abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190877499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint. Jammer joh.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190877552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af wat het einddoel is. Ik denk niet dat we als land gelukkiger zijn als iedereen veilig in een plastic bubble verplicht de dagelijks aanbevolen hoeveelheid beweging moet halen terwijl je dagelijks eten van het voedingscentrum komt. Iedereen doet wel iets wat met de logica van dit soort drammers eigenlijk stout is. Je benen breken op een berg, autorijden in plaats van de veilige trein of vliegtuig, snoepjes en koekjes eten, zwemmen of schaatsen op natuurplassen zonder badmeester enz enz enz.
We zijn een asset van de overheid waar een bepaalde ROI op zit. Het kost de overheid immers een paar ton p.p. om gezonde en geschoolde kinderen tot de arbeidsmarkt toe te laten treden. Van die kinderen wil je dat ze het leven met veel plezier doorstaan en zolang mogelijk blijven bijdragen aan de samenleving door te werken, consumeren en vooral niet ernstig ziek te worden of vroegtijdig dood te gaan (dit garandeert immers de beste ROI).

Door dit soort zaken (alcohol/roken) te ontmoedigen kunnen burgers makkelijk 1 a 2 jaar langer en gezonder in leven blijven en hiermee bijdragen aan het hoge welvaartsniveau in Nederland. Ergens zit een optimum en daar zitten we vooralsnog nog niet.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:53:05 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877586
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:09 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877591
Ik kijk met weemoed naar oude STER-reclames uit de jaren '80 en begin jaren '90 (allemaal op youtube, heel nostalgisch!).

Wat zijn we een stel ondraaglijke zeikerds geworden...

"Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint"! Top. Dan drink JIJ niet. Dan rook JIJ niet. Dan steek JIJ geen vuurwerk af. Dan rijdt JIJ geen auto. Dan eet JIJ geen vlees. Die DDR-achtige fetisj om andermans plezier maar af te breken door de overheid te dwingen 'in te grijpen' (lees: duurder maken, lekker mensen pakken in hun portemonnee) in dit soort zaken getuigt van een enorme kortzichtigheid en een superdunne huid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:33 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:

Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:55:42 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190877620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Welke supermarkt?
Sterke drank mag niet in de supermarkt verkocht worden in NL.
Te stom om te googlen ofso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190877628
quote:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190877632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Maar astmapatiënten zijn dankzij hun genetische zwakheden de normale mensen tot last dus dat heft elkaar een beetje op.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:18 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:59 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Prima. Het is te idioot voor woorden de verleidingen op stations, benzinepompen, ziekenhuis kantines etc. Mag wel wat minder.
Jij kunt verleidingen niet weerstaan? Daar heb je de overheid voor nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:01:05 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Let er maar eens op.
Op het middenpad de wijn die in de bonus is. Bij de kassa een schap met 35% korting op wijnen.
En dat is buiten het wijnpad zelf.

Het is nogal overdadig aanwezig.

Jumbo (hier alleen de XL met foodplaza) niet anders. Bij de kaasafdeling wijn. Bij de notenbar kun je wijn proeven.

Het staat echt in je gezicht te schreeuwen.

Moet dit nou zo?

Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.

Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?
[..]

Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
pi_190877741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:03:44 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:55 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Dat is van mindere orde en geen genotsmiddel. Appels peren.
Men zou eens genieten, inderdaad.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:06:41 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
Ja, en weet je wat er dan gebeurt?

Dan gaat die meuk underground.

Ook enig idee hoeveel gezinnen er kapotgaan aan burn-outs, carrièredrang en overwerkende papa's en mama's? Waarom zien we daar nooit een draadje over? Dat dat ook wel wat minder kan, dat gejakker en geproduceer en geconsumeer? Zou de overheid daar niet eens moeten ingrijpen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:07:28 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Ten eerste, dat doe ik absoluut niet.
Net zoals het gros van de mensen die alcohol drinken.

quote:
Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig.
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 04-01-2020 19:12:29 ]
pi_190877848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Yep, ik herinner me nog heel goed die reclames in de jaren 90, die bijna dagelijks werden uitgezonden, "Drink met mate", "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is", enz.

Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 19:08:37 #244
236264 crew  capricia
pi_190877863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.

Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?
Want je weet dat dat wel degelijk van invloed is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:08:55 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877870
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
En zo veegt eenieder z'n straatje schoon. De ander, die is slecht bezig.

Dit soort topics in een notendop. Verbieden of duurder maken. Maar dan wel zaken waar ik een hekel aan heb, s.v.p.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:09:43 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:

[..]

pi_190877898
quote:

[..]

Verslaving was ik ook vergeten te benoemen. Mensen die een groot deel van hun leven hiermee worstelen en letterlijk eraan kapot gaan.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:11:09 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
En zo veegt eenieder z'n straatje schoon. De ander, die is slecht bezig.

Dit soort topics in een notendop. Verbieden of duurder maken. Maar dan wel zaken waar ik een hekel aan heb, s.v.p.
Dit dus, zolang het MIJ niet raakt is het allemaal prima.

Men moet eens gaan beseffen dat men zelf op een gegeven ogenblik ook aan de beurt komt.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:11:13 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877909
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?
Want je weet dat dat wel degelijk van invloed is.
Uhm nee. Ik kan naar volle waarheid zeggen dat ik werkelijk nog nooit door een schapopstelling, een TV-reclame of een poster in een bushok 'verleid' ben om iets te doen of te laten wanneer ik daar zelf niet achter sta. Ik koop iets omdat ik dat wil; of niet. En dat is erg fijn, die vrijheid. Ben je ook volwassen voor geworden geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef AchJa het volgende:
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?
Nee hoor, daar is netjes op gecorrigeerd anders konden de onderzoekers hun baan wel vergeten. :) :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')