abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190872586
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:43 schreef Twiitch het volgende:
Gaat ook langzaamaan de kant op zoals met tabak. De overheid wil roken uitbannen door het vooral steeds duurder te maken, prima. Maar dat zorgt voor een grote hoeveelheid aan gemiste accijns. Wat is een uitstekende vervanger voor deze misgelopen inkomst? Alcohol. Binnen nu en vijf jaar ga je standaard 20¤ aftikken voor een kratje bier en de wekelijkse supermarktaanbiedingen gaan ook in de ban.
Is nu al 17 euro nog wat hoor. Ik wacht altijd op de bonus. Pas dan koop ik een kratje.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:53:17 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190872605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In een topic over geweld tegen hulpdiensten. Uhu
Als je het topic zou lezen zie je dat het over vuurwerkgebruik in het algemeen gaat, en mensen die pleiten voor vuurwerkverbod.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_190872613
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zolang het voor eigen gebruik is, is het gewoon legaal hoor.
Klopt, ik heb het al gewijzigd, officieel moet je er nog wel een vergunning voor aanvragen bij de douane maar dat zal zelden gebeuren :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:53:57 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190872618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik drink ook niet meer zo veel als vroeger, maar wat me irriteert bij dit soort onderwerpen is dat mensen vaak denken van "Oh, ik drink toch niet dus een drankverbod zou wel goed zijn".
Gun een ander eens wat plezier.
Ik pleit nergens voor een drankverbod, ik denk juist dat dit averechts werkt. Maar bewust bezig zijn met alcohol is wel goed
The End Times are wild
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:54:29 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190872626
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik pleit nergens voor een drankverbod, ik denk juist dat dit averechts werkt. Maar bewust bezig zijn met alcohol is wel goed
Ja dat zeker.
pi_190872633
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:43 schreef Twiitch het volgende:
Gaat ook langzaamaan de kant op zoals met tabak. De overheid wil roken uitbannen door het vooral steeds duurder te maken, prima. Maar dat zorgt voor een grote hoeveelheid aan gemiste accijns. Wat is een uitstekende vervanger voor deze misgelopen inkomsten? Alcohol. Binnen nu en vijf jaar ga je standaard 20¤ aftikken voor een kratje bier en de wekelijkse supermarktaanbiedingen gaan ook in de ban.
Niks mis mee om drank duurder te maken. Ik snap die aanbiedingen in de supermarkt ook nooit. Sowieso de verkoop van alcohol in supermarkten. Alcohol is een drug. Verbieden ben ik niet voor maar wel verkopen in slijterijen en flink duurder maken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:55:43 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190872648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:47 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vorig jaar 40 dagen geen alcohol gedronken. Niet omdat ik zo veel drink, maar vooral om te kijken hoe gemakkelijk ik er vanaf kon blijven. Dat kon ik heel gemakkelijk, het kostte me eigenlijk geen moeite. Ik had wel een paar sociale gelegenheden waarbij ik het jammer vond dat ik niks kon drinken, want met een glaasje water is het toch anders.

Maar wat mij echt verbaasde was hoe fit ik mij na 10 dagen zonder alcohol al ging voelen. Veel scherper.
Wanneer je jezelf na zo'n korte periode zonder drank al beduidend fitter gaat voelen dan dronk je klaarblijkelijk teveel. Ik drink alleen in het weekend, soms een paar biertjes en soms wat meer, soms ook weken niet. Ik merk 0,0 verschil.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:56:47 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190872664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Niks mis mee om drank duurder te maken. Ik snap die aanbiedingen in de supermarkt ook nooit. Sowieso de verkoop van alcohol in supermarkten. Alcohol is een drug. Verbieden ben ik niet voor maar wel verkopen in slijterijen en flink duurder maken
Roken mag van mij gewoon uitgeroeid worden. Rücksichtlos. Niet illegaal maken, maar erg duur, lelijke pakjes, totaalverbod op reclame, verkoop alleen in overheidswinkels.
Alcohol is toch anders. Iedere roker is een verslaafde. Niet iedereen die alcohol gebruikt is verslaafd. Maar totaalverbod op reclame en verkoop alleen in de slijterij is prima.

Dat er bij de Olympische Spelen zoiets is als een 'Heineken house' vind ik ook raar.
The End Times are wild
pi_190872683
Het zal waarschijnlijk wel op BETALEN(!) neerkomen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:57:36 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190872684
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wanneer je jezelf na zo'n korte periode zonder drank al beduidend fitter gaat voelen dan dronk je klaarblijkelijk teveel. Ik drink alleen in het weekend, soms een paar biertjes en soms wat meer, soms ook weken niet. Ik merk 0,0 verschil.
Valt wel mee hoor. Ik denk dat ik normaal per week misschien 7 tot 10 consumpties dronk. Of is dat ook al teveel?
The End Times are wild
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:57:59 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190872692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:54 schreef maryen65 het volgende:
Niks mis mee om drank duurder te maken. Ik snap die aanbiedingen in de supermarkt ook nooit.
Nee zeg, stel je eens voor dat mensen in het weekend even los willen gaan na een drukke werkweek. Absurd.
pi_190872713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Roken mag van mij gewoon uitgeroeid worden. Rücksichtlos. Niet illegaal maken, maar erg duur, lelijke pakjes, totaalverbod op reclame, verkoop alleen in overheidswinkels.
Alcohol is toch anders. Iedere roker is een verslaafde. Niet iedereen die alcohol gebruikt is verslaafd. Maar totaalverbod op reclame en verkoop alleen in de slijterij is prima.

Heb je ook nog ideeen over de verplichte haardracht en kleding, of ben je in je dromen slechts een deeltijdayatollah?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:00:12 #113
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190872723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:43 schreef Injetta het volgende:
In Scandinavische landen is alcohol krankzinnig duur, maar ik heb nog nooit mensen zoveel zien drinken als in Denemarken en Noorwegen. Hoe ze er aan komen weet ik niet. Maar jongeren staan in parkjes met volgeladen tasjes zichzelf vol te zuipen.
Ooit een klassieke motorfiets in Denemarken opgehaald. Ik kwam uit Nederland en mocht met flessen drank betalen.
Tot nooit .......
pi_190872724
quote:

[..]

Dat er bij de Olympische Spelen zoiets is als een 'Heineken house' vind ik ook raar.
Huh waarom haal je roken erbij? Ik heb het nergens over roken
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:01:23 #115
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190872743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Ik denk dat ik normaal per week misschien 7 tot 10 consumpties dronk. Of is dat ook al teveel?
Geen idee. Hoeveel is een consumptie bij jou? Een glas bier? Wijn? Een fles bier? Denk dat er geen gouden regel is, ieder lichaam is anders. Misschien hebben sommige mensen een sterkere lever en een persoon van 60 kg zal doorgaans ook minder kunnen drinken voordat er merkbare negatieve effecten ontstaan.
pi_190872745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee zeg, stel je eens voor dat mensen in het weekend even los willen gaan na een drukke werkweek. Absurd.
Vechtpartijen omdat sommige mensen niet tegen drank kunnen, ongelukken met drank achter het stuur
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:02:19 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190872760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je ook nog ideeen over de verplichte haardracht en kleding, of ben je in je dromen slechts een deeltijdayatollah?
Ik heb heel veel ideeen. Ook over haardracht en kleding
The End Times are wild
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:02:31 #118
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190872761
quote:

Opgelost
Tot nooit .......
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:03:37 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190872776
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Geen idee. Hoeveel is een consumptie bij jou? Een glas bier? Wijn? Een fles bier? Denk dat er geen gouden regel is, ieder lichaam is anders. Misschien hebben sommige mensen een sterkere lever en een persoon van 60 kg zal doorgaans ook minder kunnen drinken voordat er merkbare negatieve effecten ontstaan.
Een glas bier of een glas wijn.
Ik dronk van te voren dus best weinig. Daarom verbaasde het me ook dat ik het kon merken. Ik was niet gestopt omdat ik me niet goed voelde of vond dat ik teveel dronk of zo.
The End Times are wild
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:03:57 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190872781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:01 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Vechtpartijen omdat sommige mensen niet tegen drank kunnen, ongelukken met drank achter het stuur
Omdat een handjevol er niet mee om kunnen gaan is niet echt een goede reden om het voor de rest te gaan verbieden of peperduur te maken.
pi_190872797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Omdat een handjevol er niet mee om kunnen gaan is niet echt een goede reden om het voor de rest te gaan verbieden of peperduur te maken.
Is wel meer dan een handjevol, en ik ben niet voor het verbieden zoals ik al eerder zei
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:05:14 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190872801
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Huh waarom haal je roken erbij? Ik heb het nergens over roken
Rokers zijn pas ongezellige mensen. Staan plots op van tafel en gaan buiten staan. Verschuilen zich in de kroeg in een apart hok...
Tot nooit .......
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 13:05:16 #123
236264 crew  capricia
pi_190872804
Ik weet wel in zuid Europa drinken ze vaak maar weinig. In Noord Europa niet zo vaak, maar dan wel veel. En wij vaak en veel.
En das niet zo goed.

Ben inderdaad voor een geheel reclameverbod op alcohol. En dat het niet zo in je gezicht staat te schreeuwen in de supermarkt.
Bedoel, zelfs als ik vlees haal bij de AH staan er flessen wijn boven.
Kan me voorstellen dat dat lastig is voor velen.

Niet verbieden. Maar wel wat meer weg uit het zicht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:07:41 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190872836
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet wel in zuid Europa drinken ze vaak maar weinig.
Huh... Welk deel van zuid-europa bedoel jij? Wijn tellen ze vaak niet eens mee als drank.

De gemiddelde Nederlander drinkt niet veel hoor. Zeker niet in vergelijk met andere landen.
Tot nooit .......
pi_190872843
Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af wat het einddoel is. Ik denk niet dat we als land gelukkiger zijn als iedereen veilig in een plastic bubble verplicht de dagelijks aanbevolen hoeveelheid beweging moet halen terwijl je dagelijks eten van het voedingscentrum komt. Iedereen doet wel iets wat met de logica van dit soort drammers eigenlijk stout is. Je benen breken op een berg, autorijden in plaats van de veilige trein of vliegtuig, snoepjes en koekjes eten, zwemmen of schaatsen op natuurplassen zonder badmeester enz enz enz. Ook het schermen met geweld tegen vrouwen komt mij echt de keel uit. De meeste mensne die in elkaar geramd worden zijn nog steeds mannen en ik zie echt niet in waarom dat misdrijf minder erg is omdat degene die je neus breekt iets wat is aangeboren met je gemeen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')