Prachtige tv, ik mis het nog elk jaar bij de intocht.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:26 schreef TLC het volgende:
De intochten van Sinterklaas, meneer Aart in een klein commentaarhokje -niet groter dan een bezemkast- langs de kade
En echte zwarte pieten. Bram als Sinterklaas.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En niemand die het in zijn hoofd haalde om er tussen te gaan staan demonstreren.
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).quote:Op zondag 12 januari 2020 16:33 schreef iBenny het volgende:
Aart was een van de weinige die er publiekelijk voor streed om nieuwe afleveringen van Sesamstraat op te nemen. Die lagen al lange tijd stil, vanwege financiële redenen en afnemen van populariteit. Ben benieuwd of we ooit nog een nieuwe aflevering zullen zien.
Ik ook, wat een mooie tijden waren dat.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:37 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
En echte zwarte pieten. Bram als Sinterklaas.
Ben blij dat mijn kindertijd in de eighties en nineties lag.
Het zou toch wat zijn als zou blijken de andere chauffeur bij de NTR of NPO zou werkenquote:Op zondag 12 januari 2020 16:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).
Nee, hier is een iconisch en kwalitatief kinderprogramma vakkundig de nek omgedraaid (en ondertussen schreeuwt de NPO van de daken hoe hoog ze kwaliteit in het vaandel hebben staan en dat ze er voor iedereen zijn, in tegenstelling tot die enge commerciëlen). Misselijkmakend.
Het zal me niks verbazen als hiermee Sesamstraat definitief van de buis gaat (de reeks herhalingen, bedoel ik dan). Lex was in zijn tijd onmisbaar en werd destijds, in december 1999, keurig herdacht omdat hij nog actief in de reeks zat. Paula had zelf al afscheid genomen, maar Aart is inmiddels net zo'n bekende naam als Pino, Tommie en Ieniemienie.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:21 schreef TLC het volgende:
Lex weg, Paula weg, nu meneer Aart... Sesamstraat wordt steeds leger
Dit filmpjequote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Hij speelde vroeger ook vaak in Het Klokhuis Professor Fetze Alsvanouds van de Universiteit van Harderwijk.
Klassiek personagequote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Hij speelde vroeger ook vaak in Het Klokhuis Professor Fetze Alsvanouds van de Universiteit van Harderwijk.
De NTR wil niet meer betalen voor nieuwe afleveringen, dus zouden het toch alleen herhalingen zijn. Vraag is of men afleveringen met Aart wil blijven herhalen.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als hiermee Sesamstraat definitief van de buis gaat (de reeks herhalingen, bedoel ik dan). Lex was in zijn tijd onmisbaar en werd destijds, in december 1999, keurig herdacht omdat hij nog actief in de reeks zat. Paula had zelf al afscheid genomen, maar Aart is inmiddels net zo'n bekende naam als Pino, Tommie en Ieniemienie.
Ik bem oprecht geschokt en somber.![]()
Mooi citaat:quote:Op zondag 12 januari 2020 16:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)astige-man~bb9f091f/
Een van de mooiste interviews van de laatste jaren, in VK Magazine met Meneer Aart
twitter:HuubBellemakers twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:08:41In de jaren 70 sprak de Telegraaf nog schande over Aart Staartjes. Nu rouwt heel twitter samen. Vooruitgang! reageer retweet
I know, dat is meteen ook mijn punt: Aart is zó'n groot kerndeel van 'de Straat', dat het een bijna ondoenlijke taak is om zijn uitzendingen weg te laten, en ik zie ze er ook niet voor aan om zijn sketches te blijven tonen. Dus ik denk dat ze dit juist aangrijpen om het van de buis te halen. Definitief.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:19 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
De NTR wil niet meer betalen voor nieuwe afleveringen, dus zouden het toch alleen herhalingen zijn. Vraag is of men afleveringen met Aart wil blijven herhalen.
Wat de NPO ook doet, het is nooit goed.quote:Op zondag 12 januari 2020 16:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Reken er maar niet op; de NTR heeft daar een smerig spelletje gespeeld. Eerst het programma verplaatsen van het oorspronkelijke tijdstip (half zeven) naar ergens rond half zes, een tijd die lastig haalbaar is voor werkende ouders die hun kinderen van de opvang moeten halen (en dat zijn er veel tegenwoordig). Dat leidde logischerwijs tot steeds lagere kijkcijfers, waardoor men een goed excuus had om het programma naar de ochtend en het digitale themakanaal te verbannen. Dat leidde natuurlijk tot nóg lagere kijkcijfers en toen kon men er van maken dat het programma niet populair meer was. De dreigende bezuinigingen op de NPO kwamen ze ook goed uit, want Sesamstraat is door de Amerikaanse licentie relatief duur (en op alle onzinprogramma’s die de NPO over ons uitstort mag natuurlijk NIET bezuinigd worden).
Nee, hier is een iconisch en kwalitatief kinderprogramma vakkundig de nek omgedraaid (en ondertussen schreeuwt de NPO van de daken hoe hoog ze kwaliteit in het vaandel hebben staan en dat ze er voor iedereen zijn, in tegenstelling tot die enge commerciëlen). Misselijkmakend.
Heeft overigens echt bestaan.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:15 schreef Nepthys het volgende:
Yup, en van JJ de Bom.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:02 schreef DrainBamage het volgende:
Toen ik nog een klein jochie was kende ik hem vooral als Toon uit De Film van Ome Willem met Edwin Rutten (Ome Willem), Pieke Dassen(August) en Jennifer Willems (Teun).
Alleen Edwin Rutten leeft nog.
[ afbeelding ]
Geweldige televisie was dat altijd, met de Grote Grijze Geitebreier, de poppenkast, etc![]()
Straks een herhaling van Sterren op het Doek met Aart Staartjestwitter:OzcanAkyol twitterde op zondag 12-01-2020 om 17:30:50We hebben destijds op onze eigen bescheiden manier geprobeerd om Aart Staartjes te eren. Die uitzending wordt straks om 18:10 uur op NPO2 herhaald. #sterrenophetdoek reageer retweet
Goed interviewquote:Op zondag 12 januari 2020 16:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)astige-man~bb9f091f/
Een van de mooiste interviews van de laatste jaren, in VK Magazine met Meneer Aart
Ook een absolute klassiekerquote:Op zondag 12 januari 2020 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Om toch een beetje een goed humeur te houden.
(Maar het valt verdomme niet mee.)
Dit liedje lijkt te zijn geďnspireerd door 'Op de step' uit Ja zuster nee zuster (Wim Sonneveld).
Beide krakers behoren tot mijn favorietjes.
https://www.npostart.nl/s(...)09-2019/POW_04351124quote:Op zondag 12 januari 2020 17:34 schreef Evertjan het volgende:
Straks een herhaling van Sterren op het Doek met Aart Staartjestwitter:OzcanAkyol twitterde op zondag 12-01-2020 om 17:30:50We hebben destijds op onze eigen bescheiden manier geprobeerd om Aart Staartjes te eren. Die uitzending wordt straks om 18:10 uur op NPO2 herhaald. #sterrenophetdoek reageer retweet
quote:Op zondag 12 januari 2020 17:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Goed, nog eentje dan. Ik ben even heel hard janken.
Lol er zat dus echt wat achter hahahaquote:Op zondag 12 januari 2020 17:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heeft overigens echt bestaan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Universiteit_van_Harderwijk
Die van Barneveld niet, maar dat zal een verwijzing naar het feit dat er zoveel eieren uit Barneveld komen zijn.
quote:Het imago van de universiteit van Harderwijk heeft een uitdrukking opgeleverd: in vroeger tijden werd van iemand wiens wetenschappelijke reputatie bedenkelijk was ook wel gezegd dat hij 'van de Universiteit van Harderwijk' kwam.
Zoals alleen hij dat kon zeggen ...quote:Op zondag 12 januari 2020 18:02 schreef TheVulture het volgende:
Arme meneer Aart, nooit meer "Pinjo"
Wij hadden ook 'de kleine tafel', bij de TV, waar we dan Sesamstraat kekenquote:Op zondag 12 januari 2020 18:14 schreef RensAjacied het volgende:
Sesamstraat was echt vaste kost bij ons. Dan aten wij als jonge kinderen aan "het kleine tafeltje" en onze ouders op de bank. Sesamstraat was echt puur genot en Aart Staartjes was een heel belangrijke schakel.
RIP deze god.
Mooie tijdenquote:Op zondag 12 januari 2020 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wij hadden ook 'de kleine tafel', bij de TV, waar we dan Sesamstraat keken
Hoewel we daar eigenlijk alleen in het weekeinde aten, meestal keken we na het eten
De Droomshow stond dan ook wel op het programmaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |