abonnement Unibet Coolblue
pi_190637313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:11 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet kent trouwens zijn eigen familiegeschiedenis niet. Nu op NPO1. Maakt er een potje van.

Owja, nu ook het complot van de rechterlijke macht.

"Ik heb de meest succesvolle beweging uit de politieke geschiedenis op gezet"

En nog wat gewauwel over dat het stedelijk gymnasium een D66 hol is, maar "ik heb mezelf doorontwikkeld"
Het is echt een bizar kijkje in het hoofd van Baudet. Zijn lofuitingen over zichzelf zijn niet ironisch, hij meent het echt. Hij is compleet de binding met de werkelijkheid verloren.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_190637337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Extreem rechts zweert de democratie expliciet af. Radicaal rechts gaat tegen de liberale democratie en de rechtsstaat in.

Dat is het gebruikelijke onderscheid.
Dat is een duidelijke omschrijving
Maar ik vind het bestaansrecht in dit land van mensen met een bepaalde religie of etnische afkomst ontkennen door hun godsdienstige aciviteiten te verbieden .... het afzweren van een pijler van de democratie...En dat doet de PVV tov islamieten. FvD niet
PVV is extreemrechts hierom
pi_190637385
over Baudet gesproken..
In hoeverre is onderstaand geldend voor hem

quote:
Kenmerken narcist
Een overgewaardeerd gevoel van belangrijkheid. Je overdrijft je prestaties of je talent. Je verwacht behandeld te worden alsof je boven alles en iedereen staat, ook al is hier geen daadwerkelijke aanleiding toe
Fantasieën over successen, macht, schoonheid, ideale liefde of genialiteit
Een verheerlijkt zelfbeeld. Je ziet jezelf als erg speciaal. Je wilt alleen maar omgaan met andere speciale mensen, bijvoorbeeld erg rijke mensen of mensen met een andere hoge status
Verslaafd aan aandacht. Je hebt een drang naar extreme bewondering. Je wilt constant en door iedereen geprezen en bewonderd worden. Je vindt het leuk wanneer anderen naar jou opkijken
Onredelijke verwachtingen naar anderen. Je verwacht dat anderen altijd meegaan in jouw wensen en verwachtingen
Een gebrek aan empathie. Je kan je niet verplaatsen in anderen en erkent hun gevoelens niet
Je maakt misbruik van anderen om je doelen te bereiken
Je bent vaak erg jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op jou
Je wordt dwingend of vrijheid beperkend ten opzichte van je partner of kind
Je gedraagt je hooghartig

Andere kenmerken van een narcist zijn:

Agressief gedrag
Gespeelde charme
Een zucht naar macht
Het ontbreken van schuldgevoelens of berouw
Gebrek aan emoties
https://www.lentis.nl/pro(...)s/kenmerken-narcist/

Trump ?
pi_190637415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat vertelt hij dan foutief over zijn familiegeschiedenis ?
MaxiHolt twitterde op dinsdag 24-12-2019 om 22:55:29 @thierrybaudet is bij #MensenmetM en maakt een fuck-up van zijn eigen familiegeschiedenis. Dit is niet Ernest Henri Philippe (Henri) Baudet maar diens vader Pierre Joseph Henry (Han) Baudet. Geen van beiden was op zijn 20-25e hoogleraar. Sukkel. https://t.co/3bmcmVCZI2 reageer retweet
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_190637559
Baudet is een fan van de 18e eeuw, maar hij vertelt nooit over zijn adellijke afkomst in die eeuw.
Op dit punt is hij slappe was voor een narcist
  woensdag 25 december 2019 @ 07:42:23 #256
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190639813
Jezus, die special bij die rare Magriet. Wat een flop maakt hij er weer van.

Ik snap wel dat hij na de zoveelste mediaflater bij de NPO zegt dat de media zo negatief over hem zijn, maar volgens mij krijgt niemand zo veel aandacht als Baudet. Dat hij er altijd slecht vanaf komt, ligt aan hem zelf.

Overigens ook een echt slecht programma hoor, alles ademt ongemakkelijkheid, van het begin af aan al.
Laffe huichelaar
  woensdag 25 december 2019 @ 07:43:11 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190639819
Zou Baudet serieus geloven dat hij de enige is die tussen ons en het instorten van de beschaving in staat
Laffe huichelaar
  woensdag 25 december 2019 @ 09:32:44 #258
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190641020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 07:43 schreef timmmmm het volgende:
Zou Baudet serieus geloven dat hij de enige is die tussen ons en het instorten van de beschaving in staat
Ik sluit het niet uit
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 25 december 2019 @ 13:00:41 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190644426
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190645668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 07:43 schreef timmmmm het volgende:
Zou Baudet serieus geloven dat hij de enige is die tussen ons en het instorten van de beschaving in staat
Ik denk dat hij gewoon ziet hoe Trumps stijl werkt op de hersenloze massa, daarbij is hij even narcistisch. Dus dan zijn zijn speech het beste ooit, zijn beweging de grootste ooit, zijn ideeën wat ons beschermd van instorten. Daarbij is hij natuurlijk slachtoffer tot en met van die gemene NPO die hem continue meer aandacht dan hij verdient geeft en van de rechterlijke macht die zijn taak zogenaamd verzaakt en natuurlijk niet te vergeten het onderwijs die slecht bezig zijn door kindjes niet precies de radicaal rechtse propaganda in de keel te gieten die hij wil horen.
  woensdag 25 december 2019 @ 14:52:24 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190646405
Hehe, iemand zet neer 'hadden wij Assad maar als leider' en de fractie medewerker van de FvD liked de boodschap

KimVlaar89 twitterde op woensdag 25-12-2019 om 13:29:00 Toch eng dat een Fractie Medewerker van FvD @AnnemarieGelder groot supporter is van massamoordenaar en antisemiet Assad, ze wil Assad zelfs als dictator van Nederland @ChrisAalberts @chrisklomp @TempelmanOlaf https://t.co/XgaoOtekdC reageer retweet


[ Bericht 18% gewijzigd door Klopkoek op 25-12-2019 15:06:31 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 december 2019 @ 14:54:40 #262
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190646442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
over Baudet gesproken..
In hoeverre is onderstaand geldend voor hem
[..]

https://www.lentis.nl/pro(...)s/kenmerken-narcist/

Trump ?
Yep. 1:1
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 25 december 2019 @ 19:24:37 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190649583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
over Baudet gesproken..
In hoeverre is onderstaand geldend voor hem
[..]

https://www.lentis.nl/pro(...)s/kenmerken-narcist/

Trump ?
Laten we het diagnosticeren van een narcistische persoonlijkheidsstoornis vooral overlaten aan de experts :')
Laffe huichelaar
  woensdag 25 december 2019 @ 19:26:44 #264
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190649602
Inhoudelijk heeft een Baudet het vrijwel altijd mis en daar heb ik het dan ook vaak over en over het hoe en waarom, maar ik snap de neiging nooit zo goed daardoor allerlei dingen aan zijn persoon te hangen.

Waarom kan je het niet gewoon met iemand oneens zijn zonder er psychische problemen bij te zoeken? Hiermee wijs ik ook nog even graag terug naar die tweet van gisteren
Laffe huichelaar
  woensdag 25 december 2019 @ 20:39:23 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190650491
Het cirkeltje van FvD klaagt over het ontbreken van een kerstboom bij de toespraak van de Koning. Er is een filmpje waar Baudet een kerstboom neer zet met de woorden 'voordat ze dit ook afpakken'.


YoeriAlbrecht twitterde op woensdag 25-12-2019 om 18:02:47 Op Twitter klagen over ontbrekende🌲 bij de koning, zonder enige kennis van eigen traditie. De boom is Duits en Amerikaans, pas recent in NL. De vorst heeft vanwege zijn traditionele & wettelijke band met de Calvinistische kerken geen boom. Sommigen van hen zien de 🌲als heidens. reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190651505
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 19:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laten we het diagnosticeren van een narcistische persoonlijkheidsstoornis vooral overlaten aan de experts :')
Vooral niet doen.
Denk zelf, oordeel zelf over mensen die het land willen besturen
pi_190651895
Baudet : " voordat ze ons ook nog de kerst afpakken"
Thierry. Lex hield een kersttoespraak zonder een kerstboom in beeld....
Zeg er wat van.... Laat het volksverzet niet over aan Geert.
geertwilderspvv twitterde op woensdag 25-12-2019 om 13:42:05 Het wordt tijd dat ik die toespraak eens voor hem ga schrijven ipv Rutte - en meteen een Kerstboom 🎄 erbij zet. #kersttoespraak https://t.co/DzngPQpKNH reageer retweet
  woensdag 25 december 2019 @ 22:21:33 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190651902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 21:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vooral niet doen.
Denk zelf, oordeel zelf over mensen die het land willen besturen
Ik ben evenzeer gekwalificeerd stoornissen te diagnosticeren als Baudet om het land te besturen
Laffe huichelaar
pi_190660682
quote:
9s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ben evenzeer gekwalificeerd stoornissen te diagnosticeren als Baudet om het land te besturen
Precies.
Ik vind zulke dingen altijd een beetje een zwaktebod. Als je het op argumenten kunt winnen heb je geen persoonlijke aanvallen nodig.

Als je die nodig hebt kun je blijkbaar het punt niet weerleggen en is je statement inhoudelijk waardeloos.
pi_190660856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:19 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Precies.
Ik vind zulke dingen altijd een beetje een zwaktebod. Als je het op argumenten kunt winnen heb je geen persoonlijke aanvallen nodig.

Als je die nodig hebt kun je blijkbaar het punt niet weerleggen en is je statement inhoudelijk waardeloos.
Een politicus presenteert zich als de man die weet hoe een naderende ondergang van deze cultuur af te wenden.
De kiezers moeten beoordelen of die man betrouwbaar is. En dat impliceert het beoordelen hoe verwaand die man is.
Die verwaandheid is ook gerelateerd aan de inhoud van mans doemscrenario.

En bij die meningsvorming hoort het raadplegen wat de psychiatrie/psychologie meldt over verwaandheid ... mn narcisme.
pi_190660888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een politicus presenteert zich als de man die weet hoe een naderende ondergang van deze cultuur af te wenden.
De kiezers moeten beoordelen of die man betrouwbaar is. En daar hoort ook bij het beoordelen hoe verwaand die man is.
Die verwaandheid is ook gerelateerd aan de inhoud van mans doemscrenario.

En bij die meningsvorming hoort het raadplegen wat de psychiatrie/psychologie meldt over verwaandheid ... mn narcisme.
Dat is waar, maar om bij betrouwbaarheid narcisme te gaan meten e.d. gaat veel verder
pi_190660932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:29 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat is waar, maar om bij betrouwbaarheid narcisme te gaan meten e.d. gaat veel verder
Verder ? Dan wat verder?
Er is toch een duidelijke link van verwaandheid en eerllijkheid, realisme, betrouwbaarheid ?
  donderdag 26 december 2019 @ 12:32:35 #273
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190660955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een politicus presenteert zich als de man die weet hoe een naderende ondergang van deze cultuur af te wenden.
De kiezers moeten beoordelen of die man betrouwbaar is. En dat impliceert het beoordelen hoe verwaand die man is.
Die verwaandheid is ook gerelateerd aan de inhoud van mans doemscrenario.

En bij die meningsvorming hoort het raadplegen wat de psychiatrie/psychologie meldt over verwaandheid ... mn narcisme.
ja leuk verhaal allemaal maar het lijkt me beter als er toch iets meer niveau geambieerd wordt
Laffe huichelaar
  donderdag 26 december 2019 @ 12:33:19 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190660974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:19 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Precies.
Ik vind zulke dingen altijd een beetje een zwaktebod. Als je het op argumenten kunt winnen heb je geen persoonlijke aanvallen nodig.

Als je die nodig hebt kun je blijkbaar het punt niet weerleggen en is je statement inhoudelijk waardeloos.
Met de kwalificatie narcisme zet men hem niet weg als 'gevaar', maar het is gewoon een heel erg rare jongen. Baudet die de interviewer gaat uitleggen hoe je moet interviewen, dat zijn een beetje Van Gaal-trekjes en dan is het niet zo vreemd dat mensen met termen als narcist gaan strooien. Als hij daar aanstoot aan neemt moet hij niet met zijn bakkes op tv willen komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_190661344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ja leuk verhaal allemaal maar het lijkt me beter als er toch iets meer niveau geambieerd wordt
Dan kijk je neer op de kiezers die meningen en persoonlijkheden van politici beoordelen.
pi_190661363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:29 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat is waar, maar om bij betrouwbaarheid narcisme te gaan meten e.d. gaat veel verder
De geschiedenis leert toch dat verwaande politici slechte politici zijn... oa vanwege niet betrouwbaar oordelen, niet betrouwbare dingen roepen?
  donderdag 26 december 2019 @ 12:58:10 #277
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190661367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan kijk je neer op de kiezers die meningen en persoonlijkheden van politici beoordelen.
Meningen ≠ psychische stoornissen.

Jij hebt een mening over iemand en koppelt daar een diagnose aan. Die (domme) gevolgtrekking beoordeel ik.
Laffe huichelaar
pi_190661462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Meningen ≠ psychische stoornissen.

Jij hebt een mening over iemand en koppelt daar een diagnose aan. Die (domme) gevolgtrekking beoordeel ik.
Nogal dom van je om mijn mening als een medische diagnose te veroordelen.
Overigens heb ik niet beweerd dat Baudet een narcist is , En als ik het wel doe dan pretendeer ik niet een medische diagnose te stellen.
Het begrip narcisme is niet exclusief voorbehouden aan bepaalde medici.
De psychiatrie en psychologie hebben dat woord geadopteerd voor een bepaald persoonlijkheidsprofiel . Maar het begrip bestond al voor die tijd bij niet-deskundigen.

Baudet is een ijdeltuit, een verwaande kwast, een egocentrische lul.
Niks medische woordjes, maar ik zeg ongeveer hetzelfde als de medische diagnose "narcist" .
  donderdag 26 december 2019 @ 13:19:25 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190661655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Meningen ≠ psychische stoornissen.

Jij hebt een mening over iemand en koppelt daar een diagnose aan. Die (domme) gevolgtrekking beoordeel ik.
Het was human interest TV, waar politici iets van zichzelf en hun persoonlijkheid kunnen laten zien. Mensen beoordelen dan de persoonlijkheden van geïnterviewden op basis van wat ze zien. Ik heb een stukje van de uitzending met Carola Schouten gezien en dacht opeens: "Wat een mooie en leuke vrouw". Soms zie je langere interviews met mensen en denk je over de geïnterviewde: "wat een autist". Baudet komt hier over als licht gestoorde jongen, dat zegt niets over zijn politieke ideeën, maar daarom zat hij daar ook niet.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:22:27 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190661697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nogal dom van je om mijn mening als een medische diagnose te veroordelen.
Overigens heb ik niet beweerd dat Baudet een narcist is , En als ik het wel doe dan pretendeer ik niet een medische diagnose te stellen.
Het begrip narcisme is niet exclusief voorbehouden aan bepaalde medici.
De psychiatrie en psychologie hebben dat woord geadopteerd voor een bepaald persoonlijkheidsprofiel . Maar het begrip bestond al voor die tijd bij niet-deskundigen.

Baudet is een ijdeltuit, een verwaande kwast, een egocentrische lul.
Niks medische woordjes, maar ik zeg ongeveer hetzelfde als de medische diagnose "narcist" .
Als je aan de hand van de definitie van een psychische stoornis gaat kijken in hoeverre iemand daaraan voldoet lijk je het toch echt wel aan te moedigen. Beetje laf als je dan vervolgens je keutel intrekt als je daar wat tegengas op krijgt.

Verwaand, ijdeltuit etc is overigens heel wat anders dan het over een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben, aka of iemand een narcist is.
Laffe huichelaar
  donderdag 26 december 2019 @ 13:26:21 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190661772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het was human interest TV, waar politici iets van zichzelf en hun persoonlijkheid kunnen laten zien. Mensen beoordelen dan de persoonlijkheden van geïnterviewden op basis van wat ze zien. Ik heb een stukje van de uitzending met Carola Schouten gezien en dacht opeens: "Wat een mooie en leuke vrouw". Soms zie je langere interviews met mensen en denk je over de geïnterviewde: "wat een autist". Baudet komt hier over als licht gestoorde jongen, dat zegt niets over zijn politieke ideeën, maar daarom zat hij daar ook niet.
Nou ja en als je iemand op basis van een half uur televisie als een autist ziet, ben je ook niet goed. Ook die diagnose kunnen we beter overlaten aan de experts.

Bepaald gedrag bespreken is niks mis mee, waarde-oordelen vellen over hoe iemand is en/of zich voordoet zal je me ook niet over horen, maar hier op basis van een beeld wat je van iemand hebt in de media een label opplakken waar mensen die ervoor doorgeleerd hebben meerdere één op één sessies en een rits testen voor nodig hebben is gewoon nogal dom.

Als iemand in LIF zegt daar en daar last van te hebben, zijn we het er ook allemaal over eens dat het nogal debiel is als mensen dan serieus opperen 'Ja, dat is kanker, ik geef het 6 maanden'. Maar als het een psychische aandoening is, ligt dat ineens anders?
Laffe huichelaar
pi_190661862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je aan de hand van de definitie van een psychische stoornis gaat kijken in hoeverre iemand daaraan voldoet lijk je het toch echt wel aan te moedigen. Beetje laf als je dan vervolgens je keutel intrekt als je daar wat tegengas op krijgt.
Jij bent flauwrjes niet te erkennen dat kiezers aan de hand van wat deskundigen zeggen politici beoordelen en ook het recht en de plicht hebben dat te doen.
Je mag terecht opmerken dat mensen moeten uitkijken iemand een " medisch omschreven gestoordheid" toe te schrijven.
Maar... dat heb ik niet gedaan.. Dat is jouw stoornis in je waarneming.
NIks medische stoornis. Wel een stoorinis. Heel normaal

quote:
Verwaand, ijdeltuit etc is overigens heel wat anders dan het over een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben, aka of iemand een narcist is.
Zoveel anders is het niet. Wat echt anders is ... als je narcisme ziet als een obsessie.
of als een obsessie met veel overlast voor de persoon zelf en zijn omgeving.

quote:
Narcisme is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met het eigen uiterlijk, de eigen persoonlijkheid, egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

Maar vind jij dat niet-deskundige mensen niet mogen praten over hoe narcistisch Baudet is ?
Of wel praten , maar geen medische diagnose maken?
  donderdag 26 december 2019 @ 13:52:22 #283
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190662134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent flauwrjes niet te erkennen dat kiezers aan de hand van wat deskundigen zeggen politici beoordelen en ook het recht en de plicht hebben dat te doen.
Je mag terecht opmerken dat mensen moeten uitkijken iemand een " medisch omschreven gestoordheid" toe te schrijven.
Maar... dat heb ik niet gedaan.. Dat is jouw stoornis in je waarneming.
NIks medische stoornis. Wel een stoorinis. Heel normaal
[..]

Zoveel anders is het niet. Wat echt anders is ... als je narcisme ziet als een obsessie.
of als een obsessie met veel overlast voor de persoon zelf en zijn omgeving.
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

Maar vind jij dat niet-deskundige mensen niet mogen praten over hoe narcistisch Baudet is ?
Of wel praten , maar geen medische diagnose maken?

Nou ja, als het volgens jou een stoornis in mijn waarneming is wanneer ik vaststel dat je een lijst kenmerken van een psychische aandoening en vraagt aan hoeveel Baudet er voldoet, je mensen die daar helemaal niet voor gekwalificeerd zijn aanzet tot een oordeel over of Baudet die psychische aandoening wel of niet heeft, zijn we verder uitgepraat hè?

Overigens erken ik niet dat kiezers aan de hand van wat deskundigen zeggen politici moeten beoordelen omdat ik dat niet eens een beetje van mening ben. Al hebben Baudet en Rutte en Asscher 1000 psychische stoornissen, dat maakt me allemaal niet zoveel uit. Ik kijk liever naar de inhoud. Dom oppervlakking paupervolk wat op Wilders stemt omdat 'hij zegt waar het op staat' of 'er voor óns is' hebben we al meer dan genoeg. Keken die mensen maar inhoudelijk naar de standpunten in plaats van naar het populistische poppetje.

Het valt me tegen dat jij in de groep valt die de politicus beoordeelt in plaats van de inhoud, maar aan de hand van deze discussie had ik het al wel kunnen vermoeden. Die is exemplarisch want in plaats van hier de inhoud te bespreken probeer je de huis-tuin- en keukenpsycholoog uit te hangen
Laffe huichelaar
pi_190662455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, als het volgens jou een stoornis in mijn waarneming is wanneer ik vaststel dat je een lijst kenmerken van een psychische aandoening en vraagt aan hoeveel Baudet er voldoet, je mensen die daar helemaal niet voor gekwalificeerd zijn aanzet tot een oordeel over of Baudet die psychische aandoening wel of niet heeft, zijn we verder uitgepraat hè?
Ik schreef dat het een stooris is in je waarneming. Kennelijk nam je waar dat ik schreef dat Baudet een narcist is.
Lees nog eens dat ik schreef : In hoeverre is onderstaand geldend voor hem
Dat was de presentatie van inforrnatie van kennelijk een deskundige.
Ik schreef het als een open vraag. Niet als een stellige bewering, nog minder als een medische diagnose.
Je kunt wel de ondertoon omschrijven dat ik Baudet narcistisch vind... dus voldoen aan een aantal kenmerken van narcisme.
Maar : hij is narcist ... schreef ik niet..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
over Baudet gesproken..
In hoeverre is onderstaand geldend voor hem
https://www.lentis.nl/pro(...)s/kenmerken-narcist/
quote:
Het valt me tegen dat jij in de groep valt die de politicus beoordeelt in plaats van de inhoud, maar aan de hand van deze discussie had ik het al wel kunnen vermoeden. Die is exemplarisch want in plaats van hier de inhoud te bespreken probeer je de huis-tuin- en keukenpsycholoog uit te hangen
Tjaaa alweer de stoornis in je waarneming. Alweer heel normaal en menselijk
Ik heb tientallen malen op FOK! kritiek gespuid op zijn standpunten

Maar jij vind het dus onjuist dat mensen hun politici beoordelen op diens persoonlijkheid ... ?
En daarom is het fout dat kiezers praten over narcistisch gedrag van Baudet ?
  donderdag 26 december 2019 @ 14:24:16 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190662663
:O
Laffe huichelaar
pi_190663195
quote:
Zeer treffend inderdaad, het zegt alles over de huidige NRC.

quote:
Laura H. werd als moeilijke puber uit huis geplaatst. Beiden voelden zich niet gezien. Hij werd gered door de muziek. Zij zocht haar heil in het kalifaat. Hemel en hel. Mooi portret van twee millennials die ieder een andere afslag namen.
Dus je nodigt een dame uit die deel uitmaakte van een club die homo's van gebouwen gooit, seksslavinnen houdt, ongelovigen onthoofd, met tanks over ze heen rijdt en video's maakt van hoe ze levend worden verbrandt en moslims in Europa oproept om met trucks over willekeurige burgers heen te rijden en mensen met kritiek op de islam of concertbezoekers af te knallen.

Ze is immers een millenial die ook maar gewoon een afslag heeft genomen. Volgend jaar maar lekker aan de wijn en en de kerststol met Ridouan Taghi, die heeft ook een bijzondere afslag genomen, of Anders Breivik? Nee, het is de openlijk over zijn verliefdheid keuvelende democratische politicus die een man is die je op kerstavond niet in je huiskamer wil hebben....

Welke afslag heeft Baudet dan wel niet genomen? Hij heeft, overigens terecht, gesteld dat de NRC weleens leugens schrijft. En hij had de euvele moed om "M" te vertellen dat ze niet moest dooremmeren. Daar had hij overigens helemaal gelijk in, hij geeft zich bloot maar zij moet ook de prostaat nog even checken.

Ik vind "M" best leuk en haar wat houterige onhandigheid en het laten vallen stiltes werkt best als ze in steenkolenengels een homosekuele Alpacaboer op de pampa interviewt over diens ontknaping. Maar hier werkt de Duplo-aanpak gewoon niet, de vergelijking met de kinderlijke motoriek waarbij de handen nog niet tot verfijning in staat zijn en grote grove blokken vereisen is vrij treffend. Moet de leading lady en door de wol geverfde interviewster van de NPO daar niet tegen kunnen? Een dame met zo'n status dat haar ene voorletter kennelijk volstaat?

quote:
De toch al kritiekloze interviewer durft hierna niets meer te vragen.
Een nogal vernietigend oordeel over "M". Dus een bangige interviewster die zich op haar nummer laat zetten hoort wel thuis in de gezellige huiskamer voor een kerstavondinterview, net als een IS-er? Uit wat voor waardenstelsel komt dit in godsnaam voort? Welke afslag heeft de NRC nou eigenlijk genomen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Weltschmerz op 26-12-2019 16:16:56 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190663431
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:21 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet : " voordat ze ons ook nog de kerst afpakken"
Thierry. Lex hield een kersttoespraak zonder een kerstboom in beeld....
Zeg er wat van.... Laat het volksverzet niet over aan Geert.
geertwilderspvv twitterde op woensdag 25-12-2019 om 13:42:05 Het wordt tijd dat ik die toespraak eens voor hem ga schrijven ipv Rutte - en meteen een Kerstboom 🎄 erbij zet. #kersttoespraak https://t.co/DzngPQpKNH reageer retweet
Zou zo'n Wilders nu echt niet weten dat Rutte niet over de kersttoespraak gaat of weet hij dat best, maar gaat hij er van uit dat zijn achterban dat niet weet?
pi_190663696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 15:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zou zo'n Wilders nu echt niet weten dat Rutte niet over de kersttoespraak gaat of weet hij dat best, maar gaat hij er van uit dat zijn achterban dat niet weet?
Frits Wester in 2011
quote:
De Troonrede wordt door het kabinet geschreven en over de tekst vindt hooguit overleg plaats met de koningin. Bij de Kersttoespraak is het eigenlijk omgekeerd. Dat is haar verhaal, waar het kabinet vooraf kennis van neemt. Zij mag in die Kersttoespraak iets meer van haar eigen boodschap voor onze samenleving kwijt.
Biertje Frits ?
pi_190664792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/actueel/kerstmis

Die petitie kreeg niet veel ondertekeningen.
Vele FvD-fans vonden het toch te ver gezocht
In het verleden waren het vooral puriteinse protestanten die anti-kerstmis waren.

quote:
It's certainly true that, during Cromwell's reign as Lord Protector of the Commonwealth of England, Scotland and Ireland (1653-58), stricter laws were passed to catch anyone holding or attending a special Christmas church service. From 1656, legislation was enacted to ensure that every Sunday was stringently observed as a holy day - the Lord's Day. By contrast, shops and markets were told to stay open on 25 December, and in the City of London soldiers were ordered to patrol the streets, seizing any food they discovered being prepared for Christmas celebrations.
https://historicengland.o(...)eally-ban-christmas/

quote:
When Massachusetts Banned Christmas

Ebenezer Scrooge and the Grinch had nothing on the 17th-century Puritans, who actually banned the public celebration of Christmas in the Massachusetts Bay Colony for an entire generation.

The pious Puritans who sailed from England in 1630 to found the Massachusetts Bay Colony brought with them something that might seem surprising for a group of devout Christians—contempt for Christmas. In a reversal of modern practices, the Puritans kept their shops and schools open and churches closed on Christmas, a holiday that some disparaged as “Foolstide.”

After the Puritans in England overthrew King Charles I in 1647, among their first items of business after chopping off the monarch’s head was to ban Christmas. Parliament decreed that December 25 should instead be a day of “fasting and humiliation” for Englishmen to account for their sins. The Puritans of New England eventually followed the lead of those in old England, and in 1659 the General Court of the Massachusetts Bay Colony made it a criminal offense to publicly celebrate the holiday and declared that “whosoever shall be found observing any such day as Christmas or the like, either by forbearing of labor, feasting, or any other way” was subject to a 5-shilling fine.

Why did the Puritans loathe Christmas? Stephen Nissenbaum, author of “The Battle for Christmas,” says it was partly because of theology and partly because of the rowdy celebrations that marked the holiday in the 1600s.

In their strict interpretation of the Bible, the Puritans noted that there was no scriptural basis for commemorating Christmas. “The Puritans tried to run a society in which legislation would not violate anything that the Bible said, and nowhere in the Bible is there a mention of celebrating the Nativity,” Nissenbaum says. The Puritans noted that scriptures did not mention a season, let alone a single day, that marked the birth of Jesus.

Even worse for the Puritans were the pagan roots of Christmas. Not until the fourth century A.D. did the church in Rome ordain the celebration of the Nativity on December 25, and that was done by co-opting existing pagan celebrations such as Saturnalia, an ancient Roman holiday of lights marked with drinking and feasting that coincided with the winter solstice. The noted Puritan minister Increase Mather wrote that Christmas occurred on December 25 not because “Christ was born in that month, but because the heathens’ Saturnalia was at that time kept in Rome, and they were willing to have those pagan holidays metamorphosed into Christian [ones].” According to Nissenbaum, “Puritans believed Christmas was basically just a pagan custom that the Catholics took over without any biblical basis for it. The holiday had everything to do with the time of year, the solstice and Saturnalia and nothing to do with Christianity.”
https://www.history.com/news/when-massachusetts-banned-christmas
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_190665328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
over Baudet gesproken..
In hoeverre is onderstaand geldend voor hem
[..]

https://www.lentis.nl/pro(...)s/kenmerken-narcist/

Trump ?
Ik zie hier eerder een treffende omschrijving van Frans Timmermans in.
  donderdag 26 december 2019 @ 23:10:59 #292
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190669718
Nog steeds van toepassing:



Dit is dan ook precies het verschil tussen extreem rechts en radicaal rechts, wat hierboven werd gevraagd.

Extreem rechts = tegen democratie

Radicaal rechts = tegen rechtsstaat, tegen de liberale democratie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190709026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind "M" best leuk en haar wat houterige onhandigheid en het laten vallen stiltes werkt best als ze in steenkolenengels een homosekuele Alpacaboer op de pampa interviewt over diens ontknaping. Maar hier werkt de Duplo-aanpak gewoon niet, de vergelijking met de kinderlijke motoriek waarbij de handen nog niet tot verfijning in staat zijn en grote grove blokken vereisen is vrij treffend. Moet de leading lady en door de wol geverfde interviewster van de NPO daar niet tegen kunnen? Een dame met zo'n status dat haar ene voorletter kennelijk volstaat?
Ik vond toch vooral Baudet wereldvreemd. Hij zei dat tot zijn verbijstering zijn vriendin ja zei op zijn huwelijksaanzoek.

Toen Margriet iets over die verbijstering zei was dat opeens een grapje en een stijlfiguur. Nou, dat is dan een behoorlijk slechte stijlfiguur of grap. Want je zegt gewoon dat je verbaasd/verbijsterd bent. Nogal logisch dat een interviewer daarop inspringt.

En daarna kwam Baudet met een hele rant waarbij hij Margriet geen goede interviewer vond en dat hij zelf een fantastische interviewer is :')

Het is echt een valkuil dat Baudet zichzelf zo fantastisch vindt. Bij veel politieke zaken moet je je gewoon goed voorbereiden en ergens in verdiepen. Dan red je het niet als je jezelf de meest fantastische vindt.
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:09:12 #294
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190721450
JoshuaLivestro twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 16:22:20 De uitspraken van Boon druipen van het racisme. Meer dan droevig dat uitgerekend NRC Handelsblad haar dit jaar als eerste een platform gaf. https://t.co/vLlZnH86JS reageer retweet
MarijnissenL twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 14:38:25 De vijfhonderd rijkste mensen hebben hun vermogen dit jaar met een kwart zien groeien.Tegelijk stierven ruim 3 miljoen kinderen. Omdat ze niet genoeg te eten hebben.Laten we samen deze schrijnende ongelijkheid aanpakken.#TijdVoorRechtvaardigheid https://t.co/8aYad3CVLx reageer retweet
Nee dat zie je verkeerd Lilian, we moeten juist grootschalige sterilisatie programma's op poten zetten. Dat vertellen de spreekbuizen van de miljardairs ons.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190730865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 16:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond toch vooral Baudet wereldvreemd. Hij zei dat tot zijn verbijstering zijn vriendin ja zei op zijn huwelijksaanzoek.

Toen Margriet iets over die verbijstering zei was dat opeens een grapje en een stijlfiguur. Nou, dat is dan een behoorlijk slechte stijlfiguur of grap. Want je zegt gewoon dat je verbaasd/verbijsterd bent. Nogal logisch dat een interviewer daarop inspringt.
Nee hoor, mensen met enige ontwikkeling, intelligentie en ironie begrijpen die stijlfiguur gewoon. Nadat hij zijn verloofde daarvoor al uitgebreid op een voetstuk had geplaatst kon het zelfs voor de minder bedeelden op dat vlak geen raadsel meer zijn. Natuurlijk mag je doorvragen, 'ben je zo onzeker?', 'plaats je vrouwen graag op een voetstuk?'.

quote:
En daarna kwam Baudet met een hele rant waarbij hij Margriet geen goede interviewer vond en dat hij zelf een fantastische interviewer is :')
Hij legt de vragen gewoon klaar, maar Van der Linden is intellectueel niet in staat om ze op te rapen. 'Welke vraag zou je jezelf nu stellen?'

quote:
Het is echt een valkuil dat Baudet zichzelf zo fantastisch vindt. Bij veel politieke zaken moet je je gewoon goed voorbereiden en ergens in verdiepen. Dan red je het niet als je jezelf de meest fantastische vindt.
In mijn optiek is Baudet een stuk minder intelligent dan hij denkt dat hij is. Maar hier zie je een botsing tussen twee kanten van Nederland. De branie en ambitie van Baudet is één kant, de ernstige voorliefde voor de middelmatigheid is die andere kant die hier in de persoon van Van der Linden naar boven komt. Zij is immers een belangrijke programmamaakster in het land waar Marco Borsato een grote artiest is, Dijkhoff de best geklede man en Daphne Schippers al een brug naar zich vernoemd heeft gekregen. Het was ook gewoon een beetje de havo tegen het gymnasium, de snelle speelse hersens tegenover de trage die stug proberen te verdedigen en houvast zoeken.

Het zijn dan ook de middelmatigen die zo fanatiek aanstoot nemen aan zo'n beetje alles van Baudet, de laaggeletterde hogeropgeleiden die het publieke debat domineren. "M" is daar bij uitstek het product van, het meisje uit de vriendengroep die alles als laatste door heeft en elk grapje uitgelegd moet krijgen moest de leading lady van de NPO worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190731734
Hoor ik net een promo van NPO-radio dat er weer eens een interview met Baudet wordt uitgezonden
Hoezo te weinig aandacht voor rechts geleuter bij de zogenaamde staatsomroep .
Stop eens met die man promoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-12-2019 10:32:06 ]
pi_190732921
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
Hoor ik net een promo van NPO-radio dat er weer eens een interview met Baudet wordt uitgezonden
Hoezo te weinig aandacht voor rechts geleuter bij de zogenaamde staatsomroep .
Stop eens met die man promoten.
Ben wel benieuwd naar zijn airtime/zetel ratio. Zal hoger liggen dan bij de meeste partijen gok ik zo.

OnGeHoOrD
pi_190733436
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2019 11:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar zijn airtime/zetel ratio. Zal hoger liggen dan bij de meeste partijen gok ik zo.

OnGeHoOrD
Ja, hij heeft minder zetels dan Denk. Stel je voor dat je Kuzu of Özturk 1,5 keer zo veel zou zien als Baudet op tv... dat zou wel gerechtvaardigd zijn op grond van de zetels (en kom dan niet met eerste kamer zetels, want ook voor dit jaar kreeg Baudet al verschrikkelijk veel aandacht).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 29 december 2019 @ 12:20:20 #299
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190734196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:09 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 16:22:20 De uitspraken van Boon druipen van het racisme. Meer dan droevig dat uitgerekend NRC Handelsblad haar dit jaar als eerste een platform gaf. https://t.co/vLlZnH86JS reageer retweet
MarijnissenL twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 14:38:25 De vijfhonderd rijkste mensen hebben hun vermogen dit jaar met een kwart zien groeien.Tegelijk stierven ruim 3 miljoen kinderen. Omdat ze niet genoeg te eten hebben.Laten we samen deze schrijnende ongelijkheid aanpakken.#TijdVoorRechtvaardigheid https://t.co/8aYad3CVLx reageer retweet
Nee dat zie je verkeerd Lilian, we moeten juist grootschalige sterilisatie programma's op poten zetten. Dat vertellen de spreekbuizen van de miljardairs ons.
Lilian ziet dat inderdaad verkeerd. Twee ongerelateerde zaken met elkaar verbinden en zo lekker de grote boze bovenlaag 3 miljoen kinderdoden in de schoenen schuiven.

Laag en op de onderbuik.

Als je kinderen doodgaan van de honger, had je geenkinderen moeten nemen
Laffe huichelaar
  zondag 29 december 2019 @ 12:34:03 #300
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190734574
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lilian ziet dat inderdaad verkeerd. Twee ongerelateerde zaken met elkaar verbinden en zo lekker de grote boze bovenlaag 3 miljoen kinderdoden in de schoenen schuiven.

Laag en op de onderbuik.

Als je kinderen doodgaan van de honger, had je geenkinderen moeten nemen
Onzin. Er is meer dan genoeg voedsel om de hele aardbol te voeren. Het is een vraagstuk van verdeling en macht, met door de miljardairs ingehuurde Cambridge Analitics. Jij staat aan de kant van de onderdrukkers en graaiers.

ConversationUK twitterde op donderdag 26-12-2019 om 16:07:00 Myth 1: we can't produce enough food for everyoneTruth: we produce enough food to feed 10 billion peopleMyth 2: stabilising population is a key solution to climate changeTruth: over-consumption by the wealthy is the cause, not rising populationhttps://t.co/t5mdqTWBHH reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')