In Frankrijk drinken ze wijn als water...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet wel in zuid Europa drinken ze vaak maar weinig.
En daar stappen ze na 2 flessen ook rustig in de auto.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Frankrijk drinken ze wijn als water...
Italië.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Huh... Welk deel van zuid-europa bedoel jij? Wijn tellen ze vaak niet eens mee als drank.
Maar de kinderen!!! Denk toch aan de kinderen!!!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Die Wim van Dalen moet gewoon zijn betuttelende bek houden
quote:Bij zwangere vrouwen voor dat van hun ongeboren baby
Supermarkten fungeren nu als een drankwalhalla, ook voor kinderen en jongeren.
quote:
quote:The temperance movement seized American public life in the late 19th and early 20th centuries, galvanizing women in a mass social crusade. Linked to the abolitionist and women’s suffrage movements – with which it shared prominent intellectuals and overlapping leadership, including the likes of Elizabeth Cady Stanton and Susan B Anthony – the temperance movement was part of a mass mobilization of American women fighting for social change. Like the abolitionist and women’s suffrage movements, temperance eventually achieved its political goal: for the 13 years of Prohibition, 1920 to 1933, the sale and consumption of alcohol was banned in the US.
But unlike its sister struggles, the temperance movement now has a bit of a bad reputation. It is easy to see the woman-led, often explicitly religious movement as a group of reactionaries, attempting to impose moral obsequiousness on a public that did not share their values. In the end, Prohibition itself was an obscene failure: alcohol continued to be sold and consumed, and the government’s vain attempts to enforce the ban on booze bred their own kinds of violence. The leaders of the movement were mocked as nagging housewives, out to ruin the fun. The temperance movement petered out, and is now remembered as a Pollyannaish bust.
But the motivations and makeup of the temperance movement are more complicated than their simplified legacy would suggest. Rather than a regressive movement consumed with moralist disdain for alcohol use, many of its most ardent supporters wanted alcohol banned for a much more practical reason: women’s safety. Drunk men, they observed, were more likely to sexually assault women, more likely to beat their wives and children, and more likely to subject passing women to sexual harassment. They didn’t all see drunkenness as an offense to their Christian morality, although some of them did. For the most part, they saw male drunks as a threat to women’s safety.
In other words: temperance has come to be seen as a movement of nagging housemarms, but it could be better understood as a mass movement against domestic violence.
quote:Acknowledging this connection between alcohol and sexual violence is usually the province of moralizing misogynists, who use it as an excuse to chastise women not to drink. This was the tack taken by the contrarian writer Emily Yoffee, who in 2013 wrote in Slate of warning her college-age daughter not to drink lest men take advantage of her drunkenness to sexually assault her. But the fact remains that, although alcoholism and binge drinking are on the rise among women, they are still not nearly as prevalent among women as they are among men – nor are they linked to an attendant increase in violence by women. In short, it is by and large men, not women, who get violent when they are drunk.
quote:One of the most radical advocates of the Temperance movement was a woman named Carrie Nation, a Missouri woman who lost her first husband to alcoholism. She became famous for barging into all-male taverns with a hatchet; she would smash the liquor bottles and wooden barrels of beer. In her time, Nation was despised as a radical; in retrospect, however, I think she had a point. Nation, who was also a crusader against corsets (she argued, correctly, that they were detrimental to women’s health), had a very particular vision when she stormed into bars.
In het noorden zijn ze wat nette inderdaad.kijk ook eens buiten de steden meer zuidelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Italië.
Glaasje rood bij de lunch.
Glaasje rood bij het avondeten. Iedere dag.
Zit je hier meteen mee boven de norm.
Junk!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Ik denk dat ik normaal per week misschien 7 tot 10 consumpties dronk. Of is dat ook al teveel?
Nog verder? Drank is al uit de supermarkt verbannen. Daarvoor moet je al ergens buiten zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet wel in zuid Europa drinken ze vaak maar weinig. In Noord Europa niet zo vaak, maar dan wel veel. En wij vaak en veel.
En das niet zo goed.
Ben inderdaad voor een geheel reclameverbod op alcohol. En dat het niet zo in je gezicht staat te schreeuwen in de supermarkt.
Bedoel, zelfs als ik vlees haal bij de AH staan er flessen wijn boven.
Kan me voorstellen dat dat lastig is voor velen.
Niet verbieden. Maar wel wat meer weg uit het zicht.
Prima. Het is te idioot voor woorden de verleidingen op stations, benzinepompen, ziekenhuis kantines etc. Mag wel wat minder.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:54 schreef Selqae het volgende:
[..]
Suiker uiteraard, ook zeer ongezond.
De: "Ik heb er toch geen last van" post...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:04 schreef Tailless het volgende:
Maar al zouden ze het verbieden zou er geen dag wakker van liggen
Welke supermarkt?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog verder? Drank is al uit de supermarkt verbannen. Daarvoor moet je al ergens buiten zijn.
Waarom zou een staat zich continu moeten overgeven aan betuttelen van mensen?
Gelukkig is het wegennet daar vergelijkbaar met hier.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En daar stappen ze na 2 flessen ook rustig in de auto.
communisme.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:53 schreef Apekoek het volgende:
Daarna kan de snackbar wel op de schop, ook ongezond en daarna...
en stinkenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Rokers zijn pas ongezellige mensen. Staan plots op van tafel en gaan buiten staan. Verschuilen zich in de kroeg in een apart hok...
Waarom mogen mensen dat niet voor zichzelf uitmaken? Ik gebruik geen drugs maar als ik hier op Fok! zo eens rondlees in de diverse festival topics lijk ik wel in de minderheid te zijn... Ieder zijn ding, leven en laten leven. Jij je pilletje, ik mijn biertje, klaar.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:14 schreef maryen65 het volgende:
Ik zag laatst een docu over alcoholgebruik. NPO geloof ik. Een maand niet drinken. Die mensen dronken veel en ook hun vrienden. En zonder alcohol was je ongezellig. Ik drink zelf niet en snapte er ook niks van. Hoezo ben je zonder alcohol ongezellig?
Dat bedoel ik, mensen die willen minderen met drinken of stoppen worden dan weer overgehaald om mee te drinken. Want je doet zo ongezelligquote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom mogen mensen dat niet voor zichzelf uitmaken? Ik gebruik geen drugs maar als ik hier op Fok! zo eens rondlees in de diverse festival topics lijk ik wel in de minderheid te zijn... Ieder zijn ding, leven en laten leven. Jij je pilletje, ik mijn biertje, klaar.
Volgens mij gaat het erom dat alcohol en roken allebei verslavend en slecht is. Nu roken is aangepakt is er de vraag waarom wel zo makkelijk drank kopen? Kan ik wel inkomen. Gevaar van alcohol wordt onderschat. Helaas kan niet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom mogen mensen dat niet voor zichzelf uitmaken? Ik gebruik geen drugs maar als ik hier op Fok! zo eens rondlees in de diverse festival topics lijk ik wel in de minderheid te zijn... Ieder zijn ding, leven en laten leven. Jij je pilletje, ik mijn biertje, klaar.
Als je ziet hoe ingeburgerd alcohol is, valt het percentage dat daardoor gekke dingen gaat doen wel mee denk ik. Het is niet zo dat er elk weekend weer miljoenen mensen dronken met elkaar op de vuist gaan of tegen een boom op rijden. De meerderheid is natuurlijk dan ook slechts een gematigd drinker.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:04 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Is wel meer dan een handjevol, en ik ben niet voor het verbieden zoals ik al eerder zei
Iedereen moet stoppen vanwege die paar enkelingen die er niet mee om kunnen gaan?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:24 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, mensen die willen minderen met drinken of stoppen worden dan weer overgehaald om mee te drinken. Want je doet zo ongezellig
dan heb je een rare vriendengroep of geen ruggengraat. Bij ons respecteert men dat gewoon.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:24 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, mensen die willen minderen met drinken of stoppen worden dan weer overgehaald om mee te drinken. Want je doet zo ongezellig
Ik heb het gezien in een docu. Ik heb weinig mensen om me heen die drinken, gelukkigquote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:26 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
dan heb je een rare vriendengroep of geen ruggengraat. Bij ons respecteert men dat gewoon.
Dat schreeuwen is mij anders nog nooit opgevallen. Zou het persoonlijk zijn?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:28 schreef capricia het volgende:
Als je er op let, in de supermarkt, staat de wijn je gewoon in je gezicht te schreeuwen.
Boven de schappen voor de kerst hapjes: flessen wijn.
Boven het koelvak voor vlees: flessen wijn.
En dat doet de AH niet voor niets. Het werkt.
Dat mag van mij wel ietsje minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |