Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint. Jammer joh.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
We zijn een asset van de overheid waar een bepaalde ROI op zit. Het kost de overheid immers een paar ton p.p. om gezonde en geschoolde kinderen tot de arbeidsmarkt toe te laten treden. Van die kinderen wil je dat ze het leven met veel plezier doorstaan en zolang mogelijk blijven bijdragen aan de samenleving door te werken, consumeren en vooral niet ernstig ziek te worden of vroegtijdig dood te gaan (dit garandeert immers de beste ROI).quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af wat het einddoel is. Ik denk niet dat we als land gelukkiger zijn als iedereen veilig in een plastic bubble verplicht de dagelijks aanbevolen hoeveelheid beweging moet halen terwijl je dagelijks eten van het voedingscentrum komt. Iedereen doet wel iets wat met de logica van dit soort drammers eigenlijk stout is. Je benen breken op een berg, autorijden in plaats van de veilige trein of vliegtuig, snoepjes en koekjes eten, zwemmen of schaatsen op natuurplassen zonder badmeester enz enz enz.
Correct, daarom heb jij ook geen flikker te maken met hoeveel bier een ander in zijn mik giet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint. Jammer joh.
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken
Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
Sterke drank mag niet in de supermarkt verkocht worden in NL.quote:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
Maar astmapatiënten zijn dankzij hun genetische zwakheden de normale mensen tot last dus dat heft elkaar een beetje op.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken
Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
Jij kunt verleidingen niet weerstaan? Daar heb je de overheid voor nodig?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Prima. Het is te idioot voor woorden de verleidingen op stations, benzinepompen, ziekenhuis kantines etc. Mag wel wat minder.
Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Let er maar eens op.
Op het middenpad de wijn die in de bonus is. Bij de kassa een schap met 35% korting op wijnen.
En dat is buiten het wijnpad zelf.
Het is nogal overdadig aanwezig.
Jumbo (hier alleen de XL met foodplaza) niet anders. Bij de kaasafdeling wijn. Bij de notenbar kun je wijn proeven.
Het staat echt in je gezicht te schreeuwen.
Moet dit nou zo?
Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?
[..]
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
Men zou eens genieten, inderdaad.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:55 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Dat is van mindere orde en geen genotsmiddel. Appels peren.
Ja, en weet je wat er dan gebeurt?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:
[..]
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
Net zoals het gros van de mensen die alcohol drinken.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
Ten eerste, dat doe ik absoluut niet.
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?quote:Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig.
Yep, ik herinner me nog heel goed die reclames in de jaren 90, die bijna dagelijks werden uitgezonden, "Drink met mate", "Alcohol maakt meer kapot dan je lief is", enz.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.
Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
En zo veegt eenieder z'n straatje schoon. De ander, die is slecht bezig.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:02 schreef MasterMister het volgende:
[..]
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
Verslaving was ik ook vergeten te benoemen. Mensen die een groot deel van hun leven hiermee worstelen en letterlijk eraan kapot gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:
[..]
Dit dus, zolang het MIJ niet raakt is het allemaal prima.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
En zo veegt eenieder z'n straatje schoon. De ander, die is slecht bezig.
Dit soort topics in een notendop. Verbieden of duurder maken. Maar dan wel zaken waar ik een hekel aan heb, s.v.p.
Uhm nee. Ik kan naar volle waarheid zeggen dat ik werkelijk nog nooit door een schapopstelling, een TV-reclame of een poster in een bushok 'verleid' ben om iets te doen of te laten wanneer ik daar zelf niet achter sta. Ik koop iets omdat ik dat wil; of niet. En dat is erg fijn, die vrijheid. Ben je ook volwassen voor geworden geloof ik.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het antwoord is dat de commercie alles maar mag bepalen?
Want je weet dat dat wel degelijk van invloed is.
Nee hoor, daar is netjes op gecorrigeerd anders konden de onderzoekers hun baan wel vergeten.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef AchJa het volgende:
Of omdat het verhoudingsgewijs gewoon uit de pas loopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |