingen geen magische oplossing is voor deze problemen :o
Je zou bijna denken dat jij hoopt dat het aanstaande jaarwisseling weer een grote klerezooi wordt om je gelijk te halen.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:18:36 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_191266381
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen komt er dit jaar al!

*O*
Mooi. Zul je zien dat dom volk zich er niet aan houdt en dan volgend jaar een totaalverbod *G*
pi_191266453
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Mooi. Zul je zien dat dom volk zich er niet aan houdt en dan volgend jaar een totaalverbod *G*
Ik denk dat er al veel zal veranderen met deze maatregelen, blij mee!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191266472
Zucht
pi_191266543
Heerlijk.. kan ik in alle rust oud en nieuw vieren.
pi_191266562
Wat een zielig triest kkland zijn we aan het worden 😂😂😂
pi_191266578
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:17 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat jij hoopt dat het aanstaande jaarwisseling weer een grote klerezooi wordt om je gelijk te halen.
Dat denk je dan verkeerd. Rare gedachte van je trouwens.

Ook ik erger me namelijk aan vernielingen, zwaar vuurwerk en vuurwerk dat bij mij in de buurt al in november afgestoken word. Maar dat is allemaal al illegaal. Het gebeurt alleen massaal omdat er nauwelijks handhaving voor is en de enkele keer dat er toch iemand op heterdaad gepakt wordt dan krijgt zo iemand een fopstrafje bij Halt.

Ik ben zulk soort symbolische oplossingen gewoon zat en iedereen weet dat als zo'n maatregel eenmaal ingevoerd is dat dat verbod dan nooit meer verdwijnt. Ook niet als er over 5 jaar nog net zo'n groot probleem is met vuurwerk maar iedereen die er wel mee om kon gaan er nu niet meer van mag genieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191266600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:33 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat een zielig triest kkland zijn we aan het worden 😂😂😂
2/3 van de bewoners van dit land willen liever geen jaarwisseling die steeds meer uit de hand gaat lopen. De regering luistert daar voor de verandering een naar. En wat je ook van dit land vindt, de kwalificatie "kkland" valt me tegen van jou.
pi_191266618
Prima maatregel, hoop dat de hulpverleners het verschil merken, de gewone man iig niet.
pi_191266630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:32 schreef Chadi het volgende:
Heerlijk.. kan ik in alle rust oud en nieuw vieren.
Laat aub na 31dec 2020 weten hoe dat ging. Het wordt alleen maar erger omdat mensen zwaarder vuurwerk uit het buitenland haalt
pi_191266668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat denk je dan verkeerd. Rare gedachte van je trouwens.

Ook ik erger me namelijk aan vernielingen, zwaar vuurwerk en vuurwerk dat bij mij in de buurt al in november afgestoken word. Maar dat is allemaal al illegaal. Het gebeurt alleen massaal omdat er nauwelijks handhaving voor is en de enkele keer dat er toch iemand op heterdaad gepakt wordt dan krijgt zo iemand een fopstrafje bij Halt.

Ik ben zulk soort symbolische oplossingen gewoon zat en iedereen weet dat als zo'n maatregel eenmaal ingevoerd is dat dat verbod dan nooit meer verdwijnt. Ook niet als er over 5 jaar nog net zo'n groot probleem is met vuurwerk maar iedereen die er wel mee om kon gaan er nu niet meer van mag genieten.
Dat heb ik dan verkeerd gedacht. Ik ben blij dat je er niet zo over denkt.

Overigens ben ik iets positiever over deze nieuwe maatregel. Ik denk dat het wel gaat helpen om de trend van de afgelopen jaren om te buigen. Ik denk daarnaast ook dat als je niets doet, het alleen maar nog erger zal worden.

We zullen het zien. Over een jaar zal dit onderwerp weer volop in de diverse fora aanwezig zijn.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 17:45:45 #256
186611 Haags
pi_191266685
quote:
Volgens mij klopt dit inmiddels niet meer. Ze zouden de maatregelen van het kabinet volgen en aangezien deze komen met het verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen is een totaalverbod in Rotterdam dus ook van de baan.
Zonder wrijving geen glans
pi_191266688
quote:
Daar zullen de buurtgemeenten blij mee zijn, krijgen die de extra overlast..
pi_191266698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit inmiddels niet meer. Ze zouden de maatregelen van het kabinet volgen en aangezien deze komen met het verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen is een totaalverbod in Rotterdam dus ook van de baan.
De VVD fractie had sowieso flinke eisen. 14 pro-vuurwerkshows voor 010 bij een totaalverbod.
pi_191266721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat er al veel zal veranderen met deze maatregelen, blij mee!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:32 schreef Chadi het volgende:
Heerlijk.. kan ik in alle rust oud en nieuw vieren.
Ik juich mee *O* *O* *O*
pi_191266815
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Prima maatregel, hoop dat de hulpverleners het verschil merken, de gewone man iig niet.
Waarom niet? Veel minder overlast voor mens en dier en minder angst / kans voor of op materiële schade.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191266827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Laat aub na 31dec 2020 weten hoe dat ging. Het wordt alleen maar erger omdat mensen zwaarder vuurwerk uit het buitenland haalt
Ik denk niet dat mensen zoveel moeite gaan doen voor vuurwerk. Slechts enkelingen en die worden dan gewoon aangepakt.
En je kan het beter bestrijden.
Ik voorspel hier een daar vuurwerk controles vlakbij grensovergangen. Lekkere cash cow rond de jaarwisseling.
pi_191266870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen zoveel moeite gaan doen voor vuurwerk. Slechts enkelingen en die worden dan gewoon aangepakt.
En je kan het beter bestrijden.
Ik voorspel hier een daar vuurwerk controles vlakbij grensovergangen. Lekkere cash cow rond de jaarwisseling.
Handelaartjes wel.
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:03:41 #263
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191266894
Geen vuurpijl meer mogen afsteken met oudjaar :')
pi_191266900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom niet? Veel minder overlast voor mens en dier en minder angst / kans voor of op materiële schade.
Het spul wat nu verboden wordt werd amper verkocht.
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:06:31 #265
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191266920
*O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:07:12 #266
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191266926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Geen vuurpijl meer mogen afsteken met oudjaar :')
Pak maar een sterretje *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:08:00 #267
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191266933
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Pak maar een sterretje *O*
Ik vier het wel bij vrienden in Duitsland.
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:09:29 #268
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191266950
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik vier het wel bij vrienden in Duitsland.
^O^ Dat kan ook natuurlijk. Ik vind het ook wel een beetje jammer, maar mensen kunnen er gewoon niet meer mee omgaan. Het lijkt de laatste jaren meer op oorlog dan op een feest.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:10:46 #269
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191266970
Het staat allemaal niet op zichzelf natuurlijk. Het leven is er de afgelopen 20 jaar niet leuker op geworden in Nederland. Dan krijg je dat het volk opstandig wordt en gaat rellen met feesten als oud en nieuw. En nu nog een verbod erover heen, wat is eigenlijk de visie van de politiek?
Ja die is er niet :')
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:15:04 #270
481998 K21
Cappuccino
pi_191267003
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Pak maar een sterretje *O*
Ooit een keer m'n hand aan verbrand. Levensgevaarlijk, die dingen. ;(
pi_191267007
Gewoon, even voor wat duidelijkheid voor sommigen.

Ja ok, dit mag dus niet meer:

maar dit gewoon nog wel
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 18:27:29 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191267127
Dit is natuurlijk gewoon een opmaat naar een totaalverbod. Het huidige beleid word niet eens gehandhaafd, waarom zou dit anders zijn? Aankomende jaarwisseling worden er "gewoon" weer bushokjes en weet ik veel wat opgeblazen met illegaal vuurwerk.

Waarna dat natuurlijk als argument gebruikt gaat worden om het maar totaal te verbieden :') mark my words.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 januari 2020 @ 18:31:04 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191267168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een opmaat naar een totaalverbod. Het huidige beleid word niet eens gehandhaafd, waarom zou dit anders zijn? Aankomende jaarwisseling worden er "gewoon" weer bushokjes en weet ik veel wat opgeblazen met illegaal vuurwerk.

Waarna dat natuurlijk als argument gebruikt gaat worden om het maar totaal te verbieden :') mark my words.
Ik moet de eerste pot nog tegen komen die bushokjes kan opblazen. Thunder Kings waren daar wel goed in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191267205
Het single shot-verbod, dat zou nog wel eens een beetje invloed kunnen hebben op de herriebeleving van mensen. Die waren wel populair en het enige legale knalwerk dat je binnenshuis nog hoorde.
pi_191267370
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het single shot-verbod, dat zou nog wel eens een beetje invloed kunnen hebben op de herriebeleving van mensen. Die waren wel populair en het enige legale knalwerk dat je binnenshuis nog hoorde.
Ik denk dat er van Original Fireworks (de grootste vuurwerk importeur van België) er wel een bloemtje gaat naar de Nederlandse overheid. Die gaan weer oude tijden krijgen met de omzet en winsten die daarbij horen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 18:51:54 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191267387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik moet de eerste pot nog tegen komen die bushokjes kan opblazen. Thunder Kings waren daar wel goed in.
Ja mijn punt was meer dat de overlast van illegaal vuurwerk wederom als een valse sleutel gebruikt gaat worden.

Het is hetzelfde als hondenstront op de stoep.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:34:49 #278
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191268719
Wat een land. :')

Met bepaalde andere zaken wordt er altijd zo politiek-correct mogelijk mee omgegaan. "Het is slechts een kleine groep die overlast veroorzaakt", "de goeden zouden niet moeten lijden onder de kwaden", "er wordt gestigmatiseerd, gegeneraliseerd", etc.

Zoveel mogelijk argumenten om maar vooral niemand 'voor het hoofd te stoten', en doen alsof men heel genuanceerd en verstandig naar het probleem kijkt en beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden.

Maar niet met vuurwerk natuurlijk. Dan kan er opeens na een paar enquêtes en op basis van 'de publieke opinie' heel snel een verbod doorgejaagd worden, dat meteen voor iedereen geldt.

Terwijl het procentueel natuurlijk peanuts is, als je het aantal afgeschoten vuurpijlen of legaal knalvuuwerk afzet tegen het aantal ongelukken dat ermee gebeurt.

Vernielingen en illegaal (de naam zegt het al) vuurwerk waren al verboden, dus daar verandert niks. Om nu alle volwassen mensen hun jaarlijkse plezier te ontnemen omdat een aantal idioten zich niet kan gedragen of er niet mee om kan gaan, is wat mij betreft echt totale waanzin. :')

En nee, ik steek zelf geen vuurwerk af.
pi_191268754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik moet de eerste pot nog tegen komen die bushokjes kan opblazen. Thunder Kings waren daar wel goed in.
Homo’s zijn daar meestal ook niet zo mee bezig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191268942
quote:
ROTTERDAM - Een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad heeft donderdag ingestemd met een volledig vuurwerkverbod. Rotterdam is hiermee de eerste grote stad in Nederland waar inwoners tijdens de komende jaarwisseling helemaal geen vuurwerk mogen afsteken. De gemeente Apeldoorn besloot in oktober al tot een totaalverbod.
Als het Rotterdam en Apeldoorn lukt, wordt dit de landelijke trend. En waarschijnlijk overgenomen in de landelijke wetgeving.
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:53:49 #281
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191269063
Dit is weer zo'n gevalletje van totaal niet weten wat er speelt in je eigen land.
Dit zo'n zelfde geval als toen softdrugs kopen verboden werd voor niet Nederlanders, zogenaamd om de overlast veroorzaakt door buitenlanders tegen te gaan. Diezelfde buitenlanders kopen nu hun spul bij de rondhangende en overlast veroorzakende bontkraagjes.

Wat er nu gebeurt is iets verbieden wat al verboden is.
Namelijk het overlast veroorzakende vuurwerk dat tegenwoordig meer op TNT lijkt dan op vuurwerk. De onschuldige rotjes die hier verkrijgbaar zijn blazen nog geen pakje boter op.

We leven in een raar land met hele rare beleidsmakers.
pi_191269778
Echt als vuurwerk echt volledig verboden gaat worden in de toekomst snap ik niet hoe je alcohol nog legaal kan laten zijn.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 21:37:48 #283
186611 Haags
pi_191269830
Dit wordt wel een genot op Twitter komende decembermaand met van die simpele zielen die er geen reet van begrijpen en bij iedere knal gaan schreeuwen; MAAR ER WAS TOCH EEN KNALVERBOOODDDDDD WAAROM HOOR IK DAN NOG KNALLEN BUITEN :'( ;( ????!!!!!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:39:11 #284
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191269849
Bijzonder om te zien hoe snel de politiek opeens kan handelen wanneer het over een verbod gaat. :')
pi_191269850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit wordt wel een genot op Twitter komende decembermaand met van die simpele zielen die er geen reet van begrijpen en bij iedere knal gaan schreeuwen; MAAR ER WAS TOCH EEN KNALVERBOOODDDDDD WAAROM HOOR IK DAN NOG KNALLEN BUITEN :'( ;( ????!!!!!
Dit dus en helemaal door het lint gaan als de jeugd met dat cat.1 vuurwerk aan de slag gaat. _O-
pi_191269872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:39 schreef BasEnAad het volgende:
Bijzonder om te zien hoe snel de politiek opeens kan handelen wanneer het over een verbod gaat. :')
Lekker makkelijk. We verbieden iets en dan komt vast alles goed.
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:42:50 #287
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191269896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. We verbieden iets en dan komt vast alles goed.
Ze hebben daar in Den Haag maar twee knoppen waar ze af en toe aan draaien. Verbieden en straffen verhogen. Aan de oorzaken wordt nooit wat gedaan, het is echt schrijnend om te zien.
pi_191270084
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:09 schreef mazaru het volgende:

[..]

^O^ Dat kan ook natuurlijk. Ik vind het ook wel een beetje jammer, maar mensen kunnen er gewoon niet meer mee omgaan. Het lijkt de laatste jaren meer op oorlog dan op een feest.
De media laat alleen de ellende zien en tuig dat niet te handhaven is. En uiteraard dan kan plots niemand zich aan de al bestaande regels houden. Er was al een verbod op illegaal vuurwerk. Maar dat kan men schijnbaar al niet eens handhaven. Ondertussen mogen alle mensen die prima het feest vieren de zure druiven plukken want die zullen inderdaad niets meer afsteken want die houden zich aan de regels.
pi_191270103
Nederland is een treiterland geworden. Elke minderheid die niet het sociaal wenselijke gedrag vertoont kan voor de bijl gaan.
En daarbij gaat het niet om een enkeling of een klein groepje zonderlingen. Alles kan ten prooi vallen aan het gedram en getreiter van de helft + 1.
Weg tolerantie en verdraagzaamheid; we zijn een eng stukje europa aan het worden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191270271
quote:
Mag ik even terugkomen hierop


https://twitter.com/NOS/status/1222987434423726087?s=19

Het is wel degelijk zo !!
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:51:31 #291
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191271022
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef FL_Freak het volgende:
Echt als vuurwerk echt volledig verboden gaat worden in de toekomst snap ik niet hoe je alcohol nog legaal kan laten zijn.
Helemaal eens. Ik ben ook niet voor een alcoholverbod, maar dit geeft aan wat voor opportunistische symboolpolitiek dit is. Het aantal alcoholdoden per jaar (als gevolg van direct gebruik of indirect als slachtoffer van dronken bestuurder), is een veelvoud van dat van vuurwerk.

Als je daarnaast overlast, gewonden, agressief gedrag, opstootjes e.d. meerekent, valt vuurwerk gewoon compleet in het niet daarbij.

En dat is dan niet eens onderwerp van discussie. :')
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:06:48 #292
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191271302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:51 schreef Repentless het volgende:

[..]

Helemaal eens. Ik ben ook niet voor een alcoholverbod, maar dit geeft aan wat voor opportunistische symboolpolitiek dit is. Het aantal alcoholdoden per jaar (als gevolg van direct gebruik of indirect als slachtoffer van dronken bestuurder), is een veelvoud van dat van vuurwerk.

Als je daarnaast overlast, gewonden, agressief gedrag, opstootjes e.d. meerekent, valt vuurwerk gewoon compleet in het niet daarbij.

En dat is dan niet eens onderwerp van discussie. :')
Het is wel een beetje dom om iets dat in 8 uur plaatsvindt 1 op 1 te vergelijken met iets dat 365 dagen per jaar plaatsvindt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191271405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:34 schreef Repentless het volgende:
Wat een land. :')

Met bepaalde andere zaken wordt er altijd zo politiek-correct mogelijk mee omgegaan. "Het is slechts een kleine groep die overlast veroorzaakt", "de goeden zouden niet moeten lijden onder de kwaden", "er wordt gestigmatiseerd, gegeneraliseerd", etc.

Zoveel mogelijk argumenten om maar vooral niemand 'voor het hoofd te stoten', en doen alsof men heel genuanceerd en verstandig naar het probleem kijkt en beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden.

Maar niet met vuurwerk natuurlijk. Dan kan er opeens na een paar enquêtes en op basis van 'de publieke opinie' heel snel een verbod doorgejaagd worden, dat meteen voor iedereen geldt.

Terwijl het procentueel natuurlijk peanuts is, als je het aantal afgeschoten vuurpijlen of legaal knalvuuwerk afzet tegen het aantal ongelukken dat ermee gebeurt.

Vernielingen en illegaal (de naam zegt het al) vuurwerk waren al verboden, dus daar verandert niks. Om nu alle volwassen mensen hun jaarlijkse plezier te ontnemen omdat een aantal idioten zich niet kan gedragen of er niet mee om kan gaan, is wat mij betreft echt totale waanzin. :')

En nee, ik steek zelf geen vuurwerk af.
Handhaving.

De overheid heeft er al jaren geen zin meer in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 januari 2020 @ 00:00:07 #294
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_191272059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is wel een beetje dom om iets dat in 8 uur plaatsvindt 1 op 1 te vergelijken met iets dat 365 dagen per jaar plaatsvindt.
Het gaat om de schadelijke gevolgen van bepaald gebruik en de daaruit voortvloeiende motivatie om daarop een verbod in te stellen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 00:04:44 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191272123
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Repentless het volgende:

Het gaat om de schadelijke gevolgen van bepaald gebruik en de daaruit voortvloeiende motivatie om daarop een verbod in te stellen.
Zodra er binnen een tijdsbestek van 8 uur 1300 gewonden vallen door alcohol, weet ik zeker dat er binnen no time maatregelen komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191274992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:43 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Dat heb ik dan verkeerd gedacht. Ik ben blij dat je er niet zo over denkt.

Overigens ben ik iets positiever over deze nieuwe maatregel. Ik denk dat het wel gaat helpen om de trend van de afgelopen jaren om te buigen. Ik denk daarnaast ook dat als je niets doet, het alleen maar nog erger zal worden.

We zullen het zien. Over een jaar zal dit onderwerp weer volop in de diverse fora aanwezig zijn.
Ik denk juist dat je dat niet wil, De cijfers laten zien dat de trend al 15 jaar een dalend aantal slachtoffers en vandalisme is. Uitzondering was afgelopen jaarwisseling maar raad eens wat er toen verboden werd en waar de rellen te doen waren.

Het komt alleen meer in de media.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:53 schreef Pielemenneke het volgende:
Dit is weer zo'n gevalletje van totaal niet weten wat er speelt in je eigen land.
Dit zo'n zelfde geval als toen softdrugs kopen verboden werd voor niet Nederlanders, zogenaamd om de overlast veroorzaakt door buitenlanders tegen te gaan. Diezelfde buitenlanders kopen nu hun spul bij de rondhangende en overlast veroorzakende bontkraagjes.

Wat er nu gebeurt is iets verbieden wat al verboden is.
Namelijk het overlast veroorzakende vuurwerk dat tegenwoordig meer op TNT lijkt dan op vuurwerk. De onschuldige rotjes die hier verkrijgbaar zijn blazen nog geen pakje boter op.

We leven in een raar land met hele rare beleidsmakers.
En dit idd. Vorige week was er hier weer een complete vuurwerkshow. Denk maar niet dat je politie ziet verschijnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191280604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik denk juist dat je dat niet wil, De cijfers laten zien dat de trend al 15 jaar een dalend aantal slachtoffers en vandalisme is. Uitzondering was afgelopen jaarwisseling maar raad eens wat er toen verboden werd en waar de rellen te doen waren.

Vind dit echt een drogreden.. ieder jaar weer hoor je in toenemende mate dat met name hulpdiensten lastig gevallen worden wanneer ze hun werk moeten doen (mede veroorzaakt door het nu te verbieden vuurwerk). Het bestoken of bekogelen van deze mensen met vuurwerk is voor mij al voldoende reden om te zeggen dat dit verbod te legitimeren is. Voor het uitschot dat dit dan toch blijft doen moeten de straffen omhoog naar minimaal 2 jaar detentie of iets dergelijks.

Als oud en nieuw gewoon niet meer normaal gevierd kan worden in sommige streken / steden, dan maar een algeheel verbod. Zijn we hopelijk binnen een jaar of 5-10 van alle ellende af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191280804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vind dit echt een drogreden.. ieder jaar weer hoor je in toenemende mate dat met name hulpdiensten lastig gevallen worden wanneer ze hun werk moeten doen (mede veroorzaakt door het nu te verbieden vuurwerk). Het bestoken of bekogelen van deze mensen met vuurwerk is voor mij al voldoende reden om te zeggen dat dit verbod te legitimeren is. Voor het uitschot dat dit dan toch blijft doen moeten de straffen omhoog naar minimaal 2 jaar detentie of iets dergelijks.

Als oud en nieuw gewoon niet meer normaal gevierd kan worden in sommige streken / steden, dan maar een algeheel verbod. Zijn we hopelijk binnen een jaar of 5-10 van alle ellende af.
Ah kijk feiten zijn drogredenen. Dan is dat duidelijk.
Nee die worden bekogeld met al illegaal vuurwerk. Vuurwerk wat nu verboden gaat worden (kanonslagen etc) is niet gevaarlijk dat kun je in je (open) hand laten knallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191281235
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah kijk feiten zijn drogredenen. Dan is dat duidelijk.
Nee die worden bekogeld met al illegaal vuurwerk. Vuurwerk wat nu verboden gaat worden (kanonslagen etc) is niet gevaarlijk dat kun je in je (open) hand laten knallen.
Jij beseft toch hopelijk ook wel dat het onmogelijk is om zonder verbod te controleren op illegaal vuurwerk. En dan nog, als hulpverlener hoef je ook geen kanonslag naar je hoofd te krijgen ook al kun je die in je hand laten klappen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:37:15 #300
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191281290
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

Als oud en nieuw gewoon niet meer normaal gevierd kan worden in sommige streken / steden, dan maar een algeheel verbod. Zijn we hopelijk binnen een jaar of 5-10 van alle ellende af.
Voetbal kan al niet zonder politieoptreden. Het dat laten we toe.

Elk weekend.
pi_191281300
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jij beseft toch hopelijk ook wel dat het onmogelijk is om zonder verbod te controleren op illegaal vuurwerk. En dan nog, als hulpverlener hoef je ook geen kanonslag naar je hoofd te krijgen ook al kun je die in je hand laten klappen.
Tuurlijk wel, was vroeger ook heel normaal. Maar toen hadden we ook nog politie agenten.
Overigens is het met verbod ook niet te controleren.

En mee eens maar dat gaat dit verbod niet oplossen waarom zou je met kanonslagen gaan gooien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')