abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190873705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:54 schreef marc0871 het volgende:
Echt niet dat er ooit een verbod komt op alcohol.
Daarvoor krijgen ze te veel geld binnen uit accijns
En anders krijgen ze wel een stoeptegel naar hun hoofd. Er zijn natuurlijk wel grenzen aan het lijdzaam en vreedzaam toekijken hoe de domineetjes je hun persoonlijke leefregels opleggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:13:25 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190873758
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die 'vroeger' normaal waren en nu ondenkbaar. Dat noemen we 'nieuwe inzichten'. Is niet aan iedereen besteed.
Nieuwe inzichten die ons door de strot gedrukt worden door een drammende en treiterende minderheid zouden aan niemand besteed moeten zijn.
-
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:17:24 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190873825
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:54 schreef capricia het volgende:

Precies. Zo werkt associatie. Dat doen ze goed.
Kaas en wijn
Noten en wijn
Vis en wijn
Vlees en wijn

Wijn wijn wijn.
Ja en? Als je daar niet mee om kan gaan is alcohol wel je minste probleem... :')
pi_190873918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die 'vroeger' normaal waren en nu ondenkbaar. Dat noemen we 'nieuwe inzichten'. Is niet aan iedereen besteed.
Het zijn helemaal geen nieuwe inzichten. Deels zijn het zeer ouderwetse mensen, calvinisten die tegen plezier zijn, die nieuwe kansen zien. Voor een ander deel zijn het mensen die hun persoonlijke ontwikkeling verwarren met een maatschappelijke ontwikkeling.

Het is helemaal niet erg dat ze een suffe oude lul of mufkut zijn geworden, mensen hebben hun wilde jaren en haren en dat is voor de meesten op een gegeven moment wel gebeurd. Dan hijsen ze hun pens in een wielrennersbroekje of gaan ze slaven aan een of ander werktuig in zo'n droevig fitnesshok.

Allemaal prima, maar dat zijn grotendeels wel mensen die tot achterin in de twintig 25 bier per avond hebben staan wegtikken zonder hun peuk uit de mondhoek te halen. En nu gaan ze jonge mensen vertellen dat ze net zo suf moeten doen als zij nu zijn.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:23:53 #186
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190873938
Flikker toch eens op met die totale waanzin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190873955
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies. Zo werkt associatie. Dat doen ze goed.
Kaas en wijn
Noten en wijn
Vis en wijn
Vlees en wijn

Wijn wijn wijn.
Ja maar hoe moeten die arme fransen dan hun pensioenen financieren als ze zelfs hun wijn niet meer mogen verkopen, dat is nu al een probleem :'(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:25:15 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190873959
Wat is eigenlijk de lol van 120 worden zonder je op gezette tijden een stuk in je kraag te mogen zuipen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:28:43 #189
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190874008
Het is onderdeel van onze cultuur geworden en volkomen normaal onderdeel van ieder zijn leven. Hierdoor word wel de ernst zwaar onderschat wat het met je lichaam doet. Ik vind het een goed punt dat dit meer onder de aandacht komt. Zal ff graven worden welke methode nu het beste werkt maar op lange termijn zie ik hier wel iets in positieve zin in veranderen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:34:22 #190
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190874106
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:35 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Je mag het best wat minder aantrekkelijk / makkelijk te kopen maken zonder dat die mensen het niet meer kunnen kopen.
Sigaretten in een Kruidvat vind ik bv waanzin.
Maar waarom onaantrekkelijk maken?
Waarom is gezondheid belangrijker dan genot/plezier? Waarom moeten wij dat voor iemand bepalen?

quote:
Vuurwerk: heb ik last van. Zou blij zijn met een verbod / vaste afsteekplaatsen. Beetje appels met peren.
Jij hebt daar last van. Een paar uurtjes 1 keer in het jaar. Ik zelf geef ook niets om vuurwerk en ook niet om roken, maar de wereld draait niet alleen om mij en zo zou iedereen moeten denken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:41:59 #191
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190874243
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
Kent iemand het begrip vrijheid nog? Of heeft het definitief plaatsgemaakt voor het totalitair denken
Mensen zijn allemaal mongoloide en moeten daarom tegen zichzelf beschermd worden. Grtgrt de overheid.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:51:06 #192
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190874444
Waarom neemt de overheid geen maatregelen om genot/plezier te promoten? Een gesubsidieerde reclame van de Sire:

1. Drink alcohol! Is lekker.
2. Eet waar je zin in hebt! Krijg je een geluksgevoel van.
3. Steek vuurwerk af! Misschien vind je het wel leuk.
4. Experimenteer met drugs! Totaal nieuwe ervaring.
5. Haal je motorrijbewijs en schaf een motor aan! Is heerlijk en geeft een gevoel van vrijheid.
6. Ga ver op vakantie met het vliegtuig! Is mooi, andere landen en culturen ontdekken.

Waarom hebben we dit niet?

Er zijn mensen die vinden dat ZIJ de waardehiërarchie bepalen. Niet wetende dat ieder mens een eigen waardehiërarchie heeft en dat het helemaal niet mogelijk is om dat te veranderen.

Je kunt wel handelen volgens de waardehiërarchie van een ander, maar dan ben je niet aan het doen wat voor jou juist is en wat jou gelukkig maakt.

Iemand die genot/plezier heel hoog heeft staan maakt beslissingen die vaak ongezond kunnen zijn of vanuit financieel oogpunt minder voordelig. Maar dit kunnen ZEER verstandige beslissingen zijn voor iemand die genot/plezier hoog heeft staan.

Handelen vanuit gezondheidsoogpunt maakt je leven statistisch langer maar of het je leven beter maakt hangt helemaal af van de eigenaar van dat lichaam.

Je kunt wel adviseren: Gebruik geen vuurwerk. Maar dat is een goed advies voor iemand die gezondheid relatief belangrijk vindt en plezier van vuurwerk afsteken onbelangrijk.

Je kunt ook adviseren: Koop die Ferrari niet. Ik vind reizen en genieten van rust leuker dan de comfort en het plezier van een luxe en snelle auto. Maar voor iemand anders is die Ferrari kopen een heel goed en verstandig besluit.

Die anti-rookcampagnes met bijvoorbeeld lelijke afbeeldingen van rottende longen op een pakje sigaretten kun je geen goed of slecht advies noemen. Of dat goed of slecht is hangt af van de waardehierarchie van die roker oftewel de eigenaar van die longen.

Dit geldt zo bij alles. Stop toch met dat betuttelen van alles.

Je kunt een kind wel vertellen waarom een appel beter is dan snoep. Maar dat is omdat dat kind nog niet die afweging (trade-off) kan maken. Maar wat we nu aan het doen zijn is alle mensen zien als kinderen die liever een snoepje willen dan een appel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 04-01-2020 15:34:27 ]
pi_190874658
Drugs is veel leuker dan dat saaie alcohol _O_

Maar even serieus: doe het op een andere manier. Natuurlijk zou er voorlichting omtrent alcohol gegeven moeten worden, maar doe het niet op zo'n calvinistisch toontje. En hou het gewoon puur wetenschappelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190874668
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:36 schreef Hexagon het volgende:
Zelf stoken is vooral levensgevaarlijk
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet meer om zelf alcohol te stoken en de info is in het internettijdperk vollop voorhanden evenals de benodigde aparatuur. Nog hogere accijnzen leiden volgens mij tot meer smokkel en zelfstook. Zelfstook door nitwits kan tot meer doden en slachtoffers leiden vanwege methylalcohol.
Nope.
Dat kleine beetje methanol dat bij de vergisting ontstaat en door destillatie wordt geconcentreerd, is lang niet genoeg om daar negatieve gevolgen van te hebben.
Al stook je nog zo 'vuil'.
Je hebt eerder een alcoholvergiftiging te pakken.

De blinden en doden met illegaal gestookte alcohol, kwamen meestal
door bijgemengde, industriele methanol (houtalcohol).

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

is het zelfstoken legaal in NL?
Nee, maar er is geen actief opsporingsbeleid.
Zoal gezegd, mag je geen (delen van) een distilleerapparaat in je bezit hebben.

Aan de andere kant mag je wel aan waterpurificatie doen en essentiële oliën maken.
En, je raadt het al, dat gebeurd met destillatieapparatuur.
pi_190874892
Dat hele dry januari is natuurlijk maar flauwekul als je daar moeite mee hebt moet je hulp zoeken omdat je verslaafd bent. Nu gooien ze het in een hip jasje compleet met coaches alcoholvrije kroegen en alcohol vrij biertjes wijntjes en cocktails tja staan ze daar populair te doen met hun alcohol vrije biertje maar wel net doen alsof ze drinken.
Ga eens naar een meeting als je wilt weten wat verslavingen voor problemen geven als je daar bent geweest kun je altijd nog kiezen om een maandje te stoppen wat natuurlijk altijd goed is maar maak er niet zo'n hip FB event van met kijk mij nou eens afzien. Want in de restende de 11 maanden halen ze de opgelopen achterstand dubbel in door zodra het weg sociaal mag meteen een fles wijn achterover te klappen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190874994
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:25 schreef -XOR- het volgende:
Wat is eigenlijk de lol van 120 worden zonder je op gezette tijden een stuk in je kraag te mogen zuipen?
Precies. Het speelt heel concreet met inmiddels gepensioneerden die het er goed van nemen nu ze niet meer hoeven werken. Dat is immers waar ze al die jaren voor hebben gewerkt. Maar die moeten nu dan van de overheid hun dagen nuchter slijten omdat ze dan nog een paar jaar langer leven en de tweede kunstheup halen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:28 schreef Puk1234 het volgende:
Het is onderdeel van onze cultuur geworden en volkomen normaal onderdeel van ieder zijn leven.
Het is niet zomaar onderdeel van onze cultuur geworden, het licht aan de basis van onze cultuur. Drinkbaar water is nog niet zo oud, er zijn bijvoorbeeld nog heel veel Vlamingen over die als kind bier bij het ontbijt kregen. In jaren 80 zag je nog weleens Duits bouwvakkers voor het middaguur bier drinken bij de schaft. Nederland heeft zijn Gouden Eeuw te danken aan voortdurend licht- dan wel zwaarbenevelde alcoholisten, en ook dat was niet omdat de tabak vaak versneden was met marihuana. De Nazi's zijn verslagen onder leiding van een Engelsman die de dag begon met een glas champagne. Dat is waar we vandaan komen, het is altijd een fundamenteel en ingebed onderdeel van de cultuur geweest.

quote:
Hierdoor word wel de ernst zwaar onderschat wat het met je lichaam doet. Ik vind het een goed punt dat dit meer onder de aandacht komt. Zal ff graven worden welke methode nu het beste werkt maar op lange termijn zie ik hier wel iets in positieve zin in veranderen.
Je brengt iets onder de aandacht zodat mensen beter hun eigen keuze kunnen maken. Dan is de doelstelling dus een beter geinformeerde bevolking en kijk je wat mensen van de effecten weten om vast te stellen of je beleid geslaagd is. Maar dat is niet de doelstelling van het beleid, de doelstelling is dat mensen minder alcohol gaan drinken. Dan ga je als overheid buiten je boekje, je bent de dominee niet.
pi_190875150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Nazi's zijn verslagen onder leiding van een Engelsman die de dag begon met een glas champagne.
Goede smaak die Churchill, met nieuwjaar nog aantal flessen Pol Roger soldaat gemaakt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:12:33 #198
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190875562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:18 schreef vipergts het volgende:
Dat hele dry januari is natuurlijk maar flauwekul als je daar moeite mee hebt moet je hulp zoeken omdat je verslaafd bent. Nu gooien ze het in een hip jasje compleet met coaches alcoholvrije kroegen en alcohol vrij biertjes wijntjes en cocktails tja staan ze daar populair te doen met hun alcohol vrije biertje maar wel net doen alsof ze drinken.
Ga eens naar een meeting als je wilt weten wat verslavingen voor problemen geven als je daar bent geweest kun je altijd nog kiezen om een maandje te stoppen wat natuurlijk altijd goed is maar maak er niet zo'n hip FB event van met kijk mij nou eens afzien. Want in de restende de 11 maanden halen ze de opgelopen achterstand dubbel in door zodra het weg sociaal mag meteen een fles wijn achterover te klappen.
FB lezen :')
pi_190875748
Trouwens wat je overhebt van eigen stook kunt je mixen met oud frituurvet om in je dieseltank te gooien.

Milieuvriendelijk en goedkoop!

https://www.frieslandlease.nl/blog/frituurvet-diesel-biodiesel/
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:28:40 #200
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190875788
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:51 schreef Loona het volgende:?
Waarom was deze post aangepast als ik dat mag vragen? Gewoon een vraag.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:44:56 #201
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190875970
De normalisering zou allemaal wel iets minder mogen, maar dan moet het streven zijn dat het een redelijk plekje in de maatschappij heeft voor de mensen die daarvan genieten, waarbij de negatieve gevolgen geminimaliseerd worden. Het streven moet niet zijn dat gebruikers zoveel mogelijk uit de maatschappij verbannen worden. De bewering dat roken heeft aangetoond dat voorlichting onvoldoende werkt doet denken dat de heer Wim van Dalen naar het tweede streeft.

Zelf vind ik dit wel een mooi grafiekje:
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 16:47:30 #202
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_190876001
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 16:52:55 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190876053
astma en alcohol zijn anders ook geen ideale combinatie hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:57:33 #204
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_190876094
Alcohol in Nederland/Duitsland is dan ook spotgoedkoop :9 kratje voor 12 euro is toch perfect.

Maar om het nou weer te gaan verbieden/extra duur maken :') gaat men heus niet minder door drinken. Sterker nog het gaat zelf stoken wellicht bevorderen. Moonshine waar je blind van kan raken wil iedereen toch?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_190876321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:52 schreef sp3c het volgende:
astma en alcohol zijn anders ook geen ideale combinatie hoor
Ja maar iemand anders heeft geen last van andermans alcoholgebruik...

Appels met peren vergelijken..
pi_190876433
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:17 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja maar iemand anders heeft geen last van andermans alcoholgebruik...

Appels met peren vergelijken..
Nooit in een stadscentrum geweest op een vrijdag- of zaterdagavond?
pi_190876438
Zou eens tijd worden. Moet je je voorstellen hoe heerlijk gemoedelijk oudjaar of koningsdag zou verlopen zonder tienduizenden dronken mongolen op straat.

Alcohol mag best wat minder normaal gevonden worden. Het is gewoon vergif, je lichaam kan er niets mee en wil er niets mee behalve het zo snel mogelijk afbreken en vergeten. Op z'n best wordt je er een dronken idioot van. Op z'n ergst maak je je lichaam er mee kapot (en je leven).

Drankje moet kunnen hoor, maar wederom tonen mensen dat ze er gewoon niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190876498
Gewoon alles bepalen voor mensen zodat ze zo lang mogelijk door kunnen werken _O_ De overheid weet wat het beste is voor je!!
pi_190876515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
De normalisering zou allemaal wel iets minder mogen, maar dan moet het streven zijn dat het een redelijk plekje in de maatschappij heeft voor de mensen die daarvan genieten, waarbij de negatieve gevolgen geminimaliseerd worden. Het streven moet niet zijn dat gebruikers zoveel mogelijk uit de maatschappij verbannen worden. De bewering dat roken heeft aangetoond dat voorlichting onvoldoende werkt doet denken dat de heer Wim van Dalen naar het tweede streeft.

Zelf vind ik dit wel een mooi grafiekje:
[ link | afbeelding ]
Mooi grafiekje, maar wat zegt het? Omdat het 1 soepeler wordt moet het ander strenger?

Ik zie geen direct verband tussen die zaken, anders dan dat het dingen zijn waar mensen van genieten. Moeten we het kaasplankje er dan ook bij zetten? Of vuurwerk? Hoeren?
Het lijkt te impliceren dat we een beleid moeten hanteren dat is gericht op een maximum aan plezier per persoon of iets dergelijks. Te veel lol is verdacht/niet goed.

Daar ben ik volstrekt op tegen.

Zo lang het anderen geen schade berokkend (vuurwerk en roken) vind ik het ieder eigen verantwoordelijkheid. Kun je er niet mee om gaan dan is dat je eigen pakkie aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 17:36:43 ]
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:37:57 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190876531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Alcohol mag best wat minder normaal gevonden worden. Het is gewoon vergif, je lichaam kan er niets mee en wil er niets mee behalve het zo snel mogelijk afbreken en vergeten. Op z'n best wordt je er een dronken idioot van. Op z'n ergst maak je je lichaam er mee kapot (en je leven).
Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')