Lekker deugen met IS verheerlijking.quote:KRO-NCRV heeft donderdag een officiėle reactie naar buiten gebracht naar aanleiding van de ophef die er is ontstaan rondom de uitzending van Mensen met M. op woensdagavond. Presentatrice Margriet van der Linden interviewde daarin de veroordeelde Syriėganger Laura H., omschreven als 'kalifaatmeisje'.
"Laat ik beginnen met zeggen dat wij in deze serie portretten maken zonder mensen op voorhand bevooroordeeld te benaderen", zegt woordvoerder Maike Gehlen. "We zien dat de uitzending(en) veel met mensen doet. Er zijn negatieve reacties, maar juist ook heel veel positieve reacties."
Op Twitter is onder meer te lezen hoe verschillende Kamerleden zich negatief uitlaten over de uitzending. "Nodig voor een volgende kerstspecial een slachtoffer van het IS-kalifaat uit", schrijft Pieter Omtzigt (CDA). De Balie-directeur Yoeri Albrecht vraagt zich af waar de morele antenne van de KRO-NCRV is. "Weer een flink aantal traptreden dieper gezonken dan het Twan Huys-interview met Holleeder", schrijft hij.
Gehlen verdedigt de keuze van de KRO-NCRV. "Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit verhaal te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd."
"Laura doet haar opzienbarende persoonlijke verhaal, zonder daarmee haar schuld te ontkennen", vervolgt de woordvoerder. "Ze heeft fouten gemaakt, heeft daarvoor een straf uitgezeten en daarmee haar schuld voldaan. Ze is nu aan het re-integreren in de samenleving. Dat hebben we laten zien."
'Verreweg de beste aflevering van het programma'
De reacties op de uitzending van Mensen met M. zijn overwegend negatief, hoewel er ook nuance te vinden is. "Verreweg de beste aflevering is die van Eerste Kerstdag", schrijft NRC donderdag. Filmmaker Martin Koolhoven laat intussen weten dat Van der Linden meer in had kunnen gaan op de gruweldaden van IS, maar dat H. wel een stuk interessanter was dan Duncan Laurence, de tweede geļnterviewde op woensdagavond.
"Wat dat doet met de slachtoffers?", schrijft de regisseur. "Geen idee, maar ik ben geļnteresseerd in dit verhaal en haar zienswijze."
https://www.nu.nl/media/6(...)st-in-deze-tijd.html
'Redelijke argumenten', in de context van een IS-hoer? Weer een nieuw dieptepuntje van je, L_V.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
Nee hoor, doodschieten mag ook!quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
Tussen enerzijds criminelen ophangen, of anderzijds ze spreektijd op de treurbuis geven, bestaan nog heel veel andere mogelijkheden. Je zou ze bijvoorbeeld kunnen negeren. Maar ja, sensatie hč, dat levert kijkcijfers op.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aha, je bedoelt er zit een missie achter?!quote:Op donderdag 26 december 2019 17:30 schreef giscard het volgende:
Het is natuurlijk wel een mooie kapstok in de verdere discussie over het naar NL halen van de IS-kinderen en hun moeders (en vaders). Als je in deze uitzending kan laten zien dat met het uitzitten van de gevangenisstraf de kous af is, en dat zo iemand daarna succesvol aan de integratie werkt, wordt die drempel aanmerkelijk lager.
Nee, een samenzwering, natuurlijk.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Aha, je bedoelt er zit een missie achter?!
quote:Op donderdag 26 december 2019 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een samenzwering, natuurlijk.
Totaal niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:41 schreef thedeedster het volgende:
Punt is; hoe geloofwaardig is deze dame?
Ben jij nou echt zo naief?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie het als een kapstok in een discussie. Jij ziet daar een complot in, en noemt het meteen maar een samenzwering(?).quote:Op donderdag 26 december 2019 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een gesprek van Baudet met een discutabel iemand maakt van hem en de mensen die op hem stemmen ontegenzeggelijk gelijk Nazi's maar een podium voor een IS strijder is juist een teken van open minded zijn, zoiets?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
twitter:Teunvandekeuken twitterde op donderdag 26-12-2019 om 17:22:55Vreemd, Als presentator van journalistieke programma’s voor deze omroep vind ik dit pijnlijk, onbegrijpelijk en niet te verdedigen. https://t.co/truXgfBv23 reageer retweet
Los van dat ik zelden eens ben met Vader_Aardbei en zijn club is het wel een feit dat dit soort lieden wel heel makkelijk wegkomen met een lage straf in het Nederlandse strafrechtsysteem. Ondertussen vangen we hier slachtoffers op uit gebieden die door dit soort kalifaatgangers zijn gemarteld/verkracht en zeggen we laconiek tegen deze mensen dat Syriegangers ook een tweede kans verdienen. Dat is regelrecht spugen in het gezicht van die mensen. Ik weet in ieder geval dat dit soort nuance ver te zoeken was vlak na de Tweede Wereldoorlog omdat het ons zelf persoonlijk trof.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders.quote:Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
Vooral dit ja. Zoals Trein2000 al opmerkt is het journalistiek wel te verantwoorden, maar de hele setting is absurd, non-kritisch en totaal misplaatst om dit met kerstmis uit te zenden.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Een interview is inderdaad prima maar dan wel kritische vragen stellen en niet in een gezellige setting bij haardvuur en de kerstboom. Ik vond dit erg smakeloos, sowieso smakeloos om zoiets uit te zenden tijdens kerstmis.
Er is een boek over haar geschreven door een journalist. Wat mij betreft niks mis mee. Maar zo iemand een podium bieden op nationale tv tijdens kerst..dat is gewoon raar.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:25 schreef trein2000 het volgende:
Probleem is de setting. Je kunt zo iemand best interviewen. Dat verhaal is gewoon journalistiek en maatschappelijk relevant. Maar dan wel in een serieuze setting en op de inhoud. Niet dit.
Het tijdstip boeit me niet zo veel. Maar wel de steking en de vraagstelling. Donder op met je persoonlijke gesprekken. Hard op de inhoud. Dit is een gevalletje Holleeder bij Twan Huys.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er is een boek over haar geschreven door een journalist. Wat mij betreft niks mis mee. Maar zo iemand een podium bieden op nationale tv tijdens kerst..dat is gewoon raar.
Angst.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik had er al iets over geschreven in het FvD topic.
POL / [CENTRAAL] FvD #189 Voordat ze ons ook nog de kerst afpakken.
Maar KRO-NCRV heeft wel gelijk, het past in deze tijd. In deze tijd is het moreel kompas namelijk volledig zoek, en moeten we in naam van de handelsbelangen, de olie en goedkope arbeid maar leren leven met mensen in onze samenleving die alles willen vernietigen wat daar zo goed aan is.
Dit is net zo normaal als het idee dat we die slavendrijfsters terug moeten halen, dat ze vooral slachtoffer zijn want het zijn vrouwen, dat het recht op demonstratie niet geldt inzake islam, dat de vrijheid van meningsuiting niet de massa-immigratie of de islam betreft. Het is normaal dat kinderen samen hoofddoekjes in een klas moeten zitten, dat leraren geschorst worden omdat een leerling beweert dat die de profeet heeft beledigd op een openbare school. Het is normaal dat kerstmarkten en andere evenementen moeten worden beschermd tegen moslims die met een vrachtwagen over mensen heen willen rijden.
De boodschap is duidelijk: Wen er maar aan, dit houdt niet op. Om een of andere reden moet onze verdraagzaamheid volledig op de spits gedreven en uitgenut worden voor, tja, waarvoor eigenlijk?
Dit gaat over IS terrorist Laura Hansen.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:56 schreef Bart2002 het volgende:
Dit gaat over het Zeilmeisje? Waarom dient zij gestraft te worden? Ik vind die haat hier wel ver gaan. Is in strijd met de kerstgedachte.
[ afbeelding ]
Leuke griet hoor. Ze is ook al moeder geworden. Hartverwarmend.
quote:Op donderdag 26 december 2019 18:55 schreef Dutchguy het volgende:
Ook vanuit het Hilversumse zelf kritiek:twitter:Teunvandekeuken twitterde op donderdag 26-12-2019 om 17:22:55Vreemd, Als presentator van journalistieke programma’s voor deze omroep vind ik dit pijnlijk, onbegrijpelijk en niet te verdedigen. https://t.co/truXgfBv23 reageer retweet
twitter:EvelinedeV twitterde op donderdag 26-12-2019 om 19:49:27@Teunvandekeuken Hoi Teun, ik heb dit programma gemaakt en begrijp de verbolgenheid niet. De keuze voor een gast over een onderwerp dat dit jaar zeer aanwezig was; het afreizen van ‘jihadbruiden’/ Onze keuze was: het uitzonderlijke verhaal van iemand wiens jeugd zó dramatisch verliep, reageer retweet
Nou ja goed. Overal een mening over moeten hebben wordt ook weleens doodvermoeiend. Waar komt al die boosheid toch vandaan? Ik vraag met dat af hoor. Peace brother.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit gaat over IS terrorist Laura Hansen.
Zou ze ook gezellig bij het haardvuur gaan zitten met Volkert van der G. of mevrouw Dutroux? Ook hun straf uitgezeten. Maar dan schreeuwt toch iedereen met een werkend moreel kompas nee? Waarom dit wel dan?quote:Op donderdag 26 december 2019 22:09 schreef Nober het volgende:
[..]twitter:EvelinedeV twitterde op donderdag 26-12-2019 om 19:49:27@:Teunvandekeuken Hoi Teun, ik heb dit programma gemaakt en begrijp de verbolgenheid niet. De keuze voor een gast over een onderwerp dat dit jaar zeer aanwezig was; het afreizen van ‘jihadbruiden’/ Onze keuze was: het uitzonderlijke verhaal van iemand wiens jeugd zó dramatisch verliep, reageer retweet
Dus ze hebben oog voor een ex-IS lid wiens jeugd dramatisch verliep. Hmm oke, en de drama's die haar clubje in het kalifaat heeft aangericht dan? Zou dat niet een stukje erger zijn? Altijd maar dat geknuffel van daders in dit dwaze land..quote:Op donderdag 26 december 2019 22:09 schreef Nober het volgende:
[..]twitter:EvelinedeV twitterde op donderdag 26-12-2019 om 19:49:27@:Teunvandekeuken Hoi Teun, ik heb dit programma gemaakt en begrijp de verbolgenheid niet. De keuze voor een gast over een onderwerp dat dit jaar zeer aanwezig was; het afreizen van ‘jihadbruiden’/ Onze keuze was: het uitzonderlijke verhaal van iemand wiens jeugd zó dramatisch verliep, reageer retweet
Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou ze ook gezellig bij het haardvuur gaan zitten met Volkert van der G. of mevrouw Dutroux? Ook hun straf uitgezeten. Maar dan schreeuwt toch iedereen met een werkend moreel kompas nee? Waarom dit wel dan?
waarom niet?quote:Op donderdag 26 december 2019 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou ze ook gezellig bij het haardvuur gaan zitten met Volkert van der G. of mevrouw Dutroux? Ook hun straf uitgezeten. Maar dan schreeuwt toch iedereen met een werkend moreel kompas nee? Waarom dit wel dan?
Als je geen kop hebt kan je hem ook niet buiten het raam steken.quote:
Staat hierboven al meerdere malen beschreven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, onverschilligheid is geen doodzonde.quote:
Het was eerst ook taboe om homo's en pedos op tv te laten zien. Koos Postema kreeg er veel problemen mee.quote:
aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...quote:Op donderdag 26 december 2019 22:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Staat hierboven al meerdere malen beschreven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, onverschilligheid is geen doodzonde.
Meedoen aan de maatschappij, prima. maar met je kop op npo1 gezellig bij het haardvuur lijkt me niet nodig voor een terrorist.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.
Ook jij even aan de kerstgedachte meedoen Trein2000.
Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.
Ook jij even aan de kerstgedachte meedoen Trein2000.
Exact zo met Badr vs Rico. Die hele Badr is een aso klootzak van de 1e orde, maar omdat er schijnbaar 'vraag' is van achterlijk volk naar een gevecht tussen die opgever en Rico komt er een gevecht. Media hype zorgt voor kijkcijfers en geld. WALGELIJK!!!!!!!!!quote:Op donderdag 26 december 2019 23:26 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.
En nee, ik heb niet het interview van Holleerder of de documentaire Ted Bundy gezien. Ik support deze vorm van entertainment uit principe niet.
klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:12 schreef Harlon het volgende:
[..]
klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?
Ja, dat is zeker zo.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
Ja hoor. Maar voor de wet moet je het accepteren. Ne bis in idem en zo.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?
Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syriė wordt berecht? Daar heeft ze haar misdaden begaan. Niet meer dan fair dat ze met het rechtsysteem van Bashar wordt geconfronteerd dan. Zij wilde immers Bashar omver werpen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om Paul Simon te citeren:
I’ll repeat myself at the risk of being cruel....
[ afbeelding ]
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syriė wordt berecht?
De gevangenissen zitten vol met mensen -die naar eigen zeggen- niks hebben misdaanquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze daar niks heeft misdaan.
Ze is ontsnapt en volgens de wetten die daar golden stond daarop de doodstraf. Je kan het oneens zijn met de straf, maar je conclusie is foutief.quote:Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
95 procent van fok bedoel je, die wel de realiteit onder ogen zien ipv al die wegkijkersquote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het duurde een paar decennia, maar inderdaad.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:10 schreef Catkiller het volgende:
Vroeger kwamen de NSB'ers die hun straf hadden uitgezeten vast ook wel op tv toch.
Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...
ik ben niet onverschillig hier, jij bent dat, wat natuurlijk geen doodzonde is ofzo
ik ben juist uitermate geinteresseert in 'de andere kant' en nee waarom dat niet zou moeten kunnen is niet hierboven beschreven ... in mijn ogen niet iig
ik zie veel mensen roepen dat het een kutwijf is enzo en daar ben ik het 100% mee eens maar ik zie niet waarom je haar als journalist niet zo mogen interviewen
kan dat het een slecht interview is dat weet ik nog niet maar echt problemen heb ik er niet mee dat er een keer een wat minder populair persoon voor de microfoon verschijnt, sterker wmb is dat hun werk
Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste. Andere partijen die te klein waren zijn ook niet uitgenodigd.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste.
Inmiddels is FvD gegroeid en wel bij debatten uitgenodigd. Ook komende maart zullen ze er zijn.
Dat is huilen om te huilen.
Ik heb niet gekeken maar hier was ik al bang voor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.
Ik vind het gejank, al helemaal als je beseft dat juist Thierry Baudet 24 december ook bij Mensen met M is geweest én uitgezonden. Gewoon bij de NPO.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).
In principe waren ze toen natuurlijk wel groter dan wat andere kleinere partijtjes.
Maar goed, ik vind het gewoon typisch dat ze voor dit soort zendtijd minder kritisch zijn.
Ze heeft niks misdaanquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
In Syrie of Irak hadden ze haar gewoon opgeknoopt, hier in Nederland mag ze gezellig op een interview komen bij tante Sidonia.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze heeft niks misdaan
Wie ben jij om dat te zeggen? Het is aan de rechters van Bashar, of, als je IS als de geldende autoriteit in dat gebied ziet, aan hen om te bepalen of wat ze heeft gedaan strafbaar is. Het zal in beide gevallen niet gunstig voor haar zijn...
Die radicale moslims op FOK! beginnen mij zwaar de keel uit te hangen met hun zielig geprovoceer.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
Je begint zelf wat te radicaliseren, je uitspraken richting anderen worden steeds extremer en harder. Ik mag hopen dat het bij uitspraken blijft.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die radicale moslims op FOK! beginnen mij zwaar de keel uit te hangen met hun zielig geprovoceer.
Ik zou ze ook niet aan kunnen wijzen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:52 schreef sp3c het volgende:
als er al radicale moslims op FOK! zitten dan houden ze zich juist behoorlijk rustig
Je zelfverkozen onwetendheid en selectieve beoordeling en veroordeling zijn, zeker in dit geval, intens tenenkrommend.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Toen Baudet in dat programma was hoorde ik gek genoeg niemand klagen, terwijl dat voor ons, NPO kijkende extreem linksen wel een keiharde klap in het gezicht is.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
Lekker belangrijk ook weer, je hoeft niet te kijken hoor.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)mpathie-voor-laura-hquote:De onverklaarbare empathie voor Laura H.
Kaj Brens , Historicus
De onherkenbaar gefilmde Laura werd hartelijk begroet door Margriet van der Linden: ‘Goed je te zien Laura. Hoe gaat het?’
In november bezocht ik met een vriendin een avondprogramma in debatcentrum De Balie. De avond opende met een monoloog van een bang en kwetsbaar meisje. Ze is bang voor haar man, die haar zonder enige aanleiding of waarschuwing in elkaar slaat. Bang voor het vreemde land waarin ze zich bevindt. Bang voor de bombardementen die om de haverklap plaatsvinden. Bang, vooral, voor haar jonge kinderen die in een oorlogsgebied moeten opgroeien. De actrice die de monoloog voorlas deed dat met een brok in haar keel.
U heeft uit de titel waarschijnlijk al kunnen afleiden dat de monoloog afkomstig is uit Thomas Rueb’s bestseller over ’s lands meest bekende, of beruchte, jihadbruid; Laura H. Als eerste teruggekeerde Syriėganger werd ze het gezicht van de discussie over IS, de val van het kalifaat, Nederlandse jihadisten en de vraag over wat te doen nu de uitreizigers wensen terug te keren naar het veilige en goddeloze Nederland.
En als gezicht van deze discussie staat de manier waarop men haar behandelt gelijk symbool voor hoe wij, als samenleving, met deze problematiek omgaan. En dat is problematisch. Om het zacht uit te drukken.
Eeuwig slachtoffer
Tijdens die avond in De Balie werd de toon gelijk gezet. Na het ontroerende monoloog kwam de regisseur van het aankomende toneelstuk over Laura H., Marcus Azinni, aan het woord. Waarom wilde hij hier een toneelstuk over maken, vroeg de presentator. Vanwege de ‘bijzondere levensloop van Laura’, antwoordde Azinni. Schrijver Thomas Rueb, die ook op het podium zat, klonk als een trotse vader wanneer hij vertelde over hoe goed het gaat met Laura. Ze heeft d’r HAVO-diploma gehaald. En wil nu het VWO afronden. En uiteindelijk misschien zelfs met kwetsbare, jonge vrouwen werken. Wat zou er mis kunnen gaan?
Ten slotte kwam Laura zelf ook aan het woord. De camera’s, die de hele avond draaiden, werden op non-actief gezet. Ze had een korte bijdrage geschreven die ze graag wilde delen met het ruimdenkende en tolerante publiek in De Balie. Ze vertelde over haar dromen en wensen, haar opleiding en haar kinderen. Soms een korte pauze om de zichtbare emoties te verwerken. Vergeten zal ze nooit, zegt ze, maar vergeven misschien wel. Je moet ook niet té hard voor jezelf zijn. Applaus volgde.
Na deze avond dacht ik dat het dieptepunt van deze discussie wel bereikt zou zijn. Er werd met geen woord gerept over de gruweldaden van IS en Laura’s medeplichtigheid. Gelukkig waren auteurs Brenda Stoter Boscolo (Het vergeten volk) en Celal Altuntas aanwezig om de panelleden, ons in het publiek en Laura er aan te herinneren wat de Jezidi’s en al die andere slachtoffers van de Islamitische Staat zijn aangedaan. En om enig balans aan te brengen in dit programma dat voor de rest bestond uit lofzang en empathie voor een veroordeelde terrorist. ‘Ze heeft haar leven zo goed weer opgepakt!’
M.
Maar toen zag ik dat Margriet van der Linden voor haar Kerstuitzending van Mensen met M. een gesprek zou voeren met Laura H. (en ‘generatiegenoot’ en Eurovisie-winnaar Duncan Lawrence). Deze uitzending spande de kroon. Van der Linden sprak op dezelfde eufemistische wijze als regisseur Marcus Azinni over het ‘ongelooflijke verhaal’ van Laura. En haar ‘waanzinnige ontsnapping’ uit ‘wat inmiddels bekend staat als’ het kalifaat. (Stond het destijds anders bekend, mevrouw Van der Linden?)
De onherkenbaar gefilmde Laura werd hartelijk begroet door Van der Linden: ‘Goed je te zien Laura. Hoe gaat het?’ De rest van de uitzending werd gekenmerkt door eenzelfde luchtige houding en depoging empathie en medelijden te wekken voor het kalifaatmeisje uit Zoetermeer. Zo kon Laura haar tekenkunsten laten zien. Eén daarvan was een zelfportret met blauw oog, of zoals Van der Linden het omschreef, van ‘een mishandelde jonge vrouw’.
In de uitzending van Mensen met M. werd Laura afgeschilderd als een rebels pubermeisje met een bewogen jeugd. Als een naļeveling die door haar dominante man werd gedwongen en geļndoctrineerd. Als een jonge vrouw die slechts op zoek was naar zingeving en geluk. En dit dacht te vinden in het theocratische paradijs van de Islamitische Staat. Nu volg ik de berichtgeving over Laura H. al een tijdje. En nog nooit heb ik haar verantwoordelijkheid horen nemen voor haar daden. Nog nooit heb ik haar afstand horen nemen van het jihadistische gedachtegoed. Nog nooit heb ik haar spijt horen betuigen. Telkens weer wordt de schuld bij iemand anders gelegd en elke keer zijn er mensen als Van der Linden die haar een platform bieden en haar neerzetten als slachtoffer. Schandalig!
Big Business
Maar naast het morele faillissement van Margriet van der Linden en regisseur Marcus Azinni wil ik ook nog iets anders aankaarten. Het merk Laura H. is behoorlijk succesvol. Na de bestseller van Rueb – welke de Brusseprijs en de Hebban Debuutprijs binnensleepte – verscheen er een podcast, er komt een toneelstuk, een tv-serie en er zijn media-optredens en avonden zoals in de Balie waar Laura zelf aan het woord komt. En voor zover ik weet, werkt Laura nog niet. Dus hoe betaalt ze de rekeningen?
Wordt ze betaald om in de uitzending van Van der Linden te verschijnen? Of bij De Balie? Ze kan eisen dat er geen kritische vragen worden gesteld, dus kan ze ook een vergoeding eisen? Krijgt ze een percentage van de opbrengst van het boek van Rueb? Speelt ze een rol in de vormgeving van haar karakter in het toneelstuk of de tv-serie? Krijgt ze hier royalty’s voor? Heeft ze, met andere woorden, haar verleden als extremist en uitreiziger weten om te zetten in een lucratieve bron van inkomsten? Is het te naļef om te denken dat ze zonder enige vergoeding aan deze projecten meewerkt?
Wellicht krijgen we hier geen antwoord op. Maar het feit dat er niet duidelijk wordt vermeld dat Laura niet wordt betaald voor haar hulp en samenwerking zegt wat mij betreft genoeg.
Je kan bij Baudet ook kijken naar de mensen waar hij (ook internationaal) contacten mee onderhoudt, daar zitten toch echt wel discutabele mensen bij. Hij ontkent dat ook niet, verre van.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:02 schreef sp3c het volgende:
tenzij je de tweede kamer wilt bestempelen als een terroristische organisatie maar zoals gezegd ... heel erg ver gezocht
ik geloof ook niet dat 'de linksen' voor en 'de rechtsen'tegen dit interview zijn, niet de hele wereld laat zich langs die grenzen opdelen
Je vergelijking Baudet / Laura H. was / is gewoon volslagen ongepast.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan bij Baudet ook kijken naar de mensen waar hij (ook internationaal) contacten mee onderhoudt, daar zitten toch echt wel discutabele mensen bij. Hij ontkent dat ook niet, verre van.
Dat wordt dan uitgelegd als "horizon verbreding", "het van 2 kanten kunnen bekijken", bla bla.
Als de NPO dan iemand uitnodigt om een verhaal van 2 kanten te kunnen bekijken is het ineens ongewenst. Neemt niet weg dat deze uitzending kritischer had kunnen zijn maar prima dat het onderwerp niet uit de weg wordt gegaan.
Oh, ga er ook over janken. Je maakt m'n punt precies duidelijk nu.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je vergelijking Baudet / Laura H. was / is gewoon volslagen ongepast.
Is dat toegeven zo moeilijk?
En jij het mijne.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ga er ook over janken. Je maakt m'n punt precies duidelijk nu.
Coudenhove Kalergi plan. Google het. Dat is in full swing. Helaas.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Om een of andere reden moet onze verdraagzaamheid volledig op de spits gedreven en uitgenut worden voor, tja, waarvoor eigenlijk?
Waarom zou de NOS hier iets over moeten berichten? Het is een TV-programma. Ophef is ophef, gekrenkte zieltjes, meer niet.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
Frappant trouwens :
Nergens op NOS iets over deze rel / ophef.
(Of ik mis iets ergens onderaan / weggewerkt)
waar heb je het nou over manquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan bij Baudet ook kijken naar de mensen waar hij (ook internationaal) contacten mee onderhoudt, daar zitten toch echt wel discutabele mensen bij. Hij ontkent dat ook niet, verre van.
Dat wordt dan uitgelegd als "horizon verbreding", "het van 2 kanten kunnen bekijken", bla bla.
Als de NPO dan iemand uitnodigt om een verhaal van 2 kanten te kunnen bekijken is het ineens ongewenst. Neemt niet weg dat deze uitzending kritischer had kunnen zijn maar prima dat het onderwerp niet uit de weg wordt gegaan.
De tering.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou de NOS hier iets over moeten berichten? Het is een TV-programma. Ophef is ophef, gekrenkte zieltjes, meer niet.
Het gaat me om de verontwaardiging.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar heb je het nou over man
de een is veroordeeld voor het voorbereiden van terroristische acties en de ander is democratisch verkozen parlementarier ... als je dat serieus vergelijkbaar vind dan kan ik daar weinig aan doen maar ik zou dat niet op de rest van 'de linksen' plakken want je gaat er heel weinig medestanders vinden
een gesprek met iemand die veroordeeld is voor het voorbereiden van terroristische actiesquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat me om de verontwaardiging.
Baudet z'n gesprek met Jared Taylor vind ik een teken dat die man gevaarlijke ideeėn heeft maar dat wordt dan gezien als "horizon verbreding". Baudet neemt er ook geen afstand van.
Een gesprek met iemand die naar het kalifaat is geweest is dan ineens wel weer discutabel?
Ik had al eerder om een bron gevraagd, maar dat is weg gehaald???quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. Mag geloven.
De NOS is geen Telegraaf, waar iedereen "woedend" is op iedereen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De tering.
Het is nog droeviger dan ik al vermoedde.
Nee, de NOS brengt ons dagelijks louter top kwaliteit (journalistiek).quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:20 schreef sp3c het volgende:
de NOS moet zich hier ook lekker buiten houden, laat dat aan rtl Boulevard en de Telegraaf ofzo
prima dat je om jezelf kunt lachen maar dat staat er nietquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:25 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Nee, de NOS brengt ons dagelijks louter top kwaliteit (journalistiek).
Ik moet even hard lachen.
Precies, controversieel. Maar daarom hoef je zo'n onderwerp niet uit de weg te gaan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
een gesprek met iemand die veroordeeld is voor het voorbereiden van terroristische acties
lijkt me minimaal controversieel
Nu laat je me weer lachen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
prima dat je om jezelf kunt lachen maar dat staat er niet
ik vind ook niet dat het niet zou moeten kunnen hequote:Op vrijdag 27 december 2019 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Precies, controversieel. Maar daarom hoef je zo'n onderwerp niet uit de weg te gaan.
Er wordt nu heel negatief gesteld dat je geen aandacht en zendtijd moet geven aan dit soort mensen terwijl het (mits goed uitgevoerd) ook hele interessante TV kan zijn.
Het interview met Baudet was overigens ook een draak van een interview, heel ongemakkelijk.
De uitvoering is blijkbaar slecht maar dat iets controversieel is maakt niet dat het geen aandacht mag krijgen.
terecht denk ikquote:
Dat mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind ook niet dat het niet zou moeten kunnen he
ik vind de vergelijking met Baudet tenenkrommend
dat snap ik, anders hadik het wel weggehaaldquote:
Ik vind Baudet echt een wolf in schaapskleding.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat snap ik, anders hadik het wel weggehaald
maar ga er eens op in
ik vind het ook een flapdrol maar dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind Baudet echt een wolf in schaapskleding.
https://valsepianobaudet.noblogs.org/connecties/internationaal
Men verdedigt het altijd maar als "ja maar hij is geļnteresseerd, het hoort bij zijn horizonverbreding".
Voor mij is Baudet gewoon een gevaarlijk politicus die zich met wat populistische standpunten in het zadel wil helpen.
Maar ik weet dat dat geen geliefd standpunt is hier, die kritiek verdraagt men niet zo goed.
De tijd zal het leren , de FvD zal het zeker goed gaan doen bij de komende verkiezingen en misschien heb ik het wel compleet verkeerd. Dat hoop ik.
Het begon eigenlijk om deze post met de kritiek dat de NPO geen aandacht zou geven aan Baudet:quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:35 schreef sp3c het volgende:
maar ff serieus, ik mag het tenenkrommend vinden?
wtf moet ik daar nou mee, als het niet mocht dan vond ik dat ook, wat is dat nou voor nietszeggend commentaar man
je vergelijkt het interviewen van een veroordeelde terrorist met het interviewen van een parlementslid
dat vind links net zo erg schijnbaar
echt hoor
En dat terwijl Baudet afgelopen week ook in dat zelfde programma is geweest (!)quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
https://www.geenstijl.nl/(...)-op-mensenmetm/#morequote:Leuk bonusfeitje dat toch wel relevant is: het Margriet-programma is geproduceerd door Irene van den Brekel, de vrouw van Kajsa Ollongren, die minister is voor D66, de partij die alle Laura Hansens terug naar Nederland wil halen. Waarmee het witwassen van een kalifaatkip toch een raar chloorsmaakje krijgt, nietwaar?
Irene van den Brekel produceert / produceerde o.a.:quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:44 schreef thedeedster het volgende:
Leuke plotwending, alhoewel sommige FOKkers de bron per definitie onbetrouwbaar vinden, maar dat terzijde:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)-op-mensenmetm/#more
Tja, ik kijk zelf graag naar ZML. En dat vind ik nou niet uitgesproken Links of Rechts.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Irene van den Brekel produceert / produceerde o.a.:
- Koefnoen
- Zondag met Lubach
- Padoem Patsss
- In Den Gulden Draeck
- Larie
En dus ook haar nieuwste 2 programma's, waaronder "Sanne Walles de Show".
Maar als ze echt zo D66 georiėnteerd is, waarom zou je dan Thierry Baudet interviewen in datzelfde programma?
whatabaudettismquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:54 schreef Homey het volgende:
ook bijzonder dat zoveel mensen whataboutismen naar Baudet. om daarmee opzichtig de discussie af te leiden waarom belastinggeld wordt aangewend voor IS propaganda. en het nepotisme met Ollongren.
Duidelijk de NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toen Baudet in dat programma was hoorde ik gek genoeg niemand klagen, terwijl dat voor ons, NPO kijkende extreem linksen wel een keiharde klap in het gezicht is.
NRC is niet van NPO toch?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:06 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Duidelijk de NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...
Nee, maar ik doelde meer op het feit dat er wel degelijk klachten waren over het optreden van Baudet. Iets wat jij tegensprak.quote:
Dus we gaan EX-terroristen een podium geven Geef dan de slachtoffers een podium die hebben er veel veel meer recht op.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het NRC.quote:
Precies. Maar ja, linkse deugers zijn altijd hypocriet geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:06 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Duidelijk het NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...
Is het een dure smartwatch? Niet een goedkope? Welke smartwatch is het?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
We zien Laura H. niet in het gezicht, maar wel dat ze op-en-top is gekleed, volgehangen met sieraden en niet te vergeten een moderne en dure smartwatch om haar pols. De jihad heeft haar geen windeieren gelegd, dat moge duidelijk zijn.
Je bij de vijand aansluiten maakt je in principe toch ook de vijand?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nee dan op afstand boe roepen en mensen als vijand afschilderen zonder iemand eens te laten vertellen hoe hij daaderkelijk denkt (en dan geen expert oid, tweedehands info)
De rol van de vrouwen in het kalifaat gaat wel wat verder dan kinderen baren. Er zijn zat filmpjes nog voor IS een hoge vlucht nam in Syriė, die lieten zien dat martelingen aan de orde van de dag waren. Zelfs de naļeve jonge meisjes die onder druk hebben gestaan door hun man, hebben een aantal gruweldaden begaan. Er is dan ook werkelijk geen enkele vrouw uit het kalifaat te vinden die niet op zijn minst één misdaad heeft begaan en dat weet iedereen. Het probleem is dat het nauwelijks hard te maken valt onder ons rechtssysteem, want daarvoor is uitvoerig bewijs/ooggetuige en ga zo maar door voor nodig. Laten eerlijk wezen, het huidige rechtssysteem heeft gewoon geen antwoord op het bestraffen van de daders in Syriė. Het vindt a) plaats in een oorlogsgebied wat het moeilijk maakt voor ambtenaren om concreet bewijs te verzamelen, b) de staat wil IS niet als staat erkennen wat ook weer juridisch gezien problemen levert met het erkennen van begane oorlogsmisdaden door haar aanhangers. De enige mogelijkheid wat nog overblijft voor de overheid is de daders bestraffen alsof ze hun misdaden in het oorlogsvrije Nederland hebben begaan. Daarom gaan meisjes zoals Laura H. weer graag terug naar Nederland, omdat ze weten dat ze er makkelijk vanaf komen. Ik vind het dan ook geen vergelijking met vrouwen die met de Noorderzon vertrekken voor een gespierde bruine kerel in Algerije.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dubbel :quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
Ook bij Joop vonden ze het waardeloos:
https://joop.bnnvara.nl/o(...)mpathie-voor-laura-h
Enig moreel kompas is ver te zoeken bij de makers van het programma.quote:"Wat dat doet met de slachtoffers?", schrijft de regisseur. "Geen idee, maar ik ben geļnteresseerd in dit verhaal en haar zienswijze."
Ja maar die krijgen geen visum voor Nederland. Die niet.quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact zo met Badr vs Rico. Die hele Badr is een aso klootzak van de 1e orde, maar omdat er schijnbaar 'vraag' is van achterlijk volk naar een gevecht tussen die opgever en Rico komt er een gevecht. Media hype zorgt voor kijkcijfers en geld. WALGELIJK!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Shame on you wie gekeken heeft. Je bent gemanipuleerd!!
Margriet had het beter gedaan om een Jezidi vrouw te intervieuwen die meerdere verkrachtingen door de IS mannen van dit achterlijk wijf heeft overleefd.
Laura Hansen boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor haar (belangen) opkomt!quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is het een dure smartwatch? Niet een goedkope? Welke smartwatch is het?
Volgehangen met sieraden? Ik zie een sjaaltje met wat frutsels.
En "op-en-top" gekleed? Wat versta je daaronder? Zou ze in een afgesleten spijkerbroek op TV moeten? Ben je dan tevreden? Teleurgesteld dat ze geen hoofddoekje droeg? Want dan had je nog wat gehad om over te zeuren.
Best wel een sneue manier van framen.
Iemand wil in het broekje komen van deze jihadbruidquote:Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laura Hansen boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor haar (belangen) opkomt!
Mensen die zich doelbewust aansluiten bij een organisatie die westerse landen de oorlog heeft verklaart kunnen we niet als vijand afschilderen? Hoe zou je ze anders willen noemen dan?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nee dan op afstand boe roepen en mensen als vijand afschilderen zonder iemand eens te laten vertellen hoe hij daaderkelijk denkt (en dan geen expert oid, tweedehands info)
Een arm getroubleerd meisje dat er helemaal niets aan kan doen dat ze zich bij een genocidale militante groep promotionele snuff films producerende geloofsgestoorde moslims aan de andere kant van de wereld voegt.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mensen die zich doelbewust aansluiten bij een organisatie die westerse landen de oorlog heeft verklaart kunnen we niet als vijand afschilderen? Hoe zou je ze anders willen noemen dan?
Oh ja, lekker goedkoop scoren door mij ook nog te framen. Met jouw historie met mij had ik overigens weinig anders verwacht.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laura Hansen boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor haar (belangen) opkomt!
Arme, arme moslim, met recht een eeuwig slachtoffer.Yazi-wie?quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, lekker goedkoop scoren door mij ook nog te framen. Met jouw historie met mij had ik weinig anders verwacht.
SjoukjeHooynaayer loopt te miepen over een "smartwatch", "sieraden" en "op-en-top gekleed"
Alsof dat iets bijzonders is om er netjes uit te zien als je op TV komt.
Alsof een sjaal met frutsel duur is.
Alsof een smartwatch niet al vanaf ¤39 verkrijgbaar is bij AliExpress.
Dat vind ik "framen" en niet nodig. Hou het over de inhoud.
Ah, geen inhoudelijke reactie meer. That fits.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Arme, arme moslim, met recht een eeuwig slachtoffer.
Alhamdulilah.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, geen inhoudelijke reactie meer. That fits.
Ah gemist. Wel opvallend dat ook een columnist bij het linkse Joop het een uitglijder van jewelste vindt. Dat geeft hoop en uitzicht op meer realiteitszin.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dubbel :
NWS / KRO over interview met Syriėganger: 'Het past in deze tijd'
SjoukjeHooynaayer boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor zijn (belangen) opkomt!quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hey je bent het misschien alweer vergeten maar je had op die post natuurlijk al gereageerd:quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
SjoukjeHooynaayer boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor zijn (belangen) opkomt!
Over die "Nee jij" heb je blijkbaar verrassend lang moeten nadenken..quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, lekker goedkoop scoren door mij ook nog te framen. Met jouw historie met mij had ik overigens weinig anders verwacht.
SjoukjeHooynaayer loopt te miepen over een "smartwatch", "sieraden" en "op-en-top gekleed"
Alsof dat iets bijzonders is om er netjes uit te zien als je op TV komt.
Alsof een sjaal met frutsel duur is.
Alsof een smartwatch niet al vanaf ¤39 verkrijgbaar is bij AliExpress.
Dat vind ik "framen" en niet nodig. Hou het over de inhoud.
Damn, zelfs bij Joop?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
Ook bij Joop vonden ze het waardeloos:
https://joop.bnnvara.nl/o(...)mpathie-voor-laura-h
Kneusquote:
Neuh, heb intussen koffie gezet en m'n aquariumplanten gesnoeid. Druk druk.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Over die "Nee jij" heb je blijkbaar verrassend lang moeten nadenken..![]()
Mag je een 11 jarige nou alleen huwen of ook al batsen als ze al voor het eerst ongesteld is geweest? En hoe zat dat ook alweer met bomen die de moslims zelf zouden aanroepen als er een jood achter verstopt zou zitten? Vertel me meer over dat prachtgeloof van je, jongetje!quote:
Denken dat ik moslim benquote:Op vrijdag 27 december 2019 14:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mag je een 11 jarige nou alleen huwen of ook al batsen als ze al voor het eerst ongesteld is geweest? En hoe zat dat ook alweer met bomen die de moslims zelf zouden aanroepen als er een jood achter verstopt zou zitten? Vertel me meer over dat prachtgeloof van je, jongetje!
Dat geldt historisch gezien helaas voor bijna ieder geloof. Geloof maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Heel gek maar als mensen met duizenden tegelijk hun primitieve kutgeloof aangrijpen als motivering om anders- en ongelovigen in religieus georganiseerde verbanden te gaan vermoorden dan voel ik me heel sterk geneigd om op dat primitieve rotgeloof te gaan kotsen.![]()
Jongentje het liefst schop ik alle gelovigen vandaag nog het land uit en wordt het hier een atheļstische staat. Je bent gwn een beetje dom aan het lullen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Heel gek maar als mensen met duizenden tegelijk hun primitieve kutgeloof aangrijpen als motivering om anders- en ongelovigen in religieus georganiseerde verbanden te gaan vermoorden dan voel ik me heel sterk geneigd om op dat primitieve rotgeloof te gaan kotsen.![]()
Blijkbaar waren er meer dan 200 door middel van letterlijke snufffilms te motiveren de halve wereld over te reizen om daar genocide te plegen, slavernij opnieuw in te voeren, seksslaven te verhandelen en verkrachten, conform sharia strafrecht anderen te folteren en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat geldt historisch gezien helaas voor bijna ieder geloof.
Je kan echter stellen dat we miljoenen christenen én een miljoen moslims in Nederland hebben maar er niet iedere dag tientallen moorden en aanslagen gepleegd worden, ook al is iedere aanslag er 1 teveel.
Blijkbaar is (gelukkig) het overgrote deel vreedzaam genoeg om zich met z'n eigen sores bezig te houden.
Ok, maar nogmaals. Wat is je hogere doel? Wil je alle moslims het land uit hebben? Wil je met ze praten? Welke maatregelen verwacht je?quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Blijkbaar waren er meer dan 200 door middel van letterlijke snufffilms te motiveren de halve wereld over te reizen om daar genocide te plegen, slavernij opnieuw in te voeren, seksslaven te verhandelen en verkrachten, conform sharia strafrecht anderen te folteren en ga zo maar door.
Daarnaast hebben we hier nog een veel grotere groep moslims daar omheen die hier geen enkel kwaad in ziet, die het eigenlijk wel prima vindt en het het liefst met een zo licht mogelijke of zelfs geen straf afgedaan zou zien worden. Waarvan een deel zelfs de overheid aanklaagt omdat niet het militant islamistische familielid maar de staat schuld zou zijn.
Doe maar alsof het niets is en allemaal wel meevalt.
Meer dan 200 die moeiteloos voor zoiets absurds te porren zijn, waaronder uiteraard de limburgse zelfmoord terrorist Sultan Berzel die 23 dodelijke slachtoffers maakte voor zijn geloof. Maar er zijn geen Nederlandse moslimsterrosisten hoor.![]()
Al het IS (en aan andere islamitische moordclubs in syrie en irak gelieerde) gespuis de Nederlandse nationaliteit ontnemen en laten berechten waar ze hun misdaden gepleegd hebben lijkt mij een heel puik begin.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, maar nogmaals. Wat is je hogere doel? Wil je alle moslims het land uit hebben? Wil je met ze praten? Welke maatregelen verwacht je?
Er zijn natuurlijk ook mensen die in Nederland zijn geboren en getogen en christelijke ouders hebben die geradicaliseerd zijn. Dus hoe realistisch is het dan om de nationaliteit te ontnemen? En waarom zou je ze hier niet kunnen berechten? We berechten toch ook oorlogsmisdadigers in Den Haag? Daar hebben we een pracht tribunaal voor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Al het IS (en aan andere islamitische moordclubs in syrie en irak gelieerde) gespuis de Nederlandse nationaliteit ontnemen en laten berechten waar ze hun misdaden gepleegd hebben lijkt mij een heel puik begin.![]()
![]()
Mooie afleidingsmanouvre, je weet zelf natuurlijk ook best dat de jhadisten niet naar het internationaal strafhof gaan. Ik ben wel weer klaar met je. Leuk geprobeerd maar ga lekker de tijd van een ander verdoen Ahmed.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook mensen die in Nederland zijn geboren en getogen en christelijke ouders hebben die geradicaliseerd zijn. Dus hoe realistisch is het dan om de nationaliteit te ontnemen? En waarom zou je ze hier niet kunnen berechten? We berechten toch ook oorlogsmisdadigers in Den Haag? Daar hebben we een pracht tribunaal voor.
De eerste letter had je goed.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mooie afleidingsmanouvre, je weet zelf natuurlijk ook best dat de jhadisten niet naar het internationaal strafhof gaan. Ik ben wel weer klaar met je. Leuk geprobeerd maar ga lekker de tijd van een ander verdoen Ahmed.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mooie afleidingsmanouvre, je weet zelf natuurlijk ook best dat de jhadisten niet naar het internationaal strafhof gaan. Ik ben wel weer klaar met je. Leuk geprobeerd maar ga lekker de tijd van een ander verdoen Ahmed.
Vind deze reactie wel treffend:quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Damn, zelfs bij Joop?![]()
Dan heb je echt een miskleun gemaakt als het zelfs voor hen te ver gaa!
Ff doorheen geneust. Dus er is ook zelfs een kans dat dit mens behoorlijk wat pegels opstrijkt met dit alles?
quote:Ik denk dat we in de maatschappij te veel gewend zijn om vrouwen te zien als slachtoffer, zonder zelfbeschikking of eigen inbreng. Slachtoffers van de maatschappij, van de economie, van de witte mannen. Vooral in de laatste 10 jaar is deze trend steeds zichtbaarder.
Zeer zeker een goede reactie idd!quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vind deze reactie wel treffend:
[..]
https://www.boekmeter.nl/book/77753quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:29 schreef Drekkoning het volgende:
Wanneer gaat ze met een boek komen?
Klote voor NSB'ers dat het toentertijd allemaal net anders uitpakte als voor deze dame.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://www.boekmeter.nl/book/77753
Nu je het zo noemt.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Klote voor NSB'ers dat het toentertijd allemaal net anders uitpakte als voor deze dame.
Als zij ook allemaal boeken hadden laten schrijven over hun belevenissen....
Zeker, accepteren dat ze haar straf heeft uitgezeten is niet meer dan normaal. Maar vervolgens een podium geven en in een slachtofferrol duwen waar men zich nu aan stoort is absoluut niet nodig. Ze heeft haar straf uitgezeten, dus ze mag ergens haar leven weer proberen op te pakken maar haar als een semi slachtoffer presenteren op de publieke omroep is nergens voor nodig. Terecht dat mensen zich daar aan storen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gaat weer lekker.quote:
Deze bizarre afhandeling/creatie van een effectieve get away with religiously driven genocide for free kaart is verre van normaal. Wat loop jij nou weer te ijlen?quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zeker, accepteren dat ze haar straf heeft uitgezeten is niet meer dan normaal. Maar vervolgens deze kalifaathoer een podium geven en in een slachtofferrol duwen waar men zich nu aan stoort is absoluut niet nodig. Ze heeft haar straf uitgezeten, dus ze mag ergens haar leven weer proberen op te pakken maar haar als een semi slachtoffer presenteren op de publieke omroep is nergens voor nodig. Terecht dat mensen zich daar aan storen.
ja man wat een deuger he johquote:Op vrijdag 27 december 2019 18:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goed bezig Bart, altijd oog blijven houden voor fatsoen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja man wat een deuger he johDat je inzake Laura Hansen uitgerekend daar aanstoot aan neemt vind ik prsoonlijk toch wel opvallend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
waarom?quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat je inzake Laura Hansen uitgerekend daar aanstoot aan neemt vind ik prsoonlijk toch wel opvallend.![]()
Als ik heel cynisch was, dan dacht ik dat dit de start was van een media-offensief om die óh zo zielige vrouwen en masse terug te halen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zeker, accepteren dat ze haar straf heeft uitgezeten is niet meer dan normaal. Maar vervolgens deze kalifaathoer een podium geven en in een slachtofferrol duwen waar men zich nu aan stoort is absoluut niet nodig. Ze heeft haar straf uitgezeten, dus ze mag ergens haar leven weer proberen op te pakken maar haar als een semi slachtoffer presenteren op de publieke omroep is nergens voor nodig. Terecht dat mensen zich daar aan storen.
Zou haar doen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iemand wil in het broekje komen van deze jihadbruid
Ondanks dat ik weinig respect kan opbrengen voor het leven van Laura is die stoere internet turbotaal nogal treurig.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goed bezig Bart, altijd oog blijven houden voor fatsoen!
Ik niet hoor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:35 schreef sp3c het volgende:
maar ff serieus, ik mag het tenenkrommend vinden?
wtf moet ik daar nou mee, als het niet mocht dan vond ik dat ook, wat is dat nou voor nietszeggend commentaar man
je vergelijkt het interviewen van een veroordeelde terrorist met het interviewen van een parlementslid
dat vind links net zo erg schijnbaar
echt hoor
die mensen deugen niet he?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij knipt één zin uit mijn post en begint daar dan tegen te foeteren.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
SjoukjeHooynaayer boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor zijn (belangen) opkomt!
Halfbloedje, volgens mij.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik heel cynisch was, dan dacht ik dat dit de start was van een media-offensief om die óh zo zielige vrouwen en masse terug te halen.
Dit is nog een "autochtoon" Nederlands meisje; daar mee wil ik zeggen dat ze niet Aļsha of iets dergelijks heet. Ze is gewoon de droom "IS knuffelvrouw".
Denk je dat mensen sympathie zouden hebben als een spijtoptant nog steeds rondloopt in een burka, geen woord Nederlands spreekt, en daarnaast geen enkele spijt getuigt en ons vieze varkens vindt?
twitter:nrc twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 21:18:32De redactie van Mensen met M staat achter haar beslissing om Syriėganger Laura H. met Kerst te interviewen. De "discussie" noemt de eindredacteur "belangrijk". https://t.co/wzADirsfU5 reageer retweet
Laat dan ook ruimte over voor die discussie, oa door haar niet continue als slachtoffer neer te zetten.quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:32 schreef Nober het volgende:
Ze blijven volhouden.twitter:nrc twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 21:18:32De redactie van Mensen met M staat achter haar beslissing om Syriėganger Laura H. met Kerst te interviewen. De "discussie" noemt de eindredacteur "belangrijk". https://t.co/wzADirsfU5 reageer retweet
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. We worden warm gemaakt om de hele bende terug te halen, niet alleen de vrouwen, maar straks ook de mannen. Die willen allemaal hun leven weer oppakken en dat is zó knap.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik heel cynisch was, dan dacht ik dat dit de start was van een media-offensief om die óh zo zielige vrouwen en masse terug te halen.
Die indruk heeft dan meer van doen met jouw tekstbegrip dan de inhoud van mijn posts.quote:Op vrijdag 27 december 2019 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom?
de rest heeft gewoon een discussie en jij komt niet verder dan deuger, DEUGER!
vind ik jammer
Welke inhoud man manquote:Op zaterdag 28 december 2019 03:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die indruk heeft dan meer van doen met jouw tekstbegrip dan de inhoud van mijn posts.
In dit topic:quote:
quote:Op vrijdag 27 december 2019 02:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ah joh, wat is een beetje genocide hier en daar en het herinstutionaliseren van slavernij nou helemaal? Zijn we niet allemaal jong geweest? Hebben we niet allemaal voor de verwezenlijking van dergelijke (aan het geloof onttrokken) idealen de halve wereld over gereisd en ons bij een religieus gedreven "strijdgroep" gevoegd?
Vind het zo kinderachtig en racistisch dat we nu hier allemaal zitten te doen alsof Laura Hansen iets heel vreemds heeft gedaan. Ze heeft enkele maandjes huisarrest in een drie sterren hotel gehad, daarmee is de zaak gewoon af en verdient zij alle rechten die komen met het Nederlanderschap.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een arm getroubleerd meisje dat er helemaal niets aan kan doen dat ze zich bij een genocidale militante groep promotionele snuff films producerende geloofsgestoorde moslims aan de andere kant van de wereld voegt.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Arme, arme moslim, met recht een eeuwig slachtoffer.Yazi-wie?
quote:
quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hey je bent het misschien alweer vergeten maar je had op die post natuurlijk al gereageerd:
[..]
Over die "Nee jij" heb je blijkbaar verrassend lang moeten nadenken..![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mag je een 11 jarige nou alleen huwen of ook al batsen als ze al voor het eerst ongesteld is geweest? En hoe zat dat ook alweer met bomen die de moslims zelf zouden aanroepen als er een jood achter verstopt zou zitten? Vertel me meer over dat prachtgeloof van je, jongetje!
quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Blijkbaar waren er meer dan 200 door middel van letterlijke snufffilms te motiveren de halve wereld over te reizen om daar genocide te plegen, slavernij opnieuw in te voeren, seksslaven te verhandelen en verkrachten, conform sharia strafrecht anderen te folteren en ga zo maar door.
Daarnaast hebben we hier nog een veel grotere groep moslims daar omheen die hier geen enkel kwaad in ziet, die het eigenlijk wel prima vindt en het het liefst met een zo licht mogelijke of zelfs geen straf afgedaan zou zien worden. Waarvan een deel zelfs de overheid aanklaagt omdat niet het militant islamistische familielid maar de staat schuld zou zijn.
Doe maar alsof het niets is en allemaal wel meevalt.
Meer dan 200 die moeiteloos voor zoiets absurds te porren zijn, waaronder uiteraard de limburgse zelfmoord terrorist Sultan Berzel die 23 dodelijke slachtoffers maakte voor zijn geloof. Maar er zijn geen Nederlandse moslimsterrosisten hoor.En er is geen probleem met islam dat is een heel normaal geloof net als alle anderen.
![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Al het IS (en aan andere islamitische moordclubs in syrie en irak gelieerde) gespuis de Nederlandse nationaliteit ontnemen en laten berechten waar ze hun misdaden gepleegd hebben lijkt mij een heel puik begin.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Deze bizarre afhandeling/creatie van een effectieve get away with religiously driven genocide for free kaart is verre van normaal. Wat loop jij nou weer te ijlen?![]()
![]()
Dit is haast nog onzinniger dan groepen die letterlijk naar oorlogswapens grijpen om al koppensnellend theocratie te vestigen aan te merken als "gematigde rebellen".('Verrassend' genoeg komt dat van welhaast exact dezelfde groep landverraders.
)
quote:Op zaterdag 28 december 2019 03:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die indruk heeft dan meer van doen met jouw tekstbegrip dan de inhoud van mijn posts.
quote:Jezidi’s in Nederland heeft het flink pijn gedaan dat in het KRO-NRCV-programma Mensen met M een interview werd gehouden met IS-vrouw Laura H. over haar tijd in het kalifaat. Dat zegt Dalal Ghanim in de NPO Radio 1-special Van Oud Naar Nieuw van Omroep WNL.
Ghanim is zelf Jezidi en vluchtte op jonge leeftijd van Irak naar Nederland. In een openhartig interview vertelt zij over de gruweldaden van IS tegen haar eigen geloofsgemeenschap. “Wij hebben een genocide meegemaakt. Er zijn duizenden mensen vermoord en als seksslaaf meegenomen.”
‘Interview doet pijn’
Ze kan er dan ook niet met haar gedachten bij dat het programma Mensen met M ervoor koos om kalifaatvrouw Laura H. een podium te geven. “Het gaat om een IS’er, iemand die gruwelijke misdaden heeft begaan. Dit klopt echt niet. Hoe kun je überhaupt medelijden tonen met een IS’er? Het doet ons echt pijn om dit zo te luisteren”, doelt zij op de Jezidi’s.
Na de uitzending met Laura H. barstte er een storm aan kritiek los op de makers van het programma. H. zou te veel als slachtoffer zijn neergezet. Dat klopt, zegt Ghanim. “Er wordt geen aandacht besteed aan de slachtoffers, maar aan IS’ers die er zelf voor hebben gekozen om naar het kalifaat te gaan. Dit kan ik echt niet zien. Ik voel de pijn en alles wat de Jezidi-vrouwen meegemaakt hebben. Die vrouwen wonen in vluchtelingenkampen zonder basisbehoeften, terwijl zij (Laura H., red.) met open armen wordt ontvangen.”
Ze spugen deze slachtoffers keihard in het gezicht met dit "interview".quote:
twitter:DilanYesilgoz twitterde op woensdag 06-11-2019 om 08:03:40Geen medelijden met jihadisten!Mijn opinie in het @ADnl vandaag https://t.co/9KnKr14yui reageer retweet
twitter:MGvanDalen twitterde op maandag 30-12-2019 om 14:50:27Belangrijk om te onthouden: terugkerende #IS’ers zijn niet onschuldig: ze hebben zich schuldig gemaakt aan genocide, slavernij, verkrachting en moord (o.a. op de #Jezidi’s).Treurig dat vooral links begrip heeft voor IS’ers.Lees het boek #HetVergetenVolk van @BrendaStoter! https://t.co/fQsr19fUMU https://t.co/e0NfXuIq2X reageer retweet
Dat zegt eigenlijk alles. Sociopaat.quote:"Wat dat doet met de slachtoffers?", schrijft de regisseur. "Geen idee, maar ik ben geļnteresseerd in dit verhaal en haar zienswijze."
Oh ze heeft haar straf uitgezeten, nou dan kan ze nu rehabiliteren.quote:Gehlen verdedigt de keuze van de KRO-NCRV. "Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit verhaal te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd."
Knap hoe jij dat zo weet vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogal hypocriet natuurlijk. Ze krijgen hier op basis van een door de VVD gemaakte wet niet meer dan een flutstrafje, en daarom moet vergelding maar plaatsvinden buiten een rechtssysteem.quote:Op maandag 30 december 2019 20:17 schreef AchJa het volgende:
twitter:
DilanYesilgoz twitterde op woensdag 06-11-2019 om 08:03:40 Geen medelijden met jihadisten!Mijn opinie in het @ADnl vandaag https://t.co/9KnKr14yui
Ze heeft terroristische aanslagen voorbereid en was onderdeel van een organisatie die mensen onthoofdde, levend in brand stak, martelde, verminkte, verkrachtte. Mensen als slaven gebruiken, genocide plegen. Daar is ze allemaal medeverantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze daar niks heeft misdaan.
quote:Op dinsdag 31 december 2019 10:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Oh ze heeft haar straf uitgezeten, nou dan kan ze nu rehabiliteren.
Voor dit soort oorlogsmisdaden is geen straf lang genoeg. Ik heb nog steeds die brandende kooien met schreeuwende mensen op mijn netvlies, hoor. ''Laura'' zou nooit meer welkom moeten zijn in deze samenleving.
We kunnen er denk ik toch wel gewoon eerlijk over zijn dat het niet of nauwelijks te bewijzen is of en wat ze daar al dan niet gedaan heeft.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan nou niet echt stellen dat onze regering zich in deze kwestie voortvarend opgesteld heeft. Afwachten, uitstellen, en uiteindelijk geconfronteerd worden met de realiteit (terugkerende IS-ers) terwijl gedegen wetgeving of procedures om ze te berechten ontbreekt.quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
Ah, de dagelijkse VVD-bash. Dat ontbrak er nog aan.
Onze regering is niet zo van het vooruitzien. Dat is allemaal maar lastig, want dan moet je immers visionair optreden.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kan nou niet echt stellen dat onze regering zich in deze kwestie voortvarend opgesteld heeft. Afwachten, uitstellen, en uiteindelijk geconfronteerd worden met de realiteit (terugkerende IS-ers) terwijl gedegen wetgeving om ze te berechten ontbreekt.
De werkelijkheid is dat de regering juist al vanaf het begin probeert terugkeer tegen te gaan. Dat is gewoon beleid.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kan nou niet echt stellen dat onze regering zich in deze kwestie voortvarend opgesteld heeft. Afwachten, uitstellen, en uiteindelijk geconfronteerd worden met de realiteit (terugkerende IS-ers) terwijl gedegen wetgeving of procedures om ze te berechten ontbreekt.
En op welke manier doen ze dat? Door af te wachten, niets te doen, en die IS-ers daar in kampen te laten. Waarbij ze er al vaak genoeg op gewezen zijn dat die mensen dan op eigen houtje (of via een gang langs de rechter) terug proberen te komen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat de regering juist al vanaf het begin probeert terugkeer tegen te gaan. Dat is gewoon beleid.
Door te onderhandelen met onder andere Irak. Het kan dat je dat niet hebt meegekregen.quote:
Gesprekken die in oktober 2019 nog "in een verkennende fase’ zitten - ‘met de nadruk op verkennend".quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Door te onderhandelen met onder andere Irak. Het kan dat je dat niet hebt meegekregen.
Cherry picking.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Gesprekken die in oktober 2019 nog ‘in een verkennende fase’ zitten - ‘met de nadruk op verkennend’.
https://www.volkskrant.nl(...)hadgangers~be7eaaa6/
Geef nou maar gewoon toe dat je geen idee had en alleen maar even goedkoop op de overheid wilde zeiken.quote:Het Belgische Knack had inzage in een Iraaks voorstel van dit voorjaar
Ik wist inderdaad niet dat die verkennende gesprekken, met de nadruk op verkennend (aldus BuZa), plaatsvonden.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Cherry picking.
[..]
Geef nou maar gewoon toe dat je geen idee had en alleen maar even goedkoop op de overheid wilde zeiken.
Dus je lulde maar wat. In het vervolg niet meer doen.quote:
Cherry picking.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus je lulde maar wat. In het vervolg niet meer doen.
De overheid? Hoezo? Het is toch duidelijk dat het om dit VVD-kabinet gaat? Waarom proberen VVD-ers er zo vaak 'de overheid' van te maken wanneer het gaat om specifiek kabinetsbeleid?quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Geef nou maar gewoon toe dat je geen idee had en alleen maar even goedkoop op de overheid wilde zeiken.
De VVD is inderdaad meer van het ons maar laten overkomen. Hoe zou het inmiddels staan met het 'aanpakken' van buitenlandse financiering van haatimams en haatmoskeeen?quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onze regering is niet zo van het vooruitzien. Dat is allemaal maar lastig, want dan moet je immers visionair optreden.
De regering heeft vanaf dag 1 aangegeven dat Syriegangers niet op hulp hoeven te rekenen om terug te keren naar Nederland en dat alle juridische mogelijkheden gebruikt zullen worden om Syriegangers te weren en ,indien ze toch terug gekeerd zijn, te straffen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kan nou niet echt stellen dat onze regering zich in deze kwestie voortvarend opgesteld heeft. Afwachten, uitstellen, en uiteindelijk geconfronteerd worden met de realiteit (terugkerende IS-ers) terwijl gedegen wetgeving of procedures om ze te berechten ontbreekt.
Fascismebengelsquote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
En nazi kampbeulen zijn concentratiekampjongetjes zeker.
Dit iddquote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
Mengele speelde graag doktertje. De deugniet.quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:44 schreef RobbieRonald het volgende:
"Kalifaatmeisje"![]()
Net zoals alle SS'ers na de oorlog alleen maar kok of bordenwasser oid waren geweest...quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan
bronquote:NPO betaalde jihadbruid Laura H. voor interview
DEN HAAG - Kalifaatreizigster Laura H. heeft van de makers van NPO-programma Mensen met M honderden euro’s betaald gekregen voor haar omstreden kerstinterview met Margriet van der Linden.
Dat laat minister Arie Slob (Media) weten na Kamervragen hierover van de VVD. Ze streek volgens de CU-bewindsman een vergoeding van 400 euro op.
Het desbetreffende kerstinterview deed eind vorig jaar veel stof opwaaien. Critici vonden dat Laura H. veel kritischer bevraagd had moeten worden over de gruweldaden van IS. In plaats daarvan kreeg ze uitgebreid de ruimte om haar straatje schoon te vegen en te vertellen hoe ze haar leven ’na een stormachtig bestaan ’weer op de rails probeert te krijgen.
Laura H. uit Zoetermeer vertrok in 2015 naar het kalifaat. Een jaar later ontvluchtte ze het IS-gebied en werd bij terugkomst in Nederland veroordeeld tot een celstraf vanwege het voorbereiden van terroristische misdrijven. Inmiddels is ze weer vrij.
Kamerlid zat zich te verbijten
VVD-Kamerlid Zohair el Yassini was een van de mensen die zich tijdens het interview zat te verbijten. Hij besloot er Kamervragen over te stellen. Hij vroeg zich onder meer af KRO-NCRV publiek geld betaalt om ’veroordeelde IS-gangers’ op televisie hun verhaal te laten doen.
CU-minister Slob deed er navraag naar. „Uit de aan mij verstrekte informatie blijkt dat Laura H. een vergoeding heeft gehad van 400 euro voor haar deelname aan Mensen met M.” Dat is niet het maximale budget dat interviewgasten volgens hem kunnen krijgen. Dat bedrag ligt op 750 euro.
’Terrorist hoort geen belastinggeld te krijgen’
VVD’er El Yassini vindt het onbestaanbaar dat dit is gebeurd. „Een tijd geleden hebben we het gedonder gehad met de baas van een motorbende die betaald werd door de publieke omroep. Inmiddels heeft de NPO gedragsregels voor het betalen van gasten. Ik vraag me toch echt af hoe het betalen van een Syriėganger binnen die regels past. Ik wil daar snel meer uitleg over van de minister. Terroristen horen geen belastinggeld te krijgen om te vertellen over hun misdaden op tv.”
Slob is dat niet per se met hem eens. „De redactionele onafhankelijkheid van de omroepen is een groot goed”, vindt de CU-bewindsman. „Het is aan de omroepen om de inhoud van hun programma’s te bepalen.”
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef Nikonlover het volgende:
Nou poeh poeh ¤400,-. Peter R. de Vries, beroepsonzinverteller, krijgt meer dan 5x zoveel om bagger te spuien.
Ik ben het niet eens dat men zo iemand vraagt maar een onkostenvergoeding lijkt mij wel normaal.quote:
Hier heeft ie wel een punt.quote:„De redactionele onafhankelijkheid van de omroepen is een groot goed”, vindt de CU-bewindsman. „Het is aan de omroepen om de inhoud van hun programma’s te bepalen.”
Beetje irrelevant toch?quote:Dat is niet het maximale budget dat interviewgasten volgens hem kunnen krijgen. Dat bedrag ligt op 750 euro.
72 jaar geleden werden mensen nog gefusilleerd voor minimaal soortgelijk vergrijp door oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:30 schreef MakkieR het volgende:
Quote: Gehlen verdedigt de keuze van de KRO-NCRV. "Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit verhaal te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd."
Hoe kun je dat woord uit je strot krijgen als je het over Syriėgangers hebt. Ik denk vooral aan die beelden waar journalisten werden onthoofd, waar ben je dan met het woord vergevingsgezind.
Islam en moslims.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:08 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
72 jaar geleden werden mensen nog gefusilleerd voor minimaal soortgelijk vergrijp door oorlogsmisdaden.
Tegenwoordig krijg je geld en een interview en mag je leven in vrijheid
Nu ben ik niet voor de doodstraf, maar het contrast is zo ziekelijk groot. Dit heeft niks met humaniteit, veiligheid en rechtvaardigheid te maken.
gisteravond nog die SS bij de VARAquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Islam en moslims.
Die verdienen volgens velen in dit land, zo ook wereldwijd, nog steeds boven alle andere sprookjes aanhangers / gekkies een speciale behandeling.
En ook zelfs de meest weerzinwekkende aanhangers vinden zo hun spreekbuis en zendtijd.
Voor velen in dit land, zo ook wereldwijd, is en blijft het reuze interessant en lekker policor hip om daar mee te (blijven) koketteren, rond te hangen en te behagen.
Vol overtuiging en gretig het (bestaans) recht op de slachtofferrol bevestigen en benadrukken in plaats van hard af te rekenen met dit antieke en veelal perverse en verwrongen sprookje en het groeiende orthodoxe deel der aanhangers.
Terwijl wereldwijd de grote nadelen, de menselijke ellende en het groeiende gevaar van dit dominante sprookje al decennia duidelijk zijn (geworden).
Wen er maar aan.
Het is opvallend dat het onvoorwaardelijke moslim / islam vriendelijke verhaal veelal en vaak van links komt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:11 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
gisteravond nog die SS bij de VARA
het kan ze echt allemaal geen reet schelen wat de rest van Nederland vindt
Het zijn verlepte socialisten met een verderfelijke wereldbeeld
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |