abonnement Unibet Coolblue
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:44:04 #1
319979 Fok-it
All is well
pi_190933813
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:44:15 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_190933817
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:41 schreef FL_Freak het volgende: [..] Eens dat verkeer praktisch nut heeft, maar dan kunnen we alcohol ook wel verbieden :) Dat is ook vermaak.
Alcohol kan alleen zonder overlast genuttigd worden. Vuurwerk is per definitie overlast voor een ander
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:44:22 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190933821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik de oplossing niet te bedenken maar er zijn met vrij weinig maatregelen wel mogelijkheden te treffen waar het wél mogelijk is. Als je startpunt dan bij voorbaat is dat het pertinent onmogelijk is dan houdt de discussie wel ver op. Dan maar geen vuurwerk. Mij om het even vent.
De enige oplossing is om vuurwerk weer in handen te geven van complete amateurs. Is dat nou niet juist waar ze vanaf willen, want über- en übergevaarlijk kennelijk.

En denk je nu echt serieus dat gemeentes vuurwerkshows gaan organiseren die door amateurs worden afgestoken? Wat denk je dat er dan gaat gebeuren als er iets fout gaat?
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:45:07 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190933833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Alcohol kan alleen zonder overlast genuttigd worden.
:?

quote:
Vuurwerk is per definitie overlast voor een ander
Want?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:45:54 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_190933843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?
[..]

Want?
Je vraagt waarom vuurwerk overlast geeft na 11 topics over een vuurwerkverbod ja?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:46:45 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190933859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je vraagt waarom vuurwerk overlast geeft na 11 topics over een vuurwerkverbod ja?
Jij zegt dat ál het vuurwerk overlast geeft, alles, per definitie. Leg uit graag.
pi_190933882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Alcohol kan alleen zonder overlast genuttigd worden. Vuurwerk is per definitie overlast voor een ander
Dat ligt aan de persoon. Wanneer ik vuurwerk hoor heb ik daar geen last van. En alcohol kan overlast veroorzaken. Bijv iemand die er agressief van wordt en iemand in elkaar gaat slaan (elke week op stap gebeurt dit volgens mij _O- )

En als iemand dronken achter het stuur gaat en iemand aanrijdt hierdoor bijv.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:48:38 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_190933891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij zegt dat ál het vuurwerk overlast geeft, alles, per definitie. Leg uit graag.
Ik zeg gewoon vuurwerk. Niet al het vuurwerk. Maar als je graag wilt dat ik het specificeer, nee als je kind graag sterretjes wilt afsteken om 12 uur, daar wordt niemand mee lastig gevallen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:49:53 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_190933915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:48 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat ligt aan de persoon. Wanneer ik vuurwerk hoor heb ik daar geen last van. En alcohol kan overlast veroorzaken. Bijv iemand die er agressief van wordt en iemand in elkaar gaat slaan (elke week op stap gebeurt dit volgens mij _O- )

En als iemand dronken achter het stuur gaat en iemand aanrijdt hierdoor bijv.
Ik zeg dan ook helemaal niet dat alcohol geen overlast of letsel kan veroorzaken. Ik zeg alleen dat er een verschil is met vuurwerk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:49:59 #10
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_190933918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij zegt dat ál het vuurwerk overlast geeft, alles, per definitie. Leg uit graag.
Van Dale heeft de definitie inmiddels aangepast:

vuur·werk (het; o)
1. snel verbrandende, veel overlast gevende en meestal luid knallende voorwerpen, ontstoken bij festiviteiten of voor het geven van signalen.
2. feest met vuurwerk
3. opvallend, krachtig optreden
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:50:06 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190933919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon vuurwerk. Niet al het vuurwerk. Maar als je graag wilt dat ik het specificeer, nee als je kind graag sterretjes wilt afsteken om 12 uur, daar wordt niemand mee lastig gevallen.
Moet ik je echt nog een keer quoten?

quote:
Vuurwerk is per definitie overlast voor een ander
vs

quote:
Ik zeg gewoon vuurwerk. Niet al het vuurwerk.
:')
pi_190933928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Paupers op een tribune ja. Heeft niks met sport zelf te maken?
En heb echt niemand gehoord die voetbal daarom wilt verbieden
Jij beweert dat er geen straatvuil is omdat het verboden is.
Peuken zie ik iedere dag. Evenals alcoholisten in het openbaar die exportbier aan het wegtikken zijn vlak na de kassa.
Onzinnig gelul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190933940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Paupers op een tribune ja. Heeft niks met sport zelf te maken?
En heb echt niemand gehoord die voetbal daarom wilt verbieden
Zijn ook van die zuurpruimen in comments die dat zeggen. Net zoals de vuurwerk discussie is opgeborreld. Vanuit een paar zuurpruimen in de maatschappij die er overlast van ondervonden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:52:26 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_190933950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij beweert dat er geen straatvuil is omdat het verboden is.
Graag quote waar ik dit beweerd heb
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:53:30 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190933968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn ook van die zuurpruimen in comments die dat zeggen. Net zoals de vuurwerk discussie is opgeborreld. Vanuit een paar zuurpruimen in de maatschappij die er overlast van ondervonden.
Ja, het onderzoek en advies van de OvV is ook allemaal gebaseerd op klachten van zuurpruimen natuurlijk. :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190933979
Na een vuurwerkvrije binnenstad kun je straks in Leiden ook je eigen wijk opgeven.

https://www.leidschdagbla(...)nt=/qAdFTp1rgP?amp=1
pi_190933981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij beweert dat er geen straatvuil is omdat het verboden is.
Peuken zie ik iedere dag. Evenals alcoholisten in het openbaar die exportbier aan het wegtikken zijn vlak na de kassa.
Onzinnig gelul.
Je probeert nogmaals je punt te maken middels krankzinnige excessen.
Peuken zijn geen fractie van wat het was toen je nog overal mocht roken. Rookverbod (met uitzonderingen) is enorm effectief gebleken. Zou niet weten waarom dergelijke regulatie bij vuurwerk niet effectief zou kunnen zijn.

Het probleem qua handhaving nu is duidelijk het feit dat het overal kan en mag worden afgestoken. Dus succes met legaal van illegaal onderscheiden en individuele overtreders aanpakken.
blablablabla
pi_190934019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dit is al niet waar :').
En de aanpassingen maken een omslag: niet langer 'mag je vuurwerk afsteken/kopen tenzij...' maar 'is het verboden behalve...'. Daarop handhaven gaat ook op een andere manier. Dat jij dat niet wil inzien, moet je zelf weten, maar het is niet zo alsof dit hetzelfde is. Sowieso is het al een non-argument, maatregel A werkt niet dus maatregel B werkt ook niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)maar-wij-zien-liever
[..]

Dit zei de politiebond nog vorig jaar. Maar blijf vooral in je bubbel dat maatregelen toch niet werken.
[..]

Dit zegt niemand, en niemand zegt ook dat dit het geval gaat zijn na een vuurwerkverbod.
[..]

Dit is gewoon weer onzin. Je zegt 2 dingen die niet kloppen en sluit af met ook iets onzinnigs.

Hoe is dat nou, lijdzaam moeten toezien hoe in Nederland komende jaren verstandige maatregelen genomen gaan worden? Frustrerend?
Verstandig :')
Volgens de millennial sneeuwvlokjes ja.
Alles voor een maakbaarheidsideaal waarin iedereen lief is en er alleen maar grijze muizen zijn.

Handhaaf nu eens. Pak die flikkertjes gewoon eens op die met vuurwerk naar hulpdiensten gooien. Veeg de straat schoon, trap het leger er op af, bewerk ze eens met een gummyknuppel.

Een vuurwerkverbod gaat dat niet oplossen, want dan pakken die gasten wel wat anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef Aurelius het volgende:
Na een vuurwerkvrije binnenstad kun je straks in Leiden ook je eigen wijk opgeven.

https://www.leidschdagbla(...)nt=/qAdFTp1rgP?amp=1
Burgerinitiatieven _O_
blablablabla
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:58:15 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190934062
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Handhaaf nu eens.
Dit is precies wat ze straks gaan doen na een vuurwerkverbod. :D Heb je toch je zin nog.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 11:58:21 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_190934065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:57 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Hoe te tekenen?
Wat begrijp jij niet aan de woorden: Niet mijn OP?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190934072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Je probeert nogmaals je punt te maken middels krankzinnige excessen.
Peuken zijn geen fractie van wat het was toen je nog overal mocht roken. Rookverbod (met uitzonderingen) is enorm effectief gebleken. Zou niet weten waarom dergelijke regulatie bij vuurwerk niet effectief zou kunnen zijn.

Het probleem qua handhaving nu is duidelijk het feit dat het overal kan en mag worden afgestoken. Dus succes met legaal van illegaal onderscheiden en individuele overtreders aanpakken.
Peuken kom je overal tegen op straat. Gewoon omdat mensen fucking aso zijn.
Aso's verbieden dan maar?

Krankzinnig exces is dat iedereen maar in een verbodstuip schiet als er iets is wat ze niet aan staat.
Dat is krankzinnig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:49 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Van Dale heeft de definitie inmiddels aangepast:

vuur·werk (het; o)
1. snel verbrandende, veel overlast gevende en meestal luid knallende voorwerpen, ontstoken bij festiviteiten of voor het geven van signalen.
2. feest met vuurwerk
3. opvallend, krachtig optreden
Leuk geprobeerd. 3/10.
pi_190934086
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dit is precies wat ze straks gaan doen na een vuurwerkverbod. :D Heb je toch je zin nog.
En dan kan het opeens wel. Maar niet op specifieke afsteektijden?

Dat is raar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:59:36 #26
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190934088
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
Het probleem qua handhaving nu is duidelijk het feit dat het overal kan en mag worden afgestoken.
Nee hoor, gaan we weer, het mag helemaal niet overal en altijd worden afgestoken. Het mag pas vanaf 31 december 18.00 uur en niet in vuurwerkvrije zones.

quote:
Dus succes met legaal van illegaal onderscheiden en individuele overtreders aanpakken.
Dat lukt prima voor 31 december 18.00 uur en na 1 januari 02.00 uur: alles, maar dan ook alles is illegaal. Resultaat: handhaving praktisch nul.

Bovendien is bij afsteken volstrekt duidelijk of iets illegaal was of niet, dat verschil is enorm, dus daar kan het probleem ook niet liggen.
pi_190934103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de woorden: Niet mijn OP?
Dat verandert toch niks aan mijn vraag of er wel of niet en waar op die site kan worden getekend?
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:01:54 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190934117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee hoor, gaan we weer, het mag helemaal niet overal en altijd worden afgestoken. Het mag pas vanaf 31 december 18.00 uur en niet in vuurwerkvrije zones.
[..]

Dat lukt prima voor 31 december 18.00 uur en na 1 januari 02.00 uur: alles, maar dan ook alles is illegaal. Resultaat: handhaving praktisch nul.
Je snapt toch wel dat de drempel om aan vuurwerk te komen op dit moment heel laag is als je het op elke straathoek kan krijgen. Dit wordt wel anders als het helemaal niet meer te verkrijgen is in Nederland.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:02:09 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_190934121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
Het probleem qua handhaving nu is duidelijk het feit dat het overal kan en mag worden afgestoken.
Nee, het probleem is vooral dat die troep op elke straathoek te koop is de laatste paar dagen van het jaar. Als dat niet meer zo is wordt de handhaving veel eenvoudiger.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:02:30 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190934125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verstandig :')
Volgens de millennial sneeuwvlokjes ja.
Alles voor een maakbaarheidsideaal waarin iedereen lief is en er alleen maar grijze muizen zijn.

Inhoudelijks weer eens uitgespeeld maar weer snel termen gaan strooien over de anderen, omdat je bijkans in huilen uitbarst nu politiek maatregelen tegen overlast wil nemen. _O-
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:02:43 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190934128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dan kan het opeens wel. Maar niet op specifieke afsteektijden?

Dat is raar.
Als je op veel minder situaties hoeft te handhaven wordt dit wel behapbaar. Lijkt me logisch.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190934169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als je op veel minder situaties hoeft te handhaven wordt dit wel behapbaar. Lijkt me logisch.
'
Totaal verbod op afsteken voor 18.00 en na 02.00.
Wat is daar anders aan dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934183
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dit is precies wat ze straks gaan doen na een vuurwerkverbod. :D Heb je toch je zin nog.
Alsof er geen stukje vuurwerk meer afgestoken gaat worden dan.

Tuurlijk...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Peuken kom je overal tegen op straat. Gewoon omdat mensen fucking aso zijn.
Aso's verbieden dan maar?

Krankzinnig exces is dat iedereen maar in een verbodstuip schiet als er iets is wat ze niet aan staat.
Dat is krankzinnig.
Het hele idee van iets aan banden leggen is dat de overlastgevende aanwezigheid uiteindelijk zal afnemen. Ik weet niet of die 85 op je geboortedatum slaat of iets anders, maar tegenwoordig is de overlast van peuken een fractie van hoe dat halverwege de jaren 90 was.

Dat kan ook niet anders omdat het aantal rokers minstens gehalveerd is. Zo kan dat met vuurwerk dus ook uitpakken. Je vergelijking met afval is nogal infantiel daar je mensen moeilijk kunt verbieden om een broodje of blikje redbull te nuttigen :') .

Het verkorten van de tijd waarop rond de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken heeft aantoonbaar tot minder overlast geleid. Dus verdere beperkingen zullen dat alleen maar doen afnemen. Het gaat veel meer om het totaalplaatje, en niet de excessen waar jij je op focust die zich altijd zullen blijven voor doen.
blablablabla
pi_190934199
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het probleem is vooral dat die troep op elke straathoek te koop is de laatste paar dagen van het jaar. Als dat niet meer zo is wordt de handhaving veel eenvoudiger.
Dan gaat het de illegaliteit in, kopen de raddraaiers die het nu al doen het ook in het buitenland en zijn er weer een paar criminelen die er zwart geld aan overhouden omdat ze het illegaal blijven verkopen.

Goed man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee hoor, gaan we weer, het mag helemaal niet overal en altijd worden afgestoken. Het mag pas vanaf 31 december 18.00 uur en niet in vuurwerkvrije zones.
[..]

Dat lukt prima voor 31 december 18.00 uur en na 1 januari 02.00 uur: alles, maar dan ook alles is illegaal. Resultaat: handhaving praktisch nul.


De politie doet niet moeilijk als jij om half 2 in de middag een paar potjes afsteekt hoor. Waarom niet, omdat ze zelf ook wel weten dat daar simpelweg niet op te handhaven valt....

Dat is iets anders dan in vuurwerkvrije zones toch zooi afsteken. Dat valt direct op en lokt een reactie uit bij zowel burger als handhaver.

quote:
Bovendien is bij afsteken volstrekt duidelijk of iets illegaal was of niet, dat verschil is enorm, dus daar kan het probleem ook niet liggen.

Echt grote onzin, als ik een potje uit Duitsland haal die qua hoeveelheid kruid hier niet verkocht mag worden en dus illegaal is haal jij die er echt niet direct uit als zijnde illegaal.
blablablabla
pi_190934239
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het probleem is vooral dat die troep op elke straathoek te koop is de laatste paar dagen van het jaar. Als dat niet meer zo is wordt de handhaving veel eenvoudiger.
Dan kun je het dus net zo goed volledig verbieden.
blablablabla
pi_190934241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Inhoudelijks weer eens uitgespeeld maar weer snel termen gaan strooien over de anderen, omdat je bijkans in huilen uitbarst nu politiek maatregelen tegen overlast wil nemen. _O-
:')
Zulke posts spuien en over een ander gaan beweren dat diegene inhoudelijk uitgespeeld is.

Alles wat iemand niet aanstaat wat een ander doet, moet verboden worden.
Leuk land zijn we aan het worden zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190934304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Het hele idee van iets aan banden leggen is dat de overlastgevende aanwezigheid uiteindelijk zal afnemen. Ik weet niet of die 85 op je geboortedatum slaat of iets anders, maar tegenwoordig is de overlast van peuken een fractie van hoe dat halverwege de jaren 90 was.

Dat kan ook niet anders omdat het aantal rokers minstens gehalveerd is. Zo kan dat met vuurwerk dus ook uitpakken. Je vergelijking met afval is nogal infantiel daar je mensen moeilijk kunt verbieden om een broodje of blikje redbull te nuttigen :') .
Jij kwam aan met soorten zwerfvuil.. Inderdaad wel wat minder geworden, maar nog steeds niet weg. Al helemaal de peuken niet.
quote:
Het verkorten van de tijd waarop rond de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken heeft aantoonbaar tot minder overlast geleid. Dus verdere beperkingen zullen dat alleen maar doen afnemen. Het gaat veel meer om het totaalplaatje, en niet de excessen waar jij je op focust die zich altijd zullen blijven voor doen.
Juist mede vanwege die excessen wil de politiek een vuurwerkverbod. Dus die zullen altijd blijven bestaan en niet uitgebannen worden.

Wat heeft een verbod dan voor zin?
Netto resultaat is dat alleen jan met de pet geen pijl meer mag wegschieten, juist hij die al voor weinig overlast zorgde en het volgens de regels deed.

Nutteloos dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:15:26 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190934326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

De politie doet niet moeilijk als jij om half 2 in de middag een paar potjes afsteekt hoor.
Waarom niet, omdat ze zelf ook wel weten dat daar simpelweg niet op te handhaven valt....
Als ze niet moeilijk doen dan hebben ze toch geconstateerd dat er vuurwerk wordt afgestoken? Waarom zou er dan niet te handhaven zijn? Dan is het gewoon BEWUST een keuze om niet te handhaven en niet een kwestie van niet kunnen.

quote:
Dat is iets anders dan in vuurwerkvrije zones toch zooi afsteken. Dat valt direct op.
Vuurwerk afsteken buiten de vastgestelde afsteektijden valt óók direct op. Dat is nou juist het hele punt. Sterker nog, dat valt veel meer op dan vuurwerk afsteken in een vuurwerkvrije zone tijdens de jaarwisseling, want dan is er ook nog legaal vuurwerk buiten de zone dat afleidt.


quote:
Echt grote onzin, als ik een potje uit Duitsland haal die qua hoeveelheid kruid hier niet verkocht mag worden en dus illegaal is haal jij die er echt niet direct uit als zijnde illegaal.
Dus wel. En laten we nou niet net gaan doen alsof sierpotjes de weerstand tegen vuurwerk veroorzaken, dat zijn de knallers.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:17:18 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_190934344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
Dan kun je het dus net zo goed volledig verbieden.
Inderdaad, daar ben ik dan ook voor.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:18:22 #42
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934364
Als de politie wel een paar keer zou handhaven en dus mensen die voor 31-12 18:00 of na 01-01 02:00 aan het afsteken zijn zou oppaken, en harder zou straffen dan een uurtje schoffelen, zou het ook heel anders kunnen lopen.

Er is op dit moment geen enkele reden voor die aso's om zich aan de regels te houden, want de regels worden toch niet gehandhaafd. Een totaalverbod is een teken van zwakte van deze samenleving, de politie en de overheid. Niks anders.

"Wij kunnen onze eigen regels niet handhaven, dus dan maar zorgen dat het niet meer verkocht kan worden, valt er ook niks meer te handhaven". Mooi staaltje werk hoor _O-

Je kan verdomme een vlinder in de kont van de politie duwen en dag later loop je alweer vrij rond, want er is niet genoeg bewijs .....

Een tokkiefamilie kan de hele buurt terroriseren, maar je doet er niks mee, want "we willen het niet laten escaleren".

Totaalverbod op vuurwerk, omdat de politie een paar duizend 13-jarige jongetjes niet onder controle kan houden _O- Moet niet gekker worden.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:22:07 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190934418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'
Totaal verbod op afsteken voor 18.00 en na 02.00.
Wat is daar anders aan dan?
Bij een totaalverbod is het aanbod van vuurwerk in Nederland 0, heb je dus minder mensen die vuurwerk afsteken en wat afgestoken wordt is per definitie illegaal. Scheelt een hoop werk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190934423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als ze niet moeilijk doen dan hebben ze toch geconstateerd dat er vuurwerk wordt afgestoken? Waarom zou er dan niet te handhaven zijn? Dan is het gewoon BEWUST een keuze om niet te handhaven en niet een kwestie van niet kunnen.
[..]

Vuurwerk afsteken buiten de vastgestelde afsteektijden valt óók direct op. Dat is nou juist het hele punt. Sterker nog, dat valt veel meer op dan vuurwerk afsteken in een vuurwerkvrije zone tijdens de jaarwisseling, want dan is er ook nog legaal vuurwerk buiten de zone dat afleidt.
Maar de overlast is door de strengere afsteektijden wel degelijk minder geworden. Ik geloof niet in zwart-wit en 100% handhaving, meer in een systematisch reguleren. Die weg is al ingezet en blijkt ook gewoon effectief.

Op een gegeven moment kom je dan vanzelf op het punt dat overtreders dusdanig opvallen dat je ze zo er uit kunt pikken en beboeten. Nu zitten we nog teveel in een transitieperiode waar de politie het met name op oudjaarsdag gedoogd her en der.

quote:
Dus wel. En laten we nou niet net gaan doen alsof sierpotjes de weerstand tegen vuurwerk veroorzaken, dat zijn de knallers.
Maar de meeste potjes knallen ook, die hele scheidslijn tussen knal en sier is bullshit. Meer dan de helft van het oogletsel komt trouwens op conto van het sierspul. Dus definieer overlast..
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:24:52 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de overlast is door de strengere afsteektijden wel degelijk minder geworden. Ik geloof niet in zwart-wit en 100% handhaving, meer in een systematisch reguleren. Die weg is al ingezet en blijkt ook gewoon effectief.

Op een gegeven moment kom je dan vanzelf op het punt dat overtreders dusdanig opvallen dat je ze zo er uit kunt pikken en beboeten. Nu zitten we nog teveel in een transitieperiode waar de politie het met name op oudjaarsdag gedoogd her en der.
Dat gedogen moet gewoon stoppen inderdaad. Van mij mag de tijd ook nog flink ingekort worden.

Maak het maar 23:00 - 01:00 of iets dergelijks. Alles voor 23:00 en na 01:00 is per definitie gewoon illegaal. Je hoeft maar een paar keer iemand op te pakken en dit groot te spelen in de media inclusief een flinke straf en het neemt vanzelf af.

Knalvuurwerk,vuurpijlen en van die debiel lichte potjes sier- en luchtvuurwerk mogen wat mij betreft verboden worden, want die leveren gewoon meer gevaar op.
pi_190934478
ze willen ook alles afpakken en dan zijn er nog mensen hier die daar op geilen :')
pi_190934515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat gedogen moet gewoon stoppen inderdaad. Van mij mag de tijd ook nog flink ingekort worden.

Maak het maar 23:00 - 01:00 of iets dergelijks. Alles voor 23:00 en na 01:00 is per definitie gewoon illegaal. Je hoeft maar een paar keer iemand op te pakken en dit groot te spelen in de media inclusief een flinke straf en het neemt vanzelf af.

Knalvuurwerk,vuurpijlen en van die debiel lichte potjes sier- en luchtvuurwerk mogen wat mij betreft verboden worden, want die leveren gewoon meer gevaar op.
Mee eens, weet niet hoe het bij jullie was, maar het is hier al veel en veel minder hier als ik het vergeleek met de jaren dat de tijden nog soepeler lagen. Terwijl er wel voor een record verkocht is.

Het beeld dat sommigen hier schetsen van een burger per definitie schijt heeft aan regelgeving en structureel de regels wil overtreden lijkt erg mee te vallen.
blablablabla
pi_190934534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:54 schreef Aurelius het volgende:
Na een vuurwerkvrije binnenstad kun je straks in Leiden ook je eigen wijk opgeven.

https://www.leidschdagbla(...)nt=/qAdFTp1rgP?amp=1
Ben benieuwd hoe dit zal gaan, op wijk- of straatniveau is anders dan met landelijke incidenten, en niet anoniem, argumenteren voor een verbod want hulpverleners worden niet bekogeld in onze wijk of straat. En als de buren moeite hebben met mijn vuurwerk kunnen ze dat ook gewoon altijd tegen mij zeggen.

Mooi om op wijk- en straatniveau de discussie te gaan voeren en het zelf gezamenlijk te mogen bepalen voor het lokaal gemeentelijk beleid.

Hopelijk gaat het ook echt democratisch, en ik zie als tegenstander van een verbod uit naar de uitnodiging voor de democratische bewonersavond.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:33:25 #49
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens, weet niet hoe het bij jullie was, maar het is hier al veel en veel minder hier als ik het vergeleek met de jaren dat de tijden nog soepeler lagen. Terwijl er wel voor een record verkocht is.

Het beeld dat sommigen hier schetsen van een burger per definitie schijt heeft aan regelgeving en structureel de regels wil overtreden lijkt erg mee te vallen.
Hier was het prima echt nul overlast gehad. Zowel ik als mijn vrouw en dochter van drie zijn nog even naar buiten gegaan overdag om nog wat boodschappen te halen en ook toen nul overlast gehad. Ja, hier en daar wat knallen, maar zonder rare fratsen. Tussen 23:45 en 00:30 ging het wel los met belachelijke hoeveelheden siervuurwerk (duidelijk uit Duitsland :P). Bij ons in de straat was één lutser met van die lichte potjes die constant omvielen. Daar kwamen ze gelukkig na twee keer ook zelf achter en zijn ze gestopt met die dingen.

Ik weet niet in wat voor ongelovelijke wijken de meeste mensen hier wonen, maar als je leest wat voor beeld er soms geschetst wordt hier _O-

Ben nu 37, heb denk ik met hier en daar een jaar overslaan ruim 25 jaar al vuurwerk afgestoken en nog nooit iets fout zien gaan bij mij. Ik snap dan ook serieus niet hoe je je met siervuurwerk pijn kan doen .... laat staan letsel kan toebrengen. Leg het neer, steek het aan, zet een paar stappen naar achter. Zo moeilijk is het niet.

Mensen die letsel oplopen met vuurwerk (hou hier de omstanders even buiten natuurlijk) zijn de mensen die zonder vuurwerk ook wel iets doms zouden doen. Nu valt het alleen meer op omdat het allemaal op 1 dag komt.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:37:38 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:33 schreef Kyran het volgende:

Leg het neer, steek het aan, zet een paar stappen naar achter. Zo moeilijk is het niet.
Blijkbaar wel. 1300 geregistreerde gewonden waarvan meer dan 10% kinderen onder de 10.

Genoeg redenen om er mee op te houden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:37:56 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:29 schreef Aristai het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dit zal gaan, op wijk- of straatniveau is anders dan met landelijke incidenten, en niet anoniem, argumenteren voor een verbod want hulpverleners worden niet bekogeld in onze wijk of straat. En als de buren moeite hebben met mijn vuurwerk kunnen ze dat ook gewoon altijd tegen mij zeggen.

Mooi om op wijk- en straatniveau de discussie te gaan voeren en het zelf gezamenlijk te mogen bepalen voor het lokaal gemeentelijk beleid.

Hopelijk gaat het ook echt democratisch, en ik zie als tegenstander van een verbod uit naar de uitnodiging voor de democratische bewonersavond.
Dit zijn wel typisch dingen die absoluut niet te handhaven zijn. Ze gaan nu dit soort belachelijke ideeen de wereld in helpen om over 2 jaar te zeggen 'oh werkt niet' .... well DUH.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:39:34 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190934655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit zijn wel typisch dingen die absoluut niet te handhaven zijn. Ze gaan nu dit soort belachelijke ideeen de wereld in helpen om over 2 jaar te zeggen 'oh werkt niet' .... well DUH.
Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat als er een totaalverbod komt, we vrij snel een enorme reductie in slachtoffers gaan zien.
En zo te zien gaat die er ook komen, uiteindelijk. We gaan het meemaken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:41:06 #53
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. 1300 geregistreerde gewonden waarvan meer dan 10% kinderen onder de 10.

Genoeg redenen om er mee op te houden.
Je bent ook wel een mega tokkie als je je kind van 10 zonder toezicht met vuurwerk laat spelen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:43:23 #54
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat als er een totaalverbod komt, we vrij snel een enorme reductie in slachtoffers gaan zien.
En zo te zien gaat die er ook komen, uiteindelijk. We gaan het meemaken.
Ik bedoel meer dat al die vuurwerkvrijezones niet te handhaven zijn. Een binnenstad is nog redelijk duidelijk, maar als je straks per wijk of per straat wel of niet vuurwerk mag afsteken weet niemand toch meer waar die aan toe is. Dat gaat echt nergens over.

Snap serieus niet dat ze zo lopen te kunnen met de regels. Beperk tijd dat je mag afsteken nog meer, haal de grootste boosdoeners van de markt en ga verdomme eens handhaven in plaats van te janken dat je niet kan handhaven.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:45:43 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:41 schreef Kyran het volgende:

Je bent ook wel een mega tokkie als je je kind van 10 zonder toezicht met vuurwerk laat spelen.
Maar wat veel aannemelijker is, is dat een vuurpijl of iets dergelijks, per ongeluk bij een kind terechtkomt. Zo ook een klasgenoot van mijn dochter, waar een vuurpijl in de capuchon van haar jas terecht komt.

De bottomline is dat er jaar na jaar aangetoond wordt dat de (ongetrainde) mens te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190934792
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt bij een totaalverbod. Ook zonder vuurwerk kun je veel schade aanrichten alleen vanuit woede en recalcitrantie.
De groep die dus kan gaan vernielen is vele malen groter. Want de meesten staken gewoon braaf vuurwerk af, maar die hele grote groep heeft dus niks meer te doen.
Dus auto’s, bomen weet ik veel in de fik steken???
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_190934801
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar wat veel aannemelijker is, is dat een vuurpijl of iets dergelijks, per ongeluk bij een kind terechtkomt. Zo ook een klasgenoot van mijn dochter, waar een vuurpijl in de capuchon van haar jas terecht komt.

De bottomline is dat er jaar na jaar aangetoond wordt dat de (ongetrainde) mens te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.
Welke ouder trekt zijn kind dan ook een jas met capuchon aan op Oudejaarsavond, dat is vragen om ongelukken.
J’ai faim.
pi_190934818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

De enige oplossing is om vuurwerk weer in handen te geven van complete amateurs. Is dat nou niet juist waar ze vanaf willen, want über- en übergevaarlijk kennelijk.

En denk je nu echt serieus dat gemeentes vuurwerkshows gaan organiseren die door amateurs worden afgestoken? Wat denk je dat er dan gaat gebeuren als er iets fout gaat?
Gast... kap eens met deze act. Alsof vuurwerk nu wél wordt afgestoken door professionals. Lomperd.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:50:44 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:48 schreef Injetta het volgende:
Want de meesten staken gewoon braaf vuurwerk af,
_O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:51:26 #60
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934844
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar wat veel aannemelijker is, is dat een vuurpijl of iets dergelijks, per ongeluk bij een kind terechtkomt. Zo ook een klasgenoot van mijn dochter, waar een vuurpijl in de capuchon van haar jas terecht komt.

De bottomline is dat er jaar na jaar aangetoond wordt dat de (ongetrainde) mens te dom is om verantwoord met explosieven om te gaan.
Nou nou explosieven :') is wel een tikje overdreven, dat weet jij zelf ook heel goed.

Daarom zeg ik ook, verbied al die meuk. Vuurpijlen (die ook als je het goed afsteekt nog rare dingen kunnen doen), knalvuurwerk (waar je mee kan gooien) en goedkope/lichte potten (gevaar om om te vallen) gewoon van de markt halen.

Dan hou je eigenlijk alleen nog maar flinke boxen over waar weinig mee kan misgaan. Haal je een groot deel de problemen weg, maar blijft je traditie nog wel redelijk overeind.

Daarnaast geloof ik niet dat al die 130 kinderen onder de 10 jaar zijn geraakt door vuurwerk van anderen. Beetje verantwoordelijkheid leggen bij de ouders of jezelf kan geen kwaad.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 12:53:26 #61
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934868
quote:
Jij denkt dus dat minstens 51% van de mensen die vuurwerk kopen/afsteken dit niet braaf doen? Denk je niet dat wij dan veel meer dan 1300 slachtoffers zouden hebben gehad? Je stelt je echt behoorlijk aan en volgens mij begin je zelf in je eigen onzin te geloven zo langzamerhand.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:56:53 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:51 schreef Kyran het volgende:

Nou nou explosieven :') is wel een tikje overdreven, dat weet jij zelf ook heel goed.
Als je het aansteekt doet het BOOM. Dat is de definitie van een explosief. Probeer het maar eens mee te nemen in het vliegtuig, dan leggen ze je haarfijn uit wat jij bij je hebt.

En er was ook nog dit, natuurlijk



quote:
Daarom zeg ik ook, verbied al die meuk. Vuurpijlen (die ook als je het goed afsteekt nog rare dingen kunnen doen), knalvuurwerk (waar je mee kan gooien) en goedkope/lichte potten (gevaar om om te vallen) gewoon van de markt halen.

Dan hou je eigenlijk alleen nog maar flinke boxen over waar weinig mee kan misgaan. Haal je een groot deel de problemen weg, maar blijft je traditie nog wel redelijk overeind.
Is een mogelijke tussenstap.

quote:
Daarnaast geloof ik niet dat al die 130 kinderen onder de 10 jaar zijn geraakt door vuurwerk van anderen. Beetje verantwoordelijkheid leggen bij de ouders of jezelf kan geen kwaad.
Zoals ik al zei, de (ongetrainde) mens is te dom om verantwoord met explosieven om te gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:58:59 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:53 schreef Kyran het volgende:

Jij denkt dus ....
Gestopt met lezen.

Degene waar ik op reageer stelt dat burgers die nu braaf vuurwerk afsteken, straks bushaltes gaan vernielen en auto's in de fik gaan steken, omdat ze geen vuurwerk meer hebben. Dat is een lachwekkende opmerking.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:01:14 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190934976
Oh Enschede wordt er ook bijgehaald zie ik. Dat heeft niks te maken met de huidige discussie.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:02:00 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190934982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:01 schreef Kyran het volgende:
Oh Enschede wordt er ook bijgehaald zie ik. Dat heeft niks te maken met de huidige discussie.
Als jij ontkent dat vuurwerk explosieven zijn, kun je dat verwachten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:02:14 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190934985
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gast... kap eens met deze act.
Welke act?

quote:
Alsof vuurwerk nu wél wordt afgestoken door professionals.
Nee, maar dat is schijnbaar zo enorm gevaarlijk dat het verboden moet worden dat amateurs dit nog doen.

Waarbij jij als oplossing voor het feit dat er maar weinig vuurwerkshows met de jaarwisseling kunnen worden gegeven komt met dat dit ook wel kan gebeuren door amateurs dan eventueel.

Wat is het nou? Maak een keuze, is vuurwerk afgestoken door amateurs nou wel of niet per definitie gevaarlijk?

quote:
Lomperd.
Ah, de ad hominems komen al weer om de hoek zetten. :Z
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:03:14 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935002
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:02 schreef Zelva het volgende:

Nee, maar dat is schijnbaar blijkbaar zo enorm gevaarlijk dat het verboden moet worden dat amateurs dit nog doen.
Het is aangetoond, dus het moet 'blijkbaar' zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190935099
Laten we Enschede er maar niet bijhalen idd, dat verhaal is van ijsfonteintjes naar opslag van militaire explosieven gegaan.
pi_190935122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
Als de politie wel een paar keer zou handhaven en dus mensen die voor 31-12 18:00 of na 01-01 02:00 aan het afsteken zijn zou oppaken, en harder zou straffen dan een uurtje schoffelen, zou het ook heel anders kunnen lopen.

Er is op dit moment geen enkele reden voor die aso's om zich aan de regels te houden, want de regels worden toch niet gehandhaafd. Een totaalverbod is een teken van zwakte van deze samenleving, de politie en de overheid. Niks anders.

"Wij kunnen onze eigen regels niet handhaven, dus dan maar zorgen dat het niet meer verkocht kan worden, valt er ook niks meer te handhaven". Mooi staaltje werk hoor _O-

Je kan verdomme een vlinder in de kont van de politie duwen en dag later loop je alweer vrij rond, want er is niet genoeg bewijs .....

Een tokkiefamilie kan de hele buurt terroriseren, maar je doet er niks mee, want "we willen het niet laten escaleren".

Totaalverbod op vuurwerk, omdat de politie een paar duizend 13-jarige jongetjes niet onder controle kan houden _O- Moet niet gekker worden.

Ben het hier wel mee eens. De machteloosheid en tekortkomingen van instanties als de politie is wel zeer betreurenswaardig.
pi_190935161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. 1300 geregistreerde gewonden waarvan meer dan 10% kinderen onder de 10.

Genoeg redenen om er mee op te houden.
Kinderen van van 10 en jonger zouden om die tijd ook gewoon op bed moeten liggen. :D
pi_190935193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:48 schreef Injetta het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt bij een totaalverbod. Ook zonder vuurwerk kun je veel schade aanrichten alleen vanuit woede en recalcitrantie.
De groep die dus kan gaan vernielen is vele malen groter. Want de meesten staken gewoon braaf vuurwerk af, maar die hele grote groep heeft dus niks meer te doen.
Dus auto’s, bomen weet ik veel in de fik steken???
Dat heb ik hier ook meerdere keren aangegeven. Uit rancune andere manieren zoeken om het te 'vieren'. Alcohol vloeit er genoeg rond die tijd, dus mensen gaan vanzelf rare dingen doen, ook zonder vuurwerk.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:20:37 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:16 schreef HulkHeld het volgende:

Kinderen van van 10 en jonger zouden om die tijd ook gewoon op bed moeten liggen. :D
Want?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190935229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want?
Was een grapje ;)
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:21:22 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935235
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Laten we Enschede er maar niet bijhalen idd, dat verhaal is van ijsfonteintjes naar opslag van militaire explosieven gegaan.
Oh, really? Er lag geen vuurwerk opgeslagen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:22:07 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:21 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Was een grapje ;)
Ok. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190935250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Welke act?
[..]

Nee, maar dat is schijnbaar zo enorm gevaarlijk dat het verboden moet worden dat amateurs dit nog doen.

Waarbij jij als oplossing voor het feit dat er maar weinig vuurwerkshows met de jaarwisseling kunnen worden gegeven komt met dat dit ook wel kan gebeuren door amateurs dan eventueel.

Wat is het nou? Maak een keuze, is vuurwerk afgestoken door amateurs nou wel of niet per definitie gevaarlijk?
[..]

Ah, de ad hominems komen al weer om de hoek zetten. :Z
Ik ben er toch niet om de oplossing te verzinnen?

Maar goed als je een heel uitgewerkt plan wilt zal ik het beknopt samenvatten:

1) Totaal verbod op verkoop en afsteken van vuurwerk
2) Toch vuurwerk afsteken? Voer een vergunning/certificaat/proeve van bekwaamheid in
3) Wijs per gemeente of per wijk een aantal geschikte plekken aan waar wel vuurwerk mag worden afgestoken.

Het is maar een voorbeeld. Maar schijnbaar moet je volgens jou met een pasklare oplossing komen want anders moeten we gewoon lekker vuurwerk blijven knallen want zonder oplossing is je argument voor een vuurwerkverbod niet geldig |:( .

We kunnen het allemaal wel gaan bagatelliseren maar het gaat niet om een paar schoffies die zich misdragen. De cobra 6'en zijn al jarenlang niet aan te slepen. De vernielingen zijn elk jaar enorm.
Maar omdat het moeilijk te handhaven is moeten we het maar gewoon toe blijven staan?
pi_190935262
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan hou je eigenlijk alleen nog maar flinke boxen over waar weinig mee kan misgaan. Haal je een groot deel de problemen weg, maar blijft je traditie nog wel redelijk overeind.

Ook niet helemaal, losse cakes in een doos stoppen en dan mensen verbieden het door te lonten 'dwingt' ze bijna met snelschietlont te gaan kutten of andere constructies en da's misschien nog wel het meest linke.
Compoundwerk dat gewoon uit zichzelf doorgaat is wel het meest veilige dan. 1 lont, 1 reservelont en that's it.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:22:57 #78
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:18 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook meerdere keren aangegeven. Uit rancune andere manieren zoeken om het te 'vieren'. Alcohol vloeit er genoeg rond die tijd, dus mensen gaan vanzelf rare dingen doen, ook zonder vuurwerk.
Als je dat soort theorieën klakkeloos volgt, dan snap ik niet waarom we niet allemaal met een blaffer mogen rondlopen. Het verbod daarop werkt alleen maar andere agressie in de hand tenslotte, toch ...?
pi_190935270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben er toch niet om de oplossing te verzinnen?

Maar goed als je een heel uitgewerkt plan wilt zal ik het beknopt samenvatten:

1) Totaal verbod op verkoop en afsteken van vuurwerk
2) Toch vuurwerk afsteken? Voer een vergunning/certificaat/proeve van bekwaamheid in
3) Wijs per gemeente of per wijk een aantal geschikte plekken aan waar wel vuurwerk mag worden afgestoken.

Het is maar een voorbeeld. Maar schijnbaar moet je volgens jou met een pasklare oplossing komen want anders moeten we gewoon lekker vuurwerk blijven knallen want zonder oplossing is je argument voor een vuurwerkverbod niet geldig |:( .

We kunnen het allemaal wel gaan bagatelliseren maar het gaat niet om een paar schoffies die zich misdragen. De cobra 6'en zijn al jarenlang niet aan te slepen. De vernielingen zijn elk jaar enorm.
Maar omdat het moeilijk te handhaven is moeten we het maar gewoon toe blijven staan?
Sorry, maar hoe kunnen stap 1 en 3 op hetzelfde moment van toepassing zijn? Dan neem ik aan dat je doelt op vuurwerkshows door al dan niet profs?
pi_190935285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, really? Er lag geen vuurwerk opgeslagen?
Tuurlijk wel, maar de oorzaak was dan weer vuurwerk wat je binnenshuis kunt aansteken en de grote explosie door de aanwezigheid van militaire explosieven. Aldus de verhalen...
pi_190935292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:23 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Sorry, maar hoe kunnen stap 1 en 3 op hetzelfde moment van toepassing zijn? Dan neem ik aan dat je doelt op vuurwerkshows door al dan niet profs?
Als je door middel van een certificaat o.i.d. aan kunt tonen dat je ermee overweg kunt gaan dan ben je al iets verder dan de gemiddelde amateur. Laat staan de 15 jarige straatschoffies.
pi_190935297
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je dat soort theorieën klakkeloos volgt, dan snap ik niet waarom we niet allemaal met een blaffer mogen rondlopen. Het verbod daarop werkt alleen maar andere agressie in de hand tenslotte, toch ...?
Ik begrijp je boodschap wel, maar dat was toch ook precies waar ze bang voor waren door de vreugdevuren te verbieden. Nu weet ik niet exact het aantal aanhoudingen en hoe de avond daar in Duindorp etc. is verlopen, maar er is altijd wel een groep die zich daar tegen verzetten en zoeken naar andere, vaak niet geoorloofde, manieren om toch hun lol te hebben.
pi_190935307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je door middel van een certificaat o.i.d. aan kunt tonen dat je ermee overweg kunt gaan dan ben je al iets verder dan de gemiddelde amateur. Laat staan de 15 jarige straatschoffies.
Dan heeft een totaalverbod op vuurwerk dus geen zin.
pi_190935327
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je door middel van een certificaat o.i.d. aan kunt tonen dat je ermee overweg kunt gaan dan ben je al iets verder dan de gemiddelde amateur. Laat staan de 15 jarige straatschoffies.
Een certtificaat halen is wel iets meer dan een tentamentje doen en dan met oudjaar mogen knallen.
Je moet dan minstens 5 professionele vuurwerkshows per jaar doen. Zeg maar 4 stuks voor de kat zijn viool om met de jaarwisseling aan de bak te mogen. En die shows kosten allemaal tienduizenden euro's.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:59 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:25 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik begrijp je boodschap wel, maar dat was toch ook precies waar ze bang voor waren door de vreugdevuren te verbieden. Nu weet ik niet exact het aantal aanhoudingen en hoe de avond daar in Duindorp etc. is verlopen, maar er is altijd wel een groep die zich daar tegen verzetten en zoeken naar andere, vaak niet geoorloofde, manieren om toch hun lol te hebben.
Oh, dat geloof ik wel, er lopen ook nu nog steeds figuren rond met een vuurwapen onder hun jas, dat hou je. Maar gelegenheid maakt ook de dief. Van mij hoeft een totaal verbod ook niet per sé, maar een strengere norm ondersteunt door werkelijk zware straffen bij het overtreden van de Wet/richtlijnen zal naar mijn mening zeker zorgen voor een afname van deze idioterie!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:30:10 #86
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935363
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ook niet helemaal, losse cakes in een doos stoppen en dan mensen verbieden het door te lonten 'dwingt' ze bijna met snelschietlont te gaan kutten of andere constructies en da's misschien nog wel het meest linke.
Compoundwerk dat gewoon uit zichzelf doorgaat is wel het meest veilige dan. 1 lont, 1 reservelont en that's it.
Eens.

Alleen categorie 1 kindermeuk en dat soort grote boxen (al dan niet compound) met gewoon 1 lont (+ reserve) als enige vuurwerk verkopen in de winkels en rest verbieden kan ik mij best in vinden.

... maar ook dan valt of staat alles met het willen handhaven. Ik heb nu gewoon heel erg het gevoel dat er met opzet niet gehandhaafd wordt om een vuurwerkverbod af te dwingen.
pi_190935366
Op 31 december worden 364 dagen klimaatbeleid ongedaan gemaakt. Hoe serieus moet je onze overheid nog nemen?
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:31:49 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190935380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens.

Alleen categorie 1 kindermeuk en dat soort grote boxen (al dan niet compound) met gewoon 1 lont (+ reserve) als enige vuurwerk verkopen in de winkels en rest verbieden kan ik mij best in vinden.

... maar ook dan valt of staat alles met het willen handhaven. Ik heb nu gewoon heel erg het gevoel dat er met opzet niet gehandhaafd wordt om een vuurwerkverbod af te dwingen.
Het valt toch niet te handhaven? Je kan niet op iedere 10 meter een BOA zetten die beoordelen moet of een rotje wel aan de normen voldoet.
pi_190935388
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Een certtificaat halen is wel iets meer dan een tentamentje doen en dan met oudjaar mogen knallen.
Je moet dan minstens 5 professionele vuurwerkshows per jaar doen. Zeg maar 4 stuks voor de kat zijn viool om met de jaarwisseling aan de bak te mogen. En die shows kosten allemaal tienduizenden euro's.
Ik noem een voorbeeld van hoe het zou kunnen. Jij hebt het over de huidige pyrotechnische cursus. Ik doel meer op een nieuwe ''cursus''. sinds een aantal jaar moeten jongeren ook gewoon een volledige cursus doen om hun scootercertificaat te halen. Ik hoefde enkel een theoretische toets te doen en ik mocht zo de brommer op. We kunnen ook allemaal ons rijbewijs halen maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat we op de vrachtwagen mogen.

Nogmaals ik heb de oplossing ook niet en dat is mijn taak helemaal niet.
pi_190935390
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens.

Alleen categorie 1 kindermeuk en dat soort grote boxen (al dan niet compound) met gewoon 1 lont (+ reserve) als enige vuurwerk verkopen in de winkels en rest verbieden kan ik mij best in vinden.

Dit, en dan nog afspraken met de omringende landen maken en dan heb je, volgens mij, de beste oplossing in 't midden.
pi_190935406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Op 31 december worden 364 dagen klimaatbeleid ongedaan gemaakt. Hoe serieus moet je onze overheid nog nemen?
Bron?
pi_190935412
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik noem een voorbeeld van hoe het zou kunnen. Jij hebt het over de huidige pyrotechnische cursus. Ik doel meer op een nieuwe ''cursus''. sinds een aantal jaar moeten jongeren ook gewoon een volledige cursus doen om hun scootercertificaat te halen. Ik hoefde enkel een theoretische toets te doen en ik mocht zo de brommer op. We kunnen ook allemaal ons rijbewijs halen maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat we op de vrachtwagen mogen.

Nogmaals ik heb de oplossing ook niet en dat is mijn taak helemaal niet.
Dus alle vuurwerkregels moeten strenger in Nederland, maar de drempel naar het professioneel afsteken moet lager?
pi_190935421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:

... maar ook dan valt of staat alles met het willen handhaven. Ik heb nu gewoon heel erg het gevoel dat er met opzet niet gehandhaafd wordt om een vuurwerkverbod af te dwingen.
Ik geloof nooit dat het bewust niet gehandhaafd wordt. Ook de politie moet zich houden aan de arbeidstijdenwet. Ook agenten willen wel eens men hun gezin oud en nieuw vieren. Het hele politiekorps komt manschappen tekort.
pi_190935435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:34 schreef Nober het volgende:

[..]

Bron?
Poep?
pi_190935448
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Dus alle vuurwerkregels moeten strenger in Nederland, maar de drempel naar het professioneel afsteken moet lager?
:O

Als pyrotechnicus mag je het jaar rond vuurwerk afsteken (met vergunning) met een simpele cursus alleen tijdens oud en nieuw.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:37:15 #96
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het valt toch niet te handhaven? Je kan niet op iedere 10 meter een BOA zetten die beoordelen moet of een rotje wel aan de normen voldoet.
Is ook helemaal niet nodig, je hoeft alleen de strafmaat maar zo draconisch te maken dat iedere "brave burger" wel 10 x nadenkt voor hij het risico om gepakt te worden toch neemt. En dan heb ik het over het overgrote deel, niet die paar echte criminelen die er ook tussen lopen. Torenhoge boetes en een meldingsplicht op Oudejaarsnacht de komende 10 jaar om te beginnen lijkt me billijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:37:16 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het valt toch niet te handhaven? Je kan niet op iedere 10 meter een BOA zetten die beoordelen moet of een rotje wel aan de normen voldoet.
Ik zeg toch alle vuurwerk behalve categorie 1 (meuk wat 365 dagen verkrijgbaar is) en grote sierpotten (cakes/boxen etc) verbieden. Dat houdt dan dus in geen vuurpijlen meer en geen knalvuurwerk meer. Als je iets hoort knallen, zonder dat het uit een grote sierpot komt dan is het dus illegaal. Zo moeilijk is het niet hoor.

Verkoop alleen nog maar grote boxen, beperk afsteektijd tot 23:00 - 01:00 en ga handhaven en je komt echt een heel eind.
pi_190935492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je iets hoort knallen, zonder dat het uit een grote sierpot komt dan is het dus illegaal. Zo moeilijk is het niet hoor.
Je moet toch toegeven dat dit lastig te checken is als je er niet al tijdens het afsteken naast stond :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:41:48 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935518
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Dit, en dan nog afspraken met de omringende landen maken en dan heb je, volgens mij, de beste oplossing in 't midden.
Dat zou helemaal mooi zijn ja. Dit zou nog beter werken als Duitsland / België mee zouden gaan in die regeling. Maar ook hier geldt weer .... ga handhaven! Je hoeft niet iedere auto met vuurwerk uit Duitsland aan te pakken, maar als je er een paar tussenuit pikt en die flink hard aanpakt zal een gemiddelde vuurwerk liefhebbende Nederlander het echt wel uit zijn hoofd laten.
pi_190935538
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Je moet toch toegeven dat dit lastig te checken is als je er niet al tijdens het afsteken naast stond :P
Dus dan maar gewoon niet meer handhaven en gewoon alles toestaan? Je moet toegeven dat het in de huidige situatie al niet te controleren valt of iemand illegaal vuurwerk afsteekt of niet. Maar in plaats van een verbod moeten we strenger gaan handhaven?
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:43:08 #101
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zou helemaal mooi zijn ja. Dit zou nog beter werken als Duitsland / België mee zouden gaan in die regeling. Maar ook hier geldt weer .... ga handhaven! Je hoeft niet iedere auto met vuurwerk uit Duitsland aan te pakken, maar als je er een paar tussenuit pikt en die flink hard aanpakt zal een gemiddelde vuurwerk liefhebbende Nederlander het echt wel uit zijn hoofd laten.
Hear, hear!
pi_190935543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat het bewust niet gehandhaafd wordt. Ook de politie moet zich houden aan de arbeidstijdenwet. Ook agenten willen wel eens men hun gezin oud en nieuw vieren. Het hele politiekorps komt manschappen tekort.
Zolang er geen algeheel vuurwerkverbod komt, dan is handhaven praktisch onmogelijk.

Het gaat om jongens van 14 jaar oud die een kat- en muisspelletje spelen met de politieagenten. Probeer zo'n vlerk maar eens te pakken te krijgen! Bovendien kunnen ze alleen bij een heterdaad daadwerkelijk worden gearresteerd. Daarna is er voor ca. 5 uur bureauwerk nodig. En dan heb je één veroordeling.

De enige oplossing is totaalverbod op alle vuurwerk. Dan heeft de politie niet 1 dag, maar 365 dagen per jaar om te handhaven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:43:40 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935545
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Je moet toch toegeven dat dit lastig te checken is als je er niet al tijdens het afsteken naast stond :P
Als je geen grote sierpot op de grond ziet staan is het toch al snel klaar aangezien er verder niks legaal verkocht mag worden? Daarnaast wordt handhaven makkelijker als je niet om 18:00 al mag gaan knallen. Als je 23:00 aanhoudt is alles voor 23:00 sowieso fout.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:44:15 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190935549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Is ook helemaal niet nodig, je hoeft alleen de strafmaat maar zo draconisch te maken dat iedere "brave burger" wel 10 x nadenkt voor hij het risico om gepakt te worden toch neemt. En dan heb ik het over het overgrote deel, niet die paar echte criminelen die er ook tussen lopen. Torenhoge boetes en een meldingsplicht op Oudejaarsnacht de komende 10 jaar om te beginnen lijkt me billijk.
Lijkt me volledig haalbaar. :')
pi_190935560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dus dan maar gewoon niet meer handhaven en gewoon alles toestaan? Je moet toegeven dat het in de huidige situatie al niet te controleren valt of iemand illegaal vuurwerk afsteekt of niet. Maar in plaats van een verbod moeten we strenger gaan handhaven?
Er moet zeker gehandhaafd worden, maar dan op illegale aanvoer en op de periode voor- en na 18-02u met de jaarwisseling. In die periode zelf heeft geen enkele zin.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:45:32 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935565
Valt me echt op dat tegenstanders echt totaal niet opstaan voor discussie of mee willen denken over andere mogelijkheden.
pi_190935569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Op 31 december worden 364 dagen klimaatbeleid ongedaan gemaakt. Hoe serieus moet je onze overheid nog nemen?
Nou nou en wat voor een beleid. Een land als Nederland dat voorop moet lopen waar werkelijk geen reet van terecht komt qua resultaat zolang China, Amerika en India nog allemaal 1000x zoveel vervuiling veroorzaken..
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:46:38 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Lijkt me volledig haalbaar. :')
Waarom niet? In Engeland voerde ze het rond de voetbalwet plompverloren in, het was klaar en de maat was vol, het resultaat was wonderbaarlijk, ze schrokken zich kapot en binnen no time was het afgelopen met het extreme hooligangeweld. Durf eens buiten de box te denken!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:46:49 #109
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zolang er geen algeheel vuurwerkverbod komt, dan is handhaven praktisch onmogelijk.

Het gaat om jongens van 14 jaar oud die een kat- en muisspelletje spelen met de politieagenten. Probeer zo'n vlerk maar eens te pakken te krijgen! Bovendien kunnen ze alleen bij een heterdaad daadwerkelijk worden gearresteerd. Daarna is er voor ca. 5 uur bureauwerk nodig. En dan heb je één veroordeling.

De enige oplossing is totaalverbod op alle vuurwerk. Dan heeft de politie niet 1 dag, maar 365 dagen per jaar om te handhaven.
Sorry, maar als je als politie een 14 jarig kutkind al niet te pakken krijgt moet je ander werk gaan doen. Kom op zeg ....

Als je alleen toestaat dat er tussen 23 en 01 afgestoken mag worden dan heb je 365 dagen -2 uur dat het iets lastiger is om aan handhaving te doen. Als dat al niet mogelijk is hebben we sowieso een groter probleem dan vuurwerk in dit land.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:47:36 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190935595
Ik denk niet dat de popo voldoende capaciteit heeft om te handhaven.
pi_190935629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar als je als politie een 14 jarig kutkind al niet te pakken krijgt moet je ander werk gaan doen. Kom op zeg ....

Als je alleen toestaat dat er tussen 23 en 01 afgestoken mag worden dan heb je 365 dagen -2 uur dat het iets lastiger is om aan handhaving te doen. Als dat al niet mogelijk is hebben we sowieso een groter probleem dan vuurwerk in dit land.
Nja, zo dacht ik er in eerste instantie ook over. Maar als jij in je voortuin staan, gooit iets neer en je gaat weer naar binnen of je staat in het straatje achter je huis, dan is maar moeilijk te achterhalen wie dat is geweest. Overal aanbellen lijkt me ook niet de manier.
pi_190935639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk niet dat de popo voldoende capaciteit heeft om te handhaven.
Dit. Twee risicowedstrijden in het voetbal zorgt al voor een probleem.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:53:19 #113
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk niet dat de popo voldoende capaciteit heeft om te handhaven.
Ja zo is er altijd wel wat te verzinnen natuurlijk, waar geen zin is is geen weg uiteraard!
pi_190935673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar als je als politie een 14 jarig kutkind al niet te pakken krijgt moet je ander werk gaan doen. Kom op zeg ....

Als je alleen toestaat dat er tussen 23 en 01 afgestoken mag worden dan heb je 365 dagen -2 uur dat het iets lastiger is om aan handhaving te doen. Als dat al niet mogelijk is hebben we sowieso een groter probleem dan vuurwerk in dit land.
Er mag nu tussen 18:00 en 02:00 worden afgestoken, dat is 8 uur. En zelfs dat blijkt niet te handhaven want vanaf kerst gaat het al helemaal los (bij wijze van spreke). De kans dat een agent iemand op heterdaad betrap is sowieso al heel laag. In de huidige situatie is zelfs een verdubbeling van het korps niet genoeg om fatsoenlijk te handhaven.

Ik denk ook dat we inderdaad een groter probleem hebben dan een lakende handhaving. We beginnen eens bij het tuig dat hulpdiensten niet eens respecteert maar zelfs bekogeld met vuurwerk. Dat tokkies dat al in hun hoofd durven halen zegt al genoeg over dat probleem.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:54:04 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935685
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar de oorzaak was dan weer vuurwerk wat je binnenshuis kunt aansteken en de grote explosie door de aanwezigheid van militaire explosieven. Aldus de verhalen...
Er wordt gesproken over 177 ton vuurwerk. Dan heb je geen militaire spullen nodig om een hele wijk te verwoesten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:54:09 #116
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:50 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit. Twee risicowedstrijden in het voetbal zorgt al voor een probleem.
Niet in Engeland!
pi_190935691
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja zo is er altijd wel wat te verzinnen natuurlijk, waar geen zin is is geen weg uiteraard!
Dat is het toch in omgekeerde zin. Ze hebben blijkbaar geen zin om te handhaven, want is onbegonnen werk door te weinig capaciteit en dus maar een verbod. Of bedoelde je dit ook?
pi_190935728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er wordt gesproken over 177 ton vuurwerk. Dan heb je geen militaire spullen nodig om een hele wijk te verwoesten.
Volgend de kenners voor die laatste alleverwoestende klap toch wel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 13:57:33 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk niet dat de popo voldoende capaciteit heeft om te handhaven.
Fout die hierbij altijd gemaakt wordt is dat er wordt gedaan alsof ieder individueel geval aangepakt moet worden. Dat is NIET nodig.

Je hoeft maar een paar voorbeelden te presenteren en het wordt vanzelf minder. Stel dat ze ervoor zorgen dat je voor iedere kg kruit uit het buitenland een boete van ¤1000 moet betalen (echt totaal willekeurig getal) en je pakt één dag even uit met wat agenten aan de grenzen waardoor tientallen mensen tienduizenden euros boetes moeten betalen .... Denk je dan echt dat Jan Modaal nog de grens over gaat om daar vuurwerk te halen?

Stel, je betrapt iemand op het afsteken van vuurwerk voor 23:00 en je left een straf op van ieder jaar tussen 23:00 en 01:00 melden op een lokaal politiebureau (en anders ¤5000 boete per keer dat je niet komt opdagen). Denk je dan echt dat er nog heel veel mensen gaan kutten?\

Stel je sluit iemand die vuurwerk gooit naar hulpverleners op voor 6 maanden. Denk je dat het dan nog heel vaak gaat gebeuren?

Er moet gewoon gehandhaafd worden. Je hoeft niet 100% van de gevallen op te pakken of op te merken, maar als je al 5% weet te pakken en dit breed in de media terecht laat komen is de kans gigantisch dat het vanzelf minder wordt. Er is op dit moment gewoon geen enkele reden om bang te zijn, terwijl je dondersgoed weet dat je fout/illegaal bezig bent.
pi_190935802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Poep?
Bullshit inderdaad, jij bent af.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:01:11 #121
241662 Jian
Well, well, well
pi_190935815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:54 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat is het toch in omgekeerde zin. Ze hebben blijkbaar geen zin om te handhaven, want is onbegonnen werk door te weinig capaciteit en dus maar een verbod. Of bedoelde je dit ook?
Ik heb net al uitgelegd en dat hebben anderen ook gedaan, dat het niet om het aantal gaat, het gaat om angst voor de represailles. De Engelse politie kan qua aantallen de Engelse hooligans niet beteugelen, maar elke hooligan weet tegenwoordig, als ze me eruit pikken dan ga ik zo zwaar bloeden, dat wil ik echt niet, Een geharde drugshandelaar deinst hiervoor niet zo snel terug, maar het het overgrote deel van de vuurwerkhooligans, zijn mensen die op 3 januari weer gewoon een "normaal" leven moeten oppakken. Dat zijn geen geuzen en/of helden, dat zijn mensjes die als ze een slok op hebben en de risicootjes voor lief nemen ....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 14:02:03 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190935827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:01 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb net al uitgelegd en dat hebben anderen ook gedaan, dat het niet om het aantal gaat, het gaat om angst voor de represailles. De Engelse politie kan qua aantallen de Engelse hooligans niet beteugelen, maar elke hooligan weet tegenwoordig, als ze me eruit pikken dan ga ik zo zwaar bloeden, dat wil ik echt niet, Een geharde drugshandelaar deinst hiervoor niet zo snel terug, maar het het overgrote deel van de vuurwerkhooligans, zijn mensen die op 3 januari weer gewoon een "normaal" leven moeten oppakken. Dat zijn geen geuzen en/of helden, dat zijn mensjes die als ze een slok op hebben en de risicootjes voor lief nemen ....
_O_
pi_190935876
https://www.telegraaf.nl/(...)d-klaar-met-vuurwerk

quote:
Tijdens de jaarwisseling vielen in Arnhem twee doden na een brand in een flat, veroorzaakt door vuurwerk. In Zwolle werd op oudejaarsdag een verdachte van drugs- en wapenhandel op straat doodgeschoten. Verder werden hulpverleners in Ede belaagd door circa zeventig jongeren, zei politiechef Oscar Dros.

„Het is onverantwoordelijk dat 90 procent van de politiemacht in Oost-Nederland tijdens de jaarwisseling paraat moet staan. Voor mij is het klaar”, zei Bruls. Verbied je het vuurwerk, dan haal je de angel eruit, meent hij.
Jaja, 2 vuurwerkongerelateerde voorbeelden en een ongeval omdat iemand een bank neerzet waar ie niet hoort, zeker niet met oudjaar.
Try harder.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:06:10 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190935887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben er toch niet om de oplossing te verzinnen?

Maar goed als je een heel uitgewerkt plan wilt zal ik het beknopt samenvatten:

1) Totaal verbod op verkoop en afsteken van vuurwerk
2) Toch vuurwerk afsteken? Voer een vergunning/certificaat/proeve van bekwaamheid in
3) Wijs per gemeente of per wijk een aantal geschikte plekken aan waar wel vuurwerk mag worden afgestoken.
Als je zelf niet snapt dat 1 volstrekt in tegenspraak is met 2 en 3, dan houdt het op hoor.
pi_190935900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar als je als politie een 14 jarig kutkind al niet te pakken krijgt moet je ander werk gaan doen. Kom op zeg ....
Die kutkinderen steken hun illegale vuurwerk af in hun eigen wijk. Ze verplaatsen zich voortdurend en kennen ieder steegje, iedere portiek, iedere donkere hoek, iedere tuin. Een agent komt uit een andere stad en kent al die plekjes niet. Dan moet hij dus te voet, in het donker, de achtervolging inzetten. Daarbij loopt hij zelf het risico dat hij een cobra 8 naar zijn hoofd krijgt geslingerd. Kansloos dus.

Met een aantal agenten in burger, die zich vooraf al onder het publiek mengen, zou je wel een aantal van die boefjes kunnen pakken. Maar ik weet niet of dat gebeurt. Bovendien loont het niet. Het kost de politie vele uren voor één veroordeling en dan mag zo'n koorknaap een weekje gaan schoffelen bij de gemeente.

Nee, de enige oplossing is een algeheel verbod op vuurwerk, met hoge straffen voor de dealers.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:07:43 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190935904
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Volgend de kenners voor die laatste alleverwoestende klap toch wel.
Ik geloof het niet zonder onderbouwing.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190935911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Bullshit inderdaad, jij bent af.
Poep
pi_190935914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:01 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb net al uitgelegd en dat hebben anderen ook gedaan, dat het niet om het aantal gaat, het gaat om angst voor de represailles. De Engelse politie kan qua aantallen de Engelse hooligans niet beteugelen, maar elke hooligan weet tegenwoordig, als ze me eruit pikken dan ga ik zo zwaar bloeden, dat wil ik echt niet, Een geharde drugshandelaar deinst hiervoor niet zo snel terug, maar het het overgrote deel van de vuurwerkhooligans, zijn mensen die op 3 januari weer gewoon een "normaal" leven moeten oppakken. Dat zijn geen geuzen en/of helden, dat zijn mensjes die als ze een slok op hebben en de risicootjes voor lief nemen ....
Dan heb ik je inderdaad goed begrepen, ben ook voorstander van het Engelse voetbalhooligan-systeem hoor :)
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:11:07 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190935968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Bij een totaalverbod is het aanbod van vuurwerk in Nederland 0, heb je dus minder mensen die vuurwerk afsteken en wat afgestoken wordt is per definitie illegaal. Scheelt een hoop werk.
Alle drugs en wapens zijn in NL ook verdwenen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:11:48 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190935974
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alle drugs en wapens zijn in NL ook verdwenen?
Dat zegt niemand :') :')
pi_190936017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als je zelf niet snapt dat 1 volstrekt in tegenspraak is met 2 en 3, dan houdt het op hoor.
Vooruit, voor de muggenzifters maken we er een totaalverbod op consumentenvuurwerk van....

Feit blijft, maar schijnbaar dringt dat maar moeilijk door, dat er best een verbod kan komen maar toch in zeer mindere mate vuurwerk in de lucht. Nogmaals, voor de 5e keer onderhand, ik ben er niet om de oplossing te verzinnen. Wat mij betreft doen we het met een georganiseerde show, betaald van belastinggeld. Ik ben niet afhankelijk van wat versiering in de lucht om een leuke oud en nieuw te hebben.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:15:24 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zegt niemand :') :')
Zijn ook verboden. Vallen nog steeds slachtoffers door en zorgt ook voor overlast.
Vuurwerk verbod gaat het ook niet compleet uitbannen en de gasten die het willen hebben om overlast mee te creëren komen toch wel aan hun bende.

Alsof de politie nu al genoeg mankracht heeft om de andere verboden te handhaven. Maar het bekt wel lekker dat 'VERBOTEN !!!!!einz!JA!!einz!!!!!!!'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:17:36 #133
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zegt niemand :') :')
Maar klopt wel.

Je conclusie van 'aanbod vuurwerk in Nederland is dan 0' is onzin, want laatste keer dat ik op de kaart keek waren we buurlanden van België en Duitsland waar vuurwerk vrij verkrijgbaar is en waar nu al heel veel van geïmporteerd wordt en doorverkocht wordt.

Wapens zijn verboden, dat betekent helaas niet dat er geen aanbod van wapens in Nederland is. Voor vuurwerk zal dat echt niet anders zijn.
pi_190936053
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn ook verboden. Vallen nog steeds slachtoffers door en zorgt ook voor overlast.
Vuurwerk verbod gaat het ook niet compleet uitbannen en de gasten die het willen hebben om overlast mee te creëren komen toch wel aan hun bende.

Alsof de politie nu al genoeg mankracht heeft om de andere verboden te handhaven. Maar het bekt wel lekker dat 'VERBOTEN !!!!!einz!JA!!einz!!!!!!!'.
Compleet uitbannen is dan ook niet het doel van een verbod. Iedereen weet dat er altijd wel gekken zijn die bommen blijven maken rondom de jaarwisseling. Maar als 95 procent van de Nederlanders ermee ophoudt, zijn de pleitbezorgers van een verbod volgens mij wel tevreden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:19:17 #135
488652 justdogster
Do or do not, there is no try
pi_190936067
Het heeft zo zijn voor en nadelen
Ad libitum
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:19:35 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Compleet uitbannen is dan ook niet het doel van een verbod.
Hoe kan dat geen doel zijn?

Dat de verwachting is dat dat niet haalbaar is oké, maar geen doel? :?

Legaal vuurwerk verbieden, maar geen doel maken van het uitbannen van illegaal vuurwerk. :?
pi_190936085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoe kan dat geen doel zijn?

Dat de verwachting is dat dat niet haalbaar is oké, maar geen doel? :?
Wellicht wat onhandig geformuleerd, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:21:43 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Compleet uitbannen is dan ook niet het doel van een verbod. Iedereen weet dat er altijd wel gekken zijn die bommen blijven maken rondom de jaarwisseling. Maar als 95 procent van de Nederlanders ermee ophoudt, zijn de pleitbezorgers van een verbod volgens mij wel tevreden.
Nog steeds worden er hulpdiensten aangevallen
Nog steeds is er overlast door het zware illegale spul
Nog steeds wordt iedereen regelmatig opgeschrikt door rotklappen
Nog steeds worden auto's beschadigd
Nog steeds raken mensen gewond
Nog steeds raken openbare voorzieningen als vuilnisbakken, borden en schommels beschadigd.

Laat dat nu net de redenen zijn waarom een verbod zo gewenst is.

Maar de 95% die zich gewoon aan de regels houdt en het gewoon leuk vond om een pijltje af te steken mogen het niet meer.

Super maatregel, echt, top ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:25:24 #139
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:17 schreef Zelva het volgende:
Je conclusie van 'aanbod vuurwerk in Nederland is dan 0' is onzin,
Het legale aanbod is 0. Lijkt me toch dat iedereen dat wel kan verzinnen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190936145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog steeds worden er hulpdiensten aangevallen
Nog steeds is er overlast door het zware illegale spul
Nog steeds wordt iedereen regelmatig opgeschrikt door rotklappen
Nog steeds worden auto's beschadigd
Nog steeds raken mensen gewond
Nog steeds raken openbare voorzieningen als vuilnisbakken, borden en schommels beschadigd.

Laat dat nu net de redenen zijn waarom een verbod zo gewenst is.

Maar de 95% die zich gewoon aan de regels houdt en het gewoon leuk vond om een pijltje af te steken mogen het niet meer.

Super maatregel, echt, top ^O^
Doorgaan in de huidige situatie dan maar? Want het probleem blijft toch wel bestaan.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:26:05 #141
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vooruit, voor de muggenzifters maken we er een totaalverbod op consumentenvuurwerk van....
Oké, kan dat waanidee van vuurwerkshowtjes dan nu ook definitief naar het rijk der fabelen verwezen worden...

quote:
Feit blijft, maar schijnbaar dringt dat maar moeilijk door, dat er best een verbod kan komen maar toch in zeer mindere mate vuurwerk in de lucht.
... oh nee, toch niet.

Je kunt niet iets compleet verbieden en het dan toch in beperkte mate toestaan. Ik snap echt niet hoe je dit in jouw onnavolgbare denkwijze kunt rijmen.

quote:
Nogmaals, voor de 5e keer onderhand, ik ben er niet om de oplossing te verzinnen.
Doe dat dan ook niet door onmogelijkheden te berde te brengen.

quote:
Wat mij betreft doen we het met een georganiseerde show, betaald van belastinggeld.
Sowieso tegen, ik vind het geen overheidstaak.

quote:
Ik ben niet afhankelijk van wat versiering in de lucht om een leuke oud en nieuw te hebben.
Ik ook in het geheel niet, doe ook niets met vuurwerk, maar andere mensen hechten daar wel waarde aan. Iets met gunfactor en zo.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:26:59 #142
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Doorgaan in de huidige situatie dan maar? Want het probleem blijft toch wel bestaan.
Diefstal ook maar legaliseren. Probleem blijft toch bestaan. ;(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:27:08 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het legale aanbod is 0. Lijkt me toch dat iedereen dat wel kan verzinnen?
Maar daarmee is het aanbod van vuurwerk niet weg.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:28:34 #144
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar daarmee is het aanbod van vuurwerk niet weg.
Maar de verkoop is dan wel verdwenen. Dat er dan nog wat illegale handel is, hou je altijd. Maar dat is peanuts vergeleken met de totale markt die er nu is. Veel minder mensen die dan dus vuurwerk afsteken. Als je het over handhaven wil hebben is het dan een stuk makkelijker.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190936185
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog steeds worden er hulpdiensten aangevallen
Nog steeds is er overlast door het zware illegale spul
Nog steeds wordt iedereen regelmatig opgeschrikt door rotklappen
Nog steeds worden auto's beschadigd
Nog steeds raken mensen gewond
Nog steeds raken openbare voorzieningen als vuilnisbakken, borden en schommels beschadigd.

Laat dat nu net de redenen zijn waarom een verbod zo gewenst is.

Maar de 95% die zich gewoon aan de regels houdt en het gewoon leuk vond om een pijltje af te steken mogen het niet meer.

Super maatregel, echt, top ^O^
Dat zijn aannames van jouw kant. Ik stel mij zo voor dat raddraaiers eenvoudiger zijn te monitoren als er niet in elke hoek van ons land de chaos regeert.

Maar we gaan het meemaken, want dat verbod komt er vroeg of laat toch wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190936188
De legale verkoop is ook niet 0, cat 1 mag je gewoon blijven kopen en aansteken, ook in Rotterdam.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:30:47 #147
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936200
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De legale verkoop is ook niet 0, cat 1 mag je gewoon blijven kopen en aansteken, ook in Rotterdam.
Niet als er later een totaalverbod komt natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:31:24 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936212
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn aannames van jouw kant. Ik stel mij zo voor dat raddraaiers eenvoudiger zijn te monitoren als er niet in elke hoek van ons land de chaos regeert.
Welke chaos vóór de jaarwisseling doel je dan precies op? En waarom kan er dan al niet gehandhaafd worden?
pi_190936216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet als er later een totaalverbod komt natuurlijk.
Ook dan niet, dat is een Europese afspraak.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:31:56 #150
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet als er later een totaalverbod komt natuurlijk.
Cat.1 mag niet verboden worden. Mag ook het hele jaar worden verkocht.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 14:34:24 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190936247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Doorgaan in de huidige situatie dan maar? Want het probleem blijft toch wel bestaan.
Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:37:00 #152
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936281
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ook dan niet, dat is een Europese afspraak.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Cat.1 mag niet verboden worden. Mag ook het hele jaar worden verkocht.
Oh nou ideaal toch voor Red_85, wat loopt ie dan te miepen? :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190936282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.
Harder straffen is sowieso een oplossing maar als het nu in de praktijk al haast onmogelijk blijkt om te handhaven dan gaan hogere straffen vrij weinig opleveren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 14:37:49 #154
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190936292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar de verkoop is dan wel verdwenen. Dat er dan nog wat illegale handel is, hou je altijd. Maar dat is peanuts vergeleken met de totale markt die er nu is. Veel minder mensen die dan dus vuurwerk afsteken. Als je het over handhaven wil hebben is het dan een stuk makkelijker.
Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.

Top _O_ Het ligt allemaal aan legaal vuurwerk dat ze niet kunnen handhaven.
pi_190936325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Welke chaos vóór de jaarwisseling doel je dan precies op? En waarom kan er dan al niet gehandhaafd worden?
De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie. Waarom zou je voor de jaarwisseling achter elke knal aan gaan rijden? Illegaal spul is wellicht nog de moeite waard, maar voor materiaal dat je gewoon in de winkel koopt ga je niet uitrukken. Temeer omdat we met z'n allen hebben geaccepteerd dat vuurwerk er nou eenmaal bij hoort gedurende de laatste dagen van het jaar. Er geldt weliswaar een afsteekverbod voor de 31e, maar dat is niet meer dan een wassen neus.

Als er een verbod komt, verandert dat de zaak. Dan is het wel de moeite waard om achter knallen aan te jagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 14:40:40 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190936326
Nogmaals, je hoeft niet 100% van alle gevallen op te sporen en aan te pakken. Je moet er hooguit voor zorgen dat je die 1% van alle gevallen die je pakt zodanig hard straft dat minstens 98% van de overige 99% alle kleuren van de regenboog schijt. Die laatste 1% stop je toch niet wat je ook doet.
pi_190936330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.
Leuk idee, maar dat verbod komt er toch wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190936340
Anyhoo, volgens mij wordt vrijdag besloten dat legaal knalwerk en vuurpijlen verboden worden voor de komende jaarwisseling (iets waar u niet het verschil door gaat merken) en zal Rotterdam zich daar ook aan moeten houden, omdat de VVD alleen akkoord gaat met het totaalverbod als er 14 vuurwerkshows in de stad gaan worden gehouden, wat niet gaat gebeuren uiteraard.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:45:39 #159
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190936375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.

Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.

Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:45:44 #160
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie. Waarom zou je voor de jaarwisseling achter elke knal aan gaan rijden? Illegaal spul is wellicht nog de moeite waard, maar voor materiaal dat je gewoon in de winkel koopt ga je niet uitrukken. Temeer omdat we met z'n allen hebben geaccepteerd dat vuurwerk er nou eenmaal bij hoort gedurende de laatste dagen van het jaar. Er geldt weliswaar een afsteekverbod voor de 31e, maar dat is niet meer dan een wassen neus.

Als er een verbod komt, verandert dat de zaak. Dan is het wel de moeite waard om achter knallen aan te jagen.
Ik zie echt nergens iets in de eerste alinea staan dat tot de conclusie in de tweede alinea zou moeten leiden.
pi_190936384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk idee, maar dat verbod komt er toch wel.
omdat jij dat wil?
pi_190936407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:46 schreef Rob-Locks het volgende:

[..]

omdat jij dat wil?
Nee, omdat de politiek dat wil.

Mij is het eerlijk gezegd om het even.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:48:53 #163
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190936411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.

Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
Nee, dat logisch verband is er dus juist niet, want consumentenvuurwerk afsteken is al verboden (behalve tussen 31-12, 18.00 en 01-01 02.00 voor legaal vuurwerk) en dan kan er ook al niet gehandhaafd worden, ook niet als legaal vuurwerk nog niet en niet meer in de winkels ligt. Dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat opeens op magische wijze wel gaat lukken als je iets gaat verbieden dat op die tijden helemaal niet beschikbaar is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 14:52:49 #164
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190936455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.

Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
Nee, als je logisch beredeneert zal je juist zien dat het niks zal veranderen in die gevallen.

Hoezo wordt het opeens makkelijker om een kind die alle hoekjes van een wijk kent (woorden van iemand hier, niet van mij) op te pakken?

Hoezo durft de politie opeens wel een tokkiefamilie die al jaren een wijk terroriseert nu op te pakken, terwijl ze eerst zeiden niet te willen ingrijpen om escalatie te voorkomen? Hoe veranderd een vuurwerkverbod dat precies?

Hoezo worden mensen uit een groep van 70 man nu wel opgepakt en opgesloten nadat ze vuurwerk naar hulpverleners gooien? Maakt het verbieden van vuurwerk het opeens mogelijk om 1 persoon in een groep van 70 te identificeren?

Een groep van 70 tokkies/allochtonen of wat dan ook die uit zijn op ruzie en rellen komen echt wel aan hun vuurwerk hoor, legaal of niet.

Het is totaal bullshit dat een vuurwerkverbod voor betere handhaving gaat zorgen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:58:39 #165
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:59:32 #166
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190936516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Het is totaal bullshit dat een vuurwerkverbod voor betere handhaving gaat zorgen.
Ho ho ho, we hebben een xtc verbod en dat zie je nergens meer in Nederland..

o wacht.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:10:38 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn aannames van jouw kant. Ik stel mij zo voor dat raddraaiers eenvoudiger zijn te monitoren als er niet in elke hoek van ons land de chaos regeert.

Maar we gaan het meemaken, want dat verbod komt er vroeg of laat toch wel.
Elke hoek van het land chaos.. overdrijven is ook een vak hoor. Op een paar plekken is het inderdaad raak, maar die komen dan ook goed in het nieuws. Natuurlijk moet dat door de verbodsjammeraars geëxtrapoleerd worden over de rest van het land.

Natuurlijk gaat dat verbod er komen. Daar twijfel ik ook niet aan. Want in dit land hebben de jankmuilen, drammeraars en verbodsfetisjisten onder de policor het voor het zeggen met hun continue gehuilie overal op.
Zie ook dat dreigement dat als de politiek er niets aan wil doen, een aantal organisaties het wel via de rechters gaat opleggen...

Maar net als drugs, wapens en illegaal vuurwerk. Het zal blijven. En de 99,999% die zich wel gewoon netjes aan de regels hield, mag weer boeten voor een klein groepje raddraaiers waarop jarenlang gewoon niet gehandhaafd is.

Fuck dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:11:38 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

Oh nou ideaal toch voor Red_85, wat loopt ie dan te miepen? :D
Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190936672
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ook dan niet, dat is een Europese afspraak.
Leuk he die tegenstanders die zo goed ingelezen zijn. Wat nog leuker is, is dat veel F1 vuurwerk zonder de rotjes en pijlen lijkt op het legale consumentenvuurwerk uit de jaren 90. Dat waren ook hoofdzakelijk fonteintjes grondbloemen enzovoort. Toen zag je ook precies in elke straat wie naar Belgie geweest was aan de cakeboxen en rollen te zien. Maar wat was het toen makkelijk om te handhaven er werdt niks van dat alles afgestoken(of toch wel). Maar goed de meeste hier denken dat het nog steeds om sterretjes en confettipoopers gaat wat er toen in een kinderpakket zat.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:12:47 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936685
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.

Top _O_ Het ligt allemaal aan legaal vuurwerk dat ze niet kunnen handhaven.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:14:09 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie.
En met een verbod komt het wel hoger op hun prioriteitenlijst?
Als dat al zo gaat worden, hebben ze dan alsnog wel genoeg mensen om dat te handhaven?

Goede maatregel mensen, echt, super
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:16:37 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.

Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
Die teringklappen onderscheiden zich nu al van het normale. En die 14 jarige kutventjes of die 70 raddraaiers met cobra's kun je ook zonder het legale spul gewoon oppakken.

De handhaving schiet al jaren te kort. Dit is lekker op zn loopje gelaten om 'het publiek' maar warm te maken voor een verbod.
Nu doet de media ook lekker mee met de propaganda en het bespeel.

Zie hier het resultaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190936835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En met een verbod komt het wel hoger op hun prioriteitenlijst?
Als dat al zo gaat worden, hebben ze dan alsnog wel genoeg mensen om dat te handhaven?

Goede maatregel mensen, echt, super
We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:26:21 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190936850
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
En alle redenen om dat verbod in te stellen, blijven ook.
Enige wat het oplevert is dat de verbodsfetisjisten zichzelf weer kunnen bevredigen in de gordijnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190936967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, omdat de politiek dat wil.

Mij is het eerlijk gezegd om het even.
dat is helemaal niet zo de politiek is er helemaal nog niet uit en al het vuurwerk verbieden is ook de politiek niet voor
pi_190936975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritant
pi_190937121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:39 schreef Rob-Locks het volgende:

[..]

dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritant
Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.

Het is een kwestie van tijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:01:17 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.

Het is een kwestie van tijd.
Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190937226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.
pi_190937245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Exact dit.

Meestal is het nog een minderheid ook (goed, nu met het vuurwerk misschien niet zoooo klein). Maar ja, ze hebben wel altijd een grote bek voor 10.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190937293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:03 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Exact dit.

Meestal is het nog een minderheid ook (goed, nu met het vuurwerk misschien niet zoooo klein). Maar ja, ze hebben wel altijd een grote bek voor 10.
Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..
pi_190937300
Ik woon trouwens in München en daar was dit jaar (uit milieuoverwegingen) in het centrum een totaal vuurwerkverbod, in het buitencentrum was alleen siervuurwerk toegestaan en daar weer buiten was alles toegestaan. Kranten en nieuws schreeuwen groot succes, en ook de bevolking was grotendeels tevreden naar mijn idee.

Vond het zelf ook meer dan prima. Dit jaar veel mensen met sierpotten. Prima toch!

Als je het met Amsterdam zou moeten vergelijken:
Grachtengordel vuurwerkvrij
Tussen Grachtengorden en de Ring alleen sier en daarbuiten mag alles.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190937311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:08 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..
Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:09:45 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.
Spruitjeslucht komt me alweer tegemoet.

https://www.dailymotion.com/video/x95vh1
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:20:28 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190937447
Verbod of niet, de echte bazen blijven gewoon lekker doorknallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:21:58 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...
Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190937563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
En dan rijden we allemaal rond in dezelfde autonome grijze auto waar je niet meer kan afwijken van standaard routes. En worden we allemaal robots.

Het is zwartkijken, ja, maar stiekem zie ik het nog wel gebeuren.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:32:39 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
Hellend vlak
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:18 #189
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_190937662
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:41:51 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
Mwah ze hebben natuurlijk ook gewoon vuurwapens, die mogen ze wat mij betreft inzetten op zo een moment. Weet niet exact wat de geweldsinstructie daar over zegt echter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:41:57 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190937689
Omdat er elke keer excessen zijn, wil men een vuurwerkverbod instellen. Het punt is alleen dat alle brave huisvaders zich daar aan gaan houden, maar de klerelijers die nu ook met hun illegale knallers voor de echte overlast zorgen, gewoon door kunnen gaan. Een verbod werkt namelijk alleen als er gehandhaafd wordt. Zo lang daar geen capaciteit voor is, dan werkt het net zo goed als een maximum snelheid op de snelweg.

Als alternatief voor vuurwerk wordt er gesproken over een centraal vuurwerk. Leuk in een grote stad, maar lang niet elk dorp heeft daar mogelijkheden en middelen voor. Saaie boel gaat het daar worden.

Het was hier, in een normale wijk in een dorp, erg gezellig met oud en nieuw. Mensen stonden te genieten van het bescheiden vuurwerk. Geen onvertogen woord, geen irritaties of excessen en naderhand werd de bezem gepakt en de straat weer netjes achtergelaten. De grote schreeuwers uit de stad die vuurwerk alleen kennen van de opgeblazen bushokjes moeten er ook eens aan denken dat er meer plekken in dit land zijn. Plekken waar bijvoorbeeld ZP ook helemaal niet ter discussie staat.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:45:07 #192
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190937730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan. het overal zo'n saaie boel geworden is met Oud en Nieuw
FYP

Net als bijvoorbeeld in New York, waar Times Square om 00:30 uur weer nagenoeg leeg is. (Wat was dat een anticlimax, denk je na het tellen gezellig ergens een biertje te gaan drinken en dan is het een uur later uitgestorven).
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:52:12 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937823
quote:
Exact dit inderdaad.
Hellend vlak naar complete bullshit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:54:39 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact dit inderdaad.
Hellend vlak naar complete bullshit.
Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:55:18 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190937859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
Politieagenten en -bonden zijn voor een vuurwerkverbod.
pi_190937893
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:12:22 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190938064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Weet je het zeker dat het alleen op retoriek van toepassing is? Zo gek is het namelijk niet in deze maatschappij.
Er wordt nu alweer geroepen op een verbod op messen omdat er iemand is neergestoken...

Bij alles wat men niet zint, hoor je ergens 'verbieden!!!!' vandaan komen.
Zoals bij alle spreekwoorden, er zit een kern van waarheid in.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.
Zegt ie met alle hoop op een verbod wat eigenlijk gewoon kansloos is.
Maar wel lekker is voor de zelfbevrediging van de verbodsfetisjisten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190938340
Nou ja, dat verbod gaat er gewoon komen en zolang het kabinet er geen beslissing in neemt zal er een algeheel vuurwerkverbod in worden gesteld door veel gemeentes. Dat gedeelte is slechts een kwestie van tijd.
In mijn optiek zijn er best wel opties te verzinnen om het toch mogelijk te maken om een vuurwerkshow weg te zetten. De uitvoering daarvan kan over velerlei manieren. Als je bij voorbaat de hakken in het zand zet zal er in ieder geval alleen een algeheel verbod overblijven.
De laatste optie mag het zijn van mij. Ik geef niks om vuurwerk, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Ik vind het mooi om te zien maar dat teringharde geknal mag wmb achterwege blijven. En als het er niet is zal ik het niet echt missen.

Als jij kijkt naar de vernielingen die al jarenlang gaande zijn en de vele ongelukken, tel daar het geweld richting hulpdiensten bij op en je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat we er als samenleving gewoon niet geschikt voor zijn, die verantwoordelijkheid kunnen we schijnbaar niet aan.
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:41:24 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190938554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Nou ja, dat verbod gaat er gewoon komen en zolang het kabinet er geen beslissing in neemt zal er een algeheel vuurwerkverbod in worden gesteld door veel gemeentes. Dat gedeelte is slechts een kwestie van tijd.
In mijn optiek zijn er best wel opties te verzinnen om het toch mogelijk te maken om een vuurwerkshow weg te zetten. De uitvoering daarvan kan over velerlei manieren. Als je bij voorbaat de hakken in het zand zet zal er in ieder geval alleen een algeheel verbod overblijven.
De laatste optie mag het zijn van mij. Ik geef niks om vuurwerk, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Ik vind het mooi om te zien maar dat teringharde geknal mag wmb achterwege blijven. En als het er niet is zal ik het niet echt missen.
Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.

Je als samenleving lekker laten bespelen, goed joh!

quote:
Als jij kijkt naar de vernielingen die al jarenlang gaande zijn en de vele ongelukken, tel daar het geweld richting hulpdiensten bij op en je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat we er als samenleving gewoon niet geschikt voor zijn, die verantwoordelijkheid kunnen we schijnbaar niet aan.
Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.
Dat de samenleving er niet geschikt voor zou zijn, komt ook niet door de samenleving zelf, maar door specifieke entiteiten in die samenleving. Om die specifieke entiteiten nu weg te zetten voor de hele samenleving, vind ik wat ver gaan.
Laat staan dat hier op eens wel op gehandhaafd gaat worden.

Met uitzondering gaat het gewoon prima in NL. Daar wordt weer eens keihard overheen gelopen hier.
In het kneuzencircus van verbodsfetisjisten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190938968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.

Je als samenleving lekker laten bespelen, goed joh!
We blijven in cirkeltjes praten maar handhaving blijkt nu bijzonder lastig. Het is niet omdat ze niet willen maar simpelweg omdat ze het niet kunnen.

quote:
Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.
Dat de samenleving er niet geschikt voor zou zijn, komt ook niet door de samenleving zelf, maar door specifieke entiteiten in die samenleving. Om die specifieke entiteiten nu weg te zetten voor de hele samenleving, vind ik wat ver gaan.
Laat staan dat hier op eens wel op gehandhaafd gaat worden.

Met uitzondering gaat het gewoon prima in NL. Daar wordt weer eens keihard overheen gelopen hier.
In het kneuzencircus van verbodsfetisjisten.
Ook die ''entiteiten'' behoren gewoon tot de samenleving hoor. Of je het wil of niet. Maar het is wel duidelijk hoe we over de politie denken. Zodra ze hun wapenstok van de tiem trekken gaan de mobiele telefoons de lucht in om filpmjes te maken voor Dumpert: ''Kijk eens wat deze agent doet". Voor je het weet sta je met je smoel op dumpert waart elke vorm van context ontbreekt. Als een agent per ongeluk iemand ongelukkig slaat krijgt hij ontslag en een rechtszaak aan de broek. Maar goedverdomme, strenger handhaven moeten ze!

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat er een steeds groter wordend deel van deze samenleving de straat niet meer op durft rond en na de kerst vanwege vuurwerk?
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:16:51 #201
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190939132
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat logisch verband is er dus juist niet, want consumentenvuurwerk afsteken is al verboden (behalve tussen 31-12, 18.00 en 01-01 02.00 voor legaal vuurwerk) en dan kan er ook al niet gehandhaafd worden, ook niet als legaal vuurwerk nog niet en niet meer in de winkels ligt. Dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat opeens op magische wijze wel gaat lukken als je iets gaat verbieden dat op die tijden helemaal niet beschikbaar is.
Omdat aan vuurwerk komen dan sowieso stukken moeilijker gaat zijn als vuurwerk niet op elke straathoek verkocht wordt. Minder mensen met vuurwerk = minder mensen die overlast kunnen veroorzaken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190939260
Alle voorbeelden van andere landen gaan niet op. In Nederland is het maken van lawaai en vuur al eeuwenlang een traditie die in de jaren 50 overgegaan is in massaal vuurwerk afsteken. Wij zijn daar redelijk uniek in. In andere landen bestond en bestaat het niet op zo’n grote schaal. Dan is het ook prima te regulieren of te verbieden. Diepgewortelde tradities kunnen uiteraard worden verdreven maar eigenlijk nooit zonder slag of stoot.
Neem zo’n traditie in Spanje waarbij ze stieren loslaten in een dorp of in Italië waar ze elkaars net duizenden kilo’s tomaten bekogelen. En dan kun je ook niet met het argument komen, in Nederland is het verboden om stieren los te laten en kijk.... die doen het dus niet.

Als iets geen traditie of gewoonte is/was dan kun je het prima verbieden en handhaven. Maar een traditie of gewoonte zomaar stoppen lukt eigenlijk nooit.

Stel er is jaarlijks 5% van de mensen die overlast veroorzaakt. Dat is blijkbaar al niet te beheersen en doordat hé mensen hun traditie afpakt komt daar nog eens 5% bij die uit woede expres heel veel rottigheid uithaalt. Hoe is dat dan ineens wel te beheersen?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:38:23 #203
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190939449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat aan vuurwerk komen dan sowieso stukken moeilijker gaat zijn als vuurwerk niet op elke straathoek verkocht wordt. Minder mensen met vuurwerk = minder mensen die overlast kunnen veroorzaken.
Lezen. Ik heb het over de tijden dat legaal vuurwerk NIET in de winkel te krijgen is. Ook dan komt de handhaving totaal niet van de grond.
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:39:51 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190939480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lezen. Ik heb het over de tijden dat legaal vuurwerk NIET in de winkel te krijgen is. Ook dan komt de handhaving totaal niet van de grond.
Het is ook een utopie om te verwachten dat er bij een verbod helemaal niets meer wordt afgestoken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:43:13 #205
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190939535
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is ook een utopie om te verwachten dat er bij een verbod helemaal niets meer wordt afgestoken.
Maar dat verwacht menigeen dus wel, want dan komt het team Unicorn van de politie massaal ingrijpen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:46:13 #206
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190939564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar dat verwacht menigeen dus wel, want dan komt het team Unicorn van de politie massaal ingrijpen.
Wie verwacht dat? Wie is menigeen?
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:47:07 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190939580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar dat verwacht menigeen dus wel, want dan komt het team Unicorn van de politie massaal ingrijpen.
Ik denk niet dat er ook maar iemand verwacht dat er helemaal niks meer afgestoken wordt of dat je dat af kan dwingen. Anders zijn ze inderdaad een beetje de realiteit uit het oog verloren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:50:18 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190939619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

We blijven in cirkeltjes praten maar handhaving blijkt nu bijzonder lastig. Het is niet omdat ze niet willen maar simpelweg omdat ze het niet kunnen.
[..]

Als dat nu al niet lukt, denk je dan werkelijk dat het in de toekomst wel gaat lukken met een totaal verbod?

Zie wapens, drugs en het illegale spul van nu.
Nee.

Dus is een totaal verbod kansloos en alleen voor het geil worden van een verbodsfetisj.
quote:
Ook die ''entiteiten'' behoren gewoon tot de samenleving hoor. Of je het wil of niet.
Lekker hypocriet weer. Als er weer eens wat mocrotjes straat terreur toepassen en dat geëxtrapoleerd wordt op de hele marokkaanse samenleving staat de policor weer te mekkeren 'het zijn er maar een paar, doe dat nu niet'.
Maar het gaat hier om vuurwerk wat door de policor wordt afgekeurd, dus is het wel weer van toepassing.
Stelletje hypocrieten :')
quote:
Maar het is wel duidelijk hoe we over de politie denken. Zodra ze hun wapenstok van de tiem trekken gaan de mobiele telefoons de lucht in om filpmjes te maken voor Dumpert: ''Kijk eens wat deze agent doet". Voor je het weet sta je met je smoel op dumpert waart elke vorm van context ontbreekt. Als een agent per ongeluk iemand ongelukkig slaat krijgt hij ontslag en een rechtszaak aan de broek. Maar goedverdomme, strenger handhaven moeten ze!
Ik durf te wedden dat als een paar straatterroristen een gummyknuppel naar hun bek toe krijgen en het op dumpert terecht komt, ze daar staan te trappelen van genot.
Ook met tokkies trouwens.
Geweld tegen hulpdiensten wordt toch ook zwaarder bestraft icm snelrecht?
quote:
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat er een steeds groter wordend deel van deze samenleving de straat niet meer op durft rond en na de kerst vanwege vuurwerk?
Ja, omdat de media het allemaal groter maken dan het is. Ieder incidentje met vuurwerk wordt gebracht alsof de wereldoorlog III uitbreekt. In werkelijkheid kun je gewoon op oudjaarsavond van de ene kant van de stad over straat naar de andere zonder dat er een rotje naar je kop wordt gegooid.

Alles, maar dan ook echt alles is aanwezig om het illegale vuurwerk en de idioten die het afsteken aan te pakken. Maar er toepassen gebeurt niet. Wat heeft een totaalverbod dan voor nut?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:53:26 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190939654
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190939732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lezen. Ik heb het over de tijden dat legaal vuurwerk NIET in de winkel te krijgen is. Ook dan komt de handhaving totaal niet van de grond.
Nee?

Afgelopen jaar 1500 mensen naar halt. Waar haal je vandaan dat er geen handhaving is?

En jouw redenering is dus: ik zelfs denk dat er niet gehandhaafd wordt, dus huidige regelgeving mag niet aangepast worden.

Vind ik gek.
pi_190939739
Ow wacht. Er is een knal en de politie pakt niemand op.

Ow die geen-handhaving _O-
pi_190940716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Oja? Vertel.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:21:45 #213
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190940779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Ik daag je uit om ook maar één post te vinden van mij waar ik me tegen vluchtelingen uitspreek.

Succes.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:38:48 #214
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190941070
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee?

Afgelopen jaar 1500 mensen naar halt. Waar haal je vandaan dat er geen handhaving is?
Geen handhaving zeg ik niet, alleen veel te weinig. Er gebeurt wel iets, maar alleen voor de bühne lijkt het. Niemand bij de politie heeft kennelijk zin om er echt werk van te maken. En dat dat bij een verbod op legaal vuurwerk opeens zou veranderen... ... ik heb daar nog geen enkele aanwijzing voor gezien.

En 1500 mensen, nou poepoe.

quote:
Daling

Het totaal aantal jongeren in Nederland dat naar Halt wordt doorverwezen vanwege vuurwerkoverlast, daalt fors sinds 2006. In dat jaar werden nog 4.337 personen doorverwezen in 2012 waren dat er nog maar 1.422.
Nu nog steeds maar rond de 1500 volgens jou, drie keer zo weinig als in 2006. Echt een goed teken dat die jongeren keihard worden aangepakt hoor. :D

quote:
En jouw redenering is dus: ik zelfs denk dat er niet gehandhaafd wordt, dus huidige regelgeving mag niet aangepast worden.
Nee, mijn redenering is ga eerst eens de huidige verboden serieus handhaven en kijk wat dat oplevert voordat je nog meer gaat verbieden.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:42:43 #215
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190941137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wie verwacht dat? Wie is menigeen?
Deze topics staan vol met mensen die verwachten dat er wel opeens volop gehandhaafd gaat worden op illegaal vuurwerk als het legaal vuurwerk wordt verboden. Omdat dat opeens om onduidelijke redenen veel makkelijker zou zijn.
pi_190941735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Deze topics staan vol met mensen die verwachten dat er wel opeens volop gehandhaafd gaat worden op illegaal vuurwerk als het legaal vuurwerk wordt verboden. Omdat dat opeens om onduidelijke redenen veel makkelijker zou zijn.
We gaan het meemaken, want een verbod is slechts een kwestie van tijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 22:14:12 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190942620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Ja. Klopt. Weet je waarom?
De islam wil alles wat niet islam is aan zich onderwerpen en alle vrijheden die niet islamwaardig zijn afnemen. Ze hebben zelfs daar termen voor. Halal, haram en kuffar.

Dat staat haaks op wat we in het tolerante vrij westen willen als maatschappij.

Niet zo gek dacht ik zo.

Maar neem je off topic gewijs lekker mee naar die andere topics.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 22:18:05 #218
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190942676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Oh echt? Is dat je hele verdediging nu _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 januari 2020 @ 22:20:14 #219
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190942734
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee?

Afgelopen jaar 1500 mensen naar halt. Waar haal je vandaan dat er geen handhaving is?

En jouw redenering is dus: ik zelfs denk dat er niet gehandhaafd wordt, dus huidige regelgeving mag niet aangepast worden.

Vind ik gek.
Nou, poe poe, 1500 man naar HALT, uuurtje schoffelen, uurtje lol trappen en weer gaan. Dat schrikt toch niemand af.
pi_190943459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou, poe poe, 1500 man naar HALT, uuurtje schoffelen, uurtje lol trappen en weer gaan. Dat schrikt toch niemand af.
Klopt.
Maar hier doen alsof er helemaal niks gebeurt, omdat de politie lui is, dat doet een discussie al helemaal geen goed.

Ik vind 1500 weinig. Hoewel het weinig waarde heeft zonder context
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:04:09 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190943677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja. Klopt. Weet je waarom?
De islam wil alles wat niet islam is aan zich onderwerpen en alle vrijheden die niet islamwaardig zijn afnemen. Ze hebben zelfs daar termen voor. Halal, haram en kuffar.

Dat staat haaks op wat we in het tolerante vrij westen willen als maatschappij.

Niet zo gek dacht ik zo.

Maar neem je off topic gewijs lekker mee naar die andere topics.
_O- Je bent een karikatuur van jezelf.
  donderdag 9 januari 2020 @ 06:23:10 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190944977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar dat verwacht menigeen dus wel, want dan komt het team Unicorn van de politie massaal ingrijpen.
Ja net zoals wanneer je fiets gestolen is, ik aangifte doen op het bureau gelijk 25 man recherche erop.
  donderdag 9 januari 2020 @ 06:25:19 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190944981
Ik snap al dat gejank van die vuurwerkfanaten niet, als er een pro show bij jou om de hoek is dan is dat toch veel mooier dan die pisknalletjes van dat kindervuurwerk?
  donderdag 9 januari 2020 @ 06:27:15 #224
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190944986
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou, poe poe, 1500 man naar HALT, uuurtje schoffelen, uurtje lol trappen en weer gaan. Dat schrikt toch niemand af.
Daar kan de politie en de handhaving niets aan doen verder. Maar ik vond oudjaar dit jaar bijzonder heftig. Meer dan andere jaren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190944995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
_O-
Land of the free. Home of the brave.
pi_190945031
Ze doen hun best maar, ik blijf toch afsteken met oud en nieuw. Op de legale of illegale manier.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_190945751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 23:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O- Je bent een karikatuur van jezelf.
Off topic gejank van je. Huilie huilie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:55:14 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190946301
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Off topic gejank van je. Huilie huilie.
Ik lach om je, zonder tranen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:04:41 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190946392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 06:59 schreef Bzzzzt het volgende:
Ze doen hun best maar, ik blijf toch afsteken met oud en nieuw. Op de legale of illegale manier.
Stoer, joh!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:05:05 #230
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190946396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Eckte Hollanders!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190946422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig. De users die hier het hardst schreeuwen over ‘verlies van vrijheid’ zijn dezelfde users die in andere topics het hardste schreeuwen om vrijheden van bv moslims of immigranten minimaal in te perken en bij voorkeur helemaal af te nemen.
Dat je de tijd hebt om post gedrag van andere users te analyseren :')
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:14:32 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190946508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:14 schreef Red_85 het volgende:

Dat staat haaks op wat we in het tolerante vrij westen willen als maatschappij.
Maar jij bent toch helemaal niet tolerant? Jij bent toch van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947233
Zowaar gister in het nieuws niks over vuurwerk gehoord, valt mij mee.
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:13:40 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190947235
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind 1500 weinig. Hoewel het weinig waarde heeft zonder context
Ik heb je in een vorige post nu juist context daarover gegeven. Maar daar ga je dan opeens niet op in.
pi_190947347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar jij bent toch helemaal niet tolerant? Jij bent toch van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'?
Zal je verbazen. Ik ben alleen intolerant tegen intolerantie. Voor de rest ben ik een heel vredelievend persoon wat van vrijheid geniet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:25:13 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190947367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:23 schreef Red_85 het volgende:

Zal je verbazen. Ik ben alleen intolerant tegen intolerantie.
Zo in de categorie 'ik bepaal lekker zelf wel wat er kan en niet en als jij iets anders vindt ben je intolerant'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik lach om je, zonder tranen.
Zeg je nu stoer. Terwijl je in tranen met tuiten op je zolderkamertje zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190947385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zo in de categorie 'ik bepaal lekker zelf wel wat er kan en niet en als jij iets anders vindt ben je intolerant'?
Dat maak jij er van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:28:16 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190947403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:26 schreef Red_85 het volgende:

Dat maak jij er van.
Mwoh, gezien je gemiddelde reactie in dit topic, is dat best goed te onderbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mwoh, gezien je gemiddelde reactie in dit topic, is dat best goed te onderbouwen.
Misschien uit jouw oogpunt. Al genoeg gezegd en geschreven er over. Dat gejank van de verbodsfetisjisten gaat geen moer uithalen en is er alleen maar voor de buhne en hun bevrediging. Het continue vrijheden inperken voor een maakbare samenleving waarin iedereen een grijze muis moet worden, daar sta ik redelijk intolerant tegenover ja. Heeft voor de rest weinig te maken met 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:34:01 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190947455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:32 schreef Red_85 het volgende:
.... daar sta ik redelijk intolerant tegenover ja. Heeft voor de rest weinig te maken met 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'.
Het heeft alles te maken met 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'. Alleen je oogkleppen verhinderen je om dat te kunnen zien. De grootste aso's en ego's zijn degenen die 'vrijheid, blijheid' roepen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het heeft alles te maken met 'ikke, ikke, ikke en de rest kan de finketering krijgen'. Alleen je oogkleppen verhinderen je om dat te kunnen zien. De grootste aso's en ego's zijn degenen die 'vrijheid, blijheid' roepen.
Goed man, dat jij iemand anders beter kent dan iemand zichzelf. ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:37:13 #243
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190947485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Goed man, dat jij iemand anders beter kent dan iemand zichzelf. ^O^
Psychologie 1.0.1.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zal je verbazen. Ik ben alleen intolerant tegen intolerantie. Voor de rest ben ik een heel vredelievend persoon wat van vrijheid geniet.
quote:
De vrije jongen doet niemand ooit kwaad
Tenzij hij ongehinderd dag en nacht zijn gangetje maar gaat
Want zulke jongens zijn vrij als de wind
Laat ze maar waaien dan hep u aan hen geen kind
In het echte leven zal je vast een toffe gast zijn, maar op dit forum lijk je voor mij op een yorkie.
Je weet wel, zo'n klein, nerveus kuthondje, dat als het ergens van schrikt begint te keffen.
En dan niet meer ophoudt.
Kef kef kef kef kef.
Kef kef kef kef kef.
Tot vervelens toe hetzelfde irritante geblaf.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:03:48 #245
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_190947837
Alle pro handhavers mogen van mij wel een draaiboekje schrijven hoe de politie een groepje vuurwerkgooiers te lijf moet gaan met een minimale kans op gehoorschade, blind worden of een hand kwijtraken. Die mafkezen proberen zelfs politiebusjes op te blazen

Of moeten we de politie pistolen gaan geven zodat we ieder jaar met O&N shootouts krijgen? :D
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_190947860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:03 schreef gniffie het volgende:
Alle pro handhavers mogen van mij wel een draaiboekje schrijven hoe de politie een groepje vuurwerkgooiers te lijf moet gaan met een minimale kans op gehoorschade, blind worden of een hand kwijtraken. Die mafkezen proberen zelfs politiebusjes op te blazen

Of moeten we de politie pistolen gaan geven zodat we ieder jaar met O&N shootouts krijgen? :D
Zou een vuurwerkverbod die groepen vuurwerk gooiers tegenhouden om over de grens weer illegaal vuurwerk te kopen en weer te gaan gooien?
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:09:59 #247
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190947910
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:05 schreef FL_Freak het volgende:

Zou een vuurwerkverbod die groepen vuurwerk gooiers tegenhouden om over de grens weer illegaal vuurwerk te kopen en weer te gaan gooien?
Op de duur wel. In het begin gaan ze misschien nog een beetje 'dwarsliggen', maar naarmate de jaren vorderen zal het steeds minder worden. En zal de acceptatie in de maatschappij ook alleen maar afnemen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190947925
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Op de duur wel. In het begin gaan ze misschien nog een beetje 'dwarsliggen', maar naarmate de jaren vorderen zal het steeds minder worden. En zal de acceptatie in de maatschappij alleen maar minder worden.
Vuurwerkgooiers worden over het algemeen al niet geaccepteerd nu |:(
pi_190947936
Wij vuurwerk liefhebbers willen net zo graag dat de mensen die het misbruiken stoppen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:11:53 #250
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_190947938
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zou een vuurwerkverbod die groepen vuurwerk gooiers tegenhouden om over de grens weer illegaal vuurwerk te kopen en weer te gaan gooien?
Na een paar jaartjes wel. Komend jaar ieder groepje hangjongeren preventief fouilleren op knalvuurwerk voordat ze kunnen afsteken en je hebt de rotte appels er zo uit. Door het legale vuurwerk is dat nu te veel werk.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_190947939
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:45 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

In het echte leven zal je vast een toffe gast zijn, maar op dit forum lijk je voor mij op een yorkie.
Je weet wel, zo'n klein, nerveus kuthondje, dat als het ergens van schrikt begint te keffen.
En dan niet meer ophoudt.
Kef kef kef kef kef.
Kef kef kef kef kef.
Tot vervelens toe hetzelfde irritante geblaf.
_O-
Denk dat je die zo kunt toepassen op een hele hoop users hier. Keffen om maar het gelijk te willen halen en het gevoel van 'winnen' te willen hebben.

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 12:20:58 #252
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190948045
Je weet dat de andere kant is uitgeluld als ze het persoonlijk gaan spelen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:21:40 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948054
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:11 schreef FL_Freak het volgende:
Wij vuurwerk liefhebbers willen net zo graag dat de mensen die het misbruiken stoppen.
80% van de vuurwerkslachtoffers zijn/komt door de liefhebbers.

https://nos.nl/artikel/23(...)-dan-vorig-jaar.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190948066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 06:59 schreef Bzzzzt het volgende:
Ze doen hun best maar, ik blijf toch afsteken met oud en nieuw. Op de legale of illegale manier.
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zou een vuurwerkverbod die groepen vuurwerk gooiers tegenhouden om over de grens weer illegaal vuurwerk te kopen en weer te gaan gooien?
Ja alleen een kleine groep blijft dan een jaar bezig zodra ze tot de conclusie komen dat de pakkans heel hoog wordt als de rest van je straat het niet doet houdt het vanzelf op
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:22:38 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190948067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:03 schreef gniffie het volgende:
Alle pro handhavers mogen van mij wel een draaiboekje schrijven hoe de politie een groepje vuurwerkgooiers te lijf moet gaan met een minimale kans op gehoorschade, blind worden of een hand kwijtraken. Die mafkezen proberen zelfs politiebusjes op te blazen

Of moeten we de politie pistolen gaan geven zodat we ieder jaar met O&N shootouts krijgen? :D
Hoe gaan ze dat dan na een legaal vuurwerkverbod doen? Ook maar op z'n beloop laten? Dan blijft de grootste overlastgever dus gewoon bestaan.

Voor legaal gegooid vuurwerk hoef je ook nauwelijks bang te zijn hoor. Van een astronautje raak je echt je hand niet kwijt, dan moet je al godsgruwelijk je best doen om überhaupt iets van lichamelijke schade aan te richten en gehoorschade noemen als mogelijk gevolg is ook hilarisch, net zoals dat 'politiebusjes opblazen': allemaal illegaal vuurwerk. Met legaal handvuurwerk blaas je niets op en van legaal handvuurwerk loop je geen gehoorschade op.
pi_190948073
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:11 schreef FL_Freak het volgende:
Wij vuurwerk liefhebbers willen net zo graag dat de mensen die het misbruiken stoppen.
Leg dat maar eens uit aan mensen die voor een verbod zijn. Er zijn al regels omtrent vuurwerk. Maar het tuig dat vuurwerk misbruikt dat toch gewoon doorgaat word als beeldvorming gebruikt om maar weer een verbod te willen invoeren.

We hebben het roken al, het drinken is ook al een topic over en als klap op de vuurpijl is er nog een burgemeester die messen wil verbieden en zelfs preventief wil fouilleren. Ik mis alleen nog de avondklok.

Maar iedereen die prima kan omgaan met de al bestaande regels word meegetrokken in die waanzin. En het tuig gaat gewoon door.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:24:07 #257
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190948093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

80% van de vuurwerkslachtoffers zijn/komt door de liefhebbers.

https://nos.nl/artikel/23(...)-dan-vorig-jaar.html
Dezelfde NOS die klakkeloos het persbericht van het Oogziekenhuis Rotterdam overnam dat er veel meer slachtoffers zouden zijn in vergelijking met vorig jaar terwijl dat helemaal niet zo was?

Edit: oh, ik zie nu dat dat ook weer gewoon in dit artikel staat. 'Een verdubbeling' ha ha. _O-

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

1 januari 2020: "In een paar uur tijd kwamen er achttien mensen binnen met zwaar oogletsel veroorzaakt door vuurwerk. "Het is vele malen erger dan voorgaande jaarwisselingen", gaat De Faber verder."

1 januari 2019: "Bij het Oogziekenhuis in Rotterdam zijn inmiddels 17 patiënten binnengekomen met oogletsel door vuurwerkongelukken. Dat zijn er 4 meer vergeleken met hetzelfde tijdstip een jaar eerder.De letsels van afgelopen jaarwisseling zijn volgens het ziekenhuis ernstiger dan die van de voorgaande jaren. In totaal raakten 22 ogen beschadigd, waarvan er vier volledig blind zijn.

Hmmm.

Ja ja.


[ Bericht 44% gewijzigd door Zelva op 09-01-2020 12:31:22 ]
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:29:40 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dezelfde NOS die klakkeloos het persbericht van het Oogziekenhuis Rotterdam overnam dat er veel meer slachtoffers zouden zijn in vergelijking met vorig jaar terwijl dat helemaal niet zo was?
Het spijt me dat de realiteit even niet in je straatje past.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190948206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

80% van de vuurwerkslachtoffers zijn/komt door de liefhebbers.

https://nos.nl/artikel/23(...)-dan-vorig-jaar.html
Ja als mensen slim zijn zeggen ze natuurlijk niet dat het door hun eigen vuurwerk komt. Dan dekt de verzekering het niet. Ongetwijfeld dat er toch een aantal zijn ja waarbij het daadwerkelijk een ongeluk is door anderen. Daarom zou ik er iets minder om wakker liggen als pijlen en kleinere potten uit de verkoop zouden gaan. Als de traditie voortgezet kan worden met alleen grotere cakes vind ik dat voor mij persoonlijk een prima compromis.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:34:06 #260
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ja als mensen slim zijn zeggen ze natuurlijk niet dat het door hun eigen vuurwerk komt. Dan dekt de verzekering het niet. Ongetwijfeld dat er toch een aantal zijn ja waarbij het daadwerkelijk een ongeluk is door anderen. Daarom zou ik er iets minder om wakker liggen als pijlen en kleinere potten uit de verkoop zouden gaan. Als de traditie voortgezet kan worden met alleen grotere cakes vind ik dat voor mij persoonlijk een prima compromis.
Ik vind het pas een prima compromis als er nul slachtoffers zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190948243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
Je weet dat de andere kant is uitgeluld als ze het persoonlijk gaan spelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190948246
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind het pas een prima compromis als er nul slachtoffers zijn.
Een totaalverbod kan dat zelfs niet garanderen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:37:49 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:35 schreef FL_Freak het volgende:

Een totaalverbod kan dat zelfs niet garanderen.
Waarschijnlijk niet, maar het is een mooi streven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:39:50 #264
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190948291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het spijt me dat de realiteit even niet in je straatje past.
Tsja, realiteit, wie zegt dat? Hoe zijn de cijfers samengesteld? En is het dan zeker dat het überhaupt enigszins klopt? Die cijfers heb ik aardige twijfels bij. In hetzelfde artikel staat dat de helft van de slachtoffers van knalvuurwerk is, terwijl je met legaal knalvuurwerk echt grootse moeite moet doen om überhaupt een verwonding op te lopen waarvoor je naar een arts moet. Dan kun je dus al nooit aan 81 procent komen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:39:54 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190948292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net zoals mensen uitmaken voor verbodfetishist?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:40:36 #266
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:39 schreef Zelva het volgende:

Tsja, realiteit, wie zegt dat? Hoe zijn de cijfers samengesteld? En is het dan zeker dat het überhaupt enigszins klopt? Die cijfers heb ik aardige twijfels bij. In hetzelfde artikel staat dat de helft van de slachtoffers van knalvuurwerk is, terwijl je met legaal knalvuurwerk echt grootse moeite moet doen om überhaupt een verwonding op te lopen waarvoor je naar een arts moet. Dan kun je dus al nooit aan 81 procent komen.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:42:13 #267
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190948328
quote:
Tsja.

Argumenten op zeker.
pi_190948335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tsja, realiteit, wie zegt dat? Hoe zijn de cijfers samengesteld? En is het dan zeker dat het überhaupt enigszins klopt? Die cijfers heb ik aardige twijfels bij. In hetzelfde artikel staat dat de helft van de slachtoffers van knalvuurwerk is, terwijl je met legaal knalvuurwerk echt grootse moeite moet doen om überhaupt een verwonding op te lopen waarvoor je naar een arts moet. Dan kun je dus al nooit aan 81 procent komen.
Ja maar je moet het gewoon geloven. Echt, het staat geschreven, dus geloof het nu gewoon....
En vooral niet kritisch zijn en verder zelf willen denken. Dat doet een ander wel voor je namelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:43:27 #269
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190948342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:42 schreef Zelva het volgende:

Tsja.

Argumenten op zeker.
Mensen die een eigen realiteit verzinnen vind ik altijd erg vermoeiend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:43:39 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190948344
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja maar je moet het gewoon geloven. Echt, het staat geschreven, dus geloof het nu gewoon....
En vooral niet kritisch zijn en verder zelf willen denken. Dat doet een ander wel voor je namelijk.
En ik moet zeker ook geloven dat het Oogziekenhuis een verdubbeling had van het aantal slachtoffers omdat dat daar staat geschreven, terwijl dat aantoonbaar niet klopt?

Dát is pas een eigen realiteit verzinnen.

En ik ben echt niemand dat vindt dat alles wat de media schrijft meteen in twijfel moet worden getrokken, maar bij het Oogziekenhuis hebben ze de plank toch echt finaal misgeslagen en ook bij die 81 procent nemen ze gewoon maar een cijfertje over zonder verder na te denken.
pi_190948356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zoals mensen uitmaken voor verbodfetishist?
Al tot in den treure uitgelegd hier. Bij alles wat men niet aanstaat wordt direct om een verbod geroepen. Zelfs bij het al illegale vuurwerk.

Dan ben je gewoon een verbodsfetisjist ja.

Maar voel jij je aangesproken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190948377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

En ik moet zeker ook geloven dat het Oogziekenhuis een verdubbeling had van het aantal slachtoffers omdat dat daar staat geschreven, terwijl dat aantoonbaar niet klopt?

Dát is pas een eigen realiteit verzinnen.
Zo ver zijn we inmiddels al ja.
Iedereen schreeuwt om een 'bronnetje' als het niet in het eigen straatje past, maar zodra je zelf iets verder gaat kijken ben je je eigen realiteit aan het verzinnen.

Gaat nergens meer over inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190948408
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mensen die een eigen realiteit verzinnen vind ik altijd erg vermoeiend.
Ik heb nog nooit legaal knalvuurwerk gezien dat zware verwondingen kan veroorzaken, tenzij je het letterlijk in je oog of anus duwt. Gewoon als aanvulling op mijn beperkte realiteit zou ik graag willen weten welk knalvuurwerk dat wel kan?
pi_190948492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit legaal knalvuurwerk gezien dat zware verwondingen kan veroorzaken, tenzij je het letterlijk in je oog of anus duwt. Gewoon als aanvulling op mijn beperkte realiteit zou ik graag willen weten welk knalvuurwerk dat wel kan?
Tja er is een klein deel van de samenleving die totaal niet met een huisdier kunnen omgaan en voor overlast zorgen. Dan nog ga je geen verbod invoeren om het bezit van een huisdier(met name honden) te verbieden.
pi_190948538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja er is een klein deel van de samenleving die totaal niet met een huisdier kunnen omgaan en voor overlast zorgen. Dan nog ga je geen verbod invoeren om het bezit van een huisdier(met name honden) te verbieden.
https://wnl.tv/2019/08/22(...)ssieve-hondenrassen/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190948555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja er is een klein deel van de samenleving die totaal niet met een huisdier kunnen omgaan en voor overlast zorgen. Dan nog ga je geen verbod invoeren om het bezit van een huisdier(met name honden) te verbieden.
Als ik morgen dictator zou worden zou ik een hoop verbodswetgeving van de afgelopen 30 jaar terugdraaien.
pi_190948573
quote:
Allemaal tokkie favorieten die echt niet gaan stoppen met het houden van een hond.
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:03:56 #278
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_190948582
quote:
Ja dat is een beetje het verboden vuurwerk onder de honden.

quote:
Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.
pi_190948628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja dat is een beetje het verboden vuurwerk onder de honden.
[..]

Mja, dat moet je wel even normaliseren naar het aantal gehouden honden van elk ras. Geen idee wat de cijfers dan zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190948633
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ik morgen dictator zou worden zou ik een hoop verbodswetgeving van de afgelopen 30 jaar terugdraaien.
Een hoop? Zou je eens 10 voorbeelden kunnen geven van verboden die je terug zou willen draaien?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190948647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:13 schreef HulkHeld het volgende:
Zowaar gister in het nieuws niks over vuurwerk gehoord, valt mij mee.
Gisteren laat was Amsterdam nog in het nieuws met een verbod, vandaag Eindhoven.
pi_190948833
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gisteren laat was Amsterdam nog in het nieuws met een verbod, vandaag Eindhoven.
Die hebben het vooral over het verbieden van soorten vuurwerk. Geen totaalverbod. Ik woon zelf in Rotterdam, maar wel aan de grens. Ik zou bij wijze van 100 meter verderop kunnen lopen en wel gewoon vuurwerk kunnen afsteken, krom is het ergens wel.
pi_190948940
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Een hoop? Zou je eens 10 voorbeelden kunnen geven van verboden die je terug zou willen draaien?
Verbod op overdag vuurwerk afsteken.
Rookruimtes in de kroeg en trein.
Pils voor 16 jarigen.
Verbod paddo's.
XTC verbod.
Boerkaverbod.
Referendumverbod.
Niet echt letterlijk een verbod, maar wel een hoge drempel: rechtsgang voor paupers.
Downloadverbod.
Verbod om zonder ID over straat te gaan.
Nog niet klaar, maar al wel ingediend: verbod anti-democratische organisaties.
Lachgasverbod.
Radarverklikker verbod.
Radarverklikker verklikker verklikker verbod.
Verbod voor providers om je data meteen te vergeten.
pi_190949053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ik morgen dictator zou worden zou ik een hoop verbodswetgeving van de afgelopen 30 jaar terugdraaien.
Ook toen waren er regels. Maar er werd strenger gehandhaafd. En was er geen internet. Nu laat iemand in Groningen een scheet en het is landelijk nieuws waardoor er een beeldvorming ontstaat.

Ook ik mijn jeugd waren strijkers verboden. Maar stak je die rommel af en je werd gepakt was je nog niet jarig. Er was ook meer sociale controle zodat er minder regels nodig waren.
pi_190949162
Als je de houseparty's op de korrel wil nemen moet je direct na afloop de spoedeisende hulp een interview laten afnemen. Die zullen vast vertellen dat de hele afdeling vol ligt met jeugd met diverse verschijnselen. Geheid dat men dan landelijk voor een verbod wil gaan.

Maar dat zijn allemaal geen oplossingen. Voorlichting en het gezond verstand gebruiken zou al een hoop verbeteren. Dan kunnen de mensen die wel volgens de al bestaande regels leven prima genieten.
pi_190949242
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ook toen waren er regels. Maar er werd strenger gehandhaafd. En was er geen internet. Nu laat iemand in Groningen een scheet en het is landelijk nieuws waardoor er een beeldvorming ontstaat.

Ook ik mijn jeugd waren strijkers verboden. Maar stak je die rommel af en je werd gepakt was je nog niet jarig. Er was ook meer sociale controle zodat er minder regels nodig waren.
Ik geloof niet dat er nou zoveel strenger gehandhaafd werd in mijn jeugd. Ook toen kwam je gewoon vrijwel overal mee weg omdat de pakkans nou eenmaal laag is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:07:36 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190949291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er nou zoveel strenger gehandhaafd werd in mijn jeugd. Ook toen kwam je gewoon vrijwel overal mee weg omdat de pakkans nou eenmaal laag is.
Hierboven heb ik het ergens al genoemd. 4300 nog wat Bureau Halt-gevallen in 2006, slechts 1500 de laatste jaren. Drie keer zo weinig, dus de pakkans is waarschijnlijk op zijn minst drie keer zo laag.
pi_190949294
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ook toen waren er regels. Maar er werd strenger gehandhaafd. En was er geen internet. Nu laat iemand in Groningen een scheet en het is landelijk nieuws waardoor er een beeldvorming ontstaat.

Ook ik mijn jeugd waren strijkers verboden. Maar stak je die rommel af en je werd gepakt was je nog niet jarig. Er was ook meer sociale controle zodat er minder regels nodig waren.
Als pubertje had ik een leeftijd waarin letterlijk iedere jongen die ik kende te vroeg vuurwerk had afgestoken en ik kende er maar eentje met een halt straf. Illegaal spul was ook makkelijk aan te komen en dat was allemaal voor webshops een groot ding waren.
pi_190949298
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hierboven heb ik het al genoemd. 4500 Bureau Halt-gevallen in 2006, slechts 1500 de laatste jaren. Drie keer zo weinig, dus de pakkans is op zijn minst drie keer zo laag.
Dat veronderstelt ook dat regels en aantal overtredingen constant zijn gebleven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190950463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verbod op overdag vuurwerk afsteken.
Rookruimtes in de kroeg en trein.
Pils voor 16 jarigen.
Verbod paddo's.
XTC verbod.
Boerkaverbod.
Referendumverbod.
Niet echt letterlijk een verbod, maar wel een hoge drempel: rechtsgang voor paupers.
Downloadverbod.
Verbod om zonder ID over straat te gaan.
Nog niet klaar, maar al wel ingediend: verbod anti-democratische organisaties.
Lachgasverbod.
Radarverklikker verbod.
Radarverklikker verklikker verklikker verbod.
Verbod voor providers om je data meteen te vergeten.
Tja, daar staat niets tussen waar ik me druk over maak. Dus als jij dat allemaal terug wil draaien als dictator, ga je gang. Het is mij om het even. :O
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190950524
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:55 schreef OllieA het volgende:

[..]

Tja, daar staat niets tussen waar ik me druk over maak. Dus als jij dat allemaal terug wil draaien als dictator, ga je gang. Het is mij om het even. :O
Weten we ook wat voor mens jij bent. Ikke ikke ikke en degene die per ongeluk door drugscriminelen wordt doodgeschoten kan stikke.
pi_190950578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Weten we ook wat voor mens jij bent. Ikke ikke ikke en degene die per ongeluk door drugscriminelen wordt doodgeschoten kan stikke.
Die moet je even uitleggen...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190950676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Weten we ook wat voor mens jij bent. Ikke ikke ikke en degene die per ongeluk door drugscriminelen wordt doodgeschoten kan stikke.
:')
pi_190951661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verbod op overdag vuurwerk afsteken.
Rookruimtes in de kroeg en trein.
Pils voor 16 jarigen.
Verbod paddo's.
XTC verbod.
Boerkaverbod.
Referendumverbod.
Niet echt letterlijk een verbod, maar wel een hoge drempel: rechtsgang voor paupers.
Downloadverbod.
Verbod om zonder ID over straat te gaan.
Nog niet klaar, maar al wel ingediend: verbod anti-democratische organisaties.
Lachgasverbod.
Radarverklikker verbod.
Radarverklikker verklikker verklikker verbod.
Verbod voor providers om je data meteen te vergeten.
Op het referendum verbod na niet belangrijk

Verder zou ik graag nog zien een

Rooibostheeverbod
Wielrennerverbod
Huisdierenverbod
Motorenverbod
Voetbalverbod
Treuzelende wijven in de supermarktverbod
Scheidingsverbod
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:40:24 #297
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_190951759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verbod op overdag vuurwerk afsteken.
Rookruimtes in de kroeg en trein.
Pils voor 16 jarigen.
Verbod paddo's.
XTC verbod.
Boerkaverbod.
Referendumverbod.
Niet echt letterlijk een verbod, maar wel een hoge drempel: rechtsgang voor paupers.
Downloadverbod.
Verbod om zonder ID over straat te gaan.
Nog niet klaar, maar al wel ingediend: verbod anti-democratische organisaties.
Lachgasverbod.
Radarverklikker verbod.
Radarverklikker verklikker verklikker verbod.
Verbod voor providers om je data meteen te vergeten.
Verbod op gloeilampen en hoog vermogen stofzuigers ook terugdraaien graag.
pi_190951778
Over handhaving gesproken, hier is blijkbaar wel tijd voor:

NWS / Tieners voor de rechter wegens schommelen na 22:00u

Dus waarom dan niet op dingen die er wel toe doen? Op hun leeftijdsgenoten die met illegaal ploftuig naar hulpdiensten aan het gooien zijn? Blijkbaar is het niet zo moeilijk dus om wetsovertredende tieners aan te pakken.

Nederland :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190951801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:42 schreef Red_85 het volgende:
Over handhaving gesproken, hier is blijkbaar wel tijd voor:

NWS / Tieners voor de rechter wegens schommelen na 22:00u

Dus waarom dan niet op dingen die er wel toe doen? Op hun leeftijdsgenoten die met illegaal ploftuig naar hulpdiensten aan het gooien zijn? Blijkbaar is het niet zo moeilijk dus om wetsovertredende tieners aan te pakken.

Nederland :')
Plus dat ze ook tijd hebben om bij mensen inval te doen die (iets) meer dan 25KG LEGAAL vuurwerk hebben.
pi_190951848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Op het referendum verbod na niet belangrijk

Verder zou ik graag nog zien een

Rooibostheeverbod
Wielrennerverbod
Huisdierenverbod
Motorenverbod
Voetbalverbod
Treuzelende wijven in de supermarktverbod
Scheidingsverbod
Dan zoeken de hoolies wel hockey ofso. Of darten.
Dus bij voorbaat ook een hockey en dart verbod. Beide spelgereedschappen kunnen trouwens ook als wapen gebruikt worden door de jeugd, dus een dubbele reden. Zijn de burgemeesters immers ook weer blij mee.

Verder wil ik ook graag een winkelverbod voor pensionado's gedurende het weekend. Die gaan maar door de weeks wanneer iedereen aan het werk is.

Scooterverbod, want sommige bestuurders houden zich niet aan de regels
Elektrische fietsenverbod, want veel bestuurders gaan te hard, gevaarlijk voor vooral ouderen (breken makkelijk heup bij een hypothetische val).

Ik wil ook een boekverbod. Stomme dingen waar papier voor gemaakt moet worden wat van bomen af moet komen, welke onze co2 kunnen omzetten in zuurstof. Iedereen koopt maar e-reader.

Iemand nog wat toe te voegen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:04:51 #301
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190952033
Dicht
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')