abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191735148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik pleit helemaal niet voor een verbod, dus ik hoef helemaal niets.
Mooi zo, dan had ik dat verkeerd begrepen
pi_191735620
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is naar hun mening natuurlijk gewoon per definitie want roken / alcohol is inherent slecht. Dat je het nuttigt toont al aan dat jij niet voor jezelf kan zorgen en de overheid die taak op zich moet nemen.
In een discussie als dit heeft men het vrijwel uitsluitend over de gevolgen van een activiteit (het effect van nemen van drugs op jezelf of anderen) en bijna nooit of een actie inherent goed/slecht is. Volgens mij lopen er hier weinig deontologen rond.
pi_191735835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 15:43 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

In een discussie als dit heeft men het vrijwel uitsluitend over de gevolgen van een activiteit (het effect van nemen van drugs op jezelf of anderen) en bijna nooit of een actie inherent goed/slecht is. Volgens mij lopen er hier weinig deontologen rond.
Als het grijs gebied was en iedereen zijn eigen mening erop na mocht houden dan was het niet verboden.

Ik bedoel met inherent slecht niet perse ethisch gezien ofzo, maar meer dat er gedaan wordt alsof er geen nuance zit in de mening. Verbieden is nogal ongenuanceerd namelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:55:03 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191738288
Alcohol is gewoon slecht en veroorzaakt allerlei sociale problemen. Mensen hebben dat ook helemaal niet nodig.

Vlees, autos, drank, tabac, drugs, moet allemaal verboden worden. Dat is beter voor het milieu en daardoor helpen we al de hongerige kleine negers in Afrika
pi_191738497
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb niet eens gelezen wat je schrijft maar hoop dat je sterft ;)
Dat mag je hopen maar mensen die zich van drank en drugs onthouden leven gemiddeld veel langer. Daardoor dat de maatschappij meer tolerant en liberaal wordt. Al die stinkende smokers en zuiplappen en dikke mensen die van hun auto afhankelijk zijn die wieden zichzelf mooi uit.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:31:55 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191850824
Nu bij 1Vandaag: Veilig Verkeer Nederland wil dat fietsers die te veel alcohol hebben gedronken ook worden aangepakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191850856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nu bij 1Vandaag: Veilig Verkeer Nederland wil dat fietsers die te veel alcohol hebben gedronken ook worden aangepakt.
Terecht.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:35:08 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191850874
quote:
Gewoon lekker allemaal met de auto dan maar. De betutteling wordt ronduit gênant.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin donderdag 5 maart 2020 @ 18:36:58 #210
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191850905
quote:
Zal wel neerkomen op aansprakelijkheid. Ik verwacht niet dat ze lui op de fiets actief gaan controleren/laten blazen, maar zodra je een ongeluk veroorzaakt of je je echt misdraagt er gevolgen aan kunnen kleven. Wat overigens een prima plan is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191851471
quote:
Daar heeft Nederland toch veel te weinig handhavers voor? De mensen met geld zullen zelf niet gaan handhaven, aangezien zij niet werken willen maar liever zingen, dansen en feesten. Terwijl slechts de mensen met geld kracht genoeg hebben om de alcoholisten te kunnen aanpakken.
pi_191851888
quote:
Ik pak juist omdat ik ga drinken de fiets. Vraag me af of onder invloed zijn van alcohol op de fiets daadwerkelijk tot meer verkeersslachtoffers leidt. Ik ben hooguit een paar keer van m'n fiets gedonderd, maar een echt ongeluk? Nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191851949
Laat maar komen, meer van dit soort dingen. Over 10 jaar is iedereen het zat en moet alles weer vrij en blij zijn en begint het hele circus weer opnieuw.
pi_191851961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik pak juist omdat ik ga drinken de fiets. Vraag me af of onder invloed zijn van alcohol op de fiets daadwerkelijk tot meer verkeersslachtoffers leidt. Ik ben hooguit een paar keer van m'n fiets gedonderd, maar een echt ongeluk? Nee.
Ik ook, maar laatst fietse er eentje op de snelweg.
pi_191858104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Laat maar komen, meer van dit soort dingen. Over 10 jaar is iedereen het zat en moet alles weer vrij en blij zijn en begint het hele circus weer opnieuw.
Dat hoop ik van harte, maar ik betwijfel het. De laatste 50 jaar is er echt niets geweest wat gegroeid is qua vrijheid, alleen maar beperkt.
pi_191858237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zal wel neerkomen op aansprakelijkheid. Ik verwacht niet dat ze lui op de fiets actief gaan controleren/laten blazen, maar zodra je een ongeluk veroorzaakt of je je echt misdraagt er gevolgen aan kunnen kleven. Wat overigens een prima plan is.
Dat kan niet. In Nederland hebben wij afgesproken dat de verantwoordelijkheid nooit bij de fietser ligt als die een ongeluk heeft met een motorvoertuig. Ook niet wanneer die dronken is of door rood rijd. Een brommer, scooter of auto is dan altijd aansprakelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191858351
Je kan je ook gewoon geen reet meer van dit soort dingen aantrekken en het zelf gewoon regelen. Als alcohol verboden wordt, dan zorg ik er zelf wel voor. Idem met drugs, als je dat wil dan kun je het gewoon regelen. Er veranderd dan niks aan de huidige situatie alleen dat bepaalde dingen formeel verboden zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 05:51:49 #218
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191859081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:

Lekker zo doorgaan met die enorme drang naar de maakbare maatschappij, dan komen we er wel... En dat al die idioten hier in blijven trappen, we zijn compleet van het pad af in dit land.
Je ziet het verkeerd. De meeste mensen in dit land moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 6 maart 2020 @ 06:31:35 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191859322
quote:
:')

En dan kroegen, discotheken en uitgaansgelegenheden, carnaval, koningsdag niet verbieden zeker?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 06:39:50 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191859364
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 06:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:')

En dan kroegen, discotheken en uitgaansgelegenheden, carnaval, koningsdag niet verbieden zeker?
De taxibranche gaat floreren :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191860881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 05:51 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd. De meeste mensen in dit land moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Niet mijn OP. :{w
  Forum Admin vrijdag 6 maart 2020 @ 14:48:19 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191865808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat kan niet. In Nederland hebben wij afgesproken dat de verantwoordelijkheid nooit bij de fietser ligt als die een ongeluk heeft met een motorvoertuig. Ook niet wanneer die dronken is of door rood rijd. Een brommer, scooter of auto is dan altijd aansprakelijk.
Niet helemaal waar. Een fietser is een zwakkere verkeersdeelnemer en in de praktijk betekent dat dat de tegenpartij vrijwel altijd schuldig is, maar er zijn uitzonderingen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_191865970
quote:
Als je nog kunt fietsen heb je niet teveel alcohol gedronken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191865987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 01:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is echt véél te kort door de bocht (bij dronken fietsers al helemaal).
pi_191866020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Een fietser is een zwakkere verkeersdeelnemer en in de praktijk betekent dat dat de tegenpartij vrijwel altijd schuldig is, maar er zijn uitzonderingen
Als je van het woord "schuldig" "aansprakelijk" maakt klopt het helemaal. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')