https://nos.nl/artikel/23(...)geluk-overleden.htmlquote:Tv-maker en Sesamstraat-icoon Aart Staartjes na ongeluk overleden
Televisiemaker en acteur Aart Staartjes is op 81-jarige leeftijd overleden. Staartjes raakte vrijdag in Leeuwarden ernstig gewond bij een verkeersongeluk tussen zijn brommobiel en een auto, waarbij hij uit zijn voertuig werd geslingerd.
Staartjes werd met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. Daar is hij is aan zijn verwondingen bezweken. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.
Meneer Aart
Met de kinder- en jeugdprogramma's waaraan Staartjes meedeed, zijn generaties opgegroeid. Veel mensen kennen hem als de nukkige Meneer Aart uit Sesamstraat.
In de jaren 70 en 80 was hij medeverantwoordelijk voor spraakmakende jeugdseries als De Stratemakeropzeeshow, J.J De Bom voorheen de Kindervriend, De Film van Ome Willem en Het Klokhuis. Ook speelde hij in tv-series en was hij bijna twintig jaar gastheer bij de landelijke intocht van Sinterklaas. Op sociale media spreken veel mensen van hun 'jeugdheld'.Bert Plagman, die als stem van Tommie uit Sesamstraat jarenlang met Staartjes samenwerkte, is erg geschrokken van het nieuws. "Het was zeer fijn om met hem samen te werken. Hij was een prettig mens. In de loop van de jaren hadden we ook privé veel contact."twitter:erikvmuiswinkel twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:24:38Aart Staartjes. Toen hij op de Toneelschool zat zei de directeur: je moet wel je naam veranderen, dit is een rare naam. Hij piekerde er niet over.Zonder Aart was alles anders geweest. reageer retweet
Plagman en Staartjes hadden dezelfde reden om vooral programma's voor kinderen te maken, vertelt Plagman. "Aan volwassenen kun je niet veel meer veranderen. Bij kinderen kun je zaadjes in hun hoofd planten. En hopen dat de wereld dan een beetje verandert."
Televisiebedrijf NEP The Netherlands condoleert de familie, vrienden en collega's van 'meneer Aart' met hun verlies. "In onze studio's maakte Aart met zijn, en onze, collega's vele afleveringen van Sesamstraat en vele andere legendarische tv-programma's", laat het bedrijf weten op Facebook.
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo'n brommobiel is ook kansloos tegenover een hedendaagse auto.
Wow, zijn brommobiel is vol geraakt precies aan de bestuurderskant. Waardoor hij ook nogeens het voertuig uit geslingert is. Veel slechter kan je het niet treffen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is iig niet zo'n canta...
https://nos.nl/artikel/23(...)ernstig-ongeluk.html
Kwa bouw even “sterk”. Dun buizen frame van ijzer en plastic kappen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wow, zijn brommobiel is vol geraakt precies aan de bestuurderskant. Waardoor hij ook nogeens het voertuig uit geslingert is. Veel slechter kan je het niet treffen.
Zou hij zijn riem niet om gehad hebben? Hebben die auto's überhaupt een riem?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwa bouw even “sterk”. Dun buizen frame van ijzer en plastic kappen.
De deur is ook weg....quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwa bouw even “sterk”. Dun buizen frame van ijzer en plastic kappen.
Lijkt mij wel toch? Tegenwoordig hebben zelfs de meeste bakfietsen een riem.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Zou hij zijn riem niet om gehad hebben? Hebben die auto's überhaupt een riem?
Dat geloof ik gelijk. Maar je gaat er niet uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:35 schreef Fer het volgende:
Lijkt een impact links ter hoogte van het stuurwiel, tussen linker voorwiel en de deur.
Misschien het hele voertuig opzei geslingerd, gezien de richting die het op de foto staat.
Bij een zijdelingse beweging helpt een riem niet zo effectief als normale voorwaarde impact.
Is Aart zijn brommobiel nou links of rechts geraakt. De deur aan zijn linkerzijde ligt open, maar de gebotste auto staat aan de rechterzijde. vreemd. Hoe dan ook erg triest, ik hoop dat het goed komt met Aartquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Linksvoor tegen linker zijkant was de botsing, afhankelijk van de snelheid veranderen voertuigen meestal flink van plek.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is Aart zijn brommobiel nou links of rechts geraakt. De deur aan zijn linkerzijde ligt open, maar de gebotste auto staat aan de rechterzijde. vreemd. Hoe dan ook erg triest, ik hoop dat het goed komt met Aart
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:50 schreef Nobu het volgende:
Je zult toch een van je jeugdherinneringen doodrijden zeg.
Anders heb je een topic met alleen maar beterschap en oh, wat erg.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:53 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ja dit toch, al die technische bullshit wat hier nu voorbij komt.
Nouja, als ik het iemand niet toewens dan is het wel deze man.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anders heb je een topic met alleen maar beterschap en oh, wat erg.
Het is niet verboden om over details te praten.
Ik denk dat dat voor vele users in dit topic geld. Zolang men maar respectvol post zal niemand er bezwaar tegen hebben als zulk soort details, naast de steunbetuigingen, besproken worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 00:02 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Nouja, als ik het iemand niet toewens dan is het wel deze man.
Geldtquote:Op zaterdag 11 januari 2020 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor vele users in dit topic geld. Zolang men maar respectvol post zal niemand er bezwaar tegen hebben als zulk soort details, naast de steunbetuigingen, besproken worden.
inderdaad dit, ik heb het wel met Aart te doen en ik wens hem alle beterschap toe, maar je mag heus wel praten hoe dit ongeluk is ontstaan en waar het fout is gegaan.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anders heb je een topic met alleen maar beterschap en oh, wat erg.
Het is niet verboden om over details te praten.
Laagstaande zon misschien?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 02:16 schreef Perrin het volgende:
Ziet ernaar uit dat ie zo die voorrangsweg (Harlingenstraatweg) is opgereden uit de zijstraat (Westerparkstraat)..
Kan goed gezien tijdstip en richting.quote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:53 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
al die technische bullshit wat hier nu voorbij komt.
Dan heeft ie op z'n minst een bord met een unieke vorm en een wegmarkering over het hoofd gezien, dat kan alleen maar door niet op te letten of onwel te worden, laagstaande zon of niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 02:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of hij dacht dat hij zelf voorrang had omdat ie van rechts kwam.
https://maps.app.goo.gl/zz8Gx13bfRAW92uMAquote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:39 schreef Henno het volgende:
[..]
Dan heeft ie op z'n minst een bord met een unieke vorm en een wegmarkering over het hoofd gezien, dat kan alleen maar door niet op te letten of onwel te worden, laagstaande zon of niet.
Hm inderdaad, had toch wel haaientanden verwacht eigenlijk. Wel duidelijk een uitrit, dus geen voorrang.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://maps.app.goo.gl/zz8Gx13bfRAW92uMA
Valt nog best tegen daar.
quote:
2015quote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ook in Hoevelaken langs de A1 steunen wij meneer Aart.![]()
![]()
![]()
TVKAR.nl
@:TVKAR
[ afbeelding ]
https://twitter.com/TVKAR/status/662646210935656448
Ik ook, en toen ging het ook nog even over ouder worden en overlijden.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
Ach, de laatste keer dat ik hem op tv zag werd hij geschilderd in Sterren op het doek...hij was ineens zo oud geworden
Treurig einde op deze respectabele leeftijd
Precies...quote:Op zondag 12 januari 2020 16:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook, en toen ging het ook nog even over ouder worden en overlijden.
Altijd wrang als iemand dan kort daarna doodgaat
Ik ga dat maar niet kijken, moet nu al een beetje huilenquote:Op zondag 12 januari 2020 16:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gejankt om het overlijden van een bekend persoon. Vooral nadat ik dit nummer opzette. Jezus, wat triest.
quote:Op zondag 12 januari 2020 16:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gejankt om het overlijden van een bekend persoon. Vooral nadat ik dit nummer opzette. Jezus, wat triest.
Ach NTR heeft toch al met een bulldozer Sesamstraat tegen de grond gewerkt om en een emissie arm energienet aan te leggen en tientallen torenflatsquote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
Lex weg, Paula weg, nu meneer Aart... Sesamstraat wordt steeds leger
Vorig jaar overleed ook de Amerikaan die bijna 50 jaar Oscar & Big Bird speelde.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
Lex werd een paar jaar geleden nog prachtig geëerd in het Sinterklaasjournaalquote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
Prachtige tv, ik mis het nog elk jaar bij de intocht.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:26 schreef TLC het volgende:
De intochten van Sinterklaas, meneer Aart in een klein commentaarhokje -niet groter dan een bezemkast- langs de kade
En echte zwarte pieten. Bram als Sinterklaas.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En niemand die het in zijn hoofd haalde om er tussen te gaan staan demonstreren.
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).quote:Op zondag 12 januari 2020 16:33 schreef iBenny het volgende:
Aart was een van de weinige die er publiekelijk voor streed om nieuwe afleveringen van Sesamstraat op te nemen. Die lagen al lange tijd stil, vanwege financiële redenen en afnemen van populariteit. Ben benieuwd of we ooit nog een nieuwe aflevering zullen zien.
Ik ook, wat een mooie tijden waren dat.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:37 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
En echte zwarte pieten. Bram als Sinterklaas.
Ben blij dat mijn kindertijd in de eighties en nineties lag.
Het zou toch wat zijn als zou blijken de andere chauffeur bij de NTR of NPO zou werkenquote:Op zondag 12 januari 2020 16:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).
Nee, hier is een iconisch en kwalitatief kinderprogramma vakkundig de nek omgedraaid (en ondertussen schreeuwt de NPO van de daken hoe hoog ze kwaliteit in het vaandel hebben staan en dat ze er voor iedereen zijn, in tegenstelling tot die enge commerciëlen). Misselijkmakend.
Het zal me niks verbazen als hiermee Sesamstraat definitief van de buis gaat (de reeks herhalingen, bedoel ik dan). Lex was in zijn tijd onmisbaar en werd destijds, in december 1999, keurig herdacht omdat hij nog actief in de reeks zat. Paula had zelf al afscheid genomen, maar Aart is inmiddels net zo'n bekende naam als Pino, Tommie en Ieniemienie.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
Dit filmpjequote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Hij speelde vroeger ook vaak in Het Klokhuis Professor Fetze Alsvanouds van de Universiteit van Harderwijk.
Klassiek personagequote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Hij speelde vroeger ook vaak in Het Klokhuis Professor Fetze Alsvanouds van de Universiteit van Harderwijk.
De NTR wil niet meer betalen voor nieuwe afleveringen, dus zouden het toch alleen herhalingen zijn. Vraag is of men afleveringen met Aart wil blijven herhalen.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als hiermee Sesamstraat definitief van de buis gaat (de reeks herhalingen, bedoel ik dan). Lex was in zijn tijd onmisbaar en werd destijds, in december 1999, keurig herdacht omdat hij nog actief in de reeks zat. Paula had zelf al afscheid genomen, maar Aart is inmiddels net zo'n bekende naam als Pino, Tommie en Ieniemienie.
Ik bem oprecht geschokt en somber.![]()
Mooi citaat:quote:Op zondag 12 januari 2020 16:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)astige-man~bb9f091f/
Een van de mooiste interviews van de laatste jaren, in VK Magazine met Meneer Aart
twitter:HuubBellemakers twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:08:41In de jaren 70 sprak de Telegraaf nog schande over Aart Staartjes. Nu rouwt heel twitter samen. Vooruitgang! reageer retweet
I know, dat is meteen ook mijn punt: Aart is zó'n groot kerndeel van 'de Straat', dat het een bijna ondoenlijke taak is om zijn uitzendingen weg te laten, en ik zie ze er ook niet voor aan om zijn sketches te blijven tonen. Dus ik denk dat ze dit juist aangrijpen om het van de buis te halen. Definitief.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:19 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
De NTR wil niet meer betalen voor nieuwe afleveringen, dus zouden het toch alleen herhalingen zijn. Vraag is of men afleveringen met Aart wil blijven herhalen.
Wat de NPO ook doet, het is nooit goed.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).
Nee, hier is een iconisch en kwalitatief kinderprogramma vakkundig de nek omgedraaid (en ondertussen schreeuwt de NPO van de daken hoe hoog ze kwaliteit in het vaandel hebben staan en dat ze er voor iedereen zijn, in tegenstelling tot die enge commerciëlen). Misselijkmakend.
Heeft overigens echt bestaan.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Yup, en van JJ de Bom.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:02 schreef DrainBamage het volgende:
Toen ik nog een klein jochie was kende ik hem vooral als Toon uit De Film van Ome Willem met Edwin Rutten (Ome Willem), Pieke Dassen(August) en Jennifer Willems (Teun).
Alleen Edwin Rutten leeft nog.
[ afbeelding ]
Geweldige televisie was dat altijd, met de Grote Grijze Geitebreier, de poppenkast, etc![]()
Straks een herhaling van Sterren op het Doek met Aart Staartjestwitter:OzcanAkyol twitterde op zondag 12-01-2020 om 17:30:50We hebben destijds op onze eigen bescheiden manier geprobeerd om Aart Staartjes te eren. Die uitzending wordt straks om 18:10 uur op NPO2 herhaald. #sterrenophetdoek reageer retweet
Goed interviewquote:Op zondag 12 januari 2020 16:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)astige-man~bb9f091f/
Een van de mooiste interviews van de laatste jaren, in VK Magazine met Meneer Aart
Ook een absolute klassiekerquote:Op zondag 12 januari 2020 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Om toch een beetje een goed humeur te houden.
(Maar het valt verdomme niet mee.)
Dit liedje lijkt te zijn geďnspireerd door 'Op de step' uit Ja zuster nee zuster (Wim Sonneveld).
Beide krakers behoren tot mijn favorietjes.
https://www.npostart.nl/s(...)09-2019/POW_04351124quote:Op zondag 12 januari 2020 17:34 schreef Evertjan het volgende:
Straks een herhaling van Sterren op het Doek met Aart Staartjestwitter:OzcanAkyol twitterde op zondag 12-01-2020 om 17:30:50We hebben destijds op onze eigen bescheiden manier geprobeerd om Aart Staartjes te eren. Die uitzending wordt straks om 18:10 uur op NPO2 herhaald. #sterrenophetdoek reageer retweet
quote:Op zondag 12 januari 2020 17:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Goed, nog eentje dan. Ik ben even heel hard janken.
Lol er zat dus echt wat achter hahahaquote:Op zondag 12 januari 2020 17:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heeft overigens echt bestaan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Universiteit_van_Harderwijk
Die van Barneveld niet, maar dat zal een verwijzing naar het feit dat er zoveel eieren uit Barneveld komen zijn.
quote:Het imago van de universiteit van Harderwijk heeft een uitdrukking opgeleverd: in vroeger tijden werd van iemand wiens wetenschappelijke reputatie bedenkelijk was ook wel gezegd dat hij 'van de Universiteit van Harderwijk' kwam.
Zoals alleen hij dat kon zeggen ...quote:Op zondag 12 januari 2020 18:02 schreef TheVulture het volgende:
Arme meneer Aart, nooit meer "Pinjo"
Wij hadden ook 'de kleine tafel', bij de TV, waar we dan Sesamstraat kekenquote:Op zondag 12 januari 2020 18:14 schreef RensAjacied het volgende:
Sesamstraat was echt vaste kost bij ons. Dan aten wij als jonge kinderen aan "het kleine tafeltje" en onze ouders op de bank. Sesamstraat was echt puur genot en Aart Staartjes was een heel belangrijke schakel.
RIP deze god.
Mooie tijdenquote:Op zondag 12 januari 2020 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wij hadden ook 'de kleine tafel', bij de TV, waar we dan Sesamstraat keken
Hoewel we daar eigenlijk alleen in het weekeinde aten, meestal keken we na het eten
De Droomshow stond dan ook wel op het programmaquote:
Al gezien. Wel mooi eerbetoon.quote:
quote:Op zondag 12 januari 2020 19:21 schreef Nepthys het volgende:
O ja, je had ook nog Aart Staartjes en Joost Prinsen als Ta en To. Dat was ook leuk.
Kan helaas geen filmpje vinden.
[ afbeelding ]
ook weer echt walgelijk die reacties eronder maar mooi om te zien dat onze premier ook hierbij stil staattwitter:MinPres twitterde op zondag 12-01-2020 om 18:31:11Wat een droevig nieuws: Aart Staartjes is overleden. Zoals zovelen ben ik met hem opgegroeid (De Stratemakeropzeeshow, De film van Ome Willem, Sesamstraat). Een icoon uit onze jeugd. En altijd een markant persoon gebleven. Ik wens zijn naasten veel sterkte met dit grote verlies. reageer retweet
Mooiquote:
Deze is beter volgens mij.quote:Op zondag 12 januari 2020 19:31 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Mooi
Jammer dat geluid en beeld niet gelijk lopen
Behalve zijn eigen kinderen en ex-vrouw dus.quote:Op zondag 12 januari 2020 20:08 schreef Piles het volgende:
Treurig nieuws
Maar ook mooi dat zoveel generaties en mensen alleen maar hele mooie herinneringen aan hem hebben
Grote flauwekul, de NPO kan zelf kiezen waarop ze bezuinigt. Genoeg onzin waarin gesneden kan worden zonder aan educatieve kinderprogramma’s te raken. Het programma werd prima bekeken tot men met de uitzendtijd ging lopen rommelen.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat de NPO ook doet, het is nooit goed.
Het is het resultaat van bezuinigingen (door de politiek) en omdat Sesamstraat jarenlang als linkse propaganda is weggezet. Als feministische multikul.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nie-12622077-a226941
Het was een ongeluk. Dat kan iedereen overkomen.quote:Op zondag 12 januari 2020 20:35 schreef damsco het volgende:
Wat een klootzak is diegene die meneer Aart dood heeft gereden
Voor mij was het destijds alsof er in mijn hoofd een venster aan diggelen werd geslagen waardoor ik opeens weer frisse lucht in de bovenkamer kreeg. Een moment waar ik nog vaak aan terugdenk en dat echt mijn leven veranderd heeft.quote:,,Waarom zou ik liegen? Waarom zou ik mezelf mooier voordoen dan ik ben? Ik vind het veel leuker om te zeggen dat ik een b-acteur ben. Dat vind ik ook echt. Ik neem genoegen met de middelmaat. Ik ambieer geen hoofdrol. Het liefst speel ik een ongelooflijke etterlijer, met af en toe een zin. Als ik al naar een Oscar zou verlangen, dan wil ik hem het liefst voor de beste mannelijke bijrol.''
Behalve dat hij uit zijn nek kletst dat het met Sesamstraat uit zijn jeugd was, Sesamstraat begon in NL in 1976, toen was hij 9.... beetje te oud voor Sesamstraat, en Aart Staartjes kwam er pas in 1984 bij, toen was Rutte 17.quote:Op zondag 12 januari 2020 19:27 schreef Evertjan het volgende:
ook weer echt walgelijk die reacties eronder maar mooi om te zien dat onze premier ook hierbij stil staattwitter:MinPres twitterde op zondag 12-01-2020 om 18:31:11Wat een droevig nieuws: Aart Staartjes is overleden. Zoals zovelen ben ik met hem opgegroeid (De Stratemakeropzeeshow, De film van Ome Willem, Sesamstraat). Een icoon uit onze jeugd. En altijd een markant persoon gebleven. Ik wens zijn naasten veel sterkte met dit grote verlies. reageer retweet
Dat valt denk ik wel mee hoor, ik kan me niet voorstellen dat men toen ook naar Pokémon enzo zat te kijkenquote:Op zondag 12 januari 2020 21:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat hij uit zijn nek kletst dat het met Sesamstraat uit zijn jeugd was, Sesamstraat begon in NL in 1976, toen was hij 9.... beetje te oud voor Sesamstraat, en Aart Staartjes kwam er pas in 1984 bij, toen was Rutte 17.
Ome Willem was toch eerder? Dat is van voor mijn tijd.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat hij uit zijn nek kletst dat het met Sesamstraat uit zijn jeugd was, Sesamstraat begon in NL in 1976, toen was hij 9.... beetje te oud voor Sesamstraat, en Aart Staartjes kwam er pas in 1984 bij, toen was Rutte 17.
Verder RIP uiteraard, Stratenmakeropzeeshow![]()
Vanaf 1974, dus dat klopt wel heel erg met de leeftijdsgroep van Rutte (die 5 maanden jonger is dan ik).quote:Op zondag 12 januari 2020 21:27 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ome Willem was toch eerder? Dat is van voor mijn tijd.
Ik ben ongeveer net zo oud als Rutte en ik heb 'meneer Aart' als zodanig inderdaad alleen gezien bij de intochten van Sinterklaas. Sesamstraat heb ik nooit echt gekeken, hooguit tijdens het zappen zag ik meneer Aart daar wel eens...quote:Op zondag 12 januari 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanaf 1974, dus dat klopt wel heel erg met de leeftijdsgroep van Rutte (die 5 maanden jonger is dan ik).
Stratenmakeropzeeshow, Film van Ome Willem, Ren je rot, Stuif es in, Q&Q, Catweazle dat zijn dingen van die generatie, Sesamstraat echt niet, dat was voor kleuters, en eerste- en tweedeklassers, met 9 jaar zat je in de derde klas (nu groep 5).
Als hij kinderen had gehad dan was het nog een aardig argument geweest, maar hij kende meneer Aart zeker niet uit Sesamstraat in zijn jeugd, hij was 17 toen meneer Aart in Sesamstraat kwam.
Nou dan had hij het beter bij die eerste paar voorbeelden kunnen houden en Sesamstraat achterwegen latenquote:Op zondag 12 januari 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanaf 1974, dus dat klopt wel heel erg met de leeftijdsgroep van Rutte (die 5 maanden jonger is dan ik).
Stratenmakeropzeeshow, Film van Ome Willem, Ren je rot, Stuif es in, Q&Q, Catweazle dat zijn dingen van die generatie, Sesamstraat echt niet, dat was voor kleuters en eerste- en tweedeklassers, met 9 jaar zat je in de derde klas (nu groep 5).
Als hij kinderen had gehad dan was het nog een aardig argument geweest, maar hij kende meneer Aart zeker niet uit Sesamstraat in zijn jeugd, hij was 17 toen meneer Aart in Sesamstraat kwam.
Piet Hendriks was uit mijn tijd vwb Sesamstraat...quote:Op zondag 12 januari 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stratenmakeropzeeshow, Film van Ome Willem, Ren je rot, Stuif es in, Q&Q, Catweazle dat zijn dingen van die generatie, Sesamstraat echt niet, dat was voor kleuters en eerste- en tweedeklassers, met 9 jaar zat je in de derde klas (nu groep 5).
Hij zegt niet "mijn jeugd", hij zegt "onze jeugd". Ik neem aan dat hij daarmee gewoon in algemene doelt op het feit dat Aart Staartjes een icoon is uit de jeugd van velen.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verder RIP uiteraard, Stratenmakeropzeeshow![]()
Mooi gaaf speurwerk. Onze MP lult maar weer wat zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 januari 2020 22:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooi gaaf speurwerk. Onze MP lult maar weer wat zoals gewoonlijk.
Wat ook weer waar is. Nou ja, de man is dood. Rust zacht meneer Aart. Je was een icoon voor velen.quote:Op zondag 12 januari 2020 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij zegt niet "mijn jeugd", hij zegt "onze jeugd". Ik neem aan dat hij daarmee gewoon in algemene doelt op het feit dat Aart Staartjes een icoon is uit de jeugd van velen.
Waar gaat t over.... doe ff normaal ofzoquote:Op zondag 12 januari 2020 22:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooi gaaf speurwerk. Onze MP lult maar weer wat zoals gewoonlijk.
Ja, zover was ik inmiddels ook. Het is niet mooi om op het graf van Meneer Aart hier over te kissebissen. Shame on me.quote:Op zondag 12 januari 2020 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Of hij heeft het gewoon over het algemeen. Generaties die met Aart Staartjes opgegroeid zijn.
twitter:vandersteenpaul twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:18:02Hoe een keurige krant Aart Staartjes als bron van alle kwaad aanwees: https://t.co/zvE9rmupOp reageer retweet
Vraag me af hoeveel er van dit soort 'collectieve momenten' nog over blijven, van dit soort referentiepunten. Ja, een voetbal toernooi in de jaren dat Nederland zich kwalificeert.quote:Op zondag 12 januari 2020 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, zover was ik inmiddels ook. Het is niet mooi om op het graf van Meneer Aart hier over te kissebissen. Shame on me.
RIPquote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
In dit topic geen Pienjo schrijvenquote:
Hopelijk nog even niet ...quote:Op zondag 12 januari 2020 22:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
RIPWanneer is Pino Pienjoo aan de beurt?
Ik zat vandaag te bedenken wie er nog over is van mijn tv jeugdhelden van vroeger en dat zijn er niet meer zoveel : Edwin Rutten, Andre van Duin en Bassie & Adriaanquote:Op zondag 12 januari 2020 18:07 schreef MrBadGuy het volgende:
RIP jeudgheld en koning van de kindertelevisie
Dat is wel zo gepast natuurlijkquote:Op zondag 12 januari 2020 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In dit topic geen Pienjo schrijven
Die Clio is 23 jaar oud.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo'n brommobiel is ook kansloos tegenover een hedendaagse auto.
Meneer Kaktusquote:Op zondag 12 januari 2020 23:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zat vandaag te bedenken wie er nog over is van mijn tv jeugdhelden van vroeger en dat zijn er niet meer zoveel : Edwin Rutten, Andre van Duin en Bassie & Adriaan
Nou... je kan rustig ook zeggen dat die er ook niet meer is. Als er iemand van een voetstuk gelazerd is en het vermelden niet meer waard is...quote:
Om die laatste 3 zal ik echt rouwen. Ome Willem was net voor mijn tijd, maar Bassie en Adriaan verslond ik vroeger en we keken ook altijd naar de shows van André van Duin. Daar heb ik later alles van op YouTube bekeken. Iconen, net als Aart. Fantastische rol in Sesamstraat en onnavolgbaar als commentator bij de intocht van Sinterklaas.quote:Op zondag 12 januari 2020 23:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zat vandaag te bedenken wie er nog over is van mijn tv jeugdhelden van vroeger en dat zijn er niet meer zoveel : Edwin Rutten, Andre van Duin en Bassie & Adriaan
Ernst en Bobbie hebben nog wel even geloof ikquote:Op zondag 12 januari 2020 23:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Veel mensen van 81 rijden een stuk beter dan menig twintigerquote:Op maandag 13 januari 2020 08:08 schreef BeriBeri het volgende:
Mensen van 81 jaar moeten ook een rijverbod hebben
Die rijden dan ook vaak levensgevaarlijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 08:09 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Veel mensen van 81 rijden een stuk beter dan menig twintiger
Dat maak ik uit de foto niet echt op. Vergeet trouwens ook niet dat zo'n brommobiel amper iets weegt en bij aanrijding met een zwaarder voertuig dus al snel een eind weg wordt geworpen, en dat zowel Clio als Ligier na de klap nog een stukje gerold kunnen hebben.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:07 schreef Fokkiebaby het volgende:
Beide bij het ongeluk betrokken voertuigen hebben schade aan de linkerkant. Het lijkt wel of ze elkaar geschampt hebben.
De Renault Clio staat in een vreemde positie op de weg. Alsof er uitgeweken moest worden voor een plotseling overstekend dier of zo.
De brommobiel lijkt over een relatief grote afstand te zijn weg geslingerd, waaruit je mogelijk zou kunnen opmaken dat de Renault een behoorlijke snelheid moet hebben gehad.
[ afbeelding ]
Aan de kant van de Renault lijkt een uitrit of afrit te zijn. Als daar onverwachts iets is uitgekomen wat eigenlijk voorrang aan de Clio had moeten verlenen maar dat niet heeft gedaan...en als Aart Staartjes dan ietsje te weinig rechts heeft gehouden wat makkelijk kan omdat ik geen middenstreep op de weg zie....quote:[..]
Dat maak ik uit de foto niet echt op. Vergeet trouwens ook niet dat zo'n brommobiel amper iets weegt en bij aanrijding met een zwaarder voertuig dus al snel een eind weg wordt geworpen, en dat zowel Clio als Ligier na de klap nog een stukje gerold kunnen hebben.
Ik denk dat je wel heel erg bezig bent de schuld bij de Clio te leggen.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:56 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Aan de kant van de Renault lijkt een uitrit of afrit te zijn. Als daar onverwachts iets is uitgekomen wat eigenlijk voorrang aan de Clio had moeten verlenen maar dat niet heeft gedaan...en als Aart Staartjes dan ietsje te weinig rechts heeft gehouden wat makkelijk kan omdat ik geen middenstreep op de weg zie....
De maximum snelheid op de Harlingerstraatweg is 50 km/uur.
Ik zou het interessant vinden om te weten hoe hard de Clio heeft gereden.
[ afbeelding ]
Wat je hier stelt kan dus niet want beide auto's hebben aan hun linkerkant schade.quote:[
[..]
Ik denk dat je wel heel erg bezig bent de schuld bij de Clio te leggen.
De brommobiel kan ook uit die zijstraat zijn gekomen.
De deur van de brommobiel ligt eruit en de brommobiel staat haaks op de weg.quote:En hoe hij uit de brommobiel is geslingerd als hij een gordel droeg weet ik ook niet en grote kans dat dat de primaire oorzaak van zijn overlijden is, de cabine van de brommobiel ziet er verder redelijk intact uit.
En als we weten of hij wel of geen gordel om had, wat dan?quote:Op maandag 13 januari 2020 10:39 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wat je hier stelt kan dus niet want beide auto's hebben aan hun linkerkant schade.
Als Aart Staartjes uit de uitrit was gekomen had de Clio schade aan de rechterkant gehad en niet aan de linkerkant.
De positie van de Clio op de weg klopt niet, die had normaal gesproken veel verder naar rechts moeten zijn.
[..]
De deur van de brommobiel ligt eruit en de brommobiel staat haaks op de weg.
Het lijkt wel een stierengevecht.
Het zou inderdaad ook interessant zijn om te weten of Aart Staartjes de verplichte gordel om had.
Als Aart staartjes de gordel niet om heeft gehad heeft hij zijn eigen leven wel in gevaar gebracht.quote:[..]
En als we weten of hij wel of geen gordel om had, wat dan?
Dit is de deur aan de bestuurderskant. Ik vermoed dat de deur is weggeknipt door de brandweer.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:39 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wat je hier stelt kan dus niet want beide auto's hebben aan hun linkerkant schade.
Als Aart Staartjes uit de uitrit was gekomen had de Clio schade aan de rechterkant gehad en niet aan de linkerkant.
De positie van de Clio op de weg klopt niet, die had normaal gesproken veel verder naar rechts moeten zijn.
[..]
Het zou inderdaad ook interessant zijn om te weten of Aart Staartjes de verplichte gordel om had.
Brommobielen vallen naar mijn weten niet onder "zwakke verkeersdeelnemers", dat betreft fietsers en voetgangers.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:53 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wettelijk gezien is de Clio toch altijd de schuldige maar als Aart staartjes de gordel niet om heeft gehad heeft hij zijn eigen leven wel in gevaar gebracht.
Waarom kan die Clio geen schade aan de linkerkant hebben? Het kan ook een net-aan botsing zijn geweest, de deur is geraakt omdat er naar links afgeslagen werd.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:39 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
[..]
Want als hij uit die zijstraat kwam dan kan hij die Clio alleen maar in de linkerflank geraakt hebben?quote:Op maandag 13 januari 2020 10:39 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
[..]
twitter:NPORadio1 twitterde op maandag 13-01-2020 om 10:41:12Aart Staartjes was een vernieuwer van kindertelevisie en daarin speelde taal een belangrijke rol. @FrankvanPamelen in @SpraakmakersOp1: "Dankzij Aart Staartjes mocht je ook ineens weer vieze woorden gebruiken." https://t.co/xi0xA2cHaK reageer retweet
Het zou me ook niet verbazen als die er gewoon bij het ongeval af is gemieterd. Heb je wel eens in zo'n ding gereden? Ik had vroeger speelgoedauto's die robuuster aanvoelden. Lichtgewicht troep is het, maar dat kan vanwege de wetgeving ook haast niet anders.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:53 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit is de deur aan de bestuurderskant. Ik vermoed dat de deur is weggeknipt door de brandweer.
Je hebt gelijk ik heb het veranderdquote:Op maandag 13 januari 2020 10:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Brommobielen vallen naar mijn weten niet onder "zwakke verkeersdeelnemers", dat betreft fietsers en voetgangers.
Zijn ze ook.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan zijn die brommobiels echt van plastic gemaakt, zo veel schade en zelfs een stukje gevlogen voor een schamp op lage snelheid.
Ik zie ook geen schade aan de rechterkant van de brommobiel.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen als die er gewoon bij het ongeval af is gemieterd. Heb je wel eens in zo'n ding gereden? Ik had vroeger speelgoedauto's die robuuster aanvoelden. Lichtgewicht troep is het, maar dat kan vanwege de wetgeving ook haast niet anders.
Nee, ik heb nooit in zo'n ding gezeten. Is misschien maar beter ook dus?quote:Op maandag 13 januari 2020 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen als die er gewoon bij het ongeval af is gemieterd. Heb je wel eens in zo'n ding gereden? Ik had vroeger speelgoedauto's die robuuster aanvoelden. Lichtgewicht troep is het, maar dat kan vanwege de wetgeving ook haast niet anders.
Beide voertuigen hebben duidelijke schade aan hun linkerkant en niet aan de rechterkant of voorkant. Wat je stelt is echt niet logisch. De Engelsen zeggen:''Pigs may fly'' maar dat varkens kunnen vliegen is ook niet echt het eerste waar je aan denkt als er iets voorgevallen is.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als hij uit die zijstraat kwam dan kan hij die Clio alleen maar in de linkerflank geraakt hebben?
Wat als hij dacht dat hij er nog wel voorlangs kon, dat niet kon en die Clio vol in de remmen ging en hem toch nog raakte?
Er zijn zoveel mogelijkheden waarop dit had kunnen gebeuren, maar op basis van een paar foto's de schuld bij de Clio leggen die op de eigen weghelft van een voorrangsweg staat is wel heel erg zoeken naar schuld.
Uit de auto geslingerd worden is nou eenmaal een van de gevaarlijkste zaken bij ongelukken, de invoering van de gordelplicht heeft dat ook al enorm beperkt.
Als ik naar de foto's kijk, en die zijn er van alle kanten van het ongeluk, zit de schade bij beide voertuigen echt alleen aan de linkerkant. Ik zou denken dat de Clio de brommobiel in de deur heeft geraakt en een duw richting fietspad heeft gegeven. Als de brommobiel niet door de omstanders of hulpverleners is verplaatst (zie rode strepen voor beide voertuigen) dan moet het een flinke tik zijn geweestquote:Op maandag 13 januari 2020 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tenzij je geen B rijbewijs hebt en toch perse eigen gemotoriseerd vervoer wilt is zo'n beetje elke stadsauto een Rolls-Royce vergeleken met een brommobiel. De jongste modellen zijn vaak wel rijk uitgerust voor zover mogelijk, maar het blijft behelpen omdat ze binnen de regeltjes moeten blijven (maximaal 350 kg, wat ongeveer 1/3e is van een moderne compacte auto). Is ook niet alleen de kwestie van veiligheid, maar vaak zijn deze dingen tevens ontzettend rumoerig, trillerig, oncomfortabel door de korte wielbasis en wieltjes, en qua onderhoud zijn ze ook heel niet zo voordelig eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in zo'n ding gezeten. Is misschien maar beter ook dus?
Als je naar de prijs kijkt, dan mag je wel wat beters verwachten. Je zou voor 5.000 tot 10.000 euro beter een fatsoenlijke 2e hands auto kunnen kopen.
Dat denk ik ook. Maar zo hard zal het niet gegaan zijn, anders zou de Clio wel een stuk verder staan.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:08 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Als ik naar de foto's kijk, en die zijn er van alle kanten van het ongeluk, zit de schade bij beide voertuigen echt alleen aan de linkerkant. Ik zou denken dat de Clio de brommobiel in de deur heeft geraakt en een duw richting fietspad heeft gegeven. Als de brommobiel niet door de omstanders of hulpverleners is verplaatst (zie rode strepen voor beide voertuigen) dan moet het een flinke tik zijn geweest
[ afbeelding ]
Zoals jij getekend hebt staat de Clio recht op de weg, dat is in de foto van na het ongeluk niet het geval.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar zo hard zal het niet gegaan zijn, anders zou de Clio wel een stuk verder staan.
[ afbeelding ]
Omdat er opeens een brommobiel van rechts kwam, die probeert de Clio te ontwijken door naar links te sturen. De brommobiel staat scheef op de weg, want deze slaat links-af, wordt in de flank geraakt, draait om zijn as en komt in het perkje to stilstand.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:32 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Zoals jij getekend hebt staat de Clio recht op de weg, dat is in de foto van na het ongeluk niet het geval.
Waarom staat de Clio niet evenwijdig aan de stoeprand? Als de Clio moest uitwijken voor de brommobiel zou de Clio eerder schade hebben aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
Ik denk eerder zoquote:Op maandag 13 januari 2020 11:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat er opeens een brommobiel van rechts kwam, die probeert de Clio te ontwijken door naar links te sturen. De brommobiel staat scheef op de weg, want deze slaat links-af, wordt in de flank geraakt, draait om zijn as en komt in het perkje to stilstand.
Tot zover mijn amateur forensische analyse.
Het nieuwsbericht stelt dat Aart staartjes uit de auto is geslingerd, niet uit de auto is geknipt.quote:Op maandag 13 januari 2020 10:53 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit is de deur aan de bestuurderskant. Ik vermoed dat de deur is weggeknipt door de brandweer.
Wat niet hoeft te betekenen dat ze die deur er niet uit moesten knippen om hem veilig te kunnen behandelen.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:55 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht stelt dat Aart staartjes uit de auto is geslingerd, niet uit de auto is geknipt.
Logisch zou zijn als de brommobiel de Clio had proberen te ontwijken door naar rechts te sturen. Je stuurt in de regel van een object af en niet er naar toe.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Omdat er opeens een brommobiel van rechts kwam, die probeert de Clio te ontwijken door naar links te sturen. De brommobiel staat scheef op de weg, want deze slaat links-af, wordt in de flank geraakt, draait om zijn as en komt in het perkje to stilstand.
Zelfs naar links sturen hoeft niet zo te zijn geweest, maar weinig auto's staan nog steeds exact op het pad waar ze reden als ze een noodstop moeten maken, daarbij kan de Clio door de impact ook wat naar links zijn gekomen, maar het kan net zo goed door de noodstop zijn geweest, zeker met zo'n oud gebakje.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zo een brommobiel is licht, maar die zal bij een zijdelingse impact echt niet achteruit vliegen.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:50 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Ik denk eerder zo
https://ibb.co/6ZCybd4
Als het nieuwsbericht kloppend is (bron NOS) en hij dus uit de auto is geslingerd heeft waarschijnlijk niet beklemd gezeten. Het is in de regel óf, óf.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat niet hoeft te betekenen dat ze die deur er niet uit moesten knippen om hem veilig te kunnen behandelen.
Eruit geslingerd betekent niet automatisch dat je 3 meter verderop ligt, hij kan ook nog met bijvoorbeeld een been in de auto hebben gezeten en dan zullen ze eerder kiezen die deur eruit te knippen dan een been verplaatsen terwijl ze bijvoorbeeld nog niet de mogelijkheid hebben gehad een wond af te dichten.
Dit is idd wat gebeurd zou kunnen zijn, en door de klap komt de Clio dan ook wat scheef te staan, maar door een noodstop ga je ook al snel iets schuin.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar zo hard zal het niet gegaan zijn, anders zou de Clio wel een stuk verder staan.
[ afbeelding ]
Ook als iemand niet beklemd zit kun je soms veiliger die deur wegknippen dan het been eerst verplaatsen.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:01 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Als het nieuwsbericht kloppend is (bron NOS) en hij dus uit de auto is geslingerd heeft waarschijnlijk niet beklemd gezeten. Het is in de regel óf, óf.
Dat hangt er van af hoe hard de brommobiel geraakt is. De verplaatsing van de brommobiel is zo te zien behoorlijk geweest. Het was denk ik niet een klein tikkiequote:Op maandag 13 januari 2020 12:01 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zo een brommobiel is licht, maar die zal bij een zijdelingse impact echt niet achteruit vliegen.
Tot zover mijn amateur natuurkundige analyse.
Albert West is in 2015 op zijn scootmobiel door een wielrenster aangeredenquote:Op maandag 13 januari 2020 12:07 schreef herverwijderd het volgende:
Ach meneer Aart toch
Had wel meegekregen dat hij dood was, maar niet dat het om een ongeluk ging. Ik had hem een beter einde gegund.
Maar de technische recherche gaat mij natuurlijk niet vertellen wat er is voorgevallen.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Raad eens wat wij hier allemaal niet zijn.
Ik zie veel glas op de weg liggen vóór de Clio.quote:Op maandag 13 januari 2020 11:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet niet in hoeverre jij een expert bent op het gebied van aanrijdingen en het onderzoek daarnaar, maar ik zie de situatie zoals die door butz0rs geschetst is een stuk logischer dan de plek waar jij de brommobiel hebt ingetekend, ook vanwege de positie van het glas op de grond.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:22 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Ik zie veel glas op de weg liggen vóór de Clio.
Ik schat in dat de brommobiel hier heeft gestaan gelet op het gebrokenglastraject
https://ibb.co/ccyLJrb
Aart Staartjes noemde dat de sterfhuisconstructie, heeft ie toen ie jonger was heel fel tegen gevochten. De Film van Ome Willem had na 1986 moeten stoppen, maar hij heeft het enkele jaren weten uit te stellen.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat is ook triest maar omdat ik geen emotionele band met Albert West had doet me dat minder. Alsnog kut voor hem, dat wel.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:11 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Albert West is in 2015 op zijn scootmobiel door een wielrenster aangereden
Hoezo is dat voor jou persoonlijk van belang? Ik snap het niet.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:18 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Maar de technische recherche gaat mij natuurlijk niet vertellen wat er is voorgevallen.
Voor mij persoonlijk is het wel van belang of het hier een ''eigen schuld dikke bult'' situatie betreft.
Als Aart Staartjes beter op zijn leeftijd niet meer de weg op had kunnen gaan, dan kan ik er vrede mee hebben dat hij er niet meer is.
Waar een object staat (bv een brommobiel) kan het gebroken glas de grond niet rakenquote:Op maandag 13 januari 2020 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre jij een expert bent op het gebied van aanrijdingen en het onderzoek daarnaar, maar ik zie de situatie zoals die door butz0rs geschetst is een stuk logischer dan de plek waar jij de brommobiel hebt ingetekend, ook vanwege de positie van het glas op de grond.
Maar goed, ik ben dan ook geen expert op dat gebied, en idd.... de TR gaat geen uitsluitsel geven.
De brommobiel is op de kruising geraakt. het glas van de zijruit ligt voorbij de kruising.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:35 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Waar een object staat (bv een brommobiel) kan het gebroken glas de grond niet raken
Want als hij daar geraakt is en vervolgens met een pirouette richting de stoep aan de overkant gegaan is dan kan het glas uit diezelfde ontbrekende deur niet daar op de grond vallen?quote:Op maandag 13 januari 2020 12:35 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Waar een object staat (bv een brommobiel) kan het gebroken glas de grond niet raken
Het komt vaker voor (bv Albert West in 2015) en is een teken des tijds. Met de vergrijzing van de bevolking en het internetgedrag op de mobiele telefoon van de jongere generatie is dit een zeer relevante discussiequote:Op maandag 13 januari 2020 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo is dat voor jou persoonlijk van belang? Ik snap het niet.
Vooralsnog ziet het eruit als een vervelend ongeluk, en dat kan nou eenmaal gebeuren, daar hoeven we geen "schuldige" voor te zoeken, zelfs niet als hij door het niet dragen van de gordel uit de auto geslingerd is.
Je kunt soms ook accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn, en als het nou een familielid of een kind uit je directe omgeven was geweest dan snap ik nog dat je "op zoek gaat" naar redenen om die Clio de schuld te geven, maar in dit geval?
Dom ongeluk, domme pech, heel vervelend, gelukkig geen andere slachtoffers.
Het glas is gespat tot vóór de Clio. De deur van de brommobiel is op de foto ook nog te zien, die ligt op de straat.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als hij daar geraakt is en vervolgens met een pirouette richting de stoep aan de overkant gegaan is dan kan het glas uit diezelfde ontbrekende deur niet daar op de grond vallen?
Hij is uit de auto geslingerd.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Het komt vaker voor (bv Albert West in 2015) en is een teken des tijds. Met de vergrijzing van de bevolking en het internetgedrag op de mobiele telefoon van de jongere generatie is dit een zeer relevante discussie
Ja, en dan nog? Dat hij daar ligt betekent niet dat hij daar door de aanrijding terechtgekomen is.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:42 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Het glas is gespat tot vóór de Clio. De deur van de brommobiel is op de foto ook nog te zien, die ligt op de straat.
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook af hoe veilig zo'n brommobiel is.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is uit de auto geslingerd.
Nou is dat toevallig iets wat bij ons in de familie ook al een leven gekost heeft, maar dan in 1967, toen auto's nog geen gordels hadden.
Het was wel de reden dat mijn moeder in de auto die ze in 1972 kochten ook al gordels achterin liet plaatsen, en iedereen vond haar daarom enorm hysterisch en overdreven doen....
Zeker met de relatief geringe schade aan de brommobiel mag je er vanuit gaan dat de kans groot is dat hij er beter af was gekomen als hij niet uit de brommobiel geslingerd was.
De gordel er samen met de deur vanaf gereden?quote:Op maandag 13 januari 2020 12:50 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe veilig zo'n brommobiel is.
Wat als Aart wel de gordel heeft gedragen maar dat die er samen met de deur vanaf gereden is?
Zoiets zou niet moeten kunnen maar alles aan zo'n 45 km auto is van plastic.
Ik vind de schade aan de brommobiel overigens niet relatief gering.
Ik vind de schade aan de Renault gering.
Dat zijn ze niet echt. Zie anders ook eens het crashtestfilmpje dat ik heb gepost, en bedenk dat de staartjesmobiel een wat ouder model is.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:50 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe veilig zo'n brommobiel is.
Wat ik doe is speculeren op basis van wat ik zie op de foto's die van allerlei kanten genomen zijn.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan nog? Dat hij daar ligt betekent niet dat hij daar door de aanrijding terechtgekomen is.
Maar ook als dat wel zo is dan kan hij nog tijdens de pirouette, door de druk van het gewicht van de bestuurder (zeker als die geen gordel droeg) losgekomen zijn.
Ik snap werkelijk niet dat je allerlei dingen verzint op basis van een paar foto's die verre van duidelijk de situatie aangeven.
Het frame van de auto ziet er inderdaad nog redelijk intact uit.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gordel er samen met de deur vanaf gereden?
Volgens mij mag dat niet eens en moet een gordel aan het frame van de auto zitten.
Op de ene foto die je laat zien kun je zien waar hij behandeld werd en even later gebruik je een foto waar op diezelfde plek de deur lag en claim je dat de deur daar door de aanrijding terecht gekomen is.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:53 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wat ik doe is speculeren op basis van wat ik zie op de foto's die van allerlei kanten genomen zijn.
Wellicht zijn er nog andere foto's genomen die uit privacy overwegingen of goede smaak niet gepubliceerd zijn.
De technische recherche zal tzt met bevinden komen waarop het OM besluit om de bestuurder (m/v) van de Clio al dan niet strafrechtelijk te vervolgen.
De wielrenster die destijds Albert West aangereden heeft is niet vervolgd.
Je claim al dat die wielrenster hem aangereden heeft gaat al vrij ver, dat impliceert namelijk schuld en dat terwijl de TR helemaal niet heeft kunnen vaststellen wat de precieze oorzaak van het ongeluk was.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:53 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wat ik doe is speculeren op basis van wat ik zie op de foto's die van allerlei kanten genomen zijn.
Wellicht zijn er nog andere foto's genomen die uit privacy overwegingen of goede smaak niet gepubliceerd zijn.
De technische recherche zal tzt met bevinden komen waarop het OM besluit om de bestuurder (m/v) van de Clio al dan niet strafrechtelijk te vervolgen.
De wielrenster die destijds Albert West aangereden heeft is niet vervolgd.
Dat is inderdaad de bedoeling maar ook daar is bij brommobielen op bespaard. Die schieten soms dus wel degelijk los, ook bij de nieuwe modellen. Zie bijvoorbeeld hier, op 0:12 en 0:20:quote:Op maandag 13 januari 2020 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gordel er samen met de deur vanaf gereden?
Volgens mij mag dat niet eens en moet een gordel aan het frame van de auto zitten.
Ik heb daar eerlijk gezegd ook geen foto's van gezien. De broer van Albert zou er bij zijn geweest en gehoord zijn door de politie. Als de broer voorop reed heeft die het ongeluk misschien ook niet zien gebeuren.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je claim al dat die wielrenster hem aangereden heeft gaat al vrij ver, dat impliceert namelijk schuld en dat terwijl de TR helemaal niet heeft kunnen vaststellen wat de precieze oorzaak van het ongeluk was.
Dat is ook gelijk de reden dat er niet vervolgd is, dat de vrouw van Albert West ook helemaal niet op een vervolging zat te wachten komt daar nog eens bij.
Darn.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling maar ook daar is bij brommobielen op bespaard. Die schieten soms dus wel degelijk los, ook bij de nieuwe modellen. Zie bijvoorbeeld hier, op 0:12 en 0:20:
Eerlijk gezegd wacht ik op nieuws over het verborgen leven van dhr Staartjes.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:06 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ja precies, houd daar maar mee op.
Dat betekent dat het nog te vroeg is om te kunnen concluderen dat Aart zijn gordel niet om had.quote:
https://www.lc.nl/friesla(...)aatweg-22465647.htmlquote:Op maandag 13 januari 2020 14:34 schreef CoExist het volgende:
Gevaarlijke weg in Leeuwarden, met prachtig mooie huizen trouwens.
Menig fietser is daar aangereden en in 2018 is er nog een vrouw overleden.
Auto’s, fietsers, voetgangers, alles kruist elkaar daar.
Menig rij instructeur laat zijn cursisten vaak oefenen op de Harlingerstraatweg.
Het is ook bijna altijd een route die je krijgt op je rij examen.
RIP voor meneer Aart. Kwam hem wel eens tegen op mijn werk. Altijd vriendelijk en bescheiden.
quote:Op maandag 13 januari 2020 14:57 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ben benieuwd wanneer er extra uitzending komt wat Aart allemaal heeft gedaan in zijn leven met oude beelden. Je kan daar een week tv mee vullen.
Rust zacht kindervriend meneer Aart. Voor de mooie kinder tv.
Hier eren we Meneer Aart. Speculeren of hij wel of geen gordel om had, of een stoepje, of inhalen schiet niet op. Is ook niet relevant.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:24 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Dat betekent dat het nog te vroeg is om te kunnen concluderen dat Aart zijn gordel niet om had.
Als ik gelijk heb over de plek van de brommobiel tijdens de botsing reed de brommobiel wel behoorlijk ver aan de linkerkant van de weg. Ik vraag me af wat de reden daarvan kan zijn geweest.
Het inhalen van een fietser lijkt me sterk want er loopt een fietspad pal naast de weg.
Voor het inhalen van een auto lijkt de afstand tot de stoep me te klein.
Het zou wel heel toevallig zijn als de brommobiel uit moest wijken voor een uitparkerende auto juist op het moment dat de Clio uit moest wijken voor een kat die de weg over stak.
Sympathieke kerel?quote:Op maandag 13 januari 2020 14:16 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wacht ik op nieuws over het verborgen leven van dhr Staartjes.
Ik hoop van harte dat hij de sympathieke kerel is geweest waarvoor hij zijn leven lang is versleten.
Speculeren is niet meer nodig. Net op het nieuws dat Aart plotseling de weg op reed, en dat de Clio nog probeerde te ontwijken.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Speculeren over het hoe of wat van het ongeluk is nu wel klaar.[/modbreak]
Yup, in eerste instantie was alleen sprake van het feit dat ie zwaargewond was..quote:Op maandag 13 januari 2020 17:08 schreef TheGentleman het volgende:
Waarom staan er op de eerste pagina van dit topic reacties als "beterschap" en "hoop dat het goedkomt" - hebben die mensen gewoon niet goed gelezen of is de post later aangepast?
Ik heb het topic aangemaakt op het moment dat Aart nog in het ziekenhuis lag. Nadat het nieuws bekend werd dat hij overleden was is de topic title en de openingspost aangepast.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:08 schreef TheGentleman het volgende:
Waarom staan er op de eerste pagina van dit topic reacties als "beterschap" en "hoop dat het goedkomt" - hebben die mensen gewoon niet goed gelezen of is de post later aangepast?
Zo mooi... Zo mooi...quote:
Mooi dat liedje gezongen door de man van de stem van tommiequote:Op maandag 13 januari 2020 19:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
De wereld draait door staat stil bij het overlijden van Aart.
quote:De automobiliste met wie Aart Staartjes vrijdag in botsing kwam, is niet schuldig bevonden aan het ongeval. Een politiewoordvoerder van de regio Noord-Nederland meldt na berichtgeving van onder meer Shownieuws aan NU.nl dat de acteur de auto waarschijnlijk over het hoofd heeft gezien.
De woordvoerder laat weten dat de automobiliste een normale snelheid had, heeft geprobeerd te remmen en probeerde om de brommobiel te ontwijken, maar dat een botsing niet meer te voorkomen was.
https://www.nu.nl/film/60(...)-aart-staartjes.html
Dat shot waarbij Bert Plagman (Tommie) zijn vriend Aart uitzwaait, en dan die shotwissel naar dat stukje waar Aart zwaait en wegloopt... Die knalt er wel gewoon even in. Damn.quote:Op maandag 13 januari 2020 22:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Mooi dat liedje gezongen door de man van de stem van tommie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |