abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:44:56 #201
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190875970
De normalisering zou allemaal wel iets minder mogen, maar dan moet het streven zijn dat het een redelijk plekje in de maatschappij heeft voor de mensen die daarvan genieten, waarbij de negatieve gevolgen geminimaliseerd worden. Het streven moet niet zijn dat gebruikers zoveel mogelijk uit de maatschappij verbannen worden. De bewering dat roken heeft aangetoond dat voorlichting onvoldoende werkt doet denken dat de heer Wim van Dalen naar het tweede streeft.

Zelf vind ik dit wel een mooi grafiekje:
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 16:47:30 #202
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_190876001
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 16:52:55 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190876053
astma en alcohol zijn anders ook geen ideale combinatie hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:57:33 #204
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_190876094
Alcohol in Nederland/Duitsland is dan ook spotgoedkoop :9 kratje voor 12 euro is toch perfect.

Maar om het nou weer te gaan verbieden/extra duur maken :') gaat men heus niet minder door drinken. Sterker nog het gaat zelf stoken wellicht bevorderen. Moonshine waar je blind van kan raken wil iedereen toch?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_190876321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:52 schreef sp3c het volgende:
astma en alcohol zijn anders ook geen ideale combinatie hoor
Ja maar iemand anders heeft geen last van andermans alcoholgebruik...

Appels met peren vergelijken..
pi_190876433
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:17 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja maar iemand anders heeft geen last van andermans alcoholgebruik...

Appels met peren vergelijken..
Nooit in een stadscentrum geweest op een vrijdag- of zaterdagavond?
pi_190876438
Zou eens tijd worden. Moet je je voorstellen hoe heerlijk gemoedelijk oudjaar of koningsdag zou verlopen zonder tienduizenden dronken mongolen op straat.

Alcohol mag best wat minder normaal gevonden worden. Het is gewoon vergif, je lichaam kan er niets mee en wil er niets mee behalve het zo snel mogelijk afbreken en vergeten. Op z'n best wordt je er een dronken idioot van. Op z'n ergst maak je je lichaam er mee kapot (en je leven).

Drankje moet kunnen hoor, maar wederom tonen mensen dat ze er gewoon niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190876498
Gewoon alles bepalen voor mensen zodat ze zo lang mogelijk door kunnen werken _O_ De overheid weet wat het beste is voor je!!
pi_190876515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
De normalisering zou allemaal wel iets minder mogen, maar dan moet het streven zijn dat het een redelijk plekje in de maatschappij heeft voor de mensen die daarvan genieten, waarbij de negatieve gevolgen geminimaliseerd worden. Het streven moet niet zijn dat gebruikers zoveel mogelijk uit de maatschappij verbannen worden. De bewering dat roken heeft aangetoond dat voorlichting onvoldoende werkt doet denken dat de heer Wim van Dalen naar het tweede streeft.

Zelf vind ik dit wel een mooi grafiekje:
[ link | afbeelding ]
Mooi grafiekje, maar wat zegt het? Omdat het 1 soepeler wordt moet het ander strenger?

Ik zie geen direct verband tussen die zaken, anders dan dat het dingen zijn waar mensen van genieten. Moeten we het kaasplankje er dan ook bij zetten? Of vuurwerk? Hoeren?
Het lijkt te impliceren dat we een beleid moeten hanteren dat is gericht op een maximum aan plezier per persoon of iets dergelijks. Te veel lol is verdacht/niet goed.

Daar ben ik volstrekt op tegen.

Zo lang het anderen geen schade berokkend (vuurwerk en roken) vind ik het ieder eigen verantwoordelijkheid. Kun je er niet mee om gaan dan is dat je eigen pakkie aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 17:36:43 ]
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:37:57 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190876531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Alcohol mag best wat minder normaal gevonden worden. Het is gewoon vergif, je lichaam kan er niets mee en wil er niets mee behalve het zo snel mogelijk afbreken en vergeten. Op z'n best wordt je er een dronken idioot van. Op z'n ergst maak je je lichaam er mee kapot (en je leven).
Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
pi_190876566
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Jawel, tweedehands alcohol is ook zeer schadelijk voor de gezondheid. Dat krijg je via het uitademen allemaal binnen en daar ga je dood aan.

Of ze verzinnen wat anders voor emotionele chantage als ze op het argument van vrij keuze door volwassen vrije burgers stuiten. Het is immers niet zo dat de strijd tegen roken ophoudt nu het meeroken niet meer kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190876595
Slecht idee. Roken veroorzaakt per definitie overlast als iemand in je directe nabijheid dit doet. Alcohol nuttigen niet.
pi_190876663
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon alles bepalen voor mensen zodat ze zo lang mogelijk door kunnen werken _O_ De overheid weet wat het beste is voor je!!
De overheid bestaat uit dwaze slaven, die erop toezien en erop aandringen dat de armen ten behoeve van de inmiddels vele rijken werken. Terwijl de rijken de lachende derden zijn om zoveel dwaze slaven die hen helpen.
pi_190876923
Los van wat je er van vind zal het wel neerkomen op een gematigde stijging (zeg 3 a 4 euro er bij op een kratje bier) en dan de accijns ook met 30 pct omhoog (lees op biernet dat in 2002 dit 18 pct was en in 2009 zelfs 30 pct ook) sinds 2002 is het 80 pct. Het zal dus wel gebracht worden onder het mom van gezondheid en minder overlast, lekker extra cashen voor de overheid en we drinken er met zo'n verhoging geen druppel minder om.
Van mij hoeven ze het overigens niet te verbieden ondanks dat ik zelf nu na dry january vorig jaar wel veel minder ben gaan drinken en dat beviel prima. Ook al waardeer ik vele dranken zeer om hun smaak. Daarna ook veel gaan inlezen over wat het met je doet, ervaringen van anderen etc. Verbieden dus zeker niet, had het waarschijnlijk wel fijn gevonden als ik de informatie die ik nu zelf las als dertiger ook had geweten toen ik 14 was.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:14:32 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190876963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:48 schreef torentje het volgende:

[..]

De overheid bestaat uit dwaze slaven, die erop toezien en erop aandringen dat de armen ten behoeve van de inmiddels vele rijken werken. Terwijl de rijken de lachende derden zijn om zoveel dwaze slaven die hen helpen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190877227
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen vlees.
Geen vuurwerk.
Iedereen weer fulltime aan de bak.

Brave new world!
J’ai faim.
pi_190877292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Zou eens tijd worden. Moet je je voorstellen hoe heerlijk gemoedelijk oudjaar of koningsdag zou verlopen zonder tienduizenden dronken mongolen op straat.

Drankje moet kunnen hoor, maar wederom tonen mensen dat ze er gewoon niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
Ik drink al tijden echt bijna niet meer. Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine. Voordat ik dat ontdekt had, en toen ik nog wat jonger was, dronk ik er elk weekend stevig op los. Gelukkig is die behoefte daardoor compleet verdwenen en haal ik veel meer voldoening uit andere dingen/middelen. Als ik er aan terugdenk: Gadverdamme, wat een saaie troep is het. Alcohol is gewoon echt rotzooi.

Ben er echt wel voor om alcohol minder normaal te laten vinden. Het is gewoon zo saai, dat mensen dat niet doorhebben... Altijd ruzie in het uitgaansleven, altijd ziek de volgende dag, domme dingen zeggen, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:47 #218
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190877334
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Slecht idee. Roken veroorzaakt per definitie overlast als iemand in je directe nabijheid dit doet. Alcohol nuttigen niet.
Loop vanavond eens in een uitgaansgebied zou ik zeggen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:40:20 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877344
Ik heb een schijthekel aan alcohol.

Daarom koop ik het niet.

Of een supermarkt nou één fles of een hele muur met flessen wijn ergens parkeert, dan nog koop ik het niet.

Dit heeft dan ook niets met 'bescherming voor de mense' te maken. Is gewoon ingreep nummer zoveel om de burger zolang mogelijk heel en gezond te houden. Niet voor zichzelf, maar voor de arbeidsmarkt en het Heilige Bedrijfsleven. Men zal toch eens genieten van een peuk, een frietje of een glas bier... Dat kan echt niet; veel te risicovol.

Of de "ik heb er last van, dus mijn buurman moet ermee kappen"-brigade... Echt: ga een leven zoeken en houd je wat minder bezig met je buurman. We hebben allemaal wel eens last van elkaar. Ga je niet dood aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:40:54 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877357
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Jij snapt 'm.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877393
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:39 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Een vriend van me werkt 's nachts in een nachtclub. Die heeft het drinken heel snel afgeleerd als je ziet in wat voor een zielige bedoeling zoiets veranderd.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:43:29 #222
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190877408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Een vriend van me werkt 's nachts in een nachtclub. Die heeft het drinken heel snel afgeleerd als je ziet in wat voor een zielige bedoeling zoiets veranderd.
Recente jaarwisseling ook weer goed voorbeeld.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:46:20 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877460
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik drink al tijden echt bijna niet meer. Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
Dus? Ieder zijn ding toch?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:47:03 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877472
quote:

Ja, al die doorgesnoven Tokkies met pupillen als theeschotels...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:48:41 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190877494
quote:

[..]

Alles over een kam scheren...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190877499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint. Jammer joh.
pi_190877552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af wat het einddoel is. Ik denk niet dat we als land gelukkiger zijn als iedereen veilig in een plastic bubble verplicht de dagelijks aanbevolen hoeveelheid beweging moet halen terwijl je dagelijks eten van het voedingscentrum komt. Iedereen doet wel iets wat met de logica van dit soort drammers eigenlijk stout is. Je benen breken op een berg, autorijden in plaats van de veilige trein of vliegtuig, snoepjes en koekjes eten, zwemmen of schaatsen op natuurplassen zonder badmeester enz enz enz.
We zijn een asset van de overheid waar een bepaalde ROI op zit. Het kost de overheid immers een paar ton p.p. om gezonde en geschoolde kinderen tot de arbeidsmarkt toe te laten treden. Van die kinderen wil je dat ze het leven met veel plezier doorstaan en zolang mogelijk blijven bijdragen aan de samenleving door te werken, consumeren en vooral niet ernstig ziek te worden of vroegtijdig dood te gaan (dit garandeert immers de beste ROI).

Door dit soort zaken (alcohol/roken) te ontmoedigen kunnen burgers makkelijk 1 a 2 jaar langer en gezonder in leven blijven en hiermee bijdragen aan het hoge welvaartsniveau in Nederland. Ergens zit een optimum en daar zitten we vooralsnog nog niet.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:53:05 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877586
quote:
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:09 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877591
Ik kijk met weemoed naar oude STER-reclames uit de jaren '80 en begin jaren '90 (allemaal op youtube, heel nostalgisch!).

Wat zijn we een stel ondraaglijke zeikerds geworden...

"Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint"! Top. Dan drink JIJ niet. Dan rook JIJ niet. Dan steek JIJ geen vuurwerk af. Dan rijdt JIJ geen auto. Dan eet JIJ geen vlees. Die DDR-achtige fetisj om andermans plezier maar af te breken door de overheid te dwingen 'in te grijpen' (lees: duurder maken, lekker mensen pakken in hun portemonnee) in dit soort zaken getuigt van een enorme kortzichtigheid en een superdunne huid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:33 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:

Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:55:42 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190877620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Welke supermarkt?
Sterke drank mag niet in de supermarkt verkocht worden in NL.
Te stom om te googlen ofso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190877628
quote:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
pi_190877632
quote:
Maar astmapatiënten zijn dankzij hun genetische zwakheden de normale mensen tot last dus dat heft elkaar een beetje op.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:18 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?

quote:
Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:59 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Prima. Het is te idioot voor woorden de verleidingen op stations, benzinepompen, ziekenhuis kantines etc. Mag wel wat minder.
Jij kunt verleidingen niet weerstaan? Daar heb je de overheid voor nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:01:05 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Let er maar eens op.
Op het middenpad de wijn die in de bonus is. Bij de kassa een schap met 35% korting op wijnen.
En dat is buiten het wijnpad zelf.

Het is nogal overdadig aanwezig.

Jumbo (hier alleen de XL met foodplaza) niet anders. Bij de kaasafdeling wijn. Bij de notenbar kun je wijn proeven.

Het staat echt in je gezicht te schreeuwen.

Moet dit nou zo?

Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.

Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?
[..]

Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
pi_190877741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:03:44 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:55 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Dat is van mindere orde en geen genotsmiddel. Appels peren.
Men zou eens genieten, inderdaad.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:06:41 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
Ja, en weet je wat er dan gebeurt?

Dan gaat die meuk underground.

Ook enig idee hoeveel gezinnen er kapotgaan aan burn-outs, carrièredrang en overwerkende papa's en mama's? Waarom zien we daar nooit een draadje over? Dat dat ook wel wat minder kan, dat gejakker en geproduceer en geconsumeer? Zou de overheid daar niet eens moeten ingrijpen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:07:28 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Ten eerste, dat doe ik absoluut niet.
Net zoals het gros van de mensen die alcohol drinken.

quote:
Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig.
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 04-01-2020 19:12:29 ]
pi_190877848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Yep, ik herinner me nog heel goed die reclames in de jaren 90, die bijna dagelijks werden uitgezonden, "Drink met mate", "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is", enz.

Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 19:08:37 #244
236264 crew  capricia
pi_190877863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.

Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?
Want je weet dat dat wel degelijk van invloed is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:08:55 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877870
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
En zo veegt eenieder z'n straatje schoon. De ander, die is slecht bezig.

Dit soort topics in een notendop. Verbieden of duurder maken. Maar dan wel zaken waar ik een hekel aan heb, s.v.p.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:09:43 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:

[..]

pi_190877898
quote:

[..]

Verslaving was ik ook vergeten te benoemen. Mensen die een groot deel van hun leven hiermee worstelen en letterlijk eraan kapot gaan.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:11:09 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dit soort topics in een notendop. Verbieden of duurder maken. Maar dan wel zaken waar ik een hekel aan heb, s.v.p.
Dit dus, zolang het MIJ niet raakt is het allemaal prima.

Men moet eens gaan beseffen dat men zelf op een gegeven ogenblik ook aan de beurt komt.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:11:13 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877909
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?
Want je weet dat dat wel degelijk van invloed is.
Uhm nee. Ik kan naar volle waarheid zeggen dat ik werkelijk nog nooit door een schapopstelling, een TV-reclame of een poster in een bushok 'verleid' ben om iets te doen of te laten wanneer ik daar zelf niet achter sta. Ik koop iets omdat ik dat wil; of niet. En dat is erg fijn, die vrijheid. Ben je ook volwassen voor geworden geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef AchJa het volgende:
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?
Nee hoor, daar is netjes op gecorrigeerd anders konden de onderzoekers hun baan wel vergeten. :) :)
pi_190877966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met een s.v.p komen ze niet eens, het wordt in spreekkoren luidkeels geëist-en niet bij de rijken- door de lieden die vinden dat de armen niet mogen genieten.
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 19:17:54 #252
236264 crew  capricia
pi_190878002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm nee. Ik kan naar volle waarheid zeggen dat ik werkelijk nog nooit door een schapopstelling, een TV-reclame of een poster in een bushok 'verleid' ben om iets te doen of te laten wanneer ik daar zelf niet achter sta. Ik koop iets omdat ik dat wil; of niet. En dat is erg fijn, die vrijheid. Ben je ook volwassen voor geworden geloof ik.
Dat geldt dan voor jou. Ik ken je als een weldenkend persoon.
Je weet zelf ook wel dat commercie invloed heeft op mensen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:19:00 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878026
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Nee hoor, daar is netjes op gecorrigeerd anders konden de onderzoekers hun baan wel vergeten. :) :)
Okee...

quote:
"Waar we vroeger zo'n 1100 keer per jaar aanhoudingen verrichtten op drugsgebruik in het verkeer, zien we nu dat de speekseltest 800 keer per maand positief uitslaat", vertelt Egbert-Jan van Hasselt van de Nationale Politie. Steeds meer gebruikers in het verkeer lopen nu dus tegen de lamp, soms tot hun eigen verbazing. "Dan zeggen ze: 'Hoe kan dat nou? Ik heb gisteravond drugs gebruikt, maar ben allang weer nuchter'."
Bijna 10 keer zoveel aanhoudingen voor rijden onder invloed van drugs
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:19:13 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190878034
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Met een s.v.p komen ze niet eens, het wordt in spreekkoren luidkeels geëist-en niet bij de rijken- door de lieden die vinden dat de armen niet mogen genieten.
Karl Marx, ben jij dat?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:19:30 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878041
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Zit wat in.

Doet me aan South Park denken waar multimiljonair Rob Reiner een mijnwerker terechtwijst omdat die na een dag ploeteren een sigaret opsteekt.

Voor veel mensen is het een troost: een sigaar, een sigaret, een biertje, een frietje. Voor sommige mensen wellicht het enige wat ze af en toe uit de grijze sleur haalt.

Laten we dat vooral duurder maken of verbieden. Omdat er mensen zijn die geen maat kunnen houden, of werkelijk altijd en overal zitten te paffen of zich dagelijks volvreten aan McDonalds. Afpakken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:21:24 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik merk vooral dat het mensen steeds moeilijker gemaakt wordt om:

a) nog rust te hebben en
b) te genieten.

Dat dat laatste vervolgens in een moreel sausje ("het is beter voor je!") wordt opgediend maakt het allemaal nog deerniswekkender. Daar gaat het de verbodroepers niet om. Het gaat om rendabiliteit. En dan zijn zowel a als b uit den boze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190878098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Bijna 10 keer zoveel aanhoudingen voor rijden onder invloed van drugs
Als je het me eerlijk vraagt vind ik zo'n test niet representatief voor iemand die onder invloed is. Dat, bijvoorbeeld, THC lang aantoonbaar is en bloed of speeksel, betekend niet dat diegene daadwerkelijk ook effecten ondergaat die zijn of haar rijvaardigheid beïnvloeden. Alcohol is de volgende dag ook nog aantoonbaar als je blaast, maar zal dan niet meer zo heel veel effect hebben op de rijvaardigheid.

Overigens staat alcohol nog altijd op 1 qua ongelukken. Als je dan tóch moet kiezen (ik raad het niet aan), dan kun je beter voor een andere drug kiezen dan alcohol (blijkbaar, want dit volgt uit het onderzoek). Je moet het allemaal relatief aan elkaar bepalen. Als er staat "10 keer zoveel aanhoudingen..." zegt me dat niet zo heel veel.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:23:46 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878105
Om de boel maar vast voor te zijn: ik drink echt ontzettend veel koffie. Echt veel.

Ongetwijfeld moet er ergens een studie zijn die stelt hoe slecht dat is?

Kan ik me vast voorbereiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190878217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en weet je wat er dan gebeurt?

Dan gaat die meuk underground.

Ook enig idee hoeveel gezinnen er kapotgaan aan burn-outs, carrièredrang en overwerkende papa's en mama's? Waarom zien we daar nooit een draadje over? Dat dat ook wel wat minder kan, dat gejakker en geproduceer en geconsumeer? Zou de overheid daar niet eens moeten ingrijpen?
Het hoeft niet underground te gaan als je mensen door middel van informatie (via TV, onderwijs, enz) geleidelijk aan (denk aan tientallen jaren) bewust maakt van de kwalijke kanten van drank. Dus niet in een keer verbieden. Precies hetzelfde als wat nu met roken gebeurt: informatie delen over de negatieve kanten, leeftijd verhogen waarop je het mag gebruiken, duurder maken, afbeeldingen erop die afschrikken, uit het zicht van kopers verwijderen, steeds in meer plaatsen verbieden, enz. Dit werkt, want steeds meer mensen moeten vrijwillig niks van roken hebben. Het is een stukje opvoeding, en niet meteen van BAM: VERBODEN!
pi_190878223
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik kijk met weemoed naar oude STER-reclames uit de jaren '80 en begin jaren '90 (allemaal op youtube, heel nostalgisch!).

Wat zijn we een stel ondraaglijke zeikerds geworden...

"Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint"! Top. Dan drink JIJ niet. Dan rook JIJ niet. Dan steek JIJ geen vuurwerk af. Dan rijdt JIJ geen auto. Dan eet JIJ geen vlees. Die DDR-achtige fetisj om andermans plezier maar af te breken door de overheid te dwingen 'in te grijpen' (lees: duurder maken, lekker mensen pakken in hun portemonnee) in dit soort zaken getuigt van een enorme kortzichtigheid en een superdunne huid.
_O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:35:06 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:23 schreef Discombobulate het volgende:

Als je het me eerlijk vraagt vind ik zo'n test niet representatief voor iemand die onder invloed is. Dat, bijvoorbeeld, THC lang aantoonbaar is en bloed of speeksel, betekend niet dat diegene daadwerkelijk ook effecten ondergaat die zijn of haar rijvaardigheid beïnvloeden.
Uhu... Raad eens wie dat ook altijd zeggen?

quote:
Alcohol is de volgende dag ook nog aantoonbaar als je blaast, maar zal dan niet meer zo heel veel effect hebben op de rijvaardigheid.
Jawel en je kan daar gewoon voor bekeurd worden.

quote:
Overigens staat alcohol nog altijd op 1 qua ongelukken. Als je dan tóch moet kiezen (ik raad het niet aan), dan kun je beter voor een andere drug kiezen dan alcohol (blijkbaar, want dit volgt uit het onderzoek). Je moet het allemaal relatief aan elkaar bepalen. Als er staat "10 keer zoveel aanhoudingen..." zegt me dat niet zo heel veel.
Jaja, ergo, wat ik doe is prima maar wat een ander doet is verkeerd en moet verboden worden...

quote:
Flinke toename verkeersdoden door alcohol en drugs

Vorig jaar vielen 36 dodelijke slachtoffers door alcohol of drugs in het verkeer. Volgens de politie is het aantal gevallen van drugsgebruik in het verkeer „enorm vergroot”.

Wel ziet de politie dat het aantal gevallen van drugsgebruik in het verkeer „enorm is vergroot”, aldus een woordvoerder. De afgelopen jaren was er juist sprake van een afname van alcohol in het verkeer.
pi_190878244
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Yep, ik herinner me nog heel goed die reclames in de jaren 90, die bijna dagelijks werden uitgezonden, "Drink met mate", "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is", enz.

[ afbeelding ]
Het postkantoor!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:36:26 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878247
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:33 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Het hoeft niet underground te gaan als je mensen door middel van informatie (via TV, onderwijs, enz) geleidelijk aan (denk aan tientallen jaren) bewust maakt van de kwalijke kanten van drank. Dus niet in een keer verbieden. Precies hetzelfde als wat nu met roken gebeurt: informatie delen over de negatieve kanten, leeftijd verhogen waarop je het mag gebruiken, duurder maken, afbeeldingen erop die afschrikken, uit het zicht van kopers verwijderen, steeds in meer plaatsen verbieden, enz. Dit werkt, want steeds meer mensen moeten vrijwillig niks van roken hebben. Het is een stukje opvoeding, en niet meteen van BAM: VERBODEN!
Zoals ik al zei, het begint met duurder maken. Natuurlijk wel alleen zaken die jij duurder wil hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:40:56 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878307
quote:

Het hoeft niet underground te gaan als je mensen door middel van informatie (via TV, onderwijs, enz) geleidelijk aan (denk aan tientallen jaren) bewust maakt van de kwalijke kanten van drank. Dus niet in een keer verbieden.
Maar eigenlijk wil je het uitbannen toch?

quote:
Precies hetzelfde als wat nu met roken gebeurt: informatie delen over de negatieve kanten, leeftijd verhogen waarop je het mag gebruiken, duurder maken, afbeeldingen erop die afschrikken, uit het zicht van kopers verwijderen, steeds in meer plaatsen verbieden, enz.
Heb jij wel opgelet de laatste jaren? Alcohol mag sowieso pas verkocht worden aan 18 jarigen en ouder.

quote:
Dit werkt, want steeds meer mensen moeten vrijwillig niks van roken hebben. Het is een stukje opvoeding, en niet meteen van BAM: VERBODEN!
Nee, maar het is wel je doel toch? Want waarom wil je het anders duurder maken en ontmoedigen?
pi_190878364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, daarom heb jij ook geen flikker te maken met hoeveel bier een ander in zijn mik giet.
Wel als ik daar vervolgens de overlast van ondervind.
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 19:47:28 #266
236264 crew  capricia
pi_190878397
Droogleggen werkt niet. En dat is volgens mij ook het hele doel niet. Waarom zou je dat willen?
Maar dat je bij iedere feestdag of notenafdeling of die van kaas of vis of vlees wijn aangeboden krijgt, vind ik ook teveel van het goede.
Iets er tussenin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 19:47:44 #267
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190878399
quote:
Directeur Wim van Dalen van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP wil dat drinken wordt ontmoedigd: „Drinkers veroorzaken, anders dan rokers, tal van ernstige maatschappelijke problemen.”
Roker gespot :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190878407
Wie zij toch steeds deze mensen die een ander hun pleziertje niet gunnen? Ik begin dit constante gezeik over alles echt spuugzat te worden.

Voor sommige gaat het leven niet alleen om gezondheid of om oud worden of jezelf beter te voelen dan anderen omdat jij wel volgens de door jouw overheid/ander controlerend orgaan opgestelde ideaalbeeld leeft.

Sommige mensen willen gewoon plezier maken, af en toe even stoom afblazen. De wereld is een stuk minder leuke plek aan het worden, en dat komt niet door dat ene drankje minder. Maar door de verbiedstasi die schijnbaar overal een vinger in de pap hebben.

Klop jezelf nog maar eens flink op de schouders voor de deugpunten die je hebt behaald door alle "minder waardige" mensen met een slechte gewoonte onder jouw meetlat te verwijten dat ze slecht zijn en vooral zoals jou moeten leven, trieste lui.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 04-01-2020 19:58:05 ]
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:49:41 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190878434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk, alleen andere mensen zijn dom. Alleen andere mensen zijn makkelijk te verleiden. Alleen de hobbies van andere mensen moeten verboden worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190878447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het begint met duurder maken. Natuurlijk wel alleen zaken die jij duurder wil hebben.
Nee hoor, ik eet bijv. veel vlees, zou het ook best vinden als ze dat duurder zouden maken (of wat mij betreft verbieden). Als er maar goede redenen voor zijn dan kan ik er wel begrip voor hebben en me daaraan aanpassen. 'Verandering' is nooit leuk, dat is het probleem, mensen vinden dat niet leuk, maar het is noodzakelijk als je kijkt hoe we onszelf en de aarde aan het verwoesten zijn. Als we zouden blijven leven zoals we allemaal zouden willen komt het niet goed. Maar ben geen voorstander van direct iets verbieden zoals ik eerder zei.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:52:05 #271
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878482
Ik ben tegen een totaalverbod. Wie weleens (de betere) non-alcoholische dranken en bieren heeft geprobeerd, weet dat er qua smaak toch nèt iets mist in vergelijking. Dus laat de mogelijkheid bestaan om alcoholische dranken te blijven proeven. Luxe-artikel, dus mag duur zijn. Alcoholisten en probleemdrinkers zijn niet de mensen die er dagelijks een fkrs 50 jaar oude single malt doorheen jassen.

Ook moet beter gekeken worden naar mensen die alcohol gebruiken als medicijn om hun problemen "weg te drinken", of als slaapmutsje. Werkt allemaal niet goed, maar het achterliggende issue is dat die mensen problemen hebben die ze niet (goed) kunnen oplossen. Dáárom grijpen ze naar de fles en heb je veel ellende. Zorg dus dat die mensen op een goede manier hun problemen kunnen oplossen, zodat de reden om te zuipen vervalt. Investeer in de ggz, maatschappelijke dienstverlening en andere manieren om te helpen.

Een ander punt zijn de substituten. In landen als Rusland had je straatarme mensen. Die konden zich geen wodka veroorloven. Wat die deden was illegaal zelf stoken (zo moeilijk is het niet), wat problemen oplevert omdat het stoken gevaarlijk is en het product niet altijd geschikt voor consumptie. Ook werd er spiritus gedronken. Dat laatste is nu lastig gemaakt, maar er zijn altijd manieren om dronken te worden als je wilt.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:52:31 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Wel als ik daar vervolgens de overlast van ondervind.
Als ja... :')

Maar goed, ik heb ook wel eens ergens "last" van maar ik loop niet meteen om een verbod te janken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:54:47 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:50 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Nee hoor, ik eet bijv. veel vlees, zou het ook best vinden als ze dat duurder zouden maken (of wat mij betreft verbieden). Als er maar goede redenen voor zijn dan kan ik er wel begrip voor hebben en me daaraan aanpassen. 'Verandering' is nooit leuk, dat is het probleem, mensen vinden dat niet leuk, maar het is noodzakelijk als je kijkt hoe we onszelf en de aarde aan het verwoesten zijn. Als we zouden blijven leven zoals we allemaal zouden willen komt het niet goed. Maar ben geen voorstander van direct iets verbieden zoals ik eerder zei.
Persoonlijk zie ik onszelf vooral verwoesten door die achterlijke carrièrezucht, 24-uurs economie en 'leven lang leren' kolder van de heren en dames van D'66 en VVD.

Gek dat daar nooit over wordt gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 19:55:04 #274
236264 crew  capricia
pi_190878554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tuurlijk, alleen andere mensen zijn dom. Alleen andere mensen zijn makkelijk te verleiden. Alleen de hobbies van andere mensen moeten verboden worden.
Verbieden? Belachelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190878579
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:35 schreef AchJa het volgende:

Uhu... Raad eens wie dat ook altijd zeggen?

Het gaat er helemaal niet om wat mensen zeggen. Ik heb veel liever iemand die verstand heeft van wetenschap en statistiek in plaats van menselijke meningen. En het enige wat ik zeg is dit: Dat een bepaalde stof X met een uitwerking Y op het menselijk bewustzijn na een bepaalde tijd T nog aantoonbaar is in bloed, speeksel of [vul in], betekend niet dat daaruit volgt dat het nog effecten heeft die de rijvaardigheid beïnvloeden. Meet je 0,0001 mmol/L alcohol? Of 10 ug/L? Of is je test alleen kwalitatief en kan het alleen de stof alcohol aantonen maar niet de hoeveelheid?

quote:
Jawel en je kan daar gewoon voor bekeurd worden.
Niet noodzakelijkerwijs. Maar de overheid is ook niet dom. Het is niet voor niets dat ze een veilige grens hanteren (equivalent in ug/L van 1 biertje dacht ik). Met drugs testen ze alleen kwantitatief, dus daar zitten wat haken en ogen aan. Betekend ook niet dat hoe de alcohol beoordeeld wordt vergelijkbaar is met elke willekeurige andere drugs. Zie wat ik hierboven zeg.

quote:
Jaja, ergo, wat ik doe is prima maar wat een ander doet is verkeerd en moet verboden worden...

Cijfers... cijfers. Hoe verhoudt de schade van alcohol zich tot andere drugs? Hoe veel doden door alcohol zijn er jaarlijks en hoeveel door drugs? Hoe groot is de sociale schade? En de schade voor de gebruiker? Etc. etc. Allemaal vragen die je dient te beantwoorden. En nee, het gaat er niet om wat ik of anderen ervan vinden. De cijfers liegen echt niet. Alcohol staat bovenaan in de lijstjes samen met tabak, cocaïne of heroïne. Qua sociale schade zelfs bovenaan. Dat is geen mening maar een feit.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:56:28 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878589
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:47 schreef capricia het volgende:
Droogleggen werkt niet. En dat is volgens mij ook het hele doel niet. Waarom zou je dat willen?
Maar dat je bij iedere feestdag of notenafdeling of die van kaas of vis of vlees wijn aangeboden krijgt, vind ik ook teveel van het goede.
Iets er tussenin.
Dus jij laat je dan tot die aankoop verleiden?
pi_190878617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om wat mensen zeggen. Ik heb veel liever iemand die verstand heeft van wetenschap en statistiek in plaats van menselijke meningen. En het enige wat ik zeg is dit: Dat een bepaalde stof X met een uitwerking Y op het menselijk bewustzijn na een bepaalde tijd T nog aantoonbaar is in bloed, speeksel of [vul in], betekend niet dat daaruit volgt dat het nog effecten heeft die de rijvaardigheid beïnvloeden. Meet je 0,0001 mmol/L alcohol? Of 10 ug/L? Of is je test alleen kwalitatief en kan het alleen de stof alcohol aantonen maar niet de hoeveelheid?
[..]

Niet noodzakelijkerwijs. Maar de overheid is ook niet dom. Het is niet voor niets dat ze een veilige grens hanteren (equivalent in ug/L van 1 biertje dacht ik). Met drugs testen ze alleen kwantitatief, dus daar zitten wat haken en ogen aan. Betekend ook niet dat hoe de alcohol beoordeeld wordt vergelijkbaar is met elke willekeurige andere drugs. Zie wat ik hierboven zeg.
[..]

Cijfers... cijfers. Hoe verhoudt de schade van alcohol zich tot andere drugs? Hoe veel doden door alcohol zijn er jaarlijks en hoeveel door drugs? Hoe groot is de sociale schade? En de schade voor de gebruiker? Etc. etc. Allemaal vragen die je dient te beantwoorden. En nee, het gaat er niet om wat ik of anderen ervan vinden. De cijfers liegen echt niet. Alcohol staat bovenaan in de lijstjes samen met tabak, cocaïne of heroïne. Qua sociale schade zelfs bovenaan. Dat is geen mening maar een feit.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken :')
pi_190878657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Persoonlijk zie ik onszelf vooral verwoesten door die achterlijke carrièrezucht, 24-uurs economie en 'leven lang leren' kolder van de heren en dames van D'66 en VVD.
Carrièrezucht heb ik ook een tyfushekel aan, maar wat is er mis met een 24-uurs economie en een level lang leren?
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:31 #279
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190878674
Alles met mate, zo ook alcohol. Die drie biertjes die ik per week drink hebben 0 sociale consequenties of gevolgen voor mn gezondheid. Het inademen van de lucht hier in de Randstad is veel schadelijker voor mijn gezondheid.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:37 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

Je eigen pleziertje is natuurlijk volledig onschadelijk he? Alles wat anderen doen is maar kut en kan wel verboden worden. :')
pi_190878682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Hoezo? Ik heb het alleen over feitelijke dingen, je hoort mij nergens normatieve uitspraken doen waar ik zeg dat alcohol verboden moet worden of iets dergelijks.
pi_190878714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je eigen pleziertje is natuurlijk volledig onschadelijk he? Alles wat anderen doen is maar kut en kan wel verboden worden. :')
Ik zeg nergens dat mijn pleziertjes volledig onschadelijk zijn. Waar zie je me dat zeggen? Ik heb het ook nergens over dat ik vind dat alcohol verboden moet worden.
pi_190878717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb het alleen over feitelijke dingen, je hoort mij nergens normatieve uitspraken doen waar ik zeg dat alcohol verboden moet worden of iets dergelijks.
Ze kunnen beter alles verbieden wat ook maar enigszins slecht voor je is als je enkel kijkt naar cijfers over gezondheid en overlast. Sommige zaken zijn niet enkel uit te drukken in harde kosten en baten.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:03:00 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878719
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Carrièrezucht heb ik ook een tyfushekel aan, maar wat is er mis met een 24-uurs economie en een level lang leren?
Wat daar mis mee is? Het ondermijnt een basale behoefte van de mens: RUST.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:04:13 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878742
quote:

[..]

Ik denk dat het rookverbod vooral werd gedragen doordat de effecten duidelijker waren, óók voor omstanders.
Als iemand rookt op het werk, heeft iedereen in de buurt daar last van, zelfs als die buiten rookt, stinken zijn kleren.
Iemand die drinkt op het werk is onopvallend. De fouten die worden gemaakt kun je ook aan andere oorzaken toeschrijven.

Ga je naar een rockconcert of popfestival, dan is het echt opvallend hoe fris de lucht is in vergelijking met concerten van voor het verbod. Een alcoholverbod zul je daar nauwelijks merken. Mensen zullen de drinkers er daarom niet op aanspreken, ze hebben er geen last van.

Ik vind dat het rookverbod veel te ver gaat. Dat mensen roken, drinken of andere drugs gebruiken vind ik niet erg, zolang anderen er geen last van hebben. Andere mensen doen weer andere stomme dingen waar ze dood van gaan, soms nemen ze anderen mee in de dood.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 20:04:33 #286
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190878746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat daar mis mee is? Het ondermijnt een basale behoefte van de mens: RUST.
Dat is niet mijn basale behoefte. Als dit de basale behoefte van de mens was dan was de Chimpansee nu on top of the food chain geweest.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:05:17 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:02 schreef Discombobulate het volgende:

Ik zeg nergens dat mijn pleziertjes volledig onschadelijk zijn. Waar zie je me dat zeggen? Ik heb het ook nergens over dat ik vind dat alcohol verboden moet worden.
Wat is dan je bedoeling van dit soort posts?:

quote:
Alcohol is gewoon echt rotzooi.

Ben er echt wel voor om alcohol minder normaal te laten vinden. Het is gewoon zo saai, dat mensen dat niet doorhebben... Altijd ruzie in het uitgaansleven, altijd ziek de volgende dag, domme dingen zeggen, etc.
Gewoon even lekker brullen hoe kut alcohol is en hoe fijn mijn drugs zijn?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:05:36 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is niet mijn basale behoefte. Als dit de basale behoefte van de mens was dan was de Chimpansee nu on top of the food chain geweest.
Rust is geen basale behoefte?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190878794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:39 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Ja en dan? Alcoholgebruik veroorzaakt geen overlast. Alcoholmisbruik wel.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:08:30 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ze kunnen beter alles verbieden wat ook maar enigszins slecht voor je is als je enkel kijkt naar cijfers over gezondheid en overlast. Sommige zaken zijn niet enkel uit te drukken in harde kosten en baten.
Misschien moeten alle sporten ook maar eens onder de loep genomen worden dan...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:12 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878814
"Zitten, het nieuwe roken".
Waarom wordt daar niet meer aan gedaan? Verbod op meer dan zoveel uur per week zittend werk doen of zo, subsidie voor stabureau's, etc
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:10:43 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878840
Die was ik vergeten!!!

ZITTEN IS HET NIEUWE ROKEN!

Mijn hemel, ja. Dat wordt nu ook een dingetje... dat je op een soort rek- en strekapparaat op kantoor zit.

Echt, dit land. :+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:11:59 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878863
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:13:06 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878883
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Onvoldoende rust is verantwoordelijk voor hart- en vaakziekten en ik dacht dat een verband met kanker ook was aangetoond. Mensen die niet rusten presteren minder, zijn minder oplettend. Veroorzaakt ook ongelukken als ze in de auto stappen, en miljoenenschades door de files die ze veroorzaken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:13:56 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878903
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Onvoldoende rust is verantwoordelijk voor hart- en vaakziekten en ik dacht dat een verband met kanker ook was aangetoond. Mensen die niet rusten presteren minder, zijn minder oplettend. Veroorzaakt ook ongelukken als ze in de auto stappen, en miljoenenschades door de files die ze veroorzaken.
Nou ja, dat, en volgens mij ga je zonder slaap ook niet lang mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:15:30 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die was ik vergeten!!!

ZITTEN IS HET NIEUWE ROKEN!

Mijn hemel, ja. Dat wordt nu ook een dingetje... dat je op een soort rek- en strekapparaat op kantoor zit.

Echt, dit land. :+
Ik zou dat graag willen hebben. Dat is ook wat mijn arts suggereert. Maar niemand die het wil betalen. Dus probeer je maar wat achter je bureau te wandelen...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:16:10 #297
319979 Fok-it
All is well
pi_190878940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou ja, dat, en volgens mij ga je zonder slaap ook niet lang mee.
Wat zou je als alternatief voor een 24uurs economie zien dan? En leren houdt je hersenen vitaler dan lamlendigheid lijkt me zo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:16:17 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878942
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zou dat graag willen hebben. Dat is ook wat mijn arts suggereert. Maar niemand die het wil betalen. Dus probeer je maar wat achter je bureau te wandelen...
Serieus? Ik zou zo'n ding nog niet in de buurt willen hebben al kreeg ik 't gratis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:19:29 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190879010
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat zou je als alternatief voor een 24uurs economie zien dan? En leren houdt je hersenen vitaler dan lamlendigheid lijkt me zo
Tuurlijk doet leren dat. Maar met leven lang leren bedoelen ze iets anders. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zaken bestudeert, een leven lang, die jij interessant, nuttig en leuk vindt. Het gaat er daar vooral om dat je om de zoveel maanden in ranzige motelzaaltjes bijeenkomt om onder het oog van een of andere ontwikkelingsgoeroe 'aan jezelf en je collega's' te werken, met standaard flip-over en markeerstiften. Met als beloning een of ander diploma.

Werkverschaffing voor allerlei bureautjes, aldus.

Verder doe ik niets liever, dan leren. Maar dan wel zaken die nuttig zijn, en dat is voor mij niet automatisch een synoniem voor "rendabel".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:23:21 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190879083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk doet leren dat. Maar met leven lang leren bedoelen ze iets anders. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zaken bestudeert, een leven lang, die jij interessant, nuttig en leuk vindt. Het gaat er daar vooral om dat je om de zoveel maanden in ranzige motelzaaltjes bijeenkomt om onder het oog van een of andere ontwikkelingsgoeroe 'aan jezelf en je collega's' te werken, met standaard flip-over en markeerstiften. Met als beloning een of ander diploma.

Werkverschaffing voor allerlei bureautjes, aldus.
Dit dus, geldharkerij van paarse broeken organisaties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')