abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190876566
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef Djeez het volgende:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Jawel, tweedehands alcohol is ook zeer schadelijk voor de gezondheid. Dat krijg je via het uitademen allemaal binnen en daar ga je dood aan.

Of ze verzinnen wat anders voor emotionele chantage als ze op het argument van vrij keuze door volwassen vrije burgers stuiten. Het is immers niet zo dat de strijd tegen roken ophoudt nu het meeroken niet meer kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190876595
Slecht idee. Roken veroorzaakt per definitie overlast als iemand in je directe nabijheid dit doet. Alcohol nuttigen niet.
pi_190876663
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon alles bepalen voor mensen zodat ze zo lang mogelijk door kunnen werken _O_ De overheid weet wat het beste is voor je!!
De overheid bestaat uit dwaze slaven, die erop toezien en erop aandringen dat de armen ten behoeve van de inmiddels vele rijken werken. Terwijl de rijken de lachende derden zijn om zoveel dwaze slaven die hen helpen.
pi_190876923
Los van wat je er van vind zal het wel neerkomen op een gematigde stijging (zeg 3 a 4 euro er bij op een kratje bier) en dan de accijns ook met 30 pct omhoog (lees op biernet dat in 2002 dit 18 pct was en in 2009 zelfs 30 pct ook) sinds 2002 is het 80 pct. Het zal dus wel gebracht worden onder het mom van gezondheid en minder overlast, lekker extra cashen voor de overheid en we drinken er met zo'n verhoging geen druppel minder om.
Van mij hoeven ze het overigens niet te verbieden ondanks dat ik zelf nu na dry january vorig jaar wel veel minder ben gaan drinken en dat beviel prima. Ook al waardeer ik vele dranken zeer om hun smaak. Daarna ook veel gaan inlezen over wat het met je doet, ervaringen van anderen etc. Verbieden dus zeker niet, had het waarschijnlijk wel fijn gevonden als ik de informatie die ik nu zelf las als dertiger ook had geweten toen ik 14 was.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:14:32 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190876963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:48 schreef torentje het volgende:

[..]

De overheid bestaat uit dwaze slaven, die erop toezien en erop aandringen dat de armen ten behoeve van de inmiddels vele rijken werken. Terwijl de rijken de lachende derden zijn om zoveel dwaze slaven die hen helpen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190877227
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen vlees.
Geen vuurwerk.
Iedereen weer fulltime aan de bak.

Brave new world!
J’ai faim.
pi_190877292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Zou eens tijd worden. Moet je je voorstellen hoe heerlijk gemoedelijk oudjaar of koningsdag zou verlopen zonder tienduizenden dronken mongolen op straat.

Alcohol mag best wat minder normaal gevonden worden. Het is gewoon vergif, je lichaam kan er niets mee en wil er niets mee behalve het zo snel mogelijk afbreken en vergeten. Op z'n best wordt je er een dronken idioot van. Op z'n ergst maak je je lichaam er mee kapot (en je leven).

Drankje moet kunnen hoor, maar wederom tonen mensen dat ze er gewoon niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan.
Ik drink al tijden echt bijna niet meer. Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine. Voordat ik dat ontdekt had, en toen ik nog wat jonger was, dronk ik er elk weekend stevig op los. Gelukkig is die behoefte daardoor compleet verdwenen en haal ik veel meer voldoening uit andere dingen/middelen. Als ik er aan terugdenk: Gadverdamme, wat een saaie troep is het. Alcohol is gewoon echt rotzooi.

Ben er echt wel voor om alcohol minder normaal te laten vinden. Het is gewoon zo saai, dat mensen dat niet doorhebben... Altijd ruzie in het uitgaansleven, altijd ziek de volgende dag, domme dingen zeggen, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:47 #218
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190877334
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:44 schreef Linkse_krijger het volgende:
Slecht idee. Roken veroorzaakt per definitie overlast als iemand in je directe nabijheid dit doet. Alcohol nuttigen niet.
Loop vanavond eens in een uitgaansgebied zou ik zeggen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:40:20 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877344
Ik heb een schijthekel aan alcohol.

Daarom koop ik het niet.

Of een supermarkt nou één fles of een hele muur met flessen wijn ergens parkeert, dan nog koop ik het niet.

Dit heeft dan ook niets met 'bescherming voor de mense' te maken. Is gewoon ingreep nummer zoveel om de burger zolang mogelijk heel en gezond te houden. Niet voor zichzelf, maar voor de arbeidsmarkt en het Heilige Bedrijfsleven. Men zal toch eens genieten van een peuk, een frietje of een glas bier... Dat kan echt niet; veel te risicovol.

Of de "ik heb er last van, dus mijn buurman moet ermee kappen"-brigade... Echt: ga een leven zoeken en houd je wat minder bezig met je buurman. We hebben allemaal wel eens last van elkaar. Ga je niet dood aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:40:54 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877357
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon alles bepalen voor mensen zodat ze zo lang mogelijk door kunnen werken _O_ De overheid weet wat het beste is voor je!!
Jij snapt 'm.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877393
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:39 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Loop vanavond eens in een uitgaansgebied zou ik zeggen.
Een vriend van me werkt 's nachts in een nachtclub. Die heeft het drinken heel snel afgeleerd als je ziet in wat voor een zielige bedoeling zoiets veranderd.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:43:29 #222
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190877408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Een vriend van me werkt 's nachts in een nachtclub. Die heeft het drinken heel snel afgeleerd als je ziet in wat voor een zielige bedoeling zoiets veranderd.
Recente jaarwisseling ook weer goed voorbeeld.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:46:20 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877460
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik drink al tijden echt bijna niet meer. Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
Dus? Ieder zijn ding toch?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:47:03 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877472
quote:

Ja, al die doorgesnoven Tokkies met pupillen als theeschotels...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:48:41 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190877494
quote:

[..]

Alles over een kam scheren...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190877499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint. Jammer joh.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190877552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af wat het einddoel is. Ik denk niet dat we als land gelukkiger zijn als iedereen veilig in een plastic bubble verplicht de dagelijks aanbevolen hoeveelheid beweging moet halen terwijl je dagelijks eten van het voedingscentrum komt. Iedereen doet wel iets wat met de logica van dit soort drammers eigenlijk stout is. Je benen breken op een berg, autorijden in plaats van de veilige trein of vliegtuig, snoepjes en koekjes eten, zwemmen of schaatsen op natuurplassen zonder badmeester enz enz enz.
We zijn een asset van de overheid waar een bepaalde ROI op zit. Het kost de overheid immers een paar ton p.p. om gezonde en geschoolde kinderen tot de arbeidsmarkt toe te laten treden. Van die kinderen wil je dat ze het leven met veel plezier doorstaan en zolang mogelijk blijven bijdragen aan de samenleving door te werken, consumeren en vooral niet ernstig ziek te worden of vroegtijdig dood te gaan (dit garandeert immers de beste ROI).

Door dit soort zaken (alcohol/roken) te ontmoedigen kunnen burgers makkelijk 1 a 2 jaar langer en gezonder in leven blijven en hiermee bijdragen aan het hoge welvaartsniveau in Nederland. Ergens zit een optimum en daar zitten we vooralsnog nog niet.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:53:05 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877586
quote:
Tyf een eind op zeg! Als astmapatiënt ben ik fel tegen roken, omdat ik benauwd word van andermans rokertje. Maar met alcohol ben je niemand tot last, dus stevig doordrinken ^O^
Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:09 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877591
Ik kijk met weemoed naar oude STER-reclames uit de jaren '80 en begin jaren '90 (allemaal op youtube, heel nostalgisch!).

Wat zijn we een stel ondraaglijke zeikerds geworden...

"Jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint"! Top. Dan drink JIJ niet. Dan rook JIJ niet. Dan steek JIJ geen vuurwerk af. Dan rijdt JIJ geen auto. Dan eet JIJ geen vlees. Die DDR-achtige fetisj om andermans plezier maar af te breken door de overheid te dwingen 'in te grijpen' (lees: duurder maken, lekker mensen pakken in hun portemonnee) in dit soort zaken getuigt van een enorme kortzichtigheid en een superdunne huid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:54:33 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:

Lees even het artikel opnieuw zou ik zeggen. De maatschappelijke overlast is zeer groot. Veroorzaakt vaak ruzies en niet alleen op feestjes of uitgaansgelegenheden, ook binnen gezinnen, ongevallen in het verkeer (met dodelijke afloop), enz.
Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:55:42 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190877620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Welke supermarkt?
Sterke drank mag niet in de supermarkt verkocht worden in NL.
Te stom om te googlen ofso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190877628
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:53 schreef MasterMister het volgende:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
pi_190877632
quote:
Maar astmapatiënten zijn dankzij hun genetische zwakheden de normale mensen tot last dus dat heft elkaar een beetje op.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:18 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190877657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is gewoon keihard waar. Volgens mij staat alcohol zelfs op één wanneer het aankomt op sociale schade.
Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik rook in het weekend meestal een jointje en gebruik misschien één of twee keer per jaar een pilletje, paddenstoelen of ketamine.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:58:59 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:13 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Prima. Het is te idioot voor woorden de verleidingen op stations, benzinepompen, ziekenhuis kantines etc. Mag wel wat minder.
Jij kunt verleidingen niet weerstaan? Daar heb je de overheid voor nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:01:05 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Let er maar eens op.
Op het middenpad de wijn die in de bonus is. Bij de kassa een schap met 35% korting op wijnen.
En dat is buiten het wijnpad zelf.

Het is nogal overdadig aanwezig.

Jumbo (hier alleen de XL met foodplaza) niet anders. Bij de kaasafdeling wijn. Bij de notenbar kun je wijn proeven.

Het staat echt in je gezicht te schreeuwen.

Moet dit nou zo?

Dat doet het alleen als je het in je gezicht laat schreeuwen.

Wat is dit hier de hele tijd? Zijn mensen willoze randdebielen geworden of zo, dat we supermarkten op gaan leggen waar ze hun rotzooi neerzetten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190877730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar jij kunt vast heel goed autorijden met je paddo's toch?
[..]

Ten eerste, dat doe ik absoluut niet. Ten tweede, als je naar de cijfers kijkt wordt dat ook amper gedaan. Ten derde, uit algemene cijfers blijkt dat de sociale schade van paddo's significant lager is dan dat van alcohol. Is niet zo gek, alcohol maakt overmoedig. En wel in zo'n mate dat het vol op nr. één staat in de statistieken.
pi_190877741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar de kinderen!!! Je vergeet de kinderen!!!
Ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar dat is wel het ergste ja. Heel wat kinderen die er trauma's aan hebben overgehouden door hun ouders te zien vechten, geschreeuw, spullen die door de kamers vliegen, letterlijk een hel voor die kinderen. Ik zeg daarom: verbied die handel, hoe eerder hoe beter.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:03:44 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190877761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:55 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Dat is van mindere orde en geen genotsmiddel. Appels peren.
Men zou eens genieten, inderdaad.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')