Mooi zo, dan had ik dat verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik pleit helemaal niet voor een verbod, dus ik hoef helemaal niets.
In een discussie als dit heeft men het vrijwel uitsluitend over de gevolgen van een activiteit (het effect van nemen van drugs op jezelf of anderen) en bijna nooit of een actie inherent goed/slecht is. Volgens mij lopen er hier weinig deontologen rond.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is naar hun mening natuurlijk gewoon per definitie want roken / alcohol is inherent slecht. Dat je het nuttigt toont al aan dat jij niet voor jezelf kan zorgen en de overheid die taak op zich moet nemen.
Als het grijs gebied was en iedereen zijn eigen mening erop na mocht houden dan was het niet verboden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
In een discussie als dit heeft men het vrijwel uitsluitend over de gevolgen van een activiteit (het effect van nemen van drugs op jezelf of anderen) en bijna nooit of een actie inherent goed/slecht is. Volgens mij lopen er hier weinig deontologen rond.
A: Het VKquote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Paar dagen terug: https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-niet-meer-koppen
Dat mag je hopen maar mensen die zich van drank en drugs onthouden leven gemiddeld veel langer. Daardoor dat de maatschappij meer tolerant en liberaal wordt. Al die stinkende smokers en zuiplappen en dikke mensen die van hun auto afhankelijk zijn die wieden zichzelf mooi uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb niet eens gelezen wat je schrijft maar hoop dat je sterft
Terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nu bij 1Vandaag: Veilig Verkeer Nederland wil dat fietsers die te veel alcohol hebben gedronken ook worden aangepakt.
Gewoon lekker allemaal met de auto dan maar. De betutteling wordt ronduit gênant.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nu bij 1Vandaag: Veilig Verkeer Nederland wil dat fietsers die te veel alcohol hebben gedronken ook worden aangepakt.
Zal wel neerkomen op aansprakelijkheid. Ik verwacht niet dat ze lui op de fiets actief gaan controleren/laten blazen, maar zodra je een ongeluk veroorzaakt of je je echt misdraagt er gevolgen aan kunnen kleven. Wat overigens een prima plan is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Daar heeft Nederland toch veel te weinig handhavers voor? De mensen met geld zullen zelf niet gaan handhaven, aangezien zij niet werken willen maar liever zingen, dansen en feesten. Terwijl slechts de mensen met geld kracht genoeg hebben om de alcoholisten te kunnen aanpakken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik pak juist omdat ik ga drinken de fiets. Vraag me af of onder invloed zijn van alcohol op de fiets daadwerkelijk tot meer verkeersslachtoffers leidt. Ik ben hooguit een paar keer van m'n fiets gedonderd, maar een echt ongeluk? Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ook, maar laatst fietse er eentje op de snelweg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik pak juist omdat ik ga drinken de fiets. Vraag me af of onder invloed zijn van alcohol op de fiets daadwerkelijk tot meer verkeersslachtoffers leidt. Ik ben hooguit een paar keer van m'n fiets gedonderd, maar een echt ongeluk? Nee.
Dat hoop ik van harte, maar ik betwijfel het. De laatste 50 jaar is er echt niets geweest wat gegroeid is qua vrijheid, alleen maar beperkt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Laat maar komen, meer van dit soort dingen. Over 10 jaar is iedereen het zat en moet alles weer vrij en blij zijn en begint het hele circus weer opnieuw.
Dat kan niet. In Nederland hebben wij afgesproken dat de verantwoordelijkheid nooit bij de fietser ligt als die een ongeluk heeft met een motorvoertuig. Ook niet wanneer die dronken is of door rood rijd. Een brommer, scooter of auto is dan altijd aansprakelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zal wel neerkomen op aansprakelijkheid. Ik verwacht niet dat ze lui op de fiets actief gaan controleren/laten blazen, maar zodra je een ongeluk veroorzaakt of je je echt misdraagt er gevolgen aan kunnen kleven. Wat overigens een prima plan is.
Je ziet het verkeerd. De meeste mensen in dit land moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Lekker zo doorgaan met die enorme drang naar de maakbare maatschappij, dan komen we er wel... En dat al die idioten hier in blijven trappen, we zijn compleet van het pad af in dit land.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
De taxibranche gaat florerenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En dan kroegen, discotheken en uitgaansgelegenheden, carnaval, koningsdag niet verbieden zeker?
Niet mijn OP.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 05:51 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. De meeste mensen in dit land moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Niet helemaal waar. Een fietser is een zwakkere verkeersdeelnemer en in de praktijk betekent dat dat de tegenpartij vrijwel altijd schuldig is, maar er zijn uitzonderingenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat kan niet. In Nederland hebben wij afgesproken dat de verantwoordelijkheid nooit bij de fietser ligt als die een ongeluk heeft met een motorvoertuig. Ook niet wanneer die dronken is of door rood rijd. Een brommer, scooter of auto is dan altijd aansprakelijk.
Als je nog kunt fietsen heb je niet teveel alcohol gedronken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is echt véél te kort door de bocht (bij dronken fietsers al helemaal).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat kan niet. In Nederland hebben wij afgesproken dat de verantwoordelijkheid nooit bij de fietser ligt als die een ongeluk heeft met een motorvoertuig. Ook niet wanneer die dronken is of door rood rijd. Een brommer, scooter of auto is dan altijd aansprakelijk.
Als je van het woord "schuldig" "aansprakelijk" maakt klopt het helemaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Een fietser is een zwakkere verkeersdeelnemer en in de praktijk betekent dat dat de tegenpartij vrijwel altijd schuldig is, maar er zijn uitzonderingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |