abonnement Unibet Coolblue
pi_191866071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nu bij 1Vandaag: Veilig Verkeer Nederland wil dat fietsers die te veel alcohol hebben gedronken ook worden aangepakt.
Goede genade wat een kutidee.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:26:01 #227
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191866305
Lol, heeft de politie de handen vol aan bezopen mensen op de fiets. Kunnen de bezopen automobilisten weer rustig achter het stuur kruipen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 15:38:53 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191866480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je van het woord "schuldig" "aansprakelijk" maakt klopt het helemaal. :)
I stand corrected ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191866534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Een fietser is een zwakkere verkeersdeelnemer en in de praktijk betekent dat dat de tegenpartij vrijwel altijd schuldig is, maar er zijn uitzonderingen
Ik heb in mijn omgeving al heel wat verhalen gehoord van fietsers die ineens uitweken, door rood reden, gedronken hadden of gewoon niet op hadden gelet. De enige 2 keer waarbij fietsers wel verantwoordelijk gehouden werden voor de schade was wanneer de auto's niet beweegden: 1x een geparkeerde auto waar een fietser op knalde en 1 auto die bij het verkeerslicht wachtte en waar een fietser achterop reed.

Zelfs als een fietser dronken door rood rijd zal hij zelden verantwoordelijk zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:21:58 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191867068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn omgeving al heel wat verhalen gehoord van fietsers die ineens uitweken, door rood reden, gedronken hadden of gewoon niet op hadden gelet. De enige 2 keer waarbij fietsers wel verantwoordelijk gehouden werden voor de schade was wanneer de auto's niet beweegden: 1x een geparkeerde auto waar een fietser op knalde en 1 auto die bij het verkeerslicht wachtte en waar een fietser achterop reed.

Zelfs als een fietser dronken door rood rijd zal hij zelden verantwoordelijk zijn.
Het ligt allemaal aan de omstandigheden inderdaad.

Als je ‘s nachts met je auto over een weg rijdt met een fietspad waar jongeren op de fiets wat aan het slingeren zijn ben je al snel de lul inderdaad als je daar met 30 km/h mee in botsing komt.

Als je echter op een doodstille weg 50km/h rijdt en er verschijnt opeens een fiets vanuit een steeg plots de weg op, is het wellicht alweer anders.

Alles valt of staat een beetje met wat je kan verwachten en hoe je daar van tevoren al op hebt geanticipeerd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')