abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:56:28 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878589
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:47 schreef capricia het volgende:
Droogleggen werkt niet. En dat is volgens mij ook het hele doel niet. Waarom zou je dat willen?
Maar dat je bij iedere feestdag of notenafdeling of die van kaas of vis of vlees wijn aangeboden krijgt, vind ik ook teveel van het goede.
Iets er tussenin.
Dus jij laat je dan tot die aankoop verleiden?
pi_190878617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om wat mensen zeggen. Ik heb veel liever iemand die verstand heeft van wetenschap en statistiek in plaats van menselijke meningen. En het enige wat ik zeg is dit: Dat een bepaalde stof X met een uitwerking Y op het menselijk bewustzijn na een bepaalde tijd T nog aantoonbaar is in bloed, speeksel of [vul in], betekend niet dat daaruit volgt dat het nog effecten heeft die de rijvaardigheid beïnvloeden. Meet je 0,0001 mmol/L alcohol? Of 10 ug/L? Of is je test alleen kwalitatief en kan het alleen de stof alcohol aantonen maar niet de hoeveelheid?
[..]

Niet noodzakelijkerwijs. Maar de overheid is ook niet dom. Het is niet voor niets dat ze een veilige grens hanteren (equivalent in ug/L van 1 biertje dacht ik). Met drugs testen ze alleen kwantitatief, dus daar zitten wat haken en ogen aan. Betekend ook niet dat hoe de alcohol beoordeeld wordt vergelijkbaar is met elke willekeurige andere drugs. Zie wat ik hierboven zeg.
[..]

Cijfers... cijfers. Hoe verhoudt de schade van alcohol zich tot andere drugs? Hoe veel doden door alcohol zijn er jaarlijks en hoeveel door drugs? Hoe groot is de sociale schade? En de schade voor de gebruiker? Etc. etc. Allemaal vragen die je dient te beantwoorden. En nee, het gaat er niet om wat ik of anderen ervan vinden. De cijfers liegen echt niet. Alcohol staat bovenaan in de lijstjes samen met tabak, cocaïne of heroïne. Qua sociale schade zelfs bovenaan. Dat is geen mening maar een feit.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken :')
pi_190878657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Persoonlijk zie ik onszelf vooral verwoesten door die achterlijke carrièrezucht, 24-uurs economie en 'leven lang leren' kolder van de heren en dames van D'66 en VVD.
Carrièrezucht heb ik ook een tyfushekel aan, maar wat is er mis met een 24-uurs economie en een level lang leren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:31 #279
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190878674
Alles met mate, zo ook alcohol. Die drie biertjes die ik per week drink hebben 0 sociale consequenties of gevolgen voor mn gezondheid. Het inademen van de lucht hier in de Randstad is veel schadelijker voor mijn gezondheid.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:37 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

Het gaat er helemaal niet om wat mensen zeggen. Ik heb veel liever iemand die verstand heeft van wetenschap en statistiek in plaats van menselijke meningen. En het enige wat ik zeg is dit: Dat een bepaalde stof X met een uitwerking Y op het menselijk bewustzijn na een bepaalde tijd T nog aantoonbaar is in bloed, speeksel of [vul in], betekend niet dat daaruit volgt dat het nog effecten heeft die de rijvaardigheid beïnvloeden. Meet je 0,0001 mmol/L alcohol? Of 10 ug/L? Of is je test alleen kwalitatief en kan het alleen de stof alcohol aantonen maar niet de hoeveelheid?

Niet noodzakelijkerwijs. Maar de overheid is ook niet dom. Het is niet voor niets dat ze een veilige grens hanteren (equivalent in ug/L van 1 biertje dacht ik). Met drugs testen ze alleen kwantitatief, dus daar zitten wat haken en ogen aan. Betekend ook niet dat hoe de alcohol beoordeeld wordt vergelijkbaar is met elke willekeurige andere drugs. Zie wat ik hierboven zeg.

Cijfers... cijfers. Hoe verhoudt de schade van alcohol zich tot andere drugs? Hoe veel doden door alcohol zijn er jaarlijks en hoeveel door drugs? Hoe groot is de sociale schade? En de schade voor de gebruiker? Etc. etc. Allemaal vragen die je dient te beantwoorden. En nee, het gaat er niet om wat ik of anderen ervan vinden. De cijfers liegen echt niet. Alcohol staat bovenaan in de lijstjes samen met tabak, cocaïne of heroïne. Qua sociale schade zelfs bovenaan. Dat is geen mening maar een feit.
Je eigen pleziertje is natuurlijk volledig onschadelijk he? Alles wat anderen doen is maar kut en kan wel verboden worden. :')
pi_190878682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Hoezo? Ik heb het alleen over feitelijke dingen, je hoort mij nergens normatieve uitspraken doen waar ik zeg dat alcohol verboden moet worden of iets dergelijks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190878714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je eigen pleziertje is natuurlijk volledig onschadelijk he? Alles wat anderen doen is maar kut en kan wel verboden worden. :')
Ik zeg nergens dat mijn pleziertjes volledig onschadelijk zijn. Waar zie je me dat zeggen? Ik heb het ook nergens over dat ik vind dat alcohol verboden moet worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190878717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb het alleen over feitelijke dingen, je hoort mij nergens normatieve uitspraken doen waar ik zeg dat alcohol verboden moet worden of iets dergelijks.
Ze kunnen beter alles verbieden wat ook maar enigszins slecht voor je is als je enkel kijkt naar cijfers over gezondheid en overlast. Sommige zaken zijn niet enkel uit te drukken in harde kosten en baten.
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:03:00 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878719
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Carrièrezucht heb ik ook een tyfushekel aan, maar wat is er mis met een 24-uurs economie en een level lang leren?
Wat daar mis mee is? Het ondermijnt een basale behoefte van de mens: RUST.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:04:13 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878742
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 19:33 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Het hoeft niet underground te gaan als je mensen door middel van informatie (via TV, onderwijs, enz) geleidelijk aan (denk aan tientallen jaren) bewust maakt van de kwalijke kanten van drank. Dus niet in een keer verbieden. Precies hetzelfde als wat nu met roken gebeurt: informatie delen over de negatieve kanten, leeftijd verhogen waarop je het mag gebruiken, duurder maken, afbeeldingen erop die afschrikken, uit het zicht van kopers verwijderen, steeds in meer plaatsen verbieden, enz. Dit werkt, want steeds meer mensen moeten vrijwillig niks van roken hebben. Het is een stukje opvoeding, en niet meteen van BAM: VERBODEN!
Ik denk dat het rookverbod vooral werd gedragen doordat de effecten duidelijker waren, óók voor omstanders.
Als iemand rookt op het werk, heeft iedereen in de buurt daar last van, zelfs als die buiten rookt, stinken zijn kleren.
Iemand die drinkt op het werk is onopvallend. De fouten die worden gemaakt kun je ook aan andere oorzaken toeschrijven.

Ga je naar een rockconcert of popfestival, dan is het echt opvallend hoe fris de lucht is in vergelijking met concerten van voor het verbod. Een alcoholverbod zul je daar nauwelijks merken. Mensen zullen de drinkers er daarom niet op aanspreken, ze hebben er geen last van.

Ik vind dat het rookverbod veel te ver gaat. Dat mensen roken, drinken of andere drugs gebruiken vind ik niet erg, zolang anderen er geen last van hebben. Andere mensen doen weer andere stomme dingen waar ze dood van gaan, soms nemen ze anderen mee in de dood.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 januari 2020 @ 20:04:33 #286
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190878746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat daar mis mee is? Het ondermijnt een basale behoefte van de mens: RUST.
Dat is niet mijn basale behoefte. Als dit de basale behoefte van de mens was dan was de Chimpansee nu on top of the food chain geweest.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:05:17 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:02 schreef Discombobulate het volgende:

Ik zeg nergens dat mijn pleziertjes volledig onschadelijk zijn. Waar zie je me dat zeggen? Ik heb het ook nergens over dat ik vind dat alcohol verboden moet worden.
Wat is dan je bedoeling van dit soort posts?:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Alcohol is gewoon echt rotzooi.

Ben er echt wel voor om alcohol minder normaal te laten vinden. Het is gewoon zo saai, dat mensen dat niet doorhebben... Altijd ruzie in het uitgaansleven, altijd ziek de volgende dag, domme dingen zeggen, etc.
Gewoon even lekker brullen hoe kut alcohol is en hoe fijn mijn drugs zijn?
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:05:36 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is niet mijn basale behoefte. Als dit de basale behoefte van de mens was dan was de Chimpansee nu on top of the food chain geweest.
Rust is geen basale behoefte?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190878794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:39 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Loop vanavond eens in een uitgaansgebied zou ik zeggen.
Ja en dan? Alcoholgebruik veroorzaakt geen overlast. Alcoholmisbruik wel.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:08:30 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190878802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ze kunnen beter alles verbieden wat ook maar enigszins slecht voor je is als je enkel kijkt naar cijfers over gezondheid en overlast. Sommige zaken zijn niet enkel uit te drukken in harde kosten en baten.
Misschien moeten alle sporten ook maar eens onder de loep genomen worden dan...
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:12 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878814
"Zitten, het nieuwe roken".
Waarom wordt daar niet meer aan gedaan? Verbod op meer dan zoveel uur per week zittend werk doen of zo, subsidie voor stabureau's, etc
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:10:43 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878840
Die was ik vergeten!!!

ZITTEN IS HET NIEUWE ROKEN!

Mijn hemel, ja. Dat wordt nu ook een dingetje... dat je op een soort rek- en strekapparaat op kantoor zit.

Echt, dit land. :+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:11:59 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878863
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:13:06 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878883
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is niet mijn basale behoefte. Als dit de basale behoefte van de mens was dan was de Chimpansee nu on top of the food chain geweest.
Onvoldoende rust is verantwoordelijk voor hart- en vaakziekten en ik dacht dat een verband met kanker ook was aangetoond. Mensen die niet rusten presteren minder, zijn minder oplettend. Veroorzaakt ook ongelukken als ze in de auto stappen, en miljoenenschades door de files die ze veroorzaken.
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:13:56 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878903
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Onvoldoende rust is verantwoordelijk voor hart- en vaakziekten en ik dacht dat een verband met kanker ook was aangetoond. Mensen die niet rusten presteren minder, zijn minder oplettend. Veroorzaakt ook ongelukken als ze in de auto stappen, en miljoenenschades door de files die ze veroorzaken.
Nou ja, dat, en volgens mij ga je zonder slaap ook niet lang mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:15:30 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190878932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die was ik vergeten!!!

ZITTEN IS HET NIEUWE ROKEN!

Mijn hemel, ja. Dat wordt nu ook een dingetje... dat je op een soort rek- en strekapparaat op kantoor zit.

Echt, dit land. :+
Ik zou dat graag willen hebben. Dat is ook wat mijn arts suggereert. Maar niemand die het wil betalen. Dus probeer je maar wat achter je bureau te wandelen...
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:16:10 #297
319979 Fok-it
All is well
pi_190878940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou ja, dat, en volgens mij ga je zonder slaap ook niet lang mee.
Wat zou je als alternatief voor een 24uurs economie zien dan? En leren houdt je hersenen vitaler dan lamlendigheid lijkt me zo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:16:17 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190878942
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zou dat graag willen hebben. Dat is ook wat mijn arts suggereert. Maar niemand die het wil betalen. Dus probeer je maar wat achter je bureau te wandelen...
Serieus? Ik zou zo'n ding nog niet in de buurt willen hebben al kreeg ik 't gratis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 4 januari 2020 @ 20:19:29 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190879010
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat zou je als alternatief voor een 24uurs economie zien dan? En leren houdt je hersenen vitaler dan lamlendigheid lijkt me zo
Tuurlijk doet leren dat. Maar met leven lang leren bedoelen ze iets anders. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zaken bestudeert, een leven lang, die jij interessant, nuttig en leuk vindt. Het gaat er daar vooral om dat je om de zoveel maanden in ranzige motelzaaltjes bijeenkomt om onder het oog van een of andere ontwikkelingsgoeroe 'aan jezelf en je collega's' te werken, met standaard flip-over en markeerstiften. Met als beloning een of ander diploma.

Werkverschaffing voor allerlei bureautjes, aldus.

Verder doe ik niets liever, dan leren. Maar dan wel zaken die nuttig zijn, en dat is voor mij niet automatisch een synoniem voor "rendabel".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:23:21 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190879083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk doet leren dat. Maar met leven lang leren bedoelen ze iets anders. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zaken bestudeert, een leven lang, die jij interessant, nuttig en leuk vindt. Het gaat er daar vooral om dat je om de zoveel maanden in ranzige motelzaaltjes bijeenkomt om onder het oog van een of andere ontwikkelingsgoeroe 'aan jezelf en je collega's' te werken, met standaard flip-over en markeerstiften. Met als beloning een of ander diploma.

Werkverschaffing voor allerlei bureautjes, aldus.
Dit dus, geldharkerij van paarse broeken organisaties...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')